stat
Wydarzenie już się odbyło

Akademia Nowych Mediów 2017

Z przyjemnością po rocznej przerwie wracamy do programu Akademia Nowych Mediów wspierającego kadry kultury.

Organizujemy szkolenia i warsztaty dotyczące wykorzystywania nowych mediów i technologii w pracy animatorów, edukatorów, pracowników PR, koordynatorów i specjalistów ds. organizacji projektów.

Akademia Nowych Mediów to spotkania praktyków. To nie tylko okazja do zdobycia wiedzy ale również możliwość nawiązania współpracy, nowych znajomości i bezcennej wymiany doświadczeń.

W tym roku mamy przyjemność zaprosić wszystkich tych, którzy jakkolwiek działają w tzw. sektorze kultury!

PROGRAM:

25. marca g. 9.00 - 17.00
Moja praca. Razem ale osobno. Wspólna praca w internecie. Podstawy samoorganizacji i komunikacji zespołu projektowego prow. Grzegorz Stunża


Celem szkolenia jest przekazanie podstawowej wiedzy na temat skutecznej współpracy on-line zespołów projektowych oraz dostarczenie ramowego schematu działań dla konstrukcji "sieciowego zespołu projektowego". Przygotowany przez nas materiał kierujemy do liderów i liderek zespołów oraz do osób pretendujących do bycia liderami zarządzającymi projektami prowadzonymi z wykorzystaniem internetu oraz do inicjatorów projektów.

26. marca g. 9.00-17.00
Moje projekty. Design thinking i tworzenie cyfrowych projektów dla kultury. prow. Magdalena Laine-Zamoyska


Warsztaty ma na celu zaprezentowanie koncepcji "design thinking", czyli myślenia projektowego w tworzeniu cyfrowych projektów. Podczas spotkania uczestnicy zapoznają się z podejściem, poszczególnymi krokami procesu projektowego oraz konkretnymi metodami i technikami. Szczególny nacisk zostanie położony na specyfikę projektów realizowanych w instytucjach kultury. Uczestnicy warsztatu zdobędą praktyczne umiejętności, które będą mogli wykorzystywać na co dzień w planowanych i realizowanych projektach.

01. kwietnia g. 9.00-17.00
Moje bezpieczeństwo w sieci. Tożsamość cyfrowa i ochrona wizerunku. prow. Karolina Szczepaniak


Warsztat adresowany do osób, które chcą poznać podstawowe przepisy prawa związane z Internetem. Warsztat jest adresowany do nieprawników i będzie skupiał się na praktycznych konsekwencjach wybranych zagadnień prawnych. Zdobyta na warsztacie wiedza pozwoli na poruszanie się po sieci z większą swobodą i pewnością siebie.

W ramach spotkania zostaną zrealizowane następujące moduły tematyczne:
Informacja w sieci - celem tego modułu jest znalezienie odpowiedzi na następujące pytanie: według jakich zasad krążą dane w sieci; Co z tego wynika dla Internautów; dlaczego tak trudno skutecznie usuwać niechciane treści z sieci; dlaczego warto dbać o swoją prywatność.

Regulaminy usług internetowych - lektura internetowych regulaminów nie jest łatwą sprawą, ale warto wiedzić na co należy zwracać uwagę. Wśród usług, których regulaminy będziemy analizować, znajdą się portale społecznościowe, portale crowdfundingowe oraz usługi chmurowe.

Podstawy ochrony wizerunku oraz danych osobowych - problematyka ochrony danych osobowych oraz ochrony wizerunku w sieci to szeroki temat. W ramach warsztatu skupimy się na podstawach: co to są dane osobowe, co to są dane wrażliwe, co oznacza termin "przetwarzanie danych osobowych" i jakie obowiązki z niego wynikają, w jakich sytuacjach możemy powołać się na ochronę wizerunku.

Hejt w sieci a prawo - jak możemy bronić się przed internetowymi atakami.

2. kwietnia g. 10.00 -14.00
Jak ogarnąć chaos informacyjny? Katarzyna Michałowska


Do każdego codziennie dociera inna porcja informacji. Jedni śledzą ulubione strony, drudzy zazwyczaj korzystają z e-maila, a pozostali zbierają informacje w social mediach. Jednakże każdy z nas zmaga się z kilkoma podstawowymi problemami. Musimy przeanalizować zbyt dużo informacji i potrzebujemy uporządkować je w jakiś sposób. Są informacje, do których chcielibyśmy wrócić, obawiamy się, że ważne tematy nas ominą lub, że nie będziemy mieli w porę dostępu do innowacyjnych treści oraz, że źródło otrzymanych artykułów jest niewiarygodne. Szkolenie jest przygotowane w taki sposób, by pomóc użytkownikowi sieci uporządkować gromadzone informacje. Pokazuje, jak zebrać cenne dane i sprawdzić, czy są wartościowe, jak zainspirować się ciekawą treścią oraz jak być na bieżąco z wydarzeniami kulturalnymi.


Miejsce: Muzeum II Wojny Światowej.
Zapisy: medialabikm.evenea.pl (ilość miejsc ograniczona)
Koszt: 123 zł
w cenie: udział w szkoleniu, lunche, przerwy kawowe, networking, zaświadczenie o uczestnictwie.

ilość miejsc ograniczona.