• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM pokazuje wnętrza nowych pociągów

Krzysztof Koprowski
11 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowe pociągi SKM oceniamy na 4 z plusem
  • Tak prezentują się od środka nowe pociągi Newagu dla trójmiejskiej SKM.
  • Tak się prezentują od środka nowe pociągi Newagu dla trójmiejskiej SKM.
  • Tak się prezentują od środka nowe pociągi Newagu dla trójmiejskiej SKM.
  • Tak się prezentują od środka nowe pociągi Newagu dla trójmiejskiej SKM.

Szybka Kolej Miejska prezentuje wnętrza niemal gotowych pociągów Newag Impuls, które dotrą do Trójmiasta już w marcu br. Koszt zakupu dwóch pojazdów wyniósł ok. 35,5 mln zł.



Jak oceniasz wnętrze nowych pociągów SKM?

Obecnie pierwszy pociąg przechodzi testy na Centralnej Magistrali Kolejowej, gdzie jest rozpędzany do prędkości 160 km/h. Po wykonaniu jazd próbnych oraz sprawdzeniu wszystkich podzespołów, pociągi trafią do Trójmiasta na początku marca br.

Każdy pojazd produkcji nowosądeckiego Newagu liczy 74,4 m długości i przystosowany jest do przewozu 511 osób, w tym 152 na miejscach siedzących. Wnętrze przystosowane jest do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych oraz pasażerów z rowerami.

Dla wygody podróżnych w pobliżu siedzeń zainstalowane zostaną gniazdka elektryczne, umożliwiające podczas jazdy np. podładowanie telefonu komórkowego. Przewidziano również toalety z obiegiem zamkniętym oraz bezgotówkowe automaty biletowe.

Przestrzeń pasażerska oraz kabiny maszynisty będą klimatyzowane. Wejście do pociągu ułatwi dodatkowy, wysuwany stopień, zmniejszający odstęp między pojazdem a peronem.

Impulsy wykorzystywane będą przede wszystkim na odcinku od Wejherowa do Tczewa. SKM nie wyklucza skierowania ich także do obsługi tras do Lęborka i Słupska.

Zobacz zdjęcia z postępu prac nad budową pociągów w styczniu br.

Miejsca

Opinie (231) 4 zablokowane

  • w końcu jakaś zmiana (34)

    Bo te stare pociągi niedługo zaczną się rozpadać

    • 278 27

    • (19)

      Grexit nam nie grozi. Ta oszczędność spowalnia nawet obrót Ziemi.

      • 7 4

      • (18)

        Dla wygody podróżnych w pobliżu siedzeń zainstalowane zostaną gniazdka elektryczne - jezus maria nie wierzę! W KOŃCU po 65 latach ktoś wpadł na ten niewyobrażalnie skomplikowany pomysł!

        a wi-fi?

        psioczą, że zapomnieli w pendolino o wi-fi, a z uwagi na dofinansowanie z unii nie można tego obecnie zmienić - bo za zmiane projektu trzeba będzie oddać kasę...
        wkrótce jednak będzie to możliwe, ale wtedy koszt będzie kosmiczny :) (szybkość pociągu to główny argument, że nie można było tego zainstalować - ROFL, w japonii działa... we francji działa... w polsce przy 2x wolniejszych szybkościach - nie działa...)

        skoro władze pkp wiedzą, że to problem, i że o tym zapomnieli - pytam:
        czy będzie wi-fi w nowych składach? (które jadą znacznie wolniej od pendolino)

        ps.
        te nowe SKM cisną 160km/h
        odległość gdańsk warszawa to 350km
        360/160 = 2h 12min
        pendolino jedzie 3h*
        wait...
        jeszcze raz:
        skm: 2h 12min
        pendolino: 3h
        oczywiście pominąłem zatrzymywanie się na stacjach SKM...
        wynik i tak jest kuriozalny

        *) tak, celowo napisałem 3h, gnoje piszą 2:58 z tego samego powodu dla którego produkty w sklepach kosztują 2,99 a nie 3zł - bo ludzie są tępi, i zamiast 3 widzą 2 :)

        • 23 12

        • szkoda ze w gimnazjum nie byles taki madry i musiales powtarzac zerowke.

          • 6 14

        • (1)

          Oj głupcze. Widzę że podstaw z fizyki nie pamiętamy... te twoje wiliczenia schowaj do kieszeni hehe

          • 2 6

          • wiem, ze pociąg długo się rozpędza, i długo hamuje

            dla historii jest to jednak zupełnie nie istotne...
            przyczepiłeś się do dygresji zapominając o meritum ;) - typowe, jak brak czegoś sensownego do powiedzenia... ale spokojnie przywykłem na tym forum do rozmów z takimi jak Ty ;)

            • 6 4

        • ;) (11)

          Gdańsk Główny - Warszawa Centralna to 2:40 - 2:48 w zależności od pociągu to raz, dwa PLK (zarządca linii kolejowych) ustala odgórnie rezerwy czasowe; obecnie to chyba 3,5 minuty na każde 100 km - więc 12 minut masz z bani - bywa że opóźnione EIP jadą z Warszawy Wschodniej do Gdyni Głównej w 2:56. Po trzecie każde zatrzymanie to ok 3 minut straty: Tczew, Malbork, Iława - razem ok 10 min w plecy ;) A po czwarte to 160 km/h jest co prawda na dużej większości trasy ale jednak nie wszędzie. A po piąte ~w połowie trasy do Warszawy będzie 200 km/h i wtedy EIP zyska jeszcze kilkanaście minut

          • 3 4

          • (9)

            dobrze więc.... POMIJAJĄC już fakt, że to nie jest przedmiotem rozmowy odpowiem...

            niech będzie 2:40h

            Nie zmienia to faktu, że SKM może dojechać do wawy (zatrzymując się na stacjach pendolina) równie szybko... (założe się, że 160 to nie VMax)

            z poprzedniego artykułu:
            "Dwa nowe elektryczne zespoły trakcyjne za 35,5 mln zł"

            więc jeden kosztuje ~18mln ZŁOTYCH

            "Koszt zakupu przez PKP Intercity 20 pociągów Pendolino to 400 mln euro" - znaczy 1,6mld złotych
            czyli jedno pie**olino kosztuje 80mln zł, a nasza SKM 18mln zł...

            jechałeś pendolino? ja akurat miałem przyjemność... powiem szczerze - super... cichutko, gniazdka przy każdym siedzeniu, miejsca dość... akurat miałem fart i puste miejsce obok...

            tak patrzę na te zdjęcia powyższe... i gdyby obrócić wszystkie fotele w jedną stronę, i co kilka rzędów dodać stolik... NICZYM by się te 2 pociągi nie różniły...

            widzisz teraz problem, o którym wspomniałem? (WSPOMNIAŁEM! przy okazji komentarza dot. cudu techniki jakim są gniazdka w elektrycznym pociągu... WSPOMNIAŁEM, i nie miałem zamiaru o tym dalej dyskutować...)

            za te 60 baniek straty na każdym jednym składzie (miliard dwieście milionów zł) trzeba było zrobić modernizację torów, żeby następne pociągi jeździły 450km/h jak we francji czy chinach....
            i nie chce słuchać o dotacjach unijnych - bo to NASZA KASA z NASZYCH PODATKÓW...

            a wracając do meritum...

            po 65 latach istnienia SKM, dodali gniazdka elektryczne przy każdym siedzeniu! szaleństwo! idę na pociąg będę jeździł w kółko żeby korzystać z tego cudu techniki!!!!!!!11111111111oneoneone

            coś co na świecie było i funkcjonuje od dobrych 20-40 lat, u nas jest hitem i mamy się z tego niby cieszyć?! ktoś może ostatnio sprawdzał, który mamy rok?!

            swoją drogą... ciekawe, czy w tych "nowych" składach g*wno dalej wylewa się na tory...

            • 6 6

            • Mówiąc najprościej, i najkrócej jak się da... może moje posty są za długie i ciężko ogarnąć ogrom literek:

              Czy kupując komputer chwalisz się koledze, że Twój komputer ma procesor?
              Czy kupując samochód wspominasz o tym, że ma koła?!

              W takim razie co w tym artykule robi info, że "zainstalowane zostaną" - tzn jeszcze ich nie ma?!?!?!?! - gniazdka elektryczne, skoro jest to standard na całym świecie!?

              Nie mam pretensji do artykułu... ani do tego, że mamy nowe pociągi... super! cieszę się niezmiernie, bo takie zmiany to zawsze +

              Pytam tylko (niezbyt grzecznie) dlaczego w tych nowych SKM nie ma WI-FI?

              ---

              "Miasto gdańsk zamówiło nowe autobusy. Nowe autobusy będą miały drzwi, okna oraz koła - a dla komfortu pasażerów zainstalowane zostaną nawet siedzenia!"
              komentarze:
              -brawo gdańsk
              -tak trzymać
              -w końcu zmiana...

              litości....

              • 3 4

            • jechałem Pendolino i to nie raz (6)

              Ja mam zazwyczaj płytki sen i rzadko zdarza mi się spać w podróży. w EIP regularnie "przycinam komara". ED250 i nowe jednostki SKM to 2 zupełnie różne pociągi, różni je budowa poszycia (co za tym idzie tłumienie hałasu z zewnątrz i tłumienie drgań), rodzaj napędu, zawieszenie itp. Porównywanie czegokolwiek w Polsce do Pendolino to gruba przesada. Już takie zabiegi stosowano promując wyroby PESY (Dart). Wejdź na YouTube, znajdziesz tam filmy porównujące poziom hałasu w Pendolino, Darcie i Flircie. Potem odwiedź wujka google i zobacz porównanie poziomu drgań w środku pojazdu na tych samych odcinkach. Wykresy prawdę mówią

              • 5 3

              • (5)

                dobrze...
                masz całkowitą rację, nie sprawdzałem... nawiązałem tylko do szybkości obu pociągów...

                i PO RAZ PIĄTY: nie o tym mówię :) i zupełnie temat pendolino mnie nie obchodzi... to miło, że bronicie tego zacnego wyrobu...

                ps. tak odnośnie tego rozpędzania i hamowania ;))
                tam ktoś wyżej/niżej cwaniakował z tym czasem co podałem... ale bez obliczeń... tak na szybko sprawdziłem, pendolino do 160km/h rozpędza się w ~3 minuty - przy 4 stacjach to 12 minut

                przyspieszenie pendolino o 0.3m/ss
                natomiast już stare skm miały 0.5m/ss (EN57/ 71)
                nowe mają 0.9m/ss :) - trzy razy szybciej się rozpędza od niebieskiego szmelcu :D

                tak więc kolego tam na dole od frytek... sam się może nimi zajmij ;)))

                • 4 3

              • przyspieszenie Pendolino to 0,49 m/s3 w rozruchu (2)

                Zarówno TGV jak i ICE mają podobne a. Tak więc Francuzi i Niemcy jeżdżą szmelcem. Interesująca teza ;) Normą w zachodnioeuropejskiej kolei miejskiej jest przyspieszenie rzędu 1,2 m/s3. Przyspieszenie w kolei dalekobieżnej nie ma zupełnie przełożenia na osiągi. Nie ta masa, inny komfort oczekiwany przez pasażera, zysk czasowy to sekundy.

                • 2 2

              • (1)

                no jeśli wierzyć wikipedii, to znów masz rację...

                poza tym, że przyspieszenie TGV to 2-2.5m/ss
                co do EU07 zgadza się, jest to około 0,5 :)

                w kwestii pendoilno polecam jednak sięgnąć do specyfikacji technicznej :D

                • 3 3

              • 2,5 m/s2 lol

                Policz sobie pobór prądu ;D

                • 1 2

              • Napisales: (1)

                "i gdyby obrócić wszystkie fotele w jedną stronę, i co kilka rzędów dodać stolik... NICZYM by się te 2 pociągi nie różniły..."

                Zatem jednak porownales je i uznales, ze to to samo.

                Co do ceny - 1,6mld takze wlicza sie 20 lat utrzymania pocoagow pendolino (z tego, co wiem stanowi to polowe kosztow).

                • 1 2

              • źle wiesz...
                400 mln euro to koszt pociągów
                kolejne 225 mln euro to koszt utrzymania przez 17 lat

                przypomnę również, że nie rozmawiamy o pendolino tylko o braku wi-fi w nowych SKM ;)
                sami eksperci :D

                • 1 0

            • Czy ta SKMka może jechać te 160km/h

              również na zakrętach czy tylko na prostej?

              • 1 0

          • "A po piąte ~w połowie trasy do Warszawy będzie 200 km/h i wtedy EIP zyska jeszcze kilkanaście minut"
            Odcinek na 200km/h bedzie mial cos kolo 65km plus Tczew-Gdansk, reszta to krociótkie kawalki. Teraz, nawet załóżmy długość 100km dla odcinka 200km/h. Mozliwa róznica czasowa na dlugosci 100km to 7,5 minuty.

            • 1 0

        • Zajmij się frytkami. (2)

          Analizą nie powinny zajmować się osoby które się na niej nie znają. policzyłeś cały odcinek przez maksymalną prędkość i porównujesz to do przejazdu roboczego. Więc zacznijmy od początku:

          Pociąg nie rusza z prędkością 160km/h Rozpędzenie się wydłuża czas.
          Pendolino na odcinku Gdańsk-Warszawa Centralna zatrzymuje się na 4 stacjach co wydłuża czas. Dojeżdżając do tych stacji musi zwolnić a ruszając również musi się rozpędzić do 160 km/h. To także wydłuża czas.
          Po drodze są odcinku na których musi zwolnić więc cały czas również nie jedzie 160km/h.

          ROTFL jak ja lubię ludzi którzy widzą tylko to co chcą.

          • 3 4

          • gratuluje, zdublowałeś post kolegi powyżej, powinszować...
            wyżej masz 2 posty wyjaśnienia, nie będę się powtarzał ;)

            ps. należy również wspomnieć, że zignorowałeś przesłanie, i skomentowałeś to co jest zupełnie dla istoty problemu nieznaczące... gratuluje umiejętności czytania ze zrozumieniem...

            • 1 2

          • Roznica dla pociagu na 200km/h a tym na 160km/h, przy wszystkich zalozonych odcinkach na 200km/h na trasie Warszawa-Gdansk to ponizej 10 minut.

            Przejscie na 230km/h na CMK z 200km/h przy załóżmy odcinku dlugosci 200km to 8 minut.

            • 2 0

    • one już dawno zaczęły się rozpadać.. szczególnie widać, to przy minusowych temperaturach

      • 8 4

    • Ciekawe czy nadal będzie bojąc. (4)

      Ostatnio tak mnie rozchuśtało w skm, że kolacja wypadła mi z żołądka.

      • 6 10

      • bujać (3)

        • 6 1

        • i hustac (2)

          • 2 0

          • (1)

            to akurat chyba wina torów ;)

            • 1 0

            • akurat nie torów, tylko zużytych tłumików drgań skrętnych w podwoziu skm.

              • 4 0

    • a ten zwisający sufit to jakas opcja dodatkowa?

      • 8 0

    • Jeszcze tylko wymienić renomę na normalnych konduktorów (1)

      ...i będzie lepiej niż na Zachodzie

      • 5 1

      • Hehe

        Renomy od ponad roku nie ma na pociągach.

        • 2 0

    • wnetrza kosmiczne

      ale te welurowe siedzenia zaraz beda brudne niestety...

      • 3 3

    • Znów opcja wagonów regionalnych. (1)

      A na podstawowej trasie SKM Wejherowo-Pruszcz Gd. powinni byli zaprojektować opcję "metro". Taka opcja najbardziej odpowiadająca charakterowi kolei wewnątrz-miejskiej była tylko w latach 1951- 1973 (stare berlinki 600 V). Każdy wagon miał od strony peronów czworo drzwi, wymiana pasażerów na przystankach trwała ok. 30 sek. Czas przejazdu z Gdańska do Gdyni wynosił 28 minut. Po unifikacji napięcia na 3000 V obecne ciężkie pociągi opcji regionalnej jadą na tym odcinku
      35 minut. Gabaryty wagonów nie są dostosowane do peronów (stąd ta dziura 40cm pomiędzy peronem i wagonem.
      Dodatkowy blat wysuwany z podłogi na peron, którym chełpi się Newag, to około 60 sekund dodatkowego postoju na każdym przystanku.
      Niestety projektanci nowych pociągów nie czują charakteru trójmiejskiej SKM.

      • 20 0

      • projektant wykonuje zlecenie... to zleceniodawcy nie czują swojej pracy

        banda przypadkowych kolegów i znajomych królika

        • 16 0

    • super

      ale ja kochałem te plastikowe czerwone siedzenia :)

      • 1 1

    • Co wy ludzi piszecie !!!!!!!!!!

      Nie rozumiem połowy z was , piszecie takie bzdury ze nawet głowa tego nie pomieści , nie będę sie rozpisywał, kto chce to sobie poczyta komentarze , jestem za starymi skmkami !

      • 0 1

  • (11)

    Czy będzie przewidziane miejsce na peta i bronksa? Najlepiej bezpośrednio przy miejscach przeznaczonych dla matki z dzieckiem.

    • 315 20

    • miejsca tylko dla flejtuchów

      kwaśny swąd z ryja obowiązkowy, nalepiej żeby były stojąco-biegnące za składem

      • 51 0

    • Czy siedzenia obszyte są materiałem?

      Jeśli tak, to po staremu - wsiądzie jeden menel, a smród przeniesie się na ubranie setek następnych osób, które zaszczycą to miejsce. No i pluskwy gratis

      • 57 1

    • zwłaszcza, że po 500+ przybędzie i jednych i drugich

      • 39 7

    • czy będzie kapliczka? (2)

      • 39 8

      • Dobre ;-) :-) :-) (1)

        • 12 5

        • Beznadziejne :-):-):-)

          • 4 13

    • jasne, tzw. "przedział rodzinny 500+" (1)

      • 30 4

      • to pociag majacy pojemnosc pasazerow 500+ wiec tylko dla wyborcow

        • 16 1

    • miejsca dla dla matki i dziecka...ale tylko drugiego i kolejnego!!! (1)

      • 41 4

      • drugie i kolejne

        http://wpolityce.pl/polityka/281327-co-naprawde-obiecywal-pis-skad-ta-manipulacja-obietnica-500-zl-na-kazde-dziecko-tak-sie-tworzy-fakty-medialne

        • 2 2

    • Nie będzie miejsca na peta i bronksa bo nie pójdzie do buraków z Leborka

      • 1 1

  • (7)

    Nie zaszybka ta zmiana , te co są teraz można by jeszcze poeksplatowac ze 40 lat

    • 160 13

    • Ja się pytam......

      A gdzie jest przedział dla pijących i palących.

      • 36 2

    • (2)

      Co to jest "zaszybka"?

      • 16 0

      • Że siedzisz za szybką, nie widzisz ile tam przeszklonych powierzchni.

        • 17 0

      • "oszybka" to po ros. pomyłka ale zaszybka...?

        • 0 0

    • Myślę że conajmniej ze 100 lat

      • 16 0

    • Pewnie, że by mozna

      tylko potrzebna jest odpowiednio prowadzona eksploatacja z regularnymi remontami i naprawami bieżącymi

      • 5 2

    • dokłanie...i przy okazji zgarnąć dotację na muzea

      • 0 0

  • menelnia, gimbaza szybciutko zniszczą (8)

    ze ludzie potrafią być tacy podli

    • 220 12

    • Interwencja "Ochrony SOK SKM". (7)

      Byłem świadkiem super-interwencji panów z ochrony SOK SKM. Było to w minioną sobotę około 21;00 w pociągu SKM. Przechodzi patrol ochrony, jak zwykle w żółwim tempie i w święcących na kilometr kaftanikach, a 2 gości pije piwo i ma ich totalnie gdzieś. Super-patrol się zatrzymuje i wchodzi w interakcje z 2 dresiarzami-
      "Dzień dobry, tutaj się nie pije, poproszę dokumenty", na co 2 gości wstaje, otwiera okno i wyrzucają butelki na zewnątrz z jadącego pociągu, po czym jeden mówi "Widzisz gdzieś tu k*rwa piwo!?", Na co drugi dopowiada "Jakie piwo, jakie dokumenty, czy wy jakieś halucynacje macie, zaraz zadzwonię na 112 i powiem, że się czegoś naćpaliście".
      Po takiej wymianie zdań 2 ochroniarzy z SOK SKM bez słowa dalej dumnie zaczęło kroczyć przez pociąg jakby nic się nie stało, tylko głowy biedaki trochę opuścili.
      Nie znam się na tej pracy, ale taka interwencja powinna wyglądać chyba trochę inaczej.

      • 41 2

      • Wyrzucanie przez okno to jeszcze wyższy mandat

        Powinno być nagrane na monitoringu

        • 29 0

      • Nie pochwalam tych 2 dresów, ale......... (1)

        No właśnie ale.....Ochrona SOK SKM nie ma prawa przetwarzać danych. Nie mają prawa brać dokumentów a już kategorycznie spisać dane osobowe. Pasażerami z twojego komentarza powinna zajmować się Policja, albo SOK-iści, z tym że ci prawdziwi, a nie podróbki z SOK SKM, którzy mają identyczne prawa jak ochroniarz w "Lidlu" czy "Biedronce". Ustawa o ochronie osób i mienia jasno mówi kiedy ochroniarz może zażądać dokumentu i dotyczy to obiektów zamkniętych gdzie trzeba mieć przepustki, na przykład stocznia. SKM jest ogólnodostępne, więc pracownicy ochrony nagminnie łamią prawo.

        • 12 4

        • Kolega pracował kiedyś na ochronie w markecie. Po ujęciu sprawcy kradzieży jego dane oraz przebieg zdarzenia notował na formularzu wydanym przez firmę. Skoro firma wydaje taki formularz, to chyba jest to zgodne z prawem? Sprawca kradzieży miał jedynie możliwość odmówić podania danych i dopiero po przyjeździe policji te dane należało uzupełnić (taki formularz konieczny był na ewentualnej sprawie sądowej). Jak się do tego ustosunkujesz?

          • 9 3

      • widzialem cos podobnego

        w nocy z piatku na sobote okolo 2 w nocy w SKMce dwóch pijanych dresiarzy zaczęło w coś walić, kopać. a to w drzwi, a to w śmietnik itd. po chwili rozpylili gaz pieprzowy i se poszli na przód wagonu. zjawiło się z 8 sokistów, dobrze wiedzieli którzy dwaj to zrobili, ale co? nie podeszli w ogóle, a kolesie sobie siedzieli i cieszyli michę że narozrabiali

        • 5 0

      • żałuję że nie mam broni- bo bym te bezmózgowe dresy na miejscu zastrzelił i (1)

        każdy by z pasażerów głowę odwrócił i słowa nie powiedział- bo nikt nie chce śmieci w społeczeństwie

        • 4 3

        • niestety tacy najchętniej się rozmnażaja

          • 0 1

      • Wystarczy...
        zatrzymać pociąg i wezwać policję. Policja po przybyciu bez trudu znajdzie wyrzucone za oknem butelki na których wyrzucanie są swiadkowie. Wiec mandat za picie oraz smiecenie. Ale i tak najlepsza byłaby chłosta.

        • 0 0

  • (2)

    Przedział imprezowy gdzie?
    Za mało miejsc na rowerki.

    • 109 12

    • (1)

      stare pociagi przerabiali by siedzenia byly w ukladzie 'metro' tj przy scianie co daje duzo miejsc stojacych, co sprawdza sie przy czestej rotacji pasazerow. a tutaj siedzenia jak w autobusie, ciasne i gesto, jak w PKS. czyzby w chwili zakupu przewidziana byla modernizacja za 40 lat jak w przypadku starych?

      • 4 10

      • Weź się opanuj z rotacją

        Bardzo podobają mi sie siedzenia ustawione po ludzku a nie dla bydła.

        • 13 2

  • szkoda tylko (8)

    że chamstwo zaraz to zasyfi, pewnie już w pierwszym tygodniu pojawią się pomazania flamastrami, porysowane szyby, ogólny brud

    • 222 4

    • nie ma obawy

      będą wpuszczani tylko ludzie w krawatach

      • 19 0

    • (1)

      Powinni wprowadzić kary co do zarobków żeby każdy równo cierpiał!!! Dla takiego co zarabia 1500zł, 500 to dużo, a dla osoby zarabiającej 3000 lub więcej nawet się nie przejmie.

      • 7 6

      • widać że zarabiasz mało

        500 zł to dużo dla każdego.
        bogaci nie byliby bogaci gdyby uważali że 500 zł to grosze.

        • 3 0

    • (3)

      Właśnie dlatego nie powinni puszczać ich poza Trójmiasto, czyli do wylęgarni patusów takich jak wejherowo czy lębork.

      • 15 5

      • (1)

        Największa wylęgarnią jest w dzikich dzielnicach Trójmiasta niestety...

        • 3 3

        • trochę szacunku ...

          Tak zwane "patusy" - jak to pięknie i wdzięcznie zostało nazwane - są wszędzie, nie tylko w Wejherowie czy Lęborku. Zawsze się znajdzie ktoś, komu nie podoba się życie w pięknym, czystym i nowoczesnym społeczeństwie. Najłatwiej kogoś zaszufladkować i oczernić... Zastanówmy się najpierw, zanim rzucimy w kogoś kolejnym "hejtem".
          Mam nadzieję, że wszyscy uszanujemy nowe SKM-ki, bo będą służyć każdemu z nas, bez różnicy gdzie jest nasza stacja początkowa ;)

          Pozdrawiam

          • 3 1

      • A niech puszczają wszędzie

        Byle by zmienili prawo i za takie akty wandalizmu z premedytacją karać pracami społecznymi. Serio, na ile poznałem charakter dresiarni, to jest dla nich jedna z najgorszych kar :D
        No i z pożytkiem dla społeczeństwa! ;)

        Czemu nikt na to jeszcze nie wpadł wśród naszych zacnych włodarzy?!

        • 6 0

    • Chyba już tam byli

      Na zdjęciach jakoś część sufitu z kamerą odpada, może kamerę za ciężką dobrali :)

      • 0 1

  • Wow - w końcu coś! (3)

    • 50 2

    • 100% racji (1)

      normalnie Hameryka!

      • 3 2

      • Jewropa panie. I weszobijki też będą.

        • 3 2

    • Racja! Całe dwa składy od 40 lat...... mają rozmach skur.... .

      • 9 0

  • Bardzo dobrze (2)

    Nowy tabor dla SKM bardzo potrzebny, oby w najbliższym czasie kupili jeszcze więcej nowych pociągów i sukcesywnie wymieniali stary tabor

    • 88 5

    • Jeszcze więcej? Jak narazie to kupili 2 a najmłodsze wśród pozostałych składów mają po kilkadziesiąt lat

      • 18 1

    • Nic nowego już nie kupią.

      Zakup tych dwóch trwał półtora roku a na kolejne nawet się nie zanosi. Przed nami kolejne 40 lat jeżdżenia kiblami.

      • 9 0

  • Bez drzwi między wagonami :-) (2)

    Widać odrazu, że jest bezpieczniejsza.

    • 99 3

    • Wysuwany stopień!!! (1)

      Ale jak to? To można zrobić wysuwany stopień i zmniejszyć tą ogromną dziurę między pociągiem i peronem??? Naprawdę jest to możliwe???

      • 30 1

      • Poczekamy ze dwa lata jak się stopień zacznie zacianć i pociąg będzie 5 minut ruszał z peronu

        • 8 1

  • (5)

    Dopóki nie ma, jak w metrze, bramek umożliwiających wejście na peron tylko z biletem, uważam że bez sensu są obicia z materiału na siedzeniach. Za dużo meneli jeździ na gapę żeby się ogrzać, a przy okazji zasikuje i zasyfia siedzenia.

    • 276 7

    • Brawo Ty!

      w samo sedno...

      • 41 3

    • Do metra też można wejść bez biletu. Są darmowe bilety otwierające bramki.

      • 7 13

    • Bramki

      Bramki nic nie dadzą jeśli SOK SKM będzie nadal "udawał że pracuje".

      • 38 1

    • niestety

      menele potrafią zasyfić nawet kanapy ze skaju w bibliotece w ch Manhattan.
      chyba tylko siedzenia z plastiku by zdały egzamin.

      • 16 0

    • i oby tak dalej

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane