• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa miesiące utrudnień w centrum Gdyni

Michał Sielski
24 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najważniejsze zmiany w ruchu w pierwszej fazie przebudowy. Najważniejsze zmiany w ruchu w pierwszej fazie przebudowy.

Zwężony jedyny dojazd z centrum Gdyni do ul. Morskiej, parking zamieniony w kontrapas dla autobusów, rowerzyści wyrzuceni na chodnik i wiele innych zmian czeka uczestników ruchu od wtorkowego poranka. Część z nich już wprowadzono, a będzie jeszcze trudniej. Na dobre rusza przebudowa skrzyżowania przy dworcu zobacz na mapie Gdyni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Zwracasz uwagę na zmiany oznakowania w okresie remontów?

Pierwsze zmiany zaczęły się pod koniec poprzedniego tygodnia, gdy niespodziewanie dla wszystkich na ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni pojawiła się Straż Miejska i zaczęła upominać kierowców za parkowanie w miejscu, w którym do tej pory można było zostawiać samochód.

Czytaj więcej: Kierowcy zaskoczeni zmianami w Gdyni.

Największe zmiany - i z pewnością towarzyszące im korki - zobaczymy jednak we wtorek rano. W nocy z poniedziałku na wtorek zamknięte zostaną bowiem dwa pasy ruchu ul. Podjazd w kierunku ul. 10 Lutego. Jezdnia w kierunku ul. Morskiej będzie natomiast dwukierunkowa - po jednym pasie w każdą stronę. Po ok. miesiącu i zmianie geometrii drogi oraz wykonaniu nowej nawierzchni, zamknięta zostanie druga jezdnia ulicy Podjazd. Według warunków określonych w przetargu, wykonawca ma dwa miesiące na całkowite udrożnienie drogi, będącej jedynym połączeniem ul. Morskiej z centrum miasta.

  • Nie wszyscy kierowcy zauważyli zmiany w oznakowaniu.
  • Część korekt będzie zaskoczeniem dla kierowców.
  • Kontrapas dla autobusów umożliwi łatwiejszy wyjazd ze Śródmieścia.
  • Przypominamy, że przekroczenie podwójnej linii ciągłej to mandat w kwocie 200 zł i 5 punktów karnych.
Na tym utrudnienia się jednak nie skończą. Zawężona będzie też ul. Dworcowa, a ruch po niej odbywać się będzie tylko w kierunku ul. Starowiejskiej. Nie będzie można z niej wjechać w ul. Podjazd, więc z pewnością zakorkuje się ul. 3 Maja, a także Janka Wiśniewskiego. Kontrapas rowerowy na ul. 3 Maja zostanie czasowo zlikwidowany, a rowerzyści mają legalnie jeździć tam po chodniku, na którym stoją zaparkowane samochody.

Aby w korkach nie stały autobusy, na ul. Wójta Radtkego zobacz na mapie Gdyni powstały już dwa buspasy, a na ul. Władysława IV nawet autobusowy kontrapas na odcinku od ul. Wójta Radtkego do 10 Lutego. Wiąże się to z ograniczeniami w parkowaniu, których - jak dotąd - niemal nikt nie przestrzega. Urzędnicy twierdzą, że możliwe jest też stworzenie dodatkowych przystanków i niewielkie korekty w tymczasowej organizacji ruchu.

Zobacz zmiany w funkcjonowaniu komunikacji publicznej.

Co zmieni inwestycja?

Tak będzie wyglądało skrzyżowanie przy dworcu po przebudowie. Tak będzie wyglądało skrzyżowanie przy dworcu po przebudowie.
Po zakończeniu prac na skrzyżowaniu zmieni się jego geometria. Skręty będą bardziej czytelne, pojawią się też dodatkowe pasy przeznaczone do zjazdów oraz sygnalizacja świetlna. Wzdłuż ulicy Podjazd powstanie chodnik i przejazd dla rowerzystów do ulicy Morskiej. Piesi i rowerzyści będą mogli także skorzystać z kładki łączącej al. 17 Grudnia z ul. Dworcową (wzdłuż torów). Wymieniona zostanie nawierzchnia, by nie było wątpliwości, którą stroną poruszać się rowerem, a którą pieszo.

Inwestycję wykonuje firma MTM, która za prace trwające 45 tygodni zainkasuje nieco ponad 20 mln zł.

Opinie (249) ponad 10 zablokowanych

  • (3)

    "a rowerzyści mają legalnie jeździć tam po chodniku, na którym stoją zaparkowane samochody."

    jak mają jeździć skoro sa tam zaparkowane samochody?!!!
    paranoja!

    • 9 3

    • będziesz dzwonił w blache czołem, a po wstaniu z gleby - na straż miejską, żeby przyjechali odholować. Proste. (2)

      a wystarczy zwolnic, czasem zsiąść z rumaka - halo tu ziemia, remont jest! objazdy, utrudniony ruch! Czasem popuść gumkę w rajtuzach i jedź wolniej, żeby zdążyć znaki zauważyć i przeczytać.

      • 7 5

      • oczywiscie to piesi i rowerzysci maja sie dostosowac (1)

        bo wiesz,ulica jest dla samochodow a chodnik jest w pierwszje kolejnosci dla samochodow, a jak zostanie miejsce, biedapiesi moga sie przecisnac obok, ale tak zeby nie zarysowac lakieru.

        Czy wy kmiotki czasem czytacie, to co napiszecie?

        • 4 3

        • Jaco, nasze rowery, tj twój i mój, wytrzymają "z palcem" przeciskanie się przy buracko zaparkowanych furach na pęlnej miejskiem prędkości (20kmh)

          a że coś ucierpi? to nie nasz lakier i lusterka i szyby i wycieraczki i migacze itd

          ale się porobiło, że ludzie tęsknią do przyjścia PISu, lub Ruskich, kogokolwiek...

          • 1 1

  • Jasne - jeszcze więcej świateł

    U nas drogi projektuję debile - przecież to skrzyżowanie powinno się przerobić na rondo. Po tym remoncie tylko będą większe korki, ale Szczurek przytulił na klepnięcie, tego obłąkanego projektu.

    • 14 2

  • Panie Sielski nie zdejmuj mojego postu bo i tak za (1)

    dwadziescia lat trzeba bedzie tak zrobic. Zwezic chodniki ze 20% a za to poszerzyc jezdnie. Bedzie wiecej miejsca na samochody i oczywiscie parkowanie. Po diabla takie szerokie chodniki w Gdyni? To jest robota na wiele lat ale nieunikniona bo samochodow przybywa. W Gdansku bedzie trudniej to sie zgadzam... Niech Adamowicz pomysli. Ma czas na myslenie...

    • 5 6

    • ma czas, do momentu az do zamkną

      • 1 0

  • Kontrapas rowerowy powinien zostać zlikwidowany na zawsze! (4)

    • 16 3

    • Też tak uważam (3)

      Przedłużyć można drogę dla rowerów, która jest wzdłuż ul. Władysława IV obecnie aż do skrzyżowania z 10 lutego. Dalej jest dość miejsca żeby wygospodarować drogę dla rowerów miedzy chodnikiem a jezdnią praktycznie aż do urzędu skarbowego. Tam jest wąskie gardło ale rozwiązanie też by się znalazło.

      • 2 0

      • (1)

        czytelnik postuluje ostateczne rozwiązanie kwestii rowerzystów

        dziadka w wehrmachcie już ćwiczyliśmy,
        a tu odezwał się potomek dziadka w SS

        • 1 3

        • Zmień dilera!

          • 0 1

      • Gdzie tam obecnie masz drogę rowerowa az do 10lutego tumanie?

        Droga kończy się na ul. Armii krajowej stosownym znakiem.

        • 0 1

  • Od 8 lat słucham, że to skrzyżowanie to ich priorytet. I dalej nic nie wybudowali (1)

    • 3 1

    • bo rządziło PO

      • 1 0

  • Dużo lepiej było tam rondo zrobić. Ale pewnie wyszło by za tanio..

    • 6 1

  • Przejazd przez to " skrzyzowanie" to " harakiri". Jedyne rozwiazanie, tanie zreszta, to RONDO.

    • 4 1

  • Brawo!

    Rowerzyści na chodniki, a piesi do tuneli! Uwolnić centra miast od butoczłapów!

    • 7 0

  • W tytule artykulu jest blad - mialo byc "Dwa tysiace utrudnien'.

    • 3 0

  • Kolizja czolowa (1)

    Ciekawi mnie fakt czołowego nachodzenia na siebie lewego z dwóch pasów lewoskrętu w kier. dworca vs trzecie pas (od lewej) do skrętu w prawo prowadzący od dworca. Przyjrzyjcie się.

    • 1 0

    • To taka "udana" wizualizacja

      Kiedyś były nałożone dwa zdjęcia - przed i po - i suwakiem można było przesuwać obraz. Ale ktoś kto to rozbił się nie przyłożył i "stare" zdjęcie jest zniekształcone. Te strzałki na górze zdjęcia to pozostałość obecnego układu ale grafik się nie przyłożył i źle skleił planowane modyfikacje ze starym układem.

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Justyna Kowalczyk

Prezes zarządu OptiWay Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.. Absolwentka Wydziału Finansów i Rachunkowości...

Najczęściej czytane