2012-08-13 21:16
Za to spokojnie pojadą przez miasto.
2012-08-14 12:44
przecież wszystkie ciężarówki przeciążone przejadą przez Przejazdowo, nikt nie będzie ryzykował ważenia na przejezdnej wadze skoro ominie jadąc przez Przejazdowo bez wagi. brawo dla urzędników idiotów.
PS prawdę
przecież wszystkie ciężarówki przeciążone przejadą przez Przejazdowo, nikt nie będzie ryzykował ważenia na przejezdnej wadze skoro ominie jadąc przez Przejazdowo bez wagi. brawo dla urzędników idiotów.
PS prawdę mówiąc to nie głupie potem można jeszcze przenieść wagę w inne miejsce również za pomocą przetargu i niewielkich opłat dla wykonawcy
2012-08-14 09:09
ale co dokładnie będą one ważyły : nacisk na jedną oś, czy ogólną masę całkowitą?
i skąd taka waga będzie wiedziala jaką masę całkowitą może miec dany samochód ciężarowy ? Rozumiem , że maksymalna masa to 40 ton, a jesli tą drogą będzie jechał przeładowany samochód dostawczy ???? Pozostało wiele zapytań
2012-08-14 12:04
biorą wagę zestawu z dowodu rejestracyjnego i wagę ładunku z listu przewozowego. jak wynosi pow 40 ton to jest problem. Chyba że to kontener, ciągnik 3 osiowy i ma wpisaną wagę DMC 44tony w dowodzie rej. Oczywiście pomijając naciski na osie...
2012-08-13 21:02
2012-08-14 06:22
Czy w USA, Kanadzie, Niemczech czy Szwecji też są tego typu ograniczenia wagi ładunku ciężarówek?
2012-08-14 09:49
2012-08-14 10:01
ale nasze cwaniaki wiedzą jak je obchodzić...
2012-08-14 11:49
Nie. Nie wiedzą. Boją się. Kara za przeładowanie ciężarówki w Niemczech jest porównywalna z jej wartością ...
2012-08-14 11:01
Także na autostradzie, albo na drodze stanowej spotkanie się z samochodem ciężarowym z naczepom jest bardzo rzadkie.
2012-08-13 22:48
Dopuszczalny nacisk na oś wynosi ~ 11.5 tony. Pojazd ciężarowy może mieć maksymalną masę 44 ton. Więc do Twoich 60 ton legalnie bardzo blisko.
Bardzo duża część przeładowanych pojazdów ma właśnie około 60 ton.
rozwiń...
Dopuszczalny nacisk na oś wynosi ~ 11.5 tony. Pojazd ciężarowy może mieć maksymalną masę 44 ton. Więc do Twoich 60 ton legalnie bardzo blisko.
Bardzo duża część przeładowanych pojazdów ma właśnie około 60 ton.
Pojazd o obciążeniu przekraczającym dopuszczalne tylko o 16 ton spowoduje ponad pięciokrotnie większe zniszczenie drogi.
Ergo - gdyby dopuścić do ruchu samochody o masie 60 ton, należałoby budować drogi o grubości warstw asfaltowych około dwukrotnie grubszych (bardzo na oko licząc), kosztujących o około 80% więcej od nawierzchni dla pojazdów o masie 44 ton.
2012-08-13 23:27
Czy dla takich ciężkich pojazdów asfalt nie jest aby za miękki? Grubość asfaltu w mojej opinii nic tu nie da. Trzeba by chyba zrobić nawierzchnię betonową, która jest mniej komfortowa i wymaga dylatacji, które z czasem zamieniają się w wyrwy.
2012-08-14 10:13
Ciekawe co powiecie na podbudowę betonową i "wymienialną" nawierzchnie asfaltową?
Aktualnie większość bubli polega na tym ze zamiast właściwych surowców do podbudowy w ramach "oszczędności wykonawcy" stosuje się tanie zamienniki...
2012-08-13 21:47
po każdej drodze
2012-08-13 22:28
Tylko podczas stosowania gumowych nakładek na gąsienice. Bez nich uszkodzeniu ulega na asfalcie zarówno gąsienica, układ jezdny z zawieszeniem oraz sama nawierzchnia. Przykład - kupione od niemca jak stare audi czy vw czołgi Leopard A1
2012-08-14 00:56
Polska kupiła "od niemca" Leopardy 2 w wersji A4.
2012-08-14 10:04
brygady pancernej (oprócz Leo A2 także holowniki, ciężarówki, transportery M113, Unimogi, gelendy, zaplecze techniczne) dostaliśmy do niemiaszków za free. Trochę leciwe i trochę zużyte (no bo niby czemu mieli by nam
brygady pancernej (oprócz Leo A2 także holowniki, ciężarówki, transportery M113, Unimogi, gelendy, zaplecze techniczne) dostaliśmy do niemiaszków za free. Trochę leciwe i trochę zużyte (no bo niby czemu mieli by nam dawać za darmo nowy sprzęt) ale moim zdaniem warto było to wziąć choćby po to żeby wprowadzić do naszej armii zalążek innej pancernej myśli technicznej niż tylko sowiecka. Pozdrawiam.
2012-08-14 00:31
Dopiero, jak żeśmy ze szwagrem go wzięli na podnośnik i zdjęli gąsiennice, a tam wkręcony zmumifikowany wielbłąd i czapka z taką czerwoną gwiazdką, tośmy się zorientowali, że coś nie tak...
2012-08-13 21:38
....kretyn
2012-08-14 09:48
2012-08-13 22:04
a kto zapłaci za te drogi?
2012-08-13 21:50
bo dzięki gąsienicom ma o wiele mniejszy nacisk jednostkowy niż 40-tonowy TIR.
2012-08-14 07:50
Ciężarówki owszem, wjadą. Potem, ewentualnie, zostaną zatrzymane do kontroli... System bardzo polski: zamontować jakieś tanie góvvno, które nie umie bezbłędnie ocenić sytuacji, tylko zmusza do interwencji inspektorów.
No tak, przecież w pełni automatyczny system z barierami mógłby być zbyt skuteczny i nie dawać możliwości zarobku!
2012-08-14 11:04
Problem w tym, że prawo nie nadąża za takimi rozwiązaniami.
2012-08-14 10:22
2012-08-14 10:56
To nie problem wagi, a ludzi którzy tymi przewozami zarządzają i zmuszają do przewożenia tych ładunków.
2012-08-14 10:29
zobaczcie jak zniszczona jest droga Straszyn - Starogard gdański - stamtąd wozili ziemię na autostradę, dzisiaj sa takie koleiny że strach tą drogą jechać. Tak samo jest na odcinku do Złotej Góry. W tamtej okolicy jest
zobaczcie jak zniszczona jest droga Straszyn - Starogard gdański - stamtąd wozili ziemię na autostradę, dzisiaj sa takie koleiny że strach tą drogą jechać. Tak samo jest na odcinku do Złotej Góry. W tamtej okolicy jest wielu przewoźników, a na Kaszubach wozi się 2 x wiecej ładunku niz normalnie. Kaszub musi swoje zarobić. Sprawdzić powinno się firmy transportowe z Brodnicy Górnej. Samochody Man, tatra, Mercedes załadowane na maxa.
2012-08-13 21:04
bo był z tym jakiś problem ostatnio...
2012-08-14 10:14
system będzie działał, itd niekoniecznie ;p
2012-08-14 08:38
2012-08-14 08:29
Nie pojadą tamtędy bo wybiorą bezpłatna drogę przez wsie wokół Trojmiasta. Już dziś mozna to zobaczyć coraz częściej na wszystkich wokolmiejskich drożkach Za rok nic z tych dróg nie zostanie - rozjada je ci władcy za kółkiem.
2012-08-13 21:05
Wagi na obu nitkach Południowej Obwodnicy Gdańska mają zostać zamontowane w ciągu trzech miesięcy od daty podpisania umowy. Firmy, które chcą zbudować nowe miejsca ważenia, mogą swoje oferty składać do 20 sierpnia. O
Wagi na obu nitkach Południowej Obwodnicy Gdańska mają zostać zamontowane w ciągu trzech miesięcy od daty podpisania umowy. Firmy, które chcą zbudować nowe miejsca ważenia, mogą swoje oferty składać do 20 sierpnia. O wyborze wykonawcy decyduje najniższa cena.
Jednak nigdy się nie nauczą że tanio płacąc dwa razy płacą .
Widocznie mało ostatnio przykładów było !!!!
2012-08-13 21:23
Dlaczego tak łagodnie podchodzi się do przeciążonych TIRów? Dlaczego w ogóle takie przeciążone jeżdżą? To znaczy, że na inne drogi będą mogły wjeżdżać przeciążone? Dlaczego w Polsce sprawia się tylko wrażenie poprawności
Dlaczego tak łagodnie podchodzi się do przeciążonych TIRów? Dlaczego w ogóle takie przeciążone jeżdżą? To znaczy, że na inne drogi będą mogły wjeżdżać przeciążone? Dlaczego w Polsce sprawia się tylko wrażenie poprawności prawa? Dlaczego korupcja jest tak powszechna? Dlaczego nie mamy wyjścia i musimy głosować na tak beznadziejnych polityków? Dlaczego sprawiamy wrażenie poprawnych, a robimy wszystko na odwrót?
Pytać można jeszcze parę godzin... na żadne pytanie nie dostaniemy odpowiedzi jasnej i klarownej, krytycznej. Na każde pytanie dostaniemy elaboraty i obietnice...
POLSKA TANDETA PRAWNO-POLITYCZNA
2012-08-13 22:28
Urzędnik ich nie ładował, ani nimi nie jedzie. Może odpowiedź jest i przykra, ale każdy Polak jest zwykłym nierobem i oszustem. Dopóki sami się nie zmienimy, to żaden najlepszy system prawny nie pomoże. Czemu Polak za granicą nie oszukuje tak jak u siebie, bo tam się to nie opłaca, ale s****ie do własnego gniazda to się opłaca.
2012-08-14 01:37
na zachodzie raz ze sa lepsze drogi 2 cena za usluge jaka bierze przewoznikjest zdecydowanie wyzsza niz koszty gfdyby u nas nie bylo zusu srusu vatu oplaty przewozowej i akcyzy na paliwo vatu od akcyzy to moze przewzonik
na zachodzie raz ze sa lepsze drogi 2 cena za usluge jaka bierze przewoznikjest zdecydowanie wyzsza niz koszty gfdyby u nas nie bylo zusu srusu vatu oplaty przewozowej i akcyzy na paliwo vatu od akcyzy to moze przewzonik by puscil 2 tiry zamiast jednego przeladowanego ale w polskich warunkach to sie nie oplaca
dopoki ten frajerskinarod nie dorosnie i nie przestnaie dawac sie r...c w tylek to nic sie nie zmieni
2012-08-14 07:35
bzdury piszesz na zachodzie wszelkie opłaty, podatki ceny paliwa są wyższe niz w Polsce tyle ,ze na zachodzie kary za oszustwa ,przeładowywanie samochodów ,wjazd na droge z ograniczeniem tonażu czy wreszcie wjazd pod
bzdury piszesz na zachodzie wszelkie opłaty, podatki ceny paliwa są wyższe niz w Polsce tyle ,ze na zachodzie kary za oszustwa ,przeładowywanie samochodów ,wjazd na droge z ograniczeniem tonażu czy wreszcie wjazd pod most za niskli dla tira sa tak wysokie ,że nikomu nie opłaca sie kantować .gdyby u nas wprowadzic kary po 10000 złotych a przy drugiej wtopie 50000 to też nie milibysmy problemów
2012-08-13 22:56
"ale każdy Polak jest zwykłym nierobem i oszustem." Każdy sądzi w/g siebie , widocznie "s****ie do własnego gniazda to się opłaca" Tobie się opłaca.
" Czemu Polak za granicą nie oszukuje tak jak u siebie" Bo
"ale każdy Polak jest zwykłym nierobem i oszustem." Każdy sądzi w/g siebie , widocznie "s****ie do własnego gniazda to się opłaca" Tobie się opłaca.
" Czemu Polak za granicą nie oszukuje tak jak u siebie" Bo pracuje za pieniądze a nie jałmużnę.
" Dopóki sami się nie zmienimy, to żaden najlepszy system prawny nie pomoże."
Ludzie mają to do siebie (wszystkich ras i narodowości), że zawsze będą próbować. A zwłaszcza ci co krytykują i pouczają innych.
2012-08-14 06:25
2012-08-13 22:49
Kryterium ceny musi być najważniejsze, bo inaczej ludzie mogą dostać zarzut niegospodarności... No ale takie są przepisy.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.