• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańscy radni przyjęli podwyżkę cen biletów od 1 lipca

Katarzyna Moritz
31 maja 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oszuści podszywają się pod system Fala
Z komunikacji miejskiej w Gdańsku korzysta coraz więcej osób. W zeszłym roku tramwaje i autobusy przewiozły blisko 174,5 mln pasażerów. Wprowadzenie nowej taryfy w Gdańsku ma spowodować wzrost dochodów netto z tytułu sprzedaży biletów o kwotę ok. 4,11 mln zł. Z komunikacji miejskiej w Gdańsku korzysta coraz więcej osób. W zeszłym roku tramwaje i autobusy przewiozły blisko 174,5 mln pasażerów. Wprowadzenie nowej taryfy w Gdańsku ma spowodować wzrost dochodów netto z tytułu sprzedaży biletów o kwotę ok. 4,11 mln zł.

Od 1 lipca zdrożeją bilety na komunikację miejską - zadecydowali gdańscy radni. Władze miasta spieszyły się z przyjęciem uchwały, by część kosztów podwyżki przerzucić na turystów. Uchwalono też nowe strefy płatnego parkowania.



Co by cię zachęciło do częstszego korzystania z komunikacji miejskiej?

Gdańscy radni jako pierwsi w Trójmieście zajęli się propozycją Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej, by wprowadzić nowe ceny biletów w komunikacji miejskiej.

Czytaj też: Szykuje się podwyżka cen biletów na komunikację

- Koszt funkcjonowania komunikacji od 2011 r. wzrósł o 40 mln zł. Koszt dotychczasowej integracji to 800 tys. zł. Myślimy o dalszym rozwoju komunikacji, więc musimy inwestować w tabor, który już teraz jest jednym z najnowocześniejszych w Polsce. Co ważne, Gdańsk jest nadal jednym z najtańszych miast jeśli chodzi o komunikację publiczną w Polsce. Jeśli chodzi o bilety okresowe jedynie Wrocław i Łódź nas wyprzedza. W Warszawie za bilet jednorazowy płaci się 7 zł, w Krakowie 5 zł - wyjaśniał Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.
Wiceprezydent argumentował też, że od 2011 r. wskaźnik inflacji wyniósł 3,7 proc. Przypomniał też, że rozszerza się ofertę komunikacyjną, powstają nowe linie tramwajowe, nowe sieci autobusowe, a nowe inwestycje realizowane są po to, by gdańszczanie przesiadali się na komunikację miejską.

- Proponujemy, aby umocnić relację, która wynika z długoterminowej strategii miasta, by zachęcać do zakupu biletów okresowych. Dziś kupuje je ponad 50 proc. gdańszczan. Dziś 34 bilety normalne uzasadniają zakup biletu okresowego. Po aktualizacji cen ta relacja się poprawi na rzecz biletów okresowych - 32,5 podróży będzie uzasadniało zakup biletu okresowego - tłumaczył Grzelak.
Radni opozycji nie zgodzili się z propozycją podwyżki.

- Nawet taka symboliczna podwyżka dziś, to jest pogorszenie oferty, zły syndrom towarzyszący integracji w metropolitalnym związku. Warto nad tym się zastanowić. Nie ma promocji, marketingu skierowanego do tych, którzy mieliby po kilkunastu latach przesiąść się z auta na komunikację - podkreślał Kazimierz Koralewski z PiS.
Padały też argumenty, że w ostatnim okresie spadały ceny ropy, a nawet, żeby obniżyć ceny biletów, by zachęcić mieszkańców do podróżowania komunikacją miejską.

- Paliwo tanieje, zgadza się, ale liczy się koszt całkowity. Zwiększa się jego zużycie, choćby przez klimatyzację w pojazdach, zwiększają się koszty pracy na nowych trasach - wyjaśniał Sebastian Zomkowski, wicedyrektor ZTM.
Ostatecznie 19 głosami radnych PO podwyżkę przegłosowano. 10 radnych PiS było przeciw.

I tak ceny biletów miesięcznych i 30-dniowych wzrosną o 2 zł - bilet pełnopłatny - oraz o 1 zł - bilet ulgowy. Ceny biletów semestralnych czteromiesięcznych wzrosłyby o 4 zł, a pięciomiesięcznych o 5 zł, a ceny biletów jednorazowych (bilety jednoprzejazdowe, jednogodzinne, nocne) o 20 gr - pełnopłatny i o 10 gr ulgowy, natomiast bilety 24-godzinne o 1 zł.

W Gdańsku nowe ceny biletów wejdą w życie już od lipca, w Gdyni i Sopocie podwyżki mają obowiązywać od 1 września. Dlaczego Gdańsk tak się śpieszy?

Jak tłumaczył wiceprezydent Grzelak, miasto chce skorzystać z sezonu turystycznego, by sporą część kosztów podwyżki przerzucić na turystów, którzy także korzystają z komunikacji miejskiej.

Radni przegłosowali też nowe strefy płatnego parkowania.

Najszybciej w połowie czerwca mają zacząć funkcjonować płatne parkingi w pasie nadmorskim. Dokładniej, w pięciu dzielnicach: Jelitkowie, Zaspie, Przymorzu, Brzeźnie, na Stogach i na Wyspie Sobieszewskiej miejsca parkingowe oddane zostaną w dzierżawę prywatnym zarządcom. Trwa już konkurs na wyłonienie operatorów tych parkingów. Godzina postoju ma kosztować nie więcej niż 3 zł.

Dodatkowo poszerzone zostaną strefy płatnego parkowania w mieście. Zmiany granic stref dotyczą w sumie sześciu rejonów miasta: Śródmieścia, Siedlec, Aniołków, Wrzeszcza, Oliwy i Brzeźna. W Brzeźnie (na terenie dawnej wioski rybackiej) w Oliwie (obszar od parku do kompleksu Olivia Business Centre), w Śródmieściu m.in. o okolice ECS.

Czytaj też: Tak będą wyglądały nowe strefy płatnego parkowania w Gdańsku

- SPP obejmują w Śródmieściu przede wszystkim ul. Dyrekcyjną i ul. Górka. W przypadku tej drugiej zgodę musi wyrazić Rada Dzielnicy, podobna sytuacja będzie w Brzeźnie, gdzie nie było akceptacji społecznej - wyjaśnia Grzelak.
  • Strefa Płatnego Parkowania w Oliwie zostanie rozszerzona o obszar ograniczony ulicami: Grunwaldzką, Opata Jacka Rybińskiego, Polanki (z włączeniem tych ulic), Bażyńskiego (z wyłączeniem tej ulicy).
  • Strefa Płatnego Parkowania w Śródmieściu zostanie rozszerzona o obszar ograniczony ulicami: Wartką, Grodzką, Podwalem Staromiejskim, Targiem Drzewnym, Huciskiem, Podwalem Grodzkim (z włączeniem tych ulic), Błędnikiem (z wyłączeniem tej ulicy), Dyrekcyjną, Kosynierów Gdyńskich, Jana z Kolna, Łagiewniki, Wałową, Targową, Lisia Grobla, Rybaki Górne (do Podstocznej), Wałową, Stara Stocznia (z włączeniem tych ulic) oraz korytem rzeki Motławy.
  • Strefa Płatnego Parkowania w Brzeźnie zostanie wyznaczona na obszarze ograniczonym ulicami: Walecznych, Południową, Brzeźnieńską (włącznie z tymi ulicami), Hallera (z wyłączeniem tej ulicy), Wczasy, Dworską (z włączeniem tych ulic).
  • Strefa Płatnego Parkowania na Siedlcach zostanie wyznaczona na obszarze ograniczonym ulicami: Strzelecką, Nowe Ogrody, Powstańców Warszawskich, Bema, Zakopiańską do Wyczółkowskiego, Bema, Kartuską do Ciasnej, Pohulanka do Kolonii Studentów (z włączeniem tych ulic), Armii Krajowej (z wyłączeniem tej ulicy), 3 Maja, Nowe Ogrody (z włączeniem tych ulic).
  • Strefa Płatnego Parkowania na Aniołkach zostanie rozszerzona o obszar ograniczony ulicami: Chodowieckiego, Kopernika, Wronią, Orzeszkowej, Dębową, Dantyszka, Dębinki, Smoluchowskiego (do Jarowej), Smoluchowskiego do Traugutta, Traugutta do Nr 29 nieparzyste i do Nr 14 parzyste, terenem niebędącym drogą publiczną, Aleją Zwycięstwa od Nr 31/32 do Chodowieckiego (z włączeniem tych ulic.
  • Strefa Płatnego Parkowania we Wrzeszczu zostanie rozszerzona o obszar ograniczony ulicami: Batorego, Sosnową, Partyzantów, Gen. De Gaulle'a, Grunwaldzką, Kościuszki, Dmowskiego, Zator-Przytockiego, Miszewskiego, Uphagena, Piramowicza, Aleją Zwycięstwa do nr 31/32, terenem niebędącym drogą publiczną, Traugutta od nr 29 nieparzyste i od nr 14 parzyste, Do Studzienki, Matejki, Jaśkową Doliną z włączeniem tych ulic.
W przypadku Brzeźna w sprawie stref protestowali mieszkańcy. Ostatecznie radni miejscy uchwałę przyjęli, ale o wprowadzeniu tam stref zadecydują jeszcze radni dzielnic, którzy mają w tej sprawie podjąć uchwały.

Inaczej było w przypadku Oliwy, gdzie mieszkańcy wręcz apelowali o utworzenie strefy płatnego parkowania.

Opłaty w nowych strefach będą pobierane od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 - 17:00 (na obszarach Śródmieścia, Wrzeszcza), 9:00 do 15:00 (Siedlce, Aniołki, Oliwa).

Za pierwszą godzinę w SPP trzeba będzie zapłacić 3 zł, za drugą - 3,60 zł, trzecią - 4,30 zł, a za czwartą i następne - 3 zł.

Aby mieszkańcy przyjęli z większym zrozumieniem nowe strefy płatnego parkowania, władze miasta postanowiły znacząco obniżyć ceny abonamentów miesięcznych. Obecnie za parkowanie w SPP mieszkaniec musi zapłacić miesięcznie 30 zł. Wkrótce opłata spadnie do 20 zł miesięcznie. Jeszcze mniej - bo nawet 10 zł za miesiąc - zapłacą kierowcy, którzy wniosą opłatę za cały rok z góry (120 zł). Obecnie za roczny abonament trzeba zapłacić niemal trzy razy więcej (300 zł).

Za postój w tych dzielnicach trzeba będzie płacić najwcześniej od przełomu sierpnia i września, gdy miasto odbierze nowe parkomaty.

W ubiegłym roku miasto z tytułu opłat za parkowanie w strefach płatnego parkowania uzyskało przychód w wysokości 4,4 mln zł (z czego 401 tys. zł pochodziło z opłat abonamentowych). Rok wcześniej do budżetu miasta wpłynęło 3,9 mln zł, a w 2013 r. - 3,7 mln zł.

Protest przeciw radnej Annie Kołakowskiej z PiS

Na wtorkowej sesji pojawili się przedstawiciele różnych środowisk działających na rzecz równouprawnienia dla kobiet i mężczyzn, by zaprotestować przeciw radnej Annie Kołakowskiej. Na wtorkowej sesji pojawili się przedstawiciele różnych środowisk działających na rzecz równouprawnienia dla kobiet i mężczyzn, by zaprotestować przeciw radnej Annie Kołakowskiej.
Na sesję przyszli przedstawiciele różnych środowisk działających na rzecz równouprawnienia kobiet i mężczyzn, którzy na barierce balkonu dla widowni zawiesili baner "Dość homofobii, dość przemocy, Anno Kołakowska". W rozdawanych ulotkach w Radzie Miasta informowali, że to ich forma protestu przeciw nienawistnym atakom radnej na drugim trójmiejskim Marszu Równości. Radni podczas sesji nie dyskutowali o tym.

Przypomnijmy: 21 maja Anna Kołakowska - wraz z rodziną - blokowała tegoroczny Marsz Równości.

Opinie (434) ponad 10 zablokowanych

  • (13)

    /Nie ma to jak w Gdyni.Wszystko po staremu.

    • 103 44

    • jedni o biletach czyli życiu codziennym inni o bzdetach (2)

      • 8 8

      • hmm (1)

        Kiedyś ropa kosztowała ~120$ za beczke, teraz jest jakoś 50$ za beczke, w tamtym okresie dolar stał po 3 PLN, teraz jest to prawie 4 PLN:
        120*3 = 360PLN kiedys
        50*4 =200PLN dzis
        Argument z klimatyzacją i kosztami benzyny jest więc nie trafiony.
        Dalej czytamy o inflacji 3,7% od 2011 roku? Jakie są szczegóły tej wartości?Rok do roku? Miesiąc do miesiąca? W styczniu 2011 w stosuknku do stycznia 2010, wynosiła 3,6%. Ale teraz mamy deflację! Od września 2012 ceny w koszyku dóbr inflacyjnych spadały i spadają do teraz. Aktualnie wynosi -1,1%. Ceny w maju rok do roku spadły o 1,1%.

        • 7 2

        • I tak bede jezdzil na gape, nikt mnie jeszcze nie zlapal, bo jestem cwanszy niz radni

          • 0 1

    • po staremu?

      czyli słabo?

      • 14 9

    • Pewny jesteś :)??? Najlepsze przed tobą.

      Hehehe

      • 8 4

    • Też zdrozeja

      • 11 5

    • Nie bój, nie bój! I tak Ci...

      ...podniosą ceny.

      • 8 4

    • Ceny w Gdyni rosną od przyszłego roku, radzę poczytać. A nie tylko żyć w szczurkowej idylli

      • 10 5

    • warto zacytować

      co podają inne portale: http://warszawskagazeta.pl/kraj/item/3848-lewa-kasa-prezydenta-gdanska-pawel-adamowicz-otrzymal-na-konto-ponad-400-tys-zl

      • 6 2

    • Tak kurka do czasu

      • 0 0

    • Nie długo

      Długo sie nie nacieszymy. Kilka dni temu czytałam ze Sopot i Gdynia dołączą od bodajze wrzesnia.

      • 1 0

    • Chyba ktoś nie przeczytał artykułu (1)

      w Gdyni i Sopocie podwyżki mają obowiązywać od 1 września

      Czytaj więcej na:
      http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Gdanscy-radni-przyjeli-podwyzke-cen-biletow-od-1-lipca-n102130.html#tri

      • 2 0

      • Doczytał,doczytał.Do września jeszcze daleko.

        • 0 2

  • (5)

    mysle ze jak jest 500+ to smialo mozna zniesc ulge dzieciom

    • 228 62

    • a dlaczego nie zniesc 13000 tys zl na ... (1)

      Biura poselskie co?

      • 51 1

      • no brawo ty

        tak tak jestem za i diety im zabrać

        • 26 1

    • 500+ jest od drugiego dziecka

      ale ja bym zabrał studentom nierobom

      • 15 22

    • Jak najbardziej ale tylko dzieciom od drugiego. Przeciez pierwsze dziecko to nie dostaje 500+!

      • 8 3

    • do obiektywnego

      Nie wiem czy zastanowiłeś się nad tym co napisałeś ?

      Nie każde dziecko dostaje 500+! Chyba , ze twoje słowa to miał być sarkazm wobec kretyńskiego 500+ dzielącego dzieci na lepsze i gorsze!

      • 0 0

  • Dziękujemy! Dziękujemy! Dziękujemy! (12)

    niech żyją gdańscy radni, tak dobrze o nas dbają jeżdząc swoimi samochodami, a wiceprezydent Grzelak to już się naużywa biletów okresowych jak nikt

    • 411 16

    • Tak zmusza się do dodatkowego opodatkowania (8)

      jedziesz autem - nie zaparkujesz za free !!
      jedziesz ZTM - 6 zł dziennie oddasz lekko

      a taki ..uj będe jeździć rowerem !!

      • 52 4

      • Jak jeździsz codziennie to miesięczny się kupuje.

        • 18 6

      • (5)

        trzeba było oddawać krew. Teraz będąc w wieku 28 lat darmowe przejazdy mam na ZTM :)
        oczywiście nie każdy ma zdrowie...

        • 12 17

        • (3)

          To czemu bzdury piszesz jak sam wiesz, że nie każdy może?

          • 29 3

          • (2)

            żebyś miał gdzie japę wydrzeć i ponarzekać

            • 10 19

            • Chamstwo wyniosłeś z domu rodzinnego?

              • 0 0

            • ty oddałeś, chyba stolec

              krwiodawcy to ludzie honorowi i chętni do pomocy, nie takie buraki internetowe za dwa złote

              • 1 0

        • Znając kierunek zmian, jakie teraz następują, takie ulgi pewnie też niedługo zabiorą... Wszystko dla dobra mieszkańców.

          • 20 0

      • za chwilę za rower będziesz płacił

        • 19 0

    • I tak po następnych wyborach będą się dziwić

      dlaczego ta ostoja PO się zapadła :-)
      Ale na koniec trzeba coś przecież wykręcić!

      • 30 3

    • Radni mogą korzystać z komunikacji miejskiej za darmo

      • 20 1

    • Burdel

      po polsku , podnieście w końcu te dziadowskie pensje , złodzieje !!!!!!

      • 0 0

  • czyli im więcej linii tym będzie drożej? (7)

    gdzie tu logika?

    • 257 14

    • Już tłumaczę (4)

      Im więcej socjalu -> tym więcej marnowania pieniędzy -> tym więcej podatków -> tym drożej.

      • 35 11

      • (1)

        Opłacają "socjal" z kasy ZTM?

        • 20 4

        • ZTM jest socjalem

          przecież komunikacja nie utrzymuje się z biletów tylko głównie z miejskiej dotacji. Im więcej linii tym większe koszty utrzymania.

          • 23 6

      • Ale tobie wodę z mózgu zrobili

        • 7 11

      • Im więcej piję

        tym mniej piję. Bo im więcej piję tym więcej rozlewam, a zatem mniej piję.

        • 14 1

    • inwestycje, rozwój = potrzeba większych pieniędzy. logiczne.
      przecież komunikacja na siebie nie zarabia.

      • 4 2

    • Powiększam sobie sklep

      Ludzie kupują te same jajka i chleb, ale w większym sklepie, więc będą płacić więcej.
      "Ekonomia to nie jest nauka ścisła"

      • 16 2

  • chuba i porąbało (12)

    Coście s********y uczynili z tym Gdańskiem zmieniając słowa piosenki kultu.

    • 233 28

    • (3)

      a nie masz własnego auta?

      • 8 5

      • miałem ale jest na złomie (2)

        • 7 8

        • niemieckie???? (1)

          na złomie????

          • 5 4

          • nie k***a chińskie

            • 7 8

    • miało być chyba ich porąbało (1)

      • 2 7

      • piosenka

        pasuje aby ją zaśpiewać w kontekście całego kraju. Adekwatna jak nigdy

        • 6 2

    • (4)

      słowa piosenki Kazika

      • 6 1

      • ta kazika a kazik to kult (2)

        • 0 6

        • Ty to jednak jesteś dureń bez szkoły. (1)

          Kult.
          Kazik.
          Tata Kazika.
          Szwagierkolaska...

          • 4 1

          • zapomniałeś baranek i zegarmistrz świata purpurowy nowa wersia

            Wyjechali na wakacje
            Arahia
            Bruklinska rada żydów
            Dziewczyna bez zęba na przodzie
            Polska wódka
            Sowiet
            Oraz inne tytuły których nie pamiętam + prosto z 2013

            • 1 1

      • wg4

        Zamiast mieszać kazika w sprawy podwyżki biletów weź glucie jeden umyj jajca, ogol i z powrotem do przedszkola.

        • 3 5

    • Kult

      Klasyk, bedzie zawsze aktualny w naszej pięknej krainie:...

      • 2 0

  • No to radni poszaleli sobie... (4)

    No to radni tym samym zgodzili się na zintensyfikowanie korków i zniechęcenie ludzi do korzystania z transportu zbiorowego. Dziękujemy.

    • 262 16

    • Ta, bo o 4 zlote miesięcznie zapłacisz... (3)

      Ależ to zintensyfikuje kroki!

      • 9 27

      • (2)

        Gdzie mam podać numer konta skoro to taka niewielka kwota dla Ciebie? Wolisz przelewać w rozliczeniu rocznym, czy co miesiąc?

        • 32 4

        • napisz sobie na czole

          Pewnie ktoś się ulituje, dostaniesz przelew i znów będzie Cię stać na bilety.

          • 5 22

        • bede wplacal tygodniowo

          bo kocham budyniowo.

          • 6 0

  • Pani Annie (23)

    to już niestety nic nie pomoże :(

    • 178 52

    • Co masz Jej do zarzucenia palancie? Odważna kobieta - ma swoje poglądy (22)

      • 13 82

      • jak mozna miec poglady jak nie ma sie mózgu?

        • 59 12

      • Niech je posiada, nie widzę przeciwwskazań;) (18)

        Ale niech nie demonstruje ich czynnie blokując poglądy innych, bo to niewiele ma wspólnego z poglądami (jeszcze mniej z prawem), za to sporo z brakiem kultury.

        • 63 6

        • Niektóre środowiska

          zaczynają po swojemu od nowa definiować kulturę, prawo i wolność do wyrażania poglądów. Gorzej, że te środowiska mają w ręku także aparaty.....

          • 12 2

        • (16)

          Squriel-ko, aby nie zostac potępionym katolik musi zwalczać grzech.

          • 2 21

          • Szkoda tylko, że katolik nie zwalcza grzechu u siebie (1)

            tylko u innych. Czyżby uważał się za doskonałego? Zacznijmy od siebie zanim zaczniemy krytykować.

            • 25 3

            • W momencie zwalczania grzechu jest doskonaly. Później - różnie to bywa. I wtedy ktos inny może zwalczać jego grzech.

              • 3 10

          • po pierwsze primo (5)

            nie musi - a nawet nie powinien. To wymysł KK. (piszę o chrześcijaństwie). Ma tylko wierzyć.... i stosować się do przykazań.
            Po drugie (pirimo:)), ma prawo zwalczać grzech grzesząc?

            • 10 1

            • (4)

              KK to jest instytucja w której nieomylność katolik swiecie wierzy. Na tyle, ze przekaz chrzescijanski jest mniej istotny.
              Jezeli zwalczasz grzech samemu grzeszac, to potępiasz siebie, ale wplywasz na zbawienie bliźniego swego, więc tym samym czynisz ekspiacje poprzez uczynek miłosierdzia za swój grzech. O jakim prawie mówisz?

              • 2 6

              • na przykład o prawie karnym lub kodeksie wykroczeń (3)

                Polska nadal jest panstwem świeckim gdyby ktos zapomniał
                A poza tym istnieje też coś takiego jak wolna wola innej osoby którą należy szanować
                Inaczej może się taki nadgorliwy katolik zdziwić kiedy ktoś na zbawianie przemocą też odpowie przemocą tylko że większą
                takie zbawianie kogoś na chama i wbrew jego woli jest w islamie, a czym to pachnie to chyba wszyscy wiedzą i powinni pamiętać także z krwawej historii kościoła katolickiego
                wiec lepiej odpuść te swoje kretynizmy

                • 10 2

              • (2)

                Katolik jest gotów na męczeństwo i grzech będzie piętnował bez względu na okoliczności.

                • 0 8

              • Szpilek,wyjaśnij mi tylko jedno: (1)

                Ty trollujesz czy naprawdę jesteś taki j****ty? Bo jeśli to drugie,to tylko cię pokazywać ludziom na wystawie antropologicznej jako przedstawiciela gatunku zj*bus świętoj*bliwus ;)

                • 8 1

              • A co byś wolał? Nie chce cie drażnić, bo pewnie lekarz kazał przytakiwać.
                O kontrargumenty nawet nie pytam. W twoim przypadku zapewne nie ma to sensu. Cóż - każde stworzenie boże ma prawo do życia...

                • 0 7

          • (7)

            Jak już musicie, to zwalczajcie się między sobą- proponuję zacząć od pedofilii w kościele, albo wyłudzaniu przez księży działek na cele społeczne i sprzedaży ich potem pod markety....

            Te wszystkie religie to tylko pożywka dla psycholi, którzy wcinają się w życie innych, bo są święcie przekonani, że posiadają jedynie słuszny sposób na życie. Powinien być konstytucyjny zakaz wcinania się w życie innych, dopóki nie ma to wpływu na ogół społeczeństwa i nie wyrządza nikomu postronnemu krzywdy. Czym niby fanatycy katoliccy różnią się od fanatyków muzułmańskich (poza tym, że jeszcze się nie wysadzają)? Twoja wiara- twoja sprawa, ale nie narzucaj jej innym. Sam oczekujesz szacunku dla swojej religii i poglądów, ale to, że ktoś inny może mieć inne, już Ci się w głowie nie mieści?

            Do tego, nawet zgodnie z waszą wiarą: "...kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień...", więc radzę najpierw posprzątać w swoim ogródku...

            • 7 1

            • (6)

              Na grzech trzeba reagować. Jesli musisz rzucać kamieniami - rzucaj.

              • 0 5

              • (5)

                Ja nie zamierzam w nikogo niczym rzucać, ale widzę, że chyba sam nie znasz zasad religii, na którą się powołujesz, bo inaczej zrozumiałbyś ten cytat...

                A to, że Ty wierzysz w jakieś gusła, nie znaczy, że inni też muszą i mają według nich żyć. Także odczep się człowieku od innych i zajmij swoim życiem.

                • 5 1

              • (1)

                on nie ma swojego zycia
                to taka pijawka zakompleksiona zazdrosna i żałosna
                takie byle co
                takie nic

                • 4 1

              • Tak, wobec Tego Który Jest ja jestem tym, co opisałeś. Ty też.

                • 0 4

              • (2)

                Moim życiem jest nawracanie...

                • 0 4

              • (1)

                To się nawróc i leć szybko do psychiatry...

                • 4 1

              • Będzie jak IWHW zechce. Ale uważaj - bywa że karma wraca...

                • 0 2

      • Annie K. wystarczy porządnie knagą pomęczyć to zaraz będzie mniej radykalna.

        • 5 4

      • niezła prowokacja ;-)

        • 0 2

  • paliwo tańsze, stąd podwyżki (1)

    dziwne, jakby się nie zgodzili...

    • 261 5

    • Przecież w kraju według GUSu od 2 lat mamy deflacje

      dlatego ta podwyżka ;)

      • 19 0

  • (4)

    Zwróciłbym tylko uwagę ile kosztowało paliwo rok temu, a ile teraz.

    Nie, nie jest drożej.

    • 166 10

    • debile z rady miasta (1)

      debile z rady miasta

      • 21 2

      • Debile to na nich glosowali i zaglosuja w przyszlych wyborach, a na pewno wygra budyn bo juz kompletnie nie ma przeciwnika w gdansku

        • 25 5

    • (1)

      Rok temu to akurat paliwo bylo drozsze niz teraz.

      • 0 0

      • było droższe, inflacja zamieniła się w deflację, tabor jaki jest, każdy widzi, ilość kursów ograniczona

        tylko ten cholerny tramwaj hałasuje teraz aż na morenę.

        • 0 1

  • (22)

    a propos biletów to poprosimy o jeszcze więcej różnych rodzajów biletów na komunikację trójmiejską. powołajcie jeszcze więcej zarządów, jeszcze więcej spółek i zróbcie osobne bilety na każdą linię tramwajową i autobusową, koniecznie

    wincyj!

    • 487 4

    • Więcej spółek, rad nadzorczych i komisji! A w ramach oszczędności - redukcja etatów i obniżki płac. No i podwyżka cen biletów. Przecież baranki nie będą się za to buntować...

      Logiczne.

      • 62 0

    • a można pokazać jak konkretni radni głosowali w sprawie tych podwyżek? (1)

      tak na przyszłość żeby było wiadomo komu to zawdzięczamy

      • 67 0

      • Proste ci z popaprańców byli za podwyźką a z pisiorów przeciw i tyle w temacie ,)

        • 33 7

    • (1)

      Proponuje różną cenę biletów, w zależności od godziny, na początek przedział dwugodzinny. 8-10 2zł; 10-12 2,20zł; 12-14 2,50zł itd.

      • 24 4

      • Oddzielnie na tramwaje i autobusy ma się rozumieć?

        • 31 1

    • (15)

      Ilość biletów mnoży nam SKM i Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej

      Gdańska (ZTM) taryfa jest prosta.

      • 7 9

      • Tylko nie obejmuje pkm i skm (14)

        A powinno ( tak, to są osobne spółki, co z tego? Gdansk jest ich udzialowcem i gdyby dbał o mieszkańców, wynegocjowałby honorowanie swoich biletów w pociagach na terenie miasta albo i dalej.)
        Wystarczy popatrzeć na Warszawę- tam bilet obejmuje metro i kolejki. Zreszta warto tu wspomnieć, ze pan Grzelak wspomniany w artykule myli sie lub, co bardziej prawdopodobne, bezczelnie kłamie. Bilet w Warszawie za 7 zł uprawnia do 90 minut przejazdów lub przejazdu jedna linia do końca. Ale istnieje tez bilet na 75 minut za 4,40 i na 20 minut za 3, 40- nieograniczone przesiadki na wszystko na dwie strefy- czyli jak u nas do Wejherowa/Tczewa. Wiec nie jest to dwukrotna roznica, jak sie sugeruje, a najtańszy bilet wystarczy na większość tras

        • 29 1

        • (5)

          Wiem jak wygląda w Warszawie, ale żyjemy w Gdańsku, gdzie "nie da się".
          W Warszawie komunikacja zarządza ZTM, a u nas.....

          • 18 2

          • (4)

            W Warszawie da się gdyż oferta obejmuje jedno miasto zaś u nas jest kilka miast z własną komunikacją. Problem w tym ile kasy ma dostać każde miasto z biletów - dzięki nim też można np dokonywać remontów

            • 0 0

            • (2)

              Żyjemy w XXI w i to nie jest ograniczeniem technicznym, leczy wyłącznie mentalnym.
              Zresztą istniejący od 2007 roku związek transportowy powinien już wypracować takie mechanizmy rozliczeń.

              • 0 0

              • (1)

                aha czyli dzięki finansom Gdańska(lepiej rozbudowana sieć komunikacyjna) można będzie remontować trajtki modernizować sieć a dzięki temu wkład w tramwaje wzrośnie. Jaki czynnik będzie decydował o podziale kasy na inne miasta?

                • 0 0

              • Zapytaj się tych, co od 9 lat biorą pieniądze za integracje taryfową. Już powinni znać odpowiedź na Twoje pytania.

                • 0 0

            • Mylisz się

              SKM w Warszawie wyjeżdża poza miasto więc obejmuje kilka różnych gmin,

              • 0 0

        • (7)

          Dobrze, że zwróciłeś/zwróciłaś na to uwagę. Też mam poczucie, ze pan Grzelak celowo przekłamuje sprawę cen biletów w Warszawie, żeby uzasadnić swoje marne racje. Kilka miesięcy temu byłam w Warszawie i byłam pod wrażeniem rozwiązania kwestii biletów. Raz, że nie trzeba pamiętać o fyfnastu przewoźnikach, dwa to dużo biletomatów, możliwość zakupu biletu w automacie w pojeździe, bilety dostępne praktycznie w każdym kiosku. Można? Można.

          • 25 3

          • nie podejrzewałbym Grzelaka o zdolność do samodzielnego myślenia ani tym bardziej do forsowania swoich przemyśleń (6)

            on tylko prezentuje treści jakie mu zostały wręczone do przekazania przez pryncypała i innych. Tradycyjnie gdy są jakieś niepopularne decyzje Budyń używa do ich przepychania swoich zderzaków czyli wice preziów. Tak było z Lisickim, który zawsze był pierwszy w takich przypadkach a gdy się zużył dostał za lojalność specjalnie utworzony dla niego ciepły stołek. Widać, że i w tej kadencji role są podobnie przydzielone, czyli Kowalczuk i Grzelak są w razie czego do odstrzału (czytaj: jak już ludzie będą totalnie na nich psy wieszać to dostaną jakieś ciepłe fuchy na zapleczu) Wszystko to by podtrzymywać chwałę Budynia (chociaż wg mnie już dawno nie ma czego ale wciąż w Gdańsku jest masa mało myślących ludzi gotowych do poparcia tej mafii w kolejnych wyborach)

            • 14 2

            • Ja nie mam już powodu podejrzewać ciebie o zdolność do samodzielnego myślenia... (5)

              Mała podpowiedź. (może ułatwi ci to wyciągnięcie wniosków): całe metro,lwia część SKM,wszystkie tramwaje i wszystkie autobusy miejskie (nie myl z podmiejskimi jak do Radzymina) są w obrębie JEDNEGO miasta (w dodatku kilka razy bogatszego niż Trójmiasto).

              • 2 10

              • No tak,stadnie minusują głupki... (2)

                ... które nie potrafią i nie chcą pojąć różnic między Warszawą i Trójmiastem,ale PO PROSTU CHCĄ żeby te dobre rzeczy były takie jak tam; ciekawe,czy chcieliby także przeszczepienia na nasz grunt tych gorszych stron warszawskiej taryfy...

                • 2 4

              • No dobra, masz ode mnie plusik, ale opowiedz o ewentualnych minusach W-wki

                bo póki co - skręca mnie z żalu, że oni mają lepiej...;)

                • 0 1

              • Głupkiem jesteś ty, jak nie rozumiesz że istotna jest liczba operatorów a nie miast.

                • 0 0

              • No i?

                W Niemczech niektóre związki komunikacyjne (np. VRR czy VBB) obejmują teren wielkości prawie całego województwa pomorskiego, przy czym w obrębie działalności takiego VRR mieszka lekko licząc 7 mln ludzi. I, wystaw sobie, mają jeden system biletowy na cały obszar. Niesamowite, prawda?

                • 6 0

              • Od 9 lat usiłuje się w Trójmieście zbudować wspólny bilet. Nawet jest po części takowy, tyle ze jakieś chore ceny (18 zł za dobowy dla Gdańska) lub jakiś bilet miesięczny łączony elektroniczno-papierowy.

                Jeżeli "nie da się" od 9 lat zrobić jednolitego biletu to trzeba zlikwidować MZKZG, bo jest zbędny.

                Kuriozum typu jazda 171 czy komunikacja w Sopocie i bilety dwóch emitentów to chyba tylko u nas.

                • 5 0

    • "Ocszczędzanie" i marnowanie jednocześnie

      Pieniędzy brakuje? To dlaczego na N12 w nocy jeżdżą praktycznie puste przegubowe autobusy z najmocniejszymi silnikami w taborze ZTM, a w dzień jeżdżą na mocno uczęszczanych liniach krótkie autobusy, które często słabo dają radę na stromych podjazdach pod górę? Wtedy palą najwięcej benzyny i strasznie kopcą. A na słabo uczęszczane linie puszczają mocniejsze autobusy, które na darmo jeżdżą.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane