• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trawler Voyager zjechał z pochylni

VIK
21 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 

Wodowanie trawlera Voyager.


W Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta w Gdańsku (ul. Doki 1 zobacz na mapie Gdańska) zwodowano częściowo wyposażony trawler rybacki m/v Voyager. Statek został wybudowany na zlecenie duńskiego klienta, firmy Karstensens Skibsvaerft AS. Finalnym odbiorcą trawlera będzie armator z Irlandii Północnej - Voyager Fishing Company.



Jednostka B-696, czyli Voyager ma 86,4 m długości i 17,8 m szerokości. Pojemność zbiorników do przewożenia ryb wynosi 3200 m sześc. Trawler będzie łowił na Północnym Atlantyku w rejonie, który znany jest z bardzo wymagających warunków pogodowych. Właśnie z tego powodu statek musi charakteryzować się dużą mocą silnika - uciąg na palu wyniesie ponad 120 ton. Możliwości rybołówcze statku zostaną zwiększone dzięki niskiemu poziomowi hałasu podczas pracy. Trawler został wybudowany na podstawie projektu norweskiego biura Salt Ship Design.

Obecnie w Stoczni Nauta trwa budowa dziesięciu statków do połowu ryb, w tym jednego kompletnie wyposażonego. Większość jednostek powstaje na zamówienie Karstensens Skibsvaerft AS. Harmonogram budów zakłada, że jeszcze siedem statków zostanie zwodowanych w tym roku, natomiast kolejne będą przekazywane zamawiającym w pierwszej połowie 2018 r. Specjalnością Nauty w segmencie nowych budów są nowoczesne jednostki rybackie oraz statki naukowo-badawcze i do obsługi instalacji offshore.

Stocznia Remontowa Nauta wykonuje zarówno standardowe prace remontowe na statkach różnych typów i rozmiarów, jak też skomplikowane konwersje i przebudowy jednostek pływających. Trzy lata temu Stocznia Nauta powróciła na rynek nowych budów i wyspecjalizowała się w budowie średniej wielkości statków rybackich, specjalistycznych i badawczych. Współpracując z Marynarką Wojenną RP, Stocznia Nauta wykonuje także remonty i modernizacje okrętów wojennych.
VIK

Miejsca

Opinie (32) 4 zablokowane

  • (3)

    Salt Ship Design jest biurem polsko-norweskim, więc proszę bzdur nie pisać.

    • 9 6

    • jest biurem norweskim (2)

      Polacy tam tylko pracują:-)

      • 3 8

      • (1)

        A to sorry, nie wiedziałem. Zgubiła mnie struktura zarządu.

        • 4 0

        • właścicielem 100% udziałów w firmie

          jest Salt Ship Design A.S. z siedzibą w Norwegii a struktura Zarządu jest taka jaka musi być w sp. z o.o.

          • 2 5

  • Szkoda, że nie było żadnego info o wodowaniu, jak zwykle piszą już po ptakach. :(

    • 28 0

  • updek (6)

    Obecnie w Stoczni Nauta trwa budowa dziesięciu statków do połowu ryb, w tym jednego kompletnie wyposażonego.

    - czyli 8 kadłubów i 1 z wyposażeniem. To zakład kowalski a nie stocznia / updek, przykro o tym czytać

    • 16 16

    • 2 statki pod klucz

      Jeden rybak i jeden badawczo-naukowy

      • 10 0

    • Ekonomia nie zostawia złudzeń (3)

      Jeżeli zakład zarabia na swoje utrzymanie i na utrzymanie pracowników, to niech to będzie nawet zakład kowalski. Ale najlepiej mącić, smęcić, nic nie robić, żyć na utrzymaniu innych i marudzić - nie prawda?

      • 8 0

      • upadek cd (2)

        Ekonomia i jej prawa w tym wypadku są po stronie Duńczyków. Nasi wykonują ciężką i słabo płatną pracę. Oni wyposażają , czyli tę część produkcji okrętowej gdzie się zarabia i daje pracę całej sieci podwykonawców w ich kraju.

        Jednak przykro było czytać ten artykuł.

        • 2 3

        • Że jak? (1)

          O czym Ty człowieku piszesz? Bo mam wrażenie, że piszemy o zupełnie dwóch różnych sprawach. Nauta zobowiązała się do wykonania kadłuba - niczego więcej. Na tym polegała praca tej stoczni, nie na wyposażeniu. Uważasz, ze w takiej stoczni pracują głąby? Gdyby było zamówienie na jednostkę pod klucz, to takie by było realizowane dokładnie tak samo, jak w dwóch opisanych już wyżej przypadkach. Stocznia jest producentem, to armator jako jej Klient, zamawiający usługę i płatnik wybiera gdzie, co i kto będzie dla niego robił. I jeżeli obydwu stronom taki układ pasuje (a widocznie pasuje skoro kontrakt został podpisany i kolejne również podpisane będą), to Tobie nic do tego.

          • 5 1

          • upadek cd (a może nie..)

            Nie obrażaj się.
            Produkcja kadłubów wymaga oczywiście wysoko specjalistycznej wiedzy i oprzyrządowania (wiem o tym). Fajnie byłoby jednak aby była także praca dla elektryków, automatyków, ślusarzy wyposażeniowych, rurarzy i mnóstwa ludzi w firmach zewnętrznych dostarczających urządzenia i osprzęt.
            Jestem pewny, że tak będzie - bo niby dlaczego to odpuszczać.
            Pozdrawiam

            • 1 0

    • lepiej

      Lepiej w dzisiejszej sytuacji rynkowej produkować kadłuby i je sprzedawać nawet z minimalnym zyskiem niż budować super skomplikowane statki, których potem armator nie odbiera bo to jest dopiero upadek.

      • 8 0

  • Nauta pokazała jak na zgliszczach Stoczni Gdańskiej można zbudować dobry zakład (1)

    Statek ten zbudowano w Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta w Gdańsku ul. Doki 1. Tak, tak, to stary adres słynnego zakładu Stoczni Gdańskiej, która dzisiaj niewiele, a praktycznie nic już potrafi zrobić swoją 100-osobową załogą. Budowa wież, to nie budowa statków.To co spotkało Stocznię to wstyd i hańba dla tysięcy stoczniowców. Wielu z nich uwierzyło kłamliwej propagandzie Ukraińców, dawnego prezesa Jaworskiego i ludzi z Solidarności Gałęzewskiego i Guzikiewicza, że Stocznia Gdańsk będzie najlepszą w Europie, a stoczniowcy będą otrzymywać norweskie zarobki. Dzisiaj stoczni praktycznie nie ma, tylko udają, że coś tam robią. Wciąż sprzedają stare stoczniowe grunty i z tego żyją. Były prezes ulokował się gdzieś wysoko, a ci związkowcy dalej "ciężko pracują" w stoczni, tylko tysiące stoczniowców, fachur, specjalistów wylądowało za bramą. Odtworzenie dzisiaj stoczni, nawet takiej, jak ta z 2007r. jest po prostu niemożliwe. Kto za to wszystko odpowie, winnych nie ma

    • 60 4

    • ciezko sie z tym nie zgodzic

      to bylo miejsce pracy dla ogromnej ilosci osob, powstawal tam realny produkt, az dziw bierze ze panstwo pozwolilo na jej upadek

      • 8 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wodowanie statku B-696 Voyager

    Slabe info

    Nie zeletlny informaror bo 2 statki beda wykonczone. Jeden rybak i badawczo-naukowy ktory byl juz na portalu pokazany.

    • 9 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wodowanie statku B-696 Voyager

    Brawo NAUTA ! (2)

    Nauta super firma

    • 8 9

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wodowanie statku B-696 Voyager

      A Giertych jest super minister (1)

      • 2 0

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Wodowanie statku B-696 Voyager

        Super skacze na pochodach KOD

        • 1 1

  • i chopy patrzo jak stetek wodujo. Brawo stocznia!

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wodowanie statku B-696 Voyager

    A co tam u beżowego giermka pani J

    • 0 0

  • Doki 1 ??? (1)

    to cala stocznia ma adres Doki 1 ? ECS tez Doki 1 ?

    • 1 0

    • Takich ciekawych adresów jest więcej np. Na Ostrowiu 1, Marynarki Polskiej 96, Hutnicza 36. Pod każdym z tych adresów po kilkadziesiąt firm.

      • 2 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wodowanie statku B-696 Voyager

    ...

    A Pałasz to pała

    • 4 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Katarzyna Dobrzyniecka

Ekonomista, Absolwent Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego Od ponad 10 lat Dyrektor...

Najczęściej czytane