• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Nauta wyposaży w scrubbery statki Finnlines

erka
16 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Wejście pierwszej jednostki Finnlines do stoczni Nauta planowane jest na listopad 2014 r. Ostatnia opuści stocznię na koniec lutego 2015 r. Wejście pierwszej jednostki Finnlines do stoczni Nauta planowane jest na listopad 2014 r. Ostatnia opuści stocznię na koniec lutego 2015 r.

Kolejna stocznia trójmiejska stocznia zajmie się dostosowywaniem statków do wymogów tzw. dyrektywy siarkowej. Stocznia Remontowa Nauta zawarła kontrakt na montaż urządzeń do odsiarczania spalin (scrubberów) na sześciu jednostkach typu ro-ro, należących do armatora Finnlines.



Finnlines, będący częścią Grupy Grimaldi jest jednym z głównych graczy na ryku przewozów towarowych i pasażerskich w rejonie Bałtyku. Podobnie jak inni przewoźnicy, których dotyczą nowe regulacje europejskie (dyrektywa dotycząca zmiany limitu zawartości siarki w paliwie okrętowym na Morzu Bałtyckim, Morzu Północnym i w Kanale La Manche), jego jednostki muszą zacząć stosować dużo droższe paliwo z niższym limitem zawartości siarki, albo modyfikować silniki, aby mogły pracować na LNG, lub też montować urządzenia wypłukujące siarkę ze spalin paliwa ciężkiego (tzw. skrubery lub płuczki).

Przewoźnik wybrał trzecią z opcji, powierzając sześć z pierwszych dziesięciu przeróbek gdyńskiej stoczni Nauta z Grupy MARS Shipyards and Offshore (należącej do Polskiej Grupy Zbrojeniowej). Pozostałe zlecenia otrzymały Gdańska Stocznia Remontowa oraz stocznia z Kłajpedy.

- Nowy kontrakt na montaż skruberów to realizacja strategii, według której spółki MARS Shipyards & Offshore dywersyfikują swoją działalność zdobywając nowe rynki i klientów. Liczę na to, że dzięki obecności spółek Grupy MARS, w tym stoczni Nauta, w Polskiej Grupie Zbrojeniowej ta strategia szybko się rozwinie, także na zamówienia z branży obronnej - powiedział Wojciech Dąbrowski, prezes Polskiej Grupy Zbrojeniowej,

Prace odbędą się pod nadzorem fińskiej firmy Synkronex Oy. Wejście pierwszej jednostki do stoczni planowane jest na listopad 2014 r., ostatnia opuści stocznię na koniec lutego 2015 r. Producentem scrubberów jest lider technologii odsiarczania, fińska Wärtsilä. W trakcie procesu instalacji jednostki będą przechodziły również remont w zakresach niekolidujących z montażem odsiarczaczy.
erka

Miejsca

Opinie (28) 1 zablokowana

  • scrubbery (2)

    Moze to poczatek odnowy w Naucie? Nauta to stara stocznia remontowa z tradycjami chociaz w ostatnich latach jej renoma podupadla. Mam tylko obawy czy podola temu zadaniu? Wierze ze tak chociaz slychac rozne glosy.I jeszcze jedna uwaga nie rozumiem jaki wplyw moze miec wykonastwo prac na jednostach Finnlines z zamowieniami wojskowymi?

    • 24 0

    • Nauty za rok nie bedzie istniec w obecnej konfiguracji (1)

      pomysl z kadlubami na pochylni w gdansku nie wypalil z roznych powodow , a tak naprawde na rynku obecnie nie ma i nie bedzie rentownych zamowien, w criscie tez posucha. Generalnie robota jest ale co z tego jak norweg panisko oferuje grosze.
      w remontachna baltyku jest deflacja , a teren nauty w gdyni na sprzedaz jak ruszy deweloperka. Jak ktos napisal obecnym wladzom chodzi o to aby wyssac z nauty kase ... powodow upadku nauty jest wiele , oczywiscie jeden z nich to panstwowe dotowanie i wciskanie na sile niekompetentnych kolegow na stanowiska gdzie placa po 40 , 50 tysiecy na m-c ... niech zyje panstwowy nepotyzm.

      • 7 0

      • zgadzam się całkowicie , widać jak na dłoni, że ta zasłużona o prawie 90 letniej historii stocznia powoli odchodzi w przeszłość. Szkoda, że nie rozumieją tego obecni właściciele stoczni a może nie chcą bo maja inne cele i tylko dla zmylenia opowiadają bajki o okrętach podwodnych.

        • 6 0

  • Remontowa rządzi !

    • 33 8

  • Wysposaży?!

    Wyposaży na wyspie? ;-) A skoro owe skrubery to po polsku płuczki, to nie można tak napisać?

    • 13 14

  • troche to nie gramatycznie

    "Kolejna stocznia trójmiejska stocznia zajmie się dostosowywaniem"...

    • 8 8

  • Taaa.... (2)

    Finnlines należy do grupy Grimaldi, a ta jak wiadomo chce kupić PŻB.
    MARS to z kolei grupa kolesiów od żłobu.
    Więc może jest tak, że za umieszczenie remontów w Naucie ( z grupy MARS), ś...le z PO sprzedadzą za bezcen PŻB.

    • 27 4

    • chory umysł...matko...wszędzie spisek (1)

      PŻB jest mało warty, nikt nie chce kupić tego komunistycznego dinozaura

      • 9 16

      • ale Grimaldi złozył ofertę. a co do MARS to opinia ta o kolesiach jest powszechna w środowisku okrętowców i jestem tego samego zdania. Czy włosi kupią PŻB trudno powiedzieć.Nauty z pewnością nie kupią bo zbyt dużo zobowiązań ma , ponad 330 mln zł różnych pożyczek i kredytów a straty w tym roku to ponad 20 mln zł z do końca 2014 jeszcze trochę.

        • 15 3

  • Nauta sponsor strategiczny Bałtyku Gdynia !!!!!! (1)

    • 10 11

    • z tego co wiem Nauta ma spore klopoty finansowe i dlatego nie moze byc sponsrem Baltyku a szkoda

      • 9 0

  • Gdzie po kursie spawacza? (3)

    pomożecie?:)

    • 8 7

    • Norwegia

      • 9 0

    • Szkocja

      • 7 0

    • pakuj walizki i wyjazd z Bolandy

      • 1 0

  • droga redakcjo (1)

    Polska nazwa to:
    Skruber
    Płuczka
    Absorber

    Natomiast określenie scrubber w języku Polskim nie występuje

    • 22 1

    • dobrze jak journalista wie gdzie dziob statku

      za duzo wymagasz od pismaka, notabene za 2000 netto pracowac w czyms takim jak trojmiasto.pl to przyjemne nie jest.

      • 2 0

  • Nauta ma ogromne straty (8)

    Niedlugo zamkna oddzial w gdansku.

    • 32 1

    • (2)

      a kiedy zamkną tych co doprowadzili do strat ?

      • 27 1

      • straty

        nikogo nie zamkną bo to jedna sitwa - teraz uciekaja do pegaza. jedyne co mozna zrobic to nie glosowac na nich w wyborach . moim zdaniem nauty juz nie ma, nie ma szans na zwrot pozyczek i kredytow i o to chodzilo marsjanom, teraz kolesie kupia naute za grosze

        • 22 1

      • ci to Piotr S., Paweł MD., Andrzej Sz. oraz inne mniejsze płotki ....

        • 20 0

    • (2)

      Tiaaa, nie pozamykają, bo ich wszystkich broni PeŁo i "S" - tajemnicą poliszynela jest, że prezes Nauty A. Sz. kumpluje się z Borowczakiem, który chroni go przed marsjanami. Ponoć nie pozwala wywalić tej ekipy już od upadku Konremu.

      • 10 0

      • no właśnie dla swoich przyziemnych interesów doprowadzili do likwidacji 300 miejsc pracy w Gdyni.

        • 8 0

      • czyli, że marsjanie pokryją straty jakie ma Nauta mewa nautowska kracze że jest tego już ponad 20 milionów zł a do końca 2014 roku jeszcze trochę. tak źle w Naucie nigdy nie było. ciekawe czy i jakie interesy kryja sie za kumpelskimi kontaktami z posłem ?

        • 9 0

    • oddział w gdansku (1)

      a co na to pan sławek tak sie chwalił jak dobrze idzie tyle ze nie liczył bo cgyba bie umie kosztów.ciekawe skąd ma teraz dodatkowa kasę? źródło wyschło. ciekawe jakie sa straty na tych nowo budowanych kadłubach? ale nie ma co sie martwić , marsjanie dołożą z kasy państwowej.

      • 4 0

      • mówią , że na polecenie marsjan buc czyli nieuk płacił ludziom w gdansku

        • 2 0

  • Dotowana NAUTA (1)

    Nauta ,która jest permanentnie dotowana z naszych podatków przez Agencje Przemysłu może oferować takie prace poniżej kosztów i podkwotowywac prywatne
    firmy . Chwalić sie tym to już pełna buta i drwina z ludzi. NAUTA ma ciagle straty
    i wszyscy wiedza ,ze to prędzej czy pózniej będzie dramat a. MARS będzie rozliczony przez nowy rząd !!!

    • 26 3

    • tak jest. przecież wszyscy wkoło wiedzą , że tu nie chodzi o rozwój stoczni lecz o kasę dla kolesi. o tym jak dba się o swoich tam jest wiele przykładów np. spora gromadka dyrektorów i innych zauszników, kupno nowych samochodów itd.
      a produkcja leży - sejner bud. 690 nie skończony odszedł po dwóch latach ze stoczni
      teraz reklamacje a straty duże, zlikwidowano spółkę Konrem Nauta i przy okazji 300 miejsc pracy w Gdyni, straty spółki olbrzymie bo kasa poszła gdzie indziej.
      można podejrzewać z duzym prawdopodobienstwem , że cel jest jeden wyssać kasę , doprowadzić do upadku prawie 90 letnią stocznię ( a co ma tak długo zyć, jest stara i czas na nią) a to co zostanie oddać kumplom z złotówkę.

      • 19 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane