• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeszcze więcej parkingów we Wrzeszczu

Michał Brancewicz
11 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec pętli pod oknami mieszkańców
Na pustym placu między torami kolejowymi a Galerią Bałtycką od marca ma znów zacząć działać parking. Nowy najemca liczy, że stworzy tu nawet 300 miejsc postojowych. Na pustym placu między torami kolejowymi a Galerią Bałtycką od marca ma znów zacząć działać parking. Nowy najemca liczy, że stworzy tu nawet 300 miejsc postojowych.

Po blisko dwóch latach przerwy wkrótce znów zacznie działać parking pomiędzy Galerią Bałtycką a torami kolejowymi we Wrzeszczuzobacz na mapie Gdańska. Nowy najemca liczy, że uda mu się stworzyć 300 płatnych miejsc postojowych. Od ich liczby uzależniona będzie wysokość opłaty.



Gdzie najczęściej parkujesz?

Parking, który działał w tym miejscu przez kilka lat, został zamknięty w lutym 2014 roku. Powodem była rozbudowa stacji kolejowej we Wrzeszczu, która wiązała się nie tylko z remontem, ale także budową zupełnie nowego peronu oraz torowisk. Teren do parkowania znacznie się skurczył.

Po zakończeniu inwestycji kolejarze postanowili znaleźć najemcę, który uporządkuje teren i ponownie stworzy na nim miejsca parkingowe. Ogłosili przetarg, w którym cena wywoławcza 1 m kw. została określona na poziomie 4 zł netto miesięcznie. Grunt, na którym powstanie parking ma powierzchnię 2334 m kw., co oznaczało, że chętny będzie musiał zapłacić co najmniej 9336 zł miesięcznie. Zgłosiły się dwie firmy.

- Przetarg wygrała firma Invest Park z Gdyni, ale umowa nie została jeszcze podpisana - mówi Paulina Jankowska z biura prasowego Polskich Kolei Państwowych S.A.
Kiedy parking zacznie działać?

- Musimy teraz uzgodnić projekt z miastem i przeprowadzić wszystkie niezbędne procedury - mówi Anna Wysocka, właścicielka firmy Invest Park. - Mam nadzieję, że parking będzie mógł zostać udostępniony już w marcu.
Ile będzie posiadał miejsc i jakie będą stawki?

- Wszystko zależy, czy projekt zostanie zaakceptowany przez ZDiZ. Liczę, że uda się stworzyć tu do 300 miejsc - przyznaje Wysocka. - Stawka będzie uzależniona od tej liczby, ale z pewnością będzie konkurencyjna względem sąsiednich parkingów.
Kierowcy nagminnie parkują swoje auta na chodniku przy dworcu kolejowym we Wrzeszczu. Czy powstanie kolejnego płatnego parkingu w tym rejonie odwróci ten trend? Kierowcy nagminnie parkują swoje auta na chodniku przy dworcu kolejowym we Wrzeszczu. Czy powstanie kolejnego płatnego parkingu w tym rejonie odwróci ten trend?
O tym, że w rejonie stacji kolejowej Gdańsk Wrzeszcz brakuje miejsc parkingowych dobitnie świadczy fakt parkujących na dziko aut na chodniku wokół budynku dworca zobacz na mapie Gdańska. Czy jednak powstanie kolejnego płatnego miejsca będzie receptą na ten stan rzeczy? W pobliżu działa przecież parking na ok. 1100 aut zlokalizowany w Galerii Bałtyckiej zobacz na mapie Gdańska. Ponadto po drugiej stronie torów jeszcze w tym roku dojdzie do otwarcia Galerii Metropolia zobacz na mapie Gdańska, która dostarczy kolejnych ok. 1100 miejsc postojowych.

Niedawno pisaliśmy o tym, że nieco dalej, w podwórku między ulicami Grażyny i Wajdeloty zobacz na mapie Gdańska miasto planuje trzypoziomowy parking na ok 65 aut.

Problem w tym, że kierowcy nie lubią płacić za postój i zwykle wybierają bezpłatne miejsca, nawet gdy zaparkowanie tam auta jest niezgodne z przepisami.

W przyszłości parking przy torach może kolidować z zaprezentowanym kilka miesięcy temu nowym przebiegiem tzw. Nowej Politechnicznej (obecnie Trasa Gdańsk Południe - Wrzeszcz), czyli trasy łączącej południowe dzielnice z Wrzeszczem z pominięciem centrum miasta. Inwestycja jest obecnie na etapie prac projektowych i nie ma pewności, że ostatecznie tędy właśnie pojedzie tramwaj. Jej realizacja ma ruszyć w ciągu najbliższych kilku lat.

Miejsca

Opinie (111) 1 zablokowana

  • Wrzeszcz to nie centrum, parkingi powinny być darmowe. (13)

    • 130 191

    • (3)

      Haha :-D
      I jeszcze frytki do tego? :-P
      wykup teren i udostępnij za darmo, ja chętnie ebędę u ciebie parkować.

      • 64 12

      • Wystarczy mycie za fakt zaprakowania. (1)

        • 13 4

        • Ja się myję niezależnie od parkowania ;D

          • 21 2

      • teren powinien należeć do miasta i ono powinno ustalać stawki za parkowanie zgodnie z "polityką miasta" np. wysokie opłaty, żeby premiować korzystanie z komunikacji miejskiej lub niskie/symboliczne opłaty, które spowodują zapełnienie parkingu i "odciążenie" uliczek po drugiej stronie torów i chodnika przed dworcem.

        • 16 4

    • Golf prawem, nie towarem!!!

      • 17 5

    • Ja sobie podejde na piechotę a GKA GKS GWE GST i inne lamusy niech płacą!!! (2)

      • 25 11

      • Ej ty,

        ale od GST to się odczep!

        • 3 11

      • a ja szcz*m na miejscowych lamusow, a jak ktos sie czepia do mojego sloictwa to wale w pysk i mam spokoj

        • 1 10

    • Wrzeszcz to centrum i najbardziej rozwijająca się część miasta,

      kolejna galeria handlowa (można dyskutować , czy jest dobrym pomysłem) i związane z tym inwestycje w otoczeniu - mieszkaniowo - usługowe i komunikacyjne, "Browar", "Garnizon", kosmetyka Dolnego Wrzeszcza

      • 23 4

    • nie ma bardziej centarlanej dzielnicy w Gdańsku, niż Wrzeszcz (2)

      Śródmieście od dawna jest Śródmieściem wyłącznie z nazwy

      • 33 5

      • (1)

        zalezy z jakiego punktu widzenia. Przypominam że Gdańsk kończy się za Świbnem a nie za Olszynką. A że nic tam nie ma to inna kwestia. Dla porównania, na linii brzegowej środkiem miasta są ... Stogi.

        • 11 5

        • Jesli bierzesz pod uwage Wyspe Sobieszewska jaka rzeczywiste miasto

          to tak.

          Jednak nie oszukujmy sie. Wyspa Sobieszewska (choc ladna) jest doklejona do Gdanska troche na sile.

          Gdansk nie ma jednego centrum. Logistycznym centrum Trojmiasta jest zdecydowanie Wrzeszcz, co po zbudowaniu PKM jeszcze sie umocnilo.

          • 22 4

    • a parkingi w sąsiedztwie GUM'edu

      teren miedzy CMI i szpitalem zakaźnym?, teren w sąsiedztwie stadionu ?

      • 6 6

  • Więcej parkingów (3)

    To więcej samochodów, większe korki, większy smród, więcej problemów a w perspektywie... więcej głupich pomysłów, żeby poszerzać drogi i budować kolejne parkingi.
    Nie tędy - nomen omen - droga.

    • 110 81

    • lepiej działająca komunikacja miejska (i tańsza) to mniej samochodów

      ich ilość nie zależy w dużym stopniu od wolnych miejsc

      jak nie będzie miejsc koło dworca, to staną 200 m dalej, potem dalej i dalej, ale stawać będą

      większość ruchu samochodowego jest międzydzielnicowa, czyli działa tam gdzie zawodzi ociężała, śmierdząca i spóźnialska komunikacja wiejska

      • 14 5

    • Znowu. (1)

      Ilość samochodów nie wynika z ilości miejsc parkingowych. To jakieś abstrakcyjne myślenie. Ilość samochodów wynika z ilości mieszkańców i przyjezdnych. Nie mylmy przyczyn. We Wrzeszczu szczególnie ilość aut wynika z dwóch galerii co w dłuższej perspektywie będzie problemem

      • 2 1

      • szczodra podaż miejsc do parkowania w pobliżu centrum

        to wzrost skłonności do wyprowadzania się na peryferia lub gmin sąsiednich: utrata bazy podatkowej, większe koszty codziennych dojazdów i innych uciążliwości wywołanych nadmierną skłonnością do korzystania z samochodów.

        • 0 0

  • I dobrze oby tylko nasi mistrzowie dobrze parkowali bo juz czekam ze specjalni naklejkami)

    • 56 25

  • więcej parkingów to większe korki (4)

    Na szczęście to będzie płatny parking więc nie będzie cieszył się dużym zainteresowaniem skoro dookoła można parkować za darmo i nieprzepisowo bez reakcji straży miejskiej czy policji.

    • 77 24

    • Racja!!1

      Zgadzam sie w 100%

      • 7 1

    • a ja myslałem ze na parkingu samochodzy stoją a nie jadą (2)

      jak wiec mogą zwiększać korki ?

      • 1 6

      • a dojeżdżając do niego (1)

        i z niego wyjeżdżając teleportują się

        • 4 0

        • a szukając miejsca na postój

          którego nigdzie nie można znaleźć krążą nie po ulicach ale w przestrzeni kosmicznej...

          • 1 1

  • płatne parkingi są bez sensu bo nikt nie korzysta (4)

    przykładów pełno: parking przy Batorym w Gdyni, piętrowy parking przy Jana z Kolna na miejscu zlikwidowanej pętli autobusowej, parking u zbiegu Rajskiej i Wałów Jagiellońskich itd

    • 61 41

    • I bardzo dobrze (3)

      Przynajmniej tym którym nie jest szkoda 2 zł na parking maja mnóstwo miejsca dla siebie. Pozdrawiam Januszy

      • 32 6

      • Damian bo poskarze sie Wojtkowi

        spadaj do nauki

        • 1 6

      • jakby to było 2 zł to bym korzystał... (1)

        • 11 1

        • a to jest 2 za godzine

          Czyli 16 zl za 8h - 1 dzien pracy.
          16 x ca 20 dni to 320 zl za m-c.

          • 7 4

  • Jeżeli Straż Miejska (3)

    "działa" tylko na interwencję to teraz rozumiem dlaczego w Gdańsku nie trzeba przestrzegać przepisów. Albo jest to straż miejska pilnująca porządku albo działa jak k..... na telefon.

    • 98 8

    • albo odwozi koleżanki do domu po pracy

      • 17 2

    • (1)

      co ciekawsze Straż działa zgodnie "z wytycznymi" np. nie wystawia mandatów za nieprawidłowe parkowanie na Wajdeloty (odcinek pomiędzy rondem a Waryńskiego) tuszując nieprzemyślane rozwiązania miasta przy tzw. rewitalizacji.

      Zródło informacji - funkcjonariusz Straży Miejskiej.

      • 13 4

      • rozwiązania miasta były przemyślane

        tyle, że zabrakło woli przypieczętowania tego...

        • 4 0

  • Powinno być inaczej (24)

    Nie mam nic przeciwko odpłatnemu parkingowi, ale opłaty nie zawsze powinny obowiązywać. Miasto powinno promować zrównoważony rozwój, czyli samochód nie powinien być dyskryminowany. Moim zdaniem z opłaty za parkowanie powinni być zwolnione osoby (lub dostać dużą zniżkę), które zaparkują tam samochód aby w dalszą podróż jechać pociągiem (można by zrobić tak, że za tydzień parkowania zapłaci się np. 30 zł, a za 2 dni 15 zł), przy czym odległość powinna wynosić np. min. 200 km. Chciałbym zauważyć, że nieraz ludzie jadą w dalszą drogę z większym bagażem. Owszem mogą jechać komunikacją miejską, ale zmniejsza to przestrzeń dla pozostałych pasażerów. Odległość 200 km, to na tyle dużo aby nie opłacało się kupić biletu, tylko po to aby był on biletem parkingowym. Chciałbym zauważyć, że ten parking znajduje się tuż przy dworcu, więc niejako powinien on promować transport łączony. Można by było tez zwolnić z opłaty za parkowanie posiadaczy biletów miesięcznych na SKM / PKP.

    • 62 40

    • chcesz płacić 30 zł za tydzień parkowania w centrum i blokowanie miejsca? (2)

      puknij się w głowę, na dłuższy komentarz szkoda klawiatury

      • 22 10

      • (1)

        Tyle, że po wprowadzeniu opłat ten parking i tak będzie stał prawie pusty. No bo kto ma tam parkować, jeśli nie ludzie, którzy będą korzystać z SKM czy PKP ? Jak ktoś tam przyjedzie na zakupy, to zaparkuje w CH.

        • 13 9

        • nie twój biznes kto tam będzie parkował żebyś ustalał cenę 30 zł za tydzień

          • 5 10

    • Jak masz duży bagaż i nie chcesz z nim jechać autobusem to zadzwoń po taksówkę - po to są.
      Nie rozumiem, dlaczego mielibyśmy Ci sponsorować darmowy parking w środku miasta.

      • 30 6

    • (5)

      Jeśli masz miesięczny na skm i koniecznie chcesz parkować przy dworcu, to przyjedź rowerem. Jeśli jeździsz na bilecie miesięcznym to pewnie daleko do dworca nie masz. Parking rowerowy jest przy samym wejściu - jest za darmo.

      • 12 7

      • jeżeli chcę walic capem u klienta to faktycznie (4)

        • 3 9

        • (3)

          Jeśli po przejechaniu 1-2km (Wrzeszcz duży nie jest) do stacji, w spokojnym tempie, po płaskim, jak to określiłes "walisz capem" to sugerowałabym szybko wizytę u lekarza... Tylko nie wiadomo czy u kardiologa czy u tego od głowy.
          Ale jeśli masz takie problemy, to zapewne też "walisz capem" po przejściu piechotą z parkingu i wejściu schodami na peron - bo wysiłek podobny.
          Jakoś ciekawe, że tysiące ludzi nie mają z tym problemu. Dojeżdżam do pracy 2km rowerem w butach na obcasie, w garsonce, z klientami się spotykam i na pewno "capem nie wale".
          Jednym słowem - lecz się.

          • 7 5

          • (1)

            albo jeszcze nikt ci uwagi nie zwrocil

            • 5 7

            • tez dojezdzam do pracy (na pociag do pracy) 3 km dziennie

              i jakos nie smierdze...

              Hm, ciekawe

              • 7 3

          • pecunia non olet

            Klientów możesz przyjmować w mieszkaniu.

            • 4 2

    • Sprawdź w wiki (4)

      TAKSÓWKA. Podjeżdża pod drzwi, zawozi pod drzwi a kierowca jeszcze pomoże walizkę zapakować. Ja korzystałem, polecam.

      • 24 5

      • często taniej, niż paliwo plus parking (3)

        ja tak rzadko potrzebuję samochodu, że swój sprzedałem. Nieco mniejsza mobilność, nieco więcej spokoju.

        • 16 3

        • jak ktoś jest na emeryturze to faktycznie nie potrzebuje samochodu (2)

          • 5 7

          • potrzebuję, ale bardzo rzadko (1)

            wolę zapłacić co pewien czas za taksówkę, niż mieć własne auto. Nie martwi mnie parking, nie interesuje utrzymanie. Płacę i jadę. Do pracy mam tak blisko, że mogę się przejść, wsiąść na rower, podjechać tramwajem. Zakupy robię w sklepie oddalonym o pięć minut drogi pieszo. Meble - gdy wymieniam - i tak przywozi transport z salonu.

            • 8 1

            • niestety niektorzy nie sa w stanie ogarnac tego, ze mozna byc w stanie kupic samochod

              ale zdecydowac, by tego nie robic.

              To po prostu niemozliwe w ich mniemaniu.

              • 10 1

    • taka jest zasada park&ride (3)

      cena parkingu wliczona w bilet.
      W Gdansku p i r dopiero raczkuja.....

      • 5 11

      • P&R stosuje się na obrzeżach miasta (2)

        Wrzeszcz nie jest przedmieściem. P&R może działać w Rębiechowie czy Osowie

        • 22 4

        • p&r (1)

          P&R dzialaja tez przy metrze (np. wawa) a skm jest takim gdanskim metrem...

          • 4 2

          • tak, ale nie p&r nie stosuje sie w centrum, a na obrzezu

            • 6 2

    • (2)

      Przestrzen w miescie jest baaaaaaaardzo ograniczona i baaaaaaaardzo droga. Zbyt droga, zeby zasmiecac ja samochodami. I to stojacymi tam za darmo

      • 12 3

      • dokładnie, zbudujmy jeden wielki super budynek, którym zamiszekamy wszyscy (1)

        • 2 6

        • to, ze jest droga nie znaczy, ze trzeba budowac wysoko

          ale znaczy, ze trzeba rozsadnie zarzadzac terenem.

          • 4 0

    • za 30 zl to moze lepiej taksowka pojechac?

      • 10 0

    • w poorlandii umysłowej złoty środek jest niemożliwy

      jak to tak? jednego dnia przestać pluć na siebie z byle powodu???

      • 1 1

  • Dziennikarska rzetelność (5)

    "W przyszłości parking przy torach może kolidować z zaprezentowanym kilka miesięcy temu nowym przebiegiem tzw. Nowej Politechnicznej" ?!?!?!
    Gdzie Rzym a gdzie Krym?!?! Co mają wspólnego parking przy GB i Nowa Politechniczna planowana niezależnie od wariantu w rejonie Miszewskiego, Hallera, Traugutta ?!?!

    • 25 21

    • najpierw się zorientuj, a potem pisz (3)

      trojmiasto.pl/wiadomosci/Nowa-wizja-sieci-tramwajowej-Dokladna-analiza-n94187.html

      Tutaj dokładnie opisali i nawet pokazali film, na którym tramwaj jedzie przez ten parking

      • 10 2

      • tyle tylko, ze N. Politechniczna to co innego niz GPW (2)

        A ten fragment dotyczy trasy GPW (Gdansk Poludnie - Wrzeszcz).

        O ile wiekszosc GPW nie rozwiazuje zadnego problemu, ktory miala rozwiazac NP, to ten frgment jest ciekawa koncepcja, ktora powinna byc rozwijana.

        Co do NP, to pewnym jest, ze powstanie szeroka droga, wyburzy sie znowu kawalek Wrzeszcza, zrobic sie N. Slowackiego Bis i oglosi sukces. Wszystkie dodatkowe ruchu sa tylko po to, aby potem moc powiedziec - dyskutowalismy, byly rozmowy, ale niestety - nie stac nas / inne opcje byly nierealne.

        Po wybudowaniu NP w wariancie pierwotnym konieczne bedzie budowanie Drogi Czerwonej. Nawet jeden z przystankow tramwajowych w ciagu NP jest nazwany "Droga Czerwona". Ups, panowie "planysci".

        • 6 0

        • (1)

          Drogi Czerwonej nie będzie

          • 3 1

          • Oby

            choc obawiam sie, ze ludzie odpowiedzialni za rozwoj miasta maja nadal zakodowane w glowie: rozwoj = samochod + droga.

            • 6 0

    • tak jak napisał poprzednik, nie czytasz nie wiesz a piszesz bzdury, po co? po to by zaistnieć?

      • 1 2

  • drzewska posadzić (4)

    a nie robić terenu jak wokół dożynkowego targu

    • 83 8

    • rozumiem, ze chetnie zaplacisz z prywatnych pieniedzy 10 tys zlotych miesiecznie (3)

      za to, aby byly tam drzewka?

      To jest koszt alternatywny. Teren ten moze zarobic 10k miesiecznie. Nie mialbym nic przeciwko temu, aby ktos wykupil ten teren, zrobil tam mini-park i udostepnil wszystkim.

      Ktos chetny?

      Jesli nie, to prosze podac jeszcze z jakiego powodu PKP mialoby sadzic tam drzewka? W jaki sposob mialoby to dzialac na korzysc spolki?

      Przypominac - spolka musi zarabiac, a dzialanie na niekorzysc spolki jest przestepstwem.

      • 4 11

      • (2)

        ten teren nie powinien być oddany w ręce prywatne - to "dowód" na to, że wiele projektów miejskich to sztuka dla sztuki (zarobek dla projektantów i urzędników) - w jednej z nich np. przewidziano w tym miejscu linię tramwajową

        • 8 0

        • teren zostanie wynajety (1)

          co oznacza, ze po wygasnieciu umowy mozna zrobic z nim co innego.

          Juz dzisiaj nie jest to teren miejski - wlascicielem nie jest przypadkiem PKP?

          • 2 0

          • tak, właścicielem jest PKP

            nie tak dawno przecież była tam bocznica przeładunkowa

            • 0 0

  • 300 miejsc na tym skrawku ? (3)

    • 42 3

    • (2)

      pewnie zrobią taki dramat jak w Rivierze. Nie wiem co za debil projektował tam miejsca parkingowe. Jak ktoś źle zaparkuje, to masz problem żeby wyjechać. Nie pozdrawiam słoja GSL, który wczoraj mnie tam zastawił, bo mu ciężko było zaparkować między liniami

      • 29 0

      • Sloja, brawo!

        Bo, w przyciwienstwie do tych sloi - ktore przyjechaly do nas ze wsi 2 lata temu - my, mieszczanie (w Gdansku od 15 lat) mamy ogrom kultury osobistej.

        Objawiajacej sie np. rzeczowa dyskusja na argumenty z unikaniem osobistych wycieczek...

        • 7 4

      • Uważasz, że w Rivierze są źle zaprojektowane miejsca parkingowe? Ja nie mam problemu parkować tam busem. Problemem jest zaparkowanie w GB, tam to jest tragedia. Uważam, że Riviera jest dobrze przemyślana, tym bardziej iż nie biorą pieniędzy tak jak w przypadku GB.

        • 3 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane