• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźnienia na kolei utrudniają życie mieszkańcom

Krzysztof Koprowski
21 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Przejście na wysokości ul. Waryńskiego miało być otwarte 1 września, zaś przejazd w ciągu ul. Dmowskiego-Wajdeloty 18 września. Obu terminów nie udało się kolejarzom dotrzymać.


Nieczynne przejście pod torami kolejowymi na wysokości ul. Waryńskiego zobacz na mapie Gdańska utrudnia życie mieszkańcom Wrzeszcza. Budowlańcy nie mogą uporać się z jego remontem od kwietnia br. i ostatecznie przedłużyli sobie termin z 1 września na luty przyszłego roku. O 1,5 tygodnia przedłużone będą też prace nad przejazdem w ciągu ul. Dmowskiego-Wajdeloty. zobacz na mapie Gdańska



Jak oceniasz dbanie o potrzeby pieszych przy nowych inwestycjach i w trakcie budowy?

Niepozorne przejście na wysokości ul. Waryńskiego znacznie ułatwia komunikację pieszą w tym rejonie Gdańska. To właśnie nim wiele osób udaje się na przystanki tramwajowe na Placu Komorowskiego zobacz na mapie Gdańska lub al. Grunwaldzkiej.

Po obu stronach torów zlokalizowane są też placówki edukacyjne (m.in. szkoła podstawowa przy ul. Czarnieckiego zobacz na mapie Gdańska, żłobek przy ul. Konopnickiej zobacz na mapie Gdańska, przedszkole przy ul. Waryńskiego zobacz na mapie Gdańska czy też zlokalizowana tuż obok zobacz na mapie Gdańska społeczna podstawówka i gimnazjum).

Przejście pod torami od lat wymagało remontu, ale chyba nikt nie przypuszczał, że jego odnowa przebiegać będzie w żółwim tempie.

- Remont miał być zakończony 1 września, ale obecnie nie wygląda na to, by przejście miało być otwarte "na dniach". Przechodząc codziennie w pobliżu nie widzę, by prace szły w takim tempie, aby zakończyć je w nieodległym terminie - pisze do nas pan Maciej, czytelnik Trojmiasto.pl

Równie negatywnie tempo prac ocenia pan Piotr - Przejeżdżam tamtędy prace razy w tygodniu i wszystko jest daleko w polu. Tempo prac jest tam tak beznadzieje, że nawet na 1 października nie będzie to gotowe.

Kolejarze faktycznie planowali przekazać do użytku przejście 1 września, ale... już zapomnieli o tej obietnicy.

Czytaj też: Okrężną drogą wokół dworca we Wrzeszczu

- Obecnie w przejściu trwają prace związane ze wzmacnianiem konstrukcji. Otwarcie przejścia nie było planowane na 1 września, a na luty przyszłego roku. Związane jest to z prowadzonymi równolegle robotami torowymi od których uzależniona jest możliwość postępu w budowie przejścia podziemnego - mówi Maciej Dutkiewicz z Wydziału Prasowego Biura Komunikacji i Promocji PKP Polskich Linii Kolejowych.

Dopiero, gdy przypomnieliśmy pracownikowi Wydziału Prasowego informację jego autorstwa z 17 lipca, w której padła deklaracja 1 września, przyznał, że są pewne opóźnienia - Musieliśmy zmienić harmonogram prac na torach, co bezpośrednio wpływa na możliwość prac pod ziemią, w tym i w przejściu podziemnym.

W wyremontowanym przejściu nie uda się zlikwidować pięciu stopni schodów i zastąpić je pochylnią na wzór np. przejścia Dmowskiego-Park Kuźniczki zobacz na mapie Gdańska. Dlatego też pojawi się tu "mechaniczna platforma". Można mieć jednak wątpliwości, czy w miejscu rzadko uczęszczanym wieczorami ma szansę być utrzymana w dobrym stanie technicznym?

- W tym miejscu nie ma możliwości budowy podjazdu, gdyż rampa musiałaby przeciąć chodnik i wystawać na ulicę - tłumaczy Dutkiewicz.

Nim jednak mieszkańcy będą mogli skorzystać z nowego przejścia, będą musieli nadal nadkładać drogi przez sąsiednie przejścia pod torami kolejowymi. Najkrótsza droga wiedzie przez ul. Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska, Wyspiańskiego zobacz na mapie GdańskaBiałą zobacz na mapie Gdańska.

Jej długość to ok. 550 metrów, ale na tym odcinku ul. Białej dopuszczono parkowanie obustronne, nie zapewniając pieszym wygodnego chodnika. Dodatkowo brakuje oświetlenia, a jedynym źródłem światła są witryny pawilonów handlowych i oświetlenie placu rynku.

Piesi muszą więc krążyć między zaparkowanymi samochodami lub wybrać spacer jezdnią, co jest szczególnie niebezpieczne wieczorami z racji niedostatecznego oświetlenia.

Alternatywne obejście stanowi droga przez południowy tunel pod peronami dworca kolejowego we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska. Liczy ona ok. 1 km, a dodatkowo przebiega przez plac budowy remontowanej ul. Wajdeloty. Robotnicy mają czas do 15 listopada br. na zakończenie wszelkich prac, ale do tego czasu trzeba chodzić wygrodzonymi przejściami po tymczasowej nawierzchni ze żwiru i ubitej ziemi.

Należy też pamiętać, że zgodnie z przepisami, należy nadłożyć drogi przy wiadukcie kolejowym Dmowskiego-Wajdeloty zobacz na mapie Gdańska, bowiem brakuje tu przejścia dla pieszych.

Pewną ulgę pieszym (oraz kierowcom) przyniesie wkrótce zakończenie prac remontowych przy wspomnianym wiadukcie, łączącym ul. Dmowskiego z Wajdeloty. Został on zamknięty 18 lipca br. W przeciwieństwie do połączenia pieszego na wysokości ul. Waryńskiego, jego remont przebiega w ekspresowym tempie, choć również nie bez opóźnień - pierwotnie prace miały zakończyć się 18 września br.

- To przejście i przejazd samochodowy oddanym do użytku mieszkańcom już 30 września br. - zapewnia pracownik Wydziału Prasowego.

Otwarcie tego połączenia pozwoli skrócić drogę dojścia między dwiema stronami ul. Waryńskiego do ok. 600 metrów, omijając przy tym remontowany odcinek ul. Wajdeloty oraz najmniej przyjazny dla pieszego fragment ul. Białej.

Opinie (62) 6 zablokowanych

  • Zmarnowana inwestycja - remont zamiast przebudowa i modernizacja

    Cały ten remont to zmarnowana szansa na porządne przebudowanie do realnych potrzeb ruchu przejść i przejazdów na odcinku od Gdyni do Pruszcza Gdańskiego.

    • 12 0

  • "W przeciwieństwie do połączenia pieszego na wysokości ul. Waryńskiego, jego remont przebiega w ekspresowym tempie"

    Dlatego, że chodzi o przejazd samochodów. W tym mieście każdy ma pieszego w d++ie. Gdyby w ciągu Waryńskiego był również przejazd dla aut - wszystko byłby na czas. A tak - wy###bane.

    • 15 0

  • "dopuszczono obustronne parkowanie,nie zapewniono chodnika"-czyżby przepis nakazujący pozostawić 1,5m chodnika uległ (1)

    Co robi w tej sprawie Straż Miejska?

    • 12 1

    • najciemniej pod latarnią. tuż obok jest komisariat policji.

      • 6 0

  • Okolice tunelu przy ul. Kilińskiego (2)

    Przy okazji może zechciałby Pan poświęcić kilka zdań utrudnieniom, jakie napotkamy, wychodząc z tunelu prowadzącego z peronu SKM w stronę ul. Kilińskiego.
    Podczas ostatnich intensywnych opadów deszczu tunel był częściowo zalany, jednak to jeszcze nic - chcąc udać się w kierunku ul. Kilińskiego, napotkamy istny "księżycowy" krajobraz. Wprawdzie część drogi można pokonać przechodząc przez park Kuźniczki, jednakże zanim do niego wejdziemy (a także po wyjściu), czekają na nas atrakcje w postaci ton błota (gdy pada) czy kurzu. Najlepszym obuwiem byłyby gumowce, inne buty ulegają zniszczeniu. Wykonawca remontu nawet nie sili się, by jakoś ułatwić przejście np. ułożyć deski itp., żeby można było przejść bez szwanku dla obuwia i ubrania.

    • 13 2

    • ten tunel w trakcie remontu to już porażka w chwili opadów (1)

      nie ma odwodnienia, kałuże przy wejściu, dokładnie tak samo było w starym tunelu. Czy projektanci w .pl muszą być takimi przygłupami?

      • 5 0

      • nie zgodzę się, że dokładnie tak samo jak w starym tunelu,

        w starym tunelu odwodnienie było, ale nie działało, a w nowym nie ma w ogóle

        • 5 0

  • Nie tylko mieszkańcy Wrzeszcza mają dość opóźnień PKP PLK!!!

    Ślimacze tempo w jakim kolejarze z PKP PLK "realizują" swoje inwestycje zagraża także terminowemu uruchomieniu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, na czym ucierpią wszyscy jej przyszli pasażerowie! Można o tym przeczytać na stronie internetowej PKM:
    www.pkm-sa.pl/glowna/aktualnosci/prace-zwiazane-z-wlaczeniem-pkm-do-linii-e-65-zakoncza-sie-pozniej-niz-budowa-samej-kolei-metropolitalnej/
    Żeby nie okazało się, że miało być tak pięknie, a wyszło jak zwykle... :(

    • 13 0

  • Mieszkam obok (1)

    I stwierdzam że pod tunelem żadne ,powtarzam żadne prace nie odbywają się tam od kilku miesięcy!!!

    • 25 1

    • trwa sezonowanie gruzu

      • 8 0

  • (2)

    Od polskich kolei gorsi są tylko polscy politycy.
    Zdecydowanie radzę unikać jednych i drugich.

    • 12 1

    • to ta sama klika,jedna od frontu druga od zaplecza.

      • 7 1

    • Obecny stan kolei to efekt działań polskich rządów...

      • 5 1

  • Zapomnieli,co to wgl znaczy

    I to cała Polska,najlepiej zapomnieć o obietnicach..

    • 4 0

  • Anonimek .

    Już bez przesady , ludzie wytyczą wszystko do remontu a póżniej narzekają ze jest remont i utrudnia im życie .

    Masakra .

    • 1 7

  • Brak miejsca na rampę? (1)

    "W tym miejscu nie ma możliwości budowy podjazdu, gdyż rampa musiałaby przeciąć chodnik i wystawać na ulicę - tłumaczy Dutkiewicz."

    Taaaa..., a nie można wprowadzić tej rampy W GŁĄB tunelu, tak, zeby na jego zakończeniu była już równa z poziomem chodnika? Nie, bo albo ktoś musi zarobić na platformie, albo projektem zajmowała się kompletnie niekompetentna osoba, której płaci się za picie kawy w godzinach pracy, a nie za logiczne rozwiązywanie problemów. Najlepiej to wydać nieswoją kasę na coś co zostanie szybko zniszczone i... wrócić do błogiego obijania się po biurze.

    • 12 1

    • gratuluję znakomitego wpisu

      żałuję, że mogłem dać tylko jednego plusa. Bez ironii.

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane