• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

4,3 tys. osób skorzystało z PKM-ki pierwszego dnia

Maciej Naskręt
2 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Pierwszy dzień rozkładowych kursów linii PKM


Pierwszego dnia z Pomorskiej Kolei Metropolitalnej skorzystało 4,3 tys. osób. Cel? 5 mln pasażerów przez następny rok, czyli do września 2016 r.



Jak oceniasz liczbę 4,3 tys. pasażerów pierwszego dnia działalności PKM?

Szybka Kolej Miejska, która obsługuje 18-kilometrową linię PKM z Wrzeszcza do Osowy, podała liczbę pasażerów pierwszego dnia funkcjonowania Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. We wtorek pojechało szynobusami dokładnie 4362 pasażerów.

- To wynik ustalony przez system liczenia podróżnych zainstalowany na pojazdach - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu SKM, przewoźnika PKM.
Czytaj też: PKM-ka już na torach. Linia imponuje, ale są kłopoty z rozkładem i biletami

Co o wyniku pierwszego dnia sądzą władze województwa pomorskiego, czyli inwestor budowy linii PKM?

- Trudno po jednym dniu ocenić obłożenie linii. Chyba nikt by się tego nie podjął. Niemniej celem nowej linii i przewoźnika jest przewiezienie ok. 5 mln pasażerów od września 2015 r. do września 2016 r. - mówi Ryszard Świlski, zastępca marszałka samorządu województwa pomorskiego.
To oznacza, że codziennie PKM musi jeździć ok 14 tys. pasażerów.

Przypomnijmy, że w trakcie dnia otwartego - 30 sierpnia - linią PKM pojechało ok. 11 tys. Ta liczba została ustalona na podstawie liczby rozprowadzonych biletów.

Dzień otwarty na linii PKM - 30 sierpnia

Miejsca

Opinie (225) 5 zablokowanych

  • Ciekawe jaka była liczba kupionych biletów w tym dniu (18)

    • 138 11

    • przecież podali (5)

      • 2 27

      • ;);) (4)

        Nie wszyscy jechali z biletem...

        • 26 2

        • dlaczego? (3)

          • 3 12

          • (1)

            Bo kolejka do kierownika pociągu była spora. Wiele osób (w tym ja i moja rodzina) nie doczekało się możliwości kupienia biletu przed dojechaniem do stacji docelowej.

            • 48 2

            • Ja mam już miesięczny wiec nie biegam za kerownikiem ;)

              • 9 10

          • Bo to Polska właśnie.

            • 9 7

    • Za miesiąc będzie to liczba 43 (1)

      • 6 7

      • a w październiku

        40 i 4 :D

        • 25 1

    • Pierwszy raz było mi żal kierownika pociagu. (3)

      Nie dość że nie ma dla niego przedziału tylko wydzielone dwa siedzenia.
      Jak jechałem to mówił że już 12 kursów zrobił i jeszcze 2h jazdy go czekają a cały skład zajmowała kolejka do niego po bilety. Wsiadając we wrzeszczu i stając na końcu kolejki można bvyło za darmo dojechać do lotniska. Człowiek był wycieńczony. Co przystanek wysiada schodzac po schodkach abysprawdzić czy wszyscy wsiedli i dać sygnał do odjazdu. W tym momencie zostawiał cała kase z biletów która mam nadzieje mu nie znikneła. Jak wysiadał bilety mozna było by sobie samemu drukować. Generalnie jak bym był kierownikiem pociagu w PKM to ocenił bym skład na wielki minus.

      • 80 0

      • ile kierownik kasuje procent od kazdego biletu? bo w skm maja z tego utarg i dlatego najwieksza walka jest o nocne kursy (1)

        • 4 10

        • ceny biletu takie same, ze wzgledu na brak biletomatów na peronach

          • 13 0

      • Gdyby to był prawdziwy konduktor PKP brałby po 2 zł do kieszeni i kolejki by nie było. Niestety zatrudnili młodego uczciwego człowieka i wysłali na front i to z monitoringiem. W takim na przykład Hamburgu w ich pociągach PKM są automaty do sprzedaży biletów a obsługa ma ważniejsze rzeczy na głowie.

        • 2 0

    • (2)

      Czy jest jeszcze w Was minimum przyzwoitości? Jeśli nie dałeś rady kupić biletu kup go teraz i skasuj!

      • 7 17

      • Jeśli nie głosowałeś na Dudę jeszcze dziś zrób sobie urnę z pudełka do butów i zagłosuj. Fotkę wyślij do PiS z podpisem proboszcza. Za tydzień będziesz już na emeryturze i to mundurowej.

        • 5 1

      • Nie przejmuj się

        ja zrozumiałem Twój żart i ode mnie masz kciuka w górę :)

        • 2 1

    • ... w pierwszym dniu bilety rozdawali za darmo, dlatego taka była długa kolejka do tego pociągu.

      • 6 1

    • (1)

      Bo jako gdańszcznin nie wiem gdzie kupić bilet j jaki a jak już sobie kupię wcześniej na innej stacji to nawet nie mam gdzie skasować.
      Na stronie PKM / SKM zero informacji !
      Bajzel na kółkach !
      Nie będę wsiadał do pustego pociągu żeby staćw kolejce po bilet 15 minut zamiast przykimać na foteliku...
      Nie pojadę dopóki nie ucywilizują tego co powinno być dawno przygotowane !!

      • 6 0

      • no przeciez SKM Gdynia to organizowała, to co się dziwić

        tak banalne zadanie ich przerosło

        • 1 1

  • (4)

    i co z tego Panie Naskręt, ale poważnie, co z tego??

    • 84 75

    • jajco

      • 30 8

    • A ja dalej nie wiem, czy z Gdyni da sie ta PKM dojechac na lotnisko bez przesiadki?

      • 4 7

    • (1)

      nie doczekam się odpowiedzi, tak samo jak przy 'artykule' o niby mniejszych korkach na Budowlanych po oddaniu autostrady przy PKM..

      • 1 0

      • to po co wchodzisz na ten portal,

        zostawić zgryźliwy komentarz? skoro cie tu nic nie interesuje to idź czytaj Fronde.

        • 1 2

  • a nie mówiłem że powiedzą ile jechało? a ile musiało jechać bo nie było dojazdu autobusem czy tramwajem na Migowo?

    • 81 15

  • nawet 11 tys dziennie, co było w dzień otwarcia (9)

    to i tak nie da 5 mln za rok

    • 70 11

    • To nie otwarcie Mediamarktu że pierwszego dnia przyjdzie milion osób

      • 24 4

    • (3)

      tylko zobacz ile kursów było na otwarcie. Ale w dzień roboczy powinno jechać przynajmniej 16 tys. ludzi aby cel był realny. Na razie słabo to wygląda

      • 17 6

      • ... (2)

        A ja pamiętam jak przez kilka pierwszych dni były prawie pustki w tramwaju pomiędzy Pętlą Chełm a Havla.
        A dziś? Tramwaje zapchane po brzegi.
        Spokojnie. To dopiero pierwsze dni.
        Ludzie muszą się przyzwyczaić.

        • 43 10

        • Ludzie by chcieli, żeby pierwszego dnia wszyscy pojechali pociągiem zamiast samochodem. Dajcie się ludziom przyzwyczaić do nowego połączenia. To musi trochę potrwać tym bardziej, że 1 września to specyficzny dzień, bo rozpoczęcie szkoły.

          • 17 6

        • Właściwe słowo "MUSZĄ"

          • 0 0

    • (1)

      Nie uda się, bo ludzie przestaną latać na zmywak i kto będzie zapełniał te pachnące wagony ??? Menele ????

      • 8 4

      • na zmywak??? hehe dobre

        • 1 0

    • Czyli klapa ???!!! (1)

      • 1 3

      • netety, tanęło

        • 1 0

  • Ide o zakład, że dziś jest dużo więcej ludzi (1)

    Mnie jak i wielu moich znajomych nie było pierwszego dnia z obawy, że będzie to chciało zobaczyć tylu ludzi, że będzie straszny ścisk

    • 56 15

    • Tak, zamiast do pracy czy szkoły ludzie ida zwiedzać kolejkę

      normalne w Gdańsku, nienormalne w Polsce

      • 7 6

  • Żeby wykonać cel dziennie musi przejechać: (6)

    13700 osób. Co wydaje się zadaniem nietrudnym do wykonania. (Do obliczeń wlcizałem także soboty i niedziele)

    • 43 9

    • Nie zmęczyłeś się zbyt mocno przy tych "obliczeniach"? (3)

      i do tego "obliczenia" błędne, bo 2016 to rok przestępny i daje 5 000 000 / 366 = 13661, też do obliczeń wliczyłem soboty i niedziele :)

      • 5 2

      • Ciekawe, czy ten cel nie powinien się podwoić (2)

        gdy kursy będa dwa razy dłuższe - aż do Gdyni. czy już to uwzględnili? Bez kursów do Gdyni to te liczby mogą sobie zakładać...

        P.S. wiadomo już ile trzeba będzie dopłacać i ile milionów Gdańsk na to będzie dawać?

        • 2 3

        • ... (1)

          Do autobusów, tramwajów też się dokłada. Żadna komunikacja miejsca nie jest dochodowa.
          Rozumiem, że Twoim zdaniem wszyscy powinni poruszać się w blachosmrodach i całkowicie zakorkować miasto?

          Czemu Polacy narzekają na wszystko.
          Nie ma połączenia kolejowe z lotniskiem to płacz, że na Zachodzie to standard. Wybudowano takie połączenie, to też źle, bo za drogo.

          • 12 2

          • Ale o czym pitolisz?

            Gość się pyta ile będzie kosztować i jaka część z tego zapłaci co roku Gdańsk. Nikt nie kwestionuje ze trzeba dopłacać, ale pytanie brzmi ile i czy to będzie w 100% ze zlikwidowanych autobusów, czy jeszcze coś trzeba zlikwidować? Jak idziesz do restauracji to jasne ze zapłacisz za pizze. Ale jeśli miałaby bkosztowac 1000 zł to się zastanowisz skąd wstrząsnąć na to kasę i czy nie lepiej kupić osmiorniczki (jeśli należysz do PO).
            -.
            Tak więc pytam tez bo nie wiem: ile wyniosą dopłaty? Każdy mieszkaniec ma konstytucyjne prawo wiedzieć na co idą pieniądze samorządowe i gminne.

            • 4 4

    • spoko, po Osowej jeździ autobus lini 269

      z ilości pasażerów których wozi można sądzić, że chyba bierze udział w jakimś konkursie na przewiezienie jak najmniejszej liczby pasażerów. W autobusie o 50 miejscach siedzi kierowca a czasami nawet pasażer.

      • 5 0

    • Wystarczy skasować inne środki komunikacji i pójdzie jak po maśle

      • 0 0

  • 11 tys. w dniu otwarcia !!!

    jasne jak za darmo to wszyscy by jeździli , nawet Ja :) a tak serio to ok 4,3 tys to jakies 250 osob na godzine podzielić to przez ilość skladow w obie sterony to po kilka osob wyjdzie, wysokie ceny komunikacji czynia cuda i likwidują przepełnienie .

    • 62 7

  • "celem nowej linii i przewoźnika jest (4)

    przewiezienie ok. 5 mln pasażerów od września 2015 r. do września 2016 r. "
    wychodzi z 15 tys każdego dnia
    no to jeszcze dużo pracy bo na razie to około 25% dziennego planu

    • 35 8

    • Zlikwiduje się więcej linii autobusowych i ludzie z musu (1)

      będą korzystać z PKM.

      • 11 3

      • Nie, kupią auta z importu

        • 3 0

    • wg. mnie jak na razie to ok 30% dziennego planu.
      Ale może mnie uczyli alternatywnej matematyki

      • 5 2

    • 5 mln pasażerów to i tak śmiesznie mało przy wydatkach na budowę

      Z samych odsetek od kapitału można mieć więcej niż dochodu niż z biletów.

      • 6 3

  • O choroba (4)

    5 000 000 /365 = 13698,63
    PS Ale widzę że wszyscy to podłapali :)))

    • 30 5

    • idz do lekarza (2)

      2016 mamy 366 dni co daje 13 661,20
      ps. zwłaszcza ty podłapałeś

      • 6 1

      • A to inna sprawa (1)

        W takim razie na pewno się uda dociągnąć do 5 mln. Gdyby nie 29 lutego to PKM mogłaby mieć problem. A jak tam długie łikendy w 2016 i czy święta nie wypadają w niedziele? Bo to dodatkowo zwiększy szanse na okrągły wynik.

        • 5 1

        • Nie będzie żadnych problemów

          13,7 tys. pas. to tak w uproszczeniu, zakładając, że w soboty i niedziele popyt będzie taki jak w dniu powszednim (faktycznie jest na poziomie 0,4-0,6 dp). Ale spoko umowa z SKM jest tak skonstruowana, że jak SKM nie przewiezie 5 mln pasażerów rocznie to Marszałek im dopłaca różnicę. Czyli jak będą wozić 0 pasażerów to UM im dopłaci 5 mln pas x średnia cena biletu. To co ma kurna motywować SKM do dostosowania usług do oczekiwań pasażerów? To jest ekonomia na miarę XXI wieku, na miarę możliwości umysłowych Świlskiego.

          • 5 1

    • bo ten jedne pasażer

      dojedzie bez jednej nogi :-)

      • 1 1

  • Chamstwo obsługi na dzień dobry w PKM (21)

    1.09, godzina 23.34 wpadam na peron pkm wprost z samolotu (jak się okazuje dopiero co oddany terminal i łącznik). Jestem na końcu składu, wprost z wyjscia z terminala. Pociag stoi, naciskam guziki, drzwi zamkniete, idę na czoło pociagu, do pierwszego wagonu gdzie jest kierownik. Pukam w szybę, macham w kierunku lusterka maszynisty, bez reakcji. Za mną wbiega drugi pasażer. Na pewno mija kilkadzisiąt sekund. Pusty pociag stoi jeszcze kilkanaście sekund jak jestem zupełnie z przodu po czym odjeżdża. W tym momencie zegar na peronie pokazuje 23.35.

    Najważniejsze to pokazać pasażerowi kto jest ważny. Super początek.

    • 292 12

    • noo

      To jest standard SKM...;)

      • 57 3

    • "Uprzejmie prosimy nie wsiadać do pociągu po sygnale odjazdu" (1)

      Pewnie sygnału nie słyszałeś:)

      • 31 19

      • "Uprzejmie prosimy o zwrot pieniędzy podatnika."

        Żeby tak nie usłyszeli. ;)

        • 3 0

    • Stare tradycje się kontynuuje. Nawet jeśli są bzdurne. (7)

      W końcu na tych tradycjach opiera się polska państwowość i duma narodowa.

      P.S.
      A krzyże w składach pociągu wiszą?

      • 33 35

      • Wyhodowany czerwony owoc sączy swą truciznę do dziś. (2)

        A obraz "ojca narodów" wisi ?

        • 30 7

        • Obraz Pasqualiny mają powiesić - wiesz kto to był?

          Nie przypuszczam, żeby ksiądz na religii o niej opowiadał

          • 5 5

        • do stachanowiec

          za czerwonej komuny to była prawdziwa PKP , byli prawdziwi kolejarze czytaj zawodowcy po szkolach kolejarskich, teraz to lebki z lapanki po kursie na symulatorze w tablecie.

          • 16 5

      • to jest akurat komunistyczna mentalność

        • 4 9

      • Przede wszystkim

        polskie.....wartości :-))))

        • 6 1

      • (1)

        I po co w to krzyze mieszasz, bardziej tu pasuje czerwona gwiazda z sierpem i mlotem !

        • 17 12

        • Nie, mój drogi. Właśnie krzyż - to jest dzisiejszy młot i sierp.

          Najpierw jest otwarcie, obowiązkowo z księdzem i pokropkiem - tak jak 30 lat temu z pierwszym sekretarzem.

          Dzisiejszy hierarcha chlejący, często pedofil albo gej, a co najmniej żyjący po bożemu z gospodynią - tak jak 30 lat temu pierwszy sekretarz - zachlany, potrafiący jedynie obłapiać sekretarki, na wszystkim się znał, a czego się dotknął to spier*lił.

          Czerwone motto propagowało budowę silnej Polski aby naród rósł w siłę a ludziom się żyło dostatnio - dzisiaj 'Naród' (obowiązkowo z dużej litery) musi być silny, aby obronić katolickie wartości, nie musi żyć dostatnio byle po katolicku, a jak coś zarobi to powinien oddać księdzu

          I koniecznie te nasze wartości katolickie musimy zanieść do tej zlaicyzowanej europu bez boga - tej samej która sfinansowała nam budowę tej PKM-ki.

          A każda grupa zawodowa (tutaj kolejarze) i związek zawodowy (tutaj kolejarzy) ma swoje 'deklaracje wiary' - jak trzeba będzie to i "kłonicom-bez-głowe" ale z bogiem na ustach.

          Jeszcze nie zauważyłeś, że kościelna organizacja to taka sama komuna jak ta co przylazła z ZSRR?
          Inne mają symbole i gęby na portretach ale cel ten sam.
          Jeśli tego nie widzisz to rzeczywiście - lekcje religii w szkole przynoszą rezultaty.

          Nie zdziwię się, jak pan, który nie otworzył drzwi pasażerowi co niedzielę w pierwszej ławce w kościele myśli o sobie, jak to dobrze wykonywał swoje obowiązki, aż zasłużył na komunię.
          Typowo po katolicku się zachował wobec pasażera - pokazał swoją ważność wobec osoby, dla której został tam postawiony.

          To nie pasażer jest dla kolei, to kolej jest dla pasażera.
          Jeśli pan kolejarz nie widzi pasażerów, to może powinien zmienić pracę - z takim podejściem do ludzi to na kościelnego w sam raz.
          Za ministranta go nie będą chcieli - za stary i może się wygadać.

          • 28 26

    • Na skargi czeka Urząd Transportu Kolejowego

      pod adresem: pasazer@utk.gov.pl

      • 32 0

    • W Niemczech.... (6)

      ....kierownik pociągu stoi obok pociagu i obserwując zegar stacyjny / ze wskazówką sekundową / również obserwuje czy jakiś spóźniony pasażer nie dobiega do składu.Dopiero wówczas daje sygnał do odjazdu.U nas maszynista,kierownik pociagu i konduktor to towarzystwo wzajemnej adoracji nie mogące obejść się bez siebie.No ale najważniejsze,że Głuszek,Buczek i spółka sa z siebie zadowoleni.

      • 35 3

      • Niemcy to jest ta zlaicyzowana Europa, którą będziemy nawracać. (1)

        • 6 5

        • Na islam.

          • 17 2

      • ale w Nimczech nie ma SKM (2)

        • 8 2

        • bo zabraliśmy im wagony po wojnie

          • 7 0

        • bo tam się to nazywa S-Bahn

          • 3 0

      • Ciagle NIEMCY taki super narod panstwo to zamieszkaj tam.....tylko nie mow ze ,,polaczek ,, jestes bo dadza ci za kilka lat taka kolej jak na wojnie...wagonik bedziesz mial przepelniony ale do obozy dojedziesz na czas:)

        • 0 0

    • znany redakcji (1)

      Trzeba udupic tego gnoja z Pkm ktory tak traktuje pasazerow. Bicie piany po otwarciu mamy juz za soba to teraz zaczela sie proza zycia

      • 22 1

      • udupić trzeba wszystkich gnojów

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane