2016-11-13 12:02
No OK trzeba montować słupki ale dlaczego urbaniści nie pomyślą o parkingach podziemnych i naziemnych? Obserwując nawet nowe osiedla parkingów jest jak na lekarstwo.Aut z roku na rok przybywa ,bo ludzie muszą dojechać do
No OK trzeba montować słupki ale dlaczego urbaniści nie pomyślą o parkingach podziemnych i naziemnych? Obserwując nawet nowe osiedla parkingów jest jak na lekarstwo.Aut z roku na rok przybywa ,bo ludzie muszą dojechać do pracy,lekarz,zakupy ,rodziny itd.Tłumaczenie o komunikacji miejskiej jako formie alternatywnej dla aut jest słabe. Miasta się rozrastają przybywa mieszkańców a parkingów nie.Bądźmy obiektywni gdzie kierowca ma zostawić auto? Ma zaparkować na np Jana z Kolna i iść na Szeroką pieszo? Dziwne ,ze miasto nie myśli o parkingach tylko dzierżawi grunt pod płatne strefy parkowania.Komunikacja miejska nie spełnia roli alternatywy dla aut.
2016-11-13 12:07
Słowo klucz - odpłatność. Opłaty sa wymyślone po to by zapewnić rotację pojazdów. Inaczej miejsca byłyby zastawione na amen.
Nie można w środku miasta budować dużej liczby parkingow bo samochody jadące tam zakorkują ulice...
2016-11-13 12:12
2016-11-13 12:13
da sie je tez przesunąć
2016-11-13 18:46
i nie widać ich w lusterkach
2016-11-13 19:52
Donice są niebezpieczne i ZDIZ powinna zabraniac ich ustawiania.
Słupki mają odpowiednią widoczność
2016-11-16 09:25
nie są bardziej niebezpieczne niź te betonowe śmietniki
(niedawno jakiś rowerak się na takim zabił w Gdyni)
2016-11-14 13:58
i co wtedy? codziennie je ustawiać we właściwe miejsce?
2016-11-13 12:15
Ale i tak są zakorkowane. Jest wielu ludzi którzy mogą sobie pozwolić na stanie w miejscu płatnym tydzień! Płatne strefy parkowanie nie rozwiązaly problemu ale obniżyly notowania PO ( co cieszy) . Musisz zrozumieć,że
Ale i tak są zakorkowane. Jest wielu ludzi którzy mogą sobie pozwolić na stanie w miejscu płatnym tydzień! Płatne strefy parkowanie nie rozwiązaly problemu ale obniżyly notowania PO ( co cieszy) . Musisz zrozumieć,że zabudowa Gdańska nie byla budowana z myślą o tak wielkiej liczbie aut!Jest to problem który z roku na rok będzie narastał. Otwarcie tunelu pod Wisłą odkorkowało centrum ale zakorkowało przymorze.
2016-11-13 12:34
To o czym myśleli jak budowali? O statkach kosmicznych?
2016-11-13 12:56
W tamtych czasach to pewnie jeździli bryczkami i konną z wozami.
2016-11-13 13:20
Bryczka jest trochę większa od auta.
2016-11-13 12:59
2016-11-13 13:20
Jo
2016-11-13 12:54
Zamknąć tunel!!!!!
2016-11-13 14:25
2016-11-13 14:29
Tylko mokro w majteczkach nie miej z tego powodu hahaha
2016-11-13 14:44
I to wszystko ?? Jesteś rzeczywiście jak szpilka cieniutki może nawet wykałaczka, ale nic więcej.
2016-11-13 12:20
Opłaty wymyślone są po to, żeby miasto miało z tego kasę. Przykład: Arkońska. Zrobiono tam płatne miejsca, bo mieszkańcy jęczeli, że im korposzczury dzielnię obstawiają. Przy czym korposzczury obstawiają nadal, tylko
Opłaty wymyślone są po to, żeby miasto miało z tego kasę. Przykład: Arkońska. Zrobiono tam płatne miejsca, bo mieszkańcy jęczeli, że im korposzczury dzielnię obstawiają. Przy czym korposzczury obstawiają nadal, tylko trochę dalej, a mieszkańcy muszą płacić i płakać, bo nie mają innej opcji. Sami chcieli!
Teraz jęczą że z kolei inne okolice trzeba zrobić płatne, ale nadal nie widzą istoty problemu, czyli dość słabej komunikacji miejskiej, która nie pozwala mieszkańcom dalszych dzielnic na dojazd komunikacją miejską. A miasto zaciera łapki, bo teraz każdy mieszkaniec ulic płatnej strefy przynosi grzecznie w ząbkach 120 zł rocznie do magistratu i jeszcze się cieszy.
Korposzczury sobie radzą - nie zdradzę jakim trikiem, ale całkowicie legalnie za około 100-150 zł miesięcznie można legalnie parkować na płatnych miejscach, w dodatku nie płacąc, jak w przypadku hali garażowej czy płatnego parkingu, za okres np. pracy z domu, delegacji, urlopu czy zwolnienia, gdy nie ma cię fizycznie w pracy. Do tego część korposzczurów przeniosła się na dalsze uliczki, co tylko pogarsza sytuację mieszkańców tych uliczek, bo oni z kolei nie będąc mieszkańcami ulic z płatną strefą, nie mogą wykupić sobie rocznego abonamentu, a jednocześnie dostępność miejsc parkingowych u nich zmniejszyła się drastycznie. Mieli co chcieli ;)
2016-11-13 12:36
120 zł na rok za to że można sobie swobodnie pod domkiem zaparkować to niewielka cena. Czasem można więcej wydać na paliwo krążąc po dzielni i szukając miejsca. A zaparkujesz na terenie lokalnego szeryfa to masz lakier podrapany.
2016-11-13 12:54
Chyba 120zl na miesiąc..
2016-11-13 13:22
Mieszkańcy płacą 120 zł rocznie.
2016-11-13 17:38
500 zł na miesiąc.
2016-11-14 10:24
i brawo
2016-11-14 09:06
pisz tak dalej to za rok będzie 300
2016-11-14 09:12
wmawiaj sobie, że to dla twojego dobra dowalili ci podatek od posiadania samochodu.
2016-11-14 10:25
2016-11-13 14:12
Cały czas pusty. Ale jak chcę zrobić zakupy na rynku to nie zostawię tam samochodu żeby lecieć taki kawał obładowana siatami. Najpierw trzeba zapewnić miejsca do parkowania A potem stawiać słupki. Trzeba ułatwiać ludziom życie I nie utrudniać.
2016-11-13 19:52
miejsca jest X i wejdzie X samochodów. Przestrzeń się nie rozciągnie, chyba że zastawi się autami wszystko - trawniki, place zabaw, chodniki, kwietniki itp.
2016-11-13 12:18
z wystawionych mandatów za złe parkowanie?
2016-11-13 13:02
2016-11-14 10:25
za mało masz miejsca w autobusie?
2016-11-13 13:04
Z Jana z Kolna na Szeroką iść? Przecież to z tydzień zajmie. Bezczelni, że jeszcze nie ma jakiegoś parkingu na Szerokiej, tam jest taki placyk to można by walnąc jakiś piętrowy coby upiększył dzielnicę.
2016-11-13 14:27
2016-11-13 17:31
niedaleko hali targowej. Tyle, ze płatny.
2016-11-13 13:13
Zazdroszczę Ci, Szpilek! Na każdy temat masz zdanie, znasz się na wszystkim. Czy nie myślałeś o zgłoszeniu swojej kandydatury do nagrody Nobla?! Masz moje poparcie!
2016-11-13 18:50
Przykro mi, że Ty nie myślisz nad swoim życiem i sprawami, które Cię dotyczą.
2016-11-13 13:44
Zawsze jest dużo wolnych miejsc parkingowych na zwykłych parkingach, czy też podziemnych/naziemnych, problem w tym, że są one drogie, a jak Janusz ma samochód to na parkingi już go nie stać.
2016-11-13 14:29
Ale miejsca na parkingach zwykle brak.
2016-11-13 14:43
Zmień pracę, przychodnię i przedszkole na takie z parkingiem :D
2016-11-14 10:29
no może w Sopocie ciaśniej to to mała wioska,
miejsca są, nigdy nie miałem problemu zaparkować w minutę
2016-11-14 10:27
raz na tydzień można spokojnie zapłacić,
chyba, że tkoś jeździ wynalazkiem wartym 5zł,
wtedy to faktycznie 5zł to majątek
2021-09-30 12:01
raz na tydzień to owszem. Codziennie jeździć i tyle płacić jest raczej bez sensu.
2016-11-13 20:56
zgadzam się. Brak parkingów załatwił już żę biznes gramialnie uciekł z Głównego Miasta
2016-11-16 09:29
do Mordoru w Oliwie, gdzie bardziej nie ma parkingów
czy od mieszania bez cukru herbatka staje się słodsza?
2016-11-13 23:58
Mieszkańców ubywa - tylko samochodów przybywa.
2016-11-14 01:04
wybudowali gmachy - biurowce i osiedla ale już parkingów podziemnych nie ma; zwalili odpowiedzialność finansową na mieszkańców Oliwy i Przymorza i ich Gości;
BUDYŃ i reszta POwskich darmozjadów zapłaci za to
wybudowali gmachy - biurowce i osiedla ale już parkingów podziemnych nie ma; zwalili odpowiedzialność finansową na mieszkańców Oliwy i Przymorza i ich Gości;
BUDYŃ i reszta POwskich darmozjadów zapłaci za to przy wyborach!
Akurat tego to im nie wybaczymy i akcja z palikowaniem po układach to już kompletna masakra.
To wszystko co widzimy lokalnie wyzwala niechęć nawet u tych którzy podsterownie uważali do tej pory że władza na poziomie rządowym PiS i inne formacje nie dadzą rady rządzić optymalnie i bez afer gospodarczych w porównaniu do tych POlitykierów. Znajomi zaczęli analizować fakty, nagrania, artykuły, zapisy uchwał i ustaw z poczatku kadencji PiS i nie wierzą czasem sami że tak się dali zmanipulować że nawet korciło ich udać się na marsz kodu. Teraz tępią sami tą zarazę bo zrozumieli istotę funkcjonowania i motywacji tego tworu i choć do PiS ciągle nie mogą się przekonać to sami twierdzą że Ci mają chociaż jakąś koncepcje i motyw oderwania od koryta nieudolnych i skorumpowanych jednocześnie a alternatywy brak
2016-11-14 09:10
a kto sensowny dostanie się na listy wyborcze przy dzisiejszym "systemie"
2016-11-15 17:00
znam ludzi co powiedzieli ze aby usunac po od koryta tutaj w GDA pojda po raz 11 na wybory saorzadowe :)
2016-11-14 08:05
2016-11-14 11:41
2016-11-14 08:31
Jest komunikacja miejska, nie trzeba wszędzie d*py wozić autem.
2016-11-14 09:55
Komunikacja miejska nie jest zawsze remedium na całe zło świata. Żyję i pracuję na obrzeżach Gdańska. Czas dojazdu do pracy (12 km w linii prostej; należy dziennie przemnożyć x2):
- komunikacja miejską: od 1 do
Komunikacja miejska nie jest zawsze remedium na całe zło świata. Żyję i pracuję na obrzeżach Gdańska. Czas dojazdu do pracy (12 km w linii prostej; należy dziennie przemnożyć x2):
- komunikacja miejską: od 1 do 1,5 godzin, min. 2 przesiadki,
- rowerem: 50 minut,
- samochodem: 10 do 15 minut.
Więc pewnie w Twoich oczach jestem leniem, ale dojeżdżam do pracy WYŁĄCZNIE samochodem oszczędzając CODZIENNIE 1,5 godziny w stosunku do preferowanej przez Ciebie metody dojazdu. A wszystko dzięki "koncentrycznej" koncepcji "rozwoju" komunikacji miejskiej.
2016-11-14 11:44
czyli na czas i koszt,
duuużo by trzeba żeby mnie zachęcić do pracy w miejscu,
do którego trudno się dostać,
to pierwsza rzecz na któą się zwraca uwagę,
tak samo przy kupowaniu i wynajmowaniu
czyli na czas i koszt,
duuużo by trzeba żeby mnie zachęcić do pracy w miejscu,
do którego trudno się dostać,
to pierwsza rzecz na któą się zwraca uwagę,
tak samo przy kupowaniu i wynajmowaniu mieszkań,
zawszę sprawdzam korki, parkingi, autobusy, przesiadki,
wszystko
PS przedmówca nie miał na myśli ciebie,
raczej tych, którzy przy perfekcyjnym dojeździe do centrum
i tak na siłę próbują tam wjechać autem
a potem marudzą, że korki i że za parking w centrum trzeba płącić :)
a potem kwestia tego czy się godzę na to czy nie
2016-11-14 09:22
bo kierowcy wszystko zastawią nie patrząc na innych uczestników ruchu, a powodem jest oszczędność kilku złotych na parking. Najlepszy przykład jest 1.11 gdzie parkingi płatne są puste ale wszystkie ulice zastawione że aż nie ma jak przejechać...:/
2016-11-14 09:56
Z Jana z Kolna nie jest na Szeroką tak daleko, a spacer dobrze robi na zdrowie i likwiduje brzuchy!!!
2016-11-14 11:51
kto ma leniwy mózg
tem ma też duży brzuch
2016-11-16 09:26
łóżko z dobrze dobranym towarzystwem jeszcze lepsze
2016-11-14 11:20
parkingi zadaszone przy foruym radunia i trytonie stoja puste. masz za malo miejsca?
2016-11-13 12:04
Większość tych samochodów parkuje nielegalnie nawet wobec obecnego debilnego prawa!
2016-11-13 12:14
2016-11-13 12:27
Żeby za chwilę znowu nie były do wymiany popękane i z plamami oleju. Bez zabezpieczeń wymiana w ogóle nie ma sensu.
2016-11-13 13:39
2016-11-13 13:51
Zamiast wydawać pieniądze na słupki, to można pieniądze kosić od kierujących którzy parkują na zakazach. "Jedyny" problem, to że im się nie chce, bo nie mówicie mi, że brakuje w tym kraju rąk do pracy, tym bardziej takiej.
2016-11-14 09:08
że PO nie chce stracić wyborców jeżdżących samochodami
2016-11-13 12:04
2016-11-13 12:14
To prawda, słupki szpecą i jest ich za dużo ale prawo zbyt łagodne.
2016-11-13 21:00
2016-11-13 12:39
Ty głupszy od głupka staniesz obok słupka.
2016-11-13 13:33
Paranoja z tymi słupkami. I ile to kosztuje? 200-400-600 zł za kawałek pomalowanej rurki i wkopanie? TO JEST NIEGOSPODARNOŚĆ. Adamowicz i jego ekipa powinni za to odpowiadać sądownie. Rurka to koszt na poziomie 10 zł,
Paranoja z tymi słupkami. I ile to kosztuje? 200-400-600 zł za kawałek pomalowanej rurki i wkopanie? TO JEST NIEGOSPODARNOŚĆ. Adamowicz i jego ekipa powinni za to odpowiadać sądownie. Rurka to koszt na poziomie 10 zł, puszka farby za kilka dych wystarcza na kilkadziesiąt rurek, a wkopanie to kwadrans (przy wynagrodzeniu dla robotnika 40zł/h czyli jak w Anglii, wychodzi 10 zł za rurkę). Aha - łopata w markecie 2 dychy (załóżmy że rozsypie się po pół roku). Więc gdzie jest te 200-400-600 zł za słupek? W kieszeni kolesi!
2016-11-13 14:05
To złóż miastu ofertę z najniższą ceną. Prawo jest jasne, będą musieli przyjąć. Chyba, że pitolisz bez sensu :)
2016-11-14 09:14
Jak jest spoza układu, to nie wezmą pod uwagę jego oferty, poza tym jego pismo może samoczynnie w urzędzie zaginąć przed rozpatrzeniem. Sprawdziłam osobiście, choć nie chodziło konkretnie o słupki, ale w tym samym urzędzie miasta.
2016-11-13 12:06
słupki poparcia dla Adama Owicza spadają, podobnie dla całego kodu po i nowoczesnej. Nareszcie chodniki będą dla ludzi a Polska dla Polaków.
Udanej niedzieli
2016-11-13 12:29
Polak, który dzieli ludzi na sorty to poodlak
2016-11-14 00:51
jednio są biedni, drudzy bogaci, ale na ulice wychodzą najczęściej własnieci biedni aby paradoksalnie wspierać układy i bogatych, ale bez naiwnych nie było by współczesnego świata
2016-11-14 08:23
2016-11-13 13:35
Nie zgadzam się z meritum, ale fakt: jak przegnamy zdrajców z kodu, po nowoczesnej itp, to wtedy możemy siąść do dyskusji jak Polak z Polakiem i coś sensownego stworzyć.
2016-11-14 00:52
2016-11-14 06:22
Nie jak Polak z Polakiem tylko jak przedpiścia z gościem z którym myśli tak samo, więc rozmowa to żadne wyzwanie. Proszę zrozumieć, że my z KODu robimy co robimy, bo życzymy Polsce dobrze i chcemy, zeby wszystkim było tu
Nie jak Polak z Polakiem tylko jak przedpiścia z gościem z którym myśli tak samo, więc rozmowa to żadne wyzwanie. Proszę zrozumieć, że my z KODu robimy co robimy, bo życzymy Polsce dobrze i chcemy, zeby wszystkim było tu możliwie dobrze. Również Panu(i). Czy poglądy polityczne mają coś do bycia burakiem (bo burak parkuje tak, żeby się łazić nie dało). Wciąż mam nadzieję, że nie.
2016-11-13 19:32
2016-11-14 12:06
bardzo duże misie hej
2016-11-14 09:34
i co z tego że u góry tępe? Może to i lepiej :D
2021-08-10 18:51
Prawdopodobnie nie jesteś zmotoryzowany. Każdy, kto nie posiada samochodu będzie za ograniczeniami, za zakazem do parkowania na części chodnika. Tylko większość ludzi chce mieć samochód chociażby na duże zakupy, przewóz chorego itp. Więc gdzie w mieście można zaparkować- pewnie nigdzie, bo władze miasta nie myślą o zmotoryzowanych.
2016-11-13 12:07
Jeśli obowiązuje prawo według którego można parkowac wszędzie, poza miejscami niedozwolonych to tak będzie. Miejsca parkingowe powinny być wyznaczone, a poza nimi parkowanie powinno być zwyczajnie niedozwolome
2016-11-13 12:40
Nie można parkować "wszędzie".
Zgodnie z prawem musisz zostawić przejście na chodniku i nie możesz blokować drogi. I jeśli te warunki są spełnione, to nie ma najmniejszego problemu.
Na osiedlach WCALE
Nie można parkować "wszędzie".
Zgodnie z prawem musisz zostawić przejście na chodniku i nie możesz blokować drogi. I jeśli te warunki są spełnione, to nie ma najmniejszego problemu.
Na osiedlach WCALE nie można parkować w miejscach do tego nie przeznaczonych - tak jak byś chciał.
Problem jest taki, że warunki do zostawienia których zobowiązany jest parkujący kierowca prawie NIGDY nie są spełnione.
Rozwiązanie?
Robić zdjęcia z rejestracją pojazdu wysyłać do sądu hurtowo z datą i miejscem.
Nie ma być żadnej sprawy, tylko wystawienie i wysłanie wezwania do zapłaty mandatu.
Niech frajerstwo samo wytacza sprawy PO zapłaceniu mandatu jeśli nie zgadzają się z decyzją.
Tyle...
A co cięższe przypadki np. debili parkujących przy przejściach dla pieszych zdjęcie + odholowywać na ich koszt.
2016-11-13 13:03
albo przestań się wypowiadać
2016-11-13 13:04
Ty mówisz żebym wyręczał służby z ich obowiązku.. Co dalej? Mam poprowadzić autobus jadąc rano do pracy? Piec dla siebie bułki u Lipińskiego? Wyrwać sobie bolącego zęba???
2016-11-13 13:30
Ojej, nie nie, zupełnie się nie zrozumieliśmy ;)
Jakieś to typowe na tym forum.
Miałem oczywiście na myśli robienie zdjęć przez straż miejską.
Przecież pstryknięcie zdjęcia to 5s, wypisywanie
Ojej, nie nie, zupełnie się nie zrozumieliśmy ;)
Jakieś to typowe na tym forum.
Miałem oczywiście na myśli robienie zdjęć przez straż miejską.
Przecież pstryknięcie zdjęcia to 5s, wypisywanie mandatu trochę dłużej.
Zdjęcie mówi więcej niż 1000 słów.
ALE... Jak spotykam się z rażącymi przewinieniami na drodze to wysyłam filmik na policję. Być może odebranie prawka jednemu czy drugiemu idiocie uratuje kiedyś komuś życie.
Jednak przy zdarzeniu drogowym jest może 2-3 uczestników w pobliżu.
Robienie zdjęć źle zaparkowanych aut przez obywateli byłoby zupełnie nielogiczne - jedno zdjęcie mogło by się powtórzyć 100x - zależy ile osób dziennie zrobi - to bez sensu.
2016-11-13 13:42
Debilowi za kółkiem, brak kwitka nie zrobi różnicy. Tu pomogłyby wysokie kary finansowe, z przepadkiem mienia włącznie. Dlaczego Szwed nigdy nie wsiądzie za kółko na bani? Bo tam informują o takiej sytuacji publicznie, dotrze to do rodziny, znajomych, sąsiadów, pracodawcy.. i już nie ma życia towarzyskiego i pracy. A u nas GIODO nie pozwala.
2016-11-13 13:58
Problem jest inny...
W tym wypadku nie chodzi o brak kwitka, tylko o to, że 99% uchodzi takie parkowanie płazem - bo jak wspomnieli w artykule bez kierowcy mandatu wpisać nie wolno - co jest ABSURDALNE!! Przecież wystarczy samochód! To właściciela problem, żeby wskazać kierującego, a jak ie wskaże to sam zapłaci.
2016-11-14 08:56
2016-11-14 09:11
więc to żaden dowód, trzeba mieć świadków, najlepiej policje i bujać się po sądach
2016-11-14 09:19
Idąc twoim debilnym tokiem rozumowania: każdy świadek może kłamać :)
2016-11-13 12:55
2016-11-13 12:08
Ani piesi nie korzystają z zasłupkowanej przestrzeni, ani kierowcy nie mogą tam zaparkować, ani nie wygląda to estetycznie i do tego jak każde zamówienie publiczne w Polsce słupki są trzykrotnie przepłacone. Może
Ani piesi nie korzystają z zasłupkowanej przestrzeni, ani kierowcy nie mogą tam zaparkować, ani nie wygląda to estetycznie i do tego jak każde zamówienie publiczne w Polsce słupki są trzykrotnie przepłacone. Może należałoby dostosować przestrzeń do potrzeb rozwijającego się miasta i zrobić miejsca parkingowe. Jak komuś nie pasują samochody w mieście niech zamieszka na wsi. Tam chodzi się piechotą lub jeździ na rowerze ew. wozem konnym.
2016-11-13 12:14
2016-11-13 12:16
2016-11-13 12:27
To nie byłoby przestrzeni do chodzenia. Tak trudno to zrozumiec?
2016-11-13 12:56
to chyba oczywiste
2016-11-13 13:04
Pan kierowca czyli hiena
2016-11-14 10:20
dorosnij - bedziesz jadl korzonki i leczyl sie ziolami jak samochody znikna z naszego kraju
2016-11-14 12:11
i zaczęła się od roślin
bo ludzie kiedyś, całkiem skutecznie,
leczyli się roślinami,
co więcej, cała fizyka powstała z obserwacji
między innymi roślin i zwierząt,
oczywiście
i zaczęła się od roślin
bo ludzie kiedyś, całkiem skutecznie,
leczyli się roślinami,
co więcej, cała fizyka powstała z obserwacji
między innymi roślin i zwierząt,
oczywiście aspiryna jest czystą i skondensowaną substancją
i jest bardziej "efektywna" (chyba)
tak jak auto jest bardziej "efektywne" od chodzenia
(zależy co mamy na celu :))
2016-11-13 14:04
No chyba, że w mieście mieszkają samochody?
Na zachodzie Europy ludzie to rozumieją i wielu mieszkańców dużych miast nie ma samochodów. Korzystając z komunikacji miejskiej i roweru.
Czasem jak potrzebują samochodu,idą do wypożyczalni.
2016-11-13 14:34
2016-11-14 09:35
A samochodami kto jeździ? Nie ludzie? Może samochody? Widziałeś kiedyś samochód za kierownicą samochodu?
2016-11-14 12:12
hihihi
2016-11-14 10:22
Poprosze o jeden przykład wielkiego miasta bez samochodow bo dużo podróżuję i takiego nie widziałem. Względnie dobrym przykładem mogłaby być ewentualnie stolica Korei Północnej, ale chyba takim państwem nie chcemy zostać...
2016-11-14 12:15
chodzi o minimalną, wręcz szczątkową, ilośc samochodó prywatnych, osobowych
w ścisłych centrach miast (z pewną ulgą dla mieszkańców),
to jest prawdą na zachodzie
2016-11-13 14:33
2016-11-13 17:12
To właśnie ci co się z miasta wyprowadzili zastawiają chodnik,bo mieszkają na wsi a pracują w mieście.I to oni najgłośniej krzyczą żeby zamieniać trawniki na parkingi.
2016-11-13 12:09
W Niemczech, obiekcie westchnień polskich specjalistów wszelakiej maści, chodniki np. w takiej Norymberdze obstawione.
2016-11-13 12:56
Tylko w Niemczech są parkingi..
2016-11-13 13:08
W Paryżu co roku odholowuje się kilkaset tysięcy źle zaparkowanych samochodów. Najczęściej za parkowanie na chodniku. To że cham się znajdzie co zaparkuje, nie znaczy że takwolno.
2016-11-13 15:24
oznajmia on, że część chodnika jest przeznaczona jako miejsca parkingowe (podobnie wygląda sprawa z linią wyznaczającą miejsce postojowe w naszym kodeksie drogowym). Poza tą sytuacją cumowanie na chodniku jest w Niemczech nielegalne.
2016-11-13 15:36
spróbój np w takim Wiedniu stanac tylko 5 cm kolem na chodniku. Tam kazdy centymetr jest wymierzony a kazde wykroczenie karane. Takie zachowanie jak w polkich miastach byloby nie do pomyslenia. Rozni Polacy, Rosjanie i Serbowie ucza sie bardzo szybko podczas swojej pierwszej proby zaparkowania gdzie popadnie.
2016-11-13 19:27
Spróbuj parkowania w Londynie na chodniku, albo we Włoszech w centrum miast. Sprawdź ile to cię będzie kosztowało. O krajach skandynawskich nie wspominam.
2016-11-13 12:09
Zajmowali sie problemem parkowania ale parkowaniem na chodnikach juz nie. To do kuzwy nedzy czym sie zajmowali i ile wzieli za to kasy ? Ten czlowiek to totalna porazka
2016-11-13 13:23
oraz, ze popierają się w sprawie zakazu kadencyjności.
2016-11-13 17:35
2016-11-13 23:32
2016-11-13 12:10
W Polsce zmiana prawa nic nie da bo ludzie są głupi i każdy uważa, że wie gdzie może zaparkować.
2016-11-14 09:26
Ty jesteś też ludziem a to oznacza że jesteś tak samo głupi
2016-11-14 10:04
To zdjęcie to milionpierwszy dowód na to, że ta marka zobowiązuje. Może jakiś wywiad z pracownikami serwisu na ten temat?
2016-11-14 12:18
2016-11-13 12:11
ale jednocześnie za tym, żeby zrobić miejsca parkingowe, choćby równoległe, kosztem chodnika, czy paseczka zieleni służącym pieskom za sr*jwnik, tam gdzie jego szerokość na to pozwala; tak żeby pieszym zostało minimum 2m.
2016-11-13 12:15
2016-11-13 12:21
widzę to codziennie przy Urzędzie Pocztowym nr 6 we Wrzeszczu, nosy samochodów pod samym wejściem do lokalu usługowego
2016-11-13 15:30
przy porsopadłym tak niestety jest że kierowcy kołami dojeżdżają do krawężnika; i wtedy zostaje niewiele miejsca, a gdy jeszcze drzwi sklepów otwieraja się na chodnik to już miejsca nie ma. Należy tak projektowac miejsca
przy porsopadłym tak niestety jest że kierowcy kołami dojeżdżają do krawężnika; i wtedy zostaje niewiele miejsca, a gdy jeszcze drzwi sklepów otwieraja się na chodnik to już miejsca nie ma. Należy tak projektowac miejsca postojowe aby do takiego czegoś nie dochodziło, dając krawężnik odpowiednio szybciej. Równoległe nie posiadają tej wady, tylko wielu kierowców nie potrafi parkowac równolegle.
2016-11-13 20:43
Leszczyńskich 5 wyglądała następująco:
-blok
-chodnik
-zieleń
-chodnik
-jezdnia
Między jezdnią, a chodnikiem było klepisko wykorzystywane do parkowania równoległego. Kiedyś
Leszczyńskich 5 wyglądała następująco:
-blok
-chodnik
-zieleń
-chodnik
-jezdnia
Między jezdnią, a chodnikiem było klepisko wykorzystywane do parkowania równoległego. Kiedyś postanowiono zalegalizować te miejsca postojowe i zrobiono zatoczkę do parkowania równoległego.
Było pięknie, bo jest gdzie stanąć nie tonąc w błocie. Niestety ktoś kiedyś wpadł na pomysł wyłamania się i zaparkował skośnie. Kolejni za nim podążyli.
Jednak to było mało i ludzie zaczęli parkować prostopadle. Ale nadal było im za ciasno i coraz głębiej wjeżdżali na chodnik i trawnik.
W tej chwili bywa, że zatoczka bywa pusta, bo wszyscy są upchnięci na chodniku i trawniku.
https://www.google.pl/maps/@54.3949021,18.6133576,3a,75y,187.54h,68.33t/data=!3m6!1e1!3m4!1saYSSD6WyCjFpcf0ds63I5Q!2e0!7i13312!8i6656
2016-11-13 23:34
którzy paru metrów nie mogą się przejść do samochodu
2016-11-14 12:21
postawić znak uświadamiający
bo nie widzę go,
roznieśc ulotki ostrzegające
po czym przystąpić do regulowania sytuacji
2016-11-13 12:23
Ruszyc D...y lenie i tluste prosiaki i zaczac chodzic a nie wszedzie jezdzic zlomem i truc spalinami malutkie dzieci. Tylko len i polglowek ma samochod bo ludzie z wysokim IQ maja rowery.
2016-11-13 13:08
Więc poluźnij rajstopy i dotleń czerep...
2016-11-13 13:23
Znowu Piesiewicz swoje farmazony pisze
2016-11-13 13:41
Zwłaszcza jako prowokacja przeciw rowerzystom.
2016-11-13 15:31
marną
Brawo Ty
2016-11-13 15:03
Ja mam jedno i drugie.
2016-11-13 20:10
mają rowery OPRÓCZ samochodów:P
2016-11-14 12:22
ja mam jacht
2016-11-13 15:46
i za chwile okaże się że jest więcej samochodów niż mieszkańców danego miasta.
Każde wybudowanie nowej ulicy to też zwiększenie ruchu? Wobec tego nie budujmy ich w ogóle karetki będą miały utrudnione zadanie
2016-11-14 09:07
2016-11-14 09:37
No to się ruch mocno poluźni, bo żaden z antysamochodowych krzykaczy nie umie ani powozić, ani jeździć wierzchem :)
2016-11-13 12:49
2016-11-13 20:24
2016-11-14 09:51
JAk to jest że wszędzie się jeździ na rowerach, a tylko w średnich i dużych miastach obowiązuje obowiązkowy strój - obcisłogaci mundurek trójpedalarza i obowiązkowa komórka na ramieniu?
2016-11-14 09:03
Tylko nie równoległe ;-)
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.