Nowy laptop? Jaki będzie najlepszy?

Temat trochę z innej bajki a mianowicie mam zamiar kupić nowego laptopa ale nie mam pojęcia na jakie parametry teraz warto patrzeć aby laptop był dobry do gier i tych nowszych programów. Kiedyś się na tym znałem ale teraz tak wszystko poszło do przodu, że można się pogubić. Gdzie najlepiej pytać o profesjonalne rady?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Najlepiej do jakiegoś dobrego serwisu gdzie ci pomogą i dobrze doradzą. Polecałbym ci Enter Serwis w Gdańsku bo tam świetna ekipa pracuje, która chętnie doradza a na sprzęcie tego typu znają się bardzo dobrze. A od siebie dodam, że najlepiej moim zdaniem kupować lapka bez systemu bo sporo dopłacisz no chyba, że masz swoje zasady to wiadomo :)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

0. Jaki budżet?
1. Taktowanie procesora - nie ilość wątków. Teraz wszystkie procki mają 4 wątki a żadna gra tego nie wykorzystuje.
2. Grafika - nie znam się na laptopowych, kto normalny kupuje lapa do gier?! :D
3. Do gier dysk SSD (na pamięci SLC lub MLC - żywotność tlc jest odpowiednio 100/10x mniejsza i wolniejsze są) - jak do laptopa to polecam samsunga 960 pro pod socket m.2 - akurat jest za 1000zł na allegro, a jak nie to 840 pro - też akurat są 3 szt po 300zł przypadkowo - bo nikt normalny cudów techniki nie sprzedaje :D Uprzedzając pytanie: dysk ssd montowany seryjnie w laptopach jest do wyrzucenia/odsprzedania ;)
4. Taktowanie pamięci ram - im więcej tym lepiej

Poza tym nie wiem co doradzić...
Do PCta kupuje się używany i5 2500K za grosze i kręci go do 5.0 wymieniając radiator...
W laptopie tego nie zrobisz :D

W PC możesz wsadzić 6-7 dysków HDD za łącznie ~600zł i mieć odczyt / zapis 1,1-1,3GB/s na raid0 + dysk odzyskiwania
W laptopie płacisz 300zł za dysk 128GB z faktycznym odczytem ~450MB/s (ps. kupuj te co są 256 840 pro - to jak za darmo :D ) Mało tego, jak go zapchasz to wydajność może drastycznie spaść ;D