• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na Forum Gospodarki Morskiej o portach i stoczniach

erka
10 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Forum organizowane jest od 2001 roku. Podczas każdej z edycji Forum spotykają się i dyskutują czołowi przedstawiciele świata biznesu, eksperci, przedstawiciele samorządów terytorialnych oraz środowisk naukowych. Forum organizowane jest od 2001 roku. Podczas każdej z edycji Forum spotykają się i dyskutują czołowi przedstawiciele świata biznesu, eksperci, przedstawiciele samorządów terytorialnych oraz środowisk naukowych.

Unijna strategia "Blue Growth", "Zielone Porty", ustawa stoczniowa czy nowe rozwiązania regulacyjne UE i Polski to tylko niektóre tematy, o których dyskutować będzie branża morska z Polski i Europy już 14 października podczas Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2016. Podczas forum zaplanowane są też wystąpienia Marka Gróbarczyka, ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz prof. dr hab. Jerzego Hausnera.



Uczestnicy tegorocznego Forum będą mogli wziąć udział w czterech panelach: "Przemysły Morskie", "Porty Morskie", "Logistyka Morska", oraz "Ship Management". Forum odbędzie się w piątek, 14 października 2016 roku, w Centrum Konferencyjnym Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia, al. Zwycięstwa 96/98 zobacz na mapie Gdyni.

W trakcie panelu Przemysły Morskie zaprezentowane zostaną doświadczenia krajów unijnych w realizacji strategii "Blue Growth", a także osiągi krajowe w tym zakresie wraz z możliwościami dalszego rozwoju programu w Polsce. Zaproszeni goście skupią się również na ustawie stoczniowej, budzącej w branży wiele nadziei, ale i też wątpliwości.

Dyskusje podczas panelu Logistyka Morska poświęcone zostaną nowemu Unijnemu Kodeksowi Celnemu, obowiązkowej weryfikacji wagi kontenerów w eksporcie (VGM), unijnym przepisom o pracy delegowanej i sprawom krajowym, takim jak zmiany przepisów podatkowych czy powołanie Krajowej Administracji Skarbowej.

Panel portowy zajmie się zdefiniowaniem obecnej roli portów w gospodarce Polski i regionów. Prowadzone dyskusje będą miały także na celu szerokie spojrzenie na kwestie związane z "Zielonymi Portami". Omówiony zostanie również wpływ strategii armatorów kontenerowych na polskie porty w kontekście postępującej konsolidacji linii żeglugowych i trwającego nieustannie wyścigu w budowie coraz większych statków.

Kierunki rozwoju i nowatorskie rozwiązania w Ship Managemencie przedyskutowane zostaną w trakcie panelu dedykowanego temu sektorowi. Polska spełnia wszystkie przesłanki, sprzyjające środowisku, jakiego potrzebuje nowoczesny Ship Management. Istotne więc będzie wskazanie inicjatyw i narzędzi, które pozwolą wykorzystać bogate możliwości do stworzenia w kraju shipmanagementowego zagłębia.

Udział w Forum jest bezpłatny. Więcej informacji o wydarzeniu oraz rejestracja na stronie www.forum.gdynia.pl.
erka

Miejsca

Wydarzenia

Zobacz także

Opinie (19) 4 zablokowane

  • Fora, panele, dyskusje, ... (5)

    Tu zdjęcie jak faceci w gajerach i krawatach dyskutują m.in. o stoczniach a wcześniej na Trójmieście artykuł jak Stocznia Gdańska się (nadal) zwija. Widać od lat z dyskusji krawaciarzy nie wynika nic oprócz klęski polskiego przemysłu stoczniowego. Albo ktoś to robi specjalnie albo sami nieudacznicy tym się zajmują.

    • 19 11

    • Jacy jesteśmy ? (3)

      Powyższy anonim gościa bez dorobku jako przykład malkontenctwa.Taka uroda.

      • 9 4

      • Za to twój komentarz jednoznacznie potwierdza tezy, zawarte w pierwszym wpisie.

        • 2 4

      • "bez dorobku" ? chciałeś chyba napisać bez pleców które wynoszą na stołki w spółkach skarbu państwa? co ty nim wiesz? poza tym że prawda którą napisał cię ubodła?

        • 2 1

      • Nie oczekuj wiele od trolla trójmiasto.pl, który pisze o "klęsce polskiego przemysłu stoczniowego".

        Zero pojęcia o obecnym stanie tej branży gospodarki, a informacje na temat stoczni ma sprzed 10 lat.

        • 1 1

    • Fakt

      Na pierwszym planie faktycznie siedzi jeden z naczelnych zamykaczy polskich stoczni, który załatwił stocznie w Gdynia, potem gdańską a teraz stara się z kolesiami załatwić Remontową. Z resztą przy zgodzie jej właściciela PS, który już całkiem chyba ogłupiał i szamoce się jak rybacwyjęta z wody.

      • 5 1

  • stocznia gdańska się nie zwija (1)

    tylko część zadłużenia spłacili w zamian za zbędne nieruchomości, które stały puste od lat

    • 4 6

    • Hausner i Gróbarczyk

      ciekawe czy razem wystapią w panelu jakimś ?

      • 1 0

  • Gróbarczyk - cymbał i szkodnik polskiej gospodarki morskiej

    Inaczej mówiąc, typowy pisowiec, który swoje dyletanctwo przekłada na naszą gospodarczą praktykę, ze szkodą dla Polski, z konsekwencjami trudnymi do naprawienia w następnych latach. Jedyną nadzieją jest odłożenie w czasie jego najgłupszych pomysłów ze względów finansowych, co, paradoksalnie, może być pozytywnym skutkiem pisowskich rozbuchanych obietnic socjalnych.

    • 12 4

  • może by się w końcu wzięli do roboty a nie tylko dyskutują bezowocnie!!!

    • 5 2

  • (1)

    A tymczasem na DCT 2 w Gdańsku zawitały pierwsze kontenerowce. Najbliższe lata to będzie walka o przetrwanie gdynskich terminali kontenerowych

    PS Oczywiście artykułu na trojmiasto.pl brak...

    • 8 3

    • 2 oceaniki w tym samym czasie

      • 5 2

  • Jak co roku kolko wzajemnej adoracji

    :)

    • 4 4

  • no nie !- ludzie ! o czym wy tyle lat dyskutujecie !?... (1)

    nie ma portów ,nie ma stoczni nie ma polskich armatorów wszystko rozszabrowane wyprzedane, polskiej gospodarki morskiej w ogóle nie ma !-mjejsca byłych Polskich {!} firm pozajmowali obcy -najmując tylko polską siłe roboczą pracującą pod ich nadzorem ,wleźli tu obcy armatorzy MSC ,Hapag Loyd i inni robią tu doskonałe geszefy wożą to co kiedys PLO czują się tu jak ryby w wodzie ! - A nasze pajace tylko dyskutują, dyskutują , i to ile już lat ?...na koniec coś dla "pokrzepienia - nie dawno w Hamburskim Morgen poscie w artykule o gospodarce morskiej pojawiło się takie oto zdanie ;- "jeszcze w drugiej połowie lat 70-tych do hamburskiego portu było 300 zawinięć polskich statków rocznie"!...

    • 2 8

    • Nie ma stoczni? Nie ma portów? To przepraszam kto pracuje w Gdyni, Gdańsku, Szczecinie?

      Zielone ludziki robią na terenach postoczniowych? Pełno firm prowadzi swoją działalność, a ten, że niczego nie ma.

      • 7 0

  • Fajnie ale gdzie są zakłady pracy?

    • 0 1

  • Porty morskie są w 100% wydzierżawione rożnym inwestorom w tym około 98% to inwestorzy zagraniczni. Zostały tylko zarządy portów które pobierają dzierżawę za swoje tereny, więc jakie to forum? Zjazd sprzedawczyków. Wstyd że całą gospodarkę morską oddali za bezcen obcemu kapitałowi, a dokerzy( i nie tylko) zostali niewolnikami w własnym kraju.

    • 1 1

  • powinno się przedyskutować głównie sprawe gdyńskiego Woterfrontu !....

    • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA...

Najczęściej czytane