• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podpisano kontrakt. Remontowa Shipbuilding zbuduje holowniki

Wioletta Kakowska-Mehring
20 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
Pierwszy z holowników będzie gotowy w 2019 roku. Pierwszy z holowników będzie gotowy w 2019 roku.

Stocznia Remontowa Shipbuilding oraz Inspektorat Uzbrojenia ostatecznie podpisali kontrakt na budowę sześciu holowników dla Polskiej Marynarki Wojennej. W tej sytuacji skończył się trwający kilka miesięcy spór, który rozstrzygała Krajowa Izba Odwoławcza.



Kontrakt zawarto w wyniku rozstrzygnięcia przetargu na zabezpieczenie techniczne i prowadzenie działań ratowniczych na morzu pk. "Holownik". Pierwsza z jednostek zostanie przekazana zamawiającemu w 2019 roku, kolejne w kilku miesięcznych sekwencjach kończąc realizację kontraktu w 2020 roku.

Remontowa Shipbuilding wygrała przetarg w listopadzie ub. roku. Stocznia ta jako jedyna otrzymała 100 punktów. Najbardziej ważąca była cena, pozostałymi kluczowymi kryteriami były długość okresu gwarancji oraz serwis posprzedażny i pomoc techniczna. Cena zaoferowana przez Stocznię wynosiła 220 mln zł.

Czytaj też: Holowniki dla MW. Przyznano rację Remontowa Shipbuliding

Niestety, w marcu tego roku Inspektorat Uzbrojenia MON unieważnił postępowanie z powodu "nieusuwalnej wady". Jakiej? Tego nie podano. Od tej decyzji odwołanie do KIO złożyła Remontowa Shipbuilding. 28 marca miało odbyć się posiedzenie w tej sprawie, jednak w ostatniej chwili zmieniło charakter, ponieważ Inspektorat Uzbrojenia wycofał się ze swojej wcześniejszej decyzji. Postępowanie przed KIO zostało umorzone, gdyż przedłożone oświadczenie zamawiającego uznano za uwzględnienie zarzutów odwołania wniesionego przez gdańską stocznię.

Już wydawało się, że kontrakt zostanie podpisany, aż 4 kwietnia Inspektorat Uzbrojenia znów unieważnił postępowanie. Tym razem podano konkretny powód. Poinformowano, że postępowanie jest dotknięte nieusuwalną wadą, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy, polegającą na dokonaniu przez zamawiającego zmiany parametru wyporności jednostki pływającej, która doprowadziła do istotnej zmiany przedmiotu zamówienia.

Sprawa po raz kolejny (na wniosek Remontowa Shipbuilding) trafiła do Krajowej Izby Odwoławczej, a ta znów uznała, że wybranie oferty Remontowa Shipbuilding było właściwe. MON mogło pozostawić wyrok KIO do uprawomocnienia lub skorzystać ze środków ochrony prawnej (prawo zaskarżenia wyroku KIO do sądu okręgowego). Tym razem uznano racje gdańskiej stoczni.

Jednostki, które zbuduje Remontowa Shipbuilding przeznaczone są między innymi do zabezpieczenia bojowego oraz wsparcia logistycznego na morzu i w portach, wykonywania działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparcia akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń, podejmowania z wody torped. Holowniki będą mogły być eksploatowane w trudnych warunkach hydrologicznych, na morzach niearktycznych. Jednostki te będą posiadały zdolność do  samodzielnej żeglugi  przez 5 dób oraz możliwość przewozu ładunków o łącznym ciężarze 40 kN i uciągu 250 kN.

Miejsca

Opinie (44)

  • (7)

    Co ze stocznią w Radomiu? Dlaczego ten podmiot nie otrzymał zlecenia?

    • 35 3

    • stocznia w Radomiu-dobre..... (2)

      • 9 1

      • (1)

        Widzisz kołku,europejczyku.Gdybyś wiedział cokolwiek,tak samo oburzała by cię stocznia w np.Paryźu.Biedny jesteś,w tvn nie powiedzieli i widzenie świata zawęrza się.

        • 4 7

        • Od razu widać, że brałeś korepetycje z języka polskiego u posłanki Pawłowicz. Według niej dumny Polak nie musi zwracać specjalnej uwagi na język polski. Takimi szczegółami niech martwią się Europejczycy.

          • 3 1

    • Jak dowiedzieli się, że holowniki muszą utrzymać się na powierzchni wody, uznali warunki przetargu za tendencyjne i naburmuszeni wycofali swoją ofertę.

      • 21 1

    • (1)

      Wy w tym gdansku to pazerni jestescie, wszystko pod siebie aby sie nachapać. A dlaczego prefabrykacji nie dać ludziom w Radomiu ? Pisze przykladowo oczywiscie. Kraj powinien sie rozwijać w miare równo

      • 3 13

      • Chciałbym się dowiedzieć, czy prowadziłeś kiedyś jakąś firmę ? Niekoniecznie tak dużą jak stocznia, ale jakąkolwiek ? Tak przykładowo, oczywiście.

        • 5 0

    • Jarek jeszcze nie przekopał kanału od Bałtyku

      • 10 2

  • Coś czuje że nadzór Armatora bedzie bardzo bardzo.... Nie bedzie tolerował typowych dla tej stoczni opóźnień. (3)

    Termin to rzecz święta.

    • 18 11

    • Konia z rzędem (1)

      Dla stoczni ktora dotrzyma pierwszwgo terminu odbioru :)

      • 15 0

      • Może konia z rządem :-)

        • 1 0

    • zwłaszcza że projekt biura krzak czyli NP.

      • 5 1

  • Bedzie robota?

    • 7 3

  • Wasz wòdz (1)

    Ja Antoni daje wam statki i pracę. Ukłony dla prezesa

    • 14 3

    • Kontrakt , żeby dowalić remontówce ?

      • 0 0

  • gratulacje dla RSB

    super :-)

    • 21 4

  • Dobrze! (4)

    Jest szansa na robotę i wyjście RSB z kryzysu!

    Że też ludzie Antka tego nie dopilnowali i PGZ została z niczym :)

    • 16 3

    • Tak tylko weźcie koniecznie 28 firm podwykonawców.Zdacie tak samo jak Siemowi.

      • 4 1

    • A co to za (2)

      kontrakt dla tak wielkiej stoczni.
      PS czyli główny właściciel wydrenował ją z ogromnych zysków lat 2011 - 2015 i po załamaniu się offshore opierają się o dno.
      Oczywiście winni są "wszyscy managerowie i zwykli ludzie a przede wszystkim podwykonawcy", sam sterujący z tylnej kanapy zupełnie nie.
      Coś pan panie PS stracił chyba rozum i na to nic holowniki u ks. Rydzyka załatwione albo Adriana z pod żyrandola nie pomogą.
      Trzeba było trzymać się pomocników wiernych jak psy bo mieli przynajmniej trochę szczęścia.

      • 4 3

      • Ciekawe za co cię wywalili (1)

        Gdyby PS tak długo nie ufał tym twoim - i może Tobie - super menedżerom, to nie byłoby tych problemów z terminami. Mieliście - macie tam za dobrze, nie ma nikogo, kto by bezwzględnie rozliczał za błędy i to jest główny powód kłopotów. Gdybyś człowieku miał chociaż 10 % wiedzy, wizji, intelektu i determinacji pana PS, to byłbyś kimś, a tak jesteś anonimowym, nic nie znaczącym hejterem. Miłego dnia dla RSB i dla wszystkich byłych i obecnych jej pracowników - i dla Ciebie też:)

        • 5 2

        • Kolego

          Jak się patrzy z boku to słabo widać.
          Jak się patrzy od środka i nie koniecznie z góry to widzi się więcej i lepiej.
          Niestety powyżej jest dużo prawdy znanej tym co patrzą lub patrzyli z bliska.

          • 0 0

  • Sprawiedliwości stało się zadość.

    • 16 3

  • (5)

    Najlepsza stocznia na Świecie

    • 13 13

    • Ta stocznia to stan umysłu - ludzi tam pracujących łatwo rozpoznać po ich specyficznym sposobie myślenia.

      • 3 0

    • druga w Europie i trzecia w Polsce.

      • 2 2

    • Najlepsza ?

      Statki ponad rok opóźnienia że aż kontrahenci się wycofują!

      • 4 1

    • Meyer werft papenburg!! (1)

      Kto był ten wie..

      • 1 0

      • Ale nie do holowników

        Holownika by tam nikt nawet nie znalazł.

        • 0 0

  • Jest jeden problem (5)

    Firma to ludzie, a dopiero w tle zaplecze. RSB posiada jako takie zaplecze, ale nie widać tam załogi. Cała robota wyposażeniowa do spółek i spółeczek, nawet nie ma kto nadzorować. Powodzenia.

    • 13 4

    • (2)

      Bo stocznia na spółce zarabia, roboczogodzina wydziału kosztuje koło 70 zł domyśl się ile spółki będzie to kosztować.

      • 2 1

      • A guzik zarabia. (1)

        Zarabiają to spółki na stoczni, w której zostaje strata.
        Niby prezesi w leasingowanych autach co tylko pośredniczą w zatrudnieniu mniej przedsiębiorczych i wyciąganiu coraz to większych pieniędzy ze stoczni skazanych na ich łaskę.
        To zabija polski przemysł stoczniowy tylko nikt na górze nie widzi tego zjawiska.
        Czas śmieciowych umów i śmieciowych kooperantów musi się skończyć bo to już nie te czasy i tak się nie odbuduje tak skomplikowanego w swej naturze przemysłu a jedynie pogrąży to co jeszcze w branży działa.

        • 5 0

        • Święta prawda.

          • 3 1

    • Zaplecze jeszcze zyje w Kijowie, Lwowie i Doniecku. Jeden telefon i jest (1)

      • 3 0

      • No niestety ale nie jest sto takie proste - sprawdziłem.

        • 2 0

  • (3)

    Co z następnymi kormoranami ??

    • 8 4

    • Wk

      Po zdaniu 1 jed. Rozpoczniemy 2 budowe

      • 0 1

    • Przejal je Stomil Olsztyn

      Tfu Michelin

      • 1 0

    • To

      Nauta

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jan Zarębski

Działalność gospodarczą rozpoczął już na początku lat 80. Stworzył firmy takie jak Lonzę i Natę,...

Najczęściej czytane