• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwajem przez kolejne ulice Południa

Krzysztof Koprowski
16 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Pętla autobusowa Ujeścisko - to przez jej teren zostanie poprowadzona ul. Nowa Warszawska. Obecnie nie wiadomo jednak czy w najbliższych latach powstanie ona w formie ulicy, ulicy z tramwajem czy tylko samej trasy tramwajowej. Pętla autobusowa Ujeścisko - to przez jej teren zostanie poprowadzona ul. Nowa Warszawska. Obecnie nie wiadomo jednak czy w najbliższych latach powstanie ona w formie ulicy, ulicy z tramwajem czy tylko samej trasy tramwajowej.

Być może w perspektywie najbliższych kilku lat południowo-zachodnie dzielnice Gdańska zyskają nowe trasy tramwajowe. Właśnie ogłoszono przetarg na dokumentację ul. Nowej Warszawskiej, a jednocześnie ważą się losy tramwaju wzdłuż ul. Nowej Jabłoniowej.



Która nowa trasa tramwajowa najbardziej ułatwiłaby ci zycie?

Ulica Nowa Warszawska będzie stanowiła łącznik między al. Havla zobacz na mapie Gdańska a rejonem Węzła Jabłoniowa zobacz na mapie Gdańska, gdzie powstanie skrzyżowanie, łączące ze sobą ul. Nową Warszawską, Nową Jabłoniową, Nową Bulońską Północną i docelowo także Nową Bulońską Południową.

Dodatkowo w tym miejscu przewidziano węzeł przesiadkowy tramwaj-autobus, gdyż oprócz splotu projektowanych ulic, tu właśnie krzyżować się będą też trasy tramwajowe. Nieoficjalnie od pewnego czasu trwają też rozważania na temat budowy w tym miejscu zajezdni tramwajowej.

Choć na razie wszystkie te ulice istnieją jedynie w dokumentach planistycznych, część z nich ma szansę na szybką budowę. Dla ul. Nowej Bulońskiej Północnej, która powstanie w formie jednej jezdni (z możliwością rozbudowy do dwóch jezdni, każda po dwa pasy ruchu) oraz torowiska tramwajowego, trwają już końcowe prace projektowe.

- Kończymy już projekt budowlany, przed nami jeszcze uzgodnienia branżowe [z zarządcami infrastruktury, z którą koliduje inwestycja lub która ma być wykonana równocześnie z nią - dop. red.]. Na początku roku chcemy uzyskać już decyzje, pozwalające na rozpoczęcie budowy - informuje Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Tramwaje, które pojadą ul. Nową Bulońską z Migowa, nie będą jednak musiały kończyć biegu na końcu ulicy. Niewykluczone, że niemal jednocześnie uda się zbudować połączenie w stronę al. Havla w ramach ul. Nowej Warszawskiej oraz Nowej Jabłoniowej.

Czytaj też: Tramwaj na Bulońskiej znowu za drogi

DRMG ogłosiła właśnie przetarg na przygotowanie kompleksowego materiału projektowego dla ul. Nowej Warszawskiej. Wykonawca będzie musiał przygotować kilka wariantów komunikacyjnych. Najbardziej rozbudowany uwzględni budowę dwujezdniowej ulicy po dwa pasy ruchu wraz z torowiskiem tramwajowym. Wariant oszczędnościowy zakłada wyłącznie budowę torowiska tramwajowego, bez ulicy.

- Trudno dziś powiedzieć, który wariant zostanie zrealizowany. To właśnie to zamówione opracowanie, uwzględniającego analizy ruchu, ma być rozstrzygające. Wydaje się jednak, że tramwaj na tym odcinku doskonale się wpisuje w lokalny układ komunikacyjny i należy go uwzględnić przy realizacji Nowej Warszawskiej - mówi Bartosiewicz.

Nie wiadomo natomiast czy ostatecznie uda się zbudować tramwaj wzdłuż wspominanej ul. Nowej Jabłoniowej i Przywidzkiej aż do rejonu skrzyżowania z ul. Czermińskiego zobacz na mapie Gdańska (tu przewidziano zakończenie trasy w formie torów odstawczych). To jeden z najnowszych pomysłów urbanistów w zakresie sieci tramwajowej, który niestety nie znalazł jeszcze wystarczającego uzasadnienia w analizach ruchu.

Wynika z nich, że rekomendowanym rozwiązaniem w obecnej sytuacji jest budowa tylko jednej jezdni. Powstałaby ona na znacznym przebiegu równoległe do istniejącej ul. Jabłoniowej z rezerwą pod budowę trasy tramwajowej. W efekcie do dyspozycji kierowców jadących "do" i "z obwodnicy" mogłyby być dwie jezdnie: "starej" i Nowej Jabłoniowej.

Dodatkowo planuje się przebudowę Węzła Szadółki zobacz na mapie Gdańska.

- Ostateczna decyzja, w jakiej formie powstanie ul. Nowa Jabłoniowa, zapadnie w ciągu najbliższych dwóch tygodni. W tym czasie podczas spotkań z jednostkami miasta zostaną przedstawione różne warianty rozwiązań. W toku analiz tramwaj nie okazał się jeszcze niezbędnym elementem, ale musimy brać pod uwagę potencjalny rozwój tej części miasta w najbliższych latach i to, że w momencie budowy Nowej Jabłoniowej, tramwaj będzie już potrzebny - dodaje dyrektor DRMG.

Nawet jeśli trasa tramwajowa nie powstanie równocześnie z jezdniami, wszędzie zachowane zostanie dla niej miejsce. Niewykluczone też, że wykonane zostałyby już przejazdy tramwajowe w miejscach, gdzie jezdnia przecina projektowane torowisko. Tak zrobiono m.in. na skrzyżowaniu ul. Łostowickiej z Kartuską i Nowolipie zobacz na mapie Gdańska, dzięki czemu nie utrudniano dodatkowo życia kierowcom podczas trwającej właśnie budowy trasy tramwajowej na Morenę.

Projekt budowlany ul. Nowej Jabłoniowej wraz z wybranym już wariantem realizacyjnym, powinien być gotowy w maju-czerwcu przyszłego roku.

Ulice (czy też same trasy tramwajowe) w ramach Nowej Bulońskiej Północnej, Nowej Warszawskiej i Nowej Jabłoniowej mają szansę być realizowane w najbliższej perspektywie funduszy unijnych do 2020 r. Przygotowanie dokumentacji ma być dodatkowym argumentem w staraniach o pozyskanie dofinansowania i jednocześnie pozwoli na niemal natychmiastowe wejście na plac budowy w momencie otrzymania zastrzyku finansowego z UE.

Z tego samego źródła planuje się też pozyskać pieniądze na budowę ul. Nowej Świętokrzyskiej (niewykluczone, ze także z tramwajem) oraz ul. Nowej Politechnicznej (tu istnieje silne poparcie dla tramwaju, a dopiero w drugiej kolejności samej ulicy).

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (194) 1 zablokowana

  • Czy mi się tylko wydaje... (10)

    ... czy idą wybory?

    Plan za planem, tylko w tym roku jakoś tak mało wizualizacji.

    • 180 39

    • (6)

      ta, bo przed wyborami przeciez sie nic nie dzialo. te wszystkie inwestycje zaczely sie tydzien temu i teraz sie koncza.

      • 26 16

      • dzialo sie oj dzialo, 230 baniek poszlo na ecs

        • 27 19

      • ale biadolicie bzdury (4)

        slepi, czy uposledzeni?

        Ostatnie 4 lata - fakty, nie opinie:

        Nowa Slowackiego
        Poludniowa Obwodnica
        Dokonczenie W-Z
        Wezel Karczemki
        Zaczatki trasy Zielonej przy stadionie i przy Ergo Arenie
        Budowa PKM
        Budowa SKM Srodmiescie
        Remont SKM Wrzeszcz
        Budowa nowego peronu na PKP Wrzeszcz
        Remont SKM Zabianka
        Remont linii kolejowej Warszawa - Gdynia
        Zakup nowych tramwajow
        Remonty starych skaldow SKM
        Zakup (slaby) Kapenow do nowej (niepotrzebnej) linii 100
        Remont torowiska na Brzezno, remont torowiska wzdluz Grunwaldzkiej
        Remont Rakoczego i budowa linii tramwajowej na "Morenie"
        Budowa al. Havla
        Sucharskiego
        Stadion
        ECS
        Teatr Szkspirowski
        Muzeum II WS
        Remont nabrzezy na wyspie spichrzow
        Rzeczywiste budowy na Wyspie Spichrzow (zarowno na polnocnym cyplu, jak i - zdecydowanie wiecej - na poludniowym
        Zapraszam na kampus Politechniki Gdanskiej zobaczyc, ile nowych budynkow powstalo, w tym tak innowacyjne jak Centrum Nanotechnologii, Matematyki i nauczania zdalnego, Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej
        Budowa nowego terminalu lotniska
        Remont Lakowej
        Remont Wajdeloty
        Rozliczne nowe biurowce (chocby Olivia Business Centre oraz Alchemia)
        Rozliczne nowe inwestycje mieszkaniowe (chocby Stary Browar, Garnizon, Central Park, Aura, Chmielna Park i wiele, wiele innych)

        Trzeba wykazac niesamowita ilosc zlej woli, aby biadolic jak potluczony, ze "tylko przed wyborami" cos sie dzieje. Ignorancji lub klamcy. Co wybieracie?

        Mozna krytykowac za rozwiazania zastosowane przy tych inwestycjach, mozna krytykowac sens niektorych z nich, ale mowienie, ze nic sie nie dzieje zakrawa na bycie skonczonym kretynem.

        • 28 3

        • (3)

          Mozna, tylko czesc z wymienionych inwestycji sa wyrazem czyis poronionych pomyslow za ktore my wszyscy zaplacimy i bedziemy placic przez wiele lat jak nie dziesiatek (stadion, teatr, ECS). Inne, jak remon Wajdeloty sa przeprowadzone skandalicznie: dwukritne ukladanie bruku itd, ulica rozkopana, juz dwa lata wylaczona z normalnego funkcjonowania. Jeszcze inne projekty sa prowadzone wbrew prawu lub w skutek pokretnych obejsc, np. Przebudowa Kilinskiego przy browarze czy budowa PKMki. Trzeba nie miee oczu i uszu, zeby nie widziec, ze wiele z tych pseudoinwestycji to koszty. W dodatku ponoszone przez nas Kowalskich z Gdanska

          • 3 12

          • Moj komentarz jasno odnosil sie do:

            tego fragmentu:

            "ta, bo przed wyborami przeciez sie nic nie dzialo. te wszystkie inwestycje zaczely sie tydzien temu i teraz sie koncza."

            W pelni zgadzam sie, ze nie wszystkie inwestycje beda sie zwracac. Jasnym jest, ze niektore z nich trwaja za dlugo, a jakosc niektorych pozostawia wiele do zyczenia - patrz chocby wyremontowane przejscie na PKP Wrzeszcz... Nie wiem, kto te plytki ukladal.

            Jestem w stanie godzinami marudzic na temat sposobu potraktowania pieszych, aktualnych mieszkancow terenow inwestycyjnych jak i komunikacji miejskiej przy okazji Nowej Walowej czy Nowej Slowackiego (Zolnierzy Wykletych).

            Nie zmienia to faktu, ze twierdzenie, ze nie buduje sie nic, ze sa to tanie chwyty tylko na czas wyborow, itp. zakrawa na smiesznosc, jesli nie na idiotyzm.

            Pozdrawiam

            • 13 2

          • A kto inny , (...) ma za to płacić ?!

            Eskimisi?
            Ach wiem ! Niemcy!

            • 2 0

          • uważasz, że teatr to poroniony pomysł??
            rozumiem, że wolałbyś/wolałabyś te pieniądze dostać w formie zasiłku?
            to samo ze stadionem - takiej metropolii potrzebny jest taki obiekt (i nie piszę tego jako kibic LG)
            ECS - cóż - też potrzebny - historia, choć środki rzeczywiście zbyt duże

            • 1 1

    • Spokojnie

      to dopiero za 100 lat będzie ;)

      • 6 12

    • chyba mało interesujesz się tym co dzieje się w Gdańsku.

      • 10 4

    • Pieprzysz jak potłuczony,

      a na domiar złego masz sporą klakę ze strony rzeszy debili internetowych.
      Na Facebooka debile i selfie sobie robić......

      • 9 7

  • spychają osiedla... (47)

    ...na zadupia i później buduj infrastrukturę

    a tam, gdzie infrastruktura gotowa, to mamy ogródki działkowe

    ludzie kupują mieszkania poza centrum taniej, spoko. ale do dróg dla nich budowanych wszyscy muszą się później z podatków dokładać, zamiast zasiedlać centrum

    • 186 83

    • Oj prawda (8)

      na terenie ogródków działkowych przy Hallera, MP, Wita Stwosza i Hynka spokojnie zmieściłby się Chełm z Ujeściskiem i Zakończynem, a za zaoszczędzona kasę miasto mogłoby wybudowac ze trzy stadiony bez kredytu.

      • 61 8

      • tak i jeszcze trzeci pas na obwodnicy, drugi pas startowy na rebiechowie, tunel pod motlawa i jeszcze by starczylo zeby w kolejce pod mopsem kazdemu dac po 10tys pln.

        • 23 24

      • z Chełmu i Zakoniczyna jest bliżej do centrum niż Żabianki, Przymorza czy Oliwy (3)

        • 43 3

        • ale do Wrzeszcza już niekoniecznie

          • 9 2

        • centrum to Wrzeszcz a nie Długa (1)

          • 12 8

          • ja myślę, że powoli to Przymorze/Oliwa w okolicach SKM-ki

            jak tak patrzeć na to, gdzie powstają biurowce, parki biurowe itd.

            • 3 1

      • Ogródki (1)

        Spróbuj odebrać te ogródki działkowe seniorom... będzie afera na cały kraj, a rzeczywiście powinny tam powstawać nowe osiedla, aby mniej wydawać na budowę infrastruktury

        • 21 4

        • ja bym ci odebrał coś...byłbyś zadowolony?

          • 0 2

      • ciekawe kto by tam kupil chate

        problemem sa ceny, dlatego centrum sie wyludnia, szkoly sa puste, a na osiedlach poludniowych dzieci chodza do szkoly na 3 zmiany i jest po 10 zerowek i 11 klas pierwszych

        • 10 2

    • (6)

      gdzie w centrum sa ogrodki dzialkowe, ktroe chcesz zasiedlic. czy mowimy o centrum kartuz czy mragowa?

      • 11 49

      • (4)

        Cytuję: "(...) na terenie ogródków działkowych przy Hallera, MP, Wita Stwosza i Hynka (...)"

        • 39 7

        • (1)

          No tak... centrum :)

          • 6 15

          • Patrząc na cały Gdańsk.

            To jest centrum

            • 23 3

        • Ogródki (1)

          A mamy jeszcze ogrody działkowe wzdłuz Sobieskiego czy Kartuskiej Budujemy osiedla na granicy Szadółek a olbrzymie tereny miedzy Moreną a Kartuską mogłyby zostać przeznaczone chociaż pod zabudowę jednorodzinną czy szeregowce

          • 16 1

          • Należy pamiętać ze na szadułkach śmierdzi i trzeba miasto podać do sądu za Własny prywatny debilizm że mieszka się na

            Szadułkach koło wysypiska;)

            • 3 5

      • Od mrągowa to mi wara;)

        • 3 2

    • płacą podatki tak samo jak Ty (22)

      więc mają prawo oczekiwać dróg. Ty płacisz podatki, więc możesz oczekiwać co tylko sobie zamarzysz. Tylko musisz zmusić pewne osoby do realizacji twoich marzeń. tylko tyle i aż tyle

      • 23 15

      • Budowa infry kosztuje miliardy a w centrum już istnieje. (20)

        • 25 8

        • (18)

          patrząc na obecne zarobki i to kto gdzie i za ile kupuje mieszkania to sorry ale osoba przed 30 która chce się wyprowadzić na swoje i do emerytury spłacać mieszkanie to nie wyłoży ci bajońskich sum za mieszkanie w centrum (tylko ze względu na kominikacje z resztą miasta), bo ją na to po prostu nie stać i nie dostanie kredytu z czy bez dofinansowania. a miasto i tak się przez te 30 następnych lat rozrośnie więc prędzej czy później tereny dalej od centrum w końcu zostaną lepiej zurbanizowane i infrastruktura się rozwinie

          • 28 7

          • nigdy nie zmieni to faktu (17)

            że centrum będzie zawsze ileś tam przystanków autobusem lub tramwajem od domu, godzinę, albo dwie spacerem, albo ileś tam kilometrów i stania na światłach autem od miejsca zamieszkania

            chyba, że komuś wystarczy, że mu zbudują centrum handlowe z kinem i podstawowymi usługami, gdzieś w promieniu kilometra od domu

            ostatnio przejeżdżając przez Kowale zauważyłem, że wykwitają tam takie bunkry na potrzeby mieszkańców, którzy bez samochodu w tej części Gdańska prawie nie mogą żyć

            a ja mieszkam w dobrze skomunikowanej części miasta i nie mam i nie chcę mieć auta tak długo, jak to będzie możliwe

            • 12 13

            • Dokładnie. (7)

              Nie ważny jest tak bardzo metraż tylko lokalizacja, lokalizacja i lokalizacja. Od tego wszystko inne się zaczyna. Dostępność usług , Twój poziom życia (oferta kulturalna, gastronomiczna, etc ) oraz co w dzisiejszych czasach coraz bardziej znaczące oszczędność czasu.

              • 9 11

              • Widzisz czego dotyczy artykuł? (5)

                Chodzi głównie o ulice łączące Morena, Jasień i Chełm. Okolice z których masz 5 minut (bez korków) do centrum a jednocześnie masz zapewniony spokój, ciekawe mieszkania z tarasami, ogródkami itp itd. Ponadto mimo, że za tą cenę można również kupic mieszkanie na wtórnym we wrzeszczu tu dzięki tym inwestycjom ludzie z roku na rok mają niezły zwrot z inwestycji. Kilka dobrych lat temu wolałem faktycznie mieszkać w centrum i w ciagu 5 minut móc wybrać się na imrezę. Aktualnie jednak z dziećmi lepiej mi na Jasieniu....

                • 15 1

              • 5 minut samochodem, oznacza za daleko, aby isc (4)

                a to znaczy, ze nie masz nadal tam prawdziwych zalet z zycia w miescia, ktore wymieniono wyzej.

                Twoj wybor. Jednak wtedy prosze nie oczekiwac rozbudowy drog kosztem rdzennych dzielnic. Kazdy wie, jak wyglada sprawa z tymi osiedlami. Sa tanie, bo sa w slabej lokalizacji. Prawa rynku sa nieublagane. Po prostu popyt na nie jest mniejszy i tyle.

                • 3 12

              • (3)

                Popyta na nie jest mniejszy?? Ogranij sie przejedz na poudniowe dzielnice i zobaczysz gdzie najwiecej mieszkan sie sprzedaje ...raczej nie w centrum. Popyt jest ogromny co chwile stawiane sa nowe budynki ktore wbrew pozorom standardami sa lepsze od mieszkan z rynku wtornego np. we Wrzeszczu. Sa tansze nie dla tego ze gorsze a właśnie dla tego i 10 minut od WIELKIEGO CENTRUM gdzie masz niby wszystko pod nosem...
                Stac mnie bylo tam na słoneczne ładne mieszkanie 76m2 z dużym balonem, a we Wrzeszczu moze za te pieniądze dostałbym stare zniszczone M2 w ktore musiałbym wlozyc drugie tyle by godnie mieszkać i tylko po to by do kina przejechać sie tylko 2 przystanki tramwajem
                Pogadamy za 10 lat czy prawa rynku sie zmienily

                • 14 1

              • ciekawe, taki popyt, a ceny niskie. (2)

                CUDA w gospodarce! Nobel z ekonomii gwarantowany.

                To jest bardzo proste, jesli duzo ludzi chce kupic ogorki to sa one drogie. Jesli malo ludzi chce kupic ogorki, to sa one tanie.

                Popyt i podaz. To, ze jest tam wysoka podaz to na pewno. Tereny tanie, latwo reklamowac, ze 10 minut od centrum (zakladajac jazde samochodem, noca). A czemu tereny tanie? Bo malo wartosciowe. No nie przeskoczysz praw rynku.

                • 1 6

              • ?? (1)

                piszesz o podaży i popycie, a swoje mądrości uzasadniasz tylko popytem (lekko tylko wspominając podaż)...

                ....a co powiesz na sytuację, w której jest dużo chętnych na ogórki i ....ogrom ogórków na rynku....co parę metrów stragan z ogórkami....też zastosujesz myśl "To jest bardzo proste, jesli duzo ludzi chce kupic ogorki to sa one drogie. Jesli malo ludzi chce kupic ogorki, to sa one tanie."?

                Poczytaj jeszcze o punkcie przecięcia wykresu podaży i popytu, o konkurencji, itd...

                Pamiętaj też, że istnieje coś takiego jak przewartościowanie "towaru" czyli przepłacanie, bo np. taka jest moda... Wiele osób kupuje mieszkania w "centrum", bo to centrum - dla mnie hitem paranoi jest Sopot - walące się budynki w okolicy Monciaka z początków ubiegłego wieku, wąskie uliczki, gdzie mieszkańcy ledwo parkują i z wózkiem nie ma szans się potem przecisnąć no i ceny dochodzące do 15-20 tys/m2 - no ale to Sopot ;)

                a swoją drogą...chyba sam sobie zaprzeczasz z tymi ogórkami jeśli chodzi o wyjaśnienie sytuacji mieszkaniowej Gdańska - sugerujesz, że tłumy chcą kupić mieszkania w centrum, a nieliczni na Południu - ciekawe więc skąd taki rozwój dzielnic południowych w Gdańsku ;)

                • 4 1

              • @gdanszczanin

                Patrzac jak wiele buduje sie ostatnio we Wrzeszczu (Quatro Tower, Stary Browar, Garnizon, Awiator, Zagle itd.) i na Zaspie/Przymorzu trudno mowic, ze podaz jest tu mala. Ceny jednak nadal sa duze.

                Dlaczego? Bo wiecej osob chcialoby tu mieszkac. Ludzie, ktorzy kupuja mieszkania na poludniu najczesciej jako argument podaja: moge miec 50m w miescie i 70 na poudniu.

                • 0 0

              • Wyłącznie nowe w dobrych lokalizacjach są droższe niż nowe na zadupiach

                no i te przeszacowane kamienice na starym mieście. Reszta ruder, od kamienic, po blokowiska z wielkiej płyty możesz spokojnie przebierać za 4000-4500/m na zaspie, przymorzu, czy na chełmie. Aby kupić mieszkanko nowe, już urządzone w Gdańsku Południe, musisz wyłożyć minimum 5k/m.

                • 2 2

            • (6)

              fajnie, ale miałbym się zastanawiać czy chcę mieć kawalerkę albo jakieś dwa mikropokoje z kuchnią nie większe niż 50m2 za sumę za którą mogę mieć spokojnie 70m2 i więcej mieszkanie z balkonem, garażem, miejsce postojowym, piwnicą, etc to naprawdę myślisz że ktoś będzie inwestował w centrum ? biuro z takim metrażem - spoko ale para przymierzająca się do założenia rodziny nie będzie gnieździła się w starej kamienicy albo w blokowisku z wielkiej płyty

              • 18 6

              • no i całe życie (5)

                będziecie siedzieć w tym domu, albo jeździć wszędzie autem, a jak dzieci dorosną, to też od razu kupią jakiegoś rzęcha, byle by jeździć, bo wszędzie daleko

                i będą tylko roszczenia o więcej dróg, więcej pasów, więcej parkingów w centrum i tak w nieskończoność. a czasu, który stracicie na dojazdach żaden metraż wam nie zrekompensuje.

                i miejsce parkingowe w nowym bloku (albo nawet koło niego), które kosztuje więcej, niż przeciętny samochód;)

                • 10 18

              • kilka przemyślanych lini autobusowych, jedna droga z chodnikiem i ścieżką rowerową naprawdę rozwiązuje największe problemy komunikacyjne, a tak w centrum masz duże zanieczyszczenie powietrza, a i tak do pracy nie puścisz się piechotą powiedzmy z oliwy do centrum, a z suchanina czy chełmu, ujeściska rowerem 15min jak na skrzyżowaniach stoisz na czerwonym to 20min, a jeśli sumiennie sią sprząta, odśnieża, posypuje chodniki i ścieżki rowerowe to jednośladem można kursować cały rok, auta nie posiadając

                • 12 2

              • (2)

                Obecnie mieszkam na Chelmie i jestem w trakcie kupna mieszkania na Kowalach ale jeszcze w Gdansku. W centrum o ktorym mowisz bywam raz na tydzien, dwa tygodnie (wyjscie do kina, teatru, lub poprostu spacer nad Motlawe, bo pic alkohol i chodzic na imprezy przestalem pare ladnych lat temu).. Myslisz, ze tak ciezko w tramwaju/autobusie (mam dwa samochody, do centrum jezdze komunikacja) przesiedziec te 15min dluzej? Myslisz, ze zamiast miec wygodne mieszkanie i kilkadziesiat tysiecy w kieszeni wole oszczedzic raz na tydzien pol godziny? A zwrociles moze uwage na to, ze nie kazdy poprostu chce mieszkac w centrum i celowo z niego ucieka?

                • 26 3

              • ale skoro uciekasz z centrum, nadal korzystajac z niego od czasu do czasu

                dlaczego oczekujesz, ze cale miasto bedzie rozbudowywac dojazd do nie-centrum? Wyprowadziles sie tam dokladnie wiedzac, jakie sa warunki.

                • 1 1

              • Kowale to już inna gmina

                • 0 0

              • Z tym daleko to przesadziłeś...

                A to że miejsce kosztuje więcej od samochodu to chyba już nie Twoja sprawa. Zwłaszcza ze zimą do centrum się z tych okolic dojedziecie szybciej niż Ty odśnieżysz samochód.

                • 9 1

            • Sure

              Ostatnie zdanie pewnie dołożył Twój doradca finansowy?

              • 6 1

            • A co Ty masz w tym centrum takiego?? Wiecznie halas, smrod spalin, korki, przez ulice jak chcesz przejsc to najlepiej szukac przejścia podziemnego bo nawet zielone nie gwarantuje ci ze bezpiecznie przejdziesz. Zaszczane smietniki o****ne trawniki.

              Ja nie mam samochodu i mieszkam na jednym z tych osiedli z ktorych wiekszosc z was szydzi. Mam spokoj, cisze normalnych sasiadow czysto na chodnikach, do tego twoeego centrum 10 minut autobusem, ale jade tam tylko gdy musze cos zalatwic. Na spacer z dziecmi moge pojsc spokojnie gdzies gdzie nie ma pijaczkow o****nych trawnikow halasu. A ze drogo dojazdowe sa gorsze...jakos sobie radze.

              • 9 1

        • a kto za nią zapłacił chyba nie Ty

          • 0 0

      • zamiast tych dróg na Południu do nowych osiedli, można zrewitalizowac wszystkie zaniedbane dzielnice. Miasto też by skorzystało na tym, by nowe mieszkania były ba dolnym tarasie, bliżej miejsc pracy. Cześć osób mogłaby porzucić auta na rzecz roweru (na dolnym tarasie nie ma tylu gorek, co ba gornym) albo nawet... iść do pracy pieszo!

        • 9 12

    • czepisz się trochę

      Mi na przykład bardzo dobrze się mieszka na Jasieniu z wyboru. A gdyby wielkomiastowi masowo nie uderzali po podarte spodnie do fashion to pewnie zmiany w tej okolicy nie bylyby, az tak wymagane. Dobrze gdy jest komunikacja miejska, ale ludzie tu mieszkający raczej z niej nie korzystają w większej ilości.

      • 17 1

    • a co to za życie mieszkać w centrum...

      • 8 7

    • (2)

      ogródki powinny powstawać poza miastem , w tym ich cały urok a nie w centrum blokować tereny, tego co uchwala plan zagospodarowania przestrzennego wywalić na zbity pysk, żadne miasto na zachodzie na takie coś sobie nie pozwoli, marnotrawienie wolnych terenów, najpierw się wykorzystuje wolne przestrzenie a dopiero potem ekspansja rusza poza miasto.

      • 3 6

      • Jaaaassne,zabudować i zabetonować całe miasto. A emeryci niech jeżdżą na działkę pod Egiertowo

        • 9 2

      • a po co ludzie chcą mieszkac poza miastem?

        inna rzecz, że ogródki kt były poza miastem np Rębiechowo są właściwie już w mieście

        • 0 0

    • (1)

      Najtaniej będzie jak wszyscy zamieszkamy w falowcu. Poważnie 😃

      • 6 0

      • Naj taniej, ale dla miasta 😉

        • 1 1

    • ja tam wolę ogródki niż

      szkło - aluminium - beton

      • 0 0

  • a czy nie możnaby było wziąć jednego dużego kredytu i naraz zbudować linie tramwajowe w całym Gdańsku? (4)

    A tak to tylko takie łatanie po pare kilometrów, jak Gdańsk-Morena, czy Gdańsk-Świętokrzyska. A tak za jednym zamachem możnaby stramwajować całe miasto

    • 40 51

    • Hahahaha :) Uwielbiam takie komenty :)

      A drugiego plusa masz za "stramwajować" :)

      • 22 1

    • Genialny pomysł!

      Ale tylko pod warunkiem, że to Ty go będziesz spłacał!

      • 10 1

    • Nie! (1)

      Stadion i muzea spłacamy przez najbliższe 30 lat.

      • 8 1

      • co to znaczy "my" ?

        W sensie jaka to dla Ciebie różnica czy miasto spłaca stadion czy tramwaj skoro i tak tych pieniędzy nie uświadczysz w swojej kieszeni? Tak piszesz jakby Ci kto z kieszeni wyciągał albo na Twoim mieszkaniu ustanowił hipotekę na spłatę miejskiego kredytu - tymczasem i tak podatki płacisz i tak, więc NA COŚ one pójdą. A tramwaj to chyba dobry pomysł.

        • 3 0

  • tramwaje to przeżytek (7)

    auta to jest to!!!

    • 26 133

    • ale tylko z TDI (1)

      • 27 1

      • i tylko takie z niemieckiego szrota

        rocznik 1992 pełen wypas!

        • 27 1

    • ale tylko z blachą GKA (4)

      • 27 1

      • albo GD

        • 0 15

      • GDA nie gorsze

        • 9 3

      • GKS to jest to. Pełen trolling.

        • 1 2

      • nie ma to jak oceniać ludzi po tym jaką mają tablice rej na samochodzie którym jadą

        • 3 1

  • oho. Bedzie tramwaj do Tczewa niedlugo. (5)

    A cale Srodmiescie bez sensownej komunikacji tramwajowej.

    • 70 19

    • Kiedyś tramwaj jeździł po Długiej i Targu Węglowym (4)

      Niestety - to nie tamte czasy.

      • 13 7

      • (3)

        kiedys do gdanska sie jezdzilo z paszporetem - to nie tamte czasy.

        • 19 3

        • WMG (1)

          Zgadza się i szkoda że dalej nie ma granic Wolnego Miasta. Żyło by się lepiej.

          • 8 10

          • to wpisz w google "czyj jest gdańsk" ... bardzo sie zdziwisz jak szybko moze wrocic to o czym piszesz...

            • 1 0

        • gupiś

          • 4 2

  • (9)

    A nie lepiej dogęścić sieć tramwajową w centrum i w starszych dzielnicach? Pod tym względem Gdańsk jest 100 lat za innymi dużymi polskimi miastami.

    • 48 41

    • Nie za wysokie progi?

      Żal im 4 mln wiecej na odnoge "Bulońska - Myśliwska", a juz leca z motyką na slonce...

      • 8 5

    • Nie

      Najpierw tramwaj powinien docierać do większości dzielnic. Potem można myśleć o dogęszczaniu.

      • 15 5

    • (4)

      a może jakieś przykłady????

      • 5 1

      • Tramwaj z NP przez Czerrwony Most , dalej przez Czarny Dwór i połaczęnie Kołobrzeską z Grunwaldzką. (1)

        Tramwaj Grunwaldzką do Żabianki zobacz ile buduje się teraz na Grunwaldzkiej w Oliwie. Tramwaj Do Studzienki na Suchanino.

        • 10 1

        • Tramwaj Grunwaldzką? Tramwaj jest na Wita Stwosza

          • 4 2

      • Ależ proszę: (1)

        Oliwa/Przymorze - Połączenie z Wita Stwosza przez Bażyńskiego i Kołobrzeską do linii na Zaspę. Studenci z UG byliby wdzięczni.
        Przymorze - Obrońców Wybrzeża+Czarny Dwór do Brzeźna.
        Cała Grunwaldzka. Moim zdaniem nic nie szkodzi, że jest już na Wita Stwosza.
        Orunia Dolna - kiedyś był tam już tramwaj...
        Dolne Miasto - przez Toruńską i Łąkową na Stogi (to już nierealne, bo rewitalizacja Łąkowej przewiduje tramwaj tylko w celach turystycznych).

        • 6 3

        • pierwsze 2 pkt popieram w pelni :)

          Nie wiem, czemu ludzie minusuja.

          Dodalbym jeszcze, aby tramwaje nie stawaly az tyle czesciej niz autobusy. czasem na dwa przystanki autobusu jest 5 tramwajowych! Dodatkowo priorytet tramwaju na swietlach i liwidacja wielu swiatel na przejsciach dla pieszych. Calosc moglaby przyspieszyc jazde tramwajem o tyle, ze rower nie bylby szybszy, a aktualnie, np. wzdluz Zwyciestwa jest :/

          • 5 0

    • (1)

      "Pod tym względem Gdańsk jest 100 lat za innymi dużymi polskimi miastami."

      to wynika też w dużej mierze z samej struktury przestrzennej miasta, nie rozwija się ono koncentrycznie jak np. Łódź czy Wawa, bo nie ma na to warunków (patrz choćby podmokłe Żuławy, linia brzegowa czy strefa krawędziowa wysoczyzn, które stanowią - a część z nich stanowiła jedynie w przeszłości - bariery przestrzenne rozwoju). Porównując warto brać to pod uwagę.

      Swoją drogą nie wiem, czy chciałabym jeździć tramwajem po centrum, który wzorem tych wychwalanych przez Ciebie Łodzi czy Wrocławia stoi tak samo w korkach jak auta, bo tory są w pasie jezdni...

      • 6 1

      • Ależ ja to wszystko wiem.

        Gdańsk, zresztą jak całe Trójmiasto jest niestety raczej długi niż szeroki. Rozumiem, że Żuławy, lasy, linia brzegowy itd., ale naprawdę te uwarunkowania nie wpływają na stan linii tramwajowych w Oliwie, Brzeźnie, Nowym Porcie czy na Przymorzu.

        Daleko mi do wychwalania Łodzi (a fe!) czy Wrocławia. Problem korków można ominąć przecież. Na środku takiej, dajmy na to, Grunwaldzkiej spokojnie znalazłoby się miejsce dla tramwajów. Zresztą najfajniej by było, gdybyśmy zaczęli stosować zachodnie rozwiązania. Na przykład w Sztokholmie tramwaje mają swoje oddzielone pasy ruchu, po których jeżdżą też... autobusy. :)

        • 2 1

  • (1)

    Wszystko fajnie. Tylko jak upchnąć te wszystkie linie przy Dworcu Głównym?
    Może czas podzielić część na 3 Maja?

    • 51 9

    • To Przecież nasi genialni specjaliści od "przepustowości" już zaraz będą to wcielać w życie...

      3 maja mają poszerzać do 2-3 pasów, a podwale niby "ucywilizować dla pieszych"... ehe już to widzę ;)

      Ogólnie wszędzie 1 wielka autostrada :D

      • 4 0

  • (3)

    Żal im 4 mln wiecej na odnoge "Bulońska - Myśliwska", a juz leca z motyką na slonce. Niech wybuduja wpierw to co powinno powstac juz dawno temu.

    • 45 9

    • za 4 mln (2)

      można dofinansować zakup tysiąca samochodów i nie pakować szmalu w beznadziejny środek transportu jakim jest tramwaj

      • 1 31

      • (1)

        a potem kolejne miliony na drogi dla tych aut, parkingi, rozbudowy skrzyżowań... a na koniec rozpacz nad zdewastowanym miastem i nadal ciągłymi korkami...

        • 7 0

        • Nie karmić trolla :)

          • 6 0

  • wybory wybory wybory (3)

    • 41 16

    • tak- wybory. Może się okazać ,że niektórzy spakują walizkę ,dlatego trzeba

      szybko budować ,by jeszcze trochę kasy przytulić ........

      • 2 1

    • Odpowiedz na tak glupi komentarz przeczytasz pod wskazanym adresem: (1)

      trojmiasto.pl/wiadomosci/Tramwajem-przez-kolejne-ulice-Poludnia-n83465.html?expand=9819830&hl=9819830#op9819776

      • 0 2

      • lemingi i tak do końca pójdą za POpierdółkami

        • 0 0

  • Panie Szczurek, Pan tez (2)

    obieca tramwaj na... lotnisko.

    • 57 3

    • albo metro ;o))))) (1)

      • 12 1

      • metro już było - w Muzycznym

        • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane