• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Garaż Volkswagena: Touran

10 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Nowy Volkswagen Touran. Nowy Volkswagen Touran.

Synonimami Volkswagena Tourana są funkcjonalność i przestronność. To pierwszy van skonstruowany w oparciu o stworzoną przez niemieckiego producenta modułową platformę MQB, której zastosowanie niesie za sobą wiele zalet. Nowoczesna płyta umożliwia zmianę proporcji samochodu, który ma teraz znacznie większy rozstaw osi i bardzo krótkie zwisy nadwozia.



Co charakteryzuje VW Tourana? Ekspresyjna stylistyka, która nadaje vanowi nowoczesności, ale również wyrazistego i sportowego stylu. Druga generacja Tourana jest nieco bardziej wyrośnięta od swojego poprzednika. Wydłużone nadwozie i zwiększony rozstaw osi sprawiają, że ten model wydaje się potężniejszy i masywniejszy. Mimo dynamicznego charakteru, Touran wciąż pozostał praktycznym i rodzinnym samochodem, który zapewnia duży komfort podróżowania.

Touran w ofercie VW zajmuje pozycję między modelami Caddy i Sharan. Nadwozie niemieckiego vana ma 4527 mm długości, 1814 mm szerokości oraz 1628 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2791 mm. Wydłużony, poszerzony i obniżony Touran jest jednym z bardziej kompaktowych aut w swojej klasie, oferując przy tym bagażnik o największej pojemności.

Samochód, który w ruchu miejskim zajmuje niewielką przestrzeń, może pochwalić się naprawdę przestronnym wnętrzem. Nawet gdy podróżuje w nim komplet pięciu pasażerów - pojemność przedziału ładunkowego wynosi 1040 litrów (liczone po sufit). Wakacyjny wyjazd pięcioosobowej rodziny nie jest zatem żadnym wyzwaniem dla Tourana.

Nowy Volkswagen Touran. Nowy Volkswagen Touran.
Touran, który został wyposażony w napęd na przednią oś, należy do najbezpieczniejszych vanów świata. Zawdzięcza to karoserii pochłaniającej w zaprogramowany sposób skutki zderzeń, wykonanej z najmocniejszych gatunków stali (statyczna sztywność nadwozia wzrosła o około 25 proc.). Bezpieczeństwo w Touranie podnoszą również: aż dziewięć poduszek powietrznych, niezależne zawieszenie o neutralnej charakterystyce prowadzenia czy niespotykana w tej klasie aut liczba systemów asystujących.

Na liście nowych systemów bezpieczeństwa oferowanych w Touranie znajdziemy m.in. system automatycznego hamowania po kolizji, system automatycznego utrzymywania odległości od poprzedzającego auta ACC, system Front Assist z hamulcem awaryjnym działającym przy miejskich prędkościach, system wspomagający jazdę w korku, aktywny system ochrony pasażerów Side Assist, a także - system debiutujący w vanie - Trailer Assist, czyli asystent ułatwiający manewrowanie z przyczepą.

W niemieckim aucie nie zabrakło rozwiązań podnoszących komfort podróżowania. To m.in. system elektrycznego otwierania i zamykania pokrywy bagażnika, automatyczny system otwierania pokrywy bagażnika Easy Open (aktywowany ruchem stopy pod tylnym zderzakiem), możliwość wyboru trybu jazdy oraz wydajne reflektory z diodami LED.

Nowy Volkswagen Touran. Nowy Volkswagen Touran.
Funkcjonalność Tourana podkreśla 47 schowków rozmieszczonych w kokpicie, a wśród nich duży przenośny pojemnik ukryty w podłokietniku między przednimi fotelami. Z kolei oświetlenie bagażnika zaprojektowano tak, aby mogło również pełnić rolę latarki, którą kierowca może po prostu zabrać ze sobą z auta. Zastosowano również wyrafinowaną klimatyzację - jako opcja dostępna jest trzystrefowa automatyczna klimatyzacja (Pure Air Climatronic), wykorzystująca nową technologię filtrowania powietrza. Czujnik jego jakości oraz aktywny biologicznie filtr utrzymują jakość powietrza w samochodzie na stałym wysokim poziomie i zapobiegają przenikaniu do wnętrza szkodliwych substancji, w tym zarodników grzybów oraz alergenów.

Zaglądamy pod maskę. Nowy Touran oferowany jest z sześcioma silnikami do wyboru - trzema benzynowymi (TSI) oraz trzema dieslami (TDI). Wszystkie mają cztery cylindry, bezpośredni wtrysk paliwa oraz doładowanie. Wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6. W seryjnym wyposażeniu znajduje się system Start-Stop oraz system odzyskiwania energii. Chociaż nowe silniki są do 19 proc. oszczędniejsze, generują większą moc i zapewniają Touranowi jeszcze lepszą dynamikę. Jednostki TSI rozwijają moc 110 KM, 150 KM i 180 KM. Diesle uzyskują również 110 KM oraz 150 KM, najmocniejszy zaś - 190 KM. Za wyjątkiem podstawowej jednostki TSI (1.2 o mocy 110 KM) wszystkie mogą współpracować z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów (DSG). W przypadku mocniejszych silników benzynowych i diesla przekładnia DSG należy nawet do wyposażenia seryjnego.

Nowy Volkswagen Touran. Nowy Volkswagen Touran.
Jak podaje firma IHS, Volkswagen Touran po raz pierwszy okazał się najpopularniejszym vanem w Europie. Firma Automotive zajmująca się badaniami rynku podała, że w 2016 roku zarejestrowano w Europie ponad 112 tys. egzemplarzy Tourana - co oznacza, że stał się najczęściej kupowanym vanem na naszym kontynencie. Samochód wyróżnia się również bezpieczeństwem, a w 2016 roku organizacja Euro NCAP uhonorowała Tourana tytułem "Best in Class".

- Model Touran to faktycznie najpopularniejszy van w naszej ofercie. Dzięki swojej dynamicznej linii, przestronnemu wnętrzu oraz możliwości zamawiania wersji z trzecim rzędem siedzeń jest bardzo często wybieranym modelem przez rodziny z dziećmi - potwierdza Paweł Niecikowski z działu marketingu Volkswagen Plichta.
Jak najlepiej przekonać się o jego zaletach? Wybrać się do salonu Volkswagen Plichta w Gdańsku lub Gdyni i przetestować samochód podczas jazdy próbnej. Nic nie przekona do marki bardziej niż mała próbka jego możliwości.

Nowy Volkswagen Touran. Nowy Volkswagen Touran.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Opinie (25) 9 zablokowanych

  • Bardzo mi sie podoba, ale to dalej VW... (4)

    • 3 10

    • No i co ?

      • 2 1

    • (2)

      Na który cię nie będzie stać.

      • 2 1

      • Zanim zajrzysz komus do portfela to zajrzyj najpierw do swojego (1)

        Jesli bym go kupil... to dla zony.

        • 0 1

        • Jak byś go kupił... Może za 130 lat jak nazbierasz :)

          • 0 0

  • nie

    • 2 5

  • ot pudełko na kołach ale ta stylistyka nie zestarzeje się przez wiele lat

    • 2 2

  • Wygląda jak Golf, który stołował się w McD, KFC i BK :P

    • 4 3

  • Cena

    Dobrze ze nie podali ceny bo nie dla nas .Zawiedziony

    • 4 1

  • Uwaga na nowy czynnkik w klimatyzacji !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2)

    Nowe samochody na rozkaz Brukseli posiadają silnie toksyczny środek chłodzący w klimatyzacji, miejcie świadomość co kupujecie, po rozszczelnieniu zapala się o gorące elementy silnika, Mercedes stosuje system gaśniczy do swoich modeli . np GLA, GLC !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Unio jak jeździć takim szajsem ? Terrroryści z USA - Du Pont i Honeywell z Brać z Długimi Pejsami z Brukseli szykują nam armageddon nie tylko społeczny ale i za kierownicą, dziękujcie Tuskowi i Socjalistyczno-Komunistyczno- Ekologicznemu Związkowi Rad ze stolicą w Brukseli...................!

    • 7 6

    • Sprawdzajcie naklejki pod maską (1)

      R 1234 yf oznacza, że w w przypadku stłuczki czynnkik uwolni się i zapali, jeżeli będzie to w garażu podziemnym nie macie szans na przeżycie, Brukselo i Tusku, dziękujemy , że tak bdacie o swoich obywateli, czy może o swoje kieszenie ?

      • 4 3

      • Tusku Tusku czy może Rusku ?

        Tuski Tuski to agent ruski i pruski oraz chyba bardziej niewolnik swojej napchanej srebrnikami kieszeni !

        • 3 4

  • W polsce co najmniej 1 ofiara tego gó...na

    1234 yf przyniesie niezłe szajs, eko-terroryści górą a pan Tusk ich agentem, czynnkik zapala się przy 405 stopniach !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    • 2 4

  • Długie Pejsy

    chcą wytruć Europejczyków, już nawet w samochodzie montują truciznę, Szalom

    • 3 1

  • Sprawdzajcie naklejki pod maską aut

    1234yf oznacza, nie tylko, że spłoniecie lub otrujecie się podczas banalnej stłuczki, ale jeszcze wydacie 2000 zł na nabicie tą trucizną klimatyzacji, strażacy już dostali instrukcje jakie pojazdy są wyposażone w ten syf bo boją się podchodzić do płonących pojazdów !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 4 4

  • tak ? (2)

    Miałem RAV 4 i z serwisu nie mogłem wyjechać a wszyscy doradcy u Cartera to byli moi najczęściej oglądani znajomi - o wysokości rachunków za ten rdzewiejący na podłodze szmelc ( dziury prawie ) nie wspominam, Tiguanem przejechałęm 220 tys i poza rozszczelnieniem klimy i małym wyciekiem oleju z miski nic - amortyzotory i wszystkie wachacze oryginał i nie potrzebują wymiany - spadajcie z tym chwaleniem japońców i koreanów bo to już przechodziłęm......danke

    • 7 2

    • Fakt

      Rav-ka rdzewieje nawet nowa, płyta podłogowa wzdłuż progów, tylne nadkola, miejsce styku plastikowego zderzaka z blachą - horror, VW też trochę mi rdzewiało ale to raczej punktowo i incydentalnie - mimo że nic z rdzą nie robiłem przez osiem lat pozostała powierzchniowa, Vw stosuje dobrą galwanizację zanurzeniową a przede wszystkim super zabezpieczone profile - japońce a koreańczyki to profanacja - no trochę lepiej z tymi produkowanymi w europejskich fabrykach

      • 3 1

    • rav4 to rozumiem z roku 98?

      • 3 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Alpina produkuje auta na bazie marki:

 

Najczęściej czytane