• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Patrycja Cierocka-Szumichora: skazana na modę

Monika Sołoduszkiewicz
4 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Lumpeksy w Trójmieście - nadal są tanie?
- Codziennie wychodzę z naszej pracowni w innym wzorcowym płaszczu. W taki sposób je testuję. Zdarza się, że wychodzę z firmy w płaszczu bez guzików, aby jak najszybciej sprawdzić, jak się go nosi - mówi projektantka.
- Codziennie wychodzę z naszej pracowni w innym wzorcowym płaszczu. W taki sposób je testuję. Zdarza się, że wychodzę z firmy w płaszczu bez guzików, aby jak najszybciej sprawdzić, jak się go nosi - mówi projektantka.

Pomorska marka o rodzinnym charakterze już od 26 lat udowadnia, że klasyka jest modna zawsze. W tym roku Aryton zmienia nazwę na Patrizia Aryton, co ma być zwróceniem uwagi na fakt, że za każdą kolekcją stoją konkretni ludzie. W tym szczególnym przypadku chodzi o dyrektor kreatywną Patrycję Cierocką-Szumichorę, która w rozmowie z nami zdradza, jak pracuje się z rodziną i kto zainspirował ją do stworzenia nowej kolekcji.



Monika Sołoduszkiewicz: Projektant sygnuje markę nazwiskiem, więc wydaje się, że zmiana nazwy była naturalną konsekwencją objęcia przez panią funkcji dyrektor kreatywnej. Czuje pani większą odpowiedzialność w związku z tą zmianą?

Patrycja Cierocka-Szumichora: Praca od zawsze jest dla mnie bardzo ważnym elementem życia. Z tym zaangażowaniem wiąże się oczywiście poczucie odpowiedzialności. Zmiana nazwy spowodowała natomiast lawinę nowych pomysłów, które ujrzą światło dzienne w kolejnym sezonie.

Marka Aryton przeszła w ostatnich latach niemałą metamorfozę. Pojawiły się mniej konwencjonalne, nowoczesne projekty, sprzedaż internetowa aż wreszcie magazyn. Czy odświeżenie wizerunku spowodowało wzrost zainteresowania wśród młodszych klientek?

Od kilku sezonów zauważamy bardzo duży wzrost zainteresowania naszą marką wśród młodszych klientek. To nie tylko efekt odmłodzenia kolekcji, ale również większej świadomości konsumenckiej. Klient w coraz większym stopniu szuka dobrego, jakościowego produktu. A taki właśnie oferuje nasza marka.

Patrizia Aryton jest firmą rodzinną, czy w związku z tym czuła pani, że jest "skazana" na modę od najmłodszych lat?

Absolutnie czuję się "skazana" na modę! (śmiech) Dlatego wybrałam studia magisterskie i podyplomowe, które ułatwiają mi moją pracę. Dodatkowo od najmłodszych lat towarzyszyłam mojej mamie w pracy, przyglądając się, jak wygląda proces powstania kolekcji.

Mówi się, że praca z rodziną opiera się na sztuce kompromisu. Pani zdaniem jest w niej miejsce na popełnianie błędów i twarde decyzje?

Bez eksperymentów nie ma rozwoju, a w ich naturę wpisane są błędy. Bez twardych decyzji nie można realizować wizji marki. Nie wyobrażam sobie dynamicznej firmy bez tych dwóch elementów.

Co jest dla pani najważniejsze w projektowaniu?

Świadomość potrzeb klientek oraz właściwa selekcja tkanin. Bez przerwy zadaję sobie pytania "dla kogo jest ten model, gdzie może go założyć, czy można go nosić na kilka sposobów, aby szybko się nie znudził?". Odpowiedź na te pytania zabezpieczają potrzeby klientek. Moja mama zawsze powtarzała: "wsłuchaj się w tkaninę, ona decyduje o projekcie". Ten warunek gwarantuje estetykę modelu.

Co poradziłaby pani projektantom, którzy stawiają pierwsze kroki w tej branży? Można wskazać czynniki determinujące sukces? Który z nich ma znaczenie nadrzędne - talent, wykształcenie kierunkowe, praktyki u znanych projektantów?

Uważam, że wykształcenie ma najmniejsze znaczenie. Może dlatego, że kiedyś za dużo wagi przypisywałam kształceniu się. Tymczasem największe znaczenie w tym zawodzie ma praktyka oraz predyspozycje. Przy pracy nad dużą kolekcją bardzo ważny jest też zmysł organizacyjny oraz umiejętność podejmowania decyzji. Wbrew pozorom projektowanie łączy się z licznymi decyzjami, które projektant musi podjąć, a których efekty widzi dopiero po około 18 miesiącach!

  • Patrizia Aryton, kampania jesień-zima 2015/16.
  • Patrizia Aryton, linia Red Carpet.
  • Patrizia Aryton, linia Red Carpet.
  • Patrizia Aryton, kampania jesień-zima 2015/16.
  • Patrizia Aryton, linia Red Carpet.
  • Patrizia Aryton, kampania jesień-zima 2015/16.
  • Patrizia Aryton, linia Red Carpet.
  • Patrizia Aryton, kampania jesień-zima 2015/16.
  • Patrizia Aryton, linia Red Carpet.


Płaszcz to bezapelacyjnie DNA marki. Ten pierwszy pani projektu dla Arytonu zdobył nagrodę "Doskonałość Mody" przyznawaną przez magazyn "Twój Styl", a w dodatku królował w kolekcjach marki kolejnych sześć lat. Co charakteryzuje idealny płaszcz?

Nie sposób wypisać tego w punktach. Ja uczę się tego szczególnego wyczucia do projektowania płaszczy od ponad 10 lat. Każdy sezon dokłada kolejną porcję wiedzy. Szokujące jest to, że moja mama to wyczucie miała od pierwszego dnia istnienia firmy!

Mogę zapytać, ile jest ich w pani szafie?

Kiedyś miałam około dziesięciu płaszczy w szafie. Dziś sytuacja wygląda inaczej. Codziennie wychodzę z naszej pracowni w innym wzorcowym płaszczu. W taki sposób je testuję. Zdarza się, że wychodzę z firmy w płaszczu bez guzików, aby jak najszybciej sprawdzić, jak się go nosi.

Czym zaskakuje kolekcja jesień-zima? Jakie były pani inspiracje?

Nasza kolekcja na tle konkurencji na pewno wyróżnia się doskonałą jakością. Dzięki temu nie mówimy tu o kupnie płaszcza, ale o inwestycji w płaszcz. Moją inspiracją w pracy nad obecną kolekcją była moja dwuletnia córeczka. Jakkolwiek sentymentalnie to brzmi, słodkie ubranka mojej córki znalazły swoje odwzorowanie w kolorystyce obecnego sezonu. Stąd ten słodki pudrowy róż, uroczy błękit, pastelowa żółć... Jeszcze nigdy nasza kolekcja nie była tak kolorowa!

Weryfikacją założeń jest zawsze wyjazd na najważniejsze targi na świecie, podczas których są prezentowane tendencje na nadchodzący sezon. Jeśli nasze założenia okazałyby się dalekie od zaprezentowanych tendencji - musielibyśmy zaktualizować naszą kolorystykę. Szczęśliwie każdy projektant, który ma za sobą kilkanaście sezonów, potrafi samodzielnie przewidzieć kolory na kolejny sezon.

Minimalizm czy maksymalizm, który z tych nurtów jest pani bliższy?

Dziś maksymalizm jest formą ekstrawagancji. Minimalizmem nazwałabym modę obecnej dekady. Dlatego tak doskonale wpisujemy się w obecny nurt. Minimalizm wygląda szlachetnie tylko w dobrych jakościowo tkaninach. W tańszych tkaninach nie można zaprezentować jego atutów.

Ćwierćwiecze istnienia to dobry moment na podsumowania, ale też snucie planów na przyszłość. W jakim kierunku będzie się rozwijała Patrizia Aryton?

Konsekwentnie, tak jak to robimy od ponad ćwierćwiecza, będziemy tworzyć dobrą, jakościową modę. Od nowego roku wprowadzimy dwie minikolekcje, które będą odpowiedzią na zmieniające się potrzeby klienta. W dalszym ciągu będziemy dokładać największych starań, aby nasze klientki były zadowolone z poziomu obsługi oraz będziemy wzmacniać projekt pt. "Stali Klienci Mają Lepiej". Jednym słowem - stawiamy na dbałość o klienta oraz na doskonały produkt.

Miejsca

Opinie (39) 2 zablokowane

  • Pani Patrycja (2)

    trochę smutna jest na zdjęciu albo bardzo skupiona ?

    • 13 11

    • Smuta zapewne. Bo macajac modelke patrzy, a tu taka mianowicie sytacja:
      cycki sa, a glowa nie...
      Ale moze to kwestia ujecia.

      • 2 2

    • żenada

      na panią to trzeba mieć gust i prezencję!

      • 3 0

  • (4)

    Po co dwa nazwiska które kompletnie nie pasują do siebie?

    • 39 16

    • to taki niby lans..

      • 24 7

    • Powinna zostać przy nazwisku rodowym.

      • 12 4

    • Widocznie...

      ..jedno jest jej, a drugie meza..?

      • 3 8

    • Stracili jakikolwiek mój szacunek

      Po dodaniu "PATRIZIA"

      Pani Patrycjo, wszędzie na swiecie lokalne rodzinne firmy są dumne ze swoich nazw. Nazwy te stanowią urok i smak firmy i wyróżniają ją.

      Patrizia Aryton brzmi jak wiocha. Jak już zrobiła Pani jeden faux pas to może czas na drugi? Bo obecnie nazwa firmy brzmi okropnie przez "y" w ARYTON. Niech Pani sobie zrobi Patrizia Ariton, dopiero będzie światowo.

      Dużą część stałej klienteli to pewnie odrzuci. W tym mnie i moich znajomych/bliskich. Aryton to był Aryton. Patrizia Aryton to brzmi jak napis na chińskiej torebce.

      Proszę kontynuować głupie pomysły. Było dobrze to przeszkadzało, trzeba było popsuć. Gratulacje.

      • 22 1

  • (3)

    W Arytonach są wyjątkowo nie uprzejme ekspedientki.

    • 38 5

    • kup sobie slownik !

      to bedzie twoj dobry poczatek

      • 7 16

    • anonimie

      podpisz się przynajmniej imieniem i podaj gdzie taka niemiła obsługa Ciebie spotkała, wtedy będzie można coś poprawić.

      • 1 12

    • Po polsku

      NIEUPRZEJME jesli juz.

      • 2 1

  • Aryton - brzmi fajnie (1)

    ale Patrizia Aryton- pretensjonalnie
    no, ale zapewne robili jakieś badania marketingowe i wyszło, ze tak będzie bardziej "światowo"

    • 44 6

    • Wieśniacko, na siłe chcą mieć nie polską nazwę, włosko brzmiącą.

      • 21 2

  • Wielka dama tańczy sama

    • 17 3

  • Ale belkot

    • 18 1

  • Szyją w kraju czy mimo, że są małym zakładem to jednak w chinach?

    • 7 2

  • Art ton uwielbiam.

    • 1 6

  • Prośba o modę męską

    Przecież te ciuchy dla facetów to jest jakiś pełny dramat.
    Widzieliście płaszcze?

    Wchodzę do sklepu, siega mi do pasa a chłop do mnie, że to zacny płaszczyk.

    Ku*wa, płaszcz do jest do kolan lub nieco niżej. Skrojony, a nie jak worek po kartoflach.

    • 7 1

  • Magda z Gdańska (13)

    Bardzo ładny wywiad młodej dziewczyny która ma odwagę i kompetencje prowadzić rodzinną firmę znaną w całej polsce i nie tylko z doskonałej jakości wyrobów szczególnie płaszczy.Wyroby tej firmy nosi od lat moja matka a od niedawno także ja sama. Nie wiem czemu w wypowiedziach niektórych osób jest tyle jadu i chyba zazdrości. Popierajmy co dobre i polskie powstające w polskich firmach

    • 7 4

    • dobre????

      ładne???
      Rzecz gustu.
      Skazana na modę???
      Może niech się tak nie poświęca to wyjdzie wszystkim na zdrowie.

      • 2 1

    • Ola z Sopotu (10)

      płaszcze arytonu dzialaja jak magia,,Gratululacje dla mlodej projektantki

      • 0 3

      • Kasia Nowacka (9)

        ARYTON to cudowne tkaniny i ta jakość,Moja ulubiona marka,Niedawno kupłam płaszcz camelowy cieplutkii ,Czuje sie jakby tylko dla mnie był uszyty,
        bardzo ładny wywiad
        GRATULACJE

        • 0 2

        • Marek z Gdyni (8)

          to prawda w płaszczach są bezkonkurencyjni,,Moja żona ma ich kilka,Brawo

          • 0 2

          • Ewelina (7)

            Nie tylko płaszcze ale sukienki tez są rewelacyjne na różne okazje,
            Kupiłam sobie niebieska klasyka ,,,Jest piękna,
            Polecam ,

            • 0 2

            • Bogna (6)

              I o to chodzi ,.że tworzą modę .która nadaje się do noszenia,
              Tak trzymać/Brawo rojektantka-ładny wywiad

              • 0 3

              • Iza (5)

                w pelni popieram,, Mam wypatrzony niebieski płaszczyk ,Napewno będzie mój,
                Brawa dla projektantki

                • 0 3

              • Basia (4)

                Patryzia Aryton to fenomen w płaszczach,
                Podziwiam

                • 0 3

              • Edyta (3)

                Bardzo,bardzo mi sie podoba to logo,PATRYZIA ARYTON , Gratuluje pomysłu

                • 0 5

              • Inga z Gdańska (2)

                właśnie też myślę,że dobry pomysł,ARYTON ok ale mi brakowało imienia projektantki Patryzja,Jeśli eksportują swoje wyroby ,To dobry pomysł
                Podziwam ich za jakość,

                • 1 5

              • fanka (1)

                Super poomysł PATRYZIA ARYTON nie tylko logo zmienili ale i też kolekcję,Jest nowoczesna i widać modę,
                Brawa dla projektanki

                • 0 4

              • Po co wpisujesz się wiele razy udając różne osoby?

                • 2 1

    • Gdyby nie rodzinka,nikt by o niej nie słyszał.

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja na 6 rąk

385 zł
degustacja

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

5 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja