• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marki odzieżowe, których brakuje w Trójmieście

Monika Sołoduszkiewicz
4 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Lumpeksy w Trójmieście - nadal są tanie?
Obecnie do dyspozycji mieszkańców Trójmiasta i odwiedzających je turystów jest 25 centrów handlowych o powierzchni najmu sięgającej blisko 700 tys. m kw. Obecnie do dyspozycji mieszkańców Trójmiasta i odwiedzających je turystów jest 25 centrów handlowych o powierzchni najmu sięgającej blisko 700 tys. m kw.

Polska branża odzieżowa w ostatnich latach wyraźnie nabrała tempa. Przybyło nam projektantów, a z roku na rok sprzedaż największych marek rośnie. Klienci wciąż poszukują unikalności, chcą rzeczy podkreślających indywidualność, a wzrastające zapotrzebowanie na dobra luksusowe stworzyło interesującą niszę dla rodzimych projektantów i znanych marek świata mody.



Ubrania jakiej marki chciał(a)byś kupić w Trójmieście?

Z raportu opracowanego przez Invest in Pomerania i Colliers International wynika, że Trójmiasto to wyjątkowo dobrze nasycony powierzchnią handlową obszar na mapie Polski. Co więcej, rynek ten stale się rozwija, dlatego decyzja o budowie kolejnych obiektów często okazuje się dużym wyzwaniem i wymaga przemyślanej, a zarazem nowatorskiej koncepcji. Oczywiście to moda jest podstawowym czynnikiem przyciągającym konsumentów do centrów handlowych. Odpowiednio dobrany profil najemców pozwala pozyskać określoną grupę odbiorców.

- Tej jesieni ponownie, jako jedyni w Trójmieście powitamy wśród grona najemców silną zagraniczną markę - mówi Agnieszka Sawicka, Associate Director z firmy AEW Europe, współpracująca z Klifem. - Jeśli mówimy o potencjalnym kierunku rozwoju, to zdecydowanie Hollister byłby dobrym uzupełnieniem oferty Klifu, mając na uwadze rosnące zainteresowanie aktywnym spędzaniem czasu na pobliskich plażach. Marzyłby się też GAP w formacie znanym z zachodnich standardów. Z mniejszych butików z pewnością dobrze sprawdziłby się Twinset jako monobrand, Marlboro czy Luisa Spagnoli. Wychodząc poza sferę mody, myślę, że Klif jest idealną lokalizacją na salon Lambo.
Interesującym rozwiązaniem, które zaczyna pojawiać się w galeriach handlowych są sklepy tymczasowe, tzw. pop-up stores, które wprowadzają dynamikę i ożywiają dotychczasowe oferty obiektów. W segmencie luksusowych sklepów sieciowych mamy się czym pochwalić, wciąż jednak większość z nas takie zakupy robi jedynie za pośrednictwem platform internetowych.

- Luksusowe sieciówki cieszą się dużym zainteresowaniem. Ich zaletą jest szeroki wybór kolekcji, pełna rozmiarówka i szybki dostęp, dzięki możliwości zakupów online. Kobiety mające świadomość swojego stylu, które konsekwentnie i spójnie budują swoją garderobę, częściej zaglądają do butików multibrandowych. Znajdą tam bardziej oryginalne propozycje, skrupulatnie i selektywnie dobrany asortyment. Z moich obserwacji wynika, że modę od projektantów pozostawiamy raczej na wielkie wyjścia. Na co dzień z chęcią sięgamy po markową torebkę czy też buty. Często wyszukuję klientkom propozycje, które można zakupić za pośrednictwem sklepu on-line. Dla zapracowanych kobiet jest to wygodna forma zakupów, szczególnie gdy chodzi jedynie o dokupienie poszczególnych elementów garderoby. Jednak tego typu doradztwo praktykuję w przypadku, gdy miałyśmy wcześniej okazję współpracować chodząc wspólnie po sklepach. Dzięki temu wiem, które marki oraz konstrukcje ich projektów są odpowiednie dla sylwetki mojej klientki - zaznacza Dorota Florek, osobista stylistka i specjalista ds. wizerunku.
Obecnie do dyspozycji mieszkańców Trójmiasta i odwiedzających je turystów jest 25 centrów handlowych o powierzchni najmu sięgającej blisko 700 tys. m kw. Chociaż te liczby robią wrażenie, to mamy poczucie, że rynek mody jest wciąż niezagospodarowany i znajdzie się w nim miejsce dla nowych graczy. Przedstawimy pięć marek, które mogłyby pojawić się na trójmiejskiej mapie mody. Jak wynika z naszych informacji, otwarcia butiku jednej z nich możemy się spodziewać jeszcze w tym roku.

Amerykańskie inspiracje

Amerykański Abercrombie & Fitch to jedna z najczęściej wymienianych marek, jaką chcielibyśmy widzieć na Pomorzu. Do końca lat 80. XX wieku była bardziej kojarzona z siecią sklepów ze sprzętem sportowym i produkcją strojów łowieckich niż ze światem mody. Wśród najsłynniejszych klientów marki wymienia się dziś Theodora Roosevelta, Ernesta Hemingway'a czy Charlesa Lindbergha. Ogromną popularność zdobyła w połowie lat 90., a projekty adresowane do młodych ludzi o zasobnych portfelach, miały być utrzymane w stylu zwanym "casual rich" i odzwierciedlać amerykański styl życia. Dziś firma odzieżowa słynie głównie z kontrowersyjnych kampanii reklamowych i takiej samej polityki wobec swoich pracowników. Chociaż hasła w rodzaju "ubieramy tylko pięknych ludzi" wywoływały falę oburzenia, to nie wpływały znacząco na spadek popularności. Markę dotknął jednak kryzys, a wobec rosnących kłopotów finansowych koncern w 2014 roku stanął przed widmem zamknięcia ponad 150 sklepów.

Inną amerykańska marką, która mogłaby się znaleźć w Trójmieście jest Banana Republic, należąca do koncernu GAP. Banana Republic przez wiele lat specjalizowała się w odzieży dla podróżników. W kolekcjach często znajdziemy odniesienia do klasycznych fasonów stylu safari i stonowane barwy ziemi.

  • AllSaints
  • Banana Republic
  • COS
  • AllSaints
  • Abercrombie & Fitch
  • COS
  • AllSaints
  • COS
  • Abercrombie & Fitch
  • Banana Republic
  • COS


Skandynawski minimalizm

COS, czyli ekskluzywna, siostrzana marka H&M, specjalizuje się w wyszukanym minimalizmie. Powstała w 2007 roku, a swoją popularność buduje na dobrej jakości materiałach i bardzo spójnych kolekcjach. Ma tylu zwolenników, co przeciwników, bo tam, gdzie jednych zachwyca ascetyczna linia projektów, innych nudzi szokująco zachowawczy styl. W bieżącej kolekcji znajdziemy odniesienia do nowoczesnego wzornictwa i inspiracje geometrycznymi rzeźbami Jana Scharrelmanna.

- Wielkim powodzeniem cieszą się na naszym rynku znane włoskie i francuskie marki. Jednak moda to nie tylko projekty od Gucci, Dolce&Gabbana czy torebki Louis Vuitton. Wciąż brakuje miejsc, w których znaleźć można bardziej awangardowe projekty. Osobiście bardzo cenię skandynawski design i współczesny minimalizm, którego na trójmiejskim rynku wciąż jest niewiele. Z niecierpliwością czekam na pojawienie się marek COS czy &Other Stories, których projekty to głównie przeskalowane formy oraz dobrej jakości naturalne tkaniny. Mam nadzieję, że w niedalekiej przyszłości pojawią się na naszym lokalnym rynku sklepy oferujące projekty marek AllSaints czy Zadig&Voltaire, kreujące nowoczesny, niewymuszony styl - tłumaczy Dorota Florek.
Rockowo i ekscentrycznie, czyli brytyjskie wzorce

Topshop, czyli jedna z najbardziej znanych brytyjskich sieciówek. Wcześnie zaczęła dostrzegać potencjał wykorzystywania celebrytów i chętnie wspiera młode talenty. Topshop ściśle współpracuje przy londyńskim tygodniu mody i konkursie organizowanym przez British Fashion Council. Wśród laureatów, którzy mogli liczyć na wsparcie marki znaleźli się Christopher Kane, Mary Katrantzou czy Holly Fulton. Obecnie w butikach marki znajdziemy limitowaną kolekcję 33 ubrań bazującą na archiwalnych projektach marki.

AllSaints powstała w 1994 roku i szturmem zdobyła serca miłośników mody. Kojarzona przede wszystkim z legendarnymi skórzanymi kurtkami, które cieszą się niesłabnącą popularnością w sprzedaży internetowej. Projekty wyróżnia nonszalancki styl i kolekcje oparte na palecie czerni, bieli i szarości. W butikach znajdziemy charakterystyczne elementy wystroju, na które składają się ceglane ściany i witryny z zabytkowymi maszynami do szycia.

A wy, jakie marki najchętniej widzielibyście w Trójmieście?

Miejsca

Opinie (149) 3 zablokowane

  • Timeout - hollister

    W Fashion House znajduje sie bardzo dobrze znana marka TIMEOUT, jest to pierwszy sklep na wybrzezu. Marka doskonale znana zagranicznym klientiom znana z rewelacyjnego gatunku oraz rzeczy ktore przez klientow porownywane sa do Hollister. Zdecydowanie polecam

    • 2 1

  • (1)

    Mi brakuje salonu reserved !

    • 6 3

    • w każdym centrum jest, ale salonem to trudno nazwać

      • 0 1

  • mam kasę to kupuje, nie mam to po lumpach buszuje!! (1)

    Dawać A&F, Hollister, Gapa...All Saints.....w końcu nie trzeba będzie do Berlina albo Hamburga jeździć, niech zostaje w Polsce !!!

    • 4 2

    • Ale, że te All Saints to z lumpeksu?

      • 1 0

  • żadnej marki mi nie brakuje

    Za to martwi mnie, że Trójmiasto jest tak "dobrze nasycone powierzchnią handlową". Wolałabym, żeby interesującymi trasami biegowymi było nasycone :)

    • 9 6

  • next, lindex

    Next przez chwilę był w Warszawie, ale też już nie ma. Lindex też by się przydał, choć dobrze, że teraz on-line można z Polski kupować.

    • 0 1

  • Lubie dyskretny urok burzuazji... (7)

    I czasami chcialbym sobie kupic cos markowego.Nie spotkalem sklepu Versace,Boss,Louis Vuitton,Zalando,Hermes,Valentino,Blackberry i wielu innych,ale w kraju gdzie za marke luksusowa uchodzi Addidas albo L'Oreal trudno sie dziwic.Armanni czy Gucci,Botega Veneta,Lanvin czy YSL musza jeszcze poczekac.Prado tez.

    • 2 1

    • Prada-przepraszam!

      • 0 0

    • Hmmm Zalando? To taki nowy dom mody? A kto u nich jest teraz dyrektorem kreatywnym?

      • 5 0

    • co to Prado (2)

      • 0 0

      • museo ;-)

        • 1 0

      • Popatrz wyzej madralo!

        Przeprosilem za przejezyczenie!

        • 0 0

    • ciekawe z czego Hermes by się tu utrzymał, torebki za kilkanaście, -dziesiąt, kilkaset tys.zł

      za granicą, gdy kobiety chcą torebkę z Hermesa, po prostu ją zamawiają,
      Polka też może- via Internet

      • 1 0

    • Armani i Bottega Veneta

      Znawco.

      • 0 0

  • Philip Plein

    Wloska marka napewno znalazla by wielu zwollenikow wsrod klientow.

    • 0 0

  • Philip Plein

    Wloska marka na naszym rynku napewno znalazla by swoich klientow

    • 0 0

  • COS

    COS można kupić w Pruszczu w samym centrum, w dworku Kossaka. Są to nieużywane rzeczy, ale wyglądają na jakieś końcówki kolekcji.

    • 1 0

  • A gdzie Gucci, Dsquared2, Marc Jacobs czy też Jantar Jeans ?

    no gdzie ?

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane