- 1 Amerykański producent hełmów wojskowych otwiera zakład (90 opinii)
- 2 Wyższe odszkodowania z ZUS (4 opinie)
- 3 Fabryka na Wyspie Ostrów. Prace mają ruszyć w marcu (82 opinie)
- 4 Co się stało z akcjami LPP? "To atak dezinformacyjny" (197 opinii)
- 5 Zobacz, jak się wynurza ORP Orzeł (102 opinie)
- 6 Zobacz efektowne wodowanie superjachtu (47 opinii)
"Bezrobotne" statki cumują w Gdyni
Były trzy, w ubiegłym tygodniu dołączył czwarty. Jednostki norweskiego armatora w oczekiwaniu na pracę zacumowały w gdyńskim porcie. Spowolnienie na rynku off-shore, czyli wydobycia spod dna morskiego gazu ziemnego czy ropy naftowej widać coraz bardziej.
W gdyńskim porcie od kilku miesięcy stoją trzy statki, które czekają na poprawę koniunktury na rynku wydobywczym. Cumują przy nabrzeżu Angielskim . "Boa Bison" i "Boa Jarl" to wielozadaniowe holowniki AHTS, z kolei "Boa Galatea" jest specjalistycznym statkiem służącym do poszukiwania podmorskich złóż ropy naftowej lub gazu. Jednostki należą do norweskiego armatora BOA Offshore. W ubiegłym tygodniu dołączył do nich czwarty statek. Jest nim "Boa Sub C" wielozadaniowy serwisowiec offshore. Ta jednostka zacumowała na terenie Stoczni Nauta .
Statki BOA Offshore przebywające w Gdyni objęte są opieką agencyjną ze strony Baltic Shipping Agency i Morskiej Agencji Gdynia.
Jak podał portalmorski.pl dwa z trzech statków miały być odstawione w "zimny" laid-up, tzn. z wyłączonymi na nich właściwie wszystkimi urządzeniami siłownianymi, z zespołami prądotwórczymi na czele. Energia elektryczna miała być na nie doprowadzona prawdopodobnie z trzeciej jednostki, która będzie pozostawała w "gorącym" laid-up'ie lub z lądu.
Czytaj też: Armator zredukował zamówienie. Remontowa Shipbuilding odczuła spowolnienie
Spowolnienie na rynku off-shore odczuwają też już polskie firmy z sektora stoczniowego. Ostatnio informowaliśmy, że firma Siem Offshore Contractors, która trzy lata temu zamówiła w Remontowa Shipbuilding cztery statki PSV, ograniczyła zakres umowy. Na razie odebrała dwa. Według zapowiedzi armator, licząc na przewidywaną poprawę koniunktury w segmencie offshore, jest nadal zainteresowany odbiorem pozostałych dwóch statków, ale najwcześniej w 2018 roku. Dwie wcześniej odebrane przez tego armatora jednostki, czyli "Siem Pride" i "Siem Thiima" pracują. Jednak tylko jedna jest eksploatowana na Morzu Północnym. Drugą - z powodu braku pracy - wynajęto i pracuje ona obecnie na wodach wokół Australii.
Miejsca
Opinie (71) 2 zablokowane
-
2017-03-06 11:05
Agencja (2)
Baltic Shipping nie obsluguje tych jednostek BOA. Wszystkie cztery sa pod opieka Morskiej Agencji Gdynia
- 35 1
-
2017-03-07 07:21
a crewing kto robi ? (1)
Baltic Shipping czy Vship ?
- 0 1
-
2017-03-09 15:15
a co za k roznica
crewing to se moze robic kto tam kolwiek
- 1 1
-
2017-03-06 11:13
Morawiecki musi zrobic plan uzdrowienia (8)
w koncu fachwowiec
- 52 19
-
2017-03-06 16:53
xD
- 3 0
-
2017-03-06 17:27
pytanie (5)
A może zespołowa modlitwa oszołomstwa pisuarowego w sejmie /już kiedyś modlili się o deszcz/, albo kilka milionów dla hochsztaplera z Torunia do odklepie parę zdrowasiek i będzie cud.
- 4 7
-
2017-03-07 05:28
Brak rzeczowej dyskusji !!! (3)
O czym ty pierd....isz czlowieku ?? Norweska firma odstawia statki bo taniej jest trzymac je w Polskich portach. Tu nie ma co poruszac jakiejkolwiek polityki... co to ma do rzeczy. Dodam ze te statkich juz byly odstawione w Norwegi ale tam keja jest drozsza wiec je przestawili do nas.
- 8 2
-
2017-03-07 08:16
Oj prawda boli? (2)
Ale jakieś plusy są, na ostatni rachunek z energii dałem co łaska i odmówiłem zdrowaśkę, podoba mi się ten system :)
- 3 2
-
2017-03-07 10:37
ed (1)
wytłumacz mi jaka prawda? Masz jednak ładnie najeb.....e we łbie. Proponuje jeszcze raz przeczytać artykuł POkemonie.
- 1 3
-
2017-03-08 19:41
Nie wyzywaj ludzi Pelikanie!!!
- 1 0
-
2017-03-07 10:36
Hahaha
POmodlili,POmodlili a nawet się ochrzcili a i tak d...dali i wybory przegrali.
- 0 4
-
2017-03-07 10:35
anormalny jesteś
Wiesz o co chodzi w tym artykule? Odnoszę że zielonego pojęcia nie masz POkemonie.
- 0 3
-
2017-03-06 11:58
dlaczego bezrobotne statki stoja w Gdyni? Bo u nas w upadającym porcie nikomu nie przeszkadzają. (11)
Na BCT i GCT szykowane są grupowe zwolnienia, remontów coraz mniej, tragedia...
- 54 26
-
2017-03-06 12:09
(2)
głupiś. cumują na kawałku niewykorzystywanego nabrzeża Angielskiego w Dalmorze. W każdym porcie są nabrzeża wykorzystywane do postoku statków. Poza tym nie stoją tam za darmochę.
- 32 7
-
2017-03-06 16:51
Jezeli cumują przy kawałku niewykorzystywanego nabrzeża to (1)
czy oznacza to ze w ogole nie placa za cumowanie przy naszym nabrzezu? I stoja tam za frico? Tak nie powinno by. "Parkingi miejskie" zawsze powinny byc platne z gory.
- 4 14
-
2017-03-08 12:21
czytaj ze zrozumieniem, gimbusie. za każdy postój statku armator wnosi do portu opłaty. w przypadku takiego zawinięcia niehandlowego nie są to duże kwoty ale zawsze. za darmo to może sobie stac na redzie.
- 4 1
-
2017-03-06 13:11
(1)
O jakich zwolnieniach bredzisz?
- 11 5
-
2017-03-06 20:10
Kiedy to lemingi nie bredziły? Omijać prowokatorów szerokim łukiem,niech bredzą pod nosem.
- 5 5
-
2017-03-06 17:08
doker (1)
jakie zwolnienia gdzie kiedy...
- 5 3
-
2017-03-06 17:28
Dct ma wszystko zmiazdzyc...
- 2 3
-
2017-03-06 19:20
Po co klamiesz oszolomie?
- 2 3
-
2017-03-06 20:18
Ale Dalmor to nie Port Gdynia
Radzę się doinformować zanim coś się napisze (zresztą Dalmor często udostępnia nabrzeża statkom które nie mają co robić)
- 7 2
-
2017-03-06 22:29
jęczydupa
pierwszej klasy
- 1 2
-
2017-03-07 10:57
Przestan plakac odnosnie BCT I GCT ten temat artykulu dotyczy czegos innego a ty bleczysz .Nieudilny po PRLlowski zarzad portu Gdynia i BCT nie potrafilo przewidziec jak bedzie port wyglodal w 2017 to jest jedno drugie to ze Mersk Line w Gdyni bedzie zawsze.Przespali temat rozwoju terminali kontenerowych i teraz jest jak jest.DCT jest tym lepszym.
- 1 1
-
2017-03-06 12:06
gdyby dotrzymano terminów, to statki byłyby sprzedane (2)
no ale
- 32 10
-
2017-03-06 18:17
To nie te (1)
Statki anulowane przez armatora SIEM - zerwany kontrakt to w Remontowej w Gdańsku.
W artykule mowa o statkach, które są u innego armatora BOA od przynajmniej kilku lat.- 5 3
-
2017-03-06 19:21
Czlowieku ogarnij sie...koles pisze o statkach nie odebranych przez Siem a ty piszesz o statkach BOA...obudz sie w koncu!
- 5 1
-
2017-03-06 12:51
NIe do norweskiego, a do Stoczni bo w efekcie opóxnienia kontrakt szlag trafił (2)
Zainstalować armaty i dać Marynarce wojennej
- 27 2
-
2017-03-06 13:08
Ha. (1)
na tak dużych holownikach w Marynarce to 30 osób załogi komandor na pokładzie i komandor kierownik maszyn......
- 5 1
-
2017-03-06 15:09
Na tego typu statkach to przynajmniej jeden admirał. Ba mniejszych holownikach jest 30 osób.
- 8 0
-
2017-03-06 13:02
Zimny Laid-up (19)
Czy może ktoś wyjaśnić na czym polega różnica między zimnym i ciepłym laid-up? Jakie są konsekwencje przejścia z ciepłego na zimny i ile (jeśli jest to wartość policzalna) kosztuje ponowne uruchomienie statku, ewentualnie ile czasu to trwa?
Nie ma możliwości podłączenia statku do zasilania zewnętrznego z lądu?- 10 14
-
2017-03-06 13:16
Zsilanie z lądu tylko na oświetlenie statku i ewntualnie ogrzanie kajuty dejmana....urządzeniea muszą być uruchamiane co 2
- 2 3
-
2017-03-06 13:22
Ja moge (3)
Zimny, to taki, gdzie wlasciwie wszystko jest wylaczone - na takich malych jednostkach moze nawet nie byc zalogi.
A cieply, to taki, gdzie urzadzenia sa "w ruchu", ale sa obslugiwane przez minimalna ilosc zalogi - generalnie jednostka powinna byc gotowa do pracy w krotkim czasie.
Koszty sa policzalne, natomiast w przypadku takich jednostek sa pomijalne, a na przyklad w przypadku platformy wiertniczej odstawionej "na zimno", sa to 2-3 mln USD, a i to moze nie wystarczyc - moze tez to byc juz nieoplacalne - to dotyczy starszych platform.
Jest mozliwosc podlaczenia i o tym wspomniano w artykule :)
Mam nadzieje, ze pomoglem.- 16 1
-
2017-03-06 15:03
Dziękuję JED (2)
Nie każdy zna się na wszystkim. Dzięki Twojej odpowiedzi dowiedziałem się że czasem przejście w zimny Laid-up jest ogromną stratą finansową. I to jako ciekawostkę zachowam sobie na przyszłość. Jeszcze raz dziękuję.
- 2 2
-
2017-03-06 15:48
Laid-up
Też mogę dodać iż cała siłownia + cała instalacja elektryczna przygotowywana jest na dłuższy okres odstawienia. Światło + podstawowe systemy podłącza się do sieci lądowej. Oczywiście w długim Laid-up, wymagana jest dalsza "opieka" tzn wał silnika co jakiś czas obraca się + doglądanie instalacji elektrycznej.
- 3 1
-
2017-03-06 15:48
Cala przyjemnosc po mojej stronie.
Np. platforma typu jack-up kosztuje 5000 $ dziennie cold-stacked albo 20 000$ warm-stacked.
- 3 1
-
2017-03-06 13:22
Musisz się poduczyć (4)
Najpierw pięć lat w akademii morskiej, potem 3-5 lat praktyki, to może wówczas sam sobie odpowiesz na zadane pytania.
- 5 36
-
2017-03-06 14:11
Te chief... (1)
Widac tyle lat nauki wystarcxylo ci tylko do tego aby zaczac sie bujac....
Bo kultury zero a pieniactwa bez liku,czyli sloma z butow!
Widac cos slaba ta akademia- 29 3
-
2017-03-06 14:15
Akademie to on widzial
jak jego kochanek deklamowal wierszyki.
- 19 2
-
2017-03-06 14:23
Nauka nie wilk , w las nie ucieknie (1)
Chief-owie to sa z Wyzszej Szkoly Morskiej. Z Akademii Morskiej to poki co mechanicy wachtowi co najwyzej moga byc. Chyba ze na skroty, to co innego.
- 14 2
-
2017-03-07 05:02
Przecież WSM to to samo, co Akademia Morska. Nie ośmieszaj się imbecylu.
- 6 5
-
2017-03-06 14:02
Zimny Laid-up
Ubezpieczenia!!!
- 2 1
-
2017-03-06 17:34
Zimny Laid-up
Zapytaj się zimnego Leszka.
- 3 7
-
2017-03-07 07:22
laid-up (2)
Wszystkie statki mają tzw 'zasilanie z lądu',z reguły ograniczone mocowo do zasilania niezbędnych mechanizmów,oswietlenia itp.Armatora decyzja którą wybrać (koszty).Zasilanie kilku statków przez jednego z nich,to czesta praktyka dla statków w odstawce.Zimny laid-up to ostateczność.Pozostawienie statku kompletnie bez zasilania szczególnie na długi okres to spore kłopoty przy ponownym uruchomieniu.
- 1 1
-
2017-03-07 09:19
Opisales -warm stack i cold stack.... (1)
Laid -- znaczy odmowic zwolnic i tyczy sie rezygnacji z wynajmu w tym przypadku.
Redaktorzy wprowadzili w blad.- 1 2
-
2017-03-07 09:54
Do redakcji:
Po angielsku "vessel is on lay-up", albo "vessel is laid-up".
Więc sformułowanie z artykułu "dwa z trzech statków miały być odstawione w "zimny" laid-up" jest niepoprawne, powinno być "w "zimny" lay-up".
Sam stoję na ciepłym teraz i codziennie mi się to przewija w raportach...- 4 1
-
2017-03-07 07:24
no prosze wystarczy chwila a dyskusja jak na poziomie Portalu Morskiego. (1)
- 3 1
-
2017-03-07 10:43
inaczej mówiąc temat dla idiotów.
- 3 3
-
2017-03-07 12:34
każdy statek można zasilić z lądu
przejście ląd - agregat diesel - agregat z wału silnika głównego przebiega automatycznie w szafach sterowniczych, taki standart
- 2 1
-
2017-03-15 19:31
Laid up
Zimny laid up - to tak zwany dead ship - wylaczasz swiatlo, klodka, podnosisz trap, wszystko off.
Cieply laid up - minimum to jeden kociol i jeden agregat wlaczony by byly swiatla awaryjne, zabezpieczenie p-poz, emergency switchboard (awaryjna tablica rodzielcza).
Roznica miedzy rozruchem jednym i drugim jest minimalna. Kadzy statek ma procedure dead ship startu - zasadniczo kosztami sie nie rozni, poza tym ze przy zimnym /ciplym tez/ mozna zasilac sie z ladu jak na stoczni w doku ...- 0 0
-
2017-03-06 14:31
Off shore pada (2)
Ropa od arabow tansza co za bezsens
Nabijamy szejkom kabze zamiast kupowac z europy- 22 9
-
2017-03-06 19:24
(1)
Tak jest...tylko dlaczego chodzisz na zakupy do biedry i lidla zamiast do almy??? Co za chory umysl...
- 12 1
-
2017-03-06 20:12
A dlaczego do Almy tego złodziejskiego sklepu? Jest wiele innych polskich sklepów,Alma niech doszczętnie zniknie z rynku.
- 2 4
-
2017-03-06 15:02
A ja sie nie zgodze (2)
Cold stuck i warm stuck....odnosi sie do jednostek odstawionych tymczasowo na dlugi lub krotki czas.
"Laid up/off to termin dotyczacy jednostek ktore przestaly byc czarterowane .Czyli np taki Statoil juz ich nie potrzebuje..i to jest wlasnie laid off.
A dopiero wlasciciel tych statkow do Gdynii odstawil ich na cold czy warm stuck....kapiszi redaktorki?- 13 5
-
2017-03-07 02:21
te, szeryf (1)
nie cold/warm "stuck", tylko STACK, jeśli już o ścisłość chodzi
- 2 1
-
2017-03-07 05:52
Literowka redaktorku
nastepnym razem zaciagajcie wiedzy w lepszych sferach..
- 0 0
-
2017-03-06 15:39
Poczekajmy jeszcze parę lat ... (1)
Staniemy się drugim Pakistanem, jak tylko zaczną nam przysyłać rozbitki do złomowania. Może być na plaży w Sopocie, żadna różnica w czystości wód. A przy tym będziemy tańsi od Azjatów.
- 26 8
-
2017-03-15 14:19
Plaża
w Zoopocie była by dobra a ile atrakcji dla tubylców !!!!!!!
- 0 0
-
2017-03-06 16:45
Kupię tanio - wraki
szwagier ma palnik gazowy i wszystko potnie, a chopaki z Ukrainy przeniosą wszystko na własnych plecach do skupu..
- 20 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.