• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbudowa obwodnicy w Matarni zakorkowała zjazdy na Szadółkach i w Kowalach?

Maciej Naskręt
18 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Zdaniem kierowców węzeł Szadółki i Kowale korkują się częściej po rozbudowie Węzła Kwiatkowskiego i Matarni. Zdaniem kierowców węzeł Szadółki i Kowale korkują się częściej po rozbudowie Węzła Kwiatkowskiego i Matarni.

Po przebudowie, która ułatwiła wjechanie na obwodnicę na Węźle Kwiatkowskiego i Węźle Lotnisko , zakorkowały się zjazdy na Szadółkach zobacz na mapie Gdańskaw Kowalach zobacz na mapie Gdańska. Czy te fakty wiążą się ze sobą? GDDKiA przekonuje, że nie.



Czy kierowcy mają rację dostrzegając problem w korkach w Kowalach i na Szadółkach?

W listopadzie zakończyła się przebudowa obwodnicy na wysokości Matarni. W efekcie poczynionych prac kierowcy zjeżdżający na obwodnicę na Węźle Lotnisko w kierunku Łodzi zobacz na mapie Gdańska nie muszą zmieniać pasa, bo ten płynnie przechodzi w prawy pas jezdni głównej Obwodnicy Trójmiasta. W efekcie więcej pojazdów wjeżdża płynnie na obwodnicę.

Podobne prace wykonano latem na Węźle Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdańska w Gdyni. Tam również prawy pas Trasy Kwiatkowskiego płynnie przechodzi w prawy pas jezdni głównej Obwodnicy Trójmiasta.

Niektórzy kierowcy uważają, że płynniejszy ruch w tych miejscach potęguje utrudnienia na zjazdach w Kowalach i Szadółkach.

- Nie twierdzę, że teraz należy wrócić do poprzedniego układu drogowego na Matarni czy na Trasie Kwiatkowskiego. Niemniej zarządca drogi powinien wziąć pod uwagę fakt, że coraz więcej pojazdów ma problem z opuszczeniem drogi na Szadółkach czy też Kowalach. Już teraz w godzinach szczytu samochody do zjazdu zajmują i tak prawą część jezdni blokując obwodnicę w kierunku autostrady - mówi pan Marcin, mieszkaniec Kowal i nasz czytelnik.

Zdaniem władz gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad problemy z korkami na węzłach w Kowalach i Szadółkach w godzinach szczytu występują od dłuższego czasu i nie mają żądnego związku z usprawnieniem wjazdów na węzłach Kwiatkowskiego i Lotnisko.

- Te korki są spowodowane nie tylko ruchem pojazdów na Obwodnicy Trójmiasta. Problem stanowi także możliwość kontynuowania podróży po zjeździe z obwodnicy na drogi podporządkowane. Jeśli nie ma na nich możliwości swobodnego odpływu samochodów, to działania na samych węzłach niewiele pomogą - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Coś się w tej sprawie jednak dzieje.

- Węzeł Kowale ma zostać rozbudowany przez prywatnego inwestora - firmę Doraco. Ma to polegać na rozbudowie łącznic i budowie drogi zbiorczo-rozprowadzającej, czyli jezdni dojazdowej do węzła, po zachodniej stronie Obwodnicy Trójmiasta do węzła Gdańsk Południe - mówi Michalski.

Spółka Doraco czeka na razie na decyzję Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. - Przygotowujemy szereg dokumentów do inwestycji. Najważniejszy, na jaki teraz czekam, to decyzja środowiskowa - mówi Trojmiasto.pl prezes spółki Doraco, Andżelika Cieślowska.

Czytaj też: Prywatny inwestor rozbuduje obwodnicę Trójmiasta

Nie wiadomo jednak, kto i w jakiej kwocie sfinansuje rozbudowę węzła drogowego. To pewnie będzie jeszcze przedmiotem negocjacji.

Zakres rozbudowy Węzła Kowale. Zakres rozbudowy Węzła Kowale.


W bardziej odległych planach jest też rozbudowa Węzła Szadółki. Dziś jego kształt nie spełnia warunków technicznych określonych dla dróg publicznych, co oznacza, że w ogóle tego zjazdu nie powinno być. Przed jego budową odstępstwo od przepisów zrobił minister infrastruktury, a w porozumieniu minister zaznaczył, że jego rozbudową zajmie się właśnie Gdańsk.

W 2011 r. Zarząd Dróg i Zieleni zlecił opracowanie koncepcji Węzła Szadółki. Jednak na jego rychłą budowę z budżetu miasta nie ma co czekać, chyba że prace drogowe sfinansuje inny podmiot. Na Szadółkach bowiem planowane jest największe w Gdańsku centrum handlowe, które ma powstać pomiędzy ulicami Jabłoniową, Lubowidzką a Obwodnicą Trójmiasta.

Opinie (230) 8 zablokowanych

  • Jest o wiele lepiej (33)

    Czy my kiedyś przestaniemy narzekać ? Po prostu aut jest za dużo. Liczę że kolej to poprawi. Sam się na nią przesiądę!

    • 271 27

    • Jak jeździsz z CH Matarnia do CH Auchan to tak jest (1)

      ale spójrz na obwodnicę całościowo

      • 8 31

      • Wystarczy w Szadółkach i Kowalach dać światła i będzie luz.

        Bo po zjechaniu z obwodnicy w Szadółkach nie ma jak skręcić w lewo. Ruch w kierunku Otomina jest tak duży, że mało kto się może wcisnąć. Światła bardzo by pomogły.

        • 9 1

    • (2)

      Ale dlaczego kolej ma poprawić sytuację?

      • 5 27

      • czytałes "O psie, który jeździł koleją"?

        .

        • 13 3

      • kolej ma poprawić sytuację

        ponieważ mieszkańcy spoza obwodnicy będą mieli alternatywę: albo wsiąść do samochodu i prędzej czy później trafić na korek lub problem z parkowaniem w centrum, albo wsiąść do pociągu i dojechać w przewidywanym czasie do celu podróży w mieście. Rozbudowa sieci drogowej nie rozładowała korków w porannych godzinach szczytu w żadnej aglomeracji. Coś jeszcze Misiu?

        • 11 2

    • fajnie by było gdyby.... (1)

      na zjeździe w Szadółkach, jadąc w kierunku Łodzi poszeżyć nieznacznie zjazd i utworzyć dwa pasy ruchu, bo ci, którzy chcą jechać w kierunku Otomina muszą na marne stać w korku pojazdów skręcających w lewo, w kierunku Gdańska. Sądże, że niewielkim nakładem możnaby to usprawnić.

      • 20 8

      • Pomysł jest ok., ale problem z ruchem na Otomin powodują sami kierowcy, bo nie mają żadnego powodu, by zajmować pas ruchu centralnie - zjeżdżający w lewo powinni stanąć po lewej stronie i wtedy można swobodnie przejechać ...

        • 27 2

    • Wszystko wina tramwajów i kolei (16)

      Pomyslcie...

      Gdyby te same pieniądze włożyć w rozwój infrastruktury drogowej (w to wliczyć koszt zakupu kilkunastu dodatkowych autobusów) to mielibyśmy LEPIEJ, a tak nie...

      Koszt 1km trasy dla tramwaju czy kolei jest WIELOKROTNIE większy od drogi. Koszt utrzymania również.

      1 skład tramwajowy kosztuje tyle co kilka NAJWYŻSZEJ klasy składów autobusowych. Z koleja jest jeszcze gorzej.

      Koszt eksploatacji tramwaju jest wielokrotnie wyższy od autobusu... Z koleją jeszcze gorzej...

      Teraz popatrzmy na to co się dzieje na torach...
      Generalnie - tory sa puste. Od czasu do czasu coś przejedzie... Droga obok - ciągły sznur samochodów. Powiedz kotku - co jest lepiej wykorzystane?

      A już jak będzie awaria to stoją WSZYSTKIE tramwaje (pociągi)... Jak wypadek na drodze to też korek, ale tylko w okolicy, no i generalnie musi być duży wypadek, żeby zatamowac całą drogę...

      A argument o korkach (ze tramwaj nie stoi) to można między bajki włożyć...
      Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby w miejscu gdzie tory mają własny pas (jak na grunwaldzkiej ) zrobić po środku drogę TYLKO dla autobusów... Taniej i wygodniej... A i np. policja czy straż pożarna / karetki mogłyby z niej korzystać...
      A tak - mamy po środku PUSTY pas. DLA NIKOGO...
      Z grunwaldzkiej zniknełyby autobusy (lepsza płynność ruchu samochodów - bo nie zabieramy żadnego pasu samochodom - maja lepiej!), co więcej - autobusy też mają lepiej bo WSZYSTKIE jadą środkiem (dużo ich jeździ - więcej niż tramwajów, poza tym - mogą jechac tylko zakorkowany fragment, a potem skręcić w boczną ulicę...).

      SAME ZALETY

      • 14 71

      • (4)

        Dziwne, jakoś w USA właśnie tak myśleli kilkadziesiąt lat temu, zlikwidowali w dziki sposób, wielu miastach, transport tramwajowy, kolejowy, trolejbusowy i pobudowano drogi po 3-4-5-6 pasów.
        Jaki był efekt? Wieczne korki.
        A dziś się obudzili i zaczęli reaktywować w miastach tramwaje.
        Fajnie, że proponujesz coś co się jakoś nie sprawdziło gdzieś indziej.

        • 48 4

        • niektórzy są święcie przekonani, że musimy popełnić te same błędy, co "Zachód" (1)

          i koniecznie w tej samej kolejności

          • 28 1

          • Niestety - niektorzy tak.

            • 3 3

        • (1)

          jakas merytoryka? pls...

          Gdzie buduja? pls - konkret...

          • 1 5

          • wejdź na YouTube to będziesz miał konkrety

            proponuję na pierwszy ogień: Mark Gorton albo Janette Sadik Khan.

            • 1 1

      • To dlaczego we wszystkich nowoczensych (2)

        miastach jest metro i kolej bądź szynobusy ? Widocznie się opłaca i jest to futurystyczne. Nie narzekaj proszę.

        • 14 1

        • (1)

          metro - ok.
          kolej badz szynobusy?
          bo kiedys wierzono ze to jest super...
          w ue jednym z glownych powodow sa dotacje - na tramwaje dostaniesz (bo i tak glownym producentem tramwajow jest... no? kto zgadnie? ) na autobusy juz nie bardzo...

          Czekam na konkret dlaczego sie oplaca...

          • 3 7

          • Wg Ciebie Metro to nie kolej? TO jest ta sama kolej tylko że pod ziemią!!

            Kolej budowana z konieczności pod ziemia, gdyż na powierzchni nie ma już miejsca!! I co ciekawe W metrze przejeżdża pociąg "a potem tory są puste"!! I co jednak akceptujesz to światowe "metro"... a nie przykładowa SKM która (oprócz wieku) różni się tym że jest na powierzchni a nie jest schowana pod ziemią ;)
            Cuż za hipokryzja ;-)

            • 0 0

      • (7)

        Ty to moze jeszcze zlikwidować chodniki, ścieżki rowerowe, trawniki i w to miejsce pobudowac kolejne 3 pasy, a ze ludziom one bedą jeździły pod oknami to co, w końcu przemieszczać sie jakos trzeba. Bo po co przesiąść sie do komunikacji miejskiej, co to na auto i paliwo mnie nie stać ? A do tego tłok w nim i śmierdzą ludzie nie tylko bezdomni. Ech... luuudzie

        • 17 0

        • (6)

          jakas merytoryka? pls...

          o pieszych nie pisalem... wiec po co o tym piszesz? brak argumentow wiec wkladasz w moje usta slowa, ktorych nie bylo? tak latwiej dyskutowac?

          MERYTORYKA - dlaczego tramwaj jest lepszy...
          MERYTORYCZNIE - dlaczego pociag jest lepszy...

          BEZ EMOCJI.

          • 0 16

          • jesteś facetem i podpisujesz się lulu

            pewnie jesteś kolesiem prezydenta z słupska, wstydź się, bzidalu, merytorycznie wygląda na to że coś cie swędzi pod ogonem

            • 2 10

          • (3)

            tramwaj przewozi jednorazowo pewnie ze dwiescie osob, w szczycie przed praca pewnie wiecej w tloku
            tak na oko pewnie ze dwiescie samochodow
            nie ukrywajmy, ze w centrum jedzie czesto sam kierowca

            jak zmierzyc kolej? pewnie z piecset. w centrum wsiadaja dale w komunikacje
            jezdni nie zajmuja

            • 15 0

            • (2)

              thx za merytoryke.

              zrob test i policz - ile jedzie tramwajow po torach, a ile jedzie w tym samym czasie samochodow... NIE ZAPOMNIJ o autobusach...

              Ale mozna prosciej.

              Policz ile jedzie autobusow... a ile tramwajow...
              Czy gdyby KAŻDY tramwaj zastapic autobusem i wszystkie autobusy poscic zamiast tramwajow (osobne DODATKOWE pasy) - to bedzie lepiej?
              Wg mnie TAK i to znacznie.

              Czy na drogach bedzie lepiej - tak - bo nie bedzie autobusow... one na pewno nie poprawiaja plynnosci ruchu :D

              Czy bedzie taniej... TAK
              Czy bedzie tak samo jezeli chodzi o dojazd... nie. Bedzie DUZO lepiej bo tramwaj nie dojedzie wszedzie, a autobus tak. Tam gdzie nie ma juz korkow moze pojechac wszedzie.

              Wniosek koncowy?

              • 1 11

              • (1)

                wnioskiem koncowym jest
                a zamkniecie wszelkich tramwajow w miescie
                b przerzucenie calej komunikacji miejskiej na autobusy
                c koniecznosc jak sam pisales DODATKOWYCH pasow

                spoko, ale moze w innej kolejnosci: najpierw dodatkowe buspasy, jak rozumiem dla kazdej lini, wylaczenie tramwajow i przeniesienie wszystkich na autobusy

                moj wniosek: miasto rozkopane na jakies 15 lat - budowa dodatkowych buspasow. wielkie korki

                • 6 0

              • tak - wiec moze lepiej zaczac od NIE BUDOWANIA nowych tras szynowych?
                a wybudowania tam drogi? zamiast nowych tramwajow - pasy drogowe...
                i luz.
                a potem to mozna stopniowo zmieniac... Budowa drogi jest duzo latwiejsza niz szyn...

                • 0 7

          • tramwaj jest lepszy ponieważ w ciągu godziny może nim przejechać

            przez określony przekrój korytarza ruchu drogowego około 12 więcej osób niż samochodów. Samochody po wjechaniu do miasta żrą przestrzeń: parkując zajmują nieproduktywnie teren, na którym może być prowadzona produktywna działalność gospodarcza i utrudniają ruch pieszym (wydłużają drogę pieszym i powodują, że dzieci i osoby w podeszłym wieku mają coraz mniejszy komfort i bezpieczeństwo w poruszaniu się po mieście). To że nie pisałeś o pieszych dowodzi, że masz ograniczoną wyobraźnię lub możliwość kojarzenia prostych faktów.

            • 6 2

    • tak tak .... rozbudowa węzła Kwiatkowskiego ma wpływ na korki na Kowalach ... (1)

      buuuhahahahah kto mógł wpaść na tak durny pomysł ????
      kiedyś elektryk mi powiedział że, kolor samochodu i prędkość jazdy ma wpływ na zużycie rozrusznika hahah to pewnie ten sam gość ....
      ja powiem więcej .... kolor włosów drugiej córki z pierwszego małżeństwa trolejbusiarza z Gdyni ma wpływ na dochody fryzjera z Kartuz !!!!
      a jak!!!!

      • 33 3

      • poczytaj o powszechnej współzależności zjawisk

        to może coś skumasz

        • 1 2

    • blachosmrody wszędzie (3)

      nigdy nie będzie lepiej,bo jak zator tu zlikwidują to gdzie indziej powstanie,dobrze wiecie że jest za dużo szrotów,galerię bałtycką naokoło zakorkują i tylko trąbią na siebie-debile,ludzie ludziom los zgotowali

      • 12 9

      • Ty opanuj się. Kask cię chyba zbytnio

        uwiera w mózg a siodełko w prostatę.

        • 6 8

      • (1)

        niestac na auto, co? zal d sciska... a moze to faktycznie siodelko niewygodne...

        • 8 7

        • jak to niewygodne

          przecież on nie ma, za to uwielbia jeździć po schodach,

          • 4 2

    • Aut jest tyle ile jest a za mało jest dobrze zorganizowanych dróg (1)

      • 1 5

      • tak. Jak ci przeszkadza, że jesteś gruby, to popuść pasa.

        • 3 1

    • od momentu jak na szafkach jest prawoskret w stronę fashion to już nie ma tam korków

      Autor trochę nie do informowany.

      • 0 1

  • rozbudowa obwodnicy na wys. Matarni jest jednym z najlepszych pomysłów (10)

    podobnie jak rozbudowa zjazdu Kwiatkowskiego. Nie narzekać!

    • 177 10

    • Rozbudowa dróg nie likwiduje korki ale przenosi jej w inne miejsca

      • 11 6

    • szkoda, że nawet jeśli jest taka możliwość co obserwuje codziennie (2)

      to i tak od 315 z Kwiatkowskiego pod górę osobowe nieograniczane przez ciężarówki zamulają jak ofiary losu. Pas z Lotniska też jest na pałę opuszczany zaraz na samym początku. Zjazdy poblokowane bo z całym szacunkiem ale nie potrafią się kierowcy włączyć do ruchu. Tak samo jest z ominięciem uszkodzonego auta które stoi na pasie poza jezdnią - korek w dwie strony na kilometr! Wstyd.

      • 7 2

      • i jescze sygnalizowanie manewrem zamiaru włączenia kierunkowskazu (1)

        denerwująca codzienność na obwodnicy

        • 12 1

        • nie tylko na obwodnicy przecież! to nagminne niechlujstwo i brak wyobrazni!

          • 3 0

    • Pełna zgoda (4)

      Lepsza organizacja ruchu na 2 skrzyżowaniach które są tak daleko od Kowal i Szadółek nie ma nic wspólnego z ich korkowaniem się.
      POdstawowy problem w Gdańsku to full skrzyżowań kolizyjnych czyli ze światłami.
      To jest jakaś mania !
      Wszędzie na zachodzie (Francja, Włochy, Dania etc) odchodzi się od świateł i robi ronda ale w Gdańsku rond jest za mało a te co są to zazwyczaj są zbyt małe aby usprawnić ruch.
      Na Kowalach ruch zepsuł się po zamontowaniu świateł koło Biedronki, potem tej dziwnej wysepki, potem dodatkowo w trakcie stawiania stacji.

      Teraz przygotujcie sie na prawdziwe korki na obwodnicy jak postawią świata koło nowej stacji ORLEN - będzie przynajmniej o czym pisać na Trojmiasto.pl...

      A rozwiązaniem jest tworzenie gdzie się tylko da skrzyżowań bezkolizyjnych ! czyli rond oraz skrzyżowań wielopoziomowych a nie ciągłe poszerzanie dróg, potem progów na tych drogach (bo przecież za szybko jeżdżą) i stawianie świateł.
      Na Kowalach brak przynajmniej 2 rond: jednego na wysokości wjazdu z obwodnicy z kierunku Łodzi do Kowal ( skręt w lewo granicy z cudem!) oraz na wysokości Biedronki.
      Na Szadółkach to samo - korek z obowdnicy w kierunku Szadółek jest spowodowany słabym skrzyzowaniem w kierunku na Fashion House (mimo jego poszerzenia!) - wystarczy DUŻE rondo (z 2 pasami ruchu).

      • 6 1

      • wyszkolenie kierowców się kłania (2)

        30 godzin po wykutych na pałę dróżkach egzaminacyjnych to jakaś kpina, każdy kto zdał na prawo jazdy musi się rozdziewiczyć kiedyś na ekspresówce, najczęściej robi to źle, bardzo źle ale że przeżył to uznaje swój debiut za właściwy i wtedy na wieki utrwala sobie najgorszy nawyk na świecie:
        1. włączyć się na lewy z początku pasa
        2. dojechać do jego końca i zatrzymać się
        3. wymusić najlepiej bez kierunku i niemal zatrzymać ruch...
        Jak to zrobić prawidłowo? Nie widziałem jeszcze na naszej S6.
        I tu leży problem. Rondo nie pomoże bo zakorkuje jeszcze bardziej, nie z tym poziomem ogarniecia.

        • 4 1

        • wyszkolenie (1)

          Ogólnie zgadzam się z Twoim komentarzem oprócz ostatniego zdania.
          Szkolenie kierowców jest słabe i za krótkie i w tym czasie nie da się wyrobić dobrych nawyków.

          Z ostatnim zdaniem się nie zgadzam tylko dlatego, że fakt że kierowcy nie potrafią się włączać do ruchu na S6 nie ma nic wspólnego z korkiem w Kowalach. Bo w tym przypadku nie chodzi o włączanie się do ruchu a wręcz przeciwnie - w tym miejscu auta zjeżdżają na prawo aby zjechać z obwodnicy więc to innego rodzaju problem.
          Przyczyna leży dalej - poza tym skrzyżowaniem a dokładnie przy Biedronce oraz przy zjeździe od strony Łodzi / wjeździe w kierunku Gdyni (to kuriozalne rozwiązanie - zamiast zrobić dodatkowy zjazd z obwodnicy na zasadzie "koniczyny" czyli zjazd od strony Łodzi zrobić PRZED skrzyżowaniem w prawo po łuku w kierunku Gdańska tak aby auta wjeżdżały płynnie na prawy pas od razu to zrobiono jak zwykle jaki własny wynalazek i mamy to co mamy)

          • 3 0

          • Cóż,trzeba poczekać na pełną koniczynę w Kowalach. Są takie plany, ale niestety dopiero wraz z rozbudową DW226 do 2x2

            a to już wspólny temat ZDIZ,Gdaki i województwa, czyli wyższa szkoła jazdy...

            • 1 1

      • I to jest konkretna odpowiedz były by dwupasmowe ronda nie było by tam kłopotu a tak teraz jak jeszcze światła zrobią kolo Orlenu to będzie jeden wielki dramat z obwodnicy nikt już nie wyjedzie.

        • 1 1

    • Haha

      Najpierw ktoś nie pomyślał i spieprzył sprawę z rozbudową węzła Karczemki zapominając o tym pasie od Matarni.
      Teraz zrobili i "świetny pomysł". Dobrze, że zrobili, ale to powinno być od początku przebudowy, nie trzeba było być geniuszem aby na to wpaść jako laik, a co dopiero jako projektujący. Chociaż... nie ma co zwalać na projektantów, bo inwestor często szuka takich oszczędności i odbija się to czkawką (korkiem), jak tutaj.

      • 1 1

  • Nareszcie jakiś artukul dotyczacy życia mieszkańców Gd (7)

    Tak w końcu poruszacie znaczacy problem osiedla południowego a nie jakieś bzdury związane ze kreceniem reality show w Gdańsku. Zjazd na kowale w kierunku Łodzi to jakiś koszmar w dodatku stwarzający zagrożenie. W gdańsku buduje się kolejne pomniki papieża a nikt nie myśli o normalnych przyziemnych problemach mieszkańców.

    • 57 45

    • (1)

      kowale to nie GDAŃSK,

      • 33 11

      • Ale..

        Będzie wkrótce

        • 12 7

    • Wyjaśnienie dla Mariusza K, (3)

      Bo gdańszczanie kochają Papieża, a kierowców nie kocha nikt!

      • 8 9

      • kierowcy sami sobie gotują ten los (2)

        wyłączaj silnik, włączaj myślenie, najlepiej spacerując (niekoniecznie w poprzek obwodnicy).

        • 5 3

        • Mam system start-stop (1)

          Silnik sam mi się wyłącza na każdym skrzyzowaniu. Może być?

          • 4 1

          • ciekawe, o czym wtedy myślisz?

            czy myślisz pozytywnie o swoich współziomkach stojących w korku i nie mających takich bryk? czy o pieszych, którzy stoją i mokną na przewymiarowanych skrzyżowaniach i czekają na zmianę świateł pod chmurką dłużej niż dotychczas, bo TRISTAR jest ustawiony na maksymalizację przepustowości pojazdów, a nie ludzi?

            • 0 0

    • jeżdzą jak piz...

      taka prawda

      • 3 3

  • (4)

    Rozbudowa obwodnicy w Matarni zakorkowała zjazdy na Szadółkach i w Kowalach?

    -- ale to się czytelników pytacie? Taka retoryka? Pytanie stwierdzające, czy co?

    • 58 5

    • Jeszcze napiszcie, że korki w trójmieście są bo za dużo samochodów jeździ po warszawie.

      • 24 3

    • raczej patrzac na zdjecie do artykulu, to korkow nie ma.

      • 10 1

    • Rozbudowa dróg nie likwiduje korki ale przenosi jej w inne miejsca

      • 4 5

    • co to jest "pytanie stwierdzające"?

      • 1 1

  • Kris (1)

    Nie twierdzę, że teraz należy wrócić do poprzedniego układu drogowego na Matarni.

    Co jeszcze Panie Marcinie może obwodnicę pod sam dom?
    Nie narzekac tylko jechać a nie smartgównami fotki na fejsika wstawiać:::)))

    • 42 5

    • "Jednak na jego rychłą budowę z budżetu miasta nie ma co czekać"

      Zróbmy kolejne kampanie wyborcze z milionami zł wyrzuconych w błoto !

      • 1 1

  • Popieram Bobexa (2)

    Poza tym korki tworzą się bo ludzie nie znają podstawowych zasad drogowych i ich nie egzekwują ... np. jazda na zamek czy wykorzystanie do końca pasa zjazdowego...

    • 58 5

    • Akurat Kowale nic z tym wspólnego nie mają (1)

      Tam problemem jest to że auta zjeżdżające z obwodnicy i skręcające potem w lewo są blokowane przez te czekające by na obwodnicę móc wjechać. Praktycznie wystarczy jeden samochód czekający na pasie do zjazdu by ci drudzy nie mogli się ruszyć.

      Trzeba po prostu rozsunąć te kierunki. Wystarczyłoby 20-30 metrów przesunięcia.

      • 1 2

      • Kowale

        rozsuwanie nic nie da... lepszym rozwiązaniem było by po prostu dobudowanie wjazdu bezkolizyjnego dla wjeżdżających z Pruszcza w kierunku centrum kowal i jadących od Karczemek w kierunku Lublewa i w przeciwną stronę, czyli tak jak na pozostałych przyjaznych wjazdach zjazdach

        • 3 1

  • ciagle cos robia bez sensu zamiast zrobic 3 pasy ruchu na calej drodze (4)

    polacy nie umia myslec

    • 30 31

    • i pisac.

      • 15 2

    • zróbmy po 20 pasów w jedną stronę zakończonych małym rondem

      A co! Na bogato!

      • 18 0

    • Rozbudowa dróg nie likwiduje korki ale przenosi jej w inne miejsca (1)

      • 7 5

      • Korków, jeśli już.

        Ten wyraz się odmienia. Nie likwiduje kogo? czego? korków!

        • 8 2

  • Węzeł Kowale (7)

    Problem na Kowalach wynika z polityki gminy Kolbudy: pozwolono na budowę dużej ilości centrów logistycznych, firm kurierskich itp. bez jakichkolwiek zmian w infrstrukturze. Dodatkowo trwa teraz przebudowa skrzyżowania przy nowej stacji, co powoduje blokowanie drogi 221 - a będzie jeszcze gorzej, jak postawią tam sygnalizację. I pytanie do pana wójta: po co nam trzecia stacja benzynowa na odcinku 2 kilometrów???

    • 110 2

    • (2)

      temat nie na ten portal, ale wiejski portal, a kysz

      • 15 33

      • Gimbuś? (1)

        W szkole kozy o ciebie wycierają? do lekcji a kysz!

        • 11 6

        • goń się szczurze gdyński

          • 3 6

    • Bo to będzie Orlen i ma najlepsza lokalizację dla FLOTY przy węźle

      • 7 4

    • ktoś rozmawiał o kieszące?

      hmmm.

      • 2 5

    • masz rację, Kowale. Budujta i narzekajcie na wredny Gdańsk. Cała filozofia wójta Kowal

      No ale udziały z tytułu podatku CIT i PIT zostają w kasie Kowal.

      • 9 2

    • Jest nowa droga...

      ...od magazynów na Magnackiej, przy granicy lasu prosto na nowe rondo koło stacji benzynowej (noname). Tylko jest jest od ROKU otwarta :////

      • 0 1

  • Ja (40)

    Ponadto kierowcy nie uzywaja swiatel kierunkowskazow. A najgorzej jest w miescie na rondach. Kierowca na rondzie to krol ktory zapomina ze zjazd z niego nakezy zasygnaliziwac migaczem w prawo aby ulatwic innym uczestnikom wjazd na rondo. Nie wspomne juz o Asach ktorzy na rondach jada z lewym migaczem. To jest ekementarz ludzie!!

    • 116 8

    • a tam, ważne żeby rejestracja GD czy GA była, no i nie jakiś VAG czy coś innego z D, F czy I

      • 10 4

    • tak patrzę w przepisy i (14)

      a) wjeżdżając na rondo z zamiarem skrętu w lewo lub nawrotki należy użyć lewego kierunku
      b) jadąc przez rondo nie zmieniając kierunku jazdy (na wprost) nie należy używać kierunków
      c) skręcając w prawo z ronda można (ale nie ma obowiązku) użyć prawego kierunku

      • 5 45

      • nie ma takich przepisów (11)

        Niestety taką błędną interpretację można znaleźć w kiepskich podręcznikach do nauki jazdy a potem ludzie bezmyślnie to powtarzają.

        W rzeczywistości, w ustawie Prawo o Ruchu Drogowym ani w żadnym rozporządzeniu nie ma dokładnie opisanego sposobu używania kierunkowskazów na rondach. Jest jedynie ogólny wymóg odpowiednio wczesnego i jednoznacznego sygnalizowania zamiaru wykonania każdego manewru.

        W praktyce (ale wbrew nazwie - skrzyżowanie o ruchu okrężnym) rondo można traktować jak połączenie kilku skrzyżowań w kształcie litery T, gdzie poprzeczna część tej litery jest jednokierunkową jezdnią biegnącą dookoła wyspy.

        Stąd należny sygnalizować zjazd z ronda właśnie poprzez użycie prawego kierunkowskazu.

        • 33 2

        • w przepisach rondo jest traktowane jak skrzyżowanie! (9)

          Jeżeli nie ma opisanego wyjątku odnośnie ronda, to literalnie należy stosować przepisy dotyczące skrzyżowania kierunków ruchu.

          • 7 6

          • raczej dotyczące manewrów (6)

            powiększ sobie rondo razy 10 i wtedy pomyśl, jak możesz się na nim poruszać:
            1. na wprost (po krzywej, ale na wprost)
            2. w prawo (w kierunku pasa zewnętrznego lub zjazdu)

            Ponieważ sygnalizujesz manewr, jaki zamierzasz wykonać, a nie dokładny kierunek ruchu - NIE UŻYWASZ LEWEGO

            • 19 2

            • Otóż, proszę Szanownego Przedpiszącego... (5)

              Opieram się na interpretacji policjantów z Wydziału Ruchu Drogowego, która mówi iż rondo jest SKRZYŻOWANIEM z wyspą centralną. Skoro jest to skrzyżowanie NALEŻY sygnalizować zamiar skrętu w lewo bądź w prawo, a co za tym idzie UŻYWAĆ LEWEGO kierunkowskazu w przypadku skrętu w lewo ( objeżdżając wyspę centralną ), a następnie opuszczając rondo przełączać na prawy. Skręcając w prawo PRAWEGO. Jadąc na wprost nie używam żadnego, dopiero przy opuszczaniu ronda włączam PRAWY kierunkowskaz. To tyle. I wali mnie co kto sobie o mnie pomyśli.

              • 4 18

              • tak tak tyle że sygnalizuje się zmianę kierunku jazdy a nie bardzo wiem jak możesz zmienić kierunek w lewo, na łuku drogi też wrzucasz kierunek jadąc prosto?, a do definicji zapomnieli dodać ze to skrzyżowanie o ruchu okrężnym, sama centralna wyspa to za mało

                • 9 0

              • (2)

                cieciu a jak zawracam to jaki kierunkowskaz wrzucam? Może tylną wycieraczkę??

                • 3 4

              • To bardzo proste. Wrzucasz prawy kierunkowskaz dopiero przed zjazdem z ronda. Nikogo wcześniej nie obchodzi to, którym zjazdem będziesz zjeżdżał z ronda.

                • 13 0

              • On(a) zapewne tak robi...

                i to jeszcze "z mleczkiem" znaczy pianką żeby było bardziej (E)romantycznie...;>>

                • 0 0

              • Jak widze osobe, która jeździ z włączonym lewym kierunkowskazem dookoła wyspy...

                to jest to dla mnie mentalna blondynka..

                Inna kwestia,że jest to element wprowadzający "niebezpieczeństwo w ruchu drogowym" , gdyż "kierowca bombowca" bardziej skupia się na przełączaniu (nadużywaniu) kierunkowskazów niż na tym co sie dzieje dookoła niego... ;/ Dlatego też za takie zachowanie powinien być dawany mandat!!!

                • 0 0

          • sęk w tym, że nie ma szczegółowych przepisów dotyczących sygnalizowania na żadnym rodzaju skrzyżowania (1)

            Przepisy mówią jedynie: "Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru." (Prawo o Ruchu Drogowym Art.22.5.).

            Tak jak już ktoś powyżej napisał, na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym można wykonać jedynie dwa rodzaje manewru: zmieć pas ruchu (oczywiście jeżeli jest ich kilka) lub zjechać w prawo i tylko te dwa manewry należy sygnalizować!

            • 9 0

            • Zwykła kultura ruchu i wzajemny szacunek dla innych poruszajacych sie po drogach publicznych powinien nakazywać używanie kierunkowskazów przy zjeżdzie z ronda i nie tylko,ale co ja piszę,czy ktoś wie co to jeszcze znaczy.

              • 4 0

        • którego i tak nie widać przez auta oczekujące. Konia z rzedem temu kto czekając na wjazd na rondo widzi prawu kierunkowskaz auta opuszczajacego rondo wczesniejszym zjazdem!

          • 0 4

      • Niestety,szanowni państwo są w zupełnym błędzie. Prawidłowo sygnalizuje się na rondzie, jak na skrzyżowaniu, załączając (1)

        odpowiedni kierunkowskaz przed wjazdem na skrzyżowanie. Czyli prawy,jeżeli opuszczamy rondo pierwszym zjazdem (kierunkowskaz powinien być włączony od momentu dojeżdżania do ronda aż do momentu po jego opuszczeniu), lewy,jeżeli opuszczamy rondo trzecim lub dalszym zjazdem (jak przy skręcaniu w lewo, lub zawracaniu). Jadąc po rondzie NIE UŻYWAMY lewego kierunkowskazu. Następnie używamy prawego kierunkowskazu opuszczając rondo. Kierunkowskaz prawy powinien zostać włączony na wysokości osi jezdni zjazdu poprzedzającego zjazd,którym opuszczamy rondo.

        Dziękuję za uwagę.

        • 2 3

        • to jeszcze poproszę o podstawę prawną

          To o czym napisałeś ma sens i jest (niestety jedną z wielu) popularną i w moim odczuciu dość rozsądną interpretacją przepisów. Czy jednak na pewno prawidłową?

          Sygnalizowanie (nawet tylko przed dojechaniem do ronda) lewym kierunkowskazem zamiaru zjazdu trzecim lub dalszym zjazdem gryzie się jednak nieco z Art. 22.5. ustawy Prawo o Ruchu Drogowym.

          Przepis ten mówi, że zaprzestać sygnalizowania należy po wykonaniu manewru. W przypadku sygnalizowania lewym kierunkowskazem manewr można by uznać za wykonany dopiero po zjeździe z ronda, tymczasem ta interpretacja nakazuje wyłączenie tego kierunkowskazu już po wjechaniu na rondo. W dodatku sam manewr wjazdu na rondo jest skrętem w prawo...

          Stąd taka interpretacja budzi wątpliwości i spory. Niemniej jeśli została "uprawomocniona" w jakiejś ustawie, rozporządzeniu czy chociażby w stworzonej przez jakaś rozsądną instytucję interpretacji przepisów to proszę o podanie źródła.

          Jeśli jednak źródła nie ma to pisanie o tym że ta konkretna interpretacja jest prawidłowa stanowi nadużycie.

          • 2 0

    • a ja dodam od siebie,że 90% kierowców nie wie (22)

      do czego słuzy hamulec ręczny. Na światłach stoją na płaskim podłożu,a nogę na hamulcu trzymają tak,że ma się wrażenie,że zaraz podłogę przebije. Oczywiście nie tyczy się tych,co mają "automaty". Ludzie ! Nauczcie się korzystać z hamulca ręcznego i NIE OŚLEPIAJCIE kierowców stojących za wami z tyłu !!!

      • 13 37

      • jasne, będę co chwilę wrzucał N w automacie i zaciągał hamulec ręczny (3)

        nie po to kupiłem automat aby się męczyć

        • 9 11

        • czytaj ze zrozumieniem

          • 11 0

        • Nie wrzucaj N tylko lepiej P bo szybciej się niszczy skrzynia. (1)

          • 1 0

          • Wrzucanie P powoduje takie samo zużycie sprzęgła konwertera jak ciągłe przełączanie na N. Dodatkowo może powodować wcześniejsze zużycie hamulca (blokady postojowej) w skrzyni. Na skrzyżowaniu należy stać po prostu na D.

            • 2 0

      • (4)

        jak masz jaskre to idz do lekarza a nie zawaracasz d*pe.

        • 18 8

        • a ty co ? chwalisz się zamontowanym trzecim światłem stopu w swoim (1)

          zardzewiałym poldku ? wiadomym jest,że wszyscy z GWE powinni na powtórkowe kursy kierować

          • 2 9

          • Chwali sie?

            Teraz praktycznie każdy samochód to ma... Ktoś tu kontynuuje krucjatę sprzed lat, gdy policja uznawała trzecie światło stop za nielegalne używając głupich argumentów M. In. O oślepianiu?

            • 2 0

        • a po co wciśnięty hamulec (1)

          jak stoisz na plaskim?????boisz sie,ze co niby?gdzie ma ten samochod odjechac????a temu co za toba stoi to pomoze jak zdejmiesz noge z hamulca i nie bedziesz walil po oczach ale GWE wiele tlumaczy.

          • 0 4

          • Np. Gdy ktoś we mniewalnie, by samochód sie nie potoczył do przodu

            Poza tym, nasze drogi są tak równe i płaskie, ze bezpieczniej jednak profilaktycznie stać na hamulcu. A ten argument o oślepianiu sugeruje, ze ktoś powinien sie udać na badanie wzroku...naprawdę, nie znam nikogo, kto by kiedykolwiek wspomniał, ze został oślepiony przez światła stopu..

            • 2 0

      • Jak masz problem ze wzrokiem to przestan prowadzić bo spowodujesz wypadek. (1)

        najlepiej prawko do szufladki i bilecik miesięczny!

        • 18 9

        • przez takich,jak ty,co to nie potrafia korzystać z ręcznego

          można się faktycznie nabawić problemów z oczami....

          • 7 13

      • wiesz jaki płyny byłby ruch gdyby wszyscy zaciągali hamulec ręczny? (1)

        Nie chcę nawet tego sobie wyobrażać

        • 25 5

        • nie było by wiekszej różnicy gdyż wiekszośc dopiwro po właczeniu zielonego włacza 1 bieg...

          wiec różnicy nie widać ;)

          • 0 0

      • Ręczny??? (2)

        HAMULEC AWARYJNY!!!!

        • 7 3

        • Ręczny ma dwie funkcje

          W czasie jazdy jest awaryjnym, a w czasie postoju postojowym.jasiu

          • 1 2

        • Jaki znowu awaryjny. Jest hamulec zasadniczy i pomocniczy. Tyle w temacie poprawnego nazewnictwa. Powiedz Hołkowi, że używa awaryjnego lub postojowego na nawrotach to pęknie ze śmiechu.

          • 4 3

      • lol

        hamulec ręczny służy, by samochód nie stoczył się z górki, gdy go zostawiasz:P
        jak ciężko doświadczonym przez los trzeba być, by w korku przy każdym zatrzymaniu i przed każdymi światłami na kilka sekund zaciągać ręczny, a po chwili go zwalniać...nie wspominając, jak bardzo tamuje to ruch..

        • 11 1

      • goń się pacanie,

        • 0 3

      • właśnie przez takich gieniów, co to dopiero po zapaleniu zielonego, opuszczają ham ręczny, korkuje sie miasto.. (2)

        bo zanim taki melepeta gienio ruszy, to potrafi nastąpić zmiana świateł na niektórych skrzyżowaniach, tylko co takiego gienia może obchodzić ? ważne że on ruszył z ręcznego i przejechał, a inni niech sobie stoją bo mam to w d*pie

        • 11 2

        • Brawo!

          Brawo!

          • 0 0

        • Matołku. Ty dusisz hamulec na płaskim, gdy nikt nie wrzuca ręcznego, ani nie musi dusić...

          • 0 4

      • debilizm

        Mój mąż na każdych światłach zaciąga ręczny bo twierdzi, że zwykły hamulec się za dużo "niszczy" przy częstym używaniu.. Przez to często gęsto rusza parę sekund później niż powinien, opóźnia ruch, ludzie się na niego wkurzają, łącznie ze mną, ale nie przetłumaczysz.. On wie lepiej, a mnie krew zalewa jak mam z nim gdzieś jechać. Ręczny jest do zaciągania na górce / jak zaparkujesz.

        • 7 2

    • Taaa

      Bardzo często spotykam się z tym, gdy kierowcy zjeżdżając z ronda nie używają kierunkowskazu , co powoduje blokowanie innym wjazdu, aby ruch był płynny.

      • 7 1

  • Na Kowalach (3)

    ...to większy korek spowodowały "durne" wysepki na środku jezdni. Nieudolnie zaprojektowana sygnalizacja świetlna nowa na Świętokrzyskiej. A za chwilę spotęguje je sygnalizacja na wysokości nowej stacji Orlenu. Ewidentnie projekt kogoś za biurka w ZDIZ kto w życiu nie przejechał się nawet, żeby zdiagnozować problem. Za chwilę zagęszczenie sygnalizacji będzie tam absurdalnie wysokie. Może to na wysokości biedronki teraz zlikwidować. Wysepka zaraz za szkołą - MEGA NIEPORZUMIENIE uniemożliwia skrę w prawo. A włączającym się do ruchu w kierunku Gdańska skręt w lewo. Pierwsze nowe mega dzwony już w tym miesiącu były. Skończy się na konieczności zbudowania zjazdu z obwodnicy, żeby tworzący się korek od Szadółek jej nie blokował jak zrobili to w Straszynie. Czekam jeszcze na chory pomysł z rondem na zjeździe z obwodnicy, który może zalegnąć się już tylko w głowie inżynierów za biurka. Już po wyborach ..... i wszystko jasne ....

    • 30 10

    • Zgadzam się w 100% (2)

      Światła na skrzyżowaniu z Guderskiego to pomyłka. Mieszkam tam i od czasu wprowadzenia świateł skręt ze Świętokrzyskiej to koszmar. Kierowcy jadący w stronę obwodnicy mają zielone światło i nie wpuszczają jadących w dół i chcących skręcić w Guderskiego bo przecież mają zielone. Doprowadza to do sytuacji, że na zielonym w kierunku centrum Gdańska przejeżdżają 2 auta bo pierwsze w kolejce skręca w lewo w Guderskiego i musi czekać na czerwone żeby tylko uciec ze skrzyżowania.
      Ktoś tu powinien stracić stanowisko pracy....

      • 13 3

      • (1)

        Węzeł w Kowalach już dawno powinien być rozbudowany do pełnej koniczyny. W takiej formie jak jest przestał sobie radzić z natłokiem samochodów już ze 4 lata temu. Budowa w tym miejscu stacji i wprowadzenie świateł to totalny debilizm.

        • 13 2

        • do tego gamonie z wełną na głowie zamiast myśleć o rozbudowie węzłów Kowale, Szadółki i dołożeniu 3 pasa na obwodnicy, planują Obwodnice Metropolitarną. Po kiego grzyba.
          Widać że w GDDKiA pracują ludzie którym ta firma życie uratowała bo nigdzie indziej roboty by nie znaleźli.

          • 7 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane