- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (85 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (206 opinii)
- 3 Ugaszono pożar na budowie osiedla (176 opinii)
- 4 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (33 opinie)
- 5 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (77 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (166 opinii)
W Gdyni i Gdańsku żyje się najlepiej w Polsce
Mieszkańcy Gdyni, Gdańska, a następnie Torunia są najbardziej zadowoleni ze swojego miasta i twierdzą, że to najlepsze miejsce do zamieszkania - wynika z tegorocznej edycji Diagnozy Społecznej.
Przeprowadza się je za pomocą dwóch odrębnych kwestionariuszy w gospodarstwach domowych oraz wśród dostępnych członków tych gospodarstw, którzy ukończyli 16 lat. Przebadano ponad 11,7 tys. gospodarstw, i ponad 35,3 tys. osób.
Gdzie się mieszka najlepiej w Polsce?
Jednym z elementów badań było zadowolenie z poszczególnych aspektów życia, w tym także zadowolenie z sytuacji w kraju czy z miejscowości zamieszkania.
Ostatnie badanie pokazało, że najlepszym miejscem do zamieszkania w Polsce jest Gdynia (87,2 proc. zadowolonych mieszkańców), która wyprzedza Gdańsk (79,2 proc.), Toruń (73,1 proc.) i Kraków (70,5 proc.).
Najmniej zadowolonych ze swojej miejscowości jest mieszkańców Wałbrzycha (23,6 proc.) i Bytomia (40,7 proc.)
W Pomorskiem żyje się najlepiej
W przekroju wojewódzkim różnice są mniejsze niż między miastami. Stosunkowo najwięcej zadowolonych z miejsca zamieszkania jest w województwie pomorskim (głównie za sprawą mieszkańców Gdyni, Gdańska i podregionu słupskiego), a najmniej w warmińsko-mazurskim.
W przekroju podregionów, co ciekawe, prym wiedzie słupski (86,6 proc. zadowolonych), za nim grudziądzki (78 proc.) i gdański (77,8 proc.). Na drugim krańcu znajdują się tarnowski, przemyski i elbląski (poniżej 40 proc. zadowolonych).
Czytaj też; Wyniki Diagnozy Społecznej z 2015 roku
Miedzy 2011 i 2015 rokiem zaszły w niektórych miejscach w Polsce znaczne zmiany. W kilku miastach zwiększył się zdecydowanie poziom zadowolenia mieszkańców (Gliwice, Gdańsk, Szczecin, Katowice, Radom, Lublin, Łódź, Jaworzno, Bytom); w większości pozostałych satysfakcja z miejsca zamieszkania nie zmieniła się lub spadła. Największy spadek wystąpił w Bydgoszczy, Zabrzu i Rzeszowie.
W przekroju wojewódzkim nie ma żadnych znaczących zmian. Jeśli chodzi o podregiony najwięcej zadowolonych mieszkańców zyskały procentowo: grudziądzki, oświęcimski, szczeciński, sandomiersko-jędrzejowski, katowicki, wałbrzyski i lubelski. Najwięcej procentowo straciły tarnowski, przemyski, elbląski, chełmsko-zamojski, sieradzki i leszczyński.
Czy mieszkańców denerwuje to, co robią władze samorządowe?
Tylko do pewnego stopnia niezadowolenie z miejscowości zamieszkania idzie w parze z dezaprobatą dla decyzji i działania miejscowych władz samorządowych.
Procent mieszkańców wybranych dużych miast, których często denerwowało to, co robiły władze samorządowe, jest w tym roku znacząco mniejszy niż 2 i 4 lata temu.
Odsetek tych, których denerwowały decyzje władz w Gdyni wyniósł 6,4 proc., w Gdańsku 6,7 proc. W Jaworznie, Bielsku-Białej i Rzeszowie jest pod tym względem najlepiej, a w Częstochowie i Krakowie najgorzej.
Opinie (403) 7 zablokowanych
-
2015-11-30 13:16
(71)
Tylko Gdynia :) nie wyobrażam sobie mieszkać w innym mieście.
- 537 445
-
2015-11-30 13:21
Tylko Gdańsk :) nie wyobrażam sobie mieszkać w innym mieście. (6)
- 195 115
-
2015-11-30 13:57
Tylko mieszkanie w kredycie :). Nie wyborażam sobie mieszkać w innym. (1)
- 125 25
-
2015-12-01 09:29
Ja zmieniłem pracę i wzięłem kredyt na 30 lat jak mi jeden doradzał podczas wyborów....żyję teraz jak w pączek w maśle o nic nie muszę się martwic
- 9 0
-
2015-11-30 16:19
(3)
to twoje pierwsze miasto?
- 7 16
-
2015-11-30 17:15
(1)
tak, wczesniej mieszkałem w gdyni
- 27 14
-
2015-12-01 17:30
Najwyraźniej przeprowadziłeś się, zanim skończyłeś podstawówkę.
Po gdyńskich podstawówkach dzieci wiedzą, jak pisać nazwy miast.
- 2 1
-
2015-11-30 20:17
To pytanie jest zbyt osobiste:)
- 7 2
-
2015-11-30 13:24
Mógłbyś mieszkać w fajnym mieście wojewódzkim (25)
Daleko nie masz - jakieś 20 km ;)
- 60 48
-
2015-11-30 13:31
(10)
To fajne miasto, o którym piszesz jest za bardzo zakorkowane. I na plażę musisz jechac kawał drogi, a ja mam w centrum :)
- 54 47
-
2015-11-30 14:03
jeśli pojechanie na plażę w Gdańsku to dla Ciebie kawał drogi
to strach pomyśleć jak daleko dla Ciebie jest z Gdyni gdziekolwiek
- 66 34
-
2015-11-30 15:01
haha ta piaskownica to jest plaża? W Gdyni jedyna plaża jest w Orłowie (8)
W Gdańsku jest 30 km lepszych plaż
- 58 41
-
2015-11-30 15:33
(6)
co jak co ale plaże w gdyni mają goscinną, i meksykanie i ruch chorzów spokojnie sobie plażują, w sumie jakby chcieli pójsć na inną plaże w tym miescie to by mieli problem hehe
w gdyni jest mnóstwo zabytków, mają zoo, lotnisko, jarmark, lodowiska - życ nie umierać ahhaha- 28 29
-
2015-11-30 15:50
zapyziałe zabytki to nie wszystko (5)
Jarmarki także....tu jest mowa nie o zwiedzaniu a o życiu,mieszkaniu w jakimś mieście.Jak bym chciała oglądać zabytki to pojadę i sobie obejrzę.Wrócę do swojego miasta(Gdyni)i będę jak zawsze szczęśliwa że właśnie w tym mieście jest mój dom.
- 33 37
-
2015-11-30 15:58
(4)
zapyziałe? to swiadczy o twoim poziomie, zapewne wolisz spędzisz cudwony weekend w rivierze lub klifie zamiast porobić cos konstruktywnego (i nie chodzi mi tu o chlaniu na umór), całe szczęscie że twój dom jest w wiosce na północ od Gdańska bo bys zaniżała poziom
- 29 29
-
2015-11-30 17:52
tobie do mojego (3)
poziomu bardzo daleko.zwłaszcza za ten prymitywny tekst o wiosce.....oj zazdrość się gdańska odzywa...dalej zwiedzaj te zagrzybiałe zabytki...
- 24 19
-
2015-11-30 18:18
(2)
zagrzybiałego miejsca to szukaj między nogami :)
- 19 18
-
2015-11-30 18:25
musisz u gdańskich
tępych dzid poszukać...zresztą pewnie juz cię zaraziły i to nie tylko grzybem...
- 15 12
-
2015-12-06 18:44
to pewnie te mieszczańskiej gdańskie maniery
Faktycznie, od razu ciągnie człowieka do Gdanska jak uswiadczy takiej klasy i kultury
- 0 0
-
2015-12-01 09:34
W gdańsku plaże mają brudny żółty piach,i brudną wodę gdyż nie tak daleko wpływa Wisła.Plaże od Dębek w kierunku Helu,to są prawdziwe plaże....porównanie jak ścieku do kranówki
- 4 7
-
2015-11-30 15:17
w Gdańsku? (13)
Nigdy!!!!Męża mam z Gdańska ale wiedział dobrze że tam mieszkać nie będę...no i żyjemy sobie w pięknej Gdyni.
- 55 54
-
2015-11-30 15:25
(8)
A ja właśnie rzuciłem jedną łajzę z Gdyni obłuża bo wstydzilem się ją zabrać do ludzi z tym swoim "jo", brakuje mi tylko tych korków na estakadzie haha
- 49 40
-
2015-11-30 15:42
obaj wiemy, że powód był inny (2)
a i kto kogo rzucił też inaczej wyglądało
- 43 15
-
2015-11-30 15:59
(1)
Obaj ?:)))))))))))
- 20 14
-
2015-12-01 12:44
oboje?
:)
takie instrumenty dęte- 3 0
-
2015-11-30 16:01
(1)
haha. przecież to Gduńsk jest stolicą Kaszub.... hahahha
- 19 16
-
2015-11-30 16:04
ciemniaku, jako miasto wojewódzkie musi się z tym kłamstwem tak afiszować, to że w gdyni jest UM nie znaczy że nie sa na smyczy
- 7 15
-
2015-11-30 18:05
To kaszuby
Moja też jest z Gdyni i też mówi "jo"...ale co bardziej mnie wkurza to te ich działeczki na których stoją domy,normalnie klaustrofobii można dostać...
- 7 11
-
2015-11-30 19:21
a my jesteśmy z gdańska od urodzenia i w kołko mówimy "jo" :P i jest spoko
- 18 6
-
2015-12-01 08:13
dość obrzydliwa i szczeniacka ta riposta
- 1 1
-
2015-11-30 16:05
(1)
prędzej czy później ucieknie
- 8 7
-
2015-11-30 17:54
o to się nie martwię...
- 7 0
-
2015-11-30 17:27
zly kaszub
Aga z um gdynia nadaje
- 5 8
-
2015-11-30 22:46
To jakiś c*otopedał jak poszedł na taki układ
- 1 6
-
2015-11-30 13:26
a byłeś jeszcze w jakimś innym mieście?
- 26 16
-
2015-11-30 13:48
chyba raczej wsi
hihihi
- 6 22
-
2015-11-30 13:51
Co takiego mega fajnego jest w Gdyni??? (7)
No co tam jest ciekawego i godnego zwiedzania? Na czym mozna zawiesić oko?
- 50 35
-
2015-11-30 13:58
Zawiesić oko można na dziewczynach. Byłem, widziałem, testowałem. (2)
- 36 13
-
2015-11-30 15:00
a co to jakaś inna rasa niz w pozostałych rejonach Polski? (1)
hehe co to człowiek sobie nie wmówi
- 20 16
-
2015-11-30 15:26
Rasa kaszubow
- 20 8
-
2015-11-30 15:19
Rozumiem, że w wolnym czasie jesteś stałym bywalcem gdańskich muzeów, repertuar Opery i Filharmonii masz 1 paluszku a wzroku nie możesz oderwać od Neptuna. Brawo TY!
- 30 5
-
2015-12-01 02:28
można tu spokojnie mieszkać (1)
Dla przyjezdnych :
Plaże,morze,klify - to nie namalowane obrazki wciąż takie same
Kamienna góra - ma niepowtarzalny klimat
Trójmiejski park krajobrazowy,już teraz z ogrodem botanicznym - przepiękna leśniczówka
Nabrzeże,bulwar
Różne gatunki nietoperzy przy jednostce Babie doły
Różnego typu propozycje rozrywki jak np park technologiczno naukowy,kolibki czy wspomniany ogród botaniczny
Kolegiata NMP
I wiele innych
Gdynia jest niewielka,przejrzysta,czysta.- 15 1
-
2015-12-01 09:38
I opór zakładów pracy........typu Biedronka,Lydl Tesco itp. co gwarantują godne zarobki i korzystanie z dobrodziejstw wybudowanych w Gdyni....tu się po prostu żyje za te 1200-1400zeta
- 1 3
-
2015-12-06 18:46
A twoje codzienne życie to zwiedzanie zabytków?
O co chodzi?
- 0 0
-
2015-11-30 13:53
Tylko Obłuże... (3)
... takie piękne o porankach i w świetle zachodu słońca.
- 23 19
-
2015-11-30 14:57
I Chylonia, szczegolnie kolo SKM
- 26 18
-
2015-11-30 15:32
Oj nie, Dąbrowa bloki Spółdzielni Na Wzgórzu króluje pod względem estetycznym:-D
- 5 11
-
2015-12-01 13:51
taaa, są na świecie miasta duże- Londyn, Paryż i ....
...O B Ł U Ż E- 1 1
-
2015-11-30 13:59
Morena stolicą świata, o!
- 20 22
-
2015-11-30 14:22
to tylko prośba, byś w Gdyni też pracy szukał (6)
i wtedy będzie git
- 28 22
-
2015-11-30 14:34
(2)
I nawzajem.
- 23 13
-
2015-11-30 14:41
w Gdyni największym pracodawcą jest urząd miasta (1)
i tyle w temacie
- 42 18
-
2015-12-01 09:42
I pośredniak proponujący ludziom pracę za godne zarobki,aby korzystać z tych luksusów wybudowanych przecież dla zwykłych ludzi pracy
- 2 0
-
2015-11-30 15:06
(2)
mam pracę w Gdyni :)
- 20 10
-
2015-11-30 15:12
w UM?
- 22 16
-
2015-12-01 09:43
W biedronce.....gdzie zarabiam tyle że stać mnie na wszystko
- 1 0
-
2015-11-30 14:34
a ja sie wyprowadzilem z Gdyni na obrzeza Trojmiasta... (1)
rownie dobrze, zadna roznica...Tutaj caly region trzeba brac pod uwage , nie tylko jedno miasto..gdyz grono ludzi mieszka w osciennych miejsowosciacha pracuje i weekendy spedza w Trojmiescie
- 20 14
-
2015-12-01 02:13
heh
Rewa też Gdynia ;)
- 1 1
-
2015-11-30 15:03
Zgadza się - tylko Bałtyk Gdynia... a u sąsiadów z Gdańska tylko Lechia ;-)
- 26 13
-
2015-11-30 16:17
Moim zdaniem
za komuny propaganda była subtelniejsza ...
- 15 7
-
2015-11-30 16:21
tak długo i wytrwale za pieniądze publiczne zapewniał ich że wszyscy są zadowoleni aż uwierzyli i przegrali wszystkie wybory - na szczeście
- 3 5
-
2015-11-30 17:47
Co w tej Gdyni jest takiego cudownego? (2)
Dla mnie to była by kara mieszkać w takiej zapyziałej i pozbawionej duszy Gdyni mającej kompleksy zapyziałego miasteczka.
- 24 33
-
2015-11-30 17:58
dla mnie karą byłoby
w obskurnym śmierdzącym Gdańsku mieszkać....kompleksy to ty (ty celowo z małej litery)masz.ale naprawdę cię rozumiem,o Gdynię być zazdrosną normalna sprawa.
- 22 22
-
2015-12-01 12:48
i znów pomyje, ktoś ci coś zrobił, że tak na cały świat klniesz?
daj ludziom żyć, cały świat masz dostępny
a umiesz tylko psioczyć i bluzgać,
jak jakaś smolna żaba- 4 0
-
2015-11-30 22:44
Gdynia... (4)
Jestem rodowitym Gdańszczaninem i jak jestem w Gdyni to troche jakbym przejeżdżał przez orunię dolną... az mnie ciarki przechodzą
- 17 15
-
2015-12-01 06:40
Ja mam ciarki (2)
ze wstrętu nawet jak przez Gdańsk pociągiem przejeżdżam,nie wysiadam w gdańsku nigdy bo na szczęście od pamiętnych szkolnych wycieczek za komuny (do których byłam zmuszana ale nauczycielka i tak komentarze całej klasy musiała słuchać co tak naprawdę o gdańsku myslimy)nie mam żadnej potrzeby tam się zapuszczać.Wstrętne miasto i wstrętni ludzie....
- 5 11
-
2015-12-02 21:54
Uuuu jaka gdyńska zawiść.. Masz rację.. lepsze od pięknej gdańskiej architektury są wasze blokiwiska z lat 70 i 80.. pełna klasa
- 2 2
-
2015-12-06 09:29
Gdansk,Gdynia
Urodziłam się w Gdańsku, uczyłam się w szkole w Gdyni - mam do tych miast sentyment. Są zupełnie inne, bo mają inną historię. Do Sopotu lubię chodzić na spacery wiosną, gdy nie ma turystów. Jesteśmy mieszkańcami Trójmiasta, a ze względu na położenie do jedno z ciekawszych miejsc. Zawsze po powrocie z zagranicy czuję, że nie jest to metropolia;) ale pozytywnie się zmienia.
- 1 0
-
2015-12-01 19:29
....poziom przedszkola😞
- 3 0
-
2015-11-30 23:12
bos nigdzie indziej nie mieszkal...
- 7 0
-
2015-12-01 02:10
Gdynia moje miasto,mój dom.
Ja też,choć boli mnie że staje się taka betonowa.
- 6 0
-
2015-12-02 21:20
Gdynia jeszcze do niedawna była wioską rybacką należąca do Gdańska.. poza tym Gdynia ma brzydka architekturę, większość to blokiwiska z lat 70 :) Gdynia na pewno spodoba się osoba ze wsi bo niby to miasto a jednak czuć powiew rybackiej wsi ;)
- 1 3
-
2015-11-30 13:16
70% Krakowian jest zadowolonych? Wiedziałem, że te wymysły o smogu to lobby antywęglowe od łupków ;-) (9)
No chyba, że to z niedotlenienia mózgu takie wyniki ;-P
- 291 15
-
2015-11-30 13:57
(4)
Marzy mi się wyjazd, Nowa Zelandia, Australia, gdzieś gdzie jest ciepło, gdzie żyję się lepiej w całym kraju, a nie tylko w konkretnych miastach, gdzie w pracy człowieka szanują, a jak za długo w niej siedzi to dostaje skierowanie na badania, a nie jak jest teraz w polsce że normą staje się już praca 6-7dni w tygodniu, mało tego nierzadko po 12h, ..........by żyło się lepiej........
- 31 4
-
2015-11-30 14:09
Wiesz że w Australii jedyne co nie chce Cię zabić to wulkan?? A nie, czekaj ostatnio się jeden uaktywnił ;)
PS. tam też mają normalnie zimę i śnieg, a my wtedy mamy nasze lato.- 13 4
-
2015-11-30 14:56
Nowa Zelandia (1)
nie jest ciepła, lato krotkie i maks. 25 stopni i to na polnocy
- 11 0
-
2015-11-30 15:10
Ale mają fajne góry, a w nich Władcę Pierścieni
- 22 0
-
2015-11-30 15:31
kanada...
ponoć jedno z najlepszych państw do życia. Wskaźniki zadowolenia w ich głównych miastach są zawsze czołówkach tych wszystkich śmiesznych rankingów. Polecam poczytać a jak ktoś może to i wyjechać tam do pracy.
- 4 0
-
2015-11-30 14:01
(2)
Krakowiaków, ludzie, Krakowiaków a nie żadnych Krakowian... Podobnie jak mamy Poznaniaków i Warszawiaków a nie Poznanian i Warszawian... Nawet kiedyś było takie powiedzenie o Warszawiakach i Warszawianach, ale od paru lat tych drugich się nazywa po prostu słoikami.
- 7 10
-
2015-11-30 14:54
Czyżby, upierdliwy purysto językowy? Krakowiak lub krakus potocznie, ludystycznie, (1)
krakowianin dla mieszkańca Krakowa jest właściwsze.
Krakowiacy to byli przede wszystkim mieszkańcy wsi podkrakowskich vide "krakowiacy i górale" Bogusławskiego.
Zawsze możesz się dosŁać, że Krakowian było napisane z dużej litery, a powinno być z małej. Może będziesz miał orgazm.- 13 1
-
2015-11-30 15:25
Czy może bardziej właściwe?
- 2 6
-
2015-11-30 14:57
zdecydowanie to drugie :)
- 1 1
-
2015-11-30 13:18
z roku na rok ładniejsza jest nasza trójmiejska metropolia (7)
nie tylko w tych dwóch miastach świetnie się żyje ale w całej metropolii trójmiejskiej
- 463 42
-
2015-11-30 13:20
(5)
to żyj jak ci się podoba , Budyń prezydentem znowu , ciekawe co znowu wymyśli.
- 19 49
-
2015-11-30 13:34
Sopot z pewnością nie ładnieje....
Dworzec to architektoniczna obelga. Stare centrum i coś takiego? Kolejny wałek a architekt miejski pewnie miał 2 opcje. Zatwierdzić albo szukać nowej pracy.
- 29 18
-
2015-11-30 18:17
w gdyni to co chwilę jo,jo słyszę-jak wsioki (3)
- 4 9
-
2015-11-30 22:10
Raczej Kaszubi (1)
Jak ci jo nie odpowiada to bujaj na południe Polski.
- 8 1
-
2015-11-30 22:49
Jo to na wsi się mówi
- 1 7
-
2015-12-02 21:41
Bo gdynia to była jeszcze do niedawna wieś rybacka więc te jo jo nie powinno cię dziwić
- 0 0
-
2015-12-01 10:11
Żeby chociaż normalny pracownik zarabiał 600-700 euro ,to może by i żyło się dobrze ale zarabiając 300-400 Euro przy tych cenach w Trójmieście ,i jeszcze wracasz zmęczony bo wymagania jakby płacili tyle co na zachodzie to gó...o nie życie.... choćbyś mieszkal nie wiem gdzie
- 1 1
-
2015-11-30 13:18
(1)
choć o 7 rano w drodze do pracy i o 17 w drodze do domu myślę inaczej, albo jadąc skmką obok przedziału imprezowego nachodzą mnie wątpliwości, to mimo wszystko zgodzę się z tezą główną artykułu
- 290 13
-
2015-11-30 21:32
W najświeższych wiadomościach widzę tytuły:
Kierowca zaatakował innego nożem, bo ten nie dał się wyprzedzić nowość (194)
Dwie kobiety spadły z peronu na torowisko (148)
W Gdyni i Gdańsku żyje się najlepiej w Polsce (265)
Zabójstwo 5-latki: nowa opinia biegłych, Mariusz L. niepoczytalny i wymaga leczenia (177)
I się zastanawiam co trójmieszczanom najbardziej się podoba: Czubki, wypadki czy znowu cwane czubki?- 10 1
-
2015-11-30 13:19
Czemu mają służyć takie badania??? (9)
Nie ma to jak przypiąć sobie order - to naprawdę bardzo pociesza, że żyje się najlepiej w Polsce.. A jak wobec tego żyje Polska?
- 117 63
-
2015-11-30 13:32
Nawet jakby zapytac ludzi zyjacych w rozleglym szambie
gdzie im sie relatywnie najlepiej zyje to odpowiedzi bylyby zroznicowane I na ich podstawie mozna byloby wskazac obszary 'lepsze' I te 'gorsze'.
A i tak wszyscy siedzieliby w tym samym szambie.- 26 6
-
2015-11-30 13:48
jak to czemu?
Szanowny pan Czaplewski ma dziĘki badaniom prace oraz niezla płace choc w jego wypowiedziach czuje czasem bute i salony itp.itd
- 11 5
-
2015-11-30 14:03
Popadanie w samozachwyt jak jest cudnie i jacy jesteśmy wspaniali
- 16 1
-
2015-11-30 14:05
Jak to czemu mają służyć
Tera wladze Gdańska i Gdyni moga wyplacić sobie premie ;-)
- 23 5
-
2015-11-30 14:19
Teoretyczna Diagnoza Społeczna, teoretyczny ranking, teoretyczne państwo, teoretyczne miasta...
to tyle w teorii.
- 14 8
-
2015-11-30 21:25
I ... to jest właściwe pytanie. Za moich czasów nazwywano je retorycznym.
Masz Pan u mnie browarka
- 1 0
-
2015-12-01 00:33
TAAA...
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Dwie-kobiety-spadly-na-tory-podczas-wsiadania-do-SKM-Przewoznik-wyjasniamy-sprawe-n96763.html
Śmieszne kto bierze udział w takich badaniach???
Ludzie z psychiatryka czy urzednicy?- 2 0
-
2015-12-04 15:19
Świadomości TYCH pajaców którzy... (1)
... mieszkając w Trójmieście nie maja bladego pojęcia jak dojechać na plażę.
Ogarnijcie się pismacy - więcej optymizmu a nie WIECZNE GLĘDZENIE !!!
Urodziłem się w Gdańsku i z tego faktu jestem dumny. Natomiast żyje się w Trójmieście z roku na rok coraz lepiej, wygodniej :)
Malkontentów zapraszam do naszej stolicy - jeden weekendi pokochacie Trójmiasto !!!- 1 0
-
2016-02-25 16:05
gdansk to nieprozoumienie
Przeprowadzilem sie jakies pol roku temu do Gdanska i sie rozczarowalem , jako miasto to porazka brudne zaniedbane, infrastruktura w rozkladzie, ponuro i smutno , duzo biedy na ulicach , na starym miescie nic sie za bardzo nie dzieje kilka klubow porozrzucanych , 200 metrów od dlugiej wieje komuna , naprawde wielkie rozczarowanie, jedyny plus to ludzie ok ale to w calej Polsce tacy sie znajda , ewidentnie przespane lata dotacji unijnych.
- 0 2
-
2015-11-30 13:19
(1)
Szkoda ze wladze konsekwentnie olewaja integracje taryfowa. Czlowiek wracajac z Warszawy doznaje szoku pourazowego gdy widzi ceny za komunikacje i "poziom" rozwiazan.
Sztandarowy projekt PKM powinien zmienic nazwe na "Jak obrzydzic ludziom swietna inwestycje"- 130 22
-
2015-12-04 15:38
...
Nie musisz tu "wracać" warszawskie metro zapewne spełnia Twoje oczekiwania estetyczno - kulturowe :)))
- 0 0
-
2015-11-30 13:19
Wiadomo, tutaj POpulisci sypali kasa przez ostatnia dekade (11)
jak proporcje sie bardziej wyrownaja nikomu nie zaszkodzi a zyska Polska.
- 39 186
-
2015-11-30 13:21
Chyba takiemu Budyniowi się żyje najlepiej... (1)
Bo takich głupich co pozwalają na pięć kadencji,to nawet w Korei chyba nie ma...
- 18 27
-
2015-11-30 13:29
są w gdyni
- 23 5
-
2015-11-30 13:26
(3)
W Gdyni? Chyba kpisz.
- 12 6
-
2015-11-30 14:20
Ehm... A Szczurek? To ile kadencji? (2)
- 9 1
-
2015-11-30 14:55
szczurek akurat jest proPISowski (1)
- 6 3
-
2015-11-30 18:38
Szczurek pro-PiSi? Od kiedy? W dekiel ci PiS-ło?
- 1 3
-
2015-11-30 14:11
spokojnie, jak się mieszkańcom dobrze, żyje to znaczy jakiś przekręt
jak w Polsce w ruinie (TM) można dobrze żyć? ABW, CBA w Urzędzie Miasta w Gdyni to tylko kwestia czasu. Horała już pewnie siedzi u Kamińskiego o zdaje relacje o "podejrzanych inwestycjach typu lotnisko"
- 11 3
-
2015-11-30 14:20
kakas zapowiedz?
Teraz Jaroslaw sprawiedliwy Naczelnik nakaze Nas ukarac?
- 11 2
-
2015-11-30 14:37
do pracy sie ruszczci a nie narzekacie!
do pracy sie ruszczci a nie narzekacie!..mi za rzadow PO i Samorzadu Gdynia bardzo dobrze sie zyje....
- 3 5
-
2015-11-30 16:14
No niestety
W każdej dyskusji znajdzie się kilku debili.Zazdrość idioto,czy wrodzony brak jaj cię skłania do takich komentarzy?Nie wystarczy ci baranie,że mowa jest o TRÓJMIEŚCIE?Zapisz się na zastrzyk z fenolu,sporo ludzi odetchnie z ulgą.
- 1 0
-
2015-12-01 07:38
Damian
Inwestycje na Pomorzu są finansowane w większości z UE, państwo znacząco dołożyło się tylko do stadionu, tunelu i do obiecywanej przez lata pseudo autostrady, czy to wina PO, że na pomorzu ludzie wiedzą jak poprawnie składać wnioski o dotacje, a nie krzyczą o podwyżki i trzynastki jak w zagłębiu.
- 2 0
-
2015-11-30 13:20
gdynie badali (12)
psychologowie a powinni raczej psychiatrzy (patrz marychobezstronny) .
Gdyby ranking dotyczył wskaźników ekonomicznych i demograficznych,
(lub pozyskiwania środków z UE)
to gdyni nie byłoby nawet w pierwszej 20 jak nie 30.- 103 145
-
2015-11-30 13:30
Gdynianie jeżdzą do pracy do Gdańska to im sie podoba życie w trójmieście
- 31 28
-
2015-11-30 13:51
Gdynię.Ciebie z kolei na maturę z polskiego powinni wysłać. (1)
Tak wiemy, port upada, Gdynia się zwija... to twoja stara śpiewka.
- 28 15
-
2015-11-30 14:08
Dobrze chociaż, że Stocznia Gdynia funkcjonuje i lotnisko ;)
- 16 14
-
2015-11-30 14:21
Z tych badań też wynika, że te 6,7% "zdenerwowanych" chce udowodnić, że białe jest czarne.
- 15 3
-
2015-11-30 15:35
Hehe... (2)
"Gdyby ranking dotyczył wskaźników ekonomicznych i demograficznych,
(lub pozyskiwania środków z UE)"
A jakimz to wskaznikiem jest pozyskiwanie srodkow z UE?
Bo jak dla mnie to instytucjonalnie nauczonej bezradnosci ekonomicznej.- 8 8
-
2015-11-30 17:21
raczej umiejetnosci korzystania ze wszystkim dostepnych narzedzi rozwoju (1)
Sa ludzie ktorzy uwazaja ze radza sobie bez tel, komputera itd. głównie dlatego ze nie umieja z tego korzystac i dorabiają sobie do tego głębsza filozofię
- 5 3
-
2015-11-30 20:34
Rzeczywiście, ambitne jak ch.. zadłużać się trzeba umieć i jest to wyrazem gospodarności ;)
- 2 0
-
2015-11-30 22:19
Bogactwo pochodzi z pracy a nie z dotacji, wiec nie wiem czy dobra umiejętność żebrac... znaczy się pozyskiwania dotacji to coś czym należy się chwalić. USA w XIX wieku nie miała dotacji unii europejskiej, a jednak urosła do światowego mocarstwa. To samo można powiedzieć o Korei Południowej, czy Singapurze, więc zamiast się uczyć wypełniać formularze, może warto brać przykład z państw na innych kontynentach.
- 2 1
-
2015-11-30 22:44
(2)
W co Gdynia inwestuje by ludziom zylo sie lepiej?
- 1 4
-
2015-12-01 08:18
wpadnij do nas co jakiś czas i sprawdź sam;))
do Gdyni - oczywiście
- 2 1
-
2015-12-01 09:47
Np w Centrum Riviera....dobre zarobki żeby żyło się lepiej
- 2 0
-
2015-12-01 09:25
ty zakompleksiony snobie z kartuz.
buhahaaaaa
- 2 0
-
2015-11-30 13:21
Ha! (13)
Oto swiadectwo braku wymagan czy jakiegos zasciankowego braku ambicji. Gdansk i najlepsze miejsce do zycia he, he, he. Ubogie, prowincjonalne miasteczko z hektarami pustych placow, oto nasz Gdansk.
- 111 219
-
2015-11-30 13:32
Piszesz gdynianinie bo zazdrościsz czy co? (6)
Ale mimo wszystko zapraszamy zobaczysz jak miasto wygląda
- 31 26
-
2015-11-30 20:38
(5)
Ja widziałam, wystarczy przejść się po bocznych uliczkach starówki, wyspie spichrzów. Oprowadzałam znajomych z Wrocławia, pytali się dlaczego wszystko jest takie zaniedbane i na starym mieście zamiast normalnych nawierzchni leżą pozapadane płyty yomb i trylinka sprzed 50 lat. O syfie w podwórkach nie wspomnę...
- 14 8
-
2015-12-01 08:21
jakiej starówki...
pewnie mieszka już kilka lat tutaj i dalej się nie nauczył że to nie żadna starówka... ignorancja przyjezdnych nie zna granic.
- 2 5
-
2015-12-01 09:56
że co ? (2)
Wrocław nie grzeszy wielką urodą i pięknym zagospodarowaniem terenu. Wystarczy zobaczyć jak w centrum wyglądają kamienice, jak popadają w kompletną ruinę zabytki, jak ludzie zachowują się w parkach. Mieszkańcy Wrocławia akurat nie powinni tu krytykować. W porównaniu ze 'stolicą' Dolnego Śląska pomorze jest bardzo zadbane.
Pomorze jest piękne. Ludzie w porównaniu z innymi miejscami w Polsce są zadowoleni, radośni i przyjaźni. Rośnie liczba przedsiębiorców, a płacę w porównaniu z kosztami życia są bardzo dobre.
Poza tym zawsze zaznaczam - zamiast narzekać, że jest brudno, brzydko, że mi źle - wykonaj jakikolwiek krok aby poprawić to co widzisz, aby zarówno Tobie jak i innym żyło się lepiej.
Pisałem to ja - Polak, rodowity Ślązak, pracujący w całym kraju, w miarę zadowolony z życia.- 3 2
-
2015-12-01 15:20
byłam po długim czasie (1)
2 tyg temu we Wrocławiu i mylisz się pisząc że jest zaniedbany....kiedyś tak ale nie teraz!!!!Jest pięknie.stare miasto rynek,wszystko zadbane,czyściutko...Wrocław jest super...nawet do gdańska nie ma co porównywać.
- 1 4
-
2015-12-02 21:38
Owszem, nie ma co porównywać historycznego nadmorskiego Gdańska to zasyfialego, brudnego wrocławia :) jakie macie atrakcję? Żadne? No właśnie :)
- 1 0
-
2015-12-02 21:27
ci gdynianie naprawdę mają kompleksy i są zazdrosni :) Masz rację.. lepsze od kamieniczek w Gdańsku są gdyńskie blokowiska z lat 70 :)
- 1 0
-
2015-11-30 13:46
Nie nasz,ale chyba Twoj
Mój Gdańsk wygląda zupełnie inaczej i chyba piszesz o jakimś innym- swoim
- 36 16
-
2015-11-30 13:47
" hektarami pustych placow" (3)
no i więcej pisać nie musisz bo widać że nie masz pojęcia co się ostatnio w Gdańsku dzieje :D
- 34 19
-
2015-11-30 13:55
(2)
taaa, wiem, hektary zaorane
- 17 13
-
2015-11-30 13:59
masz racje w Gdyni Buractwem i ziemniakami
- 19 13
-
2015-11-30 14:21
Orać to se możesz swoje pole jełooooooopie :)
- 6 2
-
2015-12-03 02:06
Ha!
Wg ciebie nalezaloby zabetonowac wszystko co sie tylko da?
Skonczony idiota!- 1 0
-
2015-11-30 13:22
to zasługa położenia nad morzem a nie samorządów (3)
zapewne autorzy czyli znani lewicowi socjologowie Czapiński i Panek wywnioskowali taką diagnozę na podstawie rozmów z pomorskimi przedstawicielami PO rezydującymi czasowo w Warszawie za poprzedniego rządu.
- 137 59
-
2015-11-30 14:09
Oczywiscie ze morze tak dziala i morski Jod . Morski Jod wplywa dobrze na mozg .
Jak bylem normalnie na plazy jesienia to od razu mi jod pomogl i poczulem mrowenie w mozgu na drugi dzien a to oznaka ze mozg sie ozywia i normalnie az trzy krzyzowki rozwiazalem a dzieci powiedzialy ze jestem Bogiem. Teraz chodzimy czesciej na plaze bo chce zeby cala rodzina byla najmadrzejsza . Nawet dzieci sie zrobily madrzejsze jak byly na plazy a Kewin i Pamela powiedzial ze chce zyc tylko w Gdyni zeby caly czas wdychac jod. Jeszcze nawet teraz beda dawac za nic te 500 zl na dzieci to tylko zyc w Gdyni . ..Gracjan
- 28 2
-
2015-11-30 14:23
pisowski aparatczyku (1)
Tak latali po warszawce i wylapywali peowcow, albo lepiej stojac prz A! badali miny kierowcow opuszczajacych trojmiasto po weekendzie. Pisowska mier...
- 3 14
-
2015-11-30 14:32
'' Ty '' wesoly romek z zoliborza '' ) masz daleko do morza to i mozg gorzej pracuje )
Masz straszna frustracje ktora moze wynikac iz nad Zoliborzem jest smog i ci zakloca fale myslowe ).
- 10 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.