• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z notatnika projektanta: Zuo Corp +, czyli kreatywność i innowacje

Monika Sołoduszkiewicz
31 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Zuo Corp+ tworzą projektant Bartek Michalec i brand manager Łukasz Laskowski. Zuo Corp+ tworzą projektant Bartek Michalec i brand manager Łukasz Laskowski.

Duet, którego nie trzeba nikomu przedstawiać. Zuo Corp + bezsprzecznie należy do wąskiego grona polskich marek o określonej wizji, którą wyróżnia doskonałe wzornictwo i jakość. Nowatorskie, architektoniczne, zapadające w pamięć, to najczęściej pojawiające się przymiotniki, opisujące kolejne kolekcje marki. Za dwa tygodnie w notatniku projektanta spotkamy się z Patrycją Kowalczyk z Fabryki Sukienek.



Obecnie Zuo Corp jest na etapie redefiniowania wizerunku marki. Pojawiła się nazwa Zuo Corp +, trzy zróżnicowane tematycznie linie oraz nowy logotyp z martwym krukiem. Jak podkreślają projektanci, chociaż rozpoczęli współpracę z internetową platformą oferującą kolekcje wielu marek, to nie przestają myśleć o nowych butikach. Szczególnie zaś interesuje ich trójmiejski rynek, a w Trójmieście spotykamy ich często. Bartek Michalec i Łukasz Laskowski chętnie uczestniczą w spotkaniach dotyczących branży mody czy nawet warsztatach kostiumologicznych.

Maksymalizm to...
Bartek Michalec: Mieć największy na świecie brylant, który nosisz w kieszeni i nikomu go nie pokazujesz.
Łukasz Laskowski: Móc pozwolić sobie na nieposiadanie telefonu komórkowego, bo wszystko załatwia ktoś za ciebie (śmiech).

Minimalizm to...
Bartek Michalec: Słowo nadużywane przez polskie media modowe. Dla mnie minimalizm jest piękny wtedy, kiedy twórca opanuje warsztat do perfekcji, a jego kunszt widać w detalach, tych na pierwszy rzut oka niewidocznych. Tak jak np. robi to Jil Sander.
Łukasz Laskowski: Nadawanie rzeczom lichym i błahym nadzwyczajnego kontekstu.

Piękno jest...
Bartek Michalec: Czymś dyskusyjnym i subiektywnym. Nie lubię oczywistości i dosłowności. Przeważnie znajduję piękno w harmonii. Lubię dopasowywać, na pierwszy rzut oka niepasujące do siebie rzeczy.
Łukasz Laskowski: To taka cecha charakterystyczna dla naszych kolekcji. Chociaż ostatnio piękno odnajdujemy w ciszy.

Inspiruje mnie...
Bartek Michalec: Bardzo dużo rzeczy, ale ogólnie krzywizny ludzkiego ciała, jego niedoskonałości. Radzenie sobie z "obudowywaniem go", zmienianie proporcji, tak aby osoba, która założy moje ubrania czuła się absolutnie fantastycznie.
Łukasz Laskowski: Możliwość zdobywania coraz wyższych szczytów.

  • Ekskluzywna sukienka inspirowana smartfonem LG G Flex2 miała swoją premierę w marcu. Została uszyta z jedwabnej organzy, w którą wprowadzono aluminiową nić połyskującą jak lustro. Cena to 15 tys. euro.
  • Prasowany jedwab albo ciężkie żakardy. Inspiracje na miarę Christiana Diora.
  • "Balonowe rękawy" rodem z lat 50. i projektów Cristobala Balenciagi w nowoczesnym wydaniu.
  • Pokaz kolekcji jesień-zima 2012/2013. Kolekcja "Jungle Gardenia" miała doskonałą prasę.
  • W kolekcjach Zuo Corp + znajdziemy barokowe materiały i awangardowe kroje.

Moda zmierza w...
Bartek Michalec: Często zastanawiamy się nad tym w naszej pracowni. Chyba należy ustalić na nowo czym jest pojęcie mody i co ono oznacza. Myślę, że żyjemy w bardzo ciekawych czasach, gdzie "moda" przewartościowuje się jako zjawisko, a dzięki mediom społecznościowym jest bardziej dostępna dla zwykłych ludzi. To świetne z jednej strony, ale z drugiej może być hamujące. Projektanci coraz bardziej starają się hołdować masowemu gustowi, co bywa zgubne.
Łukasz Laskowski: ...i może prowadzić do zaprzestania tworzenia rzeczy wyjątkowych. Mam wrażenie, że od dłuższego czasu, moda staje się bardziej "poważna". Chyba nie wrócą już komiksowe czasy Thierrego Muglera czy Jean Paul Gaultiera.

W modzie mogłoby nie być...
Bartek Michalec: Oj, prowokujące pytanie (śmiech), butów na płaskim obcasie.
Łukasz Laskowski: Dla mnie weluru! (śmiech) i drugiej połowy lat 90.

Nie mogę się obejść bez...
Bartek Michalec: Muzyki i sztuki.
Łukasz Laskowski: Przyjaciół.

Ulubiona dekada w historii mody...
Bartek Michalec: Nie mam takiej, w każdej dekadzie znajduję coś, co mi się podoba i inspiruje. Najmniej, to chyba lata powojenne.
Łukasz Laskowski: Ja najbardziej sobie cenię lata 80., wtedy modę postrzegano w dosłownym sensie, jako sztukę na równi z muzyką, malarstwem czy literaturą. Poza tym była zabawna i nakłaniała do eksperymentowania.

Najbardziej ekstrawagancka rzecz jaką zaprojektowałeś... Sukienka wyszywana pancerzykami azjatyckich żuków, dla prywatnej klientki.

Dzieło sztuki, w którym chciałbyś się pojawić...
Bartek Michalec: Moje życie to odwieczny Krzyk, Muncha (śmiech).
Łukasz Laskowski: W Śniadaniu na trawie Maneta, potrzebuję odpoczynku i słońca (śmiech).

Alexander McQueen czy Calvin Klein?
Bartek Michalec: Nudzi mnie maksymalizm w modzie (śmiech).
Łukasz Laskowski: A mnie minimalizm.

Ikona świata mody...
Bartek Michalec: Teraz moją uwagę zwraca FKA twigs.
Łukasz Laskowski: Lenny Kravitz!

Jestem dumny z...
Bartek Michalec: Z pracy, jaką włożyliśmy w stworzenie ZUO CORP.
Łukasz Laskowski: Uważam tak samo jak Bartek.


"Z notatnika projektanta" to cykl, w którym przybliżamy sylwetki polskich twórców. Wybieramy się za kulisy pokazów mody, by porozmawiać o inspiracjach, sztuce i autorytetach. Odkrywamy tajemnice ich szaf i dyskutujemy o życiowej pasji - modzie.

Opinie (14) 8 zablokowanych

  • LGBT (1)

    i już:)))

    • 22 11

    • LGBT i islam jednocześnie

      Ta masakryczna mieszkanka jest niestety popularna w EU.

      • 9 2

  • (3)

    Ja mam pytanie do Pana Projektanta czy podoba się Panu kolekcja Hansa Klosa czy woli Pan bardziej trendy Helmuta Kolla?

    • 25 3

    • Panowie projektanci wolą haute couture Hashuna Marabouriego i jego partnera Mabaluki Fatalasha (2)

      Nimi się inspirują.

      • 6 1

      • (1)

        A może bardziej kolekcja pana Szlezwika Holsztyna?

        • 6 1

        • absolutnie nie, Szlezwik się skończył na Kill'em All Fall Collection for Reserved

          www.youtube.com/watch?v=vl5aYRzsfu0 polecam autorce tego artykułu...

          • 4 1

  • "Duet, którego nie trzeba nikomu przedstawiać"

    Klinąłem, bo myślałem, że to jakaś nowa wytwórnia gier albo coś podobnego ;) Chyba jestem nie na czasie.

    • 29 3

  • Kreatywność i innowacje? Bynajmniej. "Inspirowanie się" i powielanie? Jak najbardziej. (3)

    Krótki rzut oka na ofertę sklepu on-line i odzież projektowana przez tych dwóch panów, to taki mix Galliano-DeLusion-Dsquared. Nie widzę w tym nic innowacyjnego i kreatywnego.

    • 10 1

    • Pani redaktor Sołoduszkiewicz, w grudniu 2014 napisała Pani w artykule o tych panach poniższe zdanie (2)

      "Obecnie duet Zuo Corp jest na etapie redefiniowania wizerunku marki. Pojawiła się marka Zuo Corp+ oraz nowy logotyp z martwym krukiem."

      Mamy sierpień 2015 i powtarza Pani dokładnie to samo zdanie. Czyżby miała Pani nową definicję czasoprzestrzeni i pojęcia czasu, jako takiego, gdzie "obecnie" trwa od grudnia do sierpnia? A może to u Pani jest brak kreatywności w pisaniu artykułów i gdy brakuje pomysłów, to robi Pani po prostu copy&paste?

      Bynajmniej, to nie jest hejt - zwyczajnie bacznie śledzę to co Pani pisuje i wymagam więcej od Pani, niż lania wody i licentia poetica.

      • 17 0

      • A może Panowie Projektanci (1)

        po prostu WCIĄŻ są na etapie redefiniowania wizerunku, hę? ;)

        • 5 0

        • W zasadzie redefiniować można cały czas, bez przerwy. Jedno redefiniowanie się kończy, zaczynamy następne.

          Tylko martwy kruk pozostaje bez zmian. Co najwyżej zmieni się zdjęcie w artykule, do którego ktoś nie miał praw autorskich.

          • 4 0

  • zuu uuuzzz

    odstawcie dopalacze,,ARTmasakra

    • 5 1

  • "Duet, którego nie trzeba nikomu przedstawiać."

    Wypraszam sobie!
    Jestem hetero!

    • 21 1

  • nie pierwszy to raz kiedy ten portal przedstawia jakichś swoich ziomali kompletnie nieznanych jako "wielkich tego świata"...

    • 14 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane