- 1 Majaland: znamy termin otwarcia i cennik (278 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (538 opinii)
- 3 Duży gmach w centrum powstał w 8 miesięcy (14 opinii)
- 4 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (112 opinii)
- 5 Były senator skazany na więzienie (368 opinii)
- 6 Mała uliczka, duży problem (254 opinie)
"Nie" daje szansę na szczere "tak"
19 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat)
Jakie znaczenie ma słowo "nie" w sprzedaży? Daje szansę na szczere "tak". O tym, jak ważne jest zrozumienie tego faktu rozmawiano na IV Konferencji Menedżerów Sprzedaży - Morfologia Sprzedaży, która odbyła się w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym.
Morfologia Sprzedaży to największa w Polsce północnej konferencja przeznaczona dla ludzi związanych ze sprzedażą. Głównym partnerem merytorycznym konferencji jest Sandler Training, firma będąca światowym liderem w rozwiązaniach doradczych i szkoleniowych dla menedżerów sprzedaży i handlowców.
- Co roku - zgodnie z nazwą spotkania - staramy się dokonać analizy tego, co dzieje się w dziedzinie, którą się zajmujemy. Omawiamy trendy i staramy się przewidzieć zmiany, które zachodzą w sprzedaży - twierdzi Jacek Czarnowski, twórca i organizator konferencji. - W gronie prelegentów gromadzimy ekspertów zarządzania, komunikacji biznesowej i sprzedaży oraz najlepszych mówców biznesowych inspirujących menedżerów do wprowadzania udoskonaleń w działaniu swoich zespołów handlowych.
Czytaj też: Łapówka w sprzedaży? To przyznanie się, że nie umiemy sprzedawać - mówi Jacek Czarnowski
O czym rozmawiano w tym roku? O prowadzeniu efektywnej polityki cenowej na konkurencyjnym rynku, o budowaniu strategii sprzedażowych przynoszących sukcesy handlowe na najlepszych polskich przykładach, o zwiększaniu aktywności handlowców jako drodze do sukcesów sprzedaży, o grywalizacji jako pomocy w motywowaniu handlowców, a także o tym, jak wielkie znaczenie w sprzedaży ma słowo... "nie".
- Żyjemy pod dyktaturą słowa "tak". Handlowcy chcą usłyszeć od swoich klientów "tak". Zarządy firm, od swoich menedżerów oczekują "tak". Problem w tym, że im mocniej namawiamy, tym bardziej strona naciskana się sprzeciwia - mówi Jacek Czarnowski, który na spotkaniu wygłosił wykład "Magia słowa nie w sprzedaży". - A czasem warto powiedzieć "nie". "Nie", gdy klient naciska na zbyt wysoki rabat, "nie, skoro nie" gdy nie jest zdecydowany na nasza ofertę. To słowo łamie stereotyp. Wszyscy spodziewają się nacisku, a my rezygnujemy. Wówczas pojawia się przestrzeń do swobodnej rozmowy. Pojawia się zaskoczenie i zaciekawienie. "Nie" daje szansę na szczere "tak", do którego dąży sama strona zwykle naciskana.
A manipulacja? Czy jest czymś złym, nieetycznym w kontekście sprzedaży? Ile zysków tracimy, bojąc się słowa manipulacja? O tym opowiadał Marek Skała, trener biznesu i mówca inspiracyjny, autor książki "Manipulacja odczarowana. 777 skutecznych technik wpływu".
- Mani" to "ręka", a "pulus" to "pełny", kontrolowany". Manipulacja to nic innego, jak kompleksowy i kontrolowany wpływ na sytuację i utrzymywanie tej kontroli w rękach. I tylko tyle - mówi Marek Skała i dodaje, że jest miejsce na manipulację w sprzedaży, ale mądrą i skuteczną. - Masz prawo kreować sytuację w korzystny dla siebie sposób, bo inaczej inni przejmą inicjatywę. Najważniejszy i ostateczny jest jednak test lustra. Jak będziesz mógł w nie spojrzeć, to znaczy, że nie przesadziłeś.
Grono prelegentów i zakres tematyczny w tegorocznej edycji był bogaty. O tym, jak doprowadzić do tego, aby twoje prezentacje były skuteczne mówił Kamil Kozieł, menedżer i trener założyciel IT School. Prezentację na temat tego, jak projektuje się i wdraża skuteczne strategie sprzedaży przedstawił Piotr Płóciennik, prezes zarządu w Salesberry. Maciej Kraus, doradca, opowiedział o tym, jak kompleksowo zarządzać polityką cenową przedsiębiorstwa na zmieniającym się rynku. Rafał Żak, trener i mówca, podzielił się z kolei swoimi spostrzeżeniami na temat tego, jak sprzedawca przedstawiany jest w... filmach i serialach. O tym, jak pokonać problemy handlowców z domknięciem rozpoczętych procesów sprzedaży opowiedział Łukasz Grabowski, prezes zarządu Sales Pistols, Partner Sandler Training. Z kolei niekonwencjonalne metody rozwoju zespołu sprzedażowego na przykładzie wykorzystania elementów grywalizacji przedstawił Grzegorz Filipowicz, ekspert zarządzania zasobami ludzkimi, prezes HRport oraz Business Partner ForFuture.
VIK
Miejsca
Opinie (1)
-
2015-11-19 16:56
Polecam "Doktrynę jakości" Bliklego, w necie jest dostępny darmowy e-book.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.