• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biletomat zepsuty - SKM tłumaczy procedury

Patryk Szczerba
29 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Biletomaty bywają awaryjne, ale problemów z płatnościami kartą do tej pory nie było. Biletomaty bywają awaryjne, ale problemów z płatnościami kartą do tej pory nie było.

Nasz czytelnik próbował kupić bilet miesięczny w automacie SKM. Chciał zapłacić za transakcję kartą, ale biletu nie otrzymał. Będąc przekonanym, że automat "zjadł" jego pieniądze, zadzwonił na numer pomocy technicznej. Dowiedział się, że sprawą zajmie się dział reklamacji przewoźnika, a tymczasem... musi kupować pojedyncze bilety na przejazdy.



Trafiasz na zepsute biletomaty?

Do zdarzenia doszło w niedzielę wieczorem. Pan Rafał chciał kupić bilet miesięczny na stacji w Oliwie. Nie posiadał gotówki, a że w kasie nie mógł zapłacić kartą płatniczą, postanowił skorzystać z biletomatu. Automat nie wydrukował mu jednak biletu, mimo że teoretycznie wszystko wskazywało na to, że do transakcji doszło.

Rozmowa o awarii

- Byłem zdezorientowany, postanowiłem zadzwonić na numer dla zgłaszających awarie. Mężczyzna, który odebrał, poinformował mnie, że rzeczywiście z tym biletomatem jest problem, ale serwis będzie dopiero w poniedziałek, więc nie może mi wiele pomóc - relacjonuje nasz czytelnik.
Pasażer próbował dowiedzieć się, co stało się z jego pieniędzmi i co powinien w takiej sytuacji zrobić.

- W trakcie rozmowy mężczyzna poinstruował mnie, żebym kupił bilet jednorazowy i chciał mi przekazać numer do działu reklamacji. Tyle, że nie chciałem wydawać dodatkowych pieniędzy, tylko wsiąść do kolejki bez obaw, skoro wydawało się, że do zakupu biletu miesięcznego doszło - opisuje sytuację, dodając, że z jego konta do wtorku pieniądze ostatecznie nie zniknęły.
Postępowanie reklamacyjne decydujące

Marcin Głuszek z SKM nie pozostawia wątpliwości, że zawsze w takich przypadkach trzeba zgłosić się z reklamacją. Trzeba też kupić bilety na przejazd.

Czytaj też: Kupił bilet, ale dostał mandat

- Na początku chciałbym przeprosić pasażera za całą sytuację. Mimo wszystko cieszy nas reakcja osoby odbierającej telefon, która starała się tłumaczyć i uspokajać we właściwy sposób. Pasażer musi mieć bilet, bo kontrolerzy nie mają możliwości weryfikacji tego, czy trwa procedura reklamacyjna - opowiada dyrektor ds. marketingu i umów SKM.
Podkreśla, że osoby, które nie mogły kupić biletu w biletomacie, powinny zapamiętać jak najwięcej szczegółów, takich jak stacja kolejowa, rodzaj biletomatu czy dokładna godzina transakcji.

- Będzie nam wtedy łatwiej rozpatrzyć reklamację i - ewentualnie - zwrócić pieniądze. W przypadku płatności gotówką w biletomatach zdarzają się takie sytuacje, ale dokładna ich liczba to tajemnica przedsiębiorstwa. Jeśli chodzi o urządzenia obsługujące karty płatnicze, to jest to pierwsze takie zdarzenie, o którym wiemy - dodaje.

Miejsca

Opinie (79) 3 zablokowane

  • w PKM (4)

    • 4 1

    • co kaś nie ma??? Dlaczego nie kupił u konduktora?? (3)

      • 3 13

      • to kolej miejska nie pendolino do krakowa. na tym to polega ze sie wsiada i jedzie. jak bym mial jeszcze pol godIny wczesniej wychodzic bo bilet trzeba kupic.......

        • 9 3

      • (1)

        bo nie miał gotówki tylko kartę

        • 4 2

        • a co to za problem?

          w pociągach mają terminale na karty

          • 3 0

  • Tak to każdy może powiedzieć. (3)

    Żadne tłumaczenie.
    I jak widać pieniędzy nie pobrało.
    Tak każdy bez biletu mógłby się tłumaczyć.

    • 29 41

    • A po co każdy miałby się tak tłumaczyć? Każdy to złodziej? (2)

      Nie traktuj wszystkich swoją miarą.

      • 26 5

      • (1)

        Zasada ograniczonego zaufania. Do domu też wpuszczasz każdego kto powie, że jest z energii czy gazowni? Bo po cóż by mieli kłamać?

        • 4 6

        • Każdemu gburowi w mundurze i czapce kolejarskiej podajesz swoje dokumenty?

          Przecież żaden z nich nigdy nie był przebierańcem

          • 4 1

  • To samo dotyczy WC, procedury są tam jeszcze bardziej biurokratyczne. Bez biletu można jechać na gapę, a bez WC?

    • 36 1

  • (7)

    Bo sobie biletomaty wymyślili... w komunistycznej skm jeszcze nie są na takie cuda przygotowani!

    • 22 7

    • za Komuny byly biletomaty, dzialaly jak ....jak dzialaly dzialaly ale nikt nie lecial ze skarga do owczesnej prasy. (6)

      • 11 3

      • (5)

        no chyba ręczne i się kasą biletową nazywały

        • 0 12

        • były biletomaty (4)

          Hałasowały niemiłosiernie wydając bilet kartonikowy ale były. Na Przymorzu stały przy wyjściu z peronu w tunelu prowadzącym na pętlę autobusową linii 139

          • 17 0

          • wszędzie (1)

            Były

            • 6 0

            • I to po kilka na jeden rodzaj biletu.
              Komu to przeszkadzało?

              • 0 0

          • Na nieistniejącym już dworcu w Nowym Porcie też były (1)

            i wydawały bilety w większości bez zarzutu. Się pewnie gimbusom w łepetynach nie mieści że za komuny, bez smarkfonów, szajsbuczka i unii europejskiej dało się zrobić coś porządnego

            • 13 0

            • Dzwiek przy wydawaniu biletu

              Dzwiek przy wydawaniu kartonikowego biletu pamietam do teraz aaaauuuueeee

              • 2 0

  • my w Gdyni nie mamy takiego problemu (5)

    Bo po prostu nie mamy automatów biletowych.

    • 79 11

    • (1)

      Moim zdaniem to świetna strategia, podobnie nie mając lotniska nie trzeba martwić się np. intensywnym i długotrwałym zamgleniem, a wczoraj Gdańsk spowity był obficie mgłą, jakoby białą woalką okryty.

      • 19 1

      • mają lotnisko od wielu lat, a zamglenia występują kilka dni w roku

        • 4 1

    • W d... był, g... widział jak to mówią.

      • 5 2

    • Właściwie to są prawie zbędne i generują niepotrzebne spore koszty utrzymania, więc nie narzekajcie

      • 1 5

    • biletomaty to przeżytek i strata pieniędzy

      proste

      • 0 3

  • Te automaty rzadko działaja

    lepiej od razu szukac automatu ztm(tez mozna tam kupic skm) te przy peronach na 90 beda zepsute i bedzie trzeba latac... a kolejka bie czeka

    • 26 1

  • Miałem ten sam problem w Oliwie (6)

    Myślałem, że to był problem z płatnością kartą, 3 razy wykonałem procedurę i skasowali mnie 3 razy po 3zł, a biletu nie wydrukowano. Za 9zł nie będę się szarpal bo jak udowodnię, że nie wydrukowano mi bilwtów? Szczerze odradzam biletomat w Oliwie. Z innymi nie miałem problemu.

    • 38 2

    • to straszne (3)

      proponuje skycash zainstalować w telefonie i po problemie
      w ogóle mogliby juz powoli zacząć likwidację sprzedaży biletów papierowych - szkoda na to to całe drukowanie kasy
      a te automaty to było coś nowoczesnego 20 lat temu bo teraz to jest system przestarzały i naprawdę nie wiem kto i po co z niego korzysta jak bez problemu bilet elektronicznie we własnym telefonie mozna kupić bez ryzyka że coś się w automacie zepsuje

      • 6 7

      • Dzieki, tak zrobie.

        • 1 0

      • (1)

        To może być dla Ciebie szokiem, ale nie każdy pasażer skm ma smartfona. Nie każdy chce korzystać ze skycasha. Nie każdy ma zawsze naładowany telefon. Mogą się też skończyć środki na koncie.

        • 17 2

        • może w ciebie uderzyć meteoryt też

          albo możesz wpaść w sink hole,
          wszystko jest możliwe

          • 1 4

    • Ja mialam tak, że dwa razy w biletomacie kase wzielo a biletu nie wydrukowalo i co? stolec.

      • 1 1

    • Nie tylko w Oliwie.

      Biletomat we Wrzeszczu nie wydawał reszty, a ten w Orłowie nie drukował biletów lub gotówki. Może już się poprawiło i działają, ale nie chce mi się ryzykować. Za 5 zł. nie polecę z reklamacją, ale sponsorować PKP SKM nie zamierzam.

      • 1 0

  • SKM (2)

    to jest taka firma, że klękajcie narody. Awaria goni awarię, w godzinach szczytu zestaw 4-wagonowy (EN71), a ludzie jak śledzie w beczce. A podwyżka biletów jedna za drugą. Panie Prezesie Lignowski. Czas najwyższy się obudzić.

    • 81 2

    • wieczorem...

      No tak, a wieczorem jak pusto 10 wagonów :D

      • 8 0

    • Ależ tam nikt nie śpi

      Po prostu nie ma realnej konkurencji, więc nic nie muszą robić bez względu na jakość ich usług. "Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?"

      • 4 0

  • na koniec zamiast zapłać kliknął - anuluj

    a teraz afera i wszyscy w koło przepraszać muszą

    • 13 25

  • Dlatego nigdy nie kupuje/doładowywuje biletu w biletomacie.

    Nie ma pewności, że Ci nie połknie kasy, nie załaduje dobrze karty i zostajesz z niczym, jeszcze dodatkowo musisz płacić za bilety jednorazowe.

    • 33 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane