• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy dzień Social Media Convent w Europejskim Centrum Solidarności

Arnold Szymczewski
28 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017
  • Social Media Convent 2017

O tym, jak wiele błędów popełniają firmy w związku z prowadzeniem swoich działań w mediach społecznościowych, o rekrutacji przez Facebooka, dobrych ludzkich relacjach i dlaczego tym kanałem warto promować swoje miasto rozmawiano w Europejskim Centrum Solidarności. Za nami pierwszy dzień Social Media Convent 2017.


Pierwszy dzień konwentu rozpoczęła swoją prelekcją Monika Czaplicka, właścicielka serwisu Wobuzz, który specjalizuje się w marketingu mediów społecznościowych. Wyjątkowe poczucie humoru Moniki sprawiło, że jej prelekcji słuchało się bardzo ciekawie, a dotyczyła ona "kryzysu w social mediach". Autorka prelekcji ostrzegła, że będzie "mięso" i nie przebierała w słowach, mówiąc o błędach, jakie popełniają firmy, prowadząc własny fanpage.

Największe czwartkowe brawa zgarnął Rahim Blak - CEO i założyciel grupy ClickCommunity, agencji social media i platformy aplikacji cklick apps. Rahim w swojej prelekcji opowiadał, jak rekrutuje ludzi przez Facebooka i o tym, że dostaje po kilkadziesiąt CV przy użyciu messengera.

- Facebook testuje w Stanach Zjednoczonych zakładkę "jobs", czyli praca. Już niedługo rekrutacja przez Facebooka będzie dla nas codziennością i czymś zupełnie normalnym. Facebook będzie konkurował z Linkedin, ale różnica polega na tym, że najbardziej produktywni ludzie są w wieku 25-34 lat, a tych procentowo jest najmniej na Linkedin. Więc jeśli potrzebujecie młodego, produktywnego pracownika, to szukajcie go na Facebooku - mówił Rahim Blak.
Rahim praktycznie każdą swoją aktywność służbową upublicznia za pośrednictwem tego medium, dzięki czemu pokazuje, jak wygląda życie w jego firmie. Takich możliwości nie daje zwykłe ogłoszenie o pracę.

Warto wspomnieć o tym, że przed wejściem do sali rozstawiony był projektor, który wyświetlał na żywo ruch na Twitterze związany z wydarzeniem. Do godz. 14:30 widniało 436 wpisów z hasztagiem #SMconvent - to pokazuje, jak wielu ludzi interesuje temat mediów społecznościowych.
Około godziny 14:30 hasztag #SMconvent wygenerował 436 oznaczeń. Około godziny 14:30 hasztag #SMconvent wygenerował 436 oznaczeń.
Kolejną osobą, która została entuzjastycznie przyjęta był dobrze znany Robert Biedroń, który wygłosił prelekcję "Social media magnesem miast. Dlaczego warto promować się w sieci?" Prezydent Słupska opowiadał o tym, jak ciężko jest wypromować miasto, które ma stosunkowo niski budżet.

- Kiedy zaczynałem pracę jako prezydent Słupska, budżet na promocję miasta wynosił 0 zł. Nie miałem rzecznika prasowego czy sztabu ludzi, którzy by mi pomogli w promocji. Swoją osobą udało mi się wypromować miasto w mediach społecznościowych. Chcemy ułatwić kontakt z nami. W ciągu dwóch lat strona internetowa Słupska zyskała blisko dwa razy więcej wyświetleń. Przyciągamy turystów, którzy zostawiają u nas pieniądze. W przekazie social media trzeba być autentycznym, ludzie od razu zauważą, gdy coś jest nie tak. Pamiętajcie - autentyczność jest najważniejsza - mówił Robert Biedroń.
Gościem specjalnym czwartkowego konwentu była Natalia Partyka - tenisistka stołowa, wielokrotna reprezentantka Polski na igrzyskach olimpijskich. Natalia wygłosiła prelekcję na temat roli mediów społecznościowych w sporcie.

- Swojego konta używam do kontaktu z kibicami, którzy mnie wspierają. Dzięki social media mogę w bardzo szybki sposób informować wszystkich o moim stanie zdrowia, o tym, jak mi poszło na turnieju czy o tym, jakie mam plany na przyszłość. Kibice dzięki temu wiedzą od razu po zawodach, jakie zajęłam miejsce i co u mnie słychać. Fani do mnie piszą wspierając mnie, to bardzo miłe, że mogę mieć ze wszystkimi tak dobry kontakt - mówi Natalia Partyka.
Wieczorem w Starym Maneżu odbyła się impreza BETWEENparty, na której bawili się uczestnicy konwentu. Motywem przewodnim imprezy były maski, które goście otrzymali przy rejestracji.

- Dlaczego maski? W mediach społecznościowych przybieramy pewne maski, każdy z nas chce wyglądać trochę lepiej niż w rzeczywistości. Dlatego też na wieczorne afterparty wybraliśmy właśnie ten dodatek do garderoby - mówi Karolina Janik z Personal PR, które organizuje Social Media Convent.

Wydarzenia

Social Media Convent (5 opinii)

(5 opinii)
konferencja

Miejsca

Opinie (8)

  • kocham marketing

    Kocham hałaśliwe reklamy, muszą być jak najbardziej krzykliwe i wkurzające, umila to słuchanie radia czy oglądanie tv.
    Tak samo na mediach społecznościowych. Wcinające się i wkurzające reklamy sa najważniesze;)

    A na zjdęciach dzieciarnia w airmaxach za pieniądze rodziców heheh

    • 22 3

  • interesujące

    • 3 7

  • Smutny obraz rzeczywistości

    • 25 2

  • Quo Vadis świecie?

    Dla mnie to taka impotencja emocjonalna ten cały świat social mediów.

    • 27 2

  • i na to te miliony dla ecs?

    • 6 2

  • ale tam śmierdzieć musiało

    • 8 1

  • Jezu, jacy biedni ludzie. Poszli na wykład, a 3/4 z nich wgapiało się w laptopy albo smartfony.
    Co za chore społeczeństwo...

    • 2 1

  • To był konwent o tym jak skuteczniej wciskać nam kit, jak robić natrętne reklamy i jak przekonać nas do zakupu cuda wianków.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jacek Kajut

Z wykształcenia inżynier elektryk, zbudował i rozwija jedną z najsilniejszych marek branży...

Najczęściej czytane