• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia chce połączyć drogą rowerową centrum z bulwarem

Patsz
21 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Droga rowerowa urywa się na al. Piłsudskiego. By dostać się do bulwaru trzeba w części jechać chodnikiem. Droga rowerowa urywa się na al. Piłsudskiego. By dostać się do bulwaru trzeba w części jechać chodnikiem.

Miasto do końca roku chce wybrać firmę, która zaprojektuje ciąg rowerowy na odcinku ul. Świętojańska zobacz na mapie Gdyni - Bulwar Nadmorski zobacz na mapie Gdyni. To drugie podejście do inwestycji, która ma umożliwić swobodny i bezpieczny przejazd z centrum nad morze. Pierwszy przetarg został unieważniony z powodu zbyt wysokich ofert cenowych.



Jak jeździ ci się rowerem po centrum Gdyni?

Obecnie droga urywa się na skrzyżowaniu z al. Piłsudskiego. Jadący Władysława IV zmuszeni są jechać po chodniku (al. Piłsudskiego na odcinku Bema - Węzeł Cegielskiej jest jednokierunkowa), przechodzić przez jezdnię. Zjeżdżający z kolei z al. Zwycięstwa muszą przejeżdżać przez skwer Plymouth, bądź - jadąc chodnikiem - spotykać na swojej drodze pasażerów wysiadających z autobusu.

Sprawa jest znana urzędnikom od dawna. W połowie zeszłego roku ogłoszono pierwszy przetarg na wykonanie projektu. Nie został rozstrzygnięty, bowiem dwie oferty przekroczyły szacowaną wartość zamówienia.

Według wstępnych założeń od alei Zwycięstwa do istniejącej już trasy przy pomniku Grudnia '70 powstaną prawdopodobnie nowe odcinki dróg. Później do bulwaru będzie można kontynuować jazdę, korzystając z wydzielonych pasów na jezdni lub wydzielonej drogi rowerowej w chodniku, co budzi kontrowersje środowisk rowerowych.

- Wciąż mamy zastrzeżenia co do warunków technologicznych. Nie wiadomo bowiem jak będzie odbywał się ruch na odcinku od skrzyżowania z Tetmajera i Krasickiego. Jazda w tym samym kierunku ze zmianą stron, jaką proponowano kilka lat temu nie wydaje się dobrym rozwiązaniem i jest wbrew obowiązującym standardom - wyjaśnia Łukasz Bosowski z Rowerowej Gdyni. - Szkoda, że nie udało się załatwić tej sprawy w formule projektuj i buduj. Byłoby szybciej - dodaje.

Pasy rowerowe mogłyby pojawić się także na górnym odcinku al. Piłsudskiego, mimo istniejącej tam drogi rowerowej.

- Będziemy o to wnioskować w ramach uzgodnień projektowych. Cieszy, że wreszcie projektanci są zobowiązywani do takich konsultacji ze środowiskiem rowerowym. Dzięki temu jest możliwość przekonywania do lepszych rozwiązań na wczesnym etapie - wyjaśnia Bosowski.

Wyniki przetargu będą znane w pierwszych dniach stycznia. Zwycięzca na wykonanie zadania otrzyma aż 392 dni.
Patsz

Opinie (290) 1 zablokowana

  • (14)

    Rychło w czas.

    • 20 13

    • (10)

      Super! i jeszcze Obłuże z Morską - chociaż to pewnie nie taka prosta sprawa.
      Jak najwięcej dróg rowerowych w całej Gdyni !!! :)

      • 12 5

      • A jaki problem (9)

        Po staremu jechać ulicom ? Zwłaszcza ngdy szeroko i ruch nie za duży ?

        • 4 6

        • (2)

          Bo docelowo rower powinien sluzyc tez dzieciom, starszym ludziom, kobietom, mezczyzna. Dlatego drogi rowerowe powinny byc po pierwsze bezpieczne i wygodne.

          • 7 6

          • mężczyzną nie (1)

            mężczyznom

            • 3 1

            • Chmm

              Czy mężczyzna to jest ona, tak jak kobieta?

              • 0 0

        • jechać ulicom z umytom ramom można (1)

          • 8 3

          • Nie poświęcaj ulicą tyle uwagi

            • 1 0

        • Idąc cmentarnom alejom szukam ciebie przyjacielu...

          • 4 2

        • piszom jak slyszom (2)

          Mówiom jak myślom

          • 5 3

          • uszy wiendnom (1)

            • 1 0

            • ci co minusujom nie kumajom?

              .

              • 1 0

    • (1)

      Przede wszystkim niech ta ścieżka ma ciągłość zachowaną, a nie tak jak to jest teraz gdzie sytuacja wygląda mniej więcej tak: scieżka -> pasy -> ścieżka -> kawałek chodnika -> ścieżka -> pasy -> ulica -> scieżka -> koniec scieżki -> ścieżka z drugiej strony ulicy dwupasmowej oddzielonej balustradą etc:P

      • 4 1

      • Badania wykazały, że najpopularniejsze są rowery crossowe. No to i macie kross miejski.

        • 0 1

    • Na Piłsudskiego można wyznaczyć drogę dla rowerów po obu stronach jezdni i nie ma potrzeby budowania nowej.

      • 0 0

  • Kosztem chodnika (19)

    Urżniecie połowę chodnika malując białą linie i się pochwalicie nową ścieżką rowerową. A piesi z rowerzystami będą się zderzać i będzie pełno nieporozumień, że ktoś kogoś zahaczył.
    Nie jestem wrogiem ścieżek rowerowych ale dosyć już krojenia chodników na pół, połowa dla pieszych połowa dla rowerzystów.
    Na prawdę nie stać was na coś lepszego?!

    • 196 21

    • (7)

      Ale jaką masz propozycję? Urżnąć pas jezdni, czy może wyburzyć budynki?

      • 20 26

      • (1)

        Pasy jezdni mają po 3,5 metra, podczas gdy bez problemu mogą mieć po 3 metry. Starczy miejsca dla rowerów, jak się przemaluje odpowiednio jezdnię.

        • 31 27

        • To jest najlepszy pomysł.

          • 1 2

      • (1)

        Tam nie ma budynków. Trzeba urżnąć kawałek skwerku. Trzeba to było już dawno zrobić, we dwóch ze szwagrem byśmy zrobili w dwa dni. Ale urzędasy robią z tego "inwestycję" jakby lecieli na Marsa. Zresztą dawno już bym ich tam wysłał...

        • 28 2

        • Najważniejsze aby pasy rowerowe znajdowały sie na wysokości chodnika, a nie były częścią jezdni. No chyba że ktoś chce garść trupow miesięcznie.

          • 11 19

      • samochody osobowe będą jeździły po chodnikach bo ich kierowcy stwierdzą że boją się jeździć koło TIRów (2)

        Nic nie robić tylko wymagać od rowerzystów przestrzegania przepisów. Rower to pojazd i według prawa ma się poruszać po ulicy. Jak tak dalej będzie się działo to samochody osobowe będą jeździły po chodnikach bo ich kierowcy stwierdzą że boją się jeździć koło TIRów ?

        • 28 17

        • jasne, pod warunkiem jednym (1)

          Zakładasz ze tylko dorośli mogą i powinni jeździć rowerami?

          • 2 1

          • sprawne byki, jak ty i ja

            i jak te wypierdy w beemwiczkach
            nieulękłe, czyli co żadnej ceny benzyny się nie ulękną
            a tylko boją się myszy i deszczyku

            • 0 0

    • (7)

      Prawda jest taka że w Gdyni nie ma gdzie jeżdzić rowerem,te wszystkie ścieżki rowerowe pokonuje się w 10 minut...co to za jazda

      • 29 14

      • (1)

        No tak ta cała masa krytyczna to żenada .

        • 21 10

        • co proponujesz?

          to że umiesz smucić to wiemy. Wesołych Świąt!

          • 4 9

      • (2)

        Ciągle tylko te ścieżki rowerowe aż się juz rzy... Chce. Mamy ogromny park krajobrazowy , leśne piękne drogi, nadmorskie szlaki to jeszcze ciągłe marudzenie i szukanie dziury w całym bo rowerzyści potrafią tylko po równym a cała reszta ma się sciskać na chodnikach.

        • 18 13

        • Tam są leśne ścieżki rowerowe, a tu jest mowa o miejskich.

          • 11 5

        • to jakby powiedziec

          A ty? Masz taką ładna obwodnicę a się uparles jeździć autem po miescie

          • 0 1

      • to już wiemy, kto jeździ jak wariat 70 km/h po ścieżkach....

        • 3 1

      • BZDURA!

        jesli pokonujesz wszystkie sciezki rowerowe w Gdyni w 10 minut to jeszdzisz za szybko na swojej dwukolowej rakiecie... Pamietaj ze zachowanie ostroznosci i uwagi obowiazuje takze Ciebie... nawet na sciezce rowerowej...

        • 6 1

    • podaj przykład takiego miejscabo gadasz głupoty

      • 3 3

    • no no

      bo wstawią krawężnik pośrodku

      • 1 1

    • Popieram. Ścieżki rowerowe kosztem jezdni, a nie chodnika.

      • 5 0

  • Tylko nie róbcie już żadnych szalonych estakad, dobrze? :) (4)

    • 86 21

    • w tym stylu coś

      Przenieść plan estakady z Redłowa. co prowadzi z znikąd donikąd.

      • 7 4

    • Estakada jest fajna

      nie wiem o co halo

      • 10 8

    • (1)

      Ja osobiście korzystam z estakady rowerowej, jak wiele osób - nie wiem czemu niektórzy na tym portalu tak biadolą.

      • 8 7

      • ,

        estakada jest potrzebna i rowery tam są potrzebne

        • 0 2

  • Ścieżki powinno wydzielać się z dróg, (33)

    bo tak to się dzieje w miastach "na zachodzie", które stawiają na rower jako środek transportu. Nie z chodnika!

    Z czasem i kierowcy się ucywilizują.

    • 107 43

    • Tylko ilu rowerzystów pozabijają (12)

      lub ilu rowerzystów samych się pozabija, nim się obie strony ucywilizują dostatecznie, by dzielić ze sobą drogę?

      • 8 21

      • (3)

        Ile dotychczas było ofiar śmiertelnych na ul. Rajskiej w Gdańsku?

        • 18 1

        • Na Hucisku jak pamiętam to na razie tylko jeden samochod dachował,

          ale jadący od strony Wałów Jagiellońskich, nie od Nowych Ogrodów w stronę Podwala Staromiejskiego. Ten "manewr" nie wynikał z istnienia tam pasa do jazdy rowerem.

          • 6 1

        • Potrącenia były (1)

          a Rajska jest tak dziurawa i falista, że nie trudno o niej o wypadek, gdy np rowerzysta będzie objeżdżał dziurę czy kałużę. A coś tam z tych malowideł jeszcze widać na hm,hm asfalcie?

          • 8 3

          • na Rajskiej ruch samochodów odbywa się w ślimaczym tempie

            bo ustawia się kolejka za samochodem ustępującym pieszym. Inaczej mówiąc dla normalnego miasta ważniejsze jest uspokojenie i redukowanie skali ruchu samochodów niż wydzielanie dróg dla rowerów. Te ostatnie powinny powstawać oczywiście kosztem lekkiego zwężania jezdni - to też uspokaja ruch.

            • 4 5

      • Rowerzysci sami sie pozabijaja (4)

        Co rusz widze debila pedzacego na rowerze.... Kiedy straz miejska zacznie tych rajdowcow wylapywac i karac?

        • 20 16

        • za co mają ich wyłapywać?

          Jak na razie to kierowcy zabijają siebie i przechodniów, ale są chimeryczni: na portalu udają obrońców pieszych i generalnie bezpieczeństwa ruchu.

          • 15 15

        • (2)

          Przynajmniej zabijaja tylko siebie. Kierowcy samochodow zabijaja pieszych i rowerzystow.

          • 14 12

          • żeby tak się skupili na rowerzystach to nie byłoby problemu na chodnikach (1)

            • 3 3

            • Moze lepiej niech sie skupia na sobie.

              • 2 2

      • tak się składa że najwięcej wypadków jest na drogach rowerowych w chodniku na styku z ulicami nawet kiedy są światła i wymalowane przejazdy

        • 10 1

      • nie bądź taki nadopiekuńczy

        w realu łatwiej się piesi, rowerzyści, kierowcy i rolkarze dogadują lepiej niż na tym portalu.

        • 0 1

      • zadna strata, rowerow ci w sklepach pod dostatkiem

        • 1 0

    • Nie każdy chce czy musi chcieć korzystać z roweru. (9)

      Ja roweru nie lubię i nie będę nim jeździł.

      • 17 16

      • a kto ci każe? ja nie lubię samochodów więc nie mam i tyle w temacie

        • 23 6

      • a ja nie lubie kminku i nie mam zamiaru go jeść.

        • 23 2

      • (6)

        A ja nie lubie pana kierowcy :)

        • 8 11

        • Dzięki Panu kierowcy masz towar w sklepach. (5)

          • 12 9

          • (2)

            za dużo tego szajsu w sklepach. ludziom się od tego w d*pach przewraca. na pohybel Panu Kierowcy! NA STOS!

            • 7 8

            • to proszę bardzo - pieszo do Chin po nowy łąńcuch lub dętkę (1)

              przez jakiś czas idioty będzie mniej

              • 5 5

              • wyluzuj nerwusie

                • 5 3

          • znam wielu maszynistów dowożących towary do sklepów pociągami

            po robocie przesiadają się na rower i udają się do domu na obiad. To samo dotyczy wielu kierowców dostawczaków. Przy bramce na autostradzie często widuję zaparkowane rowery.

            • 7 8

          • Dostawy powinny odbywac sie w wyznaczonych godzinach w centrum. Przykladowo 2 godziny rano. To kwestia organizacji.

            • 4 5

    • Rower jako srodek transportu :) (3)

      W takim razie jesli kierowcy maja oddac czesc drog to rowerzysta majacy rower jako srodek transportu powinien placic oc jesli w tym ruchu chce brac udzial. Pjona wesolych swiat

      • 12 13

      • Wiekszosc rowerzystow jest tez kierowcami, ktorzy placa oc, wiec glupoty piszesz.

        • 13 10

      • I Polska byłaby wtedy jednym jedynym krajem na świecie z obowiązkowym OC dla rowerzystów...
        jakoś inni nie maja takich głupich pomysłów

        • 18 8

      • to oczywiste

        przecież rozpędzony rower jest w stanie wykoleić tramwaj, zburzyć dom mieszkalny albo zmieść przystanek z pasażerami...

        • 15 7

    • farmazony waść opowiadasz (2)

      NIGDY nie widziałeś jak to się odbywa na "Zachodzie" Jest to odrębna ścieżka , budowana POZA jezdnią dla samochodów. Tam nikt bezrozumnie nie szwenda się pomiedzy samochodami. Chyba że jest debilem twojego kalibru.

      • 4 9

      • 47% ruchu rowerowego w Holandii odbywa się w ruchu mieszanym (1)

        wraz z ruchem samochodów po jezdni.

        • 6 3

        • Niemcy rezygnują z wydzielonych ścieżek na rzecz pasów w ulicach

          efekt - trzy razy mniej samochodów na mieszkańca niż w Gdańsku.

          • 3 3

    • olo, jak zwykle pisowska powalająca retoryka

      • 0 2

    • oczywiście w wielu miastach europejskich tak się robi ale takim pasem (1)

      mogą jeździć autobusy, skutery, motocykle i taksówki , wtedy ma to sens..

      • 1 0

      • jak zaczynają jeździć motocykle, to traci sens

        nie pisz że w miastach europejskich kosztem jezdni powstają tylko buspasy z dopuszczonym ruchem rowerów, taksówek, skuterów i motocykli, ponieważ tam powszechnie występują także pasy wyłącznie dla rowerów i rowerów wspomaganych elektrycznie - i to ma także sens, którego niestety niektórzy nie potrafią pojąć.

        • 1 2

  • Trochę mało tej ścieżki (1)

    ale chyba lepsze to niż nic. A do końca roku mało czasu już im zostało na wybór firmy.

    • 4 3

    • Trochę mało tej ścieżki bo Gdynia to małe miasteczko

      i dlatego. Nie tak jak Wolne Miasto Danzig. : ))

      • 3 4

  • Tworzone są nowe ścieżki rowerowe (17)

    a ci co jeżdzą na rowerach szosowych nadal blokują drogi. Wzdłuż grunwaldzkiej idzie ścieżka a cały czas mijam oszołomów co jadą ulicą.

    • 50 11

    • Dlaczego policja i straż miejska nie wali za to mandatów? (2)

      Stać takiego na rower za 5 czy 10 tysięcy, niech zapłaci 500 zł mandat.

      • 20 9

      • (1)

        chyba masz zwidy Pablo, albo babski syndrom mówienie że coś dzieje się "zawsze" kiedy zdarzyło się raz, może dwa (zjawisko "babizmu" jest niezależne od płci, tak na wszelki wypadek piszę żeby nie być posądzoną o szowinizm. ale właśnie mnie olśniło, przecież "babizm" i "babsztylizm" to typowy przejaw modnego ostatnio dżender. wow, jestem na czasie! możesz być "babą" czy masz czy nie masz ptaszka!)

        • 10 12

        • a poza tym
          żeby być panem trzeba mieć wygląd, pieniądze i pozycję społeczną
          sam szrot poniemiecki nie wystarczy

          • 0 0

    • Skoro ich mijasz, to chyba nie blokują? (6)

      • 16 8

      • to znaczy że muszę wykonać dodatkowy manewr, poprzedzony tym, iż z normalnej prędkości muszę zwolnić za takim (5)

        dzieckiem dwóch peda.lów, a za mną też robi się przez to ciaśniej na drodze. Szkoda, że nie można was porozjeżdżać. Walcem bym jeździł

        • 5 7

        • biedaku musisz wykonac dodatkowy manewr straszne polscy kierowcy to takie beznadziejne szmaty że ręce opadają dodatkowy manewr słupy znaki drogowe piesi wszystko przeszkadza

          • 5 4

        • jak masz przed sobą sznur samochodów, to nawet manewru nie możesz wykonać (2)

          napisz po prostu, że zazdrościsz rowerzyście, który cię mija z prawej nie stojąc w korku, którego nie tworzy. Tak czy inaczej Wesołych Świąt! życzę Ci, by nawet blokujący ci drogę kierowcy w czasie świąt zwracali się do Ciebie ludzkim głosem. Myślę, że się im odwzajemnisz uprzejmością, której dałeś na tym portalu niejednokrotnie wyraz.

          • 2 3

          • Jeśli jest wąsko i nie można minąć rowerzysty (1)

            to tworzy korek, owszem.

            • 2 1

            • więcej korków tworzą samochody, których w 3mieście już jest za dużo

              w przeliczeniu na 1000 mieszkańców w Sopocie jest więcej niż w Berlinie. O tym nie pomyślałeś?

              • 0 1

        • Coz za agresja. Dodatkowy manewr trzeba wykonac. No tragedia. Ruch nie bedzie plynny? I jeszcze zwolnic trzeba. O zgrozo! Toz musi byc traumatyczne przezycie.

          • 0 0

    • o jaką grunwaldzką chodzi? (6)

      drogi rowerowe budowane kosztem chodnika w dobrze zarządzanym mieście nie są obowiązkowe dla cyklistów. Ulice blokuje nadmiar samochodów, rowerzyści, jeśli się tam pojawiają, tylko spowalniają ruch, który i tak już jest dawno spowolniony przez nadmiar samochodów.

      • 5 11

      • Scieźka rowerowa (5)

        Zobowiązuje do jechania po niej rowerem, nie po jezdni. Tak samo każdy pieszy może powiedzieć że ruch samochodowy jest wolny to będziemy spacerować po jezdni. Jednak niektórzy z miłośników pedałów są mocno ograniczeni.

        • 10 3

        • patrząc na niektóre kwiatki typu Armii Krajowej w Sopocie zastanawiam się jakim czubkiem był osobnik wydający pozwolenie na taki projekt drogi rowerowej a co do rowerów szosowych to powodzenia w jeździe 50 km/h po czymś takim idioci w sejmie widac nie mają pojęcia że nie każdy rowerzysta to amator jeżdżący 3X w roku w koło bloku

          • 5 3

        • to że zobowiązuje nie znaczy że nie można tego przepisu kwestionować

          jazda rowerem jest tak samo dobrym sposobem poruszania się po mieście jak chodzenie pieszo, jazda samochodem czy jazda autobusem. Rowerzysta zwykle na jezdni nie stwarza zagrożenia, tylko naraża się na ryzyko, a miejsca zabiera mniej niż jadący samochodem.

          • 7 2

        • (2)

          ograniczony to jesteś ty nigdzie na świecie rowerem kolarskim nie jeździ się po polbruku

          • 3 3

          • (1)

            ależ jeździ się, patrz ---> trasa Paryż-Roubaix ;)

            • 0 2

            • to tylko dla masochistów

              faktycznie poprzedni wpis to było lekkie przegięcie

              • 0 0

  • Może Gdynia zrobi w końcu coś dla użytkowników samochodów. (18)

    Jakieś parkingi, zatoczki, mniej słupków i zakazów zatrzymywania...

    • 78 34

    • (1)

      jo, budujcie parkingi i baseny i będzie pięknie!

      • 7 3

      • Trzeba tylko coś wyburzyć...

        Miejsca nie ma na nowe drogi, a samochodów jak na razie ciągle przybywa. To co może urząd miasta wyburzyć i postawić parking piętrowy ;-)

        • 0 0

    • (8)

      hahahaaha, przeciez Gdynia jest zawalona samochodami. Chodniki to parkingi. Nie wiem co promujesz? Smrod, halas i otylosc spowodowana brakiem ruchu? Naprawde jestes za łomotem, korkami, kolizjami, rozwalonymi i brudnymi chodnikami? Czy tak na zlosc mamusi odmroze sobie uszy??

      • 18 22

      • dobra cofnijmy sie w czasie moze kupie konia bede jezdzil brzyczka a kon bedzie walil na droge ? :) (7)

        • 18 10

        • Czarne, biale, czarne, biale. To jest artykul o rowerach. Nie pozostawiaja kup, nie domagaja sie siana, nie demoluja chodnikow jak samochody, nie zabijaja pieszych.

          • 9 12

        • rowery elektryczne to przyszłość

          samochody z napędem spalinowym to przeżytek. Nie wypisuj farmazonów o przyszłości, bo jej obraz masz mocno nieaktualny.

          • 5 9

        • (4)

          W tej chwil w USA b. popularne robia sie male samochody elektryczne i hybrydowe. Punkty do ladowania sa juz praktycznie wszedzie. Malo kto juz kupuje SUVa czy pickupa. Bardzo popularny jest tez w tej chwili rower. Tradycyjny i elektryczny. Wiec to moze my sie jednak cofamy w rozwoju...

          • 7 4

          • ciekawe są też velomobile

            małe pojazdy na pedały (czasem ze wspomaganiem elektrycznym) posiadające lekką, aerodynamiczną osłonę. To dla tych, którzy są nieodporni na odrobinę deszczu ;)

            • 4 0

          • .44 (1)

            Sprzedaż nowych aut osobowych i lekkich ciężarówek w USA to około 15 mln sztuk rocznie. Nie wierzę w brednie które tu napisles... Jak hybrydy i elektryki stanowią 5 % to będzie dobrze ale myślę ze bliżej 2%

            • 4 2

            • jak w USA zaczął się boom samochodowy to powozów konnych było nadal bardzo dużo

              hybrydowych rowerów jest kilkadziesiąt razy więcej niż hybrydowych samochodów. Pozostawaj sobie niedowiarkiem i nadal tkwij w korkach i płać podatki na budowę i utrzymanie przewymiarowanych dróg. Ja już wybrałem inny scenariusz przyszłości.

              • 3 1

          • my się nie cofamy, tylko realizujemy tradycyjny scenariusz

            próby zmiany scenariusza podejmowane są przez miasto Gdynia ze zbyt małą determinacją.

            • 1 0

    • (5)

      Jak będą budować parkingi to nigdy nie zmniejszy się ruch samochodowy i zanieczyszczenie środowiska. Jestem przeciw.

      • 7 4

      • jakby był duży parking na placu za Batorym (4)

        to bym nie jeździł w kółko po centrum szukając miejsca gdzie by tu

        • 4 3

        • jakbym kilka razy jeździł w kółko swoją bryką, (2)

          to bym uznał, że twierdzący, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście mają rację i szukałbym innej opcji.

          • 0 5

          • już minusują nie mający argumentów

            Wesołych Świąt w korkach i bez nich!

            • 1 1

          • Odpowiem ci pytaniem.

            Ile masz dzieci i jak często wozisz je do centrum z torbą pełną sprzętu sportowego?

            • 1 0

        • No i dlatego nie jezdze do centrum samochodem. Szkoda czasu na krazenie samochodem w kolko. I jeszcze generowanie smrodu i spalanie paliwa. Nie potrzebny mi tam parking. Nie potrzebuje przyjechac tam samochodem. Nie musze wjechac w drzwi sklepu. Tak przy okazji - dziennie powinno sie przejsc 5 km dla zdrowia.

          • 0 0

    • Dobry pomysł

      Zgadzam się z kolegą,najlepiej remont ul.Morskiej by się przydał.
      Zwłaszcza w rejonie Estakady Kwiatkowskiego.
      Polska to chory kraj ,ścieżki rowerowe się buduje ,a o remontach ulic się zapomina.

      • 1 1

  • Kiedy Gdynia się weźmie za skrzyżowanie w centrum miasta??? (5)

    Mam na myśli 10 lutego z Dworcową (zjazd pod most)... totalna porażka! Zwłaszcza w sezonie!

    • 66 9

    • (2)

      Że tam jeszcze nie było poważnego wypadku... Zastanawia mnie jedno czemu miejscowi (po tablicach widziałem) tak szybko jeżdżą po centrum Gdyni???

      • 10 4

      • bo w mieście nie promuje się uspokojania ruchu (1)

        wielu mieszkańców nie wie, że z tego są korzyści również dla kierowców. Wiele jezdni ulic jest przewymiarowanych i zachęca do szybkiej jazdy.

        • 5 10

        • Lata obsesji na punkcie chorej przepustowosci i plynnosci ruchu .

          • 6 6

    • Każdy wie, że jeździ się Starowiejską, a nie tym głupim skrzyżowaniem. (1)

      Problem rozwiązany!

      • 1 3

      • Napiszcie to w folderach promujących Gdynię dla turystów oraz inwestorów.

        Napiszcie również, że rondo miedzy sądem a dworcem, to nie jest rondo oraz, że ta biała linia wzdłuż Starowiejskiej, to nie są wydzielone miejsca do parkowania, tylko droga dla rowerów. Kilka dni temu musiałem uświadomić kilku przyjezdnym, co im grozi, jeśli nie przeparkują samochodów. Byli bardzo sfrustrowani, bo długo szukali wolnego miejsca. Jeszcze jedno, w reklamach dla przedsiębiorców powinna pojawić się wzmianka, że po Gdyni najlepiej jeździć rowerem.

        • 4 0

  • To są debile, tyle lat i nie mogą wymyślić jak poprowadzić drogi rowerowe, tym czasem na świecie całe miasta wyburzają (19)

    i przenoszą, przebudowują, odbudowują, buduje się tunele, mosty lata w kosmos wysyła sondy na marsa i na komety... a tu - niedasizm.

    • 50 12

    • Kiedy ktoś wpadnie na zrobienie lewoskrętów na skrzyżowaniu przy baktorym wzdłuż 10 lutego!? (1)

      Przecież tam za dnia jest horror. Lewoskręty + światla kierunkowe i już. Tak jak jest za dzikim parkingiem - krzyżówka z władzia 4. Do tego zamknąc częściowo ruch na skwerze - bo ten wielki ruch na 10 lutego od batorego do świętojańskiej to nie wiem gdzie dalej jedzie, chyba lansik na skwerek? Bo nie na świętojańską albo spowrotem do portu bo to się nie opłaca tak krążyć.

      • 3 9

      • tak minusujmy, może minusujący są za zdjęciem asfaltu i klepiskiem?

        rozwija się Gdynia jak papier toaletowy :)

        • 5 5

    • miasta najlepiej zarządzane likwidują tunele i estakady (10)

      zwężają ulice i tworzą drogi rowerowe kosztem przewymiarowanych jezdni. Często rozbudowują systemy lokalnej kolei i tworzą strefy pieszo - rowerowe wokół ich stacji i przystanków. Dzięki temu idą w górę w międzynarodowych rankingach jakości życia.

      • 8 9

      • Mylisz się (9)

        Miasta najlepiej zarządzane tworzą infrastrukturę dla wszystkich, a nie wybranej grupki. Wystarczy przyjrzeć się Londynowi, Amsterdamowi czy Wiedniowi, nie tylko pod kątem infrastruktury rowerowej, ale szerzej. By to zrobić, trzeba tam pojeździć rowerem i samochodem, zamiast siedzieć przed kompem i cytować komunały rodem ze śmiesznego już Kongresu Mobilności Aktywnej, czy gazetek dla ortodoksów.
        Ortodoksom nigdzie nie udało się przez takie działania wyeliminować ruchu samochodowego, dlatego twoje pomysły można między bajki włożyć, a rozbudowywać należy infrastrukturę także dla kierowców. Skoro jest mało miejsca, może trzeba zasięgnąć porady w Kairze, jak sobie wygospodarować miejsce na nową infrastrukturę samochodową?

        Dlaczego nie ma u nas takich rozwiązań?

        http://www.makingspaceforcycling.org

        Może powiesz, że jest za wąsko? A nowych ulic nie przybywa, by od razu tak to robić?
        A ja wiem na czym to polega i dlaczego od razu tak nie zrobiono np. Kartuskiej w Gdańsku. Polega na tym, by podatnik zapłacił za to samo 2-3 razy zamiast raz. Dzięki temu urzędnicy mają więcej pracy, jest na co wydawać nie swoje pieniądze, a znajomi mają pracę na budowie.

        Ropa tanieje i tanieć będzie jeszcze czas jakiś, jeśli nie rozumiesz jak to ma się do natężenia ruchu, to czas, byś się zajął tym tematem głębiej.

        • 9 4

        • przecież nie mówię o likwidacji ruchu samochodowego (8)

          proponuję tylko zmianę położenia granicy kompromisu. Do googlowania mnie nie zachęcaj, bo w internecie i realu widziałem dość rozwiązań wystarczająco dobrych. Jak na razie to wiem, że się pienisz, ale niewiele z tego wynika.
          Tak czy inaczej Wesołych Świąt!

          • 3 3

          • ale o zwężaniu ulic (7)

            likwidacji tuneli i estakad. Jeśli to jest wg Ciebie kompromis, powinieneś może zostać "prezydentem wszystkich Polaków"?

            • 6 2

            • napisałem prawdę. (6)

              Jak chcesz polemizować, przedstaw argumenty, nie stosuj etykiet.

              • 0 3

              • Ale skąd przyszło Ci do głowy, że to prawda (2)

                Źródło poprosimy, przykłady konkretne takich miast.

                • 1 0

              • Nowy Jork, Portland, San Francisco (1)

                Buenos Aires, Zurich, Graz, Vancouver mogę tak długo jeszcze

                • 1 2

              • Nie rozumiesz

                co oznacza "źródło"? Nie chodzi o twoją wybujałą wyobraźnię, czy mapę, tylko o materiały, którymi się posługiwałeś. Skąd czerpiesz taką wiedzę?

                • 1 0

              • a towar na plecach będziesz w "strefie pieszo-rowerowej" rozwoził? (2)

                • 3 3

              • wystarczy ustalić godziny dostaw do sklepów i po sprawie (1)

                • 2 4

              • nie w polandii, u naqs cieknący biały T4 musi stać całą dobę pod "stoiskiem" z muszelkami z chin i szablami zorro :)

                ak smao jak kaszuby muszą busy parkować tuż pryz budowie, posotawiając za soba syf, papiery puszki butelki (po alko) no i niezmeinnie wielkie plamy oleju pod swoimi kaszubowozami.

                • 2 2

    • hahaha (5)

      Kolejny niedorozwój - quasi specjalista? I jeszcze cha który tylko obrażać potrafi.

      • 1 4

      • Tak sobie pomyślałem (4)

        Po co się wtrącasz, skoro napisanie czteroliterowego słowa jest dla Ciebie problemem? Czy napisanie konstruktywnego komentarza też jest ponad Twoje możliwości?
        Zanim będziesz miał/a coś do powiedzenia zea w rzeczonym temacie, proponuję naukę umiejętności czytania tego, co się napisało.

        • 2 1

        • ty nie myślisz... (3)

          jak dla ciebie konstruktywny komentarz polega na określaniu kogoś per "debile" to jesteś sam matołkiem. faktycznie szkoda czytać twoje bełkotliwe wypowiedzi. Nie pozdrawiam.

          • 1 1

          • Jeszcze raz proszę (2)

            Naucz się czytać, nie użyłem słowa "debil".

            • 0 2

            • a jak inaczej nazwać człowieka, kóry takie rzeczy robi lub raczej - nie robi? Mądrym? (1)

              • 0 2

              • nie musisz nazywać kogokolwiek

                wystarczy, być spróbował go zrozumieć. Wesołych Świąt!

                • 0 0

  • Namalują białą linię na chodniku,tak jak zrobili pseudo buspas na Witomino i czekamy na wypadki. (2)

    • 38 11

    • (1)

      mieli buspas murem oddzielic?

      • 8 1

      • dobry pomysł,może mur byłby idiotoodporny.

        • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane