• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: ustawiają podpórki dla rowerzystów

Maciej Naskręt
1 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Nowe podpórki dla rowerzystów przy głównych drogach.
  • Grawerowana stopka dla rowerzystów.
  • Nowa instalacja dla rowerzystów przy Galerii Bałtyckiej.
  • Nowa instalacja dla rowerzystów przy Galerii Bałtyckiej.

Nie będzie trzeba zsiadać z roweru, czekając na zielone światło. Pomogą w tym podpórki wykonane w ramach budżetu obywatelskiego. Pierwsze z nich - grawerowane - można zobaczyć we Wrzeszczu. Autorom projektu jednak wykonanie nie do końca się podoba, głównie z tego względu, że większy koszt grawerowanych podpórek oznacza mniejszą ich liczbę na ulicach.



Jak oceniasz podpórki dla rowerzystów?

Przy głównych szlakach rowerowych w Gdańsku zaczynają pojawiać się podpórki dla rowerzystów ze stali nierdzewnej. Dzięki nim nie trzeba zsiadać z roweru, wystarczy prawą nogą podeprzeć się i oczekiwać na zielone światło lub wolny przejazd np. przez ulice.

Podpórki można zobaczyć m.in. przy skrzyżowaniu naprzeciwko Galerii Bałtyckiej we Wrzeszczu. zobacz na mapie Gdańska Dodatkowo na stopce wygrawerowano napis "odpocznij" lub "rowerowygdansk.pl".

- W sumie ma się pojawić 108 tego rodzaju udogodnień w ważnych z punktu widzenia natężenia ruchu rowerowego miejscach - mówi Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja została zrealizowana w ramach ogólnomiejskiego projektu zgłoszonego do budżetu obywatelskiego na 2016 r. Zakładał on poprawę bezpieczeństwa rowerzystów i uwzględnienie ich potrzeb na drogach w Gdańsku. M.in. w jego ramach wymalowano pasy dla rowerzystów i wykonano zjazdy z jezdni na drogę dla rowerów. Jego łączny koszt to 2,2 mln zł.


Warto zaznaczyć, że autorzy projektu rowerowego liczyli jednak na nieco inne, bo tańsze podpórki dla rowerzystów.

- Uważam, że ich grawerowanie to przesada. W mojej ocenie ustawienie takiej jednej podpórki to koszt 1 tys. - 1,5 tys. zł. Składając wniosek do budżetu zakładaliśmy, że pojawi ich 200 i będą bez zbędnych ozdób. Stało się inaczej. Nikt tego z nami nie konsultował - mówi Roger Jackowski, współautor projektu.
Powodem zaistniałej sytuacji jest fakt, że po głosowaniu i wyłonieniu projektów z budżetu obywatelskiego do realizacji, nikt z miasta nie konsultuje zmian w tych projektach z autorami.

- Niestety regulamin budżetu obywatelskiego ogranicza finansowo zakres inwestycji. Z uwagi na zbyt niskie oszacowanie kosztów realizacji zadania na etapie składania wniosku, poszczególne realizacje wykonywane były do wysokości dostępnych środków finansowych. Dlatego też zamówiono 108 szt. podpórek. Również z tej przyczyny, w uzgodnieniu z Wnioskodawcą, stojaki rowerowe zostały zamienione na rzecz podpórek - podkreśla Zakrzacka.
Tego, dlaczego wybrano grawerowanie podpórek zamiast ustawienia większej liczby podpórek niegrawerowanych, nie tłumaczy.

Do artykułu postanowiła się jeszcze odnieść Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. Treść ich oświadczenia zamieszczamy w całości.

Miejsca

Opinie (288) 4 zablokowane

  • Wreszcie - mała rzecz a cieszy i ułatwia jeżdżenie (28)

    Teraz niech Sopot, Gdynia i inne okoliczne miejscowości zaczną takie udogodnienia montować.

    • 96 96

    • (3)

      Przy Galerii Bałtyckiej jeszcze trzeba jakoś podświetlić ten przejazd. Część rowerzystów nadal jeździ chodnikiem :)

      • 16 6

      • takie (2)

        Barierki są dobre tylko dla tych co mają spd reszta może schodzić z roweru

        • 0 9

        • może ale po co? (1)

          po co schodzić z roweru jeśli się ma wolną drogę?

          • 3 3

          • po to

            żeby np hemoroidów nie dostać. na każdą godzinę na rowerze powinniśmy 10 minut spędzać z tyłkiem uniesionym nad siodełkiem. przymusowe postoje na światłach to doskonała okazja ku temu. Szczególnie jeśli się siedzi cały dzień w pracy.

            • 4 4

    • (1)

      znając życie - w poprzek

      • 11 1

      • kiedy ostatnio pukałeś się w głowę?

        może warto czasem się zastanowić przed napisaniem posta?

        • 0 2

    • (1)

      To jest dla ciebie udogpdnienie?Słabo na rowerze jeździsz .

      • 12 23

      • dlaczego słabo?

        bo zatrzymuje się na czerwonym?

        • 8 0

    • (3)

      W Gdyni akurat są już takie "udogodnienia". Chociaż nie wiem po co. Zdjęcie nóg z pedałów nie jest aż tak wielkim problemem. Problemem jest brak ciągłości dróg rowerowych. Chyba że się mylę.

      • 13 6

      • mylisz się (2)

        Są rowerzyści którzy korzystają z spd i takie ciągle odpinane nie jest wskazane.

        • 4 2

        • (1)

          Może się mylę. Ale żeby postawić nogę na tej podpórce też muszę wypiąć but z SPD. Przynajmniej ja tak robię.

          • 0 1

          • podpórkę możesz chwycić ręką

            • 3 0

    • W Gdyni

      to się nie da.

      • 3 1

    • sr*cz przejezdny dla rowerzystów (2)

      Taki by nie trzeba było schodzić z roweru. Ma się gest miasto z podatkow zaplaci

      • 9 9

      • a za drogi w mieście kto płaci? Też wszyscy, a nie wszyscy korzystają. (1)

        • 6 2

        • Siedzisz w domu i nie wychodzisz?

          Nigdy z drogi nie korzystales? Nawet jadąc autobusem

          • 2 3

    • Fajnie :) Chociaż jak w 1 chwili przeczytałam tytuł artykułu to myślałam, że chodzi o stojaki i to ucieszyło mnie bardziej, bo mega tego w Gdańsku brakuje. Nawet w centrum albo w okolicy, gdzie często są latem różne eventy kulturalne czy rozrywkowego stojaków brakuje i trzeba się przypinać do słupów, płotów czy barierek, co jest niekomfortowe nie tylko dla samych rowerzystów, ale również przechodniów...

      • 6 1

    • dzieci głodne do szkoł chodzą a oni sobie podpórki stawiają (1)

      brawo Gdańsk

      • 9 15

      • To zacznij od siebie i je nakarm.

        • 9 6

    • głosowalismy na stojaki rowerowe dostalismy kilka wypasionych podpórek rowerowych

      Czyli zamiast tego co większość potrzebuje i pisze stojaki rowerowe w całym mieście to dali nam to czego najmniej potrzebujemy !!
      Urzędasy chcą by ludzie korzystali cały rok z roweru to zamiast więcej stojaków stawiać ,zadaszenia dla stojaków robić by nie trzeba było wsiadać na mokry rower. Bezpieczne drogi rowerowe. I całe mnóstwo dodatków zwiększające bezpieczeństwo!!

      • 3 3

    • to idiotyzm (7)

      ludziom którzy wybierają sport zamiast siedzenia na d*pie w aucie za trudno jest zejść z siodełka? no śmiechu warte

      • 3 6

      • schodź sobie, jak na krótkim przejeździe masz kilkanaście postojów (2)

        • 6 4

        • (1)

          no tragedia, idź się do kogoś wypłakać

          • 2 6

          • puki co to ty płaczesz, że stojaki postawili

            • 4 1

      • kolega 'idiotyzm' kiedy ostatnio jezdzil na rowerze ?? (2)

        no wlasnie..

        • 3 2

        • (1)

          kolegów to sobie szukaj gdzie indziej, jeżdżę co weekend

          • 0 5

          • i pewnie po lesie

            a my tu mówimy o codziennej jeździe przez miasto

            • 4 1

      • jazda rowerem w mieście to nie sport

        tylko TRANSPORT.

        • 4 0

  • (12)

    To jest obłęd!108 sztuk razy 1,5 tyś to około 160 tyś zł wyrzuconych w błoto! Komu potrzbna jest podpórka? Sam jeżdze rowerem i mi podpórka nie jest potrzebna.No i ten napis odpocznij...Jadąc wolno rowerem się odpoczywa nie pedałując.co za bzdura!Ciekawe kim jest wykonawca podpórek?

    • 209 107

    • (1)

      Kuzyn budynia

      • 26 4

      • Dzieci jak nie umiecie jeździć prawidłowo na rowerach to się nie wypowiadajcie. Ew. na składakach jadąc nie potrzeba podpórek. Zresztą już zrobili, więc gońcie się leszcze.

        • 4 8

    • Masz źle ustawione siodełko (3)

      jeśli nie korzystasz z podpórek....

      • 15 26

      • można też na chwilę pupę zdjąć z siodełka :)

        • 22 3

      • ty o rowerach niemasz pojecia dziecko! z roweru korzystałem gdy cie jeszcze na swicie niebyło (1)

        Ty najwyrazniej masz zle ustawione nie tylko siodełka ale i rozum skoro musisz korzystać z podpórek

        • 10 8

        • to by wiele tłumaczyło

          po prostu nie wyrosłeś z trójkołowca

          • 6 0

    • ja bardzo sobie cenię, jak ilekroć mogę oprzeć się o barierkę albo latarnię (3)

      więc taka podpórka niewątpliwie zwiększa komfort podróży. Po jaką cholerę ten grawer, tego akurat nie wyjaśnię.

      • 29 6

      • Szczególnie jadąc z dzieckiem w foteliku

        Taka podpórka jest np. bardzo przydatna, gdy jedziesz z dzieckiem w foteliku.

        • 10 9

      • komfort podrózy ?naturalnie niedzielny rowerzysta bez tego niepotrafi ! (1)

        a każde 5 kilometrów to dla niego wielka podroż ,no i naturalnie 2 miesiące w roku rowerkiem jeździ

        • 4 10

        • niedzielny, sobotni, czy świąteczny

          infrę rowerową buduje się dla wszystkich potencjalnych rowerzystów, a nie tylko obcisłogacich palantów.

          • 8 4

    • sam byłeś kiedyś wyrzucony w błoto.

      miałeś lepszy projekt - trzeba było złożyć wniosek na konkurs. a nie plujesz jadem pod wiatr. Ale ty pewnie nie umiesz czytać i od dziecka w rodzinie tylko narzekacie i żyjecie z zasiłków.

      • 5 8

    • Szpilek chciałby jeździć na rowerze ale wstydzi się zagadać!

      • 4 2

  • podwojenie wartości stojaka przez wycięcie laserem znaczków to żart (10)

    metr bieżący cięcia w takiej blasze to około 12 złotych (o ile to jest blacha inox 2mm), zaś licząc na godzinę pracy lasera - 500 złotych. Wątpię, że jedna sztuka była cięta przez godzinę, bo sam zamawiam różne elementy cięte laserowo i płacę za usługę znacznie mniej. Wniosek jest taki, że DRMG znowu wyprowadza środki do znajomków.

    • 237 9

    • Brawo!

      • 14 2

    • (1)

      Gdybyś zamawial nie za swoje i u swojego syna, też byś taki wariant premuim wybrał. Prosiłbyś jeszcze o doszacowanie kosztów co by wykonawca w plecy nie był. No i testy byś zamówił sprawdzające czy stopa zasłania napis i czy faktycznie odpoczywa

      • 43 1

      • na fotkę do prasy i do uzasadnienia konkursu - nawet jedna podpórka wystarczy

        • 10 1

    • eh znowu zmarnowałeś szansę na zarobek (2)

      następnym razem startuj w przetargu, zrób taniej (kryterium cena >80%, wygrasz) i kasa trafi do Ciebie.

      • 4 16

      • Przegrałbym, zaoferowałbym ilość i prostą formę

        • 21 1

      • oho, pan

        niestety, pracuję w branży projektowej i nieraz zamawiam małe serie elementów metalowych i wiem, ile one kosztują. Podpórka nie powinna kosztować więcej, niż 10% od "barierki typu olsztyńskiego"

        • 8 0

    • ja bym poszedl dalej podgrzewanie itp itd

      A klimatyzacja gdzie-podgrzewanie podpórki w zimie i chłodzenie latem no i najważniejsze pokrycie powierzchni antybakteryjnym nano srebrem-----wtedy koszty uwzględniły by potrzeby egzystencjalne wszystkich urzędnikow na wymianę telewizorów, pralek ,lodówek,zegarków a pensja mała i okazję trudno zwłaszcza świąteczną przegapić--- miś na miarę naszych mozliwości i czasów!!!

      • 19 2

    • Dokladnie tak jest wszystkie koszty są celowo zawyzone!!

      a a niby zawsze najnizszą cena sie kierują!

      • 10 1

    • Znowu ukręcono parę słomianych MIŚów.

      • 8 1

    • Święte słowa

      Stanowczo za drogo.

      • 4 0

  • rowerzyści to mafia i każdy to wie! (10)

    ja, jak widzę rower to uciekam na drugą stronę ulicy, raz taki jeden, prawie mnie przejechał!

    • 78 116

    • (1)

      Szpilek to kretyn i to też każdy wie...

      • 17 9

      • lokalny folklor

        nieszkodliwy błazen, rozśmiesza nas za darmo
        zostawił bym go, z nim jest sympatyczniej

        • 6 1

    • (3)

      Dwa posty wyżej piszesz, ze sam jeździsz na rowerze? Choroba dwubiegunowa?

      • 7 2

      • mogliby w końcu zbanować tego śmiecącego na forum debila szpilka :)

        • 7 3

      • to jakiś dziad się pode mnie podszywa.... (1)

        • 2 3

        • No właśnie...

          • 2 0

    • Szpilek - i wszystko jasne:)))

      • 2 1

    • A co to ma wspólnego z art? Widzisz tytuł rower i od razu wklejasz ten sam tekst co zawsze jak to nie lubisz rowerów. Co tam, że nie na temat.

      • 1 0

    • może szedłeś po ścieżce rowerowej ;)

      • 2 0

    • Józek

      Potwierdzam . Mimo, że sam jeżdżę po Gdańsku rowerem . To mafia i dzikusy . Nie spotkałem przypadku, żeby rowerzysta ustąpił pieszemu . Za to w samochody kopią jeśli ten stanie na ich drodze.

      • 0 0

  • O, całkiem fajny pomysł! (3)

    Byle nie przesadzili z kosztami, ogólnie na plus. :)

    • 35 69

    • (2)

      To jest fsjny pomysł? To woła ku*wa ompomste do nieba? Bzdura totalna ,i kasa z podtków na kolejny bzdet.Poświęce się i sprawdze to w tym tygodniu.

      • 6 10

      • tak. to jest fajny pomysł. (1)

        jestem rowerzystą i prawie codzinnie, nawet o tej porze roku, jeżdżę rowerem. i obok Galerii też. Jeśli ci się nie podoba to trzeba było złożyć swój projekt.

        • 4 3

        • kolejny bezmyslny własnie był złozony projekt inny!!a zostało co innego wykonane!

          Zacznij człowieku choc troche myslec bo projekt zakladał stojaki rowerowe a nie podpórki !,najbardziej potrzebne sa nam stojaki rowerowe jak najczęściej i zadaszone! oraz drogi rowerowe i to własnie zakladał projekt !Ale został bezprawnie zmieniony bez zgody wnioskodawcy!
          zanim zaczniesz pisac głupoty najpierw poczytaj i pomysl

          • 3 1

  • "Sie nie podoba " - tym ped**arzom malo co sie podoba, najlepiej wydzielic 1 pas grunwaldzkiej dla rowerow (15)

    • 65 58

    • (6)

      No i wtedy byłoby jak w Kopenhadze - tam ostatnio w centrum zmieniono 1 par trójpasmowki na pas rowerowy, bo się rowery już na drodze rowerowej obok nie mieściły.
      I dobrze, u nas kiedyś może też się tak zrobi :)

      • 34 14

      • Skoncz juz z ta Kopenhaga (2)

        A kiedy beda u nas wyzsze pensje i emerytury tak jak na zachodzie??

        • 13 13

        • zmień pracę weź kredyt

          • 8 4

        • w Londku też przebudowali masę dróg w centrum i wydzielili szerokie pasy, uwaga - dwukierunkowe dla rowerzystów

          • 8 2

      • Ile osób jeździ w Kopenhadze a ile w Gdansku (2)

        Jak wygląda urbanizacja miasta w Danii a jak w Polsce. Co ty porównujesz.

        • 6 2

        • bo u nas nie ma po czym. Tam jest to tak zrobione że szybciej i wygodniej jedzie się rowerem. (1)

          Cała filozofia. U nas infrastrukturę rowerową projektują leśne dziadki którzy nie mają zielonego pojęcia o temacie.
          Unia daje kasę tylko jak będzie infrastruktura rowerowa też, więc na kolanie na szybko coś tam się bazgra. Czy dane rozwiązanie ma sens to już nie ważne.
          Do statystyk można doliczyć.

          • 6 0

          • Infrastructura budowlana

            Patrz jak zabudowana gęsto jest Kopenhaga i tam rower to mus. Gdańsk jest rozlegly i brak komunikacji miejskiej. Amsterdam np to jazda pociągiem do centrum i dalej rowerem . Na tym to polega . Gdańsk to całkiem inne miasto i klimat ostrzejszy. Bez szans na masowe rowery

            • 2 2

    • Dwa. Po jednym w każdą stronę. W ten sposób dla samochodów powstanie bardzo wiele niejsc postojowych w korkach.

      • 10 0

    • fajny pomysł :) (1)

      • 6 1

      • jestem za

        pas rowerowy po obu stronach grunwaldzkiej był by o niebo lepszy niź ta konfliktogenna śmieszka raz po jednej, raz po drugiej stronie

        • 5 3

    • niech płacą także jak inni (3)

      rowerzyści wszystko mają za darmochę. narzekają na kierowców samochodów, ale to oni płacą podatki w paliwie i do tego obowiązkowe ubezpieczenie.

      • 7 11

      • zapraszamy na rower, nie będziesz musiał płacić biedaczyno,
        skoro cię nie stać

        • 4 4

      • podatek w paliwie idzie do budżetu centralnego z którego co najwżej krajówki są budowane i utrzymywane

        W mieście ulice buduje miasto ze swoich środków. Miasto utrzymuje się z CITów, PITów, i różnych podatków od nieruchomości.

        Także kierowcy nie dokładają się nawet groszem do ulic w mieście, a budowa i utrzymanie infrastruktury pod samochody jest kilkaset razy droższa niż pod rowery.

        Z ubezpieczenia też się nic nie buduje, ani nie utrzymuje. Wszystko idzie na szkody wyrządzane przez kierowców

        • 10 1

      • Masz za złe rowerzystom to, że nie płacą za paliwo z którego nie korzystają?

        Czy, że nie są ubezpieczeni od szkód, których nie powodują?

        • 8 1

    • a mowia ze to rowerzysta getry cisna na banie, a tu prosze jaka niespodzianka

      polski komentarze w necie to niezle bagno. jak widac na zalaczonym obrazku

      • 1 0

  • malomiejska zamiast podporek barierkę (9)

    Lepiej niech wstawia BARIERKI na małomiejskiej.rowerzyści jadac wzdłuż raduni wyjeżdżają w linii prostej na zakręcie na ulice bo nie chce się skrecic i podjechac 20m na pasy.

    • 57 17

    • radiowóz postawić i kasować dziadostwo za jazdę chodnikiem

      • 15 6

    • a czemu mają tego nie robić na wlocie drogi podporządkowanej? (5)

      bo jaśnie pan kierowca nie pamięta, że rower może wjechać na skrzyżowanie?

      • 6 19

      • nie bo rower

        Powinien tam sie zatrzymać i dopiero wtedy przejechać jak jest pusto tak jak inni uczestnicy ruchu

        • 18 4

      • (1)

        właśnie udowodniłeś, że karty rowerowe powinny być obowiązkowe

        • 16 6

        • tak, dla kierowców powinny być obowiązkowe kwity o znajomości przepisów

          Bo wg kierowców mających pj rower może jechać tylko "ścieżką" lub przejazdem. A w przypadku skrzyżowania, moi mili ignoranci - ma prawo je przejechać jak każdy inny pojazd. Owszem,w tym przypadku jest to przejazd podporządkowany (droga techniczna) ale slot skrzyżowania też może być podporządkowany. Co istotne, miejsce to jest oznakowane tablicą f-6 umieszczaną przed skrzyżowaniem

          • 2 0

      • (1)

        Tam nie ma skrzyżowania. Ta droga wzdłuż Raduni jest drogą techniczną. Więc wjeżdżając na Podmiejską (podjazd przy Zaroślaku, Nowiny, itd.) włączasz się do ruchu, a nie przejeżdżasz skrzyżowanie. Analogicznie jest np. przy wyjeździe ze strefy zamieszkania, nawet będąc z prawej nie masz pierwszeństwa.
        Jest tam lustro, więc jadąc od strony Gdańska widać, czy coś nie wyjeżdża zza zakrętu z lewej. Wystarczy uważać. Sam tam jeżdżę rowerem.
        Ale zdażało mi się, że gdy jechałem samochodem, to przecinając tą drogę techniczną (Nowiny, Zaroślak) rowerzysta wymusił mi pierwszeństwo, bo uważał, że jest z prawej i ma pierwszeństwo.

        • 7 2

        • znak F-6 umieszcza się wyłącznie przed skrzyżowaniem, jest jasno pokazany jego układ

          fakt, że płyty zamieniono na kostkę nie zmienia faktu, że jest to przecięcie dwóch dróg utwardzonych, czyli co? ;) A to, że jedna z dróg powinna być oznakowana D-52+B-1+T-22 to inna para kaloszy ;)

          • 1 0

    • ale pasy sa przeciez dla pieszych

      czemu rowerzysci mieli by niby na nie jechac?

      • 8 0

    • Tam samochody mieszkańców zjedżają i parkują, więc beraierek nie zrobia, ale zgadzam sie, że patrol z mandatami należałoby postawic. Ja zawsze zjedżam na pasy, choc to nie wygodne.

      • 1 1

  • najbardziej roszczeniowa grupa znowu coś wyszarpała (31)

    Tyle kasy idzie na małą grupkę rowerowych dziwaków, bo taki mamy "trynd", wicie, rozumicie towarzysze...
    Może jeszcze towarzysze z pisu zaraz wymyślą jakiś rower+ czy coś w tym stylu, żeby ulżyć tym biednym, ciemiężonym rowerzystom...

    • 78 103

    • (4)

      widać to nie jest mała grupka skoro projekt wygrał w budżecie obywatelskim...

      • 31 9

      • (3)

        Logika odzwierciedlająca poziom naszej edukacji.
        To, że projekt wygrał, to wcale nie oznacza, że grupka była największa, tylko, że dostała najwięcej głosów, bo np. reszta została w domu i miała to głęboko gdzieś.
        Zupełnie, jak podczas innych wyborów, kiedy wybierani są kompletni idioci, bo najbardziej aktywna i krzykliwa grupka na nich głosuje, najczęściej będąca absolutną mniejszością.

        • 11 10

        • to do kogo masz pretensje?

          Głosować można było przez internet ( 5min roboty ).

          • 12 7

        • Ale do kogo masz pretensje? Też trzeba było głosować? Ludzie olewają głosowania, takie czy inne, a potem są niezadowoleni. Nie decydujesz, zdecydują za ciebie.
          Najwidoczniej rowerzystom zależy, potrafią byc aktywni i zaangażowani. Natomiast np. kierowcy potrafią tylko narzekac i trollować na forum. Siedzą i oczekują, ze inny zrobią wszystko za nich. Trzeba samemu ruszyć d... i zabiegać o swoje miejskie interesy.

          • 9 5

        • i o co masz pretensję? jak nie interesuje Ciebie co się dzieje i nie idziesz głosować

          to zagłosuje ktoś inny, ale to chyba oczywiste że w swoim interesie a nie w Twoim.

          • 2 0

    • ustalmy jedno (20)

      "najbardziej roszczeniowa grupa" - to byli są i jeszcze długo będą kierowcy. Na infrę rowerową wydaje się rocznie kilka mln zł., na drogi służące głównie samochodom kilka mld.

      • 20 8

      • a zabierz im miejsce parkingowe.... albo postaw słupek żeby na chodniku nie mógł stanąć... jaki wtedy płacz

        • 14 7

      • ustalać to ty sobie możesz (2)

        akurat twoje zdanie na temat kierowców w żaden sposób nie jest dla mnie wiążące, a na rowerzystów mogę sobie narzekać ile wlezie dokładnie tak samo, jak ty na kierowców

        • 4 9

        • (1)

          wiesz, że to zdanie które napisałeś nie niesie ze sobą żadnej treści?

          • 2 3

          • zupełnie jak twoje "ustalenia"

            • 3 1

      • najbardziej roszczeniowa grupa czyli rowerzyści (15)

        najbardziej roszczeniowa grupa czyli rowerzyści nigdy, ale to nigdy, nie przyniosą budżetowi tego kraju tyle kasy co kierowcy, jeżeli nie rozumiesz, że kasa "na kierowców" to po prostu inwestycja, to wróć do przedszkola ze swoimi teoriami rowerowymi

        • 7 11

        • Inwestycja w raka albo inne schorzenia miejskie. To na pewno (7)

          Niektórym ciężko zrozumieć że w mieście nie ma po prostu miejsca na to by każdy mógł autem się przemieszczać. Nie da się i już. Dużo aut to tylko smród hałas i korki. Nie wiem jakie ty w tym korzyści widzisz.

          • 8 6

          • Może czas spojrzeć w lustro i samemu coś zrozumieć (6)

            Niektórym trudno (nie ciężko!) zrozumieć, że samochód nie służy wyłącznie do jeżdżenia dla przyjemności i bez celu. To dla większości jest element zarabiania pieniędzy - pośredni lub bezpośredni. A gospodarka wzrasta, kiedy ludzie pracują i zarabiają.
            Dzięki temu, że gospodarka wzrasta jest też możliwość wydawania nadwyżek na takie fajerwerki jak inwestycje (które się nigdy nie zwrócą - nota bene) w infrę rowerową.

            • 6 4

            • a co ma piernik do wiatraka? (5)

              Jak dojadę do pracy samochodem do gospodarka wzrasta
              Jak dojadę do pracy rowerem to gospodarka nie wzrasta???? Co ty bredzisz?

              Najwięcej samochodów jest w czasie kiedy mało kto pracuje. Korki tworzą głównie dojeżdżający z pracy i do pracy.....

              • 4 4

              • sam bredzisz, bo nie chcesz zrozumieć prostych rzeczy (4)

                Jeżeli możesz sobie jeździć rowerem do pracy, to sobie jeździj na zdrowie.
                Ale jeżeli ktoś nie może jeździć rowerem, bo ma pracę na drugim końcu miasta, to chcesz mu zabronić pracy? Lepiej, żeby nie jeździł i nie pracował? Czy jednak lepiej, żeby jeździł i pracował? Może jednak mu ułatwić życie, żeby mógł w miarę normalnie funkcjonować?
                A może nie wiesz, że nie można sobie ot tak znaleźć pracy w promieniu 5km od domu? W jakim świecie ty żyjesz?

                • 3 3

              • (3)

                Brednie.
                Celem nie jest przecież 'jeżdżenie' tylko dotarcie do celu. Czy to będzie rowerem, autem, czy tramwajem to kwestia drugorzędna.
                Jeżeli stworzysz infrastrukturę, która umożliwi wygodne dotarcie do celu rowerem lub tramwajem to wiele osób z tego skorzysta i zostawi w cholerę auto, które kosztuje więcej, zabiera więcej miejsca, truje spalinami i pyłami ludzi dookoła, hałasuje i generuje jeszcze wiele wiele innych problemów społecznych i ekonomicznych, których osoba uzależniona od auta nie chce dostrzec.

                • 5 3

              • (1)

                znam osoby które maja tak przyrośnięte tyłki ido fotela kierowcy ze na żaden autobus ich nie namówisz.

                Najlepsze jest to że mają ten autobus praktycznie door-to-door. (praca dom)
                Dzieci brak zobowiązań brak....

                • 2 2

              • bla bla bla

                i co z tego? jesteś aż takim idiotą, żeby rzutować swoich kilku (rzekomych) znajomych na całość społeczeństwa?

                • 0 0

              • Nie rozumiesz pisanego słowa?

                Nie 'jeżdżenie' jest ważne tylko dotarcie do celu i normalne funkcjonowanie w społeczeństwie.
                Zrozum, że jeżeli ktoś ma na tyle daleko do pracy, że nie może jeździć rowerem, a takich jest bardzo dużo, to nawet jak jeździ swoim samochodem, to per saldo dla gospodarki to się opłaca, bo pracuje i płaci podatki. Jeżeli chcesz tym ludziom utrudniać życie, to jesteś idiotą, bo oni po prostu mogą stracić swoje zajęcia z prostego powodu - bo nie będą mogli dojechać.

                • 2 1

        • Kierowcy co najwyżej spłacają koszty, które sami generują (5)

          wielkiej łachy nie robią

          • 7 5

          • O matko....

            Skąd wy czerpiecie te "mądrości", na prawdę, ręce opadają...
            Wygląda na to, że na całym Świecie wszystkie inwestycje w infrastruktury drogowe to jakiś niewyjaśniona zakrętka filantropów, którzy wydają kasę zupełnie bez celu.
            Niebywałe!

            • 3 3

          • Nie spłacają. koszty utrzymania są znacznie większe. Wszyscy się dokładają (3)

            • 3 2

            • Transport kołowy jest motorem gospodarki (2)

              Niemcy postawiły dawno temu na drogi i bardzo dużo na tym zyskali.
              Ale widać, ze dla niektórych to zbyt skomplikowane i uważają, że rower jest remedium na wszystko.

              • 4 3

              • transport kołowy dóbr - i owszem (1)

                d*p - już niekoniecznie

                • 4 1

              • jednak jesteś debilem odpornym na wiedzę

                nawet transport indywidualny wozi ludzi do pracy, a ludzie muszą pracować, żeby napędzać gospodarkę

                • 1 1

        • Kasa na rowerzystów to inwestycja w zdrowie

          A samochodziarze z wielkimi brzuchami leczą się potem z budzetu

          • 0 1

    • Najbardziej rozszczeniową grupą są górnicy i rolnicy.

      • 2 2

    • (2)

      Towarzysze z PiSu nie maja głosu w Gdańsku. Tu cały czas rządzi PO.

      • 2 3

      • (1)

        Pis rządzi wszędzie. Są władzą totalną, więc za wszystko odpowiadają.

        • 0 2

        • PiS w Gdańsku może tylko po piskać.

          • 1 0

    • Rowerzyści to nie jest grupa roszczeniowa. Pod płaszczykiem przypodobania się ped**arzom znajomi królika robią kasę.

      • 1 4

  • Dlaczego mamy podpierać pijanych rowerzystów? Piłeś nie jedź, prowadź rower idąc obok i będziesz miał podpórkę.

    • 38 40

  • Moze ped**arzymom bary szybkiej obsługi wybudować ? (2)

    Sa ważniejsze priorytety niz jakieś podpórki?

    • 71 64

    • Mc Pe-dal (1)

      Raz obcisłogaciowy burger bez tłuszczu !

      • 16 14

      • Burgerbo smaku spoconych gaci.

        • 12 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk

zawody / wyścigi

Cross Duathlon Gdańsk

89 zł
bieg, zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum