• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ul. Sobieskiego doczekała się remontu. Wkrótce początek prac

Maciej Korolczuk
9 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Jeszcze w tym roku kierowcy pojadą po nowym odcinku ul. Sobieskiego. Jeszcze w tym roku kierowcy pojadą po nowym odcinku ul. Sobieskiego.

Po wielu miesiącach, a nawet latach oczekiwań, wreszcie ruszy przebudowa jednego z głównych dojazdów do centrum Wrzeszcza - ul. Jana III Sobieskiego zobacz na mapie Gdańska. Droga łącząca Suchanino i Morenę z Wrzeszczem wkrótce zmieni się diametralnie.



Czy w związku z remontem obawiasz się korków na ul. Sobieskiego?

Przetarg na przebudowę i modernizację głównego dojazdu z Suchanina do Wrzeszcza miał ruszyć jeszcze jesienią 2015 roku. Na przeszkodzie stanęły jednak przedłużające się prace projektowe i uzgodnienia organizacji ruchu na czas robót. Wówczas przedstawiciele Gdańskiej Infrastruktury Wodno-Kanalizacyjnej zapowiadali, że remont rozpocznie się na początku 2016 roku.

Remont potrwa kilka miesięcy

Wygląda na to, że słowa udało się dotrzymać, bo przetarg właśnie ruszył. Jeszcze w tym roku mieszkańcy Suchanina odetchną z ulgą i zjadą do centrum Wrzeszcza po nowym odcinku drogi. A ta obecnie wygląda fatalnie i zasłużenie nazywana jest jedną z "dróg wstydu" w Gdańsku. Dziury, garby, krzywe krawężniki, muldy i nierówne chodniki czy przestarzałe instalacje podziemne (o czym można się było przekonać we wrześniu ubiegłego roku, gdy pękła rura i ulicę na kilka dni trzeba było zamknąć) to tylko nieliczne wady ulicy, którą codziennie przemierzają tysiące kierowców: głównie mieszkańców Trójmiasta i studentów okolicznych wydziałów Politechniki Gdańskiej.

  • Początkiem remontowanego odcinka będzie skrzyżowanie z ul. Traugutta.
  • Umowa na remont drogi ma zostać podpisana najpóźniej w marcu. Remont potrwa kilka miesięcy.
  • Ul. Sobieskiego to jedna z "dróg wstydu" w Gdańsku.
  • Remont obejmie 900-metrowy odcinek między ul. Traugutta a Smoluchowskiego.
  • Do takich widoków na ul. Sobieskiego wszyscy zdążyli się już przyzwyczaić.
  • Poza samą nawierzchnią remont przejdą też chodniki, pobocze drogi, pas zieleni i wjazdy na posesje.
  • Wyboje, dziury i krzywizny - tak wygląda obecnie ul. Sobieskiego. Wkrótce ma się to zmienić.
  • W ramach inwestycji wyremontowane zostaną także chodniki.
  • W ramach inwestycji wyremontowane zostaną także chodniki.


Projekt przebudowy 900-metrowego odcinka między Traugutta a Smoluchowskiego zakłada modernizację sieci wodociągowo-kanalizacyjnej, odwodnienie terenu oraz przebudowę układu drogowego. Drogowcy wymienią nawierzchnię jezdni, której stan określają w opisie technicznym jako "bardzo zły" lub "średni". Prace obejmą też chodniki, wjazdy na posesje i pasy zieleni.

Umowa z wykonawcą ma zostać podpisana najpóźniej w marcu. Prace mają ruszyć przed końcem I kwartału 2016 roku. Droga po przebudowie ma być gotowa wczesną jesienią.

Będą utrudnienia

Wcześniej jednak kierowców i mieszkańców czekają kilkumiesięczne utrudnienia i zmiany w organizacji ruchu. Pocieszającym jest fakt, że część prac będzie wykonana w czasie wakacji, gdy ruch na drogach - szczególnie w okolicach szkół i uczelni - jest zdecydowanie mniejszy.

Jednak już teraz wiadomo, że utrudnień nie da się uniknąć. W projekcie tymczasowej organizacji ruchu drogowcy przewidzieli objazdy przez Jaśkową Dolinę i ul. Smoluchowskiego (na poboczu pojawią się płyty jomb). Harmonogram robót przewiduje czasowe i odcinkowe zamknięcia drogi oraz puszczenie ruchu wahadłowo, piesi z kolei będą korzystać z tymczasowych kładek. Jak zapewniają przedstawiciele GIWK, inwestora z ramienia miasta, całkowite zamknięcie drogi będzie konieczne tylko na 2-3 dni przed końcem prac, by można było wylać nowy asfalt.

Wideo archiwalne

Opinie (202) 1 zablokowana

  • ścieżki rowerowe obustronne muszą tam powstać (50)

    Ciężko się jedzie jak mnie wyprzedza autobus na gazetę.

    • 122 153

    • Janusz dyżurny, z rowerem, Aa Grażyna, co z Grażyną, jeszcze śpi? (1)

      • 34 25

      • rzekł zenek z dizla

        i wypchnął z siebie obłok spalonego rolniczego.

        • 21 21

    • Najpierw podatek drogowy przy zakupie każdego roweru jeśli majeździć po ścieżkach (35)

      a później budowa ścieżek i to tylko o takiej długości na jaką pozwoli podatek. Ewentualnie plakietki do rowerów poruszającycyh sie po ścierzkach w cenie średniego podatku drogowego płaconego wraz z zakupem paliwa przez kierowców.
      Poruszam się autem i pieszo i rowerzyści to plaga miejska szczególnie niebezpieczna dla pieszych. Budowanie im ścierzek rowerowych za podatki kierowców to nadużycie. Po0 miescie jeździ się tramwajami autobusami czy trolejbusami jak ktoś chce być eko. Rowerem po szlakach rekreacyjnych. Nawet chińczycy odeszli od rowerów nie bez powodu. W miescie rower to kolizje kolizje i jeszcze raz kolizje bo Mieciu w kalesonach na rowerze myśli że zawsze ma pierwszeństwo.

      • 53 65

      • idąc Twoim tokiem "rozumowania" - budowanie jezdni w mieście za podatek PIT to nadużycie

        • 27 17

      • słownik ty kiedyś widział?

        • 16 8

      • zanim zaczniesz o podatku

        nauka ortografii, a być może i innych podstaw z podstawówki :)

        • 16 13

      • Samochody też wtedy powinny płacić podatek drogowy? (5)

        • 11 14

        • to z podatkow w paliwie buduje sie drogi i ścieżki rowerowe (4)

          • 24 17

          • A jakie to podatki z paliwa dostaje miasto Gdańsk na budowę dróg? (1)

            • 21 5

            • żadnych

              • 20 0

          • tak, jeszcze utrzymuje wojsko i wypłaca emerytury. skad ty się urwałeś?

            • 7 3

          • nie, nie z podatków w paliwie

            z PIT i CIT

            • 7 0

      • tabletki odstawione? (15)

        Drogi nie były budowane dla samochodów.

        Nawierzchnia dróg w wielu krajach pod koniec XIX wieku była utwardzana z inicjatywy stowarzyszeń rowerowych.

        Jak na razie olbrzymia większość kolizji jest powodowana przez kierowców samochodów.

        W krajach, gdzie szanuje się potrzeby ludzi, w tym rowerzystów poważnie, statystyki wypadków i kolizji są najlepsze na świecie.

        • 15 36

        • (5)

          Widzę że pedalarstwo ma nie tylko alternatywną geografię ale i alternatywną historię

          • 30 23

          • Dorzuciłbym jeszcze alternatywną ekonomię i roszczeniowe

            podejście - ma być....

            • 20 8

          • Widzę, że masz alternatywną kulturę osobistą.

            • 19 8

          • (1)

            Nie bądź złośliwy. To nie żadna alternatywna historia tylko fakt autentyczny szeroko opisywany w elementarzu polityki komunikacyjnej ale nie w rozdziale kierunek szacunek.

            • 9 9

            • Fakt autentyczny

              hahaha masło maślane weglowy węgiel. biała biel. Skad ci ludzie sie biorą

              • 12 3

          • ty masz mózg alternatywny

            • 4 3

        • najlepsze ... czyli większe....???? (3)

          • 1 1

          • Dla Ciebie to synonimy ? Z taką logiką możesz mieć wysoką pozycję na partyjnych listach.

            • 1 0

          • trzymaj się lepiej tych swoich skrzypiec ....

            • 1 0

          • poducz się j. polskiego, zacznij używać mózgu, potem dopiero pisz.

            przymiotnik dobry, lepszy, najlepszy określa jakość opisywanego podmiotu, a nie wielkość. Jakość, im wyższym stopniem przymiotnika opisana, tym bardziej POZYTYWNE znaczenie ma. Pozytywne, znaczy korzystne dla adresatów prowadzonej statystyki, czyli dla społeczeństwa.

            • 3 1

        • śmieszą mnie te minusy bez cienia argumentu (4)

          fakty historyczne są nie do podważenia.

          Statystyki wypadków również. Jak na razie Polska przoduje wśród krajów UE pod tym względem z niewłaściwego końca.

          Psy szczekają, rowerzyści nadal jeżdżą.

          • 6 8

          • (3)

            Porównywanie tak uroczych stworzeń jak pieski do rowerzystów jest dla zwierząt krzywdzące.
            Psy nie straszą czerwonymi gębami i nie śmierdzą spoceni w pracy.

            • 12 11

            • dzisiaj dojechalem na pociag (3km) rowerem (2)

              reszte trasy pociagiem. Pracuje w biurze. Nie smierdze, nie jestem spocony.

              Twarz mam normalna.

              Jesli po tak krotkiej przejazdzce smierdzialbys, to na prawde polecam zrobienie badan kontrolnych, bo najprawdopodobniej jestes chory (mowie o ciele, nie umysle).

              Co innego 20km w pagorkowatym terenie.

              • 9 7

              • (1)

                taaaa.... typowe tłumaczenie kalesonowego kolesia,
                przejechałem tylko 3 kilometry, potem ochlapałem się wodą pod paszkami, bo przecież nigdzie indziej się nie pocę i popsikałem dezodorantem ale nie za mocno aby opakowanie z pachnidłem na dłużej starczyło
                twarz ma normalną cokolwiek to znaczy
                ciekawe tylko co na to koledzy takiego przyjemniaczka siedzący obok na bezdechu

                • 9 12

              • Jaki ty nieprzyzwoicie glupkowaty jesteś :-D Widać po sposobie myślenia, że samodzielnie więcej niż 50m w ciągu dnia nie przechodzisz, bo się biedny niedorozwoj spoci :-D Ciamajdy, lenie, byle tylko od drzwi do drzwi 4 litery przewozić, a potem frustracja, że wszędzie korki na drogach :-D. A jakie wielkie korki są w samochodach! :-D

                • 5 5

      • z naszego punktu widzenia to trochę inaczej wygląda (5)

        1) piesi myślą, że ścieżka rowerowa to tylko chodnik innego koloru a roweru nie obowiązuje droga hamowania - włażą na ukos, chodzą jak po deptaku w ogóle nie patrząc czy komuś wejdą pod koła, przywiązują psy do barierek oddzielających DDR od ulicy, albo te psy prowadzają po ścieżkach.
        Rower obowiązuje droga hamowania - wczoraj sprawdziłem. Razem z rowerem ważę ok 110kg, z prędkości 25km/h przy wciśnięciu obu hamulców droga hamowania NA SUCHYM wzięła mi 7 metrów. Jak kogoś trzepnę to zabiję, a nie będę już uciekał w krzaki, bo mam już 6 śrub i blachę w nodze przez kogoś kto mi tak wyszedł i nie chciałem go zabić.Wykupiłem ubezpieczenie, własnym zdrowiem więcej nie będę płacił za głupotę pieszych. Na ulicę też tak wchodzicie ? To nauczcie się że rower w mieście to stały i wszechobecny jego element i nie warto z nim wchodzić w konfrontację fizyczną - obrażenia będą nie wiele mniejsze niż przy wpadnięciu pod samochód.

        2) Samochody - boję się wjechać na ulicę dopóki samochód nie zatrzyma się, nawet jak ja mam już zielone. Kości ludzkie nie wytrzymają konfrontacji PRD z prawami fizyki. Ponadto kierowcy myślą że DDR to strefa tymczasowego parkowania. Wtedy musimy was omijać po chodniku narażając pieszych.

        Rowery będą w mieście i będzie ich coraz więcej, bo są tanim, czystym ekologicznie, przyjemnym środkiem rekreacji i osobistego transportu. Zmniejszają też korki Wam - kierowcom.
        Idioci zdarzają się wśród rowerzystów, ale skutki idiotyzmu kierowców są jednak częstsze i bardziej opłakane w skutkach, ale ogólnie przesiadka na rower jest pozytywną i pożyteczną tendencją w społeczeństwie, więc nie rozumiem tej wrogości wobec tego sektora ruchu drogowego rozciągniętej z pojedyńczych przypadków - tym tokiem myślenia powinienem żądać likwidacji pieszych, bo przez głupotę jednego z nich byłem wyłączony z życia przez 4 miesiące, tylko że

        MIASTO JEST DLA WSZYSTKICH, DLA ROWERZYSTÓW TEŻ !!!!!

        • 23 6

        • Wrogość jest emanacją zazdrości i wstydu za swoje lenistwo.

          • 2 0

        • I tak i nie (3)

          wiele w tym prawdy, ale ile to razy rowerzysta przez gapiostwo na chodniku przejechał pieszego... ja widziałam przynajmniej dwa takie przypadki i ile to razy rowerzysta przejeżdża na zielonym z zbyt dużą prędkością !!! Samochód nawet jadąc nawet bardzo wolno na zielonej strzałce nie ma szans z rowerem wypadającym na przejazd z prędkością np 50 km/h. Nie mówię nie dla rowerzystów, ale też ich powinny obowiązywać ograniczania w prędkości i kursy na kartę rowerową zbliżone do robienia prawa jazdy.

          • 6 5

          • gdyby nie powszechne chamstwo i brak wyobraźni kierowców rowerzyści nie musieliby jeździć po chodnikach.

            • 5 4

          • rower wypadający na przejazd 50km/h?

            nie wiem, co bierzesz, ale skonsultuj się ze swoim lekarzem

            • 4 1

          • Rowerem 50km/h to osiągam z górki gdzie jest puściutko inaczej się boję

            30km/h na rowerze na ścieżce to już dużo i kości przy uderzeniu o beton przy tej prędkości pękają - przetestowane na sobie.
            Przeważnie jeździ się do 22-27km/h to jest taka normalna prędkość przelotowa na rowerze.

            • 3 1

      • Chciałem tylko zauważyć, że owe ścieżki rowerowe zmniejszają ci korki, antyrowerowy faszysto

        i zmniejszają zatrucie powietrza spalinami, które twój pojazd wydala, zwłaszcza stojąc w owych korkach.

        • 4 8

      • Proponuję czerwiec ustanowić miesiącem bez roweru.

        Wszyscy, którzy do tej pory jeździli rowerem po mieście, niech wsiądą w samochody i zasilą korki drogowe, albo w autobusy i tramwaje zwiększając w nich tłok. Dbać o formę przecież możemy na rowerkach stacjonarnych.
        Dajmy tym biednym kierowcom i pieszym od nas odetchnąć powietrzem jeszcze lepiej wzbogaconym tlenkiem azotu, CO2, siarą i ołowiem.

        Już ich na pewno szyje bolą od rozglądania się, czy ich ktoś przypadkiem nie potrąci/nie wjedzie prosto pod maskę. Będzie można spokojnie parkować i łazić po ścieżkach rowerowych jak należy.

        • 6 2

      • Wiesz dlaczego kierowców dotyka podatek drogowy? Ponieważ samochód swoje waży i w ten sposób doprowadza do zużycia drogi, którą potem trzeba remontować. Rowery ścieżek nie niszczą zupełnie, ponieważ waga ich i rowerzystów jest pomijalna.
        Przejazd jednego samochodu to tak jak przejazd kilku tysięcy motocykli (zakładając wagę ok. 8 razy mniejszą). Analogicznie zrób sobie przelicznik na rower, który waży ok. 3-4 razy mniej, niż motocykl (razem z prowadzącym).

        • 6 2

      • tak i podatek od pieszych za polbruk...

        • 1 0

    • Lepiej puscic droge rowerową wzdłuż rezerwy pod tramwaj. (6)

      przy ulicy smród i bród.

      • 9 0

      • jeden pies (5)

        Sobiecha ma jeden odcinek, gdzie przydałby się pas rowerowy w górę. W dół rower sam jedzie tyle, ile trzeba.

        • 4 2

        • jeden pies? (4)

          dla tych co się lubią inhalować chyba ;)

          • 3 0

          • jeżeli myślisz, że powietrze tam jest zdrowsze - to czysta naiwność ;) (2)

            dalej od drogi, bliżej do palaczy śmieci na Wileńskiej

            • 3 2

            • Jasne, twoje januszowe bloki na zaspie/suchaninie/ujeścisku to czysta ekologia (1)

              do ich ogrzania używa się elektrociepłowni, które syfią węglem na potęgę.
              Domy na Wileńskiej to drogie lokalizacje, tych ludzi stać na czystsze ogrzewanie gazem na przykład.

              • 1 5

              • gdziekolwiek nie idę we Wrzeszczu czy w Oliwie - to czuć palone śmieci

                • 4 0

          • I być brudnymi podczas jazdy w gorszych warunkach pogodowych...

            • 1 0

    • w tym rzecz

      ale wczesniej zamknac ruch towarowy i dla budowlanego sprzetu.
      Ta ulica zawsze i po kazdym remoncie cierpi przez ten ruch.

      • 1 1

    • Ewidencja rowerzystów. (1)

      Jesli mają poruszac sie po drodze to żadam aby posiadali tablice rejestracyjne, zeby nie mogli bezskarnie odjezdzac sobie z miejsca po okopaniu samochodu (przyklad obcislogata z trojmiasto.pl) albo przejazdu na czerwonym, na przejsciu dla pieszych , po chodniku itd. Sa bardzo agresywni i w dodatku tchorzliwi.

      • 7 6

      • i koniecznie zachipować pieszych

        • 6 2

    • żadnych ścieżek

      Jak w temacie

      • 2 3

    • Na tak wąskiej jezdni?

      Już widzę oczyma wyobraźni dwa mijające się autobusy i dwóch rowerzystów jadących w przeciwnych kierunkacdh

      • 0 0

  • Trochę bez sensu, lepiej byłoby wybudować od razu Nowa Politechniczną. (7)

    Po dwa pasy w każdą stronę z tunelami dla pieszych, wtedy korki byłyby mniejsze. Sam remont Sobieskiego nic nie zmieni w sprawie korków.

    • 69 115

    • żadne projekty "ciężkiej inżynierii" w mieście nie pomagały w likwidacji korków (3)

      dwa pasy często służą do ograniczania możliwości ruchu pacjentów pewnych placówek służby zdrowia, ale korków nie zmniejszają.

      • 12 8

      • O co chodzi z tymi pacjentami? (2)

        Znaczy, jak do 2 pasów nie przewidzieli DDR to mniej psychicznych rajstopkowców się tam kręci czy jak...?

        • 6 11

        • nie, ale jak widać niedostatek 2x2 powoduje nadmiar psychicznych antyrowerzystów na forum

          • 9 2

        • kubusiu mający problem ze zrozumieniem

          pasy mogą być do krępowania ludzi mających problemy ze swoimi emocjami, nie muszą być wyłącznie rozumiane jako pasy drogowe.

          Być może warto, byś się dłużej zastanawiał przed umieszczaniem postów na tym forum - możesz narazić się na śmieszność.

          • 3 1

    • (1)

      lepiej ale przecież nie o to tu chodzi.Teraz zrobią remont za który trzeba będzie zapłacić kwotę XXX znajomej firmie która przypadkiem jak zwykle wygra przetarg, a później zostanie wykonana droga o której wspominasz za którą znowu będzie trzeba zapłacić z budżetu miasta, taka demokratyczna ekonomia

      • 3 7

      • Rozumiem, ze masz firme, ktora zrobi to lepiej, taniej i szybciej?

        • 2 2

    • po 2 pasy?? co tak malo!!
      Od razu zrobmy po 6 pasow!!! Wyburzyc wszystkie budynki!
      Piesi slusznie do tuneli, niech zyja jak szczury!

      • 13 1

  • czy w końcu doczekamy się tam zatoczek na przystankach? bo teraz jest masakra (13)

    do tego śmieciarze z remondosa i korek od ronda do polibudy.

    • 193 13

    • Najlepiej zlikwidować tam w ogóle autobus. (11)

      Suchanino jest tak blisko Wrzeszcza że jak ktoś nie ma samochodu to spokojnie może chodzić pieszo. Autobusy tak samo jak rowerzyści tworzą korki więc miasto priorytetowo powinno eliminować te elementy z ruchu transportowego w mieście. Jak komuś zależy na czasie to niech kupi samochód. Utrzymywanie nierentownej i korkogennej komunikacji miejskiej to rak który niszczy funkcjonowanie miasta, spowalnia jego rozwój i jest przyczyną ucieczki mieszkańców poza miasto. Tylko szybki i bezkolizyjny dojazd samochodem przeobrazi Gdańsk w nowoczesne i przyjazne miejsce dla ludzi.

      • 22 56

      • Korkogenni (6)

        to są sami kierowcy. Szlag trafia jak jeden z drugiem nie potrafi ominąć autobusu gdy z przeciwka nic nie jedzie.

        • 23 14

        • Dokładnie (2)

          Jak autobus stoi na przystanku to nie ma wyprzedzania tylko omijanie i znak "zakaz wyprzedzania" nie obowiązuje o czym mam wrażenie spora grupa kierowców nie pamięta.

          • 13 8

          • jak wjedziesz w pieszego omijajac autobus

            to bedziesz mniej skory do wymijania autobusow

            • 33 4

          • Ale linia ciągła jednak się magicznie nie zmazuje, gdy autobus stoi.

            • 24 3

        • omijać na zakręcie. pod górkę. przy pasach. a wyżej jest nawet zakaz wyprzedzania.

          Podziel się opinią...

          • 7 1

        • jeszcze są linie poziome na jezdni (np. ciągła linia)

          do tego dochodzi bezmyślność pieszych potrafiących wystrzelić zza autobusu - wtedy żaden z was internetowych napinaczy nie wstawi się za takim kierowcą

          • 8 2

        • xxx

          I ryzykować życie swoje i innych ??? Ile razy widziałam tych " śpieszących się " , którzy patrząc pod słońce w ostatniej chwili chowają się , bo nie widzą nic . Ale autobus trzeba wyminąć

          • 3 0

      • O tak, najlepiej zamknac ulice dla samochodow i niech samochodziarze chodza pieszo. Mieszkancy by sie ucieszyli.

        • 3 3

      • to musi byc sarkazm, prawda (1)

        Nie ma az tak glupich ludzi.

        • 2 1

        • nie. to powaznie

          tak kiedys bylo. puscic tramwaj tam gdzie byl wczesniej planowany za Wagnera wprost i za dzialkami.

          • 0 1

      • sam sobie chodź pieszo, kretynie

        • 1 0

    • Dokładnie:)

      • 3 0

  • Czas na Nową Politechniczną wraz z tramwajem (1)

    Remont drogi to kosmetyka potrzeb na tym ciągu komunikacyjnym.

    • 78 30

    • tramwaj

      Sama droga, ktora mialaby WPROWADZIC 2 razy wiecej samochodow zakorkuje Grunwaldzka.

      Wyburzenia potrzebne do jej budowy tez nie pomoga Wrzeszczowi. Pierwotny plan tej drogi zakladal, ze wymusi ona budowe drogi czerwonej - nawet jeden z przystankow tramwajowych zostal tak nazwany,.

      • 5 4

  • Nie wierzę (5)

    Mam nadzieję że przetarg nie będzie torpedowany, aby na nim jak najwięcej zarobić. W Polsce to normalne. Ale trzymam kciuki

    • 33 7

    • Obiecanki cacanki

      Rok temu też miał być przetarg, i co wyszło? Nico. Dalej urywamy zawieszenia

      • 15 2

    • Ściema...idą Wybory to się obiecuje (2)

      Taka oto "narracja"

      • 2 3

      • matko święta znowu wybory

        to ja muszę do sztabu, kanapki zrobić, karty drukować...

        • 5 3

      • jakie wybory?

        NIe zauwazyles, ze w Polsce mamy:
        - wybory prezydenckie
        - wybory parlamentarne
        - wybory lokalne
        - wybory do europarlamentu

        procz prezydenckich - co 4 lata. Oznacza to, ze w sumie niezwykle rzadkim jest rok bez zadnych wyborow...

        Ale przeciez Janusz wie lepiej.

        • 1 2

    • Z tymi przetargami, to jakieś nieporozumienie,

      od prawie 20tu lat jestem wtajemniczony, jak wyglądają takie przetargi, i kto komu płaci, i jakie zasady obowiązują w tych niby jawno legalnych procedurach. Począwszy od małych firm, po general dir. of country rouds & highway i Skandynawską sp. jest podpłacanie. To jest chore, po czym z czasem wychodzą niedoróbki i dziury, i to nie tylko budżetowe. Trudno pojąć, że to za prawem i przyzwoleniem państwa.

      • 0 0

  • Czyli zakończenie remontu w I kwartale przyszłego roku - jeśli dobrze pójdzie (1)

    Znacie przecież standardowe poślizgi przy takich remontach.

    • 41 7

    • oby, dziur duzo, wiec i aneksów przesuwajacych termin zakończenia jak i.....

      finalny koszt remontu będzie mnogo - biznes musi się kręcić anie stan nawierzchni

      • 1 0

  • Dziurawy Gdańsk (4)

    A kiedy ruszy remont Chmielnej na części od Qubusa do Toruńskiej, samej Toruńskiej, Żabiego Kruka, Rzeźnickiej, Dolna Brama, Pod Zrębem.
    Stare Przedmieście i Południowa Wyspa Spichrzów się kłaniają. Zapraszam na wizję lokalną i przejażdżkę, najlepiej 4x4.

    • 56 12

    • Zastanawiające... (2)

      4x4 rozwiązaniem na dziury, kratery i mega wyrwy ?

      • 2 3

      • Oczywiście. Traktor 4x4.

        • 4 0

      • możesz ew człog zabrać :)

        • 2 0

    • priorytety

      Ambitne plany szefa budyńlandii nie przewidują remontu ulic w centrum miasta będące wizytówką ale za to niekończąca się budowa tunelu,niedokończona Aleja Wyklętych i wiele innych przepłaconych inwestycji.

      • 10 5

  • 11 lat temu w 2005 roku rozpoczynałam naukę w szkole przy ul.Sobieskiego 90 Zespół Szkół Metalowych itd. i już wtedy (2)

    minęło od tamtej pory 11 lat a remontu nadal nie było i ponownie próba podejścia i . . . .co dalej ????

    • 52 8

    • remont był w 2007 (1)

      • 3 6

      • i wystarczył na pół roku

        • 1 0

  • zatoczki (7)

    Jestem ciekaw czy zrobią zatoczki dla autobusów? W chwili obecnej tworzą duże korki autobusy stojące na drodze a wyprzedzić nie ma gdzie.

    • 85 4

    • Nie zrobią, bo potem chamy nie chcą wypuścić autobusów z zatoki.

      • 10 19

    • Zatoczki będą (4)

      Jest tyle miejsca na zatoki autobusowe...Pas zieleni oddzielający działki moż na wykorzystac, mozna okroic dzalki przy płocie. W ogole te dzialki w centum miasta, kiedy buuje sie osiedla na obrzezach Gdanska to chory pomysl. Dzialki rekreacyjne powinny byc na obrzezach, a ludzie powinni mieszkac w centrum. Czy ktos je te warzywa i owoce wyhodowane w ziemi skazone paliwem z aut i powietrzem ze spalin?

      • 21 3

      • dokładnie! zabetonować całe miasto

        • 4 6

      • a ty wiesz co zresz jak zresz owoce chodowane przy autostradach.

        gdzies ty się laska uchowala .

        • 3 4

      • xxx

        Nie będzie żadnej zatoczki . Nie ma na to zgody działkowców nikt im nie zapłaci za straconą ziemie. A odnośnie terenów rekreacyjnych . Za dużo ich niszczmy , zresztą działki te służą do siedzenia w terenie zielonym we względnej ciszy . Tu kiedyś były właśnie obrzeża miasta teraz wszędzie już jest " centrum" .

        • 3 1

      • Sorki ale ja tu mieszkam i powiem tak. Zamiast działek wolałbym park - bo na działkach tylko wieczne włamy i libacje. W parku policja może spacerować. Ale wolę te działki niż jakąkolwiek zabudowa przed oknami. Niedoczekanie!

        Zatoczek nie będzie bo nie da się . Trzeba by było wybudować tunel (umocniony brzeg) rzeczki. Poza tym jak sobie wyobrażasz sprawy własnościowe..? Ponadto pas przy działkach to parkingi dla mieszkańców i krótko powiem - po moim trupie ktoś je ruszy!

        • 1 1

    • zatoczki

      Nie zrobią bo się nie da. Jest za wąsko. Bez zbudowania ciągu komunikacyjnego za działkami (nowa Politechniczna) nic z tego nie będzie.

      • 1 0

  • Nie tylko (4)

    Ten odcinek jest jednym z najgorszych w gdansku.Mogliby sie zajac glownymi drogami.Gdzie bys nie jechal prawym pasem to dziura na dziurze dziura pogania.

    • 40 7

    • Prawy pas Rzeczypospolitej od ETC do wiaduktu JPII !

      • 5 0

    • Na Grunwaldzkiej we Wrzeszczu, na środkowym pasie w kierunku Gdańska, w połowie "wysepki", zaraz za niesławnym przejściem dla pieszych i skrzyżowaniem z Jesionową, od 2 lat są konkretne dziury i nikt ich nie naprawia. A to nie jest byle boczna uliczka!

      • 0 3

    • bo wszedzie deweloperzy buduja (1)

      i nie licza sie ze zniszczeniami drog jakich dokonują.

      • 3 3

      • wstretne dewelopery budujo!

        • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane