- 1 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (327 opinii)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (429 opinii)
- 3 Upiorne syreny i największe pożary (6 opinii)
- 4 Auto wjechało w pieszych i w budynek (279 opinii)
- 5 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (67 opinii)
- 6 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (113 opinii)
BCT i GCT razem. Szykuje się fuzja gdyńskich terminali kontenerowych
BCT i GCT, czyli gdyńskie terminale kontenerowe zostaną połączone. Trwają rozmowy na ten temat na poziomie właścicielskim. Jak się dowiedzieliśmy, nie chodzi o przejęcie, a o fuzję. Szczegóły mają być znane do końca tego roku.
- Rzeczywiście trwają rozmowy w sprawie współpracy obu terminali. W tej chwili są w stadium końcowego uzgadniania warunków współpracy i oczekiwania na udzielenie zgody dotyczącej tego rodzaju współpracy przez odpowiednie instytucje polskie i europejskie. Przewidujemy, że finalne połączenie działań nastąpi na przełomie roku, wtedy też będziemy mogli udzielić więcej informacji - poinformował nas Michał Kużajczyk, kierownik ds. marketingu BCT.
BCT Bałtycki Terminal Kontenerowy od 2003 należy do Międzynarodowego Operatora Terminali Kontenerowych (ICTSI) - spółki, która zajmuje się zakupem, rozwojem, zarządzaniem i obsługą portów oraz terminali kontenerowych na całym świecie. Została założona w 1987 na Filipinach. Dziś Grupa ICTSI działa w 11 krajach, na czterech kontynentach. GCT, czyli Gdynia Container Terminal należy do Hutchison Port Holdings z Singapuru. Terminal rozpoczął działalność przeładunkową kontenerów w marcu 2006 roku.
Mówi się, że będzie to fuzja i obie strony będą miały po 50 proc.
Ten ruch ma wzmocnić gdyńskie terminale i podnieść ich konkurencyjność. Ostatnie lata, po wejściu oceanicznego serwisu do gdańskiego terminalu DCT były coraz trudniejsze dla terminali gdyńskich, które mają dużo mniejsze możliwości przeładunkowe, a przede wszystkim z racji swojej lokalizacji (wewnątrz portu) nie mogą przyjmować dużych jednostek. Do tego gdański terminal dalej się rozrasta. Trwa jego rozbudowa.
GCT i BCT w ostatnim okresie również zmodernizowały swoją infrastrukturę, głównie dzięki udziałowi w unijnych programach, ale jak widać to nie wystarcza.
Czytaj też: Nowa suwnica zakończyła kolejny etap rozbudowy Gdynia Container Terminal
Czytaj też: Ogromne suwnice dla BCT dopłynęły do Gdyni
Jeszcze w 2014 roku wszystkie trójmiejskie terminale kontenerowe odnotowały duże wzrosty i korzystały z dobrej koniunktury na rynku. Jednak w ubiegłym roku największy spadek obrotów ładunkowych w Porcie Gdynia dotyczył właśnie drobnicy w kontenerach (o 19,3 proc. rok do roku, czyli do 684,8 tys. TEU).
Na spadek wpłynęło głównie przekierowanie znaczącej części kontenerów do Portu Gdańsk w wyniku utworzenia w marcu 2015 roku aliansu 2M pomiędzy armatorami Maersk Line i Mediterranean Shipping Company, a także od sierpnia rozpoczęcia współpracy DCT Gdańsk z armatorami aliansu G6. Ograniczenie przeładunków kontenerowych wynikło też z sytuacji globalnej gospodarki, w szczególności spadku eksportu Chin oraz z racji embarga na handel z Rosją.
Jak się dowiedzieliśmy, połączenia obawia się załoga obu terminali. Można się spodziewać, że fuzja - wynikająca z optymalizacji - może doprowadzić do redukcji zatrudnienia. Na szczegóły trzeba jednak poczekać.
Miejsca
Opinie (214)
-
2016-08-25 14:16
Mówi się, że będzie to fuzja i obie strony będą miały po 50 proc. (3)
Mówi się = Plotka głosi. Albo się nie mówi, albo pisze jak jest...
Dla sprecyzowania. Po 50 proc czego ? Statków, kontenerów, wody w kanale, przychodów, udziałów, pracowników ?
Jaka będzie wspólna nazwa ?, kto będzie prezesem ?- 25 1
-
2016-08-25 15:14
A ja uparcie twierdzę, że "połączenie" to taki wstępny myk i to się na tym nie skończy. (1)
Bo "50 na 50" jest tak niedorzecznym rozwiązaniem w tym przypadku, że nawet przysłowiowej kupy się nie trzyma !
I ta zadziwiająca niechęć prezesów do jasnego, konkretnego ogłoszenia ludziom o co tak naprawdę chodzi ! Że niby szczegóły podadzą pod koniec roku !?! Wtedy to się masa ludzi dowie, że właśnie stracili robotę !
Jestem niemal pewny, że tak właśnie będzie a prezesy (być może już byłe) zawsze to jakoś wytłumaczą !- 15 0
-
2016-08-25 15:35
I będzie piękny artykuł na trojmiasto.pl ze zdjęciem..
I _na pewno_ padnie słowo-klucz "synergia" :-P
- 11 0
-
2016-08-27 13:06
Wszystko będzie po połowie !
Pół statku przeładuje BCT, potem krypa przeparkuje do GCT i zrobią resztę. Kontenery też tak podzielą, żeby na każdym placu było po równo. Woda w kanale też będzie podzielona na pół pomarańczowymi bojami a specjalnie wytresowane mewy będą miały loga firm i będą mogły lądować na wodzie każda po swojej stronie. Przychody będą "sprawiedliwie dzielone" na pół, tzn. GCT będzie oddawał ze swoich zaskórniaków do BCT, żeby Krzychu miał z czego wysyłać działkę na Filipiny. Z pracownikami nie będzie już problemu, bo etatowców się pozwalnia a robić będą najemnicy.
A prezesi zostaną jak dotychczas - z jedną kosmetyczną zmianą w kontraktach - będą prezesować w systemie zmianowym - 12/24.- 6 0
-
2016-08-25 17:27
Ruch w dobrą strone, (3)
lecz należy określić priorytety wyprzedzające dla przyszłości w tym rozwój w technologiczne możliwości i pirs na głębszą wodę.
Jeśli chcemy być konkurencyjni na świecie musimy rozbudować AM a w niej eksploatacje portów, dlatego aby zmierzyć się z coraz większą cyfrową rzeczywistością i do tego potrzeba w Gdyni otwarcia głów i środków finansowych. Bo niby mamy proces kształcenia ludzi młodych(dokształcania "wilków morskich"), w którym osiągnęliśmy w Polsce światowy udział b.dobrych absolwentów jedynie co może czynić zastrzeżenia jest jakość tego kształcenia i brak innowacyjności.
Musi nastąpić strategicznie planowany wzrosty w gdyńskim porcie ;
1. po mediacjach w ramach międzynarodowych federalizacji i porozumień,
2. włączenie w transport także cargo lotnicze(kontenerowe) po przejęciu GDYNI-Kosakowa do Strefy, a tam wybudowanie Parku Naukowo-L- Transportowego, który będzie pracował nad nowymi paradygmatami w tym zakresie i modelami logistycznych działań,
3. odpowiednio zagospodarować, zaplecze portów. Bo tutaj możemy szybko natknąć się na wąskie gardła. Kolej Gdynia-Główna-Port, trasa dwutorowa zelektryfikowana Kościerzyna i dalej oraz Słupsk. OPAT i Droga Czerwona,.... Zwrócenie szczególnej uwagi na podstawowe trendy rozwojowe na świecie, czyli cyfryzację gospodarki, napędy gazowe i inne, wykorzystanie sztucznej inteligencji i dronów, praca w internecie, z urządzeniami mobilnymi, a więc w każdej chwili przeprowadzenie operacji handlowych, dokonywaniem zakupu, monitorowaniem jego przebiegu oraz całego proces dostawy z kontrolingiem na każdym etapie. Musimy zweryfikować i zrewaluować dzisiejsze łańcuchy dostaw i dla mnie ciekawe jest pytanie: czy cyfryzacja pozwoli nam na skokowe zdecydowanie podwyższyć ich efektywność?
Pracy jest co niemiara, ale chyba warto :))- 9 14
-
2016-08-26 09:25
Ruch w dobrą strone, (1)
BCT i GCT zmuszeni są do działania razem. A to co napisałeś to nie wiadomo czy trafi na podatny grunt. Jak widać tu po "łapkach", to wszystkim się należy ! Zapomnieli, że komuna się skończyła i trwa bezwzględna konkurencja, a u nas na dodatek podszyta politycznie.
- 2 4
-
2016-08-26 16:03
Zapomniałes o kosmitach !
Oni mają przecież największy - telepatyczny - wpływ na nieudolność i arogancję włodarzy miasta, prezesa BCT, ogólnoświatową sytuację w branży przeładunkowej.
- 3 1
-
2016-08-27 13:39
popuściłeś...
...wodzy fantazji... No ale od czegoś trzeba zacząć...
Rozumiem, że masz zapewnione finansowanie?
Oraz najważniejsze, czy wiesz/ustaliłeś, kto na tym zarobi? To najważniejsza sprawa, bez tego nie licz na powodzenie.- 0 3
-
2016-08-25 17:52
Brawo Polska (1)
Tylko my ten biedny jak biedronka naród tak narzekamy, marudzimy, zazdrościmy że źle, że nie tak... Przestańcie już
- 6 7
-
2016-08-25 22:35
Te, biedronka - do budy !
- 6 0
-
2016-08-25 21:43
super trzeba rozwalic ten monopol DCT przeciez to jest chory terminal ! (4)
Teraz robia spotkania bo sa korki i chca wporadzic awizacje na bramie na godzine bo osbie nie radza z autami !!!
wstyd- 15 17
-
2016-08-25 22:54
nie narzekc
Jak sobie wyobrażasz przyjeżdża po poludniu do DCT 700 ciężarówek i wszyscy maja wjechać i wyjechać w ciagu godziny.Nie masz pojecia o pracy terminalu to pisz ogólnych bredni.I nie pisz ze na zachodzie jest lepiej bo tez sa zatory kolejki i kierowcy tez czekają po kilka godzin.
- 10 7
-
2016-08-25 23:18
zal ci sciska dusze bedzie duzy parking a jak by co to za rok ma dopiero 10 lat jak na te 1olat to duzo zrobili czy w gdyni zrobia obrotnice to i tak nic sie niezmieni
- 7 4
-
2016-08-26 09:48
Laska zazdrości że w Gdańsk się rozwija nie nasza wina że tam akurat jest głębokie wejście do zatoki i tam wybudowali terminal a nie w Gdyni
- 4 1
-
2016-08-26 22:35
Za rok mearsk odejdzie do Rosji to pogadamy jak będziecie kwiczeć na Dct
- 2 4
-
2016-08-25 23:04
Sztauer (1)
Cto mogli by przy okazji sie pozbyć
W GCT działa Lkk i jest dobrze.
Choć ludzi szanują i kasa lepsza
BCT czekamy na normalność- 15 0
-
2016-08-26 15:23
Ile przez LKK płacą na godzinę za lashowanie kontenerów?
- 0 0
-
2016-08-26 06:00
(1)
Takie działy jak marketing, zaopatrzenia, księgowy zostanie zredukowany do jednego. pPracownicy produkcyjni raczej nie, bo ktoś musi pracować.
- 5 6
-
2016-08-26 07:50
"Ktoś musi pracować" twierdzisz ?
A co niby pełne załogi obu terminali miałyby przeładowywać po połączeniu, skoro teraz - u każdego z osobna - nie wykorzystuje się mocy przerobowych nawet w połowie?
Pomyśl chwilę zanim coś napiszesz, bo zwolnienia - tzw. "redukcje w ramach optymalizacji kosztów", będą w dużej mierze dotyczyć też pracowników fizycznych (jak ich określasz "produkcyjnych"). I przekonasz się o tym wcześniej, niż się spodziewasz !
Nie wierzysz ? Przyciśnijcie szefostwo - niech wam powie co planuje (ale zadowoleni z odpowiedzi nie będziecie).- 7 1
-
2016-08-26 14:57
(5)
Ale stek bzdur. Ludzie już naprawdę nie myślą co mówią. Aby dodać coś od siebie, nie ważbe co... a im mniejsza wiedza, tym większy mądrala.
- 4 7
-
2016-08-26 16:06
Tak, właśnie ! Bo tylko prezes Szymborski ma zawsze rację, jest szczerym, miłym o ogólnie takim fajnym gościem ! (3)
- 5 2
-
2016-08-27 09:19
(2)
Watpie zeby sie tutaj udzielal. Ale to on jest prezesem a nie ty. Nie porownuj sie.
- 1 5
-
2016-08-27 13:10
A gdzie ciemniaku zauważyłeś porównywanie się do pana prezesa ?
Siedź cicho w swoim Bolszewie i czekaj na telefon, że na nockę dzisiaj dymasz.
- 5 1
-
2016-08-27 13:18
Te, wazelinka ...
... jak będziesz się dalej wpychał/wpychała prezesowi tam, skąd i tak już tylko twoje buty wystają, to uważaj żebyś mu się w końcu czkawką nie odbił/odbiła.
- 5 1
-
2016-08-29 13:47
Odnośnie steków, o których wspominasz ...
Ogranicz znacznie ich jedzenie, bo udowodniono, że zapychają żyły. Co więcej - w twoim przypadku już pozapychały, bo najwyraźniej krew ci tlenu do mózgu nie dostarcza w wystarczającej ilości.
- 3 1
-
2016-08-27 10:39
W DCT Gdansk nadal związkowcy strajkują ? Czy dostali w końcu umowy o pracę i kasę za nadgodziny ?
- 4 4
-
2016-08-27 13:12
Mówi się, że ponoć praca uszlachetnia, hmm ... (2)
Szkoda tylko, że nigdy tych, dla których pracujemy.
- 8 1
-
2016-08-27 17:03
"Arbeit macht frei" (1)
- 4 0
-
2016-08-27 19:21
Jawohl Herr Kristopher !
- 4 0
-
2016-08-28 10:56
Wprowadźmy jakiś porządek do tej dyskusji i postawmy sprawę jasno ! (11)
Kapitalizm kapitalizmem, kompetencje prezesa kompetencjami prezesa, uwarunkowania gospodarcze uwarunkowaniami gospodarczymi ale ...
Pisze się tu m.in. o zwalnianiu pracowników i o "szczerości" pana prezesa - tego prezesa ! Otóż jeśli jest uzasadniona konieczność zwolnień, to nie ma wyjścia - trzeba zwalniać (to, że przy "okazji" tej niby fuzji, dużych zwolnień nie da się uniknąć, to chyba jasne dla wszystkich). Jednak można a nawet trzeba takie zwolnienia przeprowadzać w cywilizowany i przede wszystkim usankcjonowany prawnie sposób ! A co robi prezes ? Ano np. prezes nieudolnie i na siłę próbuje przenosić pracownika na rzekomo "rozwojowe" stanowisko, które i tak od dawna przeznaczone było do likwidacji (fakt, że akurat ten pracownik "podpadł", bo jako pierwszy w końcu odważył się przeciwstawić mobbingowi i aktualnie sprawa toczy się w sądzie) ! Kiedy o innych ludzi z tych stanowisk zawalczyły związki - prezes z rozbrajającą szczerością tłumaczył, że ... przecież każdy głupi zorientowałby się, że te stanowiska - przypominam,
zekomo "rozwojowe" - zostaną zlikwidowane, więc on biedny nie rozumie z jakiego powodu zwalniani pracownicy robią szum (tu przestrzegam przed negowaniem tych faktów, bo co, jeśli całkowicie przypadkiem znajdą się dowody) !?! A wracając do oczywistych zachowań mobbingowych, o których i prezes i kadrowa byli niejednokrotnie informowani i nic z tym nie robili (co ważne - procedura antymobbingowa wprowadzona została dopiero po kontroli PIP). Czy mobbing to jedna z od dawna stosowanych w BCT form pozbywania się pracowników (zwłaszcza tych, którzy komuś tam do gustu nie przypadli) ? Przecież już tak bywało, że doświadczeni pracownicy "sami" uciekali z tej firmy a na tym forum (i nie tylko na tym) o mobbingu w BCT ludzie coraz odważniej - jasno i wyraźnie piszą. Co ciekawe - to zjawisko ma dotyczyć zarówno pracowników umysłowych, jak i fizycznych !
Stosowanie przez prezesa takich brzydkich sztuczek, stawia go niestety - delikatnie rzecz ujmując - w bardzo niezręcznej sytuacji. Owszem - trzeba sobie wyraźnie powiedzieć - w dzisiejszych, niełatwych przecież czasach, prezesowanie sporej firmie nie jest proste. Jednak przecież na szczęście jeszcze nie ma tak, żeby ktokolwiek mógł zmusić kogokolwiek do tak odpowiedzialnej pracy !- 10 2
-
2016-08-29 09:41
i zas wyskoczyl z tym mobingiem (10)
nie uwazasz ze juz dawno zrobiles sie nudny???
- 3 4
-
2016-08-29 12:11
No, no, jeśli uważasz, że mobbing - a to akceptowany przez zarząd - jest nudnym tematem, to życzę ci żebyś go (5)
Wtedy pogadamy kto jest nudny. I jeszcze prosta rada - jeśli w którymś poście zauważysz słowo "mobbing", to nie czytaj dalej, bo po co masz się niepotrzebnie pocić.
Chyba że ty "M" jesteś tą mobberką i już wiesz, że finał może być smutny dla ciebie. Napisz więc coś sensownego i przede wszystkim nie nudnego, co rozpali tę dyskusję. Jeszcze jedno - zapomniałeś/zapomniałaś kliknąć minusa.- 4 1
-
2016-08-31 10:02
czytac ze zrozumieniem (4)
po pierwsze nie napisalem ze mobing jest nudny, tylko ze Ty jestes nudny.
jakikolwiek temat na portalu z BCT w tutule, niewazne na jaki temat, pojawia sie (wiadomo kto) i prawi o mobingu. Wytlumacz mi, bo nie rozumiem, co ma wspolnego mobing i polaczenie dwoch gdynskich terminali???- 0 3
-
2016-08-31 13:14
Twierdzę jednak, że to ty nie rozumiesz czytanego tekstu. (2)
A skoro ciemniaku nie rozumiesz tego co czytasz, twierdzisz, że jestem nudny, wiesz kim jestem i bardzo chcesz, żeby ci tę głębszą zależność wytłumaczyć, to nie widzę najmniejszego problemu - podjedź i ja ci to chętnie wszystko wytłumaczę - zapewniam - raz a dobrze.
- 3 0
-
2016-08-31 13:38
klasa... (1)
nie musisz mi niczego tlumaczyc, (jasnie oswiecony) wiesz co to "ironia" ?
- 0 3
-
2016-08-31 14:31
Nie tłumacz się teraz ironią mały ludku.
Kozaczyć sprzed komputera to wielu potrafi ale jak przychodzi co do czego, to już portki pełne.
Samo noszenie krawata nie robi z ciebie faceta - tak, jak żenujące zaprzeczanie niezaprzeczalnym faktom nie buduje autorytetu. Poczytaj inne, nie tylko moje wpisy - i nie tylko na tym serwisie - i jeśli przeczytasz je ze zrozumieniem (a tego uczą już w gimnazjum), to powinno ci się nieco rozjaśnić.- 4 0
-
2016-08-31 13:25
Słyszałeś jak wg. prezesa zarządu portu ma wyglądać to "połaczenie" ?
Albo nie słyszałeś i wierzysz w bajki rodem z bct albo słyszałeś ale próbujesz na siłę wkręcać ludziom swoje kłamliwe wizje.
- 3 0
-
2016-08-29 12:48
Małgonia to ty ? Przecież miałaś siedzieć cicho a ty w dyskusji się udzielasz !?! (2)
- 3 1
-
2016-08-29 13:01
M.... (1)
Czy Małgonia to M. Filewicz? ;-) Za moich czasów też byłą niezmiernie lubiana :D
- 4 1
-
2016-08-29 13:27
Ciepło, gorąco, bęc !
- 5 0
-
2016-09-01 15:20
I zaś następny zbulewrsowany, zdziwiony tłumok !!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.