• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poczekamy na przedłużenie tramwaju na Morenie. Przetarg unieważniony

Maciej Naskręt
29 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Linia tramwajowa wzdłuż ul. Bulońskiej powstanie w obecnym pasie zieleni. Linia tramwajowa wzdłuż ul. Bulońskiej powstanie w obecnym pasie zieleni.

Nie rozpoczną się na razie prace przy budowie 800-metrowej trasy tramwajowej w ciągu ul. Bulońskiej na Morenie. Miejska spółka GIK unieważniła przetarg na wykonawcę tej inwestycji, ponieważ złożone oferty przekroczyły kosztorys inwestora o 7 mln zł. Przetarg zostanie rozpisany ponownie.



Planowany przebieg linii tramwajowej m.in. w ul. Bulońskiej. Planowany przebieg linii tramwajowej m.in. w ul. Bulońskiej.
Chodzi o odcinek torów tramwajowych w ciągu ul. Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska, między ul. Rakoczego zobacz na mapie Gdańskaul. Myśliwską zobacz na mapie Gdańska.

Na budowę tej trasy miasto zarezerwowało ok. 16 mln zł. Tymczasem oferty złożone w przetargu, który rozstrzygnięto 21 lipca, były o ok. 7 mln zł droższe. Konsorcjum firm MTM i Rajbud zażądało za prace ok. 23,4 mln zł, konsorcjum firm WPRD Gravel i Tor-Kar-Sson - 23,8 mln zł.

GIK już zapowiedział rozpisanie kolejnego przetargu.

- Po dokonaniu formalności i procedur przetarg zostanie ogłoszony ponownie - mówi Aleksandra Jonczyk z zespołu prasowego miejskiej spółki GIK.

Czy po ogłoszeniu nowego przetargu GIK wyłoni wykonawcę?

Jeśli i tym razem oferty przekroczą zaplanowany budżet inwestycji, miasto będzie musiało poszukać brakujących milionów. Tym bardziej, że trasa tramwajowa w ciągu ul. Bulońskiej ma być do 2020 r. przedłużona w kierunku ul. Warszawskiej. Gotowy jest już projekt dla tej inwestycji.

Budowa odnogi możliwa jest głównie dzięki oszczędnościom w przetargu na realizację "głównej" trasy na osiedle Morena, czyli od pętli Siedlce do PKM Brętowo.

W ramach budowy trasy tramwajowej w ciągu ul. Bulońskiej mają powstać dwa przystanki: "Budapeszteńska" i "Myśliwska". Przedsięwzięcie obejmuje też przebudowę infrastruktury kolidujących i sąsiadujących z inwestycją, w tym m.in.: układu drogowego, przejść dla pieszych, chodników, zatok autobusowych, utworzenie przejazdów rowerowych, przebudowę oświetlenia oraz infrastruktury podziemnej.

Podobnie jak ma to miejsce przy przystanku PKM Brętowo, także na końcu ul. Bulońskiej nie będzie pętli, a jedynie tory z rozjazdami pozwalające na zawracanie tramwajów dwukierunkowych.

Obecnie trwa budowa 3,5-kilometrowej trasy tramwajowej od pętli Siedlce zobacz na mapie Gdańska do przystanku PKM Brętowo na końcu ul. Rakoczego. zobacz na mapie Gdańska Niedawno inwestycja przekroczyła 33 proc. zaawansowania robót.

Zobacz postęp prac na budowie linii na Morenę. Materiał sprzed dwóch tygodni.

Opinie (117) 4 zablokowane

  • (4)

    GIK, ZdiZ, DRMG....
    Potrzeba jeszcze więcej instytucji do prowadzenia inwestycji.
    To przecież taka metropolia.
    W chinach pewnie ich mają tysiące.

    • 92 26

    • (3)

      tylko że w Chinach buduje państwo, a nie jakieś firmy-krzaki

      • 7 17

      • Bzdury,w Chinach budują smoki. Noszą podkłady w pazurach i spawają szyny ognistym dechem. (2)

        • 71 2

        • a jak ten tramwaj (1)

          się tam u góry wykolei?!

          • 4 6

          • To się sturla na dół

            • 11 2

  • czyli miasto ma kasę (5)

    tylko na jedną szynę?

    • 54 18

    • nie. Miasto nie doliczyło do kosztorysu łapówek i bonusów dla prezesów, a firma - doliczyła.

      • 21 17

    • myślę, że nawet jedna szyna to za dużo! (3)

      jak będzie połączenie z Kartuską, to wtedy odnoga z moreny ma sens, a tak... moim zdaniem aktualnie ten odcinek jest zbędny. Niech zbudują go w całości do samej Kartuskiej. Jeden większy przetarg chyba lepiej przeprowadzić niż dzielić teraz na odcinki po kilkaset metrów.

      • 6 9

      • Panie, Ty slyszysz i nie grzmisz (1)

        Tu jest mowa o przetargu na przedłużenie linii budowanej właśnie od Kartuskiej na Morenę. A dokładniej, przedmiotem przetargu jest budowa odnogi od skrzyzowania Rakoczego/Bulońska w kierunku Jasienia do skrzyżowania Bulońska/Myśliwska. Docelowo ma być to przedłużone w kierunku Jasienia skrzyżowanie Jabłoniowa/Warszawska.

        • 5 3

        • "Pojął?", cała reszta na "nie" i wszyscy najmądrzejsi! trochę wiary w to, że są tu ludzie myślący!

          rozmawiamy o dziwnej ODNODZE od skrzyżowania Rakoczego/Bulońska, a nie linii tramwajowej na Morenę! Ta dziwna odnoga od skrzyżowania Rakoczego/Bulońska pobiegnie przecież w stronę Kartuskiej na Jasieniu, a jak kto woli do JABŁONIOWEJ! Czy nie można wybudować w całości linii Morena - Jasień?! Po co teraz ta odnoga na kilkaset metrów! Może nie do końca precyzyjnie się wyraziłem, ale wystarczy nie myśleć o innych jak o idiotach i wszystko jest do zrozumienia!

          • 3 1

      • najkrotsza linia tramwajowa

        ale ten tramwaj ma jezdzic tylko po Bulonskiej, z gory na dol I z powrotem

        • 1 4

  • miasto powinno budować samo (17)

    a nie że wciąż hocki-klocki: tyle zarezerwowało, a wykonawca wycenia inaczej. Skoro miasto tyle zarezerwowało na podstawie swojej wiedzy to niech za tyle wybuduje, a nie daje się d_mać firmom, które chcą jak najwięcej uskubać z naszych pieniędzy.

    • 25 49

    • (8)

      To zły pomysł.
      Powstała by spółka albo kilka, oo budowania.
      Więc wiadomo jakby to się skończyło...

      • 14 2

      • (7)

        przynajmniej by było zrobione, a nie że przetargi trwają dłużej niż sama budowa. Czy ty wiesz ile kosztują nas te wszystkie procedury i odwołania od przetargów?? I z tego nie ma żadnego pożytku, tylko urzędnicy p_erdzą w stołki i produkują tony papierów. Lepiej już z dwojga złego, żeby budowlaniec to przepił, bo przy okazji kawałek torów wybuduje chociaż

        • 8 29

        • (6)

          A Czy Ty wiesz jakby wyglądało budowanie przez państwowe firmy?
          Przecież ten kraj z prostszymi rzeczami sobie nie radzi - tu nic normalnie nie działa.
          Ale byłoby kupe dyrektorów, prezesów i członków zarządu...

          • 17 8

          • tylko nie wrzucaj juz do tego tematu Twojego kompleksu kraju (5)

            Polska na tym tle nie wypada ani lepiej, ani gorzej od innych. Natura ludzka jest taka sama. Roznice sa nieduze.

            Gdzie byles w swiecie, ze uwazasz, ze w Polsce jest tak zle, a gdzie indziej jest cud-malina?

            • 10 6

            • (4)

              Lepiej w sensie funkcjonowania państwa jest np. w
              - Niemczech
              - całej Skandynawii
              - całym Beneluksie
              To z własnych doświadczeń.
              ALe ok według Ciebie jest idealnie, pewnie w jakiejś młodzieżówce cię nauczyli tego.
              Tobie polecam troche poszerzyć horyzonty.
              A z kompleksami nie ma to nic wspólnego, nie będe pisał jak plują, że pada.

              • 7 5

              • tak tak w Niemczech. Juz od 2012 roku latamy z najnowocześniejszego lotniska w Berlinie (3)

                rzeczywiście super funkcjonuje że hohoh
                i nie wspominam, że tam nie wiedzą co to korki na autostradach, tam się leci 200 na godzinę bez koreczków

                • 4 2

              • (1)

                Państwo to nie tylko lotnisko i korki.
                Poza tym Niemcy sa wiele większe.
                Z innej beczki:
                Każdy potrafi wymienić pięć znanych firm niemieckich, choćby motoryzacyjnych.
                Zrób to samo dla polskich.
                Nie, nie lubię Niemców, ale nie będe pisał, że u nas działa wszystko tak jak u nich.

                • 2 3

              • wystarczy, byś nie pisał, że u nich wszystko działa lepiej niż u nas

                • 1 2

              • nowe lotnisko

                niestety za duzo polskich podwykonawcow / fachowcow na tej budowie i dlatego sa problemy

                • 0 1

    • chwile pomyśl (2)

      Naprawdę chciałbyś utrzymywać miejskich operatorów koparek, walców, spychaczy, miejskich brukarzy, murarzy, żelbetowców, etc???

      • 22 2

      • (1)

        TAK!
        Wole miejskich operatorów koparek niż miejskich nierobów w magistacie.

        • 8 22

        • Taaak,miejska spółka budowlana... no wtedy by było "super efektywnie",jak PRL...

          To nie kwestia "niż", tylko "również",czyli "na dodatek".

          • 14 2

    • Proponuję brygady mieszkancó oraz wojska!

      • 6 1

    • od razu widać że nie masz pojęcia na temat przetargów (1)

      • 9 0

      • ani zamówień publicznych

        • 0 0

    • (1)

      To nie firmy d_mają Miasto, a Miasto d_ma firmy. Od pewnego czasu do wygranego kontraktu nie robi się aneksów przez co za wszelkie zmiany powstałe w trakcie prac płaci wykonawca. Np. w projekcie są krawężniki betonowe a przychodzi Pan Inspektor i Pan Konserwator i mówią że cała ulica ma kamienne (czytaj: dużo droższe) to i tutaj muszą być kamienne! Ale Miasto kasy nie daje bo taką formę ma umowa. Więc firmy zabezpieczają się i wolą podać większą wartość. To proste: jak masz swoją firmę to chcesz zarabiać a nie dokładać. Skończyły się czasy kiedy wartość zakładana przez Miasto była o 1/3 wyższa od oferty złożonej przez najtańszego oferenta. Niektóre duże korporacje zaprzestały przystępować do przetargów organizowanych przez Miasto. Co ciekawe różnice kwot żądanych przez najtańszych oferentów nie są znaczące co może świadczyć o tym że taniej to już tylko Bob Budowniczy zbuduje

      • 4 3

      • Dziękuję Ci Kazior za wyczerpujący opis potwierdzający moją pierwotną tezę, że powinno tym zająć się miasto, a nie firmy. Perfekcyjnie to wykazałeś, tyle że argumentami od drugiej strony, tym cenniejszy jest twój dowód.

        Skoro więc wyłanianie podwykonawców jest złe zarówno dla nich samych (ze względu na to co opisujesz), a także dla miasta (ze względu na to co ja), sprawą jest już zupełnie oczywistą, że to miasto i jego instytucje same powinny zająć się budową. A nie zlecaniem tego firmom zewnętrznym i p_erdzeniem w stołki.

        Poważna firma widząc niepoważną propozycję ze strony miasta, mówi "f_ck you, do it yourself!" I SŁUSZNIE!! Tak powinno być, wtedy wszyscy będą zadowoleni, a urzędników będzie można rozliczyć za niedoróbki. Bo teraz oni je zawsze zwalają na "podwykonawców".

        • 0 10

  • My ze szwagrem to zrobimy za 7 mln i to w dwa tygodnie. (3)

    • 107 4

    • ... (1)

      i wystarcza wam tylko łopaty, kilof i pół litra.

      • 4 0

      • No co Ty? Pół litra na dwóch nie wystarczy...

        • 15 1

    • szukam pracy

      Mam dwie lewe ręce. Weżmiecie mnie do tej roboty?

      • 0 1

  • a co z remontem nawierzchni w nowym przetagu? (4)

    W nowym przetagu musi być też ujęty remont samej ulicy. Nie było tego w pierwszym i był o tym oddzielny news, szeroko komentowany. Bez remontu drogi lepiej jest własnie nie robić tego przedłużenia, bo budowa zniszczy ulicę kompletnie (właściwie już jest zniszczona) i pisali to sami mieszkańcy. Albo komleksowy remont całej drogi, albo budowa tramwaju dopiero wraz z Nową Myśliwską.

    • 26 15

    • nie nową myśliwską, a Nową Bulońską płn- cieżko się w tym połapać.

      • 8 0

    • Wyremontujcie Piecewską to jest zgroza! właściwie to wizytówka Budynia (2)

      • 3 9

      • znów piecewski się pojawił (1)

        czy ty człowieku nie rozumiesz,że tu jest napisane o linii tramwajowej ? Która ma dofinansowanie unijne. Co do tej inwestycji ma piecewska ?

        • 17 1

        • akurat remont Piecewskiej pasuje do każdego artykułu ;)

          • 11 6

  • szkoda , a miało być tak pięknie

    • 7 6

  • I dobrze (2)

    gdyby przyjęto wyniki przetargu w czasie następnych wykonawcy znów by zawyżali ceny. Nie poddawać się dyktatowi.

    • 26 4

    • jesli cos ma byc dobre to musi kosztowac, zetna ceny i bedzie syf

      • 6 4

    • tylko jedno pytanie się narzuca

      skoro najtańsza oferta (23 mln) to 150% tego co oczekiwało miasto (15 mln) to pytanie czy wykonawcy chcą nas orżnąć czy po stronie miasta siedzą ignoranci, nie znajacy się na swojej pracy a zasiadający na stołkach po znajomości.

      • 1 0

  • przedłużenie tramwaju na Morenie (4)

    cały skład będzie przedłużony poprzez dodanie wagonu, czy każdy z wagonów będzie przedłużony?

    • 52 7

    • przedłużenie tramwaju na Morenie

      będą wieksze odstępy miedzy tramwajami...

      • 16 1

    • DOBRE (1)

      hahaha rzeczywiście można to tak zrozumieć, niezła gra słowna:)

      • 4 0

      • nie "można było tak zrozumieć"; tylko tak należało zrozumieć

        opierając się, nawet nie na zasadach języka polskiego, tylko na logice. ale pan maciek "prawie jak z klanu" naskręt jest innego zdania i nie przedłuża trasy tramwajowej tylko tramwaje ;]

        • 2 0

    • [2]

      masz rację woda w mózgach włodarzy zaczęła się już gotować, jest już powyżej 1000 st.C

      • 2 3

  • Ktoś chyba zapomniał o prowizji ^^

    • 11 7

  • co za kraj

    i znowu to samo: była żwirownia, żeby nikt nie widział, odpady, śmieci a po spaleniu żeby wiecej zarobic to nawet popioły do zmieszania z ziemią i pod trawniczek w 3mieście. O rany, ale dno, co za typy. a pani z kontroli oczywiście niewinna bo nie miała obowiązku kontroli. To dlaczego dostaje wypłaty za obowiązki kontrolowania? Śmiech na sali.

    • 10 22

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane