2017-05-04 08:11
Należy tankować na polskich stacjach benzynowych, wtedy zysk nie wycieka za granicę.
2017-05-04 08:35
na polskich stacjach nie ma paliwa 100 oktanowego. A szkoda, ucieszyłbym się z konkurencji, bo może trochę ceny by spadły.
2017-05-04 09:18
A po co Ci paliwo 100-oktanowe? Masz auto wyścigowe gdzie jest ono zalecane? Tankowanie paliwa o innej liczbie oktanowej niż zalecane przez producenta nie tylko nie przynosi żadnych pozytywnych efektów a może być nawet szkodliwe, poczytaj o spalaniu stukowym.
2017-05-04 09:21
dla mojego paska b5 wszystko co najlepsze
2017-05-04 09:47
Tak się składa, że wyższa liczba oktanowa ma na celu wyeliminowanie spalania stukowego. W zwykłych samochodach, które dysponują zazwyczaj silnikami osiągającymi optymalne parametry w okolicach 2000 obrotów na 1 minutę,
Tak się składa, że wyższa liczba oktanowa ma na celu wyeliminowanie spalania stukowego. W zwykłych samochodach, które dysponują zazwyczaj silnikami osiągającymi optymalne parametry w okolicach 2000 obrotów na 1 minutę, zwykła benzyna 95Pb jest wystarczająco dobra. Jeśli ktoś się wybiera w trasę, gdzie będzie trochę deptał w gaz, zwiększając obroty do 3000, a chwilowo do 4000 obr/min, doceni cichszą pracę silnika na benzynie 98Pb. Kto jeździ wyczynowo, gdzie 4000 obr/min to dopiero początek zabawy, niech szuka lepszego paliwa. Ot i cała filozofia.
Pan "niestety 100 oktan" to najwyraźniej jakiś rajdowiec :)
2017-05-04 10:12
Paliwo X-oktanowe ma sens tylko dla silników które zostały dla niego zaprojektowane. Były już setki testów, temat jest rozwałkowany od dawna. Wszystko co napisałeś mija się z prawdą, od "cichej pracy silnika" i "deptania" po resztę bzdet.
2017-05-04 12:11
Mów co chcesz, ale czuję różnicę między benzyną 95 a 98 oktan. Silnik pracuje lepiej na 98. To nie bzdet, tylko doświadczenie. Nie wyklucza to Twojego twierdzenia, że jeszcze wyższa liczba oktanów wymaga specjalnych silników, ale nie miałem okazji tego osobiście przetestować.
2017-05-04 13:18
Ta, tak samo jak ludzie którym mniej pali po zamontowaniu magnetyzera. Skoro samochody zalane jednym i drugim paliwem, wstawione na hamownię, testowane miernikiem dźwięku, miernikiem spalin - mają wyniki z lekką przewagą paliwa zalecanego to nie ma gadania. Jedyne możliwe różnice to oszukane paliwo na stacji i efekt placebo.
2017-05-04 10:56
2017-05-04 12:20
Oczywiście, kiedy chcę jechać szybciej to trzymam się bliżej 3000obr/min, ale podczas toczenia się po mieście to jednak cały czas wokół 2000. Obrotomierz skacze mi powyżej 3000 głównie przy wyprzedaniu.
Jeśli musisz utrzymywać więcej obrotów, żeby auto normalnie jechało, to prawdopodobnie masz przeciążone auto, albo za mały silnik.
2017-05-04 13:19
Toczenie się po mieście 2000 obrotów? Sporo, w nowych autach spokojnie można się ciągnąć w zakresie 1100-1500.
2017-05-04 19:17
Przypomnę, że mowa o silnikach benzynowych. W tym zakresie obrotów musiałyby mieć co najmniej z 8 litrów pojemności albo dwie turbiny.
2017-05-04 20:49
Chyba nie masz pojęcia o czym mówisz. Zwyczajna benzyna 1.4 przy 1300 obrotow na piątce 50km/h. Dla porównania 3.8 V6 przy 40km/h potrafi wrzucić 6stkę przy 1000 rpm i się toczyć... Wymyślił sobie milion litrów i piardylion turbin...
2017-05-04 21:23
Spróbuj z tym cudownym 1.4 i 1300 obr/min przyspieszyć.
2017-05-04 23:23
No tak, bo nie mozna zredukowac... Zenujace.
2017-05-08 07:28
2017-05-06 10:49
Brawo - sensownie z ironia i na poziomie.
2017-05-04 09:54
Lej od razu lotnicze - 120 oktanów. I do tego tańsze jest.
2017-05-04 10:06
Bo Helmuty wiedziały, że to polska firma i nie chciały tam tankować.
Wpisz sobie w wujku gugle frazę: niewygodne info orlen star
2017-05-04 10:28
Zwykły klient nigdy nie ma pewności, czy zysk nie wycieka za granicę. Od tego jest Urząd Skarbowy. Nawet to, że firma jest polska nie gwarantuje wycieku kasy za granicę, bo polska firma może kupować surowiec za granicą,
Zwykły klient nigdy nie ma pewności, czy zysk nie wycieka za granicę. Od tego jest Urząd Skarbowy. Nawet to, że firma jest polska nie gwarantuje wycieku kasy za granicę, bo polska firma może kupować surowiec za granicą, co w przypadku paliw pochodzenia naftowego jest w Polsce nieuniknione. Polskie paliwo to węgiel, ale niestety jest on bezużyteczny dla popularnych samochodów. Mamy jeszcze złoża gazu ziemnego, ale stacje CNG są mało popularne.
2017-05-04 11:30
Kiedy w Polsce wprowadzimy AdBlue z dystrybutora, nie z butelek.
2017-05-04 11:32
szukaj poza miastami
2017-05-06 10:51
niestety jest ale dla samochodow ciezarowych z duzym wlewem.
dla osobowek niestety nie ma.
opcjonalna nakladka nie zawsze pozwala szybko i bezrozlewowo nalac ad blue do samochodu osobowego.
2017-05-04 17:34
2017-05-05 08:50
Tylko do pisiorskiego orlenu który zawyża cene paliw.
2017-05-04 08:16
Orlen, Shell, BP, Lotos czy Statoil? Pytam o ON dla auta z pompowtryskami.
2017-05-04 08:29
Z Płocka albo Gdańska - reszta dostawców to jakiś margines statystycznie w rynku
2017-05-04 08:30
No może z dwóch ;)
2017-05-04 08:34
I tak wszyscy biorą paliwa z najbliższej rafinerii (Lotos), bo transport z rodzimej jest nieopłacalny.
2017-05-04 11:24
nie ma umowy swapowej między Orlenem a Lotosem
2017-05-04 12:51
Brawo Sherlocku. Chodziło o stacje zagranicznych koncernów.
2017-05-04 15:20
Nie ma? haha
A co się dzieje miedzy lotosem a orlenem kiedy któreas konserwuje czesciowo swoje rafinerie? ;-)
2017-05-04 19:13
2017-05-04 08:35
to nie są samochody, tylko kopcące turbo klekoty
2017-05-04 08:53
Nie ma znaczenia. Pompowtryskiwacze i tak padną jak samochód jest źle eksploatowany.
2017-05-04 09:09
obok leclerka
2017-05-04 09:22
jesli to 1.9 tdi to tylko czerwona...
2017-05-04 09:22
przeszła kontrolę i czy nie ma zastrzeżeń do tej stacji. Wbrew pozorom wysoka cena nie gwarantuje jakości.
2017-05-04 10:42
polecam
2017-05-04 11:23
co roku to może się zmienić i tyle w temacie.
2017-05-05 09:59
Proponuje z biedronki
2017-06-13 23:11
Dużą część paliwa dla Shell i Statoil produkuje Lotos . Ale smakosze czuja różnicę
2017-05-04 08:37
Raz zatankowałem na lotosie ON i to był mój ostatni raz, tylko shell.
2017-05-04 08:38
Haha Shell bierze paliwo od Lotosu miszczu
2017-05-04 09:01
A jakość jest ta sama? bo nie sądzę.
2017-05-04 10:15
tak shelowi daje lepsze a sobie zostawia gorsze
2017-05-04 09:06
Najpierw rafinują surową ropę w takich państwach:
Shell - Wielka Brytania/Holandia
BP - Wielka Brytania
Statoil - Norwegia
A następnie wożą je tankowcami do Polski aby następnie je sprzedać
Najpierw rafinują surową ropę w takich państwach:
Shell - Wielka Brytania/Holandia
BP - Wielka Brytania
Statoil - Norwegia
A następnie wożą je tankowcami do Polski aby następnie je sprzedać Tobie.
Czy może lepiej od razu takie przedsiębiorstwa jak Shell, BP lub Statoil podpisują deal z naszą rafinerią i tutaj na miejscu rafinują?
2017-05-04 11:29
90% paliw sprzedawanych w Polsce powstaje w rafinerii w Płocku i Gdańsku. Ok 1/3 paliw w kraju powstaje właśnie w Gdańsku z ropy rosyjskiej, irańskiej, polskiej, litewskiej, norweskiej lub nigeryjskiej,
2017-05-04 10:06
ta jasne. jakiś kieruś ze stacyjki shell?
2017-05-04 10:17
2017-05-04 14:04
Aleś zrobił z siebie GŁupola.Shell ma od zawsze paliwo z Lotosu.
2017-05-05 19:47
Raz sprzedali mi szczochy. Już więcej tam nie pojade a kiedyś zawsze tam tankowałem
2017-05-05 21:06
Jak zamiast za samochód szcz*łeś we wlew do zbiornika to miałeś taki efekt.
2017-05-04 08:43
I wprowadza cenzurę co ma naród czytać a czego nie omijam szerokim łukiem te stacje
2017-05-04 08:54
A co było ostatnie 8 lat leming juz masz zanik pamieci :)
2017-05-04 13:04
Tak mi towarzysz Płaszczak przesłał esemesem w przekazie dnia. Zawsze wysyła nam PiSowskim lemingom co mamy myśleć i mówić.
2017-05-05 21:12
Przestań bełkotać w dialekcie wolskim, bo od tego niedobrze się robi.Przerażający jest poziom edukacji ciemnego luda,ale to u nich jest norma.
2017-05-07 11:34
a spróbuj zaparkować pod Lotosem-tu nie wolno-tu dla Vip a gdzie do lekarza? albo do SKOK
2017-05-04 08:58
Paliwo na stacjach Lotos ma jeszcze jedną zaletę - od kiedy firma zatrudnia na etacie kapelana, można powiedzieć że paliwo na stacjach Lotos jest chrzczone ! :)
2017-05-07 11:37
no kropidło i woda są bardziej ekonomiczne
2017-05-04 11:30
więc w czym problem? :)
2017-05-07 11:38
a powinna być Gazeta Polska
2017-05-04 08:54
Tylko shell ma moim zdaniem dobre paliwo Może kilka groszy droższe ale płacimy za jakość
2017-05-04 09:20
Kolejny naiwny. Lejesz dokładnie to samo co każdy tylko napychasz im trochę więcej kasy.
2017-05-04 09:45
nie stety ale jesteś w będzie, to nie jest to samo
2017-05-04 13:22
Widzę "nie stety" i już wszystko jasne. Czasem lepiej nic nie mówić i utrzymywać pozory niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości...
2017-05-04 10:10
Marka stacji nie ma znaczenia. Ostatecznie, teoretycznie, liczy się to, żeby klient był zadowolony.
Niektórzy ufają, że jak zatankują na markowej stacji, to będzie lepiej. Niestety to błąd. Stacje tzw.
Marka stacji nie ma znaczenia. Ostatecznie, teoretycznie, liczy się to, żeby klient był zadowolony.
Niektórzy ufają, że jak zatankują na markowej stacji, to będzie lepiej. Niestety to błąd. Stacje tzw. markowe, działają zazwyczaj na zasadzie franczyzy. Znana firma daje markę i narzuca rygor, a stacja należy do osoby prywatnej. Szef danej stacji decyduje, czy chrzci paliwo, czy majstruje przy licznikach itp. Nie ma na to reguły. Kiedyś zatankowałem na jakiejś prowincjonalnej stacji na Suwalszczyźnie zwykłą 95Pb - silnik pracował jak zegarek, auto szło jak rakieta i okazało się, że przejechałem więcej km, niż zwykle na 1 tankowaniu. Po prostu to był uczciwy sprzedawca. W małym miasteczku wszyscy się znają i gdyby oszukiwał, stracił by klientów. Innym razem tankowałem na Shellu w dużym mieście i o dziwo, do baku weszło o 5 litrów więcej, niż zwykle. Jak to możliwe? Jeszcze kiedyś tankowałem pod którymś z marketów "markowe" paliwo, a silnik po tym gasł mi na każdym skrzyżowaniu.
Nie ma reguły. Dana stacja jest dobra, dopóki ma uczciwego szefa i pracowników. Szefowie stacji czasem się zmieniają, więc dane miejsce nie jest dobre, ani złe na zawsze.
2017-05-04 11:25
do przewodu odpowietrzającego, do układu paliwowego wejdzie w niektórych modelach nawet 10 litrów więcej niż napisano w instrukcji pojazdu.
2017-05-04 12:31
Byłbym skłonny się z Tobą zgodzić, ale tankowanie wykonywałem wiele razy w życiu i zazwyczaj robię to tak samo, więc przez kilka lat posiadania swojego pojazdu zorientowałbym się, że może on łyknąć 5l więcej niż fabryka
Byłbym skłonny się z Tobą zgodzić, ale tankowanie wykonywałem wiele razy w życiu i zazwyczaj robię to tak samo, więc przez kilka lat posiadania swojego pojazdu zorientowałbym się, że może on łyknąć 5l więcej niż fabryka dała.
Zazwyczaj brakowało mi 2-3 litry, by osiągnąć maximum przy tankowaniu do pełna, a podczas wspomnianego tankowania przekroczyłem maximum o 3 litry (wg wskazań licznika), czyli wlałem conajmniej o 5 litrów więcej niż zwykle. A nie było tak ciepło, żeby zbiornik i przewody drastycznie zwiększyły swoje rozmiary.
2017-05-07 09:56
2017-05-04 09:01
Został uznany za najbardziej szkodliwy dla środowiska ,nieekonomiczny ,brak możliwości rozwoju technologicznego.Dlatego tez Producenci światowi rezygnują z jego dalszej produkcji.Na zachodzie wymienia sie wszystkie
Został uznany za najbardziej szkodliwy dla środowiska ,nieekonomiczny ,brak możliwości rozwoju technologicznego.Dlatego tez Producenci światowi rezygnują z jego dalszej produkcji.Na zachodzie wymienia sie wszystkie autobusy diesla na ,elektryczne lub hybrydowe.
W Polsce najwięcej jest tego kilkudziesieco letniego tego złomu i powinno sie wprowadzić ograniczenia do wjazdu dla nich do miast.
2017-05-04 09:56
Chyba za dużo sie naoglądaleś tvnu...
2017-05-05 21:17
Na taki bełkot w czasach mojej młodości mówiło się: srutu tutu, pęczek drutu.
2018-07-30 23:17
Sam jesteś ograniczony...frazesami mateuszka!
2017-05-04 09:24
Ta technologia już jest od dawna, tylko szejkowie nie pozwalają iść cywilizacji iść naprzód.
2017-05-04 10:20
Szejkowie mają gdzieś takie drobiazgi, jak miliard w środę, miliard w sobotę. Pomyśl, jaki jest koszt inwestycji i czas zwrotu. Właścicieli stacji nie stać na eko-rozrzutność. Muszą mieć wsparcie od rządu, w postaci
Szejkowie mają gdzieś takie drobiazgi, jak miliard w środę, miliard w sobotę. Pomyśl, jaki jest koszt inwestycji i czas zwrotu. Właścicieli stacji nie stać na eko-rozrzutność. Muszą mieć wsparcie od rządu, w postaci kompleksowych ulg podatkowych itp., żeby eko-biznes się opłacił. Oczywiście rząd też może podnieść podatki na zwykłe paliwo, żeby było relatywnie droższe od tego "eko", ale wtedy my - kierowcy obrazimy się na taki rząd, i będziemy protestować :)
Dane rozwiązanie wejdzie na trwałe w życie, jeśli będzie społecznie korzystne.
2017-05-04 23:44
nie szejkowie ale illuminati ;)
2017-05-07 10:02
Technologia jest znana i użytkowana . Jest tylko mały minus. W naszym klimacie, zimą tzw. spaliny będą zamarzały w układzie wydechowym co może skutkować rozsadzeniem silnika.
2017-05-04 09:29
tak długo jak długo pisiory będą w zarządzie tj firmy moja noga na stacji nie postanie. to samo dotyczy orlenu.
2017-05-04 10:34
Znam takich jak Ty. Napier..ją na PIS a 500 biorą. Jak na Lotosie paliwo będzie tańsze o 1 pln to od razu POlecisz
2017-05-07 11:40
no to się zdziwisz
2017-05-04 15:27
Shell bierze sprzedawane paliwa??.Kupuje w Lotosie i w Orlenie.
2017-05-04 09:44
Kilku producentów ma samochody z instalacjami fabrycznymi (Opel, VW, Mercedes). Problem w tym że jest bardzo mało stacji, do tego tankuje się na m3 a nie litry. Znajomy który ma takie auto w firmie mówił że nie jest ekonomiczne i wychodzi podobnie jak diesel i drożej niż LPG. Może ktoś ma styczność i jest w stanie potwierdzić/zaprzeczyć?
2017-05-04 09:57
"tankuje się na m3 a nie litry" - a jaka to niby różnica? m3 = 1000 litrów
2017-05-04 10:18
Raczej nie skoro m3 kosztuje kilka złotych... a samochody spalają np. 6m3 na 100... raczej nie jest to 6000 litrów ;)
2017-05-06 10:55
m3 CNG to prawie odpowiednik 1 litra benzyny.
taki samochod ma sens jezeli tankuje sie go z wlasnej instalacji gazu ziemnego uzywanego do ogrzewania domu.
wtedy m3 kosztuje mniej niz m3 zatankowany na stacji (akcyza).
niestety nie jest to legalne.
2017-05-05 07:39
do Centrum Warszawy (stacja CNG na Prądzyńskiego) dojeżdżam ze stacji w Gdyni na jednym tankowaniu - 80 zł i jeszcze trochę zostaje
2017-05-06 07:14
Nieźle, w zależności jakie auto ale z drugiej strony na LPG też daję radę dojechać z Gdyni do Warszawy na jednym zbiorniku (60zł) jeśli jadę siódemką. Przy jeździe autostradą z prędkościami 160-180 i biorąc pod uwagę większy dystans jeden zbiornik nie wystarczy.
2017-05-05 21:52
Do tego jedna stacja czynna od 7 do 17stej w Trójmieście, kłopotliwy i kosztowny dozór butli co 3 lata, nikt nie chce tego naprawiać - trzeba samemu. Nie widzę jakichkolwiek zalet. Sam nie wiem, czemu to jeszcze trzymam
Do tego jedna stacja czynna od 7 do 17stej w Trójmieście, kłopotliwy i kosztowny dozór butli co 3 lata, nikt nie chce tego naprawiać - trzeba samemu. Nie widzę jakichkolwiek zalet. Sam nie wiem, czemu to jeszcze trzymam - przyzwyczajenie chyba tylko. Pewnie dlatego że instalacja fabryczna fajnie działa, lepiej niż dokładane przez kowala LPG.
Nie wiem, skąd PGNiG wymyśla taką cenę - chyba aby wykończyć rynek tego paliwa, skąd takie godziny otwarcia, zamykanie kolejnych stacji. Po co to gadanie o CNG? Kto i po co ma to kupić? W Niemczech są zachęty, darmowe parkowanie w mieście a u nas? NIC Kłody pod nogi tylko.
2017-05-06 07:10
Dzięki za informację. Obecnie mam w firmie 2 małe auta z fabrycznym LPG i sprawują się rewelacyjnie. Chciałem wymienić też leciwego dostawczaka ale ofert z fabrycznym LPG niestety nie ma wcale (kiedyś był bardzo krótko Sprinter ale wycofali), jest za to kilka z CNG ale widzę że problem z ceną zakupu i opłacalnością zabija sens inwestycji.
2017-07-11 00:57
Ja mam 4 lata Fiata Punto z fabryczną instalacją, tankowany na stacjach, 2 właściciel, w tym czasie przejechałem 60 000 km. Cenowo CNG w stosunku do LPG było na tym samym poziomie (droższe, ale mniej się go spala) do
Ja mam 4 lata Fiata Punto z fabryczną instalacją, tankowany na stacjach, 2 właściciel, w tym czasie przejechałem 60 000 km. Cenowo CNG w stosunku do LPG było na tym samym poziomie (droższe, ale mniej się go spala) do czasu objęcia akcyzą. Teraz LPG faktycznie jest tańsze.
Co do diesla nie wypowiem się, bo nie jeździłem, ale wątpię, czy to porównywalne koszty. Zużycie paliwa mam takie, że 1m3 CNG (3,25 PLN) to ekwiwalent 1l benzyny (4,50PLN?), więc CNG jest tańsze w krótszym okresie czasu. W dłuższym - auto wymaga przeglądów butli co 3 i 10 (inny rodzaj przeglądu - po 200-300 złotych od butli - ja mam 2) lat; przegląd coroczny droższy tak samo jak LPG, bo "z butlą". Co do silnika, to na razie (odpukać) wymieniałem tylko kabel zasilający instalację oraz regularnie olej i filtry oleju i powietrza (żadnych turbin, filtrów cząsteczek stałych, katalizatorów etc.).
Podsumowując: wg mnie tańsze, ale jeżdżę swoim autem i niedużo.
2017-05-04 09:53
Przecież to nasze narodowe paliwo, nasz skarb! Szufla węgla i dojedziemy nawet do Zakopanego...
2017-05-04 14:50
Ja tak robię od lat, łyso?:-P
2017-05-05 21:21
Pod koniec wojny.ale i po, dużo samochodów jeździło na tzw. holzgas, teraz tłuk szyszko tnie drzewa na potęgę to paliwa nie zabraknie.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.