• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM Redłowo może zyskać kładkę dla pieszych

Patryk Szczerba
9 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Podczas modernizacji SKM Redłowo i montażu windy konieczna będzie budowa kładki dla pasażerów Podczas modernizacji SKM Redłowo i montażu windy konieczna będzie budowa kładki dla pasażerów

Prace przy dostosowaniu stacji SKM Redłowo w Gdyni zobacz na mapie Gdyni do potrzeb osób o ograniczonej mobilności rozpoczną się najszybciej za rok. Już teraz wiadomo, że nie wystarczy montaż samej windy. Do tego, by stacja mogła funkcjonować po modernizacji, konieczna będzie budowa kładki dla pieszych.



Czy stacja w Redłowie spełnia twoje oczekiwania?

Peron pod wiaduktem w ciągu ul. Stryjskiej to jedna ze stacji, które w najbliższym czasie na pewno przejdą modernizację. Mimo przeprowadzonego kilka lat temu odświeżenia, nadal pozostaje obiektem niedostępnym dla osób niepełnosprawnych i mających trudności w poruszaniu. Strome schody nie ułatwiają wejścia także pozostałym. Spore problemy mają choćby ci podróżujący, którzy niosą ze sobą ciężki bagaż.

Sporo do zrobienia

Szybka Kolej Miejska, do której należy infrastruktura, zapewnia, że robi wszystko, by zyskująca na popularności stacja (zwłaszcza po rozbudowie Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego zobacz na mapie Gdyni i  biurowców przy ul. Łużyckiej zobacz na mapie Gdyni) była w pełni nowoczesna. Konkretnych inwestycji w infrastrukturę wciąż brak, ale według zapewnień SKM najbliższe dwa lata powinny przynieść widoczne efekty. Wtedy pojawi się wyczekiwane - nie tyko przez spółkę - dofinansowanie unijne.

Przypomnijmy, ze w skład pakietu przygotowanego przez SKM, który trafi na biurka urzędników w Urzędzie Marszałkowskim, wchodzi przede wszystkim modernizacja dworca podmiejskiego Gdynia Główna zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, o czym informowaliśmy kilka miesięcy temu. We wnioskach widnieje też budowa centrum monitoringu oraz systemu informacji pasażerskiej, które znajdą się w zaaranżowanej na ten cel sali pod kopułą.

Planowane jest także wyposażenie wszystkich peronów na trasie SKM w urządzenia informacji pasażerskiej oraz w systemy kamer i remont tych, które wymagają modernizacji. Wybrane do remontu to Gdańsk Stocznia, a poza Trójmiastem - Rumia Janowo.

W Gdyni pracy będzie najwięcej. Trzeba zmodernizować przystanki: Leszczynki, Grabówek, Stocznię, Chylonię, Redłowo i Orłowo. Na potrzeby remontu tego ostatniego powinna powstać w najbliższym czasie dokumentacja projektowa, ale niewykluczone, że to Redłowo zyska priorytet, jako najczęściej wykorzystywany przystanek.

- W najbliższych tygodniach chcemy złożyć wniosek o dofinansowanie, a później rozpoczną się prace koncepcyjne. Na pewno w przypadku Redłowa nie obędzie się bez współpracy z miastem, bowiem już teraz wiadomo, że przebudowa będzie kolidowała z infrastrukturą miejską - tłumaczy Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM.
Stacja kilkukrotnie przechodziła lifting, ale problemu dostępu dla osób mających trudności z poruszaniem się nie rozwiązano do dziś. Stacja kilkukrotnie przechodziła lifting, ale problemu dostępu dla osób mających trudności z poruszaniem się nie rozwiązano do dziś.
To właśnie jej obecny kształt jest powodem zaangażowania miasta. Przemieszczanie się wiaduktem już teraz powoduje spore trudności kierowców i pieszych. Pierwszym od niedawna mogą towarzyszyć na pasach ruchu stworzonych w ulicy rowerzyści, natomiast drudzy tłoczą się na wąskim chodniku. Nie ma większych szans na jego poszerzenie, ale koniecznością podczas modernizacji stacji i montażu windy może okazać się budowa nowej kładki.

Miasto pomoże

- Rzeczywiście, jesteśmy po wstępnych rozmowach z przewoźnikiem, bo inwestycja wymusi zmiany także na naszym terenie. Na razie nie ma żadnego oficjalnego dokumentu. Czekamy na zakończenie prac koncepcyjnych, które dadzą wstępny zarys, co można będzie zrealizować. Prawdopodobnie nie obędzie się bez dodatkowej kładki, bowiem na wiadukcie już teraz jest za ciasno - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Na razie to wstępna propozycja, choć realizacja dodatkowego przejścia z peronu na wiadukt wydaje się przesądzona. Kluczowa może się okazać lokalizacja. Niewykluczone bowiem, że kładka pojawi się po przeciwnej stronie wiaduktu niż schody prowadzące obecnie na peron. Miasto zapewnia, że w wypracowane rozwiązanie będzie chciało zainwestować.

- Wszystko, co wydarzy się na terenie gminnym, będziemy chcieli sfinansować z naszego budżetu, podpierając się wsparciem finansowym z innych źródeł. Bierzemy udział w pracach koncepcyjnych, będziemy chcieli także brać udział w projektowych i budowlanych - podkreśla wiceprezydent Gdyni.
Koszt całości inwestycji związanej z remontem dworca w Gdyni, modernizacją peronów i zmianami w monitoringu jest szacowany na 98 mln zł.

W przypadku Redłowa prace projektowe mają zakończyć się najpóźniej wiosną przyszłego roku, by przebudowa mogła ruszyć jeszcze w 2017 roku.

Opinie (118)

  • rebe

    Winda dla rowerzystów. Brawo, pełnosprawni kalecy

    • 6 4

  • Winda dla rewrzystów

    • 4 1

  • Nie budowa nowej kładki, a WIADUKTU,

    a nawet przykrycia części torów przy PPNT i odpowiedniego zagospodarowania.
    To niezbędna konieczność. Dobrze, ze prezydent i M.Głuszek zauważają, że tam jest za ciasno, sam dziwię się, że jeszcze nie doszło do poważniejszego wypadku śmiertelnego.

    Z jednej strony chcemy, żeby ludzie korzystali z transportu publicznego, a z drugie strony je ograniczamy. PKM-ka pobudowała przystanki w polu gdzie pies z kulawą nogą nie wsiada, a tu ciągle powstają nowe biurowce (akże PPNT organizuje dodatkowo wiele ciekawych eventów) i przybywa miejsc pracy, a tu mamy takie SKM-owe ograniczenia, czy to nie paradoks ???
    No i co czytam "czekanie dwa lata" - w najlepszym razie, czy to nie dyskryminacja, a nawet bezczelność ??

    • 5 3

  • Lepiej wybudować tunel dla kiboli Arki co przyjeżdżają z północnych wsi za Gdynią kładka nie pewna.

    • 3 0

  • (4)

    Ja wejdę i zejdę z rowerem po tych schodach, na co winda.

    • 0 6

    • (2)

      ciekawe czy rower zmieści się w windzie bo w większości przypadków raczej się nie mieści

      • 0 0

      • (1)

        w Oliwie nawet jak postawię pionowo, nie wlezie, drzwi się nie zamkną.

        a betonowy podjazd działał by zawsze - tej idei kolejowe Dauny nie ogarniają.

        • 2 0

        • ale rozpisując przetarg na "windę dla rowerzystów" można środki z UE szarpnąć...

          • 0 0

    • No, tak.

      Cały świat kręci się wokół ciebie i twojego roweru. Droga gimnazjalistko, oprócz ciebie są jeszcze ludzie kontuzjowani, niepełnosprawni oraz z małymi dziećmi. Dodać jeszcze można ludzi z bagażami i w podeszłym wieku. Pamiętaj o tym.

      • 3 0

  • zastanawiam się nad wychowaniem ludzi (1)

    Jak ma być dobrze skoro prawie na każdym peronie SKM króluje szpecąca kultura grafitti - jak ma być lepiej. PKM jeszcze nie otwarto a mosty były już zamalowane - czy to nie konflikt osobowościowy i choroby psychiczne powodują chęć niszczenia ?

    • 8 0

    • Sztuki nowoczesnej sam diabeł nie kuma.

      • 0 1

  • Windy są tak robione, aby nie działały (4)

    Proszę wskazać działające obecnie windy na przystankach SKM - większość z nich jest nieczynna - niezależnie od przyczyny, nie spełniają swego założenia. Winda powinna być odporna na wandalizm - są takie rozwiązania oraz pomieścić rower lub duży wózek. tego obecnie instalowane windy ni zapewniają.
    Jako standard powinny być równolegle wykonywane podjazdy dla rowerów i wózków. Tak jak to było w przypadku drewnianych kładek i jest stosowane w kilku przypadkach obecnie projektowanych rozwiązań.

    • 11 0

    • W Orłowie miało działać. I ponoć działa. Na windzie działa napis: winda tylko dla inwalidów - rowerzysty won! Nawet marnej rynienki nie ma. Trza taskać.

      Podobny sens ma napis na dworcu w Gdańsku Głównym. Pisałem do R. Kitlińskiego, ponoć interweniował, ale nadal winda "nur fur inwaliden".

      Nepoci i nieudacznicy u władzy w kolejach powinni nam nosić rowery, wózki dziecięce i bagaż, jak bezrobotni w Słupsku, czy Tychach, nie wiem już, gdzie to dla nich zatrudnienie interwencyjne.

      • 3 1

    • To problem wielu inwestycji publicznych

      niestety prawo zamówień publicznych mamy jakie mamy - najniższa cena niemal zawsze decyduje o wszystkim.

      • 3 1

    • Windy odporne na wandalizm kosztują setki tysięcy (1)

      Uzasadnione są tam gdzie ich obecność decyduje o tym czy dana instytucja zarobi lub nie pójdzie z torbami. Użytkownicy SKM będą jeździć bezwzględnie bo skm to ich być albo nie być. Windy są tylko dlatego że to bezwzględny warunek dotacji unijnej. Inwalidzi którzy z definicji nie mają kasy nie są warci kokosów na wandaloodporne windy.

      • 1 2

      • oczywiście - gdyby nie Unia, to żadnych wind dla niepełnosprawnych nie byłoby

        a tak - dostaniemy dotację, czyli kasę wypracowaną i przez nas, i przez innych obywateli Unii, którzy sami nic nie mogą decydować, ale za nich robią to tysiące urzędników. Dostaniemy więc, dodamy swoje a po roku będą dewastacje, zaś po paru latach trzeba będzie windę wymienić na nową i to na nasz koszt. Takie wymuszone prezenty, które nam czkawką się odbiją. Ile razy dziennie taka winda będzie niezbędna? Nie liczę przejazdów dla wygłupów.

        • 0 0

  • lotnisko

    Na dachu szpitala miejskiego miało być lądowisko na helikoptery czy już działa chciałbym lądować Urząd obiecał

    • 3 3

  • windy (2)

    Siedziałem 2 godziny w windzie na chwarznienskiej zanim udzielono pomocy tak nie może być

    • 4 1

    • "bez łomu nie wychodź z domu"

      • 2 0

    • a tramwaj zobaczyłeś?

      kłamco lustracyjny

      • 0 0

  • 98 mln zł???

    To chyba jakiś żart.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane