2017-07-17 06:02
Zaraz co prawda odezwą się głosy sprzeciwu od ludzi niemających żadnego pojęcia o spalaniu śmieci, zastosowanych technologiach i tego typu rzeczach ale mam nadzieję, że w racjonalny sposób tym ludziom zostanie wytłumaczone jak to wszystko działa (vide reaktor jądrowy jak i cała elektrownia)
2017-07-17 06:28
Na szczęście są passe na zachodzie, bo już byśmy tu mieli na Pomorzu....
2017-07-17 07:52
U siebie Niemcy juz takich nie budują. Tylko w koloniach.
2017-07-17 09:02
2017-07-17 11:23
Panie bierz Pan, prawie nówka, nowoczesna niemiecka technologia. A Polak zadowolony i uśmiechnięty, jak Boga za nogi złapał i zrobił deal stulecia.
2017-07-17 12:52
Technologia rewolucyjna na rynku gospodarowania odpadami. Polska myśl techniczna. Co więcej, Bioelektra dostała za swoją technologię mechaniczno - cieplnego przetwarzania odpadów wyróżnienia i nagrody.
5
Technologia rewolucyjna na rynku gospodarowania odpadami. Polska myśl techniczna. Co więcej, Bioelektra dostała za swoją technologię mechaniczno - cieplnego przetwarzania odpadów wyróżnienia i nagrody.
5 czerwca 2017 r. - " Miło nam poinformować, że w tegorocznej edycji konkursu Energy Globe Award, technologia RotoSTERIL została wybrana najlepszym polskim projektem dla ochrony środowiska i zrównoważonego wykorzystania energii.
W konkursie ocenianych było ponad 2000 projektów ze 178 krajów na całym świecie. W pierwszym etapie wybrane zostały najlepsze rozwiązania krajowe. Drugi etap obejmie wybór najlepszych projektów w skali globalnej - wyniki ogłoszone zostaną pod koniec roku."
16 stycznia 2017 r. - " Bioelektra Group odebrała nagrodę „The Circulars 2017” w kategorii "The Dell Circular Economy People's Choice Award" podczas ceremonii w Davos. Wśród laureatów pozostałych kategorii znaleźli się m.in. NIKE Inc., SJF Ventures, Rubicon czy Scottish Government."
Nadmienię, że Energy Globe Awards to takie Oskary wśród nagród z zakresu ochrony środowiska. Z Polski została wybrana właśnie technologia Bioelektry.
To jest innowacja i nowoczesna technologia, a nie jakaś technologia rusztowa. I w dodatku, technologia Bioelektry jest tańsza.
2017-07-17 15:56
Miast badało te technologie Bioelektry oparta na autoklawingu odpadów. Niestety nie ta skala ilości zagospodarowanych odpadów. Nie 160 tys ton rocznie a 1,6 tys ton to możliwości tej technologii na dzień dzisiejszy.:(
2017-07-17 22:36
Bioelektra posiada swój zakład produkcyjny w Różnakach pod Iławą. To informację o zakładzie ze strony Bioelektry. Zakład posiada zdolność przetworzenia 40 tys ton śmieci rocznie. Nie jest to 1,6 ton.
Bioelektra posiada swój zakład produkcyjny w Różnakach pod Iławą. To informację o zakładzie ze strony Bioelektry. Zakład posiada zdolność przetworzenia 40 tys ton śmieci rocznie. Nie jest to 1,6 ton.
"Oficjalne otwarcie Zakładu Mechaniczno-Cieplnego Przetwarzania Odpadów w Różankach nastąpiło 30 listopada 2012 roku. Zakład posiada nowoczesną technologię odzysku i przetwarzania odpadów komunalnych RotoSTERIL.
Instalacja do Mechaniczno-Cieplnego Przetwarzania Odpadów posiada zdolność produkcyjną 40 000 t/rok. Zakład już dziś spełnia europejskie standardy oraz wymogi Ministra Środowiska dotyczące gospodarki odpadami określone do roku 2020.
W Gdańsku Bioelektra mogłaby zbudować większy zakład niż w Różankach.
2017-07-18 08:19
Prezydent Olsztyna też chce od kilku lat budować spalarnię śmieci. Wcześniej do niego odezwała się Bioelektra ze swoją nowoczesną technologią. Firma ta zaproponowała, że sama (za własne pieniądze, Olsztyn nie wyłoży
Prezydent Olsztyna też chce od kilku lat budować spalarnię śmieci. Wcześniej do niego odezwała się Bioelektra ze swoją nowoczesną technologią. Firma ta zaproponowała, że sama (za własne pieniądze, Olsztyn nie wyłoży złotówki) zbuduje zakład produkcyjny dla Olsztyna, a miasto i okoliczne gminy mają tylko zobowiązać się do dostarczania śmieci do tego zakładu. Co więcej, ten zakład Bioelektry, który chciała firma sama zbudować, miał przyjmować 1 tonę śmieci po cenie mniejszej, niż obecnie władze Olsztyna płacą. Co na to prezydent Olsztyna?
Odrzucił ofertę Bioelektry, bo woli pozyskać dofinansowanie z UE, z Funduszu Inwestycji Rozwojowych i wydać prawie 400 mln zł na budowę spalarni. Polscy samorządowcy, polscy prezydenci miast stali się zakładnikami dotacji unijnych, państwowych. Wolą wydać duże kwoty, zbudować dużą spalarnię, bo wtedy odtrąbią swój sukces, w rankingach wykorzystania dotacji z UE będą wysoko, zamiast małym kosztem, efektywnie rozwiązać problem zagospodarowania śmierci i odpadów komunalnych.
Stworzyła się pewna moda na budowę spalarni wśród samorządowców, coś podobnego jak swego czasu moda na aquaparki.
2017-07-17 17:42
2017-07-17 17:43
2017-07-17 07:26
2017-07-17 07:36
a ty masz pojęcie?
2017-07-17 07:45
przez tę spalarnię.
2017-07-17 08:11
Co za ironia. Fundują nam najgorszy i najtańszy typ spalarni i jeszcze nazywają to "czystą energią". Równie dobrze mogliby pozwolić palić mieszkańcom Gdańsk butelkami PCV w domowych piecach.
2017-07-17 13:39
Plus bonus talon na paliwo do dodania do pieca, żeby temperatura była odpowiednio wysoka. Byłoby prawie podobnie jak w spalarni. Śmieci zniknęłyby w okolicy w przeciągu tygodni i to czego nie rozwiązała ustawa śmieciowa, rozwiązałoby palenie śmieci w piecu.
2017-07-17 08:33
2017-07-17 08:46
To proszę mi w racjonalny sposób wytłumaczyć logikę opłaty liczonej wg m kw. Np. na 100 m kw. mieszka samotna emerytka a na 50 m kw. rodzina z 3 dzieci.
2017-07-17 09:40
Tak samo jak z podatkami - dlaczego jak ktoś więcej zarabia to więcej procentowo płaci pomimo tego, że płaciłby więcej nawet przy tej samej ilości procentów niż osoba mniej zarabiająca?
2017-07-17 13:03
Logika jest taka, że przy opłacie za osobę musisz albo opłacić armię urzędników do chodzenia po domach, albo łykać, jak pelikan, deklaracje słoików, że ich piecioosobowa rodzina jest cała zamieszkała w Owczej Wólce, a jeno ojciec rodziny samojeden wynajmuje M5 na Lawendowym.
2017-07-17 09:11
Pyt. nr 1 - czy ze spalania śmieci w spalarni powstają pozostałości po spalaniu? Czy paląc śmieci tworzymy kolejne śmieci?
Pyt. nr 2 - ile z tony spalanych śmieci zostaje tych resztek po spalaniu?
Pyt nr 3 - co się dzieje z tymi resztkami po spalaniu?
2017-07-17 09:25
1. Tak i to tym więcej im gorzej posortowane są śmieci.
2. Zależy od jakości posortowania śmieci
3. To samo co obecnie ze śmieciami bez spalania z tą różnicą że jest ich rząd wielkości mniej i wykorzystujesz energię spalania.
Konkrety niech poda ktoś kto się zna.
2017-07-17 09:55
zdrowia? Że będziesz mógł to składować tak, jak normalne śmieci? No to gratuluję wiedzy.
Zadałem powyższe 3 pytania, bo pojawiają się i takie opinie jak ta poniżej. Nie wiem, czy ona jest wiarygodna czy
zdrowia? Że będziesz mógł to składować tak, jak normalne śmieci? No to gratuluję wiedzy.
Zadałem powyższe 3 pytania, bo pojawiają się i takie opinie jak ta poniżej. Nie wiem, czy ona jest wiarygodna czy niewiarygodna i chciałbym, żeby władze Gdańska, zakładu w Szadółkach odpowiedziały na te pytania i rozwiały wątpliwości.
"po spaleniu tony śmieci zostaje 300 kg w postaci żużla kotłowego, pyłu kotłowego i pyłu z filtrów. To wszystko trzeba ze spalarni wywieźć. Ponieważ produkty te mogą być radioaktywne, to nie można ich normalnie składować. W efekcie trzeba je zacementować albo zmagazynować w sztolniach. Potrzebne są ogromne pojemniki pokryte miedzią, ołowiem i tworzywem. – W efekcie spalamy odpady, a produkujemy coś gorszego – mówi Reichelt. Na dodatek żeby to spalić, to trzeba przywieźć paliwo. Kaloryczność śmieci na poziomie 7 MJ z tony trzeba podnieść do 18 MJ. A aż 80 procent kosztów spalania stanowi walka ze spalinami".
2017-07-17 12:40
To by znaczyło, że niespalone plastiki też trzeba by składować w wyłożonych ołowiem sztolniach
2017-07-17 13:03
"Paliwo" RDF, którym się pali w spalarni, to w rzeczywistości rozdrobnione śmieci. W skład których wchodzą np. odpady zwierzęce, odpady komunalne, opony, gumy, tworzywa sztuczne, tekstylia, pozostałości z demontażu
"Paliwo" RDF, którym się pali w spalarni, to w rzeczywistości rozdrobnione śmieci. W skład których wchodzą np. odpady zwierzęce, odpady komunalne, opony, gumy, tworzywa sztuczne, tekstylia, pozostałości z demontażu samochodów. Takie resztki ze spalania na ruszcie mogą zawierać metale ciężkie, które są toksyczne i trujące, np. kadm, który jest pierwiastkiem niezwykle toksycznym (wielokrotnie bardziej niż arsen), ołów. Chyba nie będziesz tego składował sobie w Zakładzie Utylizacji w Szadółkach co?
Resztki spalania na ruszcie trzeba unieszkodliwiać tak, jak materiały promieniotwórcze (Niemcy i Austria składają ten żużel w nieczynnych kopalniach soli).
2017-07-17 10:21
Że RDF (czyli "paliwo" ze śmieci potrzebne spalarni), który nie można składować na wysypisku jest spalany, a ze spalania RDF powstaje kolejny odpad, czyli żużel. Jeśli przed spalaniem RDF nie może być składowany, to tym
Że RDF (czyli "paliwo" ze śmieci potrzebne spalarni), który nie można składować na wysypisku jest spalany, a ze spalania RDF powstaje kolejny odpad, czyli żużel. Jeśli przed spalaniem RDF nie może być składowany, to tym bardziej po spaleniu, nie może być składowany. Zamiast pozbyć się śmieci i odzyskać surowce wtórne, to ty spalasz śmieci i otrzymujesz kolejne śmieci do zagospodarowania. Taka to "nowoczesna" technologia. Przyszłe pokolenia będą ci wdzięczne za zostawianie syfu po sobie.
2017-07-17 10:56
2017-07-17 11:08
Jak nie będzie wystarczającej liczby owieczek (czytaj śmieci), to nie będzie sensu ekonomicznego istnienia spalarni. Koszt budowy prawie 500 mln, roczny koszt utrzymania ponad 30 mln. Przecież na czymś trzeba odbić sobie
Jak nie będzie wystarczającej liczby owieczek (czytaj śmieci), to nie będzie sensu ekonomicznego istnienia spalarni. Koszt budowy prawie 500 mln, roczny koszt utrzymania ponad 30 mln. Przecież na czymś trzeba odbić sobie te koszty. Raz, podwyższona opłata za wywóz śmieci z gospodarstw domowych, dwa, podwyższona cena przyjęcia tony śmieci w Szadólkach. Nie dziwne, że Gdynia, Sopot i inne gminy nie chcą wozić swoich śmieci do Szadółek i płacić więcej.
2017-07-17 09:31
Chce spalarnie plazmową - rusztowa to rak w spreju. Na ruszt nie powinno być zgody ani władz miasta ani mieszkańców.
2017-07-17 13:38
Ja chcę spalarnię tachionowo-anihilacyjną!
2017-07-17 10:24
2017-07-17 17:41
źle mi się kojarzy
2017-07-18 09:01
właśnie dobrze im to wychodziło :D
2017-07-17 22:21
2017-07-17 06:14
koledzy Adamowicza wiadomo
2017-07-17 06:32
sądy się zmienią Adaśko powinien szczotkę do zębów pakować
2017-07-17 07:17
Myślisz, że Twoi koledzy z Moskwy zrobili by to lepiej?
2017-07-17 07:21
przecież Ci, którzy służyli Moskwie służą teraz Berlinowi, o co halo?
2017-07-17 08:09
Cimoszewicz jest z nimi. Tusk się całował z Putinem na molo.
2017-07-17 09:26
"Tusk się całował z Putinem na molo." Jak napis z kibla w podstawówce.
Poziom intelektualny tych nieuków z PiS-u jest odpychający.
Każda dyktatura kończy się terrorem. Ciebie też to dotyczy.
2017-07-17 11:51
Za wodę płacimy Niemcom, za ogrzewanie Niemcom i Francuzom, teraz za spalanie śmieci też będziemy płacić Niemcom. Może trzeba prześledzić losy rodziny Adamowiczów na kilkaset lat wstecz? Może podobnie jak Tusk ma pochodzenie Niemieckie?
2017-07-17 12:31
Polskiej nie było.
2017-07-18 10:08
to zwykly zlodziej z Wilna.
2017-07-17 12:13
Wiadomo juz ile udzialow w tej firmie "kupil" Adamowicz?
bo to jest glowny wyznacznik w doborze firm obslugujacych uslugi komunalne w Gdansku.
Wtedy sprzeda wszystko.
2017-07-18 10:06
udowodnily brak kompetencji i zamieszanie w gre metnych interesow.Teraz ciamkaja cos tam o "najwyzszych wymaganiach dla spalarni" stwianych rzekomo przez Gdansk.Taaaa, ciekawe-ktory z was geniuszy te wymagania stawia i
udowodnily brak kompetencji i zamieszanie w gre metnych interesow.Teraz ciamkaja cos tam o "najwyzszych wymaganiach dla spalarni" stwianych rzekomo przez Gdansk.Taaaa, ciekawe-ktory z was geniuszy te wymagania stawia i na jakiej podstawie merytorycznej? Jaka wiedza fachowa dysponujecie wy gumisie z UM,poza wiesciami zaslyszanymi podczas suto zakrapianych delegacji sluzbowych do Niemiec czy Francji? Czy wasza wiedza ma taka sama glebie jak wymagania ,tez oczywiscie najwyzsze,wobec architektury np. hotelu Monopol,Wyspy Spichrzow,blokow Czarneckiego?? I co wam wyszlo z tych wymagan? I co NAM mieszkancom Gdanska wyszlo z tych wymagan i tej "dbalosci" o interes Gdanska.I po drugie-skad u was nagle teraz taki pospiech-przez niemal 30 lat uwazaliscie,ze mozemy zyc w rakotworczym smrodzie i z chaszczami naprzeciwko Zurawia czy Bramy Wyzynnej.Odkad PIS przejal wladze te 2 lata temu,to jakby w was diabel wstapil...po prostu brakuje dzwigow,betoniarek i budowlancow w polnocnej Polsce,zeby to nagle na lapu-capu szybko wybetonowac na amen.Co tu sie dzieje?
2017-07-17 06:16
Bardzo dobrze że powstanie spalania na Pomorzu. I tak już mamy największy odsetek zachorowalności na nowotwory. Co nas nie zabije to nas wzmocni
2017-07-17 06:23
Tylko W MIEŚCIE...Czy to to nie mogło być zbudowane z daleka od siedzib ludzkich?
2017-07-17 09:16
na taką wielką, nowoczesną inwestycję, przy okazji wmawiając mieszkańcom Gdańska, ileż oni zyskają na jej budowie, a pierwszym efektem tej budowy będzie podwyżka cen śmieci.
Jak to w Misiu było: największe interesy robi się na dużych słomianych inwestycjach.
2017-07-17 09:45
Ostatnio pojawiło się tam trochę wykarczowanych terenów pod zabudowę.
2017-07-17 07:27
Teraz szadolki:(
2017-07-17 08:16
Podaj jakieś dane potwierdzające twój komentarz. Aha no tak one nie istnieją głupku.
2017-07-17 09:36
Minęły te czasy siarkopol już nie truje
2017-07-17 10:12
Te odkryte, pylące taśmociągi nad Motlawą
2017-07-17 19:30
Istnieją......
Wystarczy chociaż prześledzić ogłoszenia parafialne w kościołach
Sporo młodych (stosunkowo) ludzi umiera
Niestety......
2017-07-17 22:43
Minusują koledzy tych co mają udziały w tych inwestycjach
2017-07-17 06:19
Truciciele będzie budowany
2017-07-17 10:44
2,50 zł więcej będziesz płacił za wywóz śmieci co miesiąc aby spalić twoje śmieci u Niemca.
2017-07-17 11:33
EEW nie jest niemieckie od 2016r.
2017-07-17 06:20
Nie wierzę że niemcom oddają pełną kontrolę za czym idzie także zarobki na 25 lat.
Dodatkowo płacimy za śmieci zbyt wiele do czego samo miasto się przyznało to kombinują kolejną podwyżkę co za złodzieje ?!
2017-07-17 06:22
2017-07-17 06:25
2017-07-17 06:33
Koszta publiczne.
Cos jak autostrady od PO dla Kulczyka
2017-07-17 07:41
Za publiczne
2017-07-17 13:39
"Koszty". Ten koszt, nie to koszto.
2017-07-17 08:52
Niemcy i FrancjoWłochy. Czemu polska firma nie złożyła ofert budowy? Aaa... zapomniałem. Umiemy tylko węgiel kopać.
2017-07-17 12:15
to odpowiedz na pytanie ile udzialow w tej firmie "kupil" budyn?
dostanie to wtedy sprzeda wszystko.
2017-07-17 09:02
2017-07-17 09:04
Czyli trzy ważne usługi tzw. komunalne w zagranicznych rękach. Tak wygląda nowoczesne niewolnictwo. Co z tego że "fundusze" na inwestycje pochodzą "z unii". Przez kolejne dziesiątki lat płacąc za te usługi
Czyli trzy ważne usługi tzw. komunalne w zagranicznych rękach. Tak wygląda nowoczesne niewolnictwo. Co z tego że "fundusze" na inwestycje pochodzą "z unii". Przez kolejne dziesiątki lat płacąc za te usługi wytransferujemy wielokrotność tego do zagranicznych firm ale już z naszych pensji. Policzcie ile przeciętny mieszkaniec Gdańska łoży na te wymienione usługi co miesiąc, pomnóżcie to przez liczbę mieszkańców i liczbę lat. Jesteśmy jak murzyńska kolonia, która za magiczne "unijne pieniądze" oddaje się jak ladacznica za pół darmo. W zamian za to od czasu do czasu zagraniczni właściciele ufundują jakiś festyn z dmuchanymi balonami w plenerze. Co jeszcze Budyń może oddać w obce ręce w zamian za pensyjki wi miejsca w radach nadzorczych itp.
2017-07-17 09:27
Co proponujesz?
2017-07-17 12:04
zamiast dotowania ecs czy stadionu bedzie mialo zarobek.
2017-07-17 09:47
Tylko Amerykanom. Trzeba się Trumpa spytać i pewnie za 15 minut podpiszemy umowę.
2017-07-17 11:15
i kasa się kreci w obiegu zamkniętym. jak polacy chcą budować swoją spalarnię, to za swoje.
2017-07-18 08:57
ale to my bedziemy kozystac ze spalarni i to my bedziemy miec czystrze srodowisko. Za wygode i cywilizacje, niestety ale trzeba placic.
2017-07-17 11:18
firma EEW jest od 2016r w posiadaniu Chińczyków. (przyt. wiki: "Firma jest spółką całkowicie zależną od 2016 Beijing Enterprises Holdings Limited")
2017-07-17 13:57
2017-07-18 09:12
EEW kiedyś było niemieckie, ale Chińczycy sporo kupują i w zeszłym roku ich spółka Beijing Enterprises Holdings Limited zakupila EWW.
2017-07-17 16:56
Jak jesteś taki oburzony to wybuduj sam spalarnię.Tępe kmioty, z głowami makóweczki, nikt w tym kraju nie stawia na nowe technologie, na zdolnych, na pomysły. Polacy to idioci, dlatego musimy płacić.No i brać najlepiej
Jak jesteś taki oburzony to wybuduj sam spalarnię.Tępe kmioty, z głowami makóweczki, nikt w tym kraju nie stawia na nowe technologie, na zdolnych, na pomysły. Polacy to idioci, dlatego musimy płacić.No i brać najlepiej 500+ i inne.Postawcie na węgiel , jak to pisy wymyslili.Wytrujecie nas jak muchy, tępe ludzie. Umiecie tylko marudzić, a myśleć i uczyć się, rozwijać to już nie dla takich ograniczonych polakówów.
2017-07-18 06:20
Tak gardzisz węglem. A wiesz ile złóż węgla posiadamy jeszcze w Polsce? A słyszałeś coś o metodzie podziemnego zgazowania węgla? gdyby to ruszyło to Polska stała by się Kuwejtem Europy. Na to niemcy, francja i rosja nigdy nie pozwolą...
2017-07-17 21:54
Dopóki bedziemy mieli sredniowieczna mentalnosc to z tego kraju nic nie bedzie.
2017-07-17 06:30
Mama nas od lat że będzie lepiej wydając kolejne miliony złotych. Jakie są tego efekty to wszyscy czujemy!
2017-07-17 07:25
Prezydent Adamowicz jak będzie śmierdziec to on i tak jak wcześniej powie że nic nie czuje.
Będziemy jeszcze chyba żałować że ta spalarnia powstanie. Będziemy płacic drożej za wywóz!
Gminy
Prezydent Adamowicz jak będzie śmierdziec to on i tak jak wcześniej powie że nic nie czuje.
Będziemy jeszcze chyba żałować że ta spalarnia powstanie. Będziemy płacic drożej za wywóz!
Gminy oscienne już zrezygnowały z usług Gdańska bo stwierdziły że będą płacić za dużo za spalanie śmieci swoich mieszkańców.
Jak widać mają tam chyba mądrzejszy u władzy.
2017-07-17 19:39
Prez A damowicz będzie miał udziały lub zasiądzie w radzie nadzorczej podobnie jak zasiada w Port Service
Czerpie z niej dochody
Wszelkie pisma petycje kierowane do niego skutkują niczym. Wszak nie będzie podcinał gałęzi na której siedzi
2017-07-17 08:17
co w rezultacie da jeszcze gorsze warunki do zycia niz teraz
2017-07-17 08:18
jeden człowiek, który nie mógł się przebić w polityce wmówił wam takie głupoty, że głowa boli :D
2017-07-17 10:01
Ja czuje i tylko zalezy to od kierunku wiatru
2017-07-17 19:42
Podjedź do New Portu parę razy w tygodniu po godz 18
Poczujesz zapach inny niż wszystkie
2017-07-17 20:18
2017-07-17 22:47
A ty to anonim
Nawet literki nie dałeś do podpisu
Czyżby Gall Anonim?
2017-07-17 13:12
nasze zdrowie mają za nic !
2017-07-17 18:45
pamiętaj że nie na darmo pomorskie jest na 1 miejscu w zachorowalności na raka
w tym grajdole nikt niczym się nie przejmuje, 90% wiary to ciemnogród co żyje jak owce
2019-06-13 15:53
bo to nie spalarnia !! tylko termiczne przeksztacłenie !! to lepiel do lasu ?
durnie poczytajcie o tej technologii albo gnicie w śmieciach !!
2017-07-17 06:44
Płacimy składki by dostać dotacje by wydać pieniądze u Niemca. Nigdy się nie wzbogacimy w Unii
2017-07-17 07:47
Nie wiń Niemca za to, że Polski rynek w tym temacie leży i kwiczy. Wolę zapłacić Niemcowi niż JanuszPOL, który w CV ma budowę altanki na działce.
2017-07-17 07:56
dotacje UE są tak skonstruowane, że wykonawca musi spełniać miliony warunków i polski przedsiębiorca jest skreślony na starcie...
2017-07-17 08:09
Treść zamówienia nie może nikogo wykluczać. A czym więcej warunków tym lepsza jakość wykonania.
2017-07-17 08:14
... i obstawiało swoich. Zobacz sobie, jak ogłaszano przetarg na tramwaje w gdańsku. Zażądano w dokumentacji przetargowej że tramwaj ma mieć długość Z +/- 20cm. Skutkiem czego był tylko JEDEN oferent posiadający tramwaje takiej długości.. Przykłady można by mnożyć.
2017-07-17 08:23
A jeśli chodzi o tramwaje to po 1: długość jest ważna (hłe hłe), bo patrz na budowę przystanków, a po 2: lepiej mieć tramwaje jednego albo dwóch producentów ze względu na eksploatację, itd. Ale tak jak w tekście jest
A jeśli chodzi o tramwaje to po 1: długość jest ważna (hłe hłe), bo patrz na budowę przystanków, a po 2: lepiej mieć tramwaje jednego albo dwóch producentów ze względu na eksploatację, itd. Ale tak jak w tekście jest napisane, jak chcesz to możesz złożyć skargę, tylko musisz ją sensownie umotywować. Bonus: pomyśl, że jesteś zamawiającym i już w kredensie masz 10 takich samych filiżanek, a musisz zamówić jeszcze 3. To co? Napiszesz zamówienie ogólne czy postarasz się napisać je tak żeby dostać swoje ulubione filiżanki? Niektórzy nazwą to ograniczeniem, inni nazwą to umiejętnym pisaniem zamówienia.
2017-07-17 10:40
Polska firma Bioelektra pokazała, że można iść inną drogą. Że można opracować polska technologię przyjazną środowisku i mającą wysoki procent odzysku surowców.
Takiej firmie wolałbym zapłacić, czy to z dotacji z
Polska firma Bioelektra pokazała, że można iść inną drogą. Że można opracować polska technologię przyjazną środowisku i mającą wysoki procent odzysku surowców.
Takiej firmie wolałbym zapłacić, czy to z dotacji z UE czy bez dotacji z UE, bo nie dość, że przyczynię się do rozwoju czegoś polskiego, to jeszcze ta kasa zostanie w kraju. A tak wspieramy starą technologię rusztową, którą oferuje firma z Niemiec.
2017-07-17 12:23
zarzadzaja UE, zeby na tym nie zarabiac. Oddaja czasem cos innym np. Francji, zeby cos politycznie ugrac.
Po co mieliby wspierac polskie firmy?
2017-07-17 12:26
no to dlaczego nie wystartowała w przetargu? może jednak jak na razie nie ta skala?
2017-07-17 12:34
Jak się władze Gdańska i zakładu w Szadółkach uparły na spalarnię rusztową, to jak Bioelektra ze swoją technologią miała tam rywalizować?
2017-07-17 12:38
Od 2020 r. normy unijne co do odzysku surowców z odpadów będą podnoszone. Cały program "Zero Waste Europe" idzie w strone recyklingu. Można się do tego już teraz przygotować i wdrażać nowoczesną technologię, a nie inwestować w stare technologie, które przez 25 lat będą nas cofały, a nie przybliżały do norm unijnych.
2017-07-17 09:09
Wzbogacą sie Chińczycy bo to Chińczycy sa właścicielami EEW.
2017-07-17 10:33
Polska technologia firmy Bioelektra, Bioelektra wymyśliła rewolucyjną metodę mechaniczno-cieplnego przetwarzania odpadów (MCP), śmieci potraktowane są parą o wysokiej temperaturze, a nie są spalane. Napiszmy otwarcie,
Polska technologia firmy Bioelektra, Bioelektra wymyśliła rewolucyjną metodę mechaniczno-cieplnego przetwarzania odpadów (MCP), śmieci potraktowane są parą o wysokiej temperaturze, a nie są spalane. Napiszmy otwarcie, technologia Bioelektry obrabia odpady zmieszane, więc teoretycznie miasto mogłoby zrezygnować z segregacji śmieci u źródła, czyli u każdego mieszkańca. Technologia tania (2 do 5 razy tańsza od drogiej technologii rusztowej), wydajna (99% odzysku surowców) i proekologiczna, czyli idąca za trendami UE, która stawia na odzysk surowców, a nie ich palenie.
2017-07-17 06:59
2017-07-17 08:32
No i jeszcze według tej wizualizacji ludzie będą sobie spacerować koło spalarni
2017-07-17 09:29
uformowani w kolumny
2017-07-17 21:50
nie musieli stawać w przetargu.
2017-07-17 10:43
Przecież trzeba ten cały syf w środku co jest robiony ładnie opakować, żeby z zewnątrz się ludziom ładnie kojarzyło.
2017-07-17 15:14
2017-07-17 06:59
Wszyscy, którzy tu piszą o niemieckim doświadczeniu w spalaniu - zacytuję polskie kino: "Was się nie powinno karać, Was trzeba leczyć"! Zal mi Was... Skoro tak jednemu z drugim niemieckie nie pasuje, to niech nie pasuje
Wszyscy, którzy tu piszą o niemieckim doświadczeniu w spalaniu - zacytuję polskie kino: "Was się nie powinno karać, Was trzeba leczyć"! Zal mi Was... Skoro tak jednemu z drugim niemieckie nie pasuje, to niech nie pasuje wszystko - odstaw swojego Passata, nie kupuj w Lidlu, Media, itd. Adamowicz Wam nie leży? No to pokażcie mi jakiegoś innego, za którego kadencji tak się Gdańsk rozwinął - jesteście najzwyczajniej poyebani!! Nie potraficie nic innego, jak tylko ciągle narzekać - najłatwiej jest nasr**ć i zwalić na kota!! "Ten ma to, a ten tamto. Ten tyle zarabia, tamten nic nie robi, a kasę ma" Wy się przygłupy sobą zajmijcie,bo niczego do społeczeństwa nie wnosicie oprócz siania zamętu.
2017-07-17 07:02
2017-07-17 07:05
Niech minusują - nic innego nie potraią, całe życie na minusie bo im się przecież należy.
2017-07-17 07:21
Teraz dopiero region zaczyna korzystac z pieniedzy z dofinansowan.
A Gdansk ma deficytowe "inwestycje" typu ECS (25 mln dotacji rocznie) , stadion za miliard zl, czy muzeum wojny (50 mln dotacji). I PKM (50 mln dotacji bo przystanki tylko w Gdansku i polowa w polu)
2017-07-17 07:28
to ja myślę, że już by było po Gdańsku - nie prawda dum(r)ny wyborco tych nieudaczników? Niech jeszcze tylko usuną Adamowicza, to dopiero zobaczycie jak można miasto zniszczyć - nie trzeba wojny, wystarczy wpuścić pisiorów.
2017-07-17 07:31
Potrzebna ci pomoc , poszukaj dobrego medyka , najlepiej psychiatry
2017-07-17 07:35
Nie masz żadnych konkretnych argumentów? Ja dobrze sobie radzę, tu i w życiu również.
2017-07-17 07:39
Plujesz jadem i tyle , ja radze sobie świetnie bez lizania d*py Adamowiczowi i jego paczce . Ty wyraźnie boisz się zmian ....które i tak nadejdą .
2017-07-17 07:52
Chłopie - ja nikomu pupy nie liżę - nigdy tego nie robiłem i robić nie będę. Nie liczę na darmochę, bo w życiu nie ma nic za darmo. Dokładnie jak z np 500+ myśleliście, że będzie za free? No to teraz macie swoją "pomoc"
Chłopie - ja nikomu pupy nie liżę - nigdy tego nie robiłem i robić nie będę. Nie liczę na darmochę, bo w życiu nie ma nic za darmo. Dokładnie jak z np 500+ myśleliście, że będzie za free? No to teraz macie swoją "pomoc" od partyi rządzącej. Wystarczy, że do wprowadzą kolejny podatek drogowy do cen paliwa, dzięki któremu podrożeje wszystko, bo zdrożeje i transport. Masz rację, ja się boję zmian które mogą nadejść, żyłem w PRLu, pamiętam jak było i widzę, że to wraca... O reszcie planowanych zmian już nawet nie wspomnę.
2017-07-17 09:37
Po kiego ty dyskutujesz z jakims pisowskim klecznikiem? nie masz nic innego do roboty? Olej to. Oni znajda szpiegów i uklady wszedzie. niech sie zadławią ta swoją nienawiscia do rzeczywistosci...
2017-07-17 10:11
Ja tez żyłem w PRL i widzę ze dopiero teraz idzie wszystko w dobrym kierunku . Na nic twoje wypociny , przekręty na VAT się kończą , zlecenia od firm publicznych dostają najlepsi a nie kolesie od ośmiorniczek .....rozumiem twoje rozdrażnienie .
2017-07-17 11:53
a powiedz pisowy Mireczku, jak tam kantowanie ludzi w SKOK'ach ?
2017-07-17 12:43
A o to to chyba pytać trzeba poprzedników z PO i Komorowskiego , to jego chłopaki tam działały
2017-07-17 08:02
2017-07-17 08:09
Na przełomie roku przeprowadzona była ankieta na temat rankingu miast, w których Polacy by chcieli mieszkać i pracować - żyć (o tym również był na portalu felieton). Pierwsze miejsce zajął właśnie Gdańsk - to chyba o czymś świadczy? Czy faktycznie trzeba wyłożyć kawę na ławę każdemu z osobna?
2017-07-17 10:13
To zasługa PO i Budynia .........czy możne ludzi którzy tu mieszkają , pracują i inwestują swoje pieniądze ???
2017-07-17 10:58
Za kilka lat... Zacznie się od przekazów TVP - dobrze w jednym skeczu to określili "gdyby tylko Hitler miał taką telewizję... Do dziś byśmy nie wiedzieli, że jakaś wojna była!" Hahaha :D
Miruś - ludzi to też jest zasługa ale Twojego pokroju.
Słusznie tu ktoś zauważył - nie mamy po co dalej tej wymiany zdań prowadzić - powodzenia :)
2017-07-17 12:59
Z ta telewizja trafiłeś w dziesiątkę , chodzi o TVN , niestety dla was ....monopol na informacje się skończył , teraz , kto chce może wysłuchać rożnych racji w rożnych stacjach i samodzielnie wyciągnąć
Z ta telewizja trafiłeś w dziesiątkę , chodzi o TVN , niestety dla was ....monopol na informacje się skończył , teraz , kto chce może wysłuchać rożnych racji w rożnych stacjach i samodzielnie wyciągnąć wnioski......rozumiem ze dla niektórych to trudne .....ale chociaż spróbuj . Polecam , przy odrobinie dobrej woli z czasem na pewno wyjdziesz z tego matrixu w którym żyjesz .
Tak czy inaczej pozdrawiam , a o nazwanie mnie PiSowcem żalu nie mam bo to komplement a nie epitet . Milego dnia !!!
2017-07-17 12:02
Muzea nigdy nie są dochodowe nawet jak się przewalają tabuny ludzi.
Stadion mógłby być dochodowy i żałuje, że nie jest, choć inwestycje wokół niego w nowe obiekty mogą sprawić, że spółka zarządzająca stadionem
Muzea nigdy nie są dochodowe nawet jak się przewalają tabuny ludzi.
Stadion mógłby być dochodowy i żałuje, że nie jest, choć inwestycje wokół niego w nowe obiekty mogą sprawić, że spółka zarządzająca stadionem stanie się dochodowa.
PKM - uwielbiam ludzi co nie jechali, a wiedzą. Proponuje się przejechać i zobaczyć, że słowo w polu to chyba było może przy samej budowie PKM. Obecnie do większości przystanków doszły już budynki. A w szczycie to w PKM ciężko o miejsce nawet stojące.
2017-07-17 07:05
Zapewnili władzę pisowi - to nic?
2017-07-17 07:06
O tym zapomniałem. Gdyby nie takie pustaki, to Kaczyński by nie miał szans.
2017-07-17 07:34
Szybciutko , stan się pogarsza
2017-07-17 09:29
zawołaj tam sanitariusza, niech zabierze Ci klawaiturę
2017-07-17 09:36
ale serio, szkoda Twoich nerwów. Mówisz prawdę, a tu już jakiś osioł wyprawia Cię do lekarza. Z pisiorami nie da się normalnie rozmawiać. Totalnie zindoktrynowani, lizusy, którzy w życiu mało osiągnęli albo zrobili to na
ale serio, szkoda Twoich nerwów. Mówisz prawdę, a tu już jakiś osioł wyprawia Cię do lekarza. Z pisiorami nie da się normalnie rozmawiać. Totalnie zindoktrynowani, lizusy, którzy w życiu mało osiągnęli albo zrobili to na lewych papierach, zapatrzeni w czarne karaluchy, często jakoś "naznaczeni" przez los, zacietrzewieni, z kompleksami, żyjący w ciągłej paranoi, której tematem przewodnim jest władza siły wyższej oraz przekonanie, że tylko my jesteśmy dobrzy a reszta Polaków, NATO, UE, Europa, świat, a nawet społeczność międzygalaktyczna, jest przeciwko nam, są to też ludzie, którzy w normalnym życiu z normalnymi ludźmi, mają problemy w zwykłym porozumiewaniu się. Z takimi nie wygrasz, nie ma szans, jedyne co ich pokona, to czas
2017-07-17 10:39
Twoja ocena stanu mojego umysłu , statusu materialnego i drogi którą to osiągnąłem powala z nóg .
Faktycznie porozumienie się z tobą będzie raczej trudne , z tym tylko ze do grona "normalnych ludzi" trudno cie zaliczyć . Miłego dnia z TVN24 .
2017-07-17 22:12
Jak czyta się Wasze opinie to robi się niedobrze. Jedni od drugich niczym się nie różnią. Opluwają siebie wzajemnie, bez żadnej potrzeby i sensu. Pan z PO myśli że jest lepszy od Pana z PIS bo jego racje są
Jak czyta się Wasze opinie to robi się niedobrze. Jedni od drugich niczym się nie różnią. Opluwają siebie wzajemnie, bez żadnej potrzeby i sensu. Pan z PO myśli że jest lepszy od Pana z PIS bo jego racje są najważniejsze, najbardziej przemyślane i najlepsze. Popatrzcie na swoje zachowanie i zastanówcie się....czy to aż takie dziwne że były wojny...?
2017-07-18 09:23
mozna odniesc wrazenie ,ze cale twoje niewielkie mozgowie funkcjonuje tylko na paliwie z Wyborczej,TVN,Polsatu,Polityki. Na szczescie dominacja tego matrixu medialnego juz sie konczy. Wchodzi mlode pokolenie ery
mozna odniesc wrazenie ,ze cale twoje niewielkie mozgowie funkcjonuje tylko na paliwie z Wyborczej,TVN,Polsatu,Polityki. Na szczescie dominacja tego matrixu medialnego juz sie konczy. Wchodzi mlode pokolenie ery internetu-a stare zlodziejachy z Platformy odejda do lamusa.A ty jaca, absolwencie "wyzszej szkoly gotowania na gazie" mozesz oszczedzic nam swoich madrosci na portalu.Po co sie meczysz?To samo zobaczymy u Lisa czy innej Olejnik.Wasz czas sie skonczyl i juz nigdy nie wroci.
2017-07-17 07:33
To akurat atut przy budowie spalarni.
A co do tego ma Gdansk, Lidl I Passtuchy w TDi (no moze poza tym, ze truja jak komory gazowe) I Adamowicz doprawdy nie wiem.
2017-07-17 12:14
Ja ci tłumaczył nie będę, bo szkoda czasu.
2017-07-17 07:37
Za czasów "Budynia" Gdańsk miał sporo inwestycji, ale wszystkie te inwestycję pogrążą nas jako mieszkańców. "Wy" chyba myślicie, że kasa się sama trzepie lub spada z nieba. Za jego kadecji sprywatyzowali firmy
Za czasów "Budynia" Gdańsk miał sporo inwestycji, ale wszystkie te inwestycję pogrążą nas jako mieszkańców. "Wy" chyba myślicie, że kasa się sama trzepie lub spada z nieba. Za jego kadecji sprywatyzowali firmy przynoszący PEWNY zysk m.in: Saur Neptun, GPEC...W zamian dostaliśmy ECS/Energa Stadion/PKM/ Muzeum II wojny/ Teatr Szekpsirowski itp. Wszystko ładnie, piękne, ale koszty tych inwestycji są OGROMNE! Większość tych obiektów nie zarobi na siebie..."Głupi polak po szkodzie"- tak będziecie pisać za jakiś czas jak Wam wszystkich podniosą czynszsz z "czapy" wzięty. Każy z NAS jest wstanie wydawać pieniądze, ale nie każdy niestety z głową.
2017-07-17 07:46
Najlepiej umiecie wydawać - cudze Różnie już w Polsce bywało ale takich jaj, jak od października 2015 jeszcze nie było. Z perspektywy kogoś, kto żyje tylko chwilą faktycznie moze i zmian nie widać. Dlatego elektorat PiSu nie dostrzega w działaniach tego ugrupowania nic złego. Kiedyś jednak kurtyna opadnie.
2017-07-17 09:17
niestety każda partia, która akurat dorwała się do "koryta" uwielbiała i uwielbia wydawać nie swoje pieniądze - dlatego jest jak jest.. :(
2017-07-17 22:40
2017-07-17 08:26
Te inwestycje, do których trzeba "dopłacać" przyciągają miliony turystów do Gdańska. Ci turyści zostawiają tu dziesiątki lub setki milionów zł. Te miliony wracają do kasy Gdańska tyle tylko, że w niebezpośredni sposób jest to widoczne a dla takich przygłupów jak ty jest to w ogóle niewidoczne.
2017-07-17 09:19
i wszystko będzie jasne
2017-07-17 10:44
Za te wyzwiska powinien poleciec w twoim kierunku ban! Jakie miliony? Myślisz, że taki turysta z niemiec przyjeżdza do Gdańska, bo usłyszał o nowym muzeum? Śmieszny jestes! Te "miliony" o których mówisz były/są i będą
Za te wyzwiska powinien poleciec w twoim kierunku ban! Jakie miliony? Myślisz, że taki turysta z niemiec przyjeżdza do Gdańska, bo usłyszał o nowym muzeum? Śmieszny jestes! Te "miliony" o których mówisz były/są i będą wirtualne! Taki argument to G, a nie argument! Równie dobrze można teraz napisać, że spalarnia powinna być dotowana jak muzea, bo "turyści" takiej super i nowej nie widzieli!:)
2017-07-17 22:39
2017-07-17 22:42
2017-07-17 08:30
Marszałek Piłsudski powiedział cyt. "Polska to piękny kraj ,,,tylko ludzie kurky " nic dodać nic ująć , samo sedno !
2017-07-17 09:57
Tak to dokładnie brzmiało.
2017-07-17 11:48
2017-07-17 08:42
... bo p. Adamowicz rządzi od zawsze...
2017-07-17 08:55
sprawdź sobie w Wiki albo w innym źródle...
2017-07-17 09:46
To krotka masz pamiec gimbazo?
2017-07-17 08:55
Niedaleko są Żuławy Wiślane, potem to co spadnie na pola będziesz jadł z chlebem. Zresztą, czy śmieci trzeba spalać? Tym bardziej, że nie chodzi wcale o śmieci, tylko odpady niebezpieczne. Przecież pisano, że będą spalane odpady wysokoenergentyczne - np. butelki PET. Węgla ludzie się boją, a na spalarnię odpadów niebezpiecznych się zgodzą
2017-07-17 09:15
I jak w tytule, zostały opracowane już takie technologie, że spalarnie buduje się w środku miast patrz Wiedeń, Amsterdam, Kopenhaga itd, to nic nowego. Natomiast innym problem to własność tych instytucji i ceny ich
I jak w tytule, zostały opracowane już takie technologie, że spalarnie buduje się w środku miast patrz Wiedeń, Amsterdam, Kopenhaga itd, to nic nowego. Natomiast innym problem to własność tych instytucji i ceny ich usług. Zgadzam się prywatyzacja GPEC, SAUR i EC-Wybrzeże to szemrana sprawa i tak naprawdę pozbawienie się pewnego dochodu i na przykład sfinansowania w 100% takiej spalarni.
2017-07-17 09:17
Mój post powstał na podstawie innych, które dyskryminują obecne Niemcy porównując je do III Rzeszy. Kilku sprytnych inaczej wypisało parę gniotów, które Admin usunął.
A co do samej idei powstania spalarni - pewnie
Mój post powstał na podstawie innych, które dyskryminują obecne Niemcy porównując je do III Rzeszy. Kilku sprytnych inaczej wypisało parę gniotów, które Admin usunął.
A co do samej idei powstania spalarni - pewnie i racja. Jednak jakoś słabo ją widzę w innym miejscu z dwóch powodów: 1. protesty przeciwko będą wszędzie, 2. logistycznie nie jest to do ogarnięcia, bo koszty przetransportowania takich odpadów w inne miejsce nie byłyby raczej współmierne do założenego budżetu.
Natomiast co do zaistnienia innej spalarni lub innej metody utylizacji - czy mamy i czy nas stać jako miasto na realną alternatywę?
2017-07-17 10:02
ale będzie pełniła funkcję elektrociepłowni więc idea jest żeby była jak najbliżej aby straty przesyłowe były jak najmniejsze. Gdzie chcesz ją stawiać? W odległości 100km od Gdańska i tracić 99% energii? Tam nie ma pól na których coś rośnie? Najważniejsze to nie gdzie ale żeby restrykcyjnie pilnowano emisji "odpadów".
2017-07-17 10:21
Powinna być daleko od siedzib ludzkich.
Ten różowy komin na wizce bardzo źle wróży Gdańskowi.....
Inne gminy sa madrzejsze i będa cały ten plastikowy syf wozić do Gdańska
2017-07-17 11:54
Wskaż takie miejsce gdzie nie mieszkają ludzie i gdzie można "bezpiecznie" postawić spalarnię. Już tu sugerowałem w jednym z postów, że może w Puszczy Białowieskiej. Zresztą założę się, że większość tutaj narzekających
Wskaż takie miejsce gdzie nie mieszkają ludzie i gdzie można "bezpiecznie" postawić spalarnię. Już tu sugerowałem w jednym z postów, że może w Puszczy Białowieskiej. Zresztą założę się, że większość tutaj narzekających to kierowcy aut codziennie dojeżdżający do pracy, sklepu itp. i smrodzący spalinami. Ale to im nie przeszkadza, to jest "ich wolność" i "ich wybór".
2017-07-17 09:41
Komentuj ale nie obrażaj.
2017-07-17 10:49
19 lat rządzenie tego oszołoma nazywasz sukcesem?! tfu ty twoja mać. kapusiu jeden wyborny!
2017-07-17 11:20
Brawo, to jest cała kwintesencja tego kołtuństwa pis-owskiego nic do przodu tylko ciągle szarpią za tę koszulę i ciągną w dół. Zamiast wspierać Adamowicza i razem współpracować poddawać nowe pomysły to tylko potrafią
Brawo, to jest cała kwintesencja tego kołtuństwa pis-owskiego nic do przodu tylko ciągle szarpią za tę koszulę i ciągną w dół. Zamiast wspierać Adamowicza i razem współpracować poddawać nowe pomysły to tylko potrafią krytykować i narzekać. Miasto się rozwija, piękniejsze osiedla, ulice, obiekty kultury. Chciałoby się oddychać pełną piersią i cieszyć tym, to wszystko zabijają malkontenstwem. Dosyć mam martyrologii. Komu się niepodoba to do jaskiń i grzebać się we własnym smrodku.
2017-07-17 11:57
Lepiej kolego bym tego nie ujął !! Tu widać jak na dłoni mentalność Polaka, dramat Niemiec zarobi !! K.....a woleliby w tonach śmieci i smrodu siedzieć byle Niemiec nie zarobił masakra !!! A to ze to zbudują i tu
Lepiej kolego bym tego nie ujął !! Tu widać jak na dłoni mentalność Polaka, dramat Niemiec zarobi !! K.....a woleliby w tonach śmieci i smrodu siedzieć byle Niemiec nie zarobił masakra !!! A to ze to zbudują i tu zostanie na lata ,ze nie będzie w końcu smrodu z szadól czyli będzie nam służyło to już maja w d*pie grunt żeby Niemiec tfu .. Chińczyk nie zarobił . Śmierdzący kraj nam się robi powoli
2017-07-17 13:49
Spalane są śmieci wysokokaloryczne (plastik, gumy, opony), a małokaloryczne śmieci, czytaj resztki jedzenia, nadal będą składowane/kompostowane w Szadółkach, więc smród nie zniknie z okazji powstania spalarni. Spalarnia co najwyżej dorzuci do powietrza trochę tablicy Mendelejewa.
2017-07-17 22:34
Zresztą w Polsce jest firma która buduje znacznie lepsze spalarnie niż oferują nam Niemcy. W dodatku ta, polska firma stawia spalarnie w całej Europie, także w Niemczech. Szkoda gadać... . Polak ma być niewolnikiem nawet we własnym kraju.
2017-07-17 22:55
Bierzemy od Niemców starą technologię za grubą KASĘ. W tym samym czasie bogaty Bahrajn inwestuje w polskie rozwiązania.
2017-07-17 12:55
a ty działasz jak bolszewik, tylko potrafisz ludzi obrazić. Pewno w życiu nic ci nie wychodzi. A ekipa ci się podoba bo na ich garbie można coś ugrać. Każdy ma prawo myśleć, tego ludziom nie zabronisz. Beduini na Saharę
2017-07-17 13:17
nie przejmujmy się niewdzięcznymi idiotami ... dzieciaki jakieś
2017-07-17 15:59
To nie budował Adamowicz tylko sprzedawał Gdańsk inwestorom za łapówki ,mieszkania i udziały w inwestycjach.Gdańsk jest oddany w łapy obce i nie dla wszystkich jest to powód do dumy.Tylko widocznie dla takich odszczepieńców i kolaborantów Niemieckich jak ty i Adamowicz
2017-07-17 16:59
100/100, tępe polskie łby.Rozwijajcie się, stawiajcie na technologie, żądajcie, aby najzdolniejsi w tym kraju wymyślali przyszłość, a nie stare dziady i głupie baby z PIS-u, 500+ , alkohol i marudzenie, wybrzydzanie i nicmisięniepodoba. Szkoda dla was tej pięknej ziemi.
2017-07-17 22:48
Z drugiej strony Niemcy i Francuzi zamykają swoje spalarnie. Jak myślicie, gdzie będą spalać śmieci? W tym wypadku nawet zwiększenie recyklingu nie pomoże bo jest stała ilość produktów, których zwyczajnie nie opłaca się przerabiać.
2017-07-17 17:34
Za Szczurka Gdańsk rozwinął się najbardziej i przegonił Gdynię.
2017-07-17 20:44
"najłatwiej jest nasr**ć i zwalić na kota!! "
:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
2017-07-17 22:28
Nie bój żaby, rozliczymy was wszystkich. Już słyszę stukot wbijanych gwoździ w pierwsze konstrukcje drewnianych szubienic. Gdyby nie fundusze unijne Adamowicz nie postawiłby nawet drewnianego kibla. Ot, cała ta wasza gospodarność.
2017-07-18 10:33
człowieku o czym Ty piszesz i do kogo chcesz porównywać jak Adamowicz rządzi tyle lat i tyle kadencji, zastanów się i zobacz jak u nas wyglądają drogi- opłakany stan
2017-07-18 11:16
ale ile nakradło ,ja uważam ,że przez te lata można było nie kraść i zrobić dużo więcej!!!ale mogę się mylić.
2017-07-17 07:01
Czyżby kolejny raz wadliwa technologia była przesuwana za grubą kasę do Republiki Bananowej?
2017-07-17 09:21
2017-07-17 10:54
2017-07-17 13:50
2017-07-18 08:04
Tam nie ma warunków do rozwoju, bo władze krajów zachodnich nie pozwolą na budowę technologii, która za kilka lat będzie passe, czytaj nie będzie przybliżać do norm, które będzie narzucała Unia Europejska. Jeśli na
Tam nie ma warunków do rozwoju, bo władze krajów zachodnich nie pozwolą na budowę technologii, która za kilka lat będzie passe, czytaj nie będzie przybliżać do norm, które będzie narzucała Unia Europejska. Jeśli na Zachodzie nie można sprzedać tej technologii, to gdzie jak nie w Polsce skupia się cała uwaga tych firm z Zachodu. U nas rynek spalarniowy dopiero raczkuje, jest dużo potencjału rozwojowego, dlatego firm z Niemiec, Francji i innych krajów ciągną do nas i lobbują za swoimi technologiami. Tu mogą ugrać kolejne miliony euro, a jak jeszcze to będzie dotacja z UE, no to żyć nie umierać.
2017-07-18 08:58
jak zachod chce wymienic auto to polska go odkupi
2017-07-17 14:08
elektrownie jądrowe mają od 50 lat. Też im się przejadły. My nie mamy jeszcze żadnej.
2019-06-13 15:54
nie d**ilu !! nikt się nie wycofuje tylko nie pali opon a je karkinguje !! poczytaj jak umiesz czytac !!
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.