stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

XIII Międzynarodowe Mistrzostwa Autostopowe Sopot - Praga 2010

XIII Międzynarodowe Mistrzostwa Autostopowe SOPOT - PRAGA 2010

Już po raz trzynasty miłośnicy "podróży za jeden uśmiech" będę mieli okazję uczestniczyć w mistrzostwach autostopowych. Poznawanie w ten nietypowy sposób krajów ma za zadanie przybliżyć uczestnikom rajdu walory turystyczne, historię, a także kulturę poszczególnych państw i narodów, a same zawody umożliwić integrację środowiska podróżniczego.

W latach ubiegłych ścigano się m.in. do Budapesztu, Wilna, Berlina, Lwowa, Rygi, czy Splitu. W tym roku start, podobnie jak w latach ubiegłych, zaplanowano w Trójmieście, gdzie swoją siedzibę ma Polski Klub Przygody - główny organizator imprezy. Nowością jest jednak miejsce startu - sopockie molo. Start mistrzostw połączony będzie z wielką majówką - festynem, w programie którego zaplanowano loty balonem, występy zespołów muzycznych i tanecznych, cz inne atrakcje m.in. ścianka wspinaczkowa, park linowy, tor przeszkód !!! Metę zawodów przewidziano natomiast 650 kilometrów dalej, w stolicy Czech - Pradze. Również i tam na uczestników rajdu czekać będą dodatkowe atrakcje.

Zawodnicy jak zawsze będą musieli liczyć tylko na życzliwość kierowców, bowiem podróżowanie środkami komunikacji publicznej podczas rajdu jest zabronione. Tytuł Międzynarodowego Mistrza Autostopu uzyskają członkowie tego zespołu, który na mecie w Czechach pojawi się jako pierwszy.

Impreza, która odbywać się będzie w długi, majowy weekend (1-3 maja 2010), nie ma charakteru komercyjnego. Skierowana jest głównie do młodzieży akademickiej. Choć uczestnikami zawodów często bywają ludzie, którzy taki status posiadali kilka, a niekiedy kilkanaście lat temu. Jedynym ograniczeniem stawianym przez organizatorów jest pełnoletność.

Międzynarodowe Mistrzostwa Autostopowe to największa tego typu impreza w Europie, a zarazem i na świecie. W tegorocznej edycji zawodów swój udział już teraz zapowiedziało kilkadziesiąt zespołów z Polski z zagranicy. Uczestników mistrzostw, z charakterystycznymi pomarańczowo-białymi numerami, będzie można spotkać na polskich drogach już w sobotę 1 maja br. w godzinach popołudniowych i wieczornych. Nie pozostawiajmy ich na łasce losu!


U W A G A !!!

Wypełniony został limit zgłoszonych zespołów. Zapisało się ponad 400 osób. Niestety pojemność bazy jest ograniczona. Z tego też względu jesteśmy zmuszeni zamknąć listę. Dziękujemy za tak duże zainteresowanie!

W tej chwili można wpisywać się tylko na listę rezerwową, która jednak na dzień dzisiejszy nie gwarantuje pełnych świadczeń. Do 28 kwietnia br. zapisane zespoły w przypadku rezygnacji z uczestnictwa w imprezie mają obowiązek powiadomienia nas o tym fakcie (w innym przypadku zostaną obciążone kosztami wpisowego). W miarę rezygnacji zespoły z listy rezerwowej będą informowane o możliwości startu w imprezie.

BAZA ZAWODÓW W POLSCE (Sopot):
Skwer kuracyjny przed sopockim molem
Sopot, ul. Powstańców Warszawy 2
(400 m od stacji PKP Sopot)
Baza mistrzostw mieścić się będzie w oznaczonym namiocie ustawionym obok sceny.

BAZA ZAWODÓW W CZECHACH (Praga):
Informacja na temat lokalizacji bazy w Pradze zostanie podana uczestnikom na starcie w dniu 1 maja 2010 r. o godz. 12:00.

RAMOWY PROGRAM ZAWODÓW:
1 maja 2010 (sobota)
- od 8.30 - przyjmowanie uczestników w bazie rajdu w Sopocie,
- 8.30 - 11.30 - praca sekretariatu mistrzostw,
- 11.00 - początek festynu (m.in. występy zespołów tanecznych i muzycznych, różnego rodzaju formy gier i zabaw rekreacyjnych, m.in. ścianka wspinaczkowa, park linowy, tor przeszkód, loty balonem),
- 11.30 - konferencja prasowa,
- 12.00 - start uczestników,
- od 20.00 - praca sekretariatu mistrzostw w Pradze;

3 maja 2010 (poniedziałek)
- 11.00 - uroczyste zakończenie zawodów w bazie rajdu w Pradze,
- do 13.00 - opuszczenie bazy.

ORGANIZATOR:
Polski Klub Przygody
80-526 Gdańsk, ul. Gwiazdowskiego 20
tel. 58 556-77-52, fax 58 557-76-70
e-mail: info@klubprzygody.pl, www.klubprzygody.pl

Informacja o biletach

  • Bilet normalny
    10 zł
OPŁATA STARTOWA:
W wysokości 10 zł od osoby pobrana zostanie w dniu rozpoczęcia mistrzostw w sekretariacie zawodów.

Przeczytaj także