• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Bezrobotne" statki cumują w Gdyni

VIK
6 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Jednostki należą do norweskiego armatora BOA Offshore.
  • Jednostki należą do norweskiego armatora BOA Offshore.
  • Jednostki należą do norweskiego armatora BOA Offshore.
  • Jednostki należą do norweskiego armatora BOA Offshore.
  • Jednostki należą do norweskiego armatora BOA Offshore.
  • Jednostki należą do norweskiego armatora BOA Offshore.

Były trzy, w ubiegłym tygodniu dołączył czwarty. Jednostki norweskiego armatora w oczekiwaniu na pracę zacumowały w gdyńskim porcie. Spowolnienie na rynku off-shore, czyli wydobycia spod dna morskiego gazu ziemnego czy ropy naftowej widać coraz bardziej.



W gdyńskim porcie od kilku miesięcy stoją trzy statki, które czekają na poprawę koniunktury na rynku wydobywczym. Cumują przy nabrzeżu Angielskim zobacz na mapie Gdyni. "Boa Bison" i "Boa Jarl" to wielozadaniowe holowniki AHTS, z kolei "Boa Galatea" jest specjalistycznym statkiem służącym do poszukiwania podmorskich złóż ropy naftowej lub gazu. Jednostki należą do norweskiego armatora BOA Offshore. W ubiegłym tygodniu dołączył do nich czwarty statek. Jest nim "Boa Sub C" wielozadaniowy serwisowiec offshore. Ta jednostka zacumowała na terenie Stoczni Nauta zobacz na mapie Gdyni.

Statki BOA Offshore przebywające w Gdyni objęte są opieką agencyjną ze strony Baltic Shipping AgencyMorskiej Agencji Gdynia.

Jak podał portalmorski.pl dwa z trzech statków miały być odstawione w "zimny" laid-up, tzn. z wyłączonymi na nich właściwie wszystkimi urządzeniami siłownianymi, z zespołami prądotwórczymi na czele. Energia elektryczna miała być na nie doprowadzona prawdopodobnie z trzeciej jednostki, która będzie pozostawała w "gorącym" laid-up'ie lub z lądu.

Czytaj też: Armator zredukował zamówienie. Remontowa Shipbuilding odczuła spowolnienie

Spowolnienie na rynku off-shore odczuwają też już polskie firmy z sektora stoczniowego. Ostatnio informowaliśmy, że firma Siem Offshore Contractors, która trzy lata temu zamówiła w Remontowa Shipbuilding cztery statki PSV, ograniczyła zakres umowy. Na razie odebrała dwa. Według zapowiedzi armator, licząc na przewidywaną poprawę koniunktury w segmencie offshore, jest nadal zainteresowany odbiorem pozostałych dwóch statków, ale najwcześniej w 2018 roku. Dwie wcześniej odebrane przez tego armatora jednostki, czyli "Siem Pride" i "Siem Thiima" pracują. Jednak tylko jedna jest eksploatowana na Morzu Północnym. Drugą - z powodu braku pracy - wynajęto i pracuje ona obecnie na wodach wokół Australii.
VIK

Miejsca

Opinie (71) 2 zablokowane

  • Agencja (2)

    Baltic Shipping nie obsluguje tych jednostek BOA. Wszystkie cztery sa pod opieka Morskiej Agencji Gdynia

    • 35 1

    • a crewing kto robi ? (1)

      Baltic Shipping czy Vship ?

      • 0 1

      • a co za k roznica

        crewing to se moze robic kto tam kolwiek

        • 1 1

  • Morawiecki musi zrobic plan uzdrowienia (8)

    w koncu fachwowiec

    • 52 19

    • xD

      • 3 0

    • pytanie (5)

      A może zespołowa modlitwa oszołomstwa pisuarowego w sejmie /już kiedyś modlili się o deszcz/, albo kilka milionów dla hochsztaplera z Torunia do odklepie parę zdrowasiek i będzie cud.

      • 4 7

      • Brak rzeczowej dyskusji !!! (3)

        O czym ty pierd....isz czlowieku ?? Norweska firma odstawia statki bo taniej jest trzymac je w Polskich portach. Tu nie ma co poruszac jakiejkolwiek polityki... co to ma do rzeczy. Dodam ze te statkich juz byly odstawione w Norwegi ale tam keja jest drozsza wiec je przestawili do nas.

        • 8 2

        • Oj prawda boli? (2)

          Ale jakieś plusy są, na ostatni rachunek z energii dałem co łaska i odmówiłem zdrowaśkę, podoba mi się ten system :)

          • 3 2

          • ed (1)

            wytłumacz mi jaka prawda? Masz jednak ładnie najeb.....e we łbie. Proponuje jeszcze raz przeczytać artykuł POkemonie.

            • 1 3

            • Nie wyzywaj ludzi Pelikanie!!!

              • 1 0

      • Hahaha

        POmodlili,POmodlili a nawet się ochrzcili a i tak d...dali i wybory przegrali.

        • 0 4

    • anormalny jesteś

      Wiesz o co chodzi w tym artykule? Odnoszę że zielonego pojęcia nie masz POkemonie.

      • 0 3

  • dlaczego bezrobotne statki stoja w Gdyni? Bo u nas w upadającym porcie nikomu nie przeszkadzają. (11)

    Na BCT i GCT szykowane są grupowe zwolnienia, remontów coraz mniej, tragedia...

    • 54 26

    • (2)

      głupiś. cumują na kawałku niewykorzystywanego nabrzeża Angielskiego w Dalmorze. W każdym porcie są nabrzeża wykorzystywane do postoku statków. Poza tym nie stoją tam za darmochę.

      • 32 7

      • Jezeli cumują przy kawałku niewykorzystywanego nabrzeża to (1)

        czy oznacza to ze w ogole nie placa za cumowanie przy naszym nabrzezu? I stoja tam za frico? Tak nie powinno by. "Parkingi miejskie" zawsze powinny byc platne z gory.

        • 4 14

        • czytaj ze zrozumieniem, gimbusie. za każdy postój statku armator wnosi do portu opłaty. w przypadku takiego zawinięcia niehandlowego nie są to duże kwoty ale zawsze. za darmo to może sobie stac na redzie.

          • 4 1

    • (1)

      O jakich zwolnieniach bredzisz?

      • 11 5

      • Kiedy to lemingi nie bredziły? Omijać prowokatorów szerokim łukiem,niech bredzą pod nosem.

        • 5 5

    • doker (1)

      jakie zwolnienia gdzie kiedy...

      • 5 3

      • Dct ma wszystko zmiazdzyc...

        • 2 3

    • Po co klamiesz oszolomie?

      • 2 3

    • Ale Dalmor to nie Port Gdynia

      Radzę się doinformować zanim coś się napisze (zresztą Dalmor często udostępnia nabrzeża statkom które nie mają co robić)

      • 7 2

    • jęczydupa

      pierwszej klasy

      • 1 2

    • Przestan plakac odnosnie BCT I GCT ten temat artykulu dotyczy czegos innego a ty bleczysz .Nieudilny po PRLlowski zarzad portu Gdynia i BCT nie potrafilo przewidziec jak bedzie port wyglodal w 2017 to jest jedno drugie to ze Mersk Line w Gdyni bedzie zawsze.Przespali temat rozwoju terminali kontenerowych i teraz jest jak jest.DCT jest tym lepszym.

      • 1 1

  • gdyby dotrzymano terminów, to statki byłyby sprzedane (2)

    no ale

    • 32 10

    • To nie te (1)

      Statki anulowane przez armatora SIEM - zerwany kontrakt to w Remontowej w Gdańsku.
      W artykule mowa o statkach, które są u innego armatora BOA od przynajmniej kilku lat.

      • 5 3

      • Czlowieku ogarnij sie...koles pisze o statkach nie odebranych przez Siem a ty piszesz o statkach BOA...obudz sie w koncu!

        • 5 1

  • NIe do norweskiego, a do Stoczni bo w efekcie opóxnienia kontrakt szlag trafił (2)

    Zainstalować armaty i dać Marynarce wojennej

    • 27 2

    • Ha. (1)

      na tak dużych holownikach w Marynarce to 30 osób załogi komandor na pokładzie i komandor kierownik maszyn......

      • 5 1

      • Na tego typu statkach to przynajmniej jeden admirał. Ba mniejszych holownikach jest 30 osób.

        • 8 0

  • Zimny Laid-up (19)

    Czy może ktoś wyjaśnić na czym polega różnica między zimnym i ciepłym laid-up? Jakie są konsekwencje przejścia z ciepłego na zimny i ile (jeśli jest to wartość policzalna) kosztuje ponowne uruchomienie statku, ewentualnie ile czasu to trwa?
    Nie ma możliwości podłączenia statku do zasilania zewnętrznego z lądu?

    • 10 14

    • Zsilanie z lądu tylko na oświetlenie statku i ewntualnie ogrzanie kajuty dejmana....urządzeniea muszą być uruchamiane co 2

      • 2 3

    • Ja moge (3)

      Zimny, to taki, gdzie wlasciwie wszystko jest wylaczone - na takich malych jednostkach moze nawet nie byc zalogi.
      A cieply, to taki, gdzie urzadzenia sa "w ruchu", ale sa obslugiwane przez minimalna ilosc zalogi - generalnie jednostka powinna byc gotowa do pracy w krotkim czasie.

      Koszty sa policzalne, natomiast w przypadku takich jednostek sa pomijalne, a na przyklad w przypadku platformy wiertniczej odstawionej "na zimno", sa to 2-3 mln USD, a i to moze nie wystarczyc - moze tez to byc juz nieoplacalne - to dotyczy starszych platform.

      Jest mozliwosc podlaczenia i o tym wspomniano w artykule :)

      Mam nadzieje, ze pomoglem.

      • 16 1

      • Dziękuję JED (2)

        Nie każdy zna się na wszystkim. Dzięki Twojej odpowiedzi dowiedziałem się że czasem przejście w zimny Laid-up jest ogromną stratą finansową. I to jako ciekawostkę zachowam sobie na przyszłość. Jeszcze raz dziękuję.

        • 2 2

        • Laid-up

          Też mogę dodać iż cała siłownia + cała instalacja elektryczna przygotowywana jest na dłuższy okres odstawienia. Światło + podstawowe systemy podłącza się do sieci lądowej. Oczywiście w długim Laid-up, wymagana jest dalsza "opieka" tzn wał silnika co jakiś czas obraca się + doglądanie instalacji elektrycznej.

          • 3 1

        • Cala przyjemnosc po mojej stronie.

          Np. platforma typu jack-up kosztuje 5000 $ dziennie cold-stacked albo 20 000$ warm-stacked.

          • 3 1

    • Musisz się poduczyć (4)

      Najpierw pięć lat w akademii morskiej, potem 3-5 lat praktyki, to może wówczas sam sobie odpowiesz na zadane pytania.

      • 5 36

      • Te chief... (1)

        Widac tyle lat nauki wystarcxylo ci tylko do tego aby zaczac sie bujac....
        Bo kultury zero a pieniactwa bez liku,czyli sloma z butow!
        Widac cos slaba ta akademia

        • 29 3

        • Akademie to on widzial

          jak jego kochanek deklamowal wierszyki.

          • 19 2

      • Nauka nie wilk , w las nie ucieknie (1)

        Chief-owie to sa z Wyzszej Szkoly Morskiej. Z Akademii Morskiej to poki co mechanicy wachtowi co najwyzej moga byc. Chyba ze na skroty, to co innego.

        • 14 2

        • Przecież WSM to to samo, co Akademia Morska. Nie ośmieszaj się imbecylu.

          • 6 5

    • Zimny Laid-up

      Ubezpieczenia!!!

      • 2 1

    • Zimny Laid-up

      Zapytaj się zimnego Leszka.

      • 3 7

    • laid-up (2)

      Wszystkie statki mają tzw 'zasilanie z lądu',z reguły ograniczone mocowo do zasilania niezbędnych mechanizmów,oswietlenia itp.Armatora decyzja którą wybrać (koszty).Zasilanie kilku statków przez jednego z nich,to czesta praktyka dla statków w odstawce.Zimny laid-up to ostateczność.Pozostawienie statku kompletnie bez zasilania szczególnie na długi okres to spore kłopoty przy ponownym uruchomieniu.

      • 1 1

      • Opisales -warm stack i cold stack.... (1)

        Laid -- znaczy odmowic zwolnic i tyczy sie rezygnacji z wynajmu w tym przypadku.
        Redaktorzy wprowadzili w blad.

        • 1 2

        • Do redakcji:

          Po angielsku "vessel is on lay-up", albo "vessel is laid-up".
          Więc sformułowanie z artykułu "dwa z trzech statków miały być odstawione w "zimny" laid-up" jest niepoprawne, powinno być "w "zimny" lay-up".
          Sam stoję na ciepłym teraz i codziennie mi się to przewija w raportach...

          • 4 1

    • no prosze wystarczy chwila a dyskusja jak na poziomie Portalu Morskiego. (1)

      • 3 1

      • inaczej mówiąc temat dla idiotów.

        • 3 3

    • każdy statek można zasilić z lądu

      przejście ląd - agregat diesel - agregat z wału silnika głównego przebiega automatycznie w szafach sterowniczych, taki standart

      • 2 1

    • Laid up

      Zimny laid up - to tak zwany dead ship - wylaczasz swiatlo, klodka, podnosisz trap, wszystko off.
      Cieply laid up - minimum to jeden kociol i jeden agregat wlaczony by byly swiatla awaryjne, zabezpieczenie p-poz, emergency switchboard (awaryjna tablica rodzielcza).
      Roznica miedzy rozruchem jednym i drugim jest minimalna. Kadzy statek ma procedure dead ship startu - zasadniczo kosztami sie nie rozni, poza tym ze przy zimnym /ciplym tez/ mozna zasilac sie z ladu jak na stoczni w doku ...

      • 0 0

  • Off shore pada (2)

    Ropa od arabow tansza co za bezsens
    Nabijamy szejkom kabze zamiast kupowac z europy

    • 22 9

    • (1)

      Tak jest...tylko dlaczego chodzisz na zakupy do biedry i lidla zamiast do almy??? Co za chory umysl...

      • 12 1

      • A dlaczego do Almy tego złodziejskiego sklepu? Jest wiele innych polskich sklepów,Alma niech doszczętnie zniknie z rynku.

        • 2 4

  • A ja sie nie zgodze (2)

    Cold stuck i warm stuck....odnosi sie do jednostek odstawionych tymczasowo na dlugi lub krotki czas.
    "Laid up/off to termin dotyczacy jednostek ktore przestaly byc czarterowane .Czyli np taki Statoil juz ich nie potrzebuje..i to jest wlasnie laid off.
    A dopiero wlasciciel tych statkow do Gdynii odstawil ich na cold czy warm stuck....kapiszi redaktorki?

    • 13 5

    • te, szeryf (1)

      nie cold/warm "stuck", tylko STACK, jeśli już o ścisłość chodzi

      • 2 1

      • Literowka redaktorku

        nastepnym razem zaciagajcie wiedzy w lepszych sferach..

        • 0 0

  • Poczekajmy jeszcze parę lat ... (1)

    Staniemy się drugim Pakistanem, jak tylko zaczną nam przysyłać rozbitki do złomowania. Może być na plaży w Sopocie, żadna różnica w czystości wód. A przy tym będziemy tańsi od Azjatów.

    • 26 8

    • Plaża

      w Zoopocie była by dobra a ile atrakcji dla tubylców !!!!!!!

      • 0 0

  • Kupię tanio - wraki

    szwagier ma palnik gazowy i wszystko potnie, a chopaki z Ukrainy przeniosą wszystko na własnych plecach do skupu..

    • 20 3

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane