2017-04-20 12:06
wiec te wszytskie wahania cen, czy włączona klima mnie nie opchodzi
2017-04-20 15:57
op co?
2017-04-21 00:06
geniusz !też tak bede
2017-04-20 12:09
Średnia 5,2. Miasto 6,2 (sroga zima + krótkie odcinki 6,5). Autostrada 140 km/h 4,3-4,5. Poza miastem do 90km/h nawet 3,5. Średnia urlopowa (4 tys. km) 5,0
2017-04-20 12:27
miasto - odcinki 8 km 5,8 (zima do 6) poza miastem do 90 km/h 4,8. w dobrych warunkach nawet 4,2
2017-04-20 12:31
ale z turbiną, więc co z tego
2017-04-21 08:46
LR Disco 2 2,5 TD - na autostradzie do 15l, w miescie min 12l i generalnie mam w pupie wszelkich miszczow oszczedzania
2017-04-21 09:15
0,5L wódki na półgodziny, takie mam spalanie
2017-04-21 22:59
Nigdy nie widziałem rezerwy.
Pozdrawiam
2017-04-20 15:37
U mnie miasto 6.3456854299 a trasa 5,37690076432466. Wszystko na dwumasie z pełną geometrią. Mam jeszcze dzienne ledy zawsze włączone.
2017-04-20 20:24
Wyprzedzanie przy oszczednej jezdzie 5 minut 43 sekundy, bo spalanie skoczy....
2017-04-20 21:48
Audi A6 AWX
Miasto: 6,8 l/100km
Trasa: 5,5 l/100km
Autostrada: Warszawa-Gdansk przy 150 km/h średnio 6,6 l/100km
2017-04-21 08:57
2017-04-21 09:19
Przy normalnej, dość spokojne jeździe Peugeot 307 z takim silnikiem, spalał mi w mieście 7,5 l/100; za miastem 4,5 l/100 przy prędkościach 80-90 km/h, a autostrada przy 130-140 km/h to w zależności od wiatru od 6,5-8,5 l/100 km/h.
2017-04-20 12:10
Paliwa z lotosu są natchnione boziem, czyli są katologiczne.
2017-04-20 12:22
Megane II 1.6 Pb miasto 10 l trasa 8l autostrada 10l
Galaxy 1.9 ON miasto 8l trasa 6l autostrada 9l
Clio III 1.2 Pb miasto 9l trasa 7l autostrada ?
Normalna jazda bez udziwnień, jak chcę jechać to jadę, ale bez agresji
2017-04-20 15:39
Jak można jeździć agresywnie czymś z silnikiem 1.2 ?
2017-04-20 23:52
im mniejszy silnik i starsze auto
tym agresywniejsza jazda :)
2017-04-20 18:50
Te renaulty to na ołów (Pb) ?
2017-04-20 12:24
2017-04-20 12:29
Chyba nie dusisz go nic. Do 90 km/h w trasie to się zgodzę.
2017-04-20 14:07
2017-04-20 14:20
Takie spalanie przy 4,2 to chyba expert w eco driving albo stary dziadek co tylko muska pedal gazu
2017-04-20 14:31
cos chyba zle to skopiowales bo gdybys mial takie Audi to bys takich bredni nie pisal dzieciaku
2017-04-20 23:41
Z 3.5i z manualem czy na M5 ? Bo u mnie to średnia 14 litrów ;)
2017-04-20 19:24
Tata dał na samochód, a na paliwo już nie, że LPG tankujesz?
2017-04-24 12:57
A wy zawsze lejecie 98 VPower czy E95 bo tansza?
2017-04-20 21:37
hyba na lawecie
2017-04-20 12:25
Miasto 7 litrów (zima i krótkie odcinki)
Trasa 90-120km/h 5,7 litra.
Średnio 6.5 litra
Klimatyzacja włączona cały rok.
Leję tylko ON dynamic/verva.
Nie dlatego, że mniej pali czy moc
Miasto 7 litrów (zima i krótkie odcinki)
Trasa 90-120km/h 5,7 litra.
Średnio 6.5 litra
Klimatyzacja włączona cały rok.
Leję tylko ON dynamic/verva.
Nie dlatego, że mniej pali czy moc większa, bo tego akurat nie czuję.
Widzę, słyszę i czuję różnicę w kulturze pracy motoru, szczególnie rano na zimno. Nie telepie tak jak na zwykłym ON. Coś w tym jest.
2017-04-20 12:45
2017-04-20 12:48
Może jeszcze 2.5 litra?
W dodatku B5 .... 4.5 litra w trasie to bym zrozumiał.. w B4
2017-04-20 15:41
Na allegro w ogłoszeniu wyczytał.
2017-04-20 12:28
Serio?? Jakies badania mozecie przytoczyc w tej kwestii ?
2017-04-20 13:58
Ty innego widoku nie znasz, więc pewnie już polubiłeś :)
2017-04-20 12:33
Mój samochód może spalić 10L/100km, a może spalić również 30L/100km. Wszystko zależy od stylu jazdy.
"Biegi zmieniaj jak najszybciej". Gościu, od lat nowoczesne samochody mają automatyczne skrzynie biegów.
Mój samochód może spalić 10L/100km, a może spalić również 30L/100km. Wszystko zależy od stylu jazdy.
"Biegi zmieniaj jak najszybciej". Gościu, od lat nowoczesne samochody mają automatyczne skrzynie biegów. Co prawda są przy kierownicy manetki, którymi można zmieniać biegi ręcznie, ale raczej się z nich nie korzysta - od czasu do czasu dla zabawy. Można zmienić tryb jazdy (np. ze Sport czy Sport+ na Comfort), wówczas zmieniają się także nastawy skrzyni biegów, ale to też automat decyduje (no, pośrednio kierowca poprzez pedał gazu). Porada zatem sprzed 20 lat jak na drogach królowały Polonezy.
Poza tym, kogo tak naprawdę interesuje spalanie? Chyba tylko właścicieli firm transportowych i Januszy, których ledwo stać na samochód.
Rozczulił mnie również tekst "aby zaraz po przekręceniu kluczyka" - kto jeszcze dzisiaj ma jakikolwiek "kluczyk", którym cokolwiek musi w samochodzie "przekręcać"? No właśnie. Znowu wracamy do epoki Polonezów.
2017-04-20 12:50
Gościu, dawno takich bzdur jakie napisałeś nie czytałem....., Google nie powinno być dla ciebie jedynym źródłem tzw. "wiedzy".....
2017-04-20 13:03
W którym miejscu widzisz jakąkolwiek bzdurę? No chyba, że oceniasz artykuł, a nie mój komentarz. Jak chcesz dyskutować to merytorycznie i konkretnie, a nie wypisujesz jakieś pierdoły i mam się domyślać o co ci chodzi? Daruj sobie.
2017-04-20 13:51
Jesteś nowobogackim burakiem i ignorantem. Każdego stać na auto z automatem... no ta
2017-04-20 14:43
jak Ci zazdroszczę. Też tak bym chciał. Brawo ty?
2017-04-20 18:02
Po roku poleci mu olej ze skrzyni autom. lub padnie sprezarka to bedzie mial swoj nowy Bardzo Mozliwy Wydatek..
2017-04-20 17:59
Albo masz 10 lat albo straszny z Ciebie nuworysz. Dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach- oni je mają :-)
2017-04-20 19:25
sporo ludzi, również kupujących nowe bmw, chce kluczyk zamiast systemu bezkluczykowego. i dostaje je:) podobnie z ręcznymi skrzyniami biegów, choć tu akurat przewaga automatów jest w dzisiejszych czasach kolosalna ( z
sporo ludzi, również kupujących nowe bmw, chce kluczyk zamiast systemu bezkluczykowego. i dostaje je:) podobnie z ręcznymi skrzyniami biegów, choć tu akurat przewaga automatów jest w dzisiejszych czasach kolosalna ( z drugiej strony- czytałem kiedyś, że część automatów zbyt szybko zmienia biegi, zwłaszcza w dieslach, poniżej bezbieczych obrotów, co prowadzi z czasem do uszkodzenia silnika.
mnie spalanie w sumie interesuje, mam tylko 55 litrowy bak :( i zbyt często muszę zajeżdżać na stacje- a szkoda czasu :)
2017-04-21 00:12
to źle czytałeś. automat dba lepiej o silnik niż właściciel :)
2017-04-21 14:23
Automat jest dla dzieci, którzy nie potrafią zmieniać biegów.
2017-04-21 23:11
Wytłumacz mi proszę bo rzadko mam możliwość zapytać kogos takiego.
Po co kupiłeś ogromny silnik to wiem bo sam mam taki.
Ale dlaczego zdecydowałes sie na automatyczną skrzynię która kompletnie nie wie co ma
Wytłumacz mi proszę bo rzadko mam możliwość zapytać kogos takiego.
Po co kupiłeś ogromny silnik to wiem bo sam mam taki.
Ale dlaczego zdecydowałes sie na automatyczną skrzynię która kompletnie nie wie co ma robic i kiedy, w takim aucie?
Tylko mi nie pisz że to skrzynie do szybkiej jazdy bo jakoś w wyścigach ich nie widać nawet na 1,4 mili gdzie zakrętów nie ma.
2017-04-20 12:36
Należy jeździć płynnie ale przyspieszać do prędkości podróży należy zdecydowanie. Powolne rozpędzanie auta muskając pedał gazu powoduje wyższe spalanie. Po drugie jazda na zbyt niskich obrotach powoduje duże przeciążenia układu korbowo-tłokowego i nie jest to zdrowe dla silnika.
2017-04-20 12:39
Dokładnie. Poza tym mniej samochodów przejeżdża na jednym cyklu zielonego światła jak oszczędne Mariany ledwo ruszają. Ruszać trzeba dynamicznie, osiągnąć prędkość przejazdu i tak się toczyć.
2017-04-20 12:54
a na krótkich trasach jak padlinę cisnę i co chwilę czerwone albo jaki słój się pogubi (!) dochodzi do 9
na A1 między 95 a 115 schodzę poniżej 5
moja zdała prawko, czy jedzie miastem czy obwodnicą
a na krótkich trasach jak padlinę cisnę i co chwilę czerwone albo jaki słój się pogubi (!) dochodzi do 9
na A1 między 95 a 115 schodzę poniżej 5
moja zdała prawko, czy jedzie miastem czy obwodnicą jeden uj 9/100
rusza jakby ten złom ze 3 tony ważył
kocham ją, ale nienawidzę z nią jeździć
ale wolę to niż bym miał takim samym rzęchem za nią się kulać
i nie wytłumaczysz !
2017-04-20 12:46
potem mamy takie blondyny potrzebujące pasa startowego do rozpędzenia sie do kosmicznych 80 km/h. Silnik po kilku latach zaj**** do granic wytrzymałości, ale "kobieta spokojnie do pracy jeździła"
2017-04-20 20:25
Nowe silniki przewidziane są na 100 kkm wiec im to nie robi he he
2017-04-20 12:42
"Wysoki bieg przy najniższej prędkości obrotowej silnika - to klucz to niskiego zużycia paliwa. "
"zmiana na wyższy bieg powinna nastąpić przy 2500 obr/min, a przy dieslach przy 2000 obr/min."
"Wysoki bieg przy najniższej prędkości obrotowej silnika - to klucz to niskiego zużycia paliwa. "
"zmiana na wyższy bieg powinna nastąpić przy 2500 obr/min, a przy dieslach przy 2000 obr/min."
"Planujesz postój trwający ponad pół minuty? Zgaś silnik."
Fajnie - oszczędzaj na paliwie, kasa ci się przyda... na remont turbiny... albo wtryskiwaczy... albo przepustnicy...
2017-04-20 12:46
A te niskie obroty na wysokim biegu szybko wykończą dwumasę.
2017-04-21 09:15
2017-04-20 13:03
Dokładnie.
2017-04-20 14:16
gdzie jest przepustnica w nowoczesnym dieslu?
2017-04-20 14:27
W takim sprzed 20 lat też nie ma ;-)
2017-04-20 14:33
pomiędzy intercolerem a kolektorem dolotowym jest przepustnica, której zamknięcie powoduje zwiększenie ciśnienia bezpośrednio przed kolektorem. Naciskając na pedał po prawej przepustnica się otwiera i już auto ciągnie do przodu nie czekając aż turbina napompuje ciśnienie.
2017-04-20 15:19
Podaj kod silnika, bo jeszcze nie spotkałem takiego rozwiązania. Oczywiście są klapy w dolocie, ale w zupełnie innym celu.
2017-04-20 20:27
W dieslach nie ma w zasadzie przepustnicy, jest za to przepływomierz - znajduje się zaraz za filtrem powietrza.
2017-04-23 19:02
Przepustnice to raczej benzina rulez :-)
2017-04-20 14:30
Teraz podobno nikt już nie kupuje nowych dizli poza flotą - typowe auto miejskie to benzyna lub hybryda, sam się zdziwiłem jak w 3 salonie mi to powtórzyli z rzędu. Generalnie sam poruszam się tylko benzyną bo często na krótkich strasach zasuwam ale myślałem że ten kraj trzyma węgiel i dizle - a tu spore zaskoczenie.
2017-04-21 06:02
I nie wiesz co to mechanik....
Tylko mechanicy promują dizle bo na nich zarabiają.
2017-04-20 23:15
- moment obrotowy
- moc nominalna
- moc przy obrotach
- OBCIĄŻENIE.
No ale redaktor pewnie z fizyki był słaby, a z przyczepą nigdy nie jechał, więc te pojęcia i oczywiste ich związki są mu
- moment obrotowy
- moc nominalna
- moc przy obrotach
- OBCIĄŻENIE.
No ale redaktor pewnie z fizyki był słaby, a z przyczepą nigdy nie jechał, więc te pojęcia i oczywiste ich związki są mu obce.
Dziwi mnie jednak, że pomimo wyposażenia większości samochodów od kilkunastu lat w licznik spalania chwilowego, większość społeczeństwa twierdzi, że osobówki palą po 8 litrów / 100, a niektóre marki nawet i więcej.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.