- 1 Jak zarobiłem 2 mln USD na giełdzie (54 opinie)
- 2 Zwolnienia grupowe. Stały trend czy tylko zmiana jakościowa (45 opinii)
- 3 Maksymalna cena prądu - 500 zł za MWh (221 opinii)
- 4 Nowa linia energetyczna na Pomorzu (53 opinie)
- 5 Śmiertelny wypadek w stoczni (124 opinie)
- 6 Elektrownia jądrowa. Prace geologiczne już w maju (130 opinii)
Możesz kupić w Internecie, odebrać w stacjonarnym sklepie i zapłacić jak Ci wygodnie. Wszystkie marki LPP mają swoje sklepy internetowe, a niektóre są częściej odwiedzane niż wszystkie salony razem wzięte. Łatwy dostęp przez smartfona sprawia, że obecnie 60-70 proc. zakupów zaczyna się w sieci. I pokazuje, że nawet młodzieżowe marki należące do LPP to ulubiony cel zakupów nie tylko nastoletnich kobiet, a na wyprzedażach najczęściej kupują... mężczyźni.
LPP prowadzi własne sklepy on-line dla wszystkich marek. Gdy spółka rozpoczynała ten rodzaj działalności, zakładano, że do 2020 roku zyski będą stanowiły 7-8 proc. przychodów firmy. Już teraz wiadomo, że wynik ten może być osiągnięty znacznie wcześniej, w czym pomoże ruszająca, kolejna już fala rekrutacji pracowników do działu IT i e-commerce. Tradycyjna sieć sprzedaży, ale przede wszystkim internetowa, bardzo szybko się bowiem rozwija.
- W listopadzie 2015 roku zespół osób, które je obsługiwały liczył 50 pracowników, dziś jest już trzy razy większy, a w przyszłym roku ma to być ok. 250 osób. Pracę w spółce znajdzie więc kolejnych 100 specjalistów, głównie z branży IT - podkreśla Arkadiusz Wróbel, dyrektor ds. IT w LPP.
10 sesji zdjęciowych jednocześnie, pół miliona zdjęć rocznie
Przy tak dynamicznym rozwoju, konieczne jest wsparcie najnowocześniejszych technologii. Zwłaszcza, że większość klientów dziś "kupuje oczami". Dlatego tak istotne jest profesjonalne i sprawnie działające studio fotograficzne.
- Niedawno kupiliśmy urządzenia do wykonywania zdjęć produktowych oraz najwyższej klasy rozwiązania firmy SyleShoots do materiałów video. Wkrótce będziemy wykorzystywać kamerę, która automatycznie przygotowuje filmy na stronę www - mówi Arkadiusz Ruciński, dyrektor ds. e-commerce z LPP.
O skali działalności najlepiej mówią liczby. W studio o powierzchni ponad 1100 mkw można realizować 10 sesji równocześnie. W ciągu roku w Pruszczu Gdańskim odbywa się ponad 1,7 tys. sesji i powstaje ok. 500 tys. zdjęć.
Wyprzedaże są dla mężczyzn?
Kto najchętniej kupuje w Internecie? Wbrew obiegowej opinii, wcale nie nastolatki. Z badań LPP wynika, że ze sklepów on-line korzystają przede wszystkim pracujące kobiety. Mężczyźni częściej za to szukają okazji cenowych i robią więcej transakcji w okresach wyprzedaży.
Obecnie już 60-70 proc. zakupów zaczyna się w Internecie, choćby od przejrzenia zdjęć kolekcji. Najlepszym przykładem jest marka Mohito, której sklep internetowy odwiedzany jest przez jeszcze większą liczbę klientów niż licząca obecnie niemal 300 salonów sieć stacjonarna.
Inwestycje w technologie i Internet rzeczy
O tym, że coraz częściej zakupów dokonujemy poprzez smartfony i tablety, wiedzą wszyscy, więc sklepy internetowe projektuje się głównie pod urządzenia mobilne. Ale mało jest firm, które idą dalej. Tymczasem LPP rozwija dedykowaną aplikację mobilną z systemem lojalnościowym dla klientów, która m.in. usprawni procedurę zwrotu i pozwoli na pogłębienie znajomości preferencji klienta.
W przyszłości wprowadzone mają być też tzw. beacony - nadajniki wykorzystujące technologię Bluetooth, których sygnał odbierają aplikacje na smartfonie. Jak to działa? Kiedy przechodzimy w pobliżu sklepu, na smartfonie wyświetla się informacja np. o cenowym rabacie.
Kolejnym krokiem ma być RFID - technologia, która umożliwia automatyczną i szybką identyfikację obiektu. To może być prawdziwa rewolucja w salonach. Będziemy się w nich czuć jak w sklepie internetowym, który zaproponuje nasz rozmiar, ulubiony kolor i modne dodatki.
Tym wszystkim ma zajmować się wciąż poszerzany zespół specjalistów, który tworzy nowatorskie rozwiązania dla LPP. Widać, że w dzisiejszych czasach firmie modowej coraz bliżej do branży nowoczesnych technologii.
* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł
Miejsca
Opinie (57) ponad 10 zablokowanych
-
2017-06-23 13:23
podbijają to może za duże słowo, ale faktycznie są obecni (1)
tylko co w tym wyjątkowego skoro wszyscy inni tez? LPP po prostu nadrabia zaległości i wchodzi na rynek, który z niezrozumiałych dla mnie powodów wcześniej ignorowało
- 16 3
-
2017-06-23 20:35
Marki LPP podbijają Internet
Np Tallinder.
A jak tam sprawa podwykonawców i budowy salonów ?
Czy wewnętrzne śledztwo nadal trwa ?- 1 1
-
2017-06-23 13:53
A czy nie macie już dość tego całego Magento? :) (1)
- 13 3
-
2017-06-23 15:09
Praca przy e-commerce wydaje się ciekawa, dużo osób będą potrzebować to może nie tak ciężko się będzie załapać.
- 2 1
-
2017-06-23 14:07
Wreszcie Reserved...
.... ma normalne zdjęcia w sklepie internetowym, bo wcześniej nie chciało się tego oglądać
- 6 6
-
2017-06-23 14:32
Proponuje następny artykuł o LPP : Wyzysk pracownika. Jak to ostatnio pisaliście Made in Poland (6)
- 23 6
-
2017-06-23 14:50
Wyzysk? W dzisiejszych czasach? (5)
Nie łatwiej zmienić robotę?
- 4 7
-
2017-06-23 15:10
w Bangladeszu w wieku 16 lat to nie takie proste jak w korpo Olivia Business Centre (4)
- 11 2
-
2017-06-23 15:22
(3)
Wiadomo bo w Bangladeszu jedynym pracodawcą jest LPP, nie zapomnij, że to nie oni odpowiadają za wynagrodzenie tamtejszych pracowników szwalni. A skoro rynek kreuje takie zarobki to co zrobisz, w Polsce rynek jest taki, że na kasie w sklepie dobrze też nie zarobisz i za to wszystko obwinisz jedną firmę?
- 2 6
-
2017-06-23 15:39
jak pokazało BBC, można wpływać na warunki pracy w Azji w szwalniach- (2)
podszywało się pod właścicieli marki i negocjowało warunki z właścicielem szwalni.
Trzeba tylko tam jechać i chcieć działać.- 5 2
-
2017-06-23 15:56
(1)
A skąd wiesz, które marki negocjują, a które nie, są jakieś dowody na to że w konkretnej szwalni są zarobki w kwocie X, czy to tylko domysły bo kiedyś gdzieś tak było, więc na pewno jest tak wszędzie?
- 1 4
-
2017-06-23 21:55
Nie, ten reportaż był kręcony w 2016 i tylko dwie marki chciały negocjować ceny na korzyść szwaczy,
innym zabrakło odwagi albo przekonała je pazerność.
BBC odwiedziło kilkadziesiąt fabryk, m.in. w krajach:
Myanmar (Birma), Bangladesz, Indie.
Nic nie stoi na przeszkodzie, by LPP negocjowało.- 2 0
-
2017-06-23 14:54
(6)
Wejście w sprzedaż ecommerce to był dla LPP strzał w dziesiątkę. Każdy ma teraz łatwy dostęp do zakupów w ich salonach. A spółka zwiększa dzięki temu obroty.
- 4 9
-
2017-06-23 15:04
(1)
Kwestia odbioru towaru w salonie rozwiązana jest super. Na pewno skorzystam.
- 1 2
-
2017-06-23 15:41
:-) "rozwiązanie" wprowadzone przez inne sieciówki lata temu
- 3 2
-
2017-06-23 15:17
Fajnie że polska firma robi zamieszanie...
... nie mniejsze niż inne, bardziej znane marki z zagranicy. Oby w przyszłości LPP było postrzegane jakoe lider rynku odzieżowego w całej Europie.
- 3 3
-
2017-06-23 15:40
dlaczego dopiero teraz?
- 3 0
-
2017-06-23 16:02
Akcjonariusze mogą zacierać ręcę (1)
obroty LPP powinny iść mocno w górę. Sprzedaż online powinna mocno je podbić.
- 2 4
-
2017-06-23 21:52
wszystkie maile od pracowników LPP podpisane w jednym stylu
- 3 0
-
2017-06-23 15:16
Sale off do 70% i gimbaza z bezrobotnymi Andżelami w sztucznych rzęsach biegają z komórką w dłoni skanując przestrzeń. W drugiej ręce na stawie łokciowym wielką torba wisząca do kolan i nawet ich ręce nie bolą.
- 15 2
-
2017-06-23 15:38
(3)
Dobrze, przyda się dużo miejsc w pracy w takiej branży, teraz młodzi to często wybierają takie kierunki studiów, więc jest spory popyt na tego rodzaju zatrudnienie.
- 3 9
-
2017-06-23 15:41
po kolei głosy pracowników- zmieńcie choć styl wypowiedzi przy zachowaniu pochwalnej treści (1)
- 8 0
-
2017-06-23 16:17
To chyba nie pracownicy, tylko agencja PR :) Strasznie dużo o LPP w różnych miejscach, nie tylko na tym portalu, nawet prezes wywiadów udziela, czego chyba nigdy nie było.
- 6 0
-
2017-06-23 15:48
Obecnie nie da się ignorować e-commerce, nie wiadomo jak będzie wyglądał procentowy podział sprzedaży stacjonarnej i internetowej za kilkadziesiąt lat, jakby za późno się obudzili to mogliby już nie dać rady wyrobić sobie odpowiedniej pozycji, którą mają w sklepach stacjonarnych, gdzie są widoczni prawie w każdej lokalizacji.
- 3 2
-
2017-06-23 15:50
Niby....
Niby tanie więc łatwo się połakomić, ale jakość najniższa.
- 10 2
-
2017-06-23 15:58
HAHAH: Możesz kupić w Internecie, odebrać w stacjonarnym sklepie ... (1)
Ale nie w czasie wyprzedaży!
Właśnie wprowadzili taką zmianę.
Bardzo ładny artykuł z tej okazji :)- 8 2
-
2017-06-23 19:13
Haha ale dostawy za darmo haha
- 0 5
-
2017-06-23 16:14
(2)
LPP pokonuje coraz to nowsze przeszkody w drodze na szczyt w branży odzieżowej. Zasłużyli na to jaka mało kto.
- 4 16
-
2017-06-23 17:06
nawet PR trzeba umieć (1)
- 8 0
-
2017-06-23 20:35
Umić...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.