- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (139 opinii)
- 2 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (48 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (206 opinii)
- 4 Ugaszono pożar na budowie osiedla (180 opinii)
- 5 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (88 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (173 opinie)
Crist zbudował kolejny statek do obsługi farm rybnych
Stocznia Crist przekaże armatorowi kolejny statek specjalistyczny. Jest to Bulk Cargo Combi Vessel do obsługi norweskich farm rybnych - to druga bliźniacza jednostka po B69/1 "Rubin", która została oddana armatorowi w połowie czerwca 2014 roku. Uroczyste przekazanie statku odbędzie się 1 września w Gdyni.
B69/2 to jedna z największych w swoim rodzaju i najnowocześniejszych na świecie jednostek. Jej projekt uwzględnił zastosowanie rozwiązań redukujących zużycie energii, a zatem także zmniejszenie emisji szkodliwych substancji. Operatorem statku będzie EWOS, jeden ze światowych liderów produkcji i dostaw karmy na morskie farmy akwakulturowe.
Charakterystyczne dla jednostki jest rozwinięcie innowacyjnej koncepcji "silo-to-silo delivery". Dzięki niej jeden statek może przewozić karmę luzem na całej trasie od producenta do ostatecznego odbiorcy, bez konieczności pakowania w worki (karma trafia bezpośrednio do silosu). Pozwala to znacznie zwiększyć efektywność i dynamikę dostaw, a zmniejszając zużycie energii, jest również zastosowaniem proekologicznym.
Statek wyposażony jest także w system dynamicznego pozycjonowania. Zastosowanie odpowiedniej technologii pozwala dokładnie manewrować jednostką: utrzymywać pozycję lub zmieniać ją z dokładnością do kilku metrów. To bardzo przydatne rozwiązanie w tego typu jednostkach, które - bez względu na warunki - 24 godziny, 7 dni w tygodniu muszą być w stanie zapewniać dostawy na całym świecie.
Miejsca
Opinie (45) 4 zablokowane
-
2014-09-01 08:39
Jeden statek.... (25)
A jeszcze nie tak dawno Stocznia w Gdańsku wybudowała klilkadziesiąt statków dla jednego armatora.... No ale teraz z 2 pochylniami czynnymi to już nic nie wybuduje. resztę zamknęła KE, a zresztą właściciel stoczni to bankrut. Teraz nic nie stoi Niemcom na przeszkodzie aby stocznię w PL zamknąć a zwiękkszyć produkcję w Niemczech... To samo w Gdyni, to samo w Szczecinie.
Pewien rudy pan pewną specustawą zniszczył gospodarkę w PL...- 55 68
-
2014-09-01 08:48
O czym człowieku piszesz? (9)
Zapomniałeś już co zrobił Pan Jaworski ? A może wcześniej fundacja pewnego Pana zwanego ojcem? A może jeszcze wcześniej co zrobił Pan Rakowski? Pamięć zawodzi?
- 41 19
-
2014-09-01 09:28
Ano mniejsze wpływy do budżetu widać (8)
Stocznie kiedyś zarabiały więcej, bo więcej produkowały. Teraz nie robimy sużych serii dużych jednostek, tylko pojedyńcze sztuki jednostek specjalistycznych i remonty - a Niemcy, Norewgowie, Angole czy holendrzy - nadal budują tankowce, masowce - w ilościach kilku-kilkudizesięcuiu sztuk . No ale tam umieją liczyć i wiedzą ile jest wart rynek stoczniowy.
- 18 26
-
2014-09-01 12:12
które stocznie budują takie jednostki???? jaki jest to % ich przychodów??? konkrety proszę (3)
- 10 10
-
2014-09-01 12:27
(2)
Oczywiście z bzdura. 80 % rynku dużych statków maja Chiny i Korea. W Europie buduje się off shory i narazie jeszcze wycieczkowe.
- 16 10
-
2014-09-01 15:51
(1)
tak, przypływa później taki chiński złom na remont i się nasi za głowy łapią jakim cudem to dopłynęło.
- 3 8
-
2014-09-01 16:00
Stara i już nieprawdziwa opinia.
- 12 4
-
2014-09-01 14:28
(2)
Co Ty człowieku opowiadasz!!!!! Takie mało wyspecjalizowane statki, jak masowce tankowce i inne drobnicowce trzaskają na pęczki Chińczycy i Koreańczycy. W europie buduje się statki specjalistyczne, nie seryjne, bo tak na prawdę to jest prawdziwa kasa i ponadto do tego trzeba mieć odpowiednich ludzi na produkcji i porządek w stoczni, a tego w Azji jeszcze długo mieć nie będą.
- 9 10
-
2014-09-01 18:00
Od Singapuru możemy się uczyć porządku, a przede wszystkim BHP.
- 12 2
-
2014-09-02 08:17
porządku w stoczni to myśmy się nigdy nie nauczyli
może za "złej komuny" jakiś był
ale jak się dorwali kolesie związkowcy to i porządku nie było i sytuacją robotnika oraz z bhp było coraz gorzej- 5 0
-
2014-09-03 11:20
Sama remontóka shipbuilding ma podpisane kontrakty na większa ilośc zielonych
niż wszystkie stocznie w Polsce w ich złotych latach 80-tych. Bo co z tego, że produkują mniejsze statki, skoro sprzedają je za więcej kasy niz dostawały od czerwonych na wschodzie za te masowce?
- 1 1
-
2014-09-01 08:50
no tak godspodarka w ruinie... (14)
widać gołym okiem jej skutki: puste sklepy, bary, restauracje, centra handlowe, zmniejszająca się liczba podróznych na lotniskach, mniejszy ruch na ulicach bo nikogo nie stać na drogie paliwo i samochody - ludzie przesiadają się na rowery bo bieda aż piszczy :) w Trójmieście coraz mniej turystów - w Sopocie pustki, za granice tym bardziej nikt nie wyjeżdża. Tysiące głodujących (z opuchlizną głodową) - bezrobotnych bezcelu przemieszcza się po szarych ulicach.
Gospodarka w ruinie i Państwo w ruinie .
Ludzie przestańcie narzekać, otwórzcie oczy i weźcie się do roboy. Żyjemy w świecie, w którym jakość naszego życia zależy od nas samych, ale z komplekasami daleko nie zajdziemy.- 49 20
-
2014-09-01 10:50
(8)
Za 1.200 zł netto sam się weź do roboty naganiaczu tępy, a nie z samego rana ledwo z wyra wstanie, nie umyty i nie ogolony w pizamie, zamiast w garniturze pod krawatem, trolluje ekspert od wszystkich tematów, majacy swych mocodawcow daleko, daleko za oceanem w swych rezydencjach i posiadlosciach wielkich jak jedno województwo.
- 13 27
-
2014-09-01 13:06
(7)
Mylisz się, wstaję z samego rana żeby zawieźć syna do żłobka, a potem jechać do pracy.
Nikt Ci nie każe pracować za 1200 zł netto - świat stoi otworem. Daj coś od siebie, to może ktoś to wyceni wyżej niż 1200 zł netto.
p.s. moi mocodawcy są za Odrą, a nie za ocenaem i nie obchodzi mnie jakie mają posiadłości, bo to w mojej ocenie nie świadczy o tym ile jest wart człowiek.- 16 12
-
2014-09-01 13:24
mocodawcy za odrą?? (5)
Ot mamy folksdojcza i zdrajcę
Jak robisz na szkopskie pkb, to nie pouczaj w kwestii polskiej gospodarki, bo nic do niej nie wnosisz, to jeszcze pasożytujesz, bo synuś pewnie w polskim żłobku, z polskiego budżetu, tak samo jak lekarz itd.- 12 19
-
2014-09-01 13:58
(4)
Ciekawe rozumowanie - jestem zdrajcą bo właścicielem firmy, w której pracuję jest obcokrajowiec.
Szkoda mojego czasu na takie dyskusje, bo widzę, że brak u Ciebie podstawowej wiedzy w zakresie funkcjonowania gospodarki oraz dochodów budżetu polskiego. (heheh pasożytuję bo korzystam z usług lekarskich w Polsce - ciekawe dokąd odprowadzane są moje składki zdrowotne). Z taką wiedzą i podejściem Panowie daleko nie zajdziecie.
Mimo wszystko, pozdrawiam, życzę powodzenia i więcej optymizmu.- 23 8
-
2014-09-01 19:18
a nie jest tak??? (3)
kapitał który wypracujesz idzie do twoich mocodawców zamiast pozostawać w kraju i tworzyć zaplecze socjalne dla Polaków. Ale co tam, ważne że ja mam co żreć, nawet kosztem narodu - gratuluję nihilizmu i egoizmu
- 6 11
-
2014-09-01 20:01
sama prawda. ON ma co ZREC i jest suuuper a reszta kraju niech sie wali (1)
typowy cwaniaczek bo ma robote......poczekamy jak cie szwab z roboty wywali i wtedy galy ci wyjda z orbit i juz taki pewniaczek nie bedziesz......tik tak tik tak....czas leci
- 4 11
-
2014-09-02 06:09
No tak, Polak nigdy by nie zwolnił Polaka, za to Niemiec na pewno.
- 2 2
-
2014-09-02 06:15
od kiedy zysk spółki tworzy kapitał socjalny danego kraju?
- 3 2
-
2014-09-02 08:26
moi mocodawcy ot i wszystko jasne...
- 1 1
-
2014-09-01 15:42
Kłamiesz
- 3 3
-
2014-09-01 19:25
jeżeli jest tak wspaniale to dlaczego jest tak źle??? (3)
dlaczego już prawie 3 mln. rodaków wyjechało - przecież to już niemal połowa strat jakie nasz naród poniósł w czasie II wojny światowej (właśnie mamy rocznicę wybuchu) ??
dlaczego Polska w rankingach podatkowych, prowadzenia biznesu itd jest w szarym końcu, za takimi niby zacofanymi krajami jak zimbabwe i ruanda??
dlaczego rośnie zadłużenie, dzisiaj nie jest jeszcze tragicznie ale w przyszłości??
Pewnie że jest o niebo lepiej niż za komuny, ale widzę że ktoś tu za dużo ogląda telewizji i przez to dał się omamić propagandzie sukcesu- 10 2
-
2014-09-02 07:04
(2)
Rodacy wyjechali bo taki był ich wybór. Sam też mieszkałem i pracowałem w Anglii (nie na zmywaku leczw banku). Żyjąc tam zrozumiałem, że po pierwsze kasa to nie wszystko, a po drugie jeżeli dasz coś od siebie (umiejętności, wiedza) to masz duże szanse na znalezienie pracy, która da satysfakcję i odpowiedni byt.
- 3 3
-
2014-09-02 09:56
dasz coś od siebie (1)
jak d....y dasz to faktycznie szanse rosną
- 1 2
-
2014-09-02 12:44
dzięki, nie spróbuję więc będziesz miał mniejszą konkurencję
- 1 1
-
2014-09-01 09:16
Pozamyka wszytkie stocznie w Polsce (8)
w Norwegii ten sam armator za te same pienądze buduje ten sam statek a robotnicy budujący go zarabiają po 15 tys zł miesięcznie.W Polsce ten sam armator za te same pienądze buduje ten sam statek a robotnicy zarabiają maks 3,5tys zł miesięcznie!! Gdzie reszta ??
- 67 27
-
2014-09-01 09:24
"w Norwegii ten sam armator za te same pienądze buduje ten sam statek"... Cud! Biloklacja konstrukcji! (1)
- 13 12
-
2014-09-01 10:42
TELEPORTACJA ćwoku z Rumii
- 8 10
-
2014-09-01 09:30
Widzę, że czeka nas zalew debilnych komentarzy nt przemysłu stoczniowego... (2)
jeszcze ten debs od konremu i nieuków... i kilku komuchów.
- 10 18
-
2014-09-01 12:28
a co to jest przemysł stoczniowy, marsjaninie
- 10 0
-
2014-09-02 06:48
co to konrem
- 5 0
-
2014-09-01 11:55
i tu sie troche mylisz
bo w polsce ten sam armator nie buduje za te same pieniadze, tylko mniejsze, dlatego wlasnie buduje w Poslce...
- 12 4
-
2014-09-01 13:03
dodaj jeszcze , ze tam nie ma 5 miesięcznych opóźnień jak tu , w każdym bądź razie to ostatni statek jaki tu buduje ten armator
- 5 7
-
2014-09-01 18:33
chyba za 3 razy mniejsze pieniądze...
Norweskie produkty dla przemysłu okrętowego są 2-3 razy droższe niż Polskie, tylko dlatego bo są norweski, norweskie=najlepsze (nawet lepsze i droższe niż niemieckie).
W koszcie statku koszt pracy załogi stoczni to jakieś 5-20%... w zależności od typu statku i zakresu pracy pracowników stoczni.- 6 0
-
2014-09-01 09:36
villa
brawa dla solidaruchów. Dwaj panowie G. postawili sobie wypasione wille, a robol w lenina zdycha.
- 31 17
-
2014-09-01 11:20
(2)
Nie ma związków, to są statki, firma działa, ludzie zarabiają ....
- 41 28
-
2014-09-01 14:01
Jesteśmy państwem niewolnym, podległym i taki jest fakt
Polacy to najemnicy zatrudniani u różnych właścicieli, którzy traktują swoich pracowników jak niewolną tanią siłę roboczą bo wiedzą, że w Polsce nie ma prawdziwych związków i nikt nie podskoczy. Porównaj teraz Norwegię. Tam zatrudnieni zarabiają dostatnio, żaden właściciel nie ośmieli się nie przestrzegać kodeksu pracy, a Polacy są tam traktowani jak Norwedzy.
- 11 8
-
2014-09-01 17:06
nowy Strassburger
ludzie zarabiają buhahaaa
- 3 6
-
2014-09-01 17:59
B69/1
..Dla jasności - na zdjęciach znajduje się jednostka Rubin (NB69/1), a jednostka oddana nazywa się Artic Fjell (NB69/2). ...
- 10 4
-
2014-09-01 22:01
Brawo Remontowa, kolejny sukces
- 3 11
-
2014-09-02 07:31
a jednak stocznie w Polsce budują statki
bardziej wyspecjalizowane, w mniejszych seriach (właściwie to pojedyncze egzemplarze) i zatrudniają ludzi i firmy kooperujące. Brawo Crist, branżą stoczniowa to wciąż nadzieja na konkurencyjny przemysł na Pomorzu.
- 8 8
-
2014-09-03 06:07
statek
dobrze ze soc sie dzieje , choc crist nie jest najlepsza firma ale widac ze prubuja cos robic , troche nie idzie im to jak kiedys ale zawsze. szkoda ze to juz koncuwka bo niedlugo znikna z rynku statkow. kam pojda nie zname.
- 5 0
-
2014-09-08 18:03
CRIST
co się dzieje w tej spółce? czemu rozpowszechniane są różne wiadomości ?
przecież aktualny wpis do KRS z 3.09.2014 nie ujawnia , żadnych zmian w zarządzie spółki.- 2 0
-
2014-09-14 08:31
stało się ...
... to o czym mewy krakały. kłopoty państwowego CRIST , przesunięto zbawców stoczni pp. Ireneusza C. i Krzysztofa K. do rady nadzorczej a prezesem została kobieta - chyba wzieli przykład z pana premiera.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.