• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźnienia na kolei utrudniają życie mieszkańcom

Krzysztof Koprowski
21 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Przejście na wysokości ul. Waryńskiego miało być otwarte 1 września, zaś przejazd w ciągu ul. Dmowskiego-Wajdeloty 18 września. Obu terminów nie udało się kolejarzom dotrzymać.


Nieczynne przejście pod torami kolejowymi na wysokości ul. Waryńskiego zobacz na mapie Gdańska utrudnia życie mieszkańcom Wrzeszcza. Budowlańcy nie mogą uporać się z jego remontem od kwietnia br. i ostatecznie przedłużyli sobie termin z 1 września na luty przyszłego roku. O 1,5 tygodnia przedłużone będą też prace nad przejazdem w ciągu ul. Dmowskiego-Wajdeloty. zobacz na mapie Gdańska



Jak oceniasz dbanie o potrzeby pieszych przy nowych inwestycjach i w trakcie budowy?

Niepozorne przejście na wysokości ul. Waryńskiego znacznie ułatwia komunikację pieszą w tym rejonie Gdańska. To właśnie nim wiele osób udaje się na przystanki tramwajowe na Placu Komorowskiego zobacz na mapie Gdańska lub al. Grunwaldzkiej.

Po obu stronach torów zlokalizowane są też placówki edukacyjne (m.in. szkoła podstawowa przy ul. Czarnieckiego zobacz na mapie Gdańska, żłobek przy ul. Konopnickiej zobacz na mapie Gdańska, przedszkole przy ul. Waryńskiego zobacz na mapie Gdańska czy też zlokalizowana tuż obok zobacz na mapie Gdańska społeczna podstawówka i gimnazjum).

Przejście pod torami od lat wymagało remontu, ale chyba nikt nie przypuszczał, że jego odnowa przebiegać będzie w żółwim tempie.

- Remont miał być zakończony 1 września, ale obecnie nie wygląda na to, by przejście miało być otwarte "na dniach". Przechodząc codziennie w pobliżu nie widzę, by prace szły w takim tempie, aby zakończyć je w nieodległym terminie - pisze do nas pan Maciej, czytelnik Trojmiasto.pl

Równie negatywnie tempo prac ocenia pan Piotr - Przejeżdżam tamtędy prace razy w tygodniu i wszystko jest daleko w polu. Tempo prac jest tam tak beznadzieje, że nawet na 1 października nie będzie to gotowe.

Kolejarze faktycznie planowali przekazać do użytku przejście 1 września, ale... już zapomnieli o tej obietnicy.

Czytaj też: Okrężną drogą wokół dworca we Wrzeszczu

- Obecnie w przejściu trwają prace związane ze wzmacnianiem konstrukcji. Otwarcie przejścia nie było planowane na 1 września, a na luty przyszłego roku. Związane jest to z prowadzonymi równolegle robotami torowymi od których uzależniona jest możliwość postępu w budowie przejścia podziemnego - mówi Maciej Dutkiewicz z Wydziału Prasowego Biura Komunikacji i Promocji PKP Polskich Linii Kolejowych.

Dopiero, gdy przypomnieliśmy pracownikowi Wydziału Prasowego informację jego autorstwa z 17 lipca, w której padła deklaracja 1 września, przyznał, że są pewne opóźnienia - Musieliśmy zmienić harmonogram prac na torach, co bezpośrednio wpływa na możliwość prac pod ziemią, w tym i w przejściu podziemnym.

W wyremontowanym przejściu nie uda się zlikwidować pięciu stopni schodów i zastąpić je pochylnią na wzór np. przejścia Dmowskiego-Park Kuźniczki zobacz na mapie Gdańska. Dlatego też pojawi się tu "mechaniczna platforma". Można mieć jednak wątpliwości, czy w miejscu rzadko uczęszczanym wieczorami ma szansę być utrzymana w dobrym stanie technicznym?

- W tym miejscu nie ma możliwości budowy podjazdu, gdyż rampa musiałaby przeciąć chodnik i wystawać na ulicę - tłumaczy Dutkiewicz.

Nim jednak mieszkańcy będą mogli skorzystać z nowego przejścia, będą musieli nadal nadkładać drogi przez sąsiednie przejścia pod torami kolejowymi. Najkrótsza droga wiedzie przez ul. Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska, Wyspiańskiego zobacz na mapie GdańskaBiałą zobacz na mapie Gdańska.

Jej długość to ok. 550 metrów, ale na tym odcinku ul. Białej dopuszczono parkowanie obustronne, nie zapewniając pieszym wygodnego chodnika. Dodatkowo brakuje oświetlenia, a jedynym źródłem światła są witryny pawilonów handlowych i oświetlenie placu rynku.

Piesi muszą więc krążyć między zaparkowanymi samochodami lub wybrać spacer jezdnią, co jest szczególnie niebezpieczne wieczorami z racji niedostatecznego oświetlenia.

Alternatywne obejście stanowi droga przez południowy tunel pod peronami dworca kolejowego we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska. Liczy ona ok. 1 km, a dodatkowo przebiega przez plac budowy remontowanej ul. Wajdeloty. Robotnicy mają czas do 15 listopada br. na zakończenie wszelkich prac, ale do tego czasu trzeba chodzić wygrodzonymi przejściami po tymczasowej nawierzchni ze żwiru i ubitej ziemi.

Należy też pamiętać, że zgodnie z przepisami, należy nadłożyć drogi przy wiadukcie kolejowym Dmowskiego-Wajdeloty zobacz na mapie Gdańska, bowiem brakuje tu przejścia dla pieszych.

Pewną ulgę pieszym (oraz kierowcom) przyniesie wkrótce zakończenie prac remontowych przy wspomnianym wiadukcie, łączącym ul. Dmowskiego z Wajdeloty. Został on zamknięty 18 lipca br. W przeciwieństwie do połączenia pieszego na wysokości ul. Waryńskiego, jego remont przebiega w ekspresowym tempie, choć również nie bez opóźnień - pierwotnie prace miały zakończyć się 18 września br.

- To przejście i przejazd samochodowy oddanym do użytku mieszkańcom już 30 września br. - zapewnia pracownik Wydziału Prasowego.

Otwarcie tego połączenia pozwoli skrócić drogę dojścia między dwiema stronami ul. Waryńskiego do ok. 600 metrów, omijając przy tym remontowany odcinek ul. Wajdeloty oraz najmniej przyjazny dla pieszego fragment ul. Białej.

Opinie (62) 6 zablokowanych

  • Ogolnie '' dziadowo'' sie robi oraz wszelkie firmy to amatorzy byle tylko szmal brac ! (11)

    W USA by takie firmy byly wywalone na zbity ..gdyz tam liczy sie profesjonalizm i dlago USA to mocarstwo swiatowe a PL to zbieranina dziadow i mydlkow ktorzy zarzadzaja firmami z przypadku. Najslawniejsze wiezowce w NY stawiali w rok lub dwa wiec tlumaczenia tych ludzi w PL o opznieniach to zwykla nieudacznosc. Zwolnic zarzady PKP, SKM wszelkie spoleczki i cwaniakow prezesikow to sie stan zmieni.

    • 68 11

    • Stany Zjednoczone widziałeś tylko na filmach,więc się nie wymądrzaj (4)

      • 13 12

      • Tak ! tak ! na filmach :)))).na filmach to chyba ty cos widziales :)

        Gdyby w PL bylo lepiej to by Polska byla mocarstwem swiatowym a jakos nie jest . Polacy potrafia wiele memlac i gadac bzdetow i nic poza .W Polsce do miary sukcesu urasta naprawa drog osiedlowych wiec jestesmy pacanami swiata . Ci wszelcy prezesi to zwykle nieudaczne twory a i lud jest leniwy oraz bezmyslny .USA to narod praktyczny wiec rzadzi swiatem a inni moga wiele gadac bo nic wiecej nie moga. Idz pogadaj z pajacami urzednikami z ZUS to ci sie oczy otworza bo tam marza zeby w PL wrocil socjalizm bo jak mowia kapitalizm to samo zlo gdyz urzad sie nie moze rozwijac i zatrudniac nowych '' zdolnych '' pracownikow :)).jakbys to uslyszal od tych cwokow to byc upadl z wrazenia ze w ich mozgach jest sloma zamiast rozumu. Tak samo wszedzie w urzedach , zarzadach itd zbieranina paletajacych sie cwokow .

        • 13 6

      • Ty wsiowy buraku co niby mowisz ze USA wszyscy tylko z filmow znaja !!!!!!!!! (2)

        Bucu wsiowy ! ..........Empire State Building budowano 2 lata .rozpoczecie budowy 1929 ,zakonczenie budowy 1931 .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.........USA to potega !.Juz nawet w 1929 roku byli potega . .Polska to kraj burakow ktory nawet dzis nie dorownuje czasom lat 20 w USA ...............I co buraczku polaku ? chyba nie masz nawet pojecia czym jest USA i jaka potega a Polska to kraj zapozniony bo ma tepy narod.

        • 7 5

        • Przestań się zachwycać USA,bo się colą zakrztusisz.Prudential w Warszawie wybudowano w podobnym czasie.A nowe WTC Amerykanie

          Budowali 8 lat

          • 4 3

        • Taką gnidę to bym wysłał do Ameryki przywiązaną łańcuchem do tratwy. Bez prawa powrotu.

          • 1 0

    • cóż..

      Jeśli mocarstwem nazywać kraj który jest zadłużony na 200%, przedsiębiorstwa prywatne na 100%, a obywatele na 40%, to tak USA jest mocarstwem.

      • 6 6

    • w d*pie byles g*wno widziales, albo byle co jesz byle co gadasz. wymien te wiezowce ktore zostaly postawione w rok.

      • 8 4

    • Zgadzam się

      • 1 0

    • tylko w USA mosty się walą same z siebie. Takie mocarstwo!

      • 3 1

    • Długie remonty

      We Wrzeszczy biurowiec postawiono w jakoś rok. Nie wiem jaki jest stan prac w środku, ale z zewnątrz jest wykończony - jest to inwestycja firmy, której zależy na szybkim zakończeniu prac, bo to szybsze dochody.
      Z drugiej strony przypominam sobie remont schodów na przystanku SKM Rumia Janowo. SAMO MALOWANIE tego badziewia zajęło ponad miesiąc. PONAD MIESIĄC NA POMALOWANIE STOPNI I PORĘCZY!!!

      • 2 0

    • same mądrale co nie mają pojęcia o robotach, budowa budynku nie ma nic wspólnego z torami po których musi bez przerw odbywać się ruch

      • 0 0

  • "mechaniczna platforma"? Dobrze, że nie mechaniczna pomarańcza... (2)

    Jak dla mnie zbędny gadżet, który ma uzasadnić przeciągnięcie robót. Poza tym - ten, kto planował pierwotnie czas do początku września i pomylił się na przynajmniej 5 miesięcy powinien wylecieć z hukiem z tej pracy, w której jest..

    • 43 3

    • Nie ma kontroli to i maja w d*pie!

      • 12 2

    • Widzę, że "niedzielni inżynierowie" nie śpią...

      • 5 10

  • Jest opóźnienie (4)

    to ja się pytam kto poniesie konsekwencje? W umowach nie ma zapisów o karach za opóźnienia?

    • 53 1

    • (2)

      hehe. dobre pytanie o zapisy w umowach. Jak widać, skoro wykonawca może sobie o pol roku przesunąć odbiór, to znaczy, że nie ma kar. A jak nie było ich w umowie, to znaczy, ,że ktoś, kto sporządzał tę umowę miał głęboko w rzyci ludzi, którzy tamtędy przechodzą. Chała i tyle.

      • 20 2

      • W zadzie byłeś,stolec widziałeś. Kary,czy nie kary,wykonawca przecieź nie zrzuci gotowego tunelu z orbity (1)

        Najgłośniej krzyczą ci,którzy najmniej wiedzą. Skoro nie widziałeś umów,to nie mędrkuj... A może właśnie wykonawca ma do zapłacenia srogą karę?

        • 2 19

        • Jakby miał piętno kary nad sobą, to by robił dzień i noc przed oddaniem. A tam cisza i nici. Wszyscy wszystko w d....

          • 6 0

    • Tradycje opóźnień na polskiej kolei sięgają 1945 r.

      • 2 0

  • Musi byc gorzej (1)

    zeby bylo lepiej.

    • 10 23

    • Pierdzielisz pan,a ameryki zes nie odkryl :)

      • 1 0

  • (5)

    A' propos rampy- mam dla Pana Dutkiewicza proste rozwiązanie: rampę przesunąć wgłąb tunelu.

    • 29 0

    • za niski tunel (1)

      • 2 0

      • Nie musi być cała w tunelu...

        • 3 0

    • można obniżyć chodnik

      zagłębienie chodnika przy tunelu - czyli jakby dwie rampy schodzące do tunelu pod kątem prostym. Platforma będzie działać 2 miesiące w roku.

      • 6 0

    • Zbyt proste rozwiązanie i nie da się za nie skasować premii za 'innowację'

      • 1 0

    • :)

      co do wybudowania rampy w tunelu
      - ale wiesz to jest sensowne rozwiązanie - nie wymaga konserwacji napraw i obsługi więc jest po prostu nie do przyjęcia...

      • 1 0

  • zz opóźnianie prac musza byc wysokie kary....szok kpina prac na kolei... (2)

    jak Unia dala duzo pieniedzy na kolei, to w Gdyni-Orlowie prace przy torach zamiast w rok wlekły sie 2,5 roku- hałasujac mieszkancomw nocy, wbijali pale,
    maszyny ciezkie właczane chybaspecjalnie zeby zaklocacy cisze nocna bo nikogo wokol nie bylo....przyjezdzala policja....ale nie mogla karac?????
    szok...co sie dzieje na kolei, ..porobilo sie pełno spolek i kazdaod czegos innego???? byle prezesimieli ogromne pensje i premie???
    kto w koncu sie za to weźmie...
    jak napisalismy bardziej krytycznie to nie ukazała sie nasza opinie...to tez kpiny !!!!
    redaktorow spod psiej budy...

    • 28 3

    • Tak,tak,włączali ci maszyny "na złość"...lecz się,paranoiku...

      Jeszcze sie podpisujesz w liczbie mnogiej,niezłe schizo...

      • 3 7

    • faktycznie co na to minister- jest teraz pelno spolek na kolei-darmozjadów!!!!!!

      powinno sie trzymac terminow...i konsekwentnie tego pilnowac pod groźba wysokich kar.....

      w nocy nie powinny sie odbywac ciężkie prace tak jak to mialomiejsce prawie 3 lata na trasie Gdynia Orlowo- do Gdyni Glownej...szok...to bylo bezprawie i naduzywanie bestialskie ciężkich hałaśliwych maszyn.......
      ogólny jest syf....na kolei. brud na peronach i w samych kolejkach skm..wstyd dla tych szefowkolei...oni mają wszystko w d.pie,

      • 9 0

  • Co do artykułu (1)

    Zdjęcie pokazujące rzekomo tunel przed remontem zostało wykonane gdy trwały już prace remontowe. Fotografia pokazuje tunel po skuciu tynków i powiększeniu otworów w miejscach pęknięć. Opis pod tym zdjęciem daje błędny obraz Wrzeszcza.
    Co do tekstu to nie zgodziłbym się, że tunel jest "rzadko uczęszczany wieczorami". Studenci wracający do akademików często korzystają z tego tunelu i to, że zachowują się głośno nie oznacza, że wszystko niszczą.

    • 22 0

    • Chłopie, tam tynk sam odpadał od lat :) Ciężko w to uwierzyć, ale czymś takim było trzeba właśnie chodzić.

      • 6 2

  • Tyle razy już pisałem (1)

    Że najlepszym rozwiązaniem dla polskich kolei jest ich rozwiązanie i stworzenie od początku nowej firmy transportu szynowego. A inwestycje na kolei to amatorszczyzna, czego przykładem jest ten nieszczęsny tunel pieszy, którego remont nie powinien trwać dłużej niż 30 dni.

    • 24 1

    • Nie nalezy takimi porównaniami obrażać amatorów.

      Realizacja inwestycji kolejowych to dno z bagnem. Nie wiem co robi prokuratura i NIK.

      • 4 0

  • Opóźnienia na kolei utrudniają życie przede wszystkim pasażerom

    Najlepszy jest pociąg z Katowic do Gdyni przez Białystok. Czy kiedykolwiek w swojej krótkiej historii jechał punktualnie?

    • 19 0

  • (1)

    Podróż koleją skraca czas.

    • 13 0

    • ...wolny.

      • 14 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane