Opinie (193) 2 zablokowane

  • (7)

    na części pójdą i tyle zostanie.

    • 50 25

    • Zacznijcie od rowerów elektrycznych. Jak to sie

      sprawdzi można robić system z samochodami.

      • 11 8

    • (1)

      najpierw drogi naprawcie, bo w tej kwestii bliżej nam do Rosji i Ukrainy a nie do zachodu

      • 13 2

      • Blizej do Rosji, bo Gdynia chce byc jak mocarstwo!

        • 3 0

    • Znając życie urzędnicy będą mieli za darmoszke w ramach pracy (2)

      Znając życie urzędnicy będą mieli za darmoszke w ramach pracy.
      No bo jak ? Pani Basia , Joasia i Gryzelda będą płacić skoro w urzędzie pracują ?
      Potem dojdą karnety dla rodzin urzędników.

      • 9 0

      • chyba tak nie będzie, (1)

        widzisz, ludzie pracują na Zaspie w szpitalu, i żeby zaparkować pod swoim miejscem pracy, muszą miesięcznie zapłacić 30 zł. pomijam sztuczki przy wjeździe bez wjazdówki.

        • 2 2

        • Mala oplata

          30zl miesięcznie to jest bezcen... W OBC jest duzo drożej

          • 2 2

    • to ściema. gdzie Gdynia sobie z takim tematem poradzi?

      niech się już nie ośmieszają.
      jedyne co potrafią urządzić to skoki na byle czym i inne tego typu pierdoły

      • 2 2

  • (16)

    Ciekaw jestem jak w celu dojazdu z Witomina do centrum będę mógł skorzystać z samochodu, który już jest w centrum.

    Czy jak będę miał sprawę wymagającą skorzystania z samochodu, to będę mógł go jakoś

    Ciekaw jestem jak w celu dojazdu z Witomina do centrum będę mógł skorzystać z samochodu, który już jest w centrum.

    Czy jak będę miał sprawę wymagającą skorzystania z samochodu, to będę mógł go jakoś zarezerwować? Bo jak nie, to bez sensu. Ale jak tak, to też bez sensu, skoro sednem takiego projektu jest to, żeby samochód jeździł.

    Reasumując - jak będzie jakiś przedsiębiorca, który zrobi za swoje. Ale urząd miasta niech się od takich pomysłów trzyma z dala.

    • 74 19

    • Typowy z witomina (3)

      Tak źle i tak niedobrze. Idź do witawy

      • 22 13

      • Zawsze mozesz z Witomina do Centrum doleciec balonem (1)

        • 1 1

        • albo na rowerze i nie trzba czekać na samochód

          • 0 0

      • Idź do witawy...

        Dobry pocisk

        • 0 0

    • Tak jak np. w Krakowie (7)

      jest usługa podstawienia samochodu w dowolne miejsce,
      samochód rezerwujesz z aplikacji

      System miejski ma tę przewagę nad komercyjnym że będzie tańszy - odchodzą koszty miejsc parkingowych oraz dodatkowej infrastruktury (np. stacje ładowania pojazdów)

      • 6 12

      • (5)

        Co to znaczy, że odchodzą koszty? Z powietrza się zmaterializują, same się naprawią?
        Koszta systemu aut elektrycznych będą potężne. A jak trzeba i tak odstawić auto do wyznaczonego punktu to taki system mija się z

        Co to znaczy, że odchodzą koszty? Z powietrza się zmaterializują, same się naprawią?
        Koszta systemu aut elektrycznych będą potężne. A jak trzeba i tak odstawić auto do wyznaczonego punktu to taki system mija się z celem. Lepiej niech zainwestują w sieć autobusową. Jak będzie gęsta, będzie miała alternatywne połączenia i będzie często kursować to auta będą niepotrzebne.

        • 15 6

        • Boże człowieczku, przeczytaj ten tekst jeszcze raz, (4)

          a potem dopiero się wypowiadaj. Po prostu tylko narzekanie, co Ciebie obchodzi prywatna inicjatywa, miasto ma tylko nie przeszkadzac i stworzyć optymalne warunki, bez ponoszenia żadnych kosztów . Ludzie czy czytanie ze zrozumieniem to jest naprawdę jakieś mega trudne. Poproś znajomego, mame, tate, siostre brata, wytłumacza Tobie ten tekst.

          • 7 5

          • spokojnie, nie mówisz do człowieka

            mówisz do nalotu pod kamieniem

            • 4 3

          • a co to znaczy, ze miasto ma tylko nie przeszkadzać? (2)

            przeczytaj tekst ze zrozumieniem to dostrzeżesz np. zabranie mieszkańcom kilkuset miejsc postojowych. To tak jak z pozwoleniem na jazdę złotówa po buspasie - inni przewoźnicy (też firmy prywatne) także powinny mieć

            przeczytaj tekst ze zrozumieniem to dostrzeżesz np. zabranie mieszkańcom kilkuset miejsc postojowych. To tak jak z pozwoleniem na jazdę złotówa po buspasie - inni przewoźnicy (też firmy prywatne) także powinny mieć możliwość korzystania z bus pasów. A tak miasto większości zabiera, by mniejszość zarabiała.
            Tego nie ma w tekście, to się nazywa życie. " Poproś znajomego, mame, tate, siostre brata, wytłumacza Tobie ten tekst."

            • 8 4

            • W cywiizowanych miastach, w których nie rządzą właśnie tacy ludzie jak ty zarbaiający na codzień 10zl/h bez szkoły dąży się do tego, aby było mniej samochodów. Drogie parkingi, więcej zakazów wjazdu szczególnie dla

              W cywiizowanych miastach, w których nie rządzą właśnie tacy ludzie jak ty zarbaiający na codzień 10zl/h bez szkoły dąży się do tego, aby było mniej samochodów. Drogie parkingi, więcej zakazów wjazdu szczególnie dla szkodliwych samochodów, dofinansowania do aut elektrycznych, lepsza komunikacja miejska.

              niech zabiorą te parkingi, niech podniosą ceny za pozostałe i może mniej tych 15 letnich śmieci na polskich szarych drogach będzie, bo tera zidzie takie trendy, że każdy musi mieć samochód..

              • 2 5

            • Chyba też nie zrozumiałeś ;)

              Jedź autobusem, taxi, to pojedziesz buspasem.

              • 0 0

      • Poczekajcie aż będą autonomiki z USA od wujka

        gugla. Tyle że przez cło, vat, wszystko liczone od ceny zakupu powiekszonej o koszty transportu. To samo z tanią wersją Tesli za 25 tys zielonych. Zwolnić to z cła i vatu to elektryki się pojawią. Nie chcę słyszeć Unia się nie zgodzi.

        • 1 0

    • bardzo prosto, jest appka i pokazuje dostępność samochodów. chcesz zarezerwować? żaden problem. płacisz, rezerwujesz. tak samo jak aktualne wypożyczalnie. no ciekawe, że jakiś biedak z witomina teraz doradza jak robić interesy?

      • 2 2

    • albo zjechać taczką samobieżną

      • 1 0

    • Reasumując to kup sobie samochód i nie pitol.

      • 0 0

    • Rozumiem, że nie ogarniasz tematu, ale

      w cywilizowanym świecie ten sposób wynajmu istnieje już od dawna i sprawdza się. Z Witomina to lepiej sobie pojechać autobusem do centrum, ale jakbyś chciał pojeździć przez pół dnia po Gdyni lub 3 mieście to ma to sens.

      • 2 0

  • ciekawy pomysł (9)

    zwłaszcza, że miasto fizycznie nie będzie musiało ponosić żadnych kosztów

    • 16 36

    • w Paryżu prywatna firma wprowadziła coś takiego (1)

      cena wzrosła już do 9 euro za godzinę korzystania i biznes wciąż jest deficytowy

      • 14 1

      • to i tak taniej niż planowane 1 zł za 1 min :-)

        • 10 0

    • miasto może nie, ale podatnicy tak (6)

      niech urzędnicy z daleka trzymają się od dziedzin gdzie powinien działać prywatny biznes. A skoro jeszcze nie działa to znaczy, że jest po prostu nieopłacalny.

      • 14 1

      • działa i się rozwija (5)

        Warszawa, Kraków, Wrocław

        • 2 8

        • (4)

          i dziala za prywatne czy publiczne w tych miastach?

          • 8 2

          • partnerstwo publiczno prywatne (3)

            koszty - podatnicy, zyski - prywatna kieszeń

            • 14 2

            • Dokladnie

              Podobnie jest z tymi rowerami w miastach. Korzystają nieliczni płacą wszyscy. Bogaci się znajomy królika. W calej UE yak samo. Europa ginie

              • 6 2

            • (1)

              Jak można przeczytać w artykule, we Wrocławiu miasto nie ponosi żadnych większych kosztów, poza udostępnieniem buspasów itp. Koszt zakupu aut i infrastruktury do ładowania ponosi operator. Na tym polega partnerstwo

              Jak można przeczytać w artykule, we Wrocławiu miasto nie ponosi żadnych większych kosztów, poza udostępnieniem buspasów itp. Koszt zakupu aut i infrastruktury do ładowania ponosi operator. Na tym polega partnerstwo publiczno-prywatne - władza przychylnie patrzy na działania prywatnego inwestora.

              Gdyby to było zwykłe przedsięwzięcie prywatne, to władza będzie rzucać kłody pod prywatny biznes.

              • 1 1

              • ..a ilu sie zglosilo chetnych do prowadzenia tego interesu w Gdyni?

                • 0 0

  • Przecież od tylu lat nie są w stanie wprowadzić roweru miejskiego, a oni biorą się za samochody. (11)

    Chyba ktoś wyniuchał możliwość grubej koperty, bo innego logicznego powodu takiego pomysłu nie widzę

    • 159 9

    • (1)

      do tego za biznes ktory powinien byc prywatny zabiera sie miasto kradnac publiczne pieniadze. skoro takiej uslugi nie ma to znaczy ze nie jest ona oplacalna, a to oznacza ze miasto chce zdefraudowac publiczne pieniadze

      • 15 2

      • jest jeden argument za miejskim udziałem w tym biznesie - parkingi. Jeżeli miasto nie będzie pobierało opłat za parking od tych samochodów to ma to przewagę nad prywatną firmą.

        • 5 7

    • szczur co z rowerem miejskim??? (4)

      • 3 1

      • A komu to potrzebne?

        • 2 3

      • będzie (2)

        będzie w okolicach maja 2018, w lato przetarg na wybranie firmy obsługującej system :)

        • 0 0

        • Pierwsza zima i pojemność baterii spadnie o 50%.

          To nie California gdzie mozna jeździć motocyklem bez kasku. Tu jest zabór pruskoaustryjackorosyjski ! Potrzebne są zaświadczenia i piczątki....

          • 1 0

        • W lato przetarg, a ja oglaszam zwyciezce:

          MTM

          • 0 0

    • dilujesz narkotyki i jesteś wentylatorem? :)\

      • 1 3

    • (2)

      Co Ty tutaj o rowerze? Nie są w stanie wprowadzić nawet jednego wspólnego biletu.

      • 8 0

      • w mętnej wodzie łatwiej knuć

        • 0 0

      • a biletomat są w stanie wprowadzić?

        • 0 0

  • Szok (29)

    1zł za minute ale netto czy brutto ? I czemu nie 10zl ?
    To masakra taxi już jest tańsza i ma opcje "rezerwacji"

    • 135 6

    • i powiedz to Januszom którzy wolą rozjechać trawnik czy zaparkować na skrzyżowaniu zamiast zapłacić 2 zł za parkowanie (14)

      • 16 22

      • Przestań wciąż szerzyć tę demagogię. Pokaż mi parking 2 zł za dzień, to chętnie tam zaparkuje. (5)

        • 41 11

        • Standard, Janusz minusuje zamiast pokazac parking za 2 zł.

          • 26 13

        • 2 złote za dzień? (3)

          a może za miesiąc? Albo rok? Przecież domyślnie stawki są za godzinę i nie udawaj inaczej

          • 2 12

          • Ale tak twierdzisz Januszu. (2)

            Że parkowanie kosztuje 2 zł.

            szkoda, że nie dopisałeś, że za 40 minut, a ludzie pracy parkują po 8 h dziennie.

            Ale 2 zł brzmi lepiej dla Janusza, 2 zł to mało i można obrzucić kierowców błotem, że im 2 zł żal. A policz sobie te 2 zł razy ilość minut za 8 h parkowania cwaniaku. Tu nie o 2 zł czy 80 gr chodzi.

            • 18 2

            • co za brednie..

              Nikt wam nie każe parkować w odległości kilku metrów od biura. Nawet pracując w centrum można znaleźć kawałek wolnego i darmowego miejsca do zaparkowania (legalnie!) w powiedzmy promieniu 500 m - 1 km. Żeby nie było -

              Nikt wam nie każe parkować w odległości kilku metrów od biura. Nawet pracując w centrum można znaleźć kawałek wolnego i darmowego miejsca do zaparkowania (legalnie!) w powiedzmy promieniu 500 m - 1 km. Żeby nie było - nie jestem ekooszołomem, korzystam z samochodu aktywnie ale jak wszędzie rachunek jest prosty - masz samochód i pracujesz w centrum to mniej pieniądze na parking albo jak ich nie masz chodź więcej pieszo. To mi przypomina podejście mojego znajomego, który za pieniądze zarobione w Wlk. Brytanii kupił sobie używane Audi A6 z 300 KM silnikiem a potem po pół roku go sprzedał za 1/2 ceny zakupu bo nie miał na OC/AC i paliwo przy tutejszych zarobkach

              • 11 7

            • ktoś puścił bąka? nie to biedak otworzył usta :)

              • 2 7

      • (7)

        Janusz, gdzie ten parking w Gdyni 2 zł za dzień??? Czekamy!

        • 18 6

        • (4)

          wszędzie, głąbie. parkowanie w centrum kosztuje od 80 gr za 0,5 godz. Za 2 zł zaparkujesz na ok 1 godz

          • 5 16

          • Ale skąd wniosek że ludzie parkują na godzinę???? (2)

            3x8 h = 24 zl dziennie kosztuje parkowanie w Gdyni, a nie 2 zł.
            2 zł to kosztuje 40 minut parkowania w Gdyni, a nie parkowanie (cokolwiek to znaczy)
            Koszt miesięczny: 22 dni pracy x 24 zł = 528 zł lub abonament miesięczny 450 zł.

            Wniosek: kłamiesz. Parkowanie w Gdyni kosztuje od 450 zł do 528 zł miesięcznie, a nie 2 zł.

            • 15 2

            • totalny idiota bez pieniędzy

              • 0 7

            • Ale skąd wniosek że ludzie parkują na doby????

              Jak przyjeżdżam w miejsce, gdzie potrzebuję coś załatwić, to płacę za tyle, ile mi to zajmie. Jeśli przyjeżdżam do pracy, to nie przyjeżdżam samochodem, bo nie wymaga to ode mnie mobilności i nie ma sensu, aby płacić za

              Jak przyjeżdżam w miejsce, gdzie potrzebuję coś załatwić, to płacę za tyle, ile mi to zajmie. Jeśli przyjeżdżam do pracy, to nie przyjeżdżam samochodem, bo nie wymaga to ode mnie mobilności i nie ma sensu, aby płacić za te 8 godzin stania samochodu pod pracą. A jeśli praca wymaga ode mnie mobilności, to nie płacę za parkowanie przez 8 godzin, bo jeżdżę tym samochodem.

              • 0 0

          • Chyba u ciebie w P(Lesniewie)...

            • 0 0

        • co

          Na gdyńskim lotnisku

          • 3 0

        • przestań pie...ć z tym parkingiem za 2 zł

          czy wiesz, ile trzeba zapłacić za miejsce parkingowe przy kupnie mieszkania,
          chyba nie.
          nie wiadomo, czemu nie chcą za darmo dać

          • 0 0

    • Traficar w Krakowie

      0,8zł/km
      0.5zł/min jazdy
      0.1zł/min postój (gdy zostawiasz i rezerwujesz samochód)

      • 12 1

    • Dokładnie o tym samym pomyślałem. (7)

      Dziennie spędzam w samochodzie około 1,5 - 2h więc na taki samochód musiałbym wydać dziennie 90 - 120zł. Dwa dni takiej jazdy i mam pełne tankowanie swojego samochodu.

      Zamiast na siłę wymyślać jakieś

      Dziennie spędzam w samochodzie około 1,5 - 2h więc na taki samochód musiałbym wydać dziennie 90 - 120zł. Dwa dni takiej jazdy i mam pełne tankowanie swojego samochodu.

      Zamiast na siłę wymyślać jakieś kosztowne inicjatywy lepiej przeznaczyliby tą kwotę na dofinansowanie komunikacji publicznej - na zakup elektrycznych autobusów, trolejbusów albo najlepiej sfinansowanie bezpłatnej komunikacji.

      • 33 0

      • nie jesteś grupą docelową (5)

        grupą docelową są osoby, które potrzebują samochodu przez godzinę w tygodniu

        • 9 10

        • już to widze (4)

          Tylko mając własne auto można po kilku miesiącach za kółkiem poczuć się pewnie. Takich osób, które nie mają auta, potrzebują raz na tydzień i dobrze czują się za kierownicą, na tyle dobrze, zeby wziąć dowolny samochód i komfortowo dojechać z punktu a do b to ile w Gdyni jest?

          • 16 3

          • milion? (1)

            • 5 5

            • 2 albo 3

              • 2 2

          • (1)

            a jak ktos jest w trójmieście tylko co 2 weekend?

            • 0 0

            • pociągiem? To już się kwalifikujesz pod turystę, a nie mieszkańca, a to chyba dla nich z założenia

              • 0 0

      • Przeciez tu nie chodzi zeby ludzie jezdzili tymi samochodami...

        ... tylko o przewalenie kasy na analizy, wizualizacje I przetargi...

        - czy Muzeum Emigracji zarabia na siebie?
        - czy lotnisko Kosakowo zarabia na siebie?
        - czy PPNT zarabia na siebie (15 mln

        ... tylko o przewalenie kasy na analizy, wizualizacje I przetargi...

        - czy Muzeum Emigracji zarabia na siebie?
        - czy lotnisko Kosakowo zarabia na siebie?
        - czy PPNT zarabia na siebie (15 mln rocznie z kasy miasta na utrzymanie)?
        - czy Szkola Filmowa zarabia na siebie?

        Te "inwestycje" nigdy nie mialy na celu "zarabiania", powiem wiecej - mam wrazenie. ze im wiecej klientow/samolotow/wynajmujacych/studentow tym gorzej - bo trzeba cos robic.
        Chodzi o przetargi I etaty - transfer kasy z UM w odpowiednie rece.

        • 4 0

    • (2)

      Kmioty starają się ci wyperswadować, że skoro opłaty za parkowanie są dla nich za wysokie to są usprawiedliwieni i mogą parkować na chodnikach i trawnikach.

      • 2 8

      • co rozumiesz pod nazwą kmiot ?? (1)

        do kogo w ten sposób się zwracasz ?

        • 2 1

        • do kmiotow.

          • 1 1

    • 1 bez VATu bo będzie proekologiczne zwolnienie

      od ministra środowiska. Zartowałem.

      • 0 0

    • Chodzi o to, zeby MTm wymalowalo nowe specjalne miejsca postojowe,

      zainstalowalo osprzet (o ile jakikolwiek bedzie).

      Jak znam "myslicieli' z UM w gdyni to tak to bedzie wygladalo:

      - 3 mln na wizualizacje
      - 4.5 mln na analizy
      - 0.5 mln - koszty

      zainstalowalo osprzet (o ile jakikolwiek bedzie).

      Jak znam "myslicieli' z UM w gdyni to tak to bedzie wygladalo:

      - 3 mln na wizualizacje
      - 4.5 mln na analizy
      - 0.5 mln - koszty ogloszenia przetargu.
      - 30 mln - cena za wymalowanie miejsc postojowych I obsluge systemu. (Wygra niekoniecznie najtansza oferta, ale za to MTM).
      - miesieczne koszty utrzymania system: 0.2 mln (w tym utworzenie nowego Dzialu Obslugi City Car w UM + 3 dodatkowe etaty).
      - zsady wynajmu: - platnosc z gory, tylko gotowka (w monetach). Samochod nalezy odstawic na miejsce z ktorego zostal wypozyczony.
      - liczba samochodow: dwa - do kazdego samochodu przypisany "pilot" operatora systemu pilnujacy aby zbytnio sie nie oddalac. Przy miejscu wynajmu - kierownik pobierajacy oplaty (stad trzy etaty).

      Czyli krotko - po wydaniu milionow, z duzej (drogiej) analizy nic nie wyjdzie, a winne beda sasiednie gminy (Puck, Wejherowo I Pruszcz Gdanski).

      • 2 1

  • (3)

    Można pożyczyć w godzinach szczytu najlepiej. Wydać kilka dych na stanie w korkach np...

    • 77 1

    • korki, namnożenie sygnalizacji świetlnej i tristar który generuje głównie "czerwoną falę"

      sprawią, że wypożyczanie z takimi stawkami za minutę stanie się zwyczajnie nieopłacalne.
      Owszem, może wieczorem poza godzinami szczytu podjechać gdzieś w 2-3 osoby zamiast taksówki - ale chyba nie taki jest cel systemu

      • 10 1

    • (1)

      i wszyscy autami na estakadę :)

      • 5 0

      • A pro po obwodnicy. Ciekawe jak będzie z dostępnością tych samochodów skoro tam ciągle stłuczki. Tak samo na Słowackiego, itp. itd.

        • 0 0

  • Psują system już na starcie (2)

    Główną zasadą tego typu systemu jest możliwość zostawienia samochodu gdziekolwiek na wskazanym terenie, ten obszar nie może być zbyt rozległy (zależnie od ilości mieszkańców), a samochody elektryczne się do tego nie nadają

    • 38 4

    • dlaczego? (1)

      zobacz na przykład Wrocławia, teren na którym można zostawić samochód to praktycznie całe miasto. Też mają samochody elektryczne.

      • 5 4

      • hmm ale to musi inaczej działać, bo jak mam samochód wypożyczony, jadę gdzieś gdzie nie mam możliwości ładowania i chcę nim wrócić to ktoś mi podstawi inny naładowany?

        • 1 0

  • To miasto choruje na schizorfenię. (10)

    Udostępniają auta jednocześnie zabierając miejsca parkingowe dla nich oraz jezdnię robiąc ich kosztem bus pasy albo ścieżki rowerowe (vide zakorkowana przez to 3 maja, a rowerów ani widu, ani słychu).

    Udostępniają auta jednocześnie namawiając do komunikacji miejskiej w celu zmniejszenia korków.

    • 74 10

    • (6)

      to ma być alternatywa dla taxi/ubera, jak nie będzie zainteresowania to nie będzie samochodów

      • 3 15

      • I co z tego dla kogo ma byc to alternatywa??? (5)

        Jak to się ma do wywalania aut z miasta oraz zachęcania do komunikacji miejskiej????

        • 17 3

        • (4)

          to nie jest konkurencyjne dla komunikacji miejskiej, finansowo nieporównywalne... a komunikacja nie działa wszędzie w każdy dzień tygodnia o każdej porze... to ma ograniczyć ilość aut, przez to, że będą one współdzielone i zamiast stać w centrum kilka godzin na parkingu samochód będzie sobie jeździł...

          • 7 5

          • Dalej nijak ma się to do zachęcania do korzystania z komunikacji miejskiej. (3)

            To zachęcanie do korzystania z auta, co z tego, że wypożyczonego? Teraz dodatkowo, oprócz aut prywatnych i komunikacji, będą jeździły auta wypożyczone i potęgowały korki.

            • 7 3

            • (2)

              Nie zwiększą korków, jak ktoś zamiast taksówki/prywatnego auta pojedzie takim samochodem to co to zmieni? Komunikacja miejska ma zachęcać ceną i tu się nic nie zmieni.

              • 2 5

              • Nieeeee, wcale nie zwiększą. (1)

                Taksówki, prywatne auta i komunikacja miejska nie zmniejszą się ilościowo poprzez dodanie kolejnych aut, tym razem do wynajęcia.
                Ktos po prostu zamiast autobusem pojedzie wynajętym autem powodując w ten sposób

                Taksówki, prywatne auta i komunikacja miejska nie zmniejszą się ilościowo poprzez dodanie kolejnych aut, tym razem do wynajęcia.
                Ktos po prostu zamiast autobusem pojedzie wynajętym autem powodując w ten sposób korki poprzez dodanie do ruchu ulicznego kolejnego pojazdu. Bo właściciele prywatnych aut raczej z auta do wynajęcia nie skorzystają; mają swoje.

                • 6 1

              • Nie zawsze masz swoje auto przy sobie, nie trzeba być turystą, wystarczy skorzystać z komunikacji i... nie mieć czym wrócić do domu późnym wieczorem.

                • 0 4

    • (1)

      taaa, 3 maja jest najbardziej zakorkowana ulica w trojmiescie i to wszystko przez ścieżkę rowerową, hahahhahahahhahahahahhahahahhahahah

      • 7 4

      • Nie

        nie hahahshah, wincyj haha... po prostu zwiększyło to znacznie zator, a rower jedzie tam raz na rok... wiec utrudniono znów ruch samochodowy.

        • 8 0

    • w tym szalenstwie jest metoda

      chodzi o to zeby nie bylo prywatnych samochodow
      zebyludziom odebrac jeszcze troche wlasnosci i wolnosci
      zeby ich jeszcze bardziej uzaleznic
      zeby placili za dobra wirtualne a nie realne, bo wtedy na

      chodzi o to zeby nie bylo prywatnych samochodow
      zebyludziom odebrac jeszcze troche wlasnosci i wolnosci
      zeby ich jeszcze bardziej uzaleznic
      zeby placili za dobra wirtualne a nie realne, bo wtedy na koniec nawet kupka zlomu im z tej zabawy nie zostanie

      klasyczny kapitalizm byl lepszy bo promowal kupowanie dobr
      teraz mamy kupowac uslugi, ktorych srodkow produkcji wlascicielami bedzie waska kasta

      • 6 1

  • Ankieta: Noe bo to niepraktyczne rozwiazanie (2)

    Swoim autem jade gdzie chce i kiedy chce a na koncu nie musze soe martwic o znalezienie "punktu zwrotu" pojazdu

    • 37 7

    • Wypożyczony samochód też możesz zostawić na dowolnym miejscu parkingowym

      przynajmniej tak jest we wszystkich miastach które wprowadziły carsharing...

      • 5 6

    • Mysle, ze chodzi tez o to zeby po 5 latach sprzedac po tanszych cenach auta dla znajomych.

      Kolejne pole do naduzyc. W dodatku znajac miasto negatywnie wplynie na komunikacje w miescie.

      • 0 0

  • Kupcie lepiej nowe elektryczne autobusy (7)

    i ograniczcie wjazd do centrum miast smrodziakom nie spełniającym żadnych norm.

    • 59 16

    • (2)

      Niestety to nie takie proste, bo w zeszłym tygodniu PiS uwalił przepisy, które miały pozwolić na wprowadzenie stref emisji w miastach.
      Sukcesów dojnej zmiany ciąg dalszy - znikają drzewa, ale od starych diesli ręce precz.

      • 7 11

      • W tym szaleństwie jest metoda. (1)

        Pisiory chcą wytruć jak najwięcej ludzi to wtedy nie będzie kolejek do lekarzy nie trzeba będzie płacić rent i emerytur.
        Będzie można dać więcej na watykańskiego okupanta i na bozie bo wszystko co mamy to dzięki niej.

        • 9 3

        • zacznij sie leczyc pajacu z KODu

          • 2 1

    • nie mamy pieniążków, poszły na arkę red bulla i openera.

      • 5 4

    • Elektryczne autobusy? (2)

      Takie, co godzinę jeżdżą, a dwie się ładują? Raczej się nie sprawdzą. Chyba miałeś na myśli hybrydowe.

      • 4 4

      • (1)

        Chyba nie jesteś na bieżąco z technologią. Zobacz jakie osiągi mają na przykład elektryczne autobusy marki BYD, np model K9.
        I zobacz ile miast na świecie je kupuje.
        Miejskie autobusy raczej nie potrzebują zasięgu powyżej 300km na jednym ładowaniu.

        • 1 0

        • "Miejskie autobusy raczej nie potrzebują zasięgu powyżej 300km na jednym ładowaniu."

          Jak nie jak tak?

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.