• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: przebudowa skrzyżowania przy dworcu będzie latem

Patryk Szczerba
15 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Według pierwotnych planów przebudowa skrzyżowania przy dworcu powinna trwać już od kilku miesięcy. Tymczasem prace ruszą najwcześniej latem. Według pierwotnych planów przebudowa skrzyżowania przy dworcu powinna trwać już od kilku miesięcy. Tymczasem prace ruszą najwcześniej latem.

Władze Gdyni zapowiadają, że drugie podejście do wyboru wykonawcy oczekiwanej przez kierowców przebudowy skrzyżowania ulic Podjazd i Dworcowa zobacz na mapie Gdyni odbędzie się w marcu. To oznacza, że początek prac budowlanych przypadnie akurat na początek wakacji.



Gdy słyszysz o nadchodzącym remoncie w okolicy, to zmieniasz trasę codziennych podróży?

Kiedy w sierpniu zeszłego roku udało się rozstrzygnąć przetarg na przebudowę skrzyżowania Dworcowa i Podjazd zobacz na mapie Gdyni wydawało się, że prace ruszą jeszcze jesienią. Gdyby wszystko poszło zgodnie z planem, to w czasie tegorocznych wakacji robotnicy schodziliby już z placu budowy.

Opóźnienia przez protesty

Tak się jednak nie stało. Rozstrzygnięcie zostało podważone przez jednego z oferentów - spółkę Eurovia. Jej przedstawiciele wskazywali na nierealne terminy zamknięcia ul. Podjazd proponowane przez zwycięzcę - firmę MTM. Spór rozstrzygała najpierw Krajowa Izba Odwoławcza, a później Sąd Okręgowy w Gdańsku, przyznając na początku roku rację miastu.

Mimo tego, że teoretycznie nic nie stało na przeszkodzie, by zwycięzca rozpoczął przebudowę, władze miasta zdecydowały o unieważnieniu przetargu i rozpisaniu nowego. Powodem były obawy przed próbami kolejnego podważania jego wyników, co miało przewijać się w nieoficjalnych rozmowach prawników obydwu stron.

Wielu liczyło, że nowa procedura przetargowa rozpocznie się jeszcze zimą, ale do teraz próżno jest szukać takiego ogłoszenia. To powoduje zniecierpliwienie wśród kierowców wskazujących, że wiosna to idealny czas na prowadzenie prac drogowych.

Do końca marca przetarg

Władze Gdyni zapewniają, że do końca marca ogłoszenie na pewno się pojawi, ale rozstrzygnięcia wcześniej niż w maju nie należy się spodziewać, bo oferenci będą mieli 40 dni na złożenie ofert.

Przesuń aby
porównać

- Musieliśmy się dobrze przygotować, by nie było po raz kolejny prób podważenia wyboru. Na to, by prace nie ruszyły w tym roku, nie możemy sobie pozwolić. Wszystko wskazuje na to, że wybrany wykonawca będzie miał szansę zająć plac budowy w wakacje - informuje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
I choć władze miasta zdają sobie sprawę, że skala utrudnień dla kierowców będzie ogromna, to, jak podkreślają, pokrzywdzeni będą przede wszystkim turyści.

Pod uwagę brane było nawet całkowite zamknięcie tego newralgicznego skrzyżowania.

- Nie zdecydowaliśmy się na to, choć taki ruch znacznie przyspieszyłby prace modernizacyjne. Z analiz wynikło, że straty w stosunku zysków w postaci utrudnionego, ale jednak przejazdu, byłyby zbyt duże - dodaje Stępa.
Nowe kryteria

Wiadomo, że zmienią się kryteria wyboru wykonawcy. W poprzednim przetargu w 80 procentach decydowała cena, a następnym kryterium był czas zamknięcia ulicy Podjazd (10 proc.) oraz czas wykonania (8 proc.) Po nowelizacji przepisów dotyczących ustawy o zamówieniach publicznych, które zaczęły obowiązywać pod koniec lipca, cena może stanowić maksymalnie 60 proc. wszystkich kryteriów.

Urzędnicy nie chcą jeszcze zdradzać proporcji pozostałych kryteriów, zasłaniając się brakiem ostatecznych ustaleń w tej sprawie. Wiadomo, że do czasu zamknięć i gwarancji dołączy tzw. ryzyko robót dodatkowych. To zobowiązanie wykonawcy deklarującego określoną kwotę, do której zobowiązuje się je wykonać na żądanie miasta.

Przypomnijmy, że na pierwszą połowę roku zaplanowany jest jeszcze remont Estakady Kwiatkowskiego, o czym informowaliśmy kilka dni temu. Prace będą prowadzone na przyczółku oraz dwóch dylatacjach łącznicy wjazdowej na estakadę z ul. Janka Wiśniewskiego w kierunku obwodnicy.

Miejsca

Opinie (184) 3 zablokowane

  • Najwcześniej latem. Którego roku?

    • 4 3

  • stępa

    obudź się i odejdź. Twoje drogowe rozwiązania może byłby dobre w XX wieku a teraz jest XXI. Za co się zabierzesz to jeden wielki niewypał. Nawet park pod twoim domem, który "rewitalizowałeś" za 2 miliony to obraz nędzy i rozpaczy.

    • 10 3

  • Nie wygląda to za ciekawie jak na 250-300 tys. miasto

    i do tego w centralnym pktcie :( Zwłaszcza dworca i okolicy, która stanie się bardziej handlowa, przesiadkowa,... niż kolejowe, autobusowe, miejskie,...

    Miasto powinno w ramach PPP przewidzieć zmianę roli tego miejsca i węzłów komunikacyjnych, których przestrzeń zapełnia się różnymi interesantami, handlem i usługami. Przykładem jest Dworzec Centralny w Warszawie, Katowicach, Łodzi,.. gdzie trwa rozbudowa podziemi, antresol, obniżania i podwyższania poziomów dużą ilość podziemnych tuneli, przejść na których niedługo powinny znaleźć się nowe punkty handlowe, pomocowe, usługowe. Bo miasto powinno być otwarte dla ludzi, biznesu, podróżnych,....

    • 6 3

  • I dorzucić kładkę między Aleją 17 Grudnia, a dworcem podmiejskim. (1)

    Ta która jest po drugiej stronie tunelu jest użyteczna, ale tylko dla Działek Leśnych.

    • 1 2

    • Projekt przewiduje taką kładkę

      Szczegóły w załączniku 6b - PW budowy kładki pieszo-rowerowej (na dole strony)
      http://gdynia.pl/bip/uslugi-do-2016-roku,1832/nadzor-inwestorski-rozbudowa-skrzyzowania-ul-10-lutego-z-ul-dworcowa-i-podjazd-w-gdyni-wraz-z-budowa-kladki-pieszo-rowerowej-nad-ul-podjazd-jako-i-etap-rozbudowy-ul-10-lutego,454686

      • 3 0

  • Po co te sztuczki

    Wygra MTM jak zwykle kolesie UM i pracowac będa pon-piątek 8.00 do 16 00
    To jest norma dla urzedników zajmujących stołki od 30 lat
    A kogo obchodzą korki w mieście tylko mieszkańców

    • 9 5

  • Niestety w Gdyni jest wiele skrzyźowań do przebudowy! Póki co to może do lata połatajmy dziury!

    • 4 3

  • Czy można to jakoś zablokować ? Największa fuszerka jaką widziałem

    w ostatnim czasie. Zamiast porządnego ronda jakieś korkogenne monstrum. Kto to projektował ?
    Jaka jest przepustowość obecnego i nowego rozwiązania ?
    Czy prace będą prowadzone 8 godz. dziennie ?
    Jaki jest koszt tego w porównaniu do kosztu ronda ?

    • 11 2

  • gdyńscy prawnicy - legenda

    • 4 1

  • Niech wojtkowa Ferajna już nic w Gdyni nie robi !!!

    Już widać ,że będzie to po Węzle ? Wzgórzu -następny Bubel ! , czy ci panowie są świadomi ,że po ich odejściu za parę lat trzeba będzie to wszystko naprawiać i przebudowywać ?

    • 11 3

  • Gamonie nie potrafią jednego prostego bezkolizyjnego węzła jakim jest skrzyżowanie Obwodnica Chwarznięńska zbudować ...

    a biorą się za co o czym nie mają zielonego pojęcia ! będzie taki sam Budel jak ze Wzgórzem !!!

    • 11 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane