• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Premiera Astry V we Frankfurcie i Trójmieście

Mart
4 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Nowy Opel Astra V. W dobrej cenie. Nowy Opel Astra V. W dobrej cenie.

59 900 zł - od takiej kwoty zaczynają się ceny nowego Opla Astry. Producent właśnie je ogłosił, jeszcze przed oficjalną prezentacją auta podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Samochód można już zamawiać.



Astra to najchętniej wybierany model Opla. Jej pierwsza generacja zadebiutowała w 1991 roku. Od tego czasu sprzedaż samochodu liczy się w milionach.

Co oferuje najnowszy Opel Astra? Nadwozie odchudzone o 200 kg w porównaniu z poprzednikiem (odchudzono też wnętrze, m.in. zaprojektowane od nowa, bardziej ergonomiczne fotele są ok. 10 kg lżejsze), 4,37 metra długości, czyli o prawie 5 centymetrów mniej niż poprzednik. Samochód też zmalał. Ma 1,46 metra wysokości - to mniej o 2,6 centymetra niż odchodząca generacja. Współczynnik oporu aerodynamicznego wynosi teraz niespełna 0,30.

Producent zapowiada też to co zawsze w przypadku premiery nowego modelu: lepszą dynamikę, precyzyjniejsze prowadzenie i niższe zużycie paliwa.

Bazowy silnik Astry V to wolnossąca jednostka o pojemności 1.4 litra i mocy 100 KM, współpracująca z pięciobiegową skrzynią manualną. Inne silniki Astry to m.in. wysokoprężny 1.6 CDTI w kilku wersjach różniących się mocą (począwszy od 70 kW/95 KM) oraz benzynowe: 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 77 kW/105 KM czy 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo. W przyszłym roku możemy spodziewać się też 200-konnej benzyny.

Odwiedź trójmiejskie salony Opla

Z bazowym silnikiem, w podstawowej wersji wyposażenia Essentia na pokładzie Astry znajdziemy m.in. manualną klimatyzację, radio z łączem Bluetooth, USB i AUX, przednie światła do jazdy dziennej w technologii LED, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia, centralny zamek, komplet systemów: ESPplus z systemem ABS oraz HSA ułatwiający ruszanie pod wzniesienia. Do tego sześć poduszek powietrznych oraz system składania pedałów w razie wypadku.

Wyższa wersja wyposażenia, czyli Enjoy, kosztuje 63 000 zł. Wyposażono ją dodatkowo w tempomat z ogranicznikiem prędkości, system multimedialny IntelliLink z kolorowym dotykowym wyświetlaczem, komputer pokładowy oraz skórzaną kierownicę z przyciskami obsługi radia czy tempomatu.

Lista dodatkowego wyposażenia nowej Astry jest długa. Znajdziemy na niej m.in. nowe rozwiązania komunikacyjne, ułatwiające współpracę auta ze smartfonami, asystenta parkowania, który sam parkując uchroni mniej wprawnych kierowców przed szkodą parkingową czy system rozpoznawania znaków drogowych oraz asystenta pasa ruchu z ostrzeżeniem przed niesygnalizowaną zmianą takowego.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że w Trójmieście Astrę V przywitamy jako pierwsi w Polsce. Samochód ma przedstawić się publiczności praktycznie zaraz po premierze na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Polską premierę auta ma przygotowywać Serwis Haller. Astra V ma pojawić się na stoisku firmy w czasie tegorocznych Trójmiejskich Targów Motoryzacyjnych, zaplanowanych na ostatni weekend września.
Mart

Opinie (17) 2 zablokowane

  • to mniej o 2,6 centymetra niż odchodząca, dziesiąta generacja

    Myslałem, że odchodzi czwarta generacja ?

    • 14 1

  • Diesle OPLA klekoczą jak traktor.. (7)

    Rodzina tych silników charakteryzuje się tym że są cholernie głośne - kelkoczą jak traktor do tego wibracje jak w starym mercedesie "beczka"..
    Siostra ma Insignię CDTI i jest załamana. Szególnie rano jak odpala na zimno.
    Wcześniej miała 6 cylindrowego diesla BMW który chodził jedwabiście miękko, cicho i bez wibracji.

    • 10 7

    • To dlaczego nie została przy BMW? (2)

      Słyszałem o egzemplarzach tego g#wna na chodzie. Czyżby siostra nie miała tyle szczęścia?

      • 6 3

      • (1)

        bo jakiś pajac w nią wjechał i skasował bmkę :(

        • 4 4

        • czyli dostała odszkodowanie - w czym zatem problem, żeby znów kupić beemkę
          ?

          • 7 0

    • no tak...

      ....zattem polecam trojmiejskie tramwaje

      • 6 0

    • następnym razem kupta se benzyne

      Albo stopery do uszu

      • 5 1

    • Nie ma "dizli Opla"

      Opel montuje jednostki wysokoprężne Fiata.

      • 7 0

    • ktoś

      To po co kupowała opla skoro bmw taki cud :)
      ogarnij się człowieku

      • 0 0

  • Poczekam kilka lat i przywiozę z niemieckiego "szrotu".

    Zaoszczędzone 58 tys. przeznaczam na browary. Mój Kadet spisuje się super. Nie ma komputera spala 3,6 litra oleju w silniku na 100 km

    • 24 3

  • całkiem ładna

    Opel nie oszczędza na dizajnie, w przeciwieństwie do wykończenia kabiny. Nie mniej auto na pewno warte uwagi.

    • 4 3

  • Raczej Chevrolet (2)

    To on jest właścicielem marki Opel, nawet się już do tego przyznają w katalogach reklamowych.

    • 3 1

    • zgadza się

      ale za to Chevrolet należy do GM

      • 3 0

    • nie, nie zgadza się

      Opel podobnie jak Chevrolet to RÓWNOLEGŁE marki koncernu GM.

      • 0 0

  • Design fajny - niewiele różni się od IV gen.

    ale oby za zmianami stylistycznymi szła jakość silników i skrzyń biegów.
    Po doświadczeniach z Insignią chyba nie zaufam marce Opel.
    Ciekawe tak wogóle jaki będzie FIAT AEGEA czy jak on się tam będzie nazywał :)

    • 6 3

  • Bardzo fajne, tanie, duże rodzinne auto (1)

    szczególnie jeśli porównamy ceny do wybranych wersji fiata 500...

    • 6 1

    • z tym, że porównujesz kompakta (ASTRA) do segmenty B (FIAT)

      czyli bez sensu! Porównaj BMW X6 do Renault Clio :)
      Faktycznie Fiat 500 jest ciut za drogi, zwłaszcza ten po lifcie obecnym (tzw. seria 4) ale z drugiej strony ono jest kwintesencją desigu a zato się płaci, czasami BARDZO dużo - patrz MINI

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane