• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poczekamy na przedłużenie tramwaju na Morenie. Przetarg unieważniony

Maciej Naskręt
29 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Linia tramwajowa wzdłuż ul. Bulońskiej powstanie w obecnym pasie zieleni. Linia tramwajowa wzdłuż ul. Bulońskiej powstanie w obecnym pasie zieleni.

Nie rozpoczną się na razie prace przy budowie 800-metrowej trasy tramwajowej w ciągu ul. Bulońskiej na Morenie. Miejska spółka GIK unieważniła przetarg na wykonawcę tej inwestycji, ponieważ złożone oferty przekroczyły kosztorys inwestora o 7 mln zł. Przetarg zostanie rozpisany ponownie.



Planowany przebieg linii tramwajowej m.in. w ul. Bulońskiej. Planowany przebieg linii tramwajowej m.in. w ul. Bulońskiej.
Chodzi o odcinek torów tramwajowych w ciągu ul. Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska, między ul. Rakoczego zobacz na mapie Gdańskaul. Myśliwską zobacz na mapie Gdańska.

Na budowę tej trasy miasto zarezerwowało ok. 16 mln zł. Tymczasem oferty złożone w przetargu, który rozstrzygnięto 21 lipca, były o ok. 7 mln zł droższe. Konsorcjum firm MTM i Rajbud zażądało za prace ok. 23,4 mln zł, konsorcjum firm WPRD Gravel i Tor-Kar-Sson - 23,8 mln zł.

GIK już zapowiedział rozpisanie kolejnego przetargu.

- Po dokonaniu formalności i procedur przetarg zostanie ogłoszony ponownie - mówi Aleksandra Jonczyk z zespołu prasowego miejskiej spółki GIK.

Czy po ogłoszeniu nowego przetargu GIK wyłoni wykonawcę?

Jeśli i tym razem oferty przekroczą zaplanowany budżet inwestycji, miasto będzie musiało poszukać brakujących milionów. Tym bardziej, że trasa tramwajowa w ciągu ul. Bulońskiej ma być do 2020 r. przedłużona w kierunku ul. Warszawskiej. Gotowy jest już projekt dla tej inwestycji.

Budowa odnogi możliwa jest głównie dzięki oszczędnościom w przetargu na realizację "głównej" trasy na osiedle Morena, czyli od pętli Siedlce do PKM Brętowo.

W ramach budowy trasy tramwajowej w ciągu ul. Bulońskiej mają powstać dwa przystanki: "Budapeszteńska" i "Myśliwska". Przedsięwzięcie obejmuje też przebudowę infrastruktury kolidujących i sąsiadujących z inwestycją, w tym m.in.: układu drogowego, przejść dla pieszych, chodników, zatok autobusowych, utworzenie przejazdów rowerowych, przebudowę oświetlenia oraz infrastruktury podziemnej.

Podobnie jak ma to miejsce przy przystanku PKM Brętowo, także na końcu ul. Bulońskiej nie będzie pętli, a jedynie tory z rozjazdami pozwalające na zawracanie tramwajów dwukierunkowych.

Obecnie trwa budowa 3,5-kilometrowej trasy tramwajowej od pętli Siedlce zobacz na mapie Gdańska do przystanku PKM Brętowo na końcu ul. Rakoczego. zobacz na mapie Gdańska Niedawno inwestycja przekroczyła 33 proc. zaawansowania robót.

Zobacz postęp prac na budowie linii na Morenę. Materiał sprzed dwóch tygodni.

Opinie (117) 4 zablokowane

  • Gdyby nie idiotyczna estakada tramwajowa na Rakoczego ...

    ... to byłby kasa na duuuuużo nowych km linii tramwajowych.

    • 0 6

  • Gdansk odwraca sie od morza (1)

    Gdansk jest jedynym miastem na swiecie gdzie najbiedniejsze dzielnice ( Stogi, Nowy Port, Brzezno ) sa nad morzem. Nawet tramwaje tam jezdzace sa najstarsze. Niemcy zbudowali kolej pasazerska z Gdanska Glownego przez Brzezno do Nowego Portu a Polacy zdewastowali i zamkneli. Ta koleja mozna by dojechac z Gdanska Glownego na plaze w Brzeznie w 10 minut.

    • 9 8

    • tzw. marynarz skończ już z tym kopiuj i wklej

      co pewien czas wrzucasz to samo. To połączenie zlikwidowano już dawno bo kolejka woziła powietrze, a nie ludzi którzy zaczęli się przesiadać do samochodów i innego transportu publicznego. Jak takiś mądry weź uruchom to połączenie kolejką i spróbuj na nim zarabiać.

      • 10 0

  • i dobrze mam dosyć brudnych ulic i chodników niech jedną trasę skończą

    • 2 0

  • być może analiza wskazywała, że tramwaje bedą tańsze (1)

    a teraz, podczas prac, okazało się, że trzeba dorzucić miliony do interesu i analiza by się zmieniła na korzyść autobusów, lecz oczywiście jest już za późno na zmianę.

    • 3 6

    • Buspas?

      • 1 0

  • czy to prawda, że Niemcy budowali podczas wojny

    jeden okręt podwodny dziennie? Wprawdzie nie mieli dotacji UE, ale mieli niewolników pracujących za pół darmo. Nasi robotnicy zarabiają jednak więcej i pracują dobrowolnie.

    • 1 1

  • a jak sprawa awaryjności?

    Porównanie linii A z linią T w przypadku, kiedy zabraknie prądu albo dojdzie do wypadku na torach? Co wówczas? Jakie symulacje?

    • 1 3

  • Dlaczego tramwaj nie dojedzie do Słowackiego? (1)

    Czy ktoś moze mnie oświecić dlaczego tramwaj ma przystanek końcowy na PKM Bretowo, a nie w okolicach przystanku PKM Niedźwiednik czy rondo de La Salle?
    Kupa ludzi jadacych autobusem po ul. Słowackiego bedzie musiała sie przesiadac w PKM aby jeden przystanek przejechać sie do rtamwaju?

    • 6 6

    • ruch to zdrowie

      i większe PKB

      • 4 1

  • BudapesztEńska?

    W Gdańsku nie ma ulicy BudapesztEńskiej, ale jest BudapesztAńska

    • 6 0

  • PZU/Policja

    Na skrzyżowaniu Rakoczego i Bulońskiej należy wybudować 2 budki (biura) dla PZU i Drogówki.W ten sposób maksymalnie skróci się czas oczekiwania i usunie korki.Od razu pomierzą,zrobią zdjęcia i protokoły.Szwagier zamówił już do obsługi skrzyżowania 2 lawety.Obsługa 24h.

    • 1 1

  • Chodzi o przedłużenie trasy tramwajowej? Czy jednak tramwaju?

    j.w.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane