• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mariner Capital Limited ma wyłączność

VIK
20 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Port Gdański Eksploatacja jest spółką operatorską, zajmującą się obsługą ładunków na obszarze wewnętrznego portu gdańskiego. Port Gdański Eksploatacja jest spółką operatorską, zajmującą się obsługą ładunków na obszarze wewnętrznego portu gdańskiego.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zakończył negocjacje i osiągnął porozumienie z  Mariner Capital Limited z siedzibą St. Julian's na Malcie w sprawie prywatyzacji spółki Port Gdański Eksploatacja. Strony przystąpiły do realizacji kolejnych procedur przewidzianych w procesie sprzedaży.



Mariner Capital Limited zajmuje się budową, zarządzaniem oraz inwestowaniem w terminale morskie. Spółka świadczy także usługi logistyczne. Spółka zainwestowała dotychczas w trzy terminale - Baltic Container Terminal w Rydze, włoski Terminal Intermodale Venezia i Durres Terminal Kontenerowy w Albanii.

Port Gdański Eksploatacja jest głównym operatorem przeładunkowym na terenie Portu Gdańsk w części portu wewnętrznego, umiejscowionego wzdłuż odcinka Martwej Wisły i Kanału Portowego i wyłącznym przeładowcą na Gdańskim Terminalu Kontenerowym i Wolnym Obszarze Celnym. Spółka powstała w 1991 roku w wyniku przekształceń własnościowych przedsiębiorstwa państwowego Morski Port Handlowy Gdańsk. Z kolei w wyniku uchwały podjętej przez Zgromadzenie Wspólników o przekształceniu spółki, w dniu 15 września 2010 roku spółka Port Gdański Eksploatacja została zarejestrowana jako spółka akcyjna.

Do sprzedaży przeznaczono 100 proc. kapitału zakładowego spółki. Na ogłoszenie ZMPG o zbyciu spółki swoje oferty złożyło w sumie pięć firm i konsorcjów.
VIK

Miejsca

Opinie (23)

  • I znowu oddali strategiczną spółkę jakimś szemranym nabywcom z rajów podatkowych i innych (4)

    egzotycznych zakątków. Potem się okaże, że wszystko w tym kraju poprzejmują ruski itp..
    Jakie plany? Zalanie Polski importowanym węglem?

    • 43 6

    • Gamoniu.. (3)

      Lepiej niech splajtuje?, to pójdziesz na zasiłek, a wtedy będzie płacz, jaka to PO wstretna...

      • 8 11

      • cóż

        czas pokaże co ze spółką żeby chłopaki nie mili gorzej

        • 8 1

      • Tak splajtuje..na pewno splajtuje ..a Polnocny terminal konenerowy wciaz sie rozbudowuje i prosi o jeszcze..... (1)

        Komu ten kit...Ktos zrobil interes zycia...Nawet gdyby mialy tam rosnac maki czy habry to ziemie odsprzedac moza z 5 krotnie wiekszym zyskiem innej spolce..Np z duzymi pieniedzmi z rosjii..Gdzie jest wtedy odpowiedzialnosc za panstwo,odpowiedzialnosc za przewozone ladunki,gdzie w tym wszystkim jest interes narodowy.? Pilsudski by was wszystkich powywieszal.

        • 6 3

        • Wypowiedział się ekspert....

          Kompletnie nie wiesz o czym piszesz, "Polnocny terminal kontenerowy" a co to ??? Chyba DCT "mędrcu"....kolejny bezmyślny pieniacz...

          • 5 0

  • Tak trzymać.

    I pogonić Solidarność!

    • 10 17

  • Widzisz teraz Jaworski do czego doprowadziłeś? Sprzedają majątek Stoczni Gdańskiej!!!! (2)

    To wszystko twoja wina i tego pacana Karola `Opony` Guzikiewicza, który chciał być teraz radnym...chyba tylko po to żeby palić opony w Urzędzie!

    • 11 21

    • Różnica (1)

      Hej ! Odróżniasz port od stoczni?

      • 10 0

      • To postman ze Srebrzyska

        zostawcie go w spokoju. Jest niegroźny.

        • 10 0

  • Czyżby Przewodniczący RN Portu pan Paweł Adamowicz (4)

    bał sie o swój los jako prezydenta i wyzbywa się majątku podległego mu Portu?

    • 16 8

    • Budyniowe ostatki. (3)

      Adamowicz faktycznie, może robi ostatnie ruchy przed porażką w dogrywce z Jaworem. Nie wierzyłem, że to się może udać, zawsze od lat głosowałem na PO, ale po raz pierwszy to zmienię. Jawor jest chyba mniejszym złem niż BUDYŃ.

      • 9 4

      • głosując na Jawora popierasz Kaczora (2)

        • 7 4

        • Myślę, że to nie jest wcale takie oczywiste.

          Tak jest na szczeblu centralnym, ale lokalnie jest ważniejsza umjejętność do współpracy i unikanie wciąganie w układy biznesowo mafijne. Pochodzenie partyjne to sprawa trzeciorzędna.

          • 3 0

        • Niegłosując na Jawora popierasz Budysia Ptysia.

          alias Ludvika XV

          • 5 1

  • No nie kumam.. Zamiast budować, produkować, inwestować i zarabiać (1)

    te ch*** sprzedają co jeszcze zostało jakimś pajacom, firmom krzakom zarejestrowanym pod palmą.

    Cały zachód trzyma co ma i modernizuje by nadal mieć i produkować. Tu w tym raju sprzedają co zostało.. no normalnie szok.
    Kiedy i jak ma tu być lepiej skoro nic nie będzie nasze???
    Z jakiej racji sprzedają coś czego nie wybudowali???
    Przecież jak stocznia była to taki Adamowicz stał na stojąco pod stołem i teraz sprzedaje coś czego nie wybudował!!!

    A wy kochani pracownicy tak się nie cieszcie!!!
    Spółka zwolni WAS wszystkich i będą pracować Rumuni i Litwini a wy pójdziecie pić wódkę w krzaki.
    NIC lepiej nie będzie.

    • 27 2

    • Nie buzuj sie tak, nikogo nie zwolni bo zostaną podpisane pewne deklaracje wraz ze sprzedażą spółki. Poza tym sprzedana zostanie jedynie firma, właścicielem gruntów i budynków nadal zostaje ZMPG więc nie będzie tak że nowy nabywca będzie robił co chciał.

      • 0 4

  • Krzak z Malty wydyma pracowników i podatki w Polsce.

    Polityka PO. Po nas potop.

    • 26 2

  • Kochani

    Dorotce wszystko lata, szukajcie pracy, dobre czasy dla portowców to historia, głosujcie na PO.

    • 19 2

  • No i fajnie.. Ruscy przejęli port będziemy mieli tani węgiel z Donbasu.

    Brawo panowie sprzedawczyki, o to chodziło wam od samego początku...Teraz jeszcze dołóżcie akcji tak jak to robi arp czy mars... Np. do Lotosu podzielcie na spółki i sprzedajcie.... Do tego jesteście zdolni wy ubeckie k****

    • 11 4

  • No i gdzie się teraz DCT rozwinie ...no niech no zgadnę?To ile macie chłopaki tych hektarów pod nasze kontenery?

    Marine Capital Limited
    3/F Sackville House
    40 Piccadilly
    London W1J 0DR
    Czyli ktoś może robić biznes...ale nie Polska firma.. to za trudne..To może cały zarząd portu w końcu podał by się łaskawie do dymisji? Nie zasłaniajcie się ustawa z 20054 roku nieudacznicy. Wy się nawet do łopaty nie nadajecie a co dopiero do sprawnego zarządzania tak ważną strategicznie dla Polski firma.

    • 8 6

  • Dwa pytania

    Do dziennikarzy, niech napiszą.
    1. Kto jest właścicielem spółki kupującej port? Bo każda spółka, nawet z Malty ma swoich właścicieli, osoby fizyczne, czasem nawet słupy.
    2. Dlaczego firma ta kupiła porty w Albanii i Wenecji? Porty te słyną z dużego przemytu narkotyków do Europy.

    • 6 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane