• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny budynek Alchemii ze szklanym narożnikiem

Ewa Budnik
3 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Biurowiec Neon sprzedany za 80 mln euro
  • Kolejne dwa budynki Alchemii, których budowa rozpoczyna się u zbiegu ulicy Kołobrzeskiej i al. Grunwaldzkiej będą połączone - funkcjonalnie będzie to jeden budynek w kształcie litery H. Charakterystyczny będzie przeszklony, oświetlony narożnik od strony skrzyżowania.
  • Kompleks docelowo będzie liczył siedem, spójnych architektonicznie, wież.
  • Dwa oficjalnie otwarte budynki: Ferrum i Titanum. Budynki pierwszego etapu to Aurum i Platinum. Dołączy do nich Argon.
  • Po wyburzeniu budynku biurowego ruszają prace budowlane. W przyszłości taki sam los czeka budynek GWO.
  • Zarząd firmy Torus oraz przedstawiciele najemców. Symboliczne otwarcie drugiego etapu inwestycji.
  • Oficjalna prezentacja kolejnego etapu zabudowy.

Dwie wieże kompleksu biurowego Alchemia, które zaczynają powstawać u zbiegu ul. Kołobrzeskiej i al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska będą w rzeczywistości jednym budynkiem na planie litery H. Ma je wyróżniać szklany, podświetlany narożnik od strony skrzyżowania. Pomiędzy wieżami powstanie zagospodarowany zielenią pasaż. Budowa potrwa nieco ponad dwa lata.



Czy podoba ci się koncentracja biurowców w Oliwie?

Kolejna część kompleksu będzie miała 14 kondygnacji nadziemnych (w tym 11 biurowych) i kształt litery H. Pod budynkiem powstaną dwie kondygnacje z miejscami postojowymi dla samochodów i rowerów (hale garażowe znajdą się także na dwóch kondygnacjach nadziemnych). Jego łączna powierzchnia biurowa wyniesie blisko 36 tys. m kw. (całkowita 39 tys. m kw.), a całkowita powierzchnia typowej kondygnacji aż 3 tys. m kw.

- Trzeci etap Alchemii pozwoli zagospodarować niespotykaną dotąd na trójmiejskim rynku przestrzeń biurową w ramach jednego, wolnostojącego budynku, a także jednej kondygnacji. To będzie nowa jakość w zakresie tworzenia nowoczesnego środowiska pracy - mówi Sławomir Gajewski, prezes spółki Torus. - Rzut w kształcie litery H pozwala jednocześnie na elastyczność w zakresie podziału na mniejszych najemców. Taka powierzchnia biurowa jest dobrze doświetlona naturalnym światłem.
Alchemia III, podobnie jak wcześniejsze etapy, będzie nosiła nazwę pierwiastka chemicznego. Do Aurum i Platinium (I etap) oraz Ferrum i Titanium (II etap) dołączy teraz Argon. Zakończenie jego budowy planowane jest na koniec 2017 roku.

Wyróżniająca architektura

Do wysokości trzeciej kondygnacji budynek posiadać będzie formę pełnego prostopadłościanu nawiązującego swoim kształtem, a także materiałami elewacyjnymi (m.in. ceramiczne profile) do części wspólnej charakterystycznej dla I i II etapu inwestycji. Parter pomieści hol wejściowy do części biurowej.

- Architektonicznym wyróżnikiem budynku będzie "latarnia", szklany narożnik elewacji od strony skrzyżowania pozbawiony jakichkolwiek elementów metalowych i szprosów. Argon to szlachetny gaz, dlatego zdecydowaliśmy się zrezygnować z "cięższych" materiałów wykończeniowych, by podkreślić jego ulotność. Dzięki temu budynek zachowa lekkość i ponadczasowy, elegancki charakter - tłumaczy Szymon Wojciechowski z pracowni APA Wojciechowski Architekci.
Będą sklepy i restauracje

Pomiędzy budynkami Alchemii III i IV, w parterach, zaprojektowano pieszy pasaż usługowo-handlowy, który ma ożywić to miejsce. Znajdą się w nim elementy małej architektury, ławki, zieleń a także niewielkie drzewa. Będzie też możliwość rozstawienia stolików przy lokalach gastronomicznych.

Kompleks Alchemia realizowany jest w czterech etapach, z których pierwszy (16,7 tys. m kw. powierzchni biurowej) został oddany do użytku w grudniu 2013 rokusprzedany funduszowi inwestycyjnemu latem tego roku. Jego najemcami są m.in. Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, Kemira, Dynatrace, Cognizant, Regus, MOL, Manpower czy Grupa Progres. Drugi etap (blisko 21 tys. m kw. powierzchni biurowej) jest już niemal w całości skomercjalizowany, oddany zostanie do użytku w ciągu kilku najbliższych tygodni. Swoje siedziby będą miały tam State Street Bank, który dostarczyć ma 1200 miejsc pracy, a także Alexander Mann Solutions oraz Wipro IT Services. Etap ten właśnie został oficjalnie otwarty. Trwają jeszcze negocjacje z najemcą powierzchni, na których powstać ma zapowiadane centrum usług medycznych. Ze względu na ilość powierzchni, które już zostały wynajęte w etapie tym nie powstanie zapowiadane przedszkole.

Torus i Olivia Business Centre pracują nad uruchomieniem busa, który miałby obsługiwać połączenie nowego przystanku PKM Strzyża z inwestycjami biurowymi Trójmiasta i kampusem Uniwersytetu Gdańskiego.

Czytaj także: Rynek biurowy w Trójmieście. 70 proc. powierzchni biurowej w Gdańsku

Rozwój Alchemii to tylko jedna z dynamicznie rozwijających się (i dostarczających tysięcy metrów kwadratowych powierzchni) realizacji biurowych w Gdańsku. Powierzchni przybywa także w Olivia Business Centre, gdzie w budowie jest kolejny budynek kompleksu, a w maju oddana została do użytku czternastokondygnacyjna Olivia Six. W Śródmieściu, przy ul. Jana z Kolna zobacz na mapie Gdańska, firma Echo Investment do końca roku odda budynek Tryton. Przy tej samej ulicy zobacz na mapie Gdańska Euro Styl pracuje nad przebudową i nadbudową biurowca C200 Ofiice. W Gdyni, przy ulicy Łużyckiej zobacz na mapie Gdańska, w kompleksie Tensor, który powstaje za sprawą tego samego dewelopera budynek X osiągnął właśnie stan surowy zamknięty.

Drugi etap Alchemii z lotu ptaka, październik 2015.

Miejsca

Opinie (155) 2 zablokowane

  • brzydkie (6)

    nie podoba mi się:(

    • 38 183

    • maruda jesteś i smerf. (3)

      i masz pewnie zły dzień. Mnie się podoba. Przymorze prawie jak NY city ;)

      • 27 6

      • Oliwa

        • 16 4

      • Zapomnieliście o jednej ważnej sprawie (1)

        Jeżeli nie ma się wjazdu na parking podziemny/naziemny to nie ma opcji zaparkowania tam po godzinie 8. Piszę to w imieniu wszystkich pracowników nie obdarowanych wiazdówkami, którzy parkują przy Piotrze i Pawle.

        • 2 1

        • SKM, ZTM, rower, pieszo

          Pisze w imieniu ludzi, ktorzy mieszkaja w okolicach i nie czuja potrzeby cierpiec za to, ze ktos mieszka na koncu swiata.

          • 0 1

    • to nie patrz i twarz zamknij-

      • 8 10

    • to idz zasadź cebule :D

      • 12 5

  • ładne (9)

    i to bardzo

    • 161 27

    • Na przykładzie okolicy tych biurowców widać jakim kurnikiem jest gdynia. (7)

      Gdańsk sprzed 20 lat to zupełnie inne miasto, układ komunikacyjny, miejsca pracy, infrastruktura, dokonał się ogromny jakościowy skok. Natomiast w gdyni po ukończeniu trasy kwiatkowskiego i kilku biurowców na śląskiej spoczęto na laurach. W Gdańsku buduje się chyba 10 razy więcej niż w gdyni a miasto jest tylko dwa razy większe. W gdyni nie opłaca się budować w podobnej lokalizacji przy stadionie i hali miejskiej, zamiast budować węzeł przesiadkowy w kacku szaleńcy z um chcą burzyć niedawno remontowany wiadukt, o kompromitacji i sabotażu lotniska nie wspomnę. Ręce opadają. A wszystko to zgodnie z zawołaniem gdyńskiej ultraprawicy " więcej pokory". Gdynia zmienia się w feudalno kastową mieścine, nic dziwnego że władze wzorem bollywod tak lgną do filmu.

      • 27 7

      • no ale (4)

        Gdansk byl o wiele bardziej zapozniony.... Dopiero od wejscia do UE cos drgnelo i zaczal odrabiac te zapoznienia ale do teraz dopiero buduje siatke podstawowych ulic (Poludnie, Morena) podczas gdy Gdynia juz dawno je miala

        • 8 11

        • Zaniedbania infrastrukturalne w obu miastach ok 1990 były poodbne. (3)

          Trasa kaszubska z gdyni do słupska, przedłużenie obwodnicy przez chylonię omijając rumię i redę nie wspominając o tunelu pod portem na oksywie to powinno być teraz budowane z funduszy unijnych. Brak zainteresowania władz gdyni tymi inwestycjami to jawny sabotaż i szkodzenie miastu. Zaczną budować te trasy jak się skończą fundusze unijne za 10 lat. Natomiast dla odmiany prawie wszystkie szane w tym czasie wykorzystał Gdansk, za co chwała prezydentowi Adamowiczowi i władzom miasta, chociaż trzeba przyznać że Adamowicz za odwagę zapłacił cenę spadku poparcia w ostatnich wyborach samorządowych.

          • 7 1

          • zapłacił nie za odwagę a za swoją pazerność

            • 2 2

          • chyba sobie żartujesz :) mieszkam w Gdańsku całe życie i przyznam z ręką na sercu, że w Gdyni infrastruktura była na dużo wyższym poziomie. Teraz też jest na bardzo dobrym.

            • 3 2

          • Tunel pod portem marynarki wojennej?

            To chyba strategicznie nierozsadne. Dodatkowo - ile osob zyje na Oksywiu (lub tam codziennie dojezdza), ze wybudowanie tunelu (zalozmy o kosztach podobnych do Tunelu pod Martwa Wisla) mialaby sie oplacac?

            Pamietajmy, ze do inwestycji nalezy podchodzic pragmatycznie. Nie, aby wszystkie inwestycje w Polsce / na Pomorzu byly tak realizowane. Jednak nalezy zawsze liczyc kazdy grosz na wszelkie inwestycje. Moze taniej byloby wszystkich ludzi z Oksywia przesiedlic na Gdynie Zachod + zbudowac super szybka kolej laczaca Gdynie Zachod ze Srodmiesciem?

            Lub tez taka linie kolejowa (np. nadzmienna, na jakichs slupach) ze Srodmiescia na Oksywie dookola z minimalna liczba przystankow i jezdzaca powiedzy 100kmph. Ktos policzyl ile to mogloby kosztowac? Ile trwalaby podroz? Czy na pewno to najwazniejsza inwestycja w Gdyni?

            • 0 0

      • Kurnik to masz w głowie....
        i niech zgadnę - głosujesz na PiS.

        • 1 1

      • Liczba biurowców (pustych) jest dla ciebie wskaźnikiem rozowoju?

        Przecież takie pisiorki jak ty buntują się gdy w Gdyni powstają nowe biurowce.
        Rozdwojenie jaźni ?

        • 2 3

    • Nie są brzydkie.
      Mnie natomiast w tym miejscu brakuje sklepu spożywczego otwartego od 7 rano.
      Może być Lidl.

      • 0 2

  • Super, dla nas ludzi z korpo będą nowe miejsca do czardżowania frajerów. (7)

    • 119 21

    • Masz kompleks wsioka z Braniewa.

      • 32 21

    • Fajnie. (2)

      Tyle ze ty w korpo zarabiasz kilka razy mniej niz ogarnięty czlowiek.

      • 29 5

      • A najśmieszniejsze że taki biedak myśli że jest kilka razy fajniejszy.

        • 14 2

      • to wspaniale, ze sa ludzie, ktorzy sami tworza sobie dobre warunki pracy i zarabiaja godnie

        i dobrze, ze dla tych mniej zaradnych sa dzisiejsze "fabryki" zatrudniajace masowo wiele osob w postaci korporacji. Nie ma obowiazku pracy w korpo.

        Mam znajomych, ktorzy pracuja w korpo, mam znajomych, ktorzy pracuja w start upach czy innych mnejszych firmach i sa zadowoleni. I jedni i drudzy.

        • 0 1

    • Telefony od was odbieram tak. (2)

      Zielona słuchawka. Dzień dobry dzwonię z bla bla bla i bla bla bla Czerwona słuchawka.

      • 21 4

      • Trzeba być bardzo ograniczonym umysłowo człowiekiem, aby korporację kojarzyć z call center. Nic dziwnego, że odbierasz jakieś śmiechu warte telefony - gdybyś był mądrzejszy to byś sobie wszędzie gdzie podałeś swój nr telefonu zastrzegł, że nie życzysz sobie kontaktów marketingowych, do tego zastrzegłbyś połączenia z numerów zastrzeżonych i tym sposobem 99% telefonów z call center nie otrzymujesz. Proste i skuteczne. Pozostały 1% to losowo wybrany numer, ale tu wystarczy zapytać skąd mają nr i zagrozić prawnikiem, ponownie nie zadzwonią. No, ale lepiej marnować czas na sięganie po telefon i wciskanie kolorowych słuchawek, prawda? Musisz mieć naprawdę nudne życie skoro nie masz nic ciekawszego do roboty.

        • 15 15

      • ja też odbieram tylko korpo daje ci kaskę.

        Powiedz kto mi 10 tyś jak nie korpo?

        • 0 4

  • ok, zatwierdzam, mozna budowac (5)

    • 70 7

    • Powinni dywersyfikować lokalizacje biurowców - a tak będa korki z rana i popołudniu w tą samą stronę. (4)

      Na południu są fajne tereny na biura, wtedy część osób nie musiała by się gramolić przez centrum.

      Wrzeszczanin

      • 12 9

      • Wrzeszczanin kup sobie rower albo bilet miesieczny i nie marudz ze korki. (2)

        Panie Adamowicz i jego ekipa , koniecznie trzeba cala Oliwe zaopatrrzyc w parkomaty i problem korkow i zlego parkowania zniknie sam , cena tez powinna być wysoka by się nikomu nie oplacalo jezdzic do pracy samochodem.

        • 18 6

        • (1)

          Najpierw to "Pan Adamowicz i jego ekipa" powinna sam przesiąść się na komunikację. Na jednym z ostatnich zebrań z mieszkańcami to Pan Prezydent oświadczył, że jeździ do pracy samochodem. To nie jest dobry przykład.

          • 13 6

          • na innym spotkaniu z mieszkańcami pan wiceprezydent oświadczył, że korzysta z komunikacji miejskiej

            • 6 3

      • Biurowce sie buduje tam, gdzie logistycznie jest to najrozsadniejsza

        Budowa biura na poludniu powoduje, ze bardzo blisko masz z Ujesciska, troche daleko z Wrzeszcza, a z Gdyni nikt porzadny do pracy nie przyjdzie, jesli ma spedzac 2h w podrozy dziennie.

        Dlatego linia Wrzeszcz-Oliwa staje sie biznesowym centrum miasta. Logistyka jest nieublagana. Duzo latwiej tu dotrzec z dworca (np. klient z Warszawy) czy na lotnisko albo do klienta w biurowcu obok.

        Dodatkowo pracownicy maja wzglednie tak samo daleko (do godziny w jedna strone) w jedna strone. A to w niektorych branzach, gdzie pracy jest duzo i konkuruje sie nie tylko placa, bo wszedzie sa dobre pieniadze) jest istotne.

        • 0 0

  • kolejne (2)

    Szklane domy, budynki,biurowce.....no nie podobaja mi sie

    • 27 89

    • Wolałbyś zagrzybioną czerwoną cegłę (1)

      i sypiący się pruski mur? Budynki mają przeznaczenie komercyjne, a nie muzealne czy reprezentacyjne.

      • 16 15

      • Opozycją do szklanego domu jest wielka płyta,

        nie piękne, urokliwe i trwale pruskie budownictwo.

        • 2 1

  • Wszystko w Oliwie (19)

    A potem zdziwienie, że korki na Spacerowej, korki we Wrzeszczu, korki na Grunwaldzkiej, korki wszędzie.
    Specjalna linia autobusowa, żeby tłumy z innych części Gdańska zwozić, zamiast tam coś budować.

    • 52 61

    • (4)

      No niestety tak to już w dużych miastach ze istnieją dzielnice biurowe. Więc albo czas przesiąść się na komunikację miejska albo na rower

      • 24 2

      • linia tramwaju w podziemu na kołobrzeskiej od polanek do przymorza (3)

        tak aby wysiadajacy na pkm mogl sie przesiac na tramwaj, albo z przymorza czy oliwy dojechac do samego centrum!

        • 7 5

        • Ale czemu w podziemiu? (2)

          Kołobrzeska jest wystarczająco szeroka by zmieściły się tam tramwaje.

          • 5 4

          • jawny zamach na św. Przepustowość!

            • 4 1

          • dokladnie, chcialem to samo napisac

            Im wiecej samochod chce wjechac do Oliwy, tym bardziej nalezy stawiac na P&R.

            Gdy w tych biurowcach zacznie pracowac 2x wiecej ludzi niz aktualnie, nie da sie fizycznie upchnac tam wszystkich z ich samochodami. Stad rozsadniejsze jest inwestowanie w sprawna komunikacje zbiorowa.

            Problemem jest to, ze ludzie za nia odpowiedzialni nie korzystaja z niej, wiec skad maja wiedziec, czego potrzebuje podrozny?

            • 0 0

    • (4)

      W planach miasta istnieje pojęcie CPU(Centralne pasmo usługowe) poczytaj, zastanów się, interpretuj.

      • 6 4

      • ale tez jest teoria (3)

        Mieszania funkcji.
        Trzeba tak budowac dzielnice aby byly i mieszkania i miejsca pracy a nie monofunkcyjne sypialnie a w drugim koncu miasta "dzielnice biurowe" wymarle po zmroku. Kwestia kosztow dojazdu do i z pracy...

        • 12 4

        • chcesz mieszkać tak blisko Grunwaldzkiej i torów? (1)

          Oliwa jest generalnie super ale akurat ten fragment nie bardzo nadaje się na mieszkaniówkę. Co do wymarcia po zmroku - winny jest model pracy i życia w Polsce: 9-17 i do domu na obiad :o). Może nowe pokolenia to przełamią. Wtedy powstaną knajpki czynne w późniejszych godzinach.

          • 13 3

          • Zagescic siec tramwajowa, puscic SKM regularniej (moze nawet zrobic odbicie na polnoc PKM od Strzyzy)

            nastepnie wprowadzac cichsze pociagi + ekrany akustyczne wzdluz torow, zwezic drogi, porzadne sciezki rowerowe, usprawnic komunikacje publiczna.

            I nagle sie okaze, ze owszem - jest tam gwar, ale nie nieznosny halas.

            • 0 0

        • Przecież zaraz obok masz Przymorze i Zaspę. Przydałoby się tylko w przyszłości puścić tramwaj przez Kołobrzeską.

          • 5 1

    • tylko strefa platnego parkowania zalatwia wszystko . (5)

      koniecznie zastosować prawny przymus płatnego parkowania a chamy szybko się naucza jezdzic komunikacja miejska.

      • 16 10

      • badania wykazują, że użytkownicy samochodów (nie nazywaj ich chamami)

        z większym prawdopodobieństwem przesiadają się na rower niż na komunikację zbiorową (chyba że jest nią kolej miejska lub metro).

        Stąd sens promowania rozwiązań typu rower plus kolej (bike & rail)

        • 11 4

      • (3)

        Jakie chamy buraku bez szkoły? Ja np. parkuję na podziemnych parkingach i nic ci do tego czym jeżdżę. Zmiataj na tramwaj, bo ci ucieknie.

        • 3 8

        • może Ty (2)

          twoi koledzy za to cierpliwie rozjeżdżają trawniki, zastawiają chodniki i parkują na drogach pożarowych.

          • 5 2

          • (1)

            To dzwoń po straż miejską albo policję. Jak takiemu słojowi raz czy drugi odholują samochód to się nauczy parkować. Ale nie wrzucaj wszystkich do jednego worka.

            • 4 1

            • nawet zaparkowanego na środku skrzyżowania nie ruszą

              SM z Lilli Wenedy przejeżdża koło takiego i ma go w nosie

              • 0 1

    • Nikt nie kazał kupować mieszkania za obwodnicą...

      • 16 1

    • To może trzeba było kupić mieszkanie gdzieś w pobliżu, a nie na wygwizdowiu gdzieś za obwodnicą, a teraz płacz, że korki. Ja nie mam korków.

      • 9 1

    • Biurowce dopiero powstają, a korki są od dawna

      Poza tym to miejsce jest doskonale skomunikowane SKM, PKM i tramwajami.

      • 8 1

  • Miała być kładka nad Grunwaldzką - nie będzie (8)

    Miało być przedszkole - nie będzie. Czas na kolejne obietnice...

    • 92 33

    • zauważ (3)

      Że zamiast kładki powstały przejścia naziemne co jest zdecydowanie lepsze

      • 36 14

      • tia (2)

        I nawet w sobotni poranek stoisz na światłach bo tak są fantastycznie ustawione.....

        • 29 11

        • jak wsiadasz do samochodu nie licz, że będziesz mógł jechać po mieście nie zatrzymując się (1)

          aż do osiągnięcia ostatecznego celu podróży.

          • 16 15

          • ale tu chodzi o idiotyczne ustwienie tych świateł

            Z której strony byś nie jechal z jakąkolwiek prędkością i tak będziesz stać!! Idiotyzm totalny!! One są wgl nie zsynchronizowane z starym cyklem!!

            • 15 4

    • Jako kierowca (1)

      Wolałbym żeby w okolicy alchemii, skrzyżowania kolobrzeskiej z grunwaldzką, auta jechały pod powierzchnią. Jest to lepsze rozwiązanie moim zdaniem niż kladka dla pieszych. Brak jezdni w tym miejscu moim zdaniem fajnie by połączył okolice w spójną przestrzeń. Może się kiedyś coś takiego wydarzy

      • 24 3

      • Fakt

        Fakt, puszczenie ruchu kołowego pod tunelem byłoby świetnym rozwiązaniem. Cała przestrzeń biurowo - uniwersytecka zyskałaby bardzo, nie mówiąc o bezpieczeństwie studentów, urzędników itd.

        • 0 0

    • kładka nic by nie zmienila, bo światła zawsze były planowane w tym miejscu. Dlategp właśnie kładka była głupotą, skoro wystarczylo dorzucić nieco dłuższe czerwone - jeżeli ktoś nacisnie przycisk.

      • 3 2

    • ta kladke mogliby zbudowac. powiem, ze nie czuje sie na tym przejsciu zbyt bezpiecznie. wszystko przez zielona strzalke. w tym czasie, kiedy ona zapala sie na sygnalizatorze pozwalajac kierowcy na skret w prawo, pieszym zapala sie zielone swiato. kierowca powinien zatrzymac sie przed przejsciem i ustapic pieszym pierwszenstwa. tymczasem, wiele razy zdzrzylo sie, ze jakis cham prawie przejechal mi po stopach kiedy wymijal mnie na przejsciu, albo wjazd z impetem na przejscie i hamowanie z piskiem pare metrow przede mna.
      skoro kierowcy nie potrafia korzystac z zielonej strzalki to moze lepiej ja zlikwidowac?
      p.s. nie tylko kierowcy z blachami N* i GWE tak robia.

      • 2 2

  • (10)

    Już zasiadam w przepastnym biurowym fotelu na stanowisku call center za 1470 pln miesięcznie na 6 piętrze hinduskuej korporacji,,,

    • 106 22

    • to twoj wybor ! (1)

      Nie obwiniaj innych lecz siebie . Szukanie win u innych zamiast u siebie to patologia. Nikt ci nie broni zalozyc swojej firmy i placic ludziom nawet 10 000 mies. ...Najgorzej jak ludzie ida do czyjejs firmy i sie zala ze pracodawca powinien '' to i owo i tralala '' lecz jak masz ty zalozyc firme i placic 10 razy wiecej to sie okaze ze tez nie bedziesz potrafil. Wymagac latwo i narzekac tez .

      • 40 17

      • Cała prawda, nic dodać nic ująć...

        • 16 9

    • Zawsze możesz

      iść na sensowne studia, włożyć w nie min 3,5 roku życia i sporo wysiłku osobistego i zarabiać w tym samym biurowcu od 3000 pln miesięcznie jako niedoświadczony... ale pewnie lepiej marudzić

      • 23 15

    • (3)

      Albo w hoelu nad morzem wyszywać ręczniczki dla psa du dy, na śmieciowej umowie

      • 19 5

      • POkemony spokój już (2)

        i dziękować tuskowi, że zrobił z PL tanią siłę roboczą dla niemiaszków

        • 21 12

        • PISklaku (1)

          chyba ty.
          za wujka mac'kwaka byliśmy drogą siłą roboczą dla niemiaszka. A teraz.... kraj w ruinie. Wynagrodzenia niższe, a dróg nie budujo i nic nie robio te z peo

          • 2 3

          • milcz

            sprzedawczyku

            • 0 5

    • Jak się zgodzisz to będziesz tyle zarabiać

      • 3 2

    • (1)

      Wyobraź sobie, że tu raczej nikt nie pracuje za takie grosze, bo nawet na stanowisku typu "entry level", czyli jak jesteś zielony w temacie dostaniesz przynajmniej 3-4tys. zł brutto i z każdym kolejnym rokiem ta kwota będzie rosła. Także nie pitol o jakichś 1470zł, bo nawet student i pani na kasie zarabiają więcej.

      • 9 11

      • Jak ktoś jest nieudacznikiem,

        to dostaje ochłap. Ale pretensje muszą być oczywiście do całego świata.

        • 6 11

  • czy state street już kogoś zatrudniło? (5)

    • 19 2

    • tak (3)

      W Krakowie ponad 2 tysiące ludzi

      • 8 1

      • W gdańsku (2)

        zatrudniają a w karakowie jest szkolenie 3miesięczne.
        Płaca brutto to około 5tys zł.
        Wymagany angielski w stopniu badzo dobrym

        • 11 4

        • co to jes karakow? (1)

          No slucham

          • 1 3

          • dawna stolica polakaków

            • 7 1

    • ...

      Tak. Ostatnio zamawiali meble do mojego gabinetu.

      • 8 3

  • A gdzie przemysł w tym kraju. (4)

    Wklepwacza cyferek można zatrudnić w dwa dni gdzieś na wschodzie.
    I po wielkich centrach.

    • 60 26

    • a wyprodukujesz bardziej konkurencyjnie względem "małych żółtych rączek"

      niestety często dziecięcych rączek....

      • 4 8

    • Kawałek dalej (2)

      Kilka km dalej jest zakład o nazwie Stocznia Remontowa ktory zatrudnia kilkanaście tys ludzie, jest Lotos i kilka innych portów itd...

      • 2 4

      • nie ma czegos takiego

        jest to co pozostalo ze stoczni o nazwie szipiard remontowa. Nazwa w pongliszu.

        • 3 3

      • Niestety te tysiące to Ci się pomyliły

        15 tysi to zatrudniały duże stocznie z 10 pochylniami, Remontowa ma doki pływajace o małej nośności i nie ma tak dużych stanowisk do budowy segmentów statków jakie miały stocznie w Szczecinie, Gdańsku i Gdyni.
        Teraz nie wolno budować, pochylnie w Gdańsku zamknęła komisja europejska - coby niemcom konkurencji nie robić....

        • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane