• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest decyzja środowiskowa dla Trasy Kaszubskiej. Budowa ruszy za dwa lata

Maciej Naskręt
2 czerwca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Na taki widok na Kaszubach kierowcy będą musieli poczekać  dobre 2 lata. Na taki widok na Kaszubach kierowcy będą musieli poczekać  dobre 2 lata.

Właśnie wydano decyzję środowiskową dla budowy Trasy Kaszubskiej, która połączy Gdynię z Lęborkiem. Na 150-stronicowy dokument drogowcy czekali dwa lata i cztery miesiące, ale udało się. Droga będzie jednak gotowa nie wcześniej niż w 2019 r.



Droga pobiegnie od Węzła Wielki Kack zobacz na mapie Gdańska przez ul. Chwaszczyńską zobacz na mapie Gdańska, a po drodze minie od południa maszt w Chwaszczynie. Następnie pobiegnie po północnych terenach gminy Szemud i dotrze do krajowej "szóstki" w Bożympolu (od południa). Potem pojedziemy w kierunku Słupska terenami na południe od Lęborka, by w miejscowości Leśnice wjechać na krajową "szóstkę".

Na całej 61-kilometrowej trasie znajduje się wiele budynków do wyburzenia.

- W sumie drogowcy będą musieli wyburzyć ok. 100 obiektów. Na drodze nie ma jednak żadnych budynków objętych ochroną konserwatora zabytków - mówi Hanna Dzikowska, dyrektor Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku.

Nad drogą powstanie osiem dużych przejść dla zwierząt oraz kilkadziesiąt przejść podziemnych, które w dużej mierze powstaną dzięki obecnemu ukształtowaniu terenu. Przewidziano także ponad 100 odcinków ekranów akustycznych, które na szczęście powstaną zgodnie z nowymi, zmienionymi w 2012 r. przepisami.

Wbicie pierwszej łopaty za dwa lata

- Już przygotowujemy pismo do centrali GDDKiA w Warszawie z prośbą o zezwolenie na ogłoszenie przetargu na opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej dla Trasy Kaszubskiej. Na jej podstawie ogłosimy przetarg na budowę drogi w formie "projektuj i buduj" - mówi Waldemar Chejmanowski, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA ds. inwestycji.

Przygotowanie dokumentacji technicznej może potrwać do półtora roku, potem procedury przetargowe ok. pół roku i same prace budowlane - kolejne 2,5 roku. Oznacza to, że nową drogą pojedziemy nie szybciej niż w 2019 r.

Trasa Kaszubska powstanie za pieniądze z budżetu centralnego, ale inwestycja nie ma jeszcze zapewnionego finansowania. Szacuje się, że potrzeba na nią 4,5 mld zł.

- Przedsięwzięcie ma być dofinansowane z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko. Jaka to będzie dotacja? Trudno powiedzieć, ale w ostatnich latach dopłaty sięgały nawet 85 proc. kosztów kwalifikowanych - mówi Chejmanowski.

Czy Trasa Kaszubska ułatwi podróże po Pomorzu?

Warto podkreślić, że drogowcy z GDDKiA czekają jeszcze na dwie decyzje środowiskowe, które przygotowuje RDOŚ. Pierwsza obejmuje przebieg drogi ekspresowej S6 między Lęborkiem a Słupskiem. Druga natomiast ma zostać wydana dla Obwodnicy Metropolitalnej.

Zamiast pół roku wydawali decyzję dwa lata i cztery miesiące

Zdaniem urzędników gdańskiej RDOŚ, decyzja środowiskowa dla Trasy Kaszubskiej to najbardziej obszerne opracowanie, jakie powstało w całej historii gdańskiego oddziału. Dokument liczy prawie 150 stron.

W grudniu ubiegłego roku, gdy do siedziby Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku trafił uzupełniony raport środowiskowy na temat budowy Trasy Kaszubskiej, urzędnicy zapowiadali, że decyzja ujrzy światło dzienne po upływie trzech miesięcy. Jednak potem stwierdzili, że dokumenty złożone przez drogowców są niekompletne. Spór był na tyle poważny, że pół roku temu dyskutowano o nim podczas posiedzenia krajowej komisji ds. ocen oddziaływania na środowisko przy Generalnym Dyrektorze Ochrony Środowiska. Uznała ona, że dokumenty muszą być uzupełnione. Gdy to się stało, decyzję środowiskową wreszcie wydano.

Miejsca

Opinie (155) 1 zablokowana

  • (6)

    Super. Jeszcze obwodnice Koszalina zrobić i do granicy już będzie całkiem niezle się jechało.

    • 112 14

    • Autostrade Trojmiasto Szczecin po calosci zrobic to wtedy sie bedzie dobrze jechalo (2)

      • 30 5

      • Mówmy o realnych możliwościach...

        • 20 4

      • Po kiego diabła ci tutaj autostrada?

        Tu niema takiego ruchu. Poza Lęborkiem, Słupskiem i Koszalinem nie ma większych miast. Tu wystarczy dobra ekspresówka. Dobra podkreślam, z pełną infrastrukturą.

        • 33 1

    • (1)

      Obwodnica Koszalina oraz droga do granicy powstanie prędzej niż Trasa Kaszubska. Jesteś słabo doinformowany, ponieważ decyzje w Słupsku, Koszalinie oraz Szczecinie zapadły już dawno. Tylko przy trasie kaszubskiej zapadają decyzje środowiskowe po dwa lata !!! Droga ekspresowa S6 już dawno mogła by być w budowie ale na szlachtę trzeba było czekać.........

      • 12 4

      • aha

        Król Koszaliński i książę słupski ze swojej kiesy sypną złotem na budowę dróg. A

        • 8 1

    • Ja wolę jechać na Słupsk przez Sierakowice.

      Droga ciekawsza i mnie Policji oraz fotoradarów.

      No i Kaszubki machają po drodze :-)

      • 0 0

  • tempo żółwia (18)

    dlaczego to wszystko tak długo trwa?

    • 141 13

    • (9)

      napisz o swoich prywatnych błyskawicznych osiągnięciach.

      • 15 26

      • Dla chcącego nic trudnego. (7)

        W sierpniu 2013 postanowiliśmy z żoną wybudować dom. Projekt indywidualny, wszystkie pozwolenia, włącznie z tym na budowę, kredyt na budowę i sama budowa w systemie tradycyjnym murowanym z pustaka zajęły nam mniej niż rok. W lipcu-sierpniu tego roku się przeprowadzamy. Żeby nie było, nie daliśmy ani grosza smarowidła, a przy przetargach drogowych z tym różnie bywa, i nie zajmujemy się zawodowo budownictwem. Z racji kredytu budżet jest mocno ograniczony więc i to jest przeciw nam a jakoś dajemy radę zasuwać.

        • 15 4

        • porownanie domku ktory ma schematyczne rozwiazania do projektu budowy ponad 60 km trasy :))) gratuluje Pana żonie , męża :D

          • 14 6

        • a dlaczego tak wolno ? nie zdążyliście w 2013 ?

          • 11 6

        • (3)

          Nie trafiłeś na "życzliwych" sąsiadów. Czyli nie było protestów.
          Nie porównuj takiej budowy z drogą wokół której są różne interesy i "interesiki".

          • 13 0

          • (2)

            Nie jestem idiotą i nie porównuję bezpośrednio budowy domu do budowy 60 km nowej drogi. Ja próbuję pokazać w czym jest problem, i że jak bardzo chcesz to dużo możesz, standardowa budowa domu też trwa z 2-3 lata, z czego ponad rok to papierologia. Mnie to po prostu przeraża stosunek czasu poświęcanego na przygotowanie inwestycji do czasu ich wykonania. Załatwianie papierów na trasę ma trwać 10 lat a budowa 2. Ale każdy chce mieć pracę szczególnie urzędnik. To może podam inny przykład z trójmiejskich dróg jak tylko bezpośrednie porównania trafiają do niektórych. Papierów na odcinek Słowackiego od Niedźwiednika do Grunwaldzkiej nie mogli prawie 10 lat załatwić, wystarczyła specustawa na EURO i drogę pomimo kłopotów z wykonawcą dość szybko wybudowano.

            Ago a dla tego że: po 1 ograniczał mnie budżet i po 2 nie podoba mi się technologia budowy domów w 2 tygodnie pod klucz z prefabrykatów.

            • 8 2

            • masz 100% racji (1)

              10 lat przygotowania inwestycji to paranoja i dowodzi slabosci prawa i mnozenia niepotrzebnych przepisow.

              • 10 2

              • poczytaj o big dig w Bostonie.

                Naprawde 10 lat na duza inwestycje to nie jest jakichs problem.

                Wole, aby w 10 lat cos robiono dobrze, niz od razu bez sensu. Moze ktos nie zauwazyl, ale nie stac nas na budowe wszystkiego od razu... To tak przy okazji.

                Poza tym, nawet gdyby nas bylo stac, ceny surowcow i pracy bylyby tak kosmicznie drogie, ze nie daloby sie tego zniesc. Spokojnie, krok po kroku.

                Przez ostatnie 10 lat wybudowano wiecej autostrad niz przez poprzednie 60 lat od wojny. Mozna narzekac, ze cos jest nie tak, ale tempo wzroslo wysmienicie.

                • 4 1

        • To właśnie jest najlepszy argument za tym, że to nie jest żółwie tempo

          Skoro głupi domek się buduje rok, to pomyśl ile komplikacji jest przy budowie drogi. Tysiące działek, setki niezadowolonych i protestujących a pod względem złożoności projektu to jak porównywać operacje na otwartym sercu do przyklejenia plastra.

          • 1 0

      • Seks

        • 3 0

    • PiS opóźnia całą robotę.... (5)

      Liczę na PO.

      • 8 8

      • (4)

        A ja liczę na Nowa Prawicę, ze zrobi z tym wszystkim porządek!

        • 2 4

        • oni nie zbuduja zadnej dorgi, bo powiedza, ze powinny byc prywatne... (3)

          Nie liczylbym az tak bardzo na ich pomysly, bo sie przeliczysz. To taka partia jak otworzenie okna zima. Rzesko i swiezo, ale od dluzszego wietrzenia mozna sie co najwyzej nabawic zapalenia pluc.

          • 5 1

          • (2)

            Problem polega ba tym. Ze obecny establiszment polityczny doprowadza Polskę do ruiny poprzez wielopokoleniowe zadłużenie..

            • 1 4

            • Tak,tak,tak doprowadza do ruiny,że aż się udało progi ostrożnościowe zaostrzyć (1)

              Ale pisklaki zaraz napiszą,że to też oszustwo. Choćby było dobrze,to jest źle.

              • 1 0

              • Mama im nie chce kieszonkowego zwiększyć, więc walczą z "establiszmentem"

                • 0 0

    • musi jeszcze zginąć kilka osób na DK6

      polska rzeczywistość.

      • 5 1

    • Haga

      Bo prace trzeba szanować

      • 2 0

  • a obok przejść dla zwierząt postawi się ambony dla mysliwych

    jak na autostradzie ;)

    • 61 7

  • Chwaszczyno odcięte od świata :( (20)

    Zamkną Drogę Krajową nr 20!
    Mieszkańcy zostali wprowadzeni w błąd.

    Pomocy!

    • 26 57

    • (3)

      Piszcie do prezydenta Szczurka, na pewno pomoże ;)))

      • 16 6

      • Napisz lepiej cos o lotnisku expercie od Szczurka.

        • 9 5

      • (1)

        A co ma szczurek do chwaszczyna?

        • 12 4

        • bo na gdanską PO nie maja co liczyc

          No chyba ze jakiś zegarek kupiła albo mieszkanie z rabatem sprzedadza...

          • 9 5

    • inna droga dojedziesz do 3 city. Nie rob szopki !

      Masz tam biedrone to wlasciwie nie musisz nigdzie jechac 1 Kup troche kielbasy i piwa i bedzie szal. :)

      • 21 17

    • a idźcie w.....

      • 2 4

    • dąbrowa tez (2)

      Odetna chwaszczyno tak jak dabrowe bedzie pieknie odetna wyjazd na polifarbie wybuduja kilka osiedli na wiczlinie i wszyscy beda jechac nowowiczlinska to nie trzeba byc inzynierem ruchu aby przewidziec co sie stanie.

      • 7 6

      • Przecież poszerzana jest Chwarznieńska i ma być budowana Jeziorańskiego. (1)

        • 8 2

        • no nie do konca

          Jeziorańskiego to osobny dramat przedziela dabrowe dojscie do miejsc rekreacji pattrz góra donas wyburza gielde. Jezioranskiego skonczy sie na wysokosci obecnej gieldy i jak te osoby pojada do obwodowej lub chwaszczyna ? Z tego co wiem nie bedzie tam miejsca na wlaczenie sie w trase kaszubska wiec zostaje rdestowa .

          Co do cchwarznienskiej ok buduja i fajnie ale ona nie ma wplywu na ruch w tym miejscu po prostu udrozni obecny ruch na chwarznie . przynajmniej tak uwazam

          • 6 2

    • Patrząc realnie - jest to prawda (6)

      No niestety, pomimo ze nie jestem z Chwaszczyna i rzadko tam jeżdżę, to nie sposób się nie zgodzić, że Droga Kaszubska i OMT kompletnie utrudnią życie w tym miejscu.
      Ale od tego nie mam już chyba odwrotu. Te drogi były planowane w takim przebiegu już wiele lat wcześniej. Wiele osób mogło zrezygnować z kupna działki/domu w tym rejonie, ale uparcie wierzyło, że drogi nie będzie. Inni z kolei nie inwestują na swoich terenach wiele lat, bo ciągle żyją w niepewności, gdzie ta droga będzie przebiegała. Teraz w końcu jest decyzja. A sami mieszkańcy niezbyt byli aktywni w konsultacjach na temat przebiegu w/w dróg.

      • 15 2

      • Tym niemniej zaprojektowanie drogi bez wyjazdu z Chwaszczyna do Gdyni (5)

        to przeginka,wziąwszy pod uwagę,ile osób pracuje w Gdyni,a mieszka w Chwaszczynie. Będą one musiały nadkładać drogi przez Osowę,a w dodatku jeżeli na czas nie powstanie Nowa Kielneńska... Katastrofa komunikacyjna!

        • 12 3

        • Zgoda

          Ja pisałem ogólnie o przebiegu tej drogi. Szczegółów budowy węzła nie znam, więc nie będę się wypowiadał.

          • 1 0

        • Przecież jest zaplanowany węzeł w chwaszczynie? (3)

          Więc o co chodzi?

          • 3 0

          • Popatrz na projekt tego węzła. Z kierunku Gdyni da się zjechać tylko w stronę Trasy Kaszubskiej,a nie do Chwaszczyna i vv. (2)

            • 5 2

            • Aktualnie jest tam tylko 1 wielka kropa.. a nie kierunki.. (1)

              Pozatym Węzeł komunikacyjny musi (z reguły*) uwzględniać wszystkie kierunki ruchu. Tzn aktualna DK20 z chwaszczyna będzie tak skomunikowana/ połączona z Nową S6 ale bez problemu mozna było z niej jechać w stronę Gdyni jak i szczecina ;)

              *Mogą być specjalne typy węzłów tak jak np. Połączenie Trasy Kwiatkowskiego z Obwodnicą że kierunek ruchu jest tylko jeden portAutostrada A1 ;)

              • 4 2

              • Niestety,Twój wpis to zdroworozsądkowe,acz pobożne życzenia,a nie rzeczywistość. Poszukaj mapy tego węzła

                w archiwalnych wiadomościach trojmiasto. Pl lub na chwaszczyno .com - obecna DK20 będzie ślepa,a z obecnej DW218 nie będzie wyjazdu w kierunku Gdyni (przynajmniej do powstania ul. Nowej Kielneńskiej ,na którą wjazd też nie będzie zbyt wygodny. Chwaszczyniacy do pracy w Gdyni mają jeździć przez Osowę, albo Łężyce...

                • 0 0

    • ...

      co za bzdury...!!!!

      • 2 1

    • przecież jest wezeł w Chwaszczynie (1)

      • 2 0

      • Dobrze ze my budujemy nasz domek w Tuchomiu :)

        • 0 3

    • zgadza sie, na mapach byl wjazd na OM przy jeziorze a teraz zniknal

      Czy mamy jezdzic do Gdyni przez Osowe? Jak bedzie kursowac "Zetka"?

      • 1 1

  • Dokument 150 stronicowy ! Wydawany dwa lata !!!!!!!! (5)

    Moze jakas poradnia psychologiczna sie powinna zajmowac dzis z urzedu badaniem wszelkich urzednikow ?.....

    • 101 11

    • łapówki łapóweczki

      • 17 6

    • gimbaza znów nie umie czytać (3)

      dokument był opracowywany przez 2 lata a nie wydawany - to znaczna różnica

      • 10 6

      • to jeszcze gorzej skoro byl 2 lata przygotowywany . (2)

        czyli to totalna patologia i zapewne najlepiej dla nich gdyby taki dokument 100 lat tworzyli bo kasa leci. Kazdy urzad to pasozyt na pieniadzu podatnika . Osobiscie bym ich wywalil za taki czas tworczosci bo czas to pieniadz a pieniadz na te ich bzdety urzednicze my dajemy a oni jak widac trwonia skoro czasu i podatnika nie szanuja. Zapewne medralkowali przy kawie jakie kąty nachylenia owej drogi stworzyc ! znamy te cyrki . Wielka mi trasa s****a jakby planowali autostrade do NY a to zwykla polna droga .

        • 11 4

        • Polną drogą to cię stara do gimnazjum gminnego podwozi.

          • 4 5

        • Mam nadzieje, ze za ileś lat stare pierniki u władzy sie wymieni i będzie inne myślenie. Bardziej kapitalistyczne.

          • 0 1

  • dofinansowanie nawet 85% z unii (13)

    jak na takie artykuły patrzą ci co głosowali na Mikkego który chce rozwalić unię , oni chyba są jak Mikke bezmózgowi

    • 61 84

    • Jak taki bezmózg jak ty może ufać takim informacjom (12)

      polecam poczytać raporty, które są dostępne na stronach ministerstw ile kasy ładujemy do unii, ile musimy się zapożyczać przez co rośnie nam dług publiczny przez ostatnie 10 lat.

      Choćby tutaj, już opisane informacje:
      tomaszcukiernik.pl/artykuly/teksty-o-unii-europejskiej/prawda-i-falsz-o-dotacjach-z-ue/

      • 30 28

      • (11)

        Gdyby ktoś sfinansowałby mi 85 % wartości mieszkania to nawet minuty bym się nie zastanawiał czy się zapożyczyć na pozostałą kwotę. Takie szanse dwa razy się nie trafiają.

        • 29 17

        • (2)

          Tak, tylko prawie cały swój zarobek musisz oddawać temu kto Ci sfinansował te mieszkanie + spłacając swój dług pozostałych 15 %

          • 18 22

          • (1)

            z taką ekonomią bedziesz dalej tylko dziamgać

            • 10 9

            • A ponoć gimbusy maja teraz podstawy ekonomii w gimbazjum, a tu takie kwiatki...

              • 4 1

        • Taaaa (7)

          Wierz dalej w bajki.
          Ktoś, kto finansuje coś w 85% tych pieniędzy nie bierze z drukarni.
          On je zdziera z ludzi (Twoich sąsiadów) biorąc za to prowizję (20%), marnując kolejne 20%, budując po zawyżonych cenach (kolejne 20%).
          Efekt jest taki, że wybuduje to samo tylko znacznie drożej, iż bez tej Unii.

          • 29 21

          • Tak,tak,Unia nam daje dotacje na złość...Na wuja nam te wszystkie inwestycje... (6)

            Sprawdż sobie w encyklopedii "pakt węgla i stali", "europejska wspólnota gospodarcza" i "wyrównywanie różnic poziomu życia" - hasła,które Twój guru z muszką pojmie dopiero,gdy mu załomocą kolbami do drzwi głodni Irlandczycy ;)

            • 17 16

            • (5)

              pierniczysz.

              cała europa która siedzi w tym unijnym bagnie już kilkanaście lat zaczyna zmieniać swój stosunek do tej wielkiej biurokratycznej unii europejskiej, która przynosi więcej bagna niż miodu, ale tacy 'europejczycy' jak Ty siedzą jeszcze zapatrzeni w tablice ile kasy spływa na nasze drogi i inwestycje. jak zwykle Polak naiwny do samego końca.

              • 15 11

              • "Kilkanaście lat" to ty na świecie żyjesz. Na dokładkę sprawdź w encyklopedii "Traktat paryski" i "Traktat rzymski". (4)

                No faktycznie, tak źle to jeszcze w Polsce nie było, nie? A ja jednak wolę na tablicach czytać "Projekt sfinansowany przez Unię Europejską" niż "Obwieszczenie - Rozstrzelani" i żyć z sąsiadami dobrze.

                • 11 10

              • zanim nie było dotacji z unii budowy dróg kosztowały 30% tego co dzis (1)

                To task samo jak z cenami mieszkań gdy rząd wprowadza dotacje typu MdM - kasa dodatkowa idzie do dewelopera.

                • 13 6

              • Nawet jeśli, to i tak płacimy 2x mniej. Poza tym to było 10 lat temu, a ceny w miejscu nie stoją. Ty też zarabiałeś 2-3 razy

                mniej

                • 7 2

              • do europejczyka , Polaka i gdańszczanina (1)

                jak można być tak naiwnym?

                • 5 7

              • Hohoho,Ty za to jesteś tak cyniczny,jak może być tylko ktoś,kto żyje z kieszonkowego

                • 1 0

  • Zdecydowanie powinien być zjazd na przecięciu drogi Bojano-Dobrzewino (4)

    Obwodnica ma częściej zjazdy niż ta droga!

    • 11 20

    • Obwodnica to obwodnica,a TK to tranzyt. (2)

      • 5 1

      • sa przejścia dla zwierząt a przejazdu dla ludzi nie ma? (1)

        Tranzyt tranzytem a przejazdy powinny być. Gdzie indziej w Polsce zablokowano drogę krajowa na amen? Znasz taki przykład podobnego bezmozgowia?

        • 7 1

        • Przejazdy będą, zjazdy - niekoniecznie. Jak np.w Borkowie albo Pustkach Cisowskich.

          • 3 0

    • Ale tranzyt powinien się kończyć na przedpolach trójmiasta.

      Tam powinien być stopniowo rozładowywany. Pierwsze takie skrzyżowanie to właśnie wyżej wspomniana droga.

      • 4 1

  • NA SZCZĘŚCIE???? (1)

    O co chodzi :
    " Przewidziano także ponad 100 odcinków ekranów akustycznych, które na szczęście powstaną zgodnie z nowymi, zmienionymi w 2012 r. przepisami."
    Czyli będzie więcej czy mniej???
    Z tego co wiem zmiany są ale w tym roku 2014. Powoduje znaczne obniżenie wymogów stosowania ekranów akustycznych.
    Panie NASKRĘT, znowu brak dokładności.

    • 41 5

    • chodzi mu, ze gdyby były stare przepisy to 6 mld trzebaby wydac

      A tu i tak 4.5 nie znajda

      • 2 1

  • dziwne te decyzje (10)

    Dlaczego nie wybrano wariantu ciemnozielonego. Byłby o wiele przydatniejszy.
    Podejrzewam, że dlatego, że powstanie Obwodnica Metropolitalna (mało przydatna komukolwiek). O wiele lepiej moim zdaniem byłoby zrobić po 3 pasy na starej obwodnicy do Owczarni (przynajmniej) a potem od tego miejsca trasa kaszubska w stronę Lęborka. Takie rozwiązanie miałoby napewno dużo większe powodzenie i sens. To byłby prawdziwy skrót dla tranzytu z Warszawy/Lodzi do Szczecina.

    • 33 28

    • masz rację

      okazje się, że mamy za dużo pieniędzy i wydajemy je bez sensu.
      Tyle razy pisałem o braku potrzeby budowania OM, że już nawet nie chce mi się powtarzać

      ale trasa kaszubska - bardzo proszę! :)

      • 11 9

    • Temat był wałkowany już wielokrotnie (1)

      Dlatego bez sensu ponownie do tego wracać. Decyzja zapadła, warianty były analizowane przez ludzi, którzy chyba lepiej się na tym znają niż szanowni forumowicze.
      Czy można lepiej budować? Pewnie można, ale co dla jednego lepiej, to innemu się nie podoba, i tak bez końca można dyskutować.

      • 9 6

      • Tak, oni się znają

        jak przepuścić drogę tam, gdzie szanowne ministerstwo sobie działki pokupowało żeby potem za bajońskie sumy je państwu odsprzedać pod inwestycje drogowe.

        Wy sobie szare ludki sprawy nie zdajecie, jakie czynniki decydują o przebiegu takiej drogi. Środowisko, konsultacje społeczne...s****y taty, to tylko szopka dla pospolitej gawiedzi, nie jeden ministrunio będzie do końca życia ustawiony jeszcze zanim ta droga powstanie. No sorry, banki na Kajmanach nie utrzymują się z handlarzy bananami i hotelików nad zatoką.

        • 13 5

    • Tranzyt z Warszawy / Łodzi do Szczecina przez Gdańsk, dobreeeeee! (4)

      • 12 1

      • (2)

        przez jaki Gdańsk ciołki, przez obwodnicę zachodnią

        • 3 2

        • a gdzie ta obwodnica zachodnia (1)

          • 5 0

          • dotychczasowa stara obwodnica nazywana jest zachodnią (w odróżnieniu od południowej)

            • 2 2

      • miałem na myśli z kierunków A1 i S7

        • 3 0

    • Jaki skrót? (1)

      Z Warszawy czy z Łodzi do Szczecina przez trójmiasto to jest skrót? A może jeszcze przez Kraków?

      • 7 3

      • czepiasz się, chodziło z kierunku A1 i S7

        • 3 0

  • czy decyzja jest ostateczna? (2)

    Jeżeli nie to tak jakby jej nie było, wystarczy jedno pisemko...

    • 17 5

    • Decyzja jest osateczna (1)

      Konsultacje były, KOPI zatwierdziło wariant a teraz RDOŚ wydał decyzję. Pisemka już nic nie pomogą.

      • 4 1

      • minął termin na składanie odwołań?

        Samo wydanie decyzji nic nie znaczy a KAŻDE odwołanie należy rozpatrzyć (wyższa instancja). Stąd pytanie czy jest ostateczna czy tylko wydana. A może ktoś pójdzie do sądu i będzie 5 lat żeby stała się prawomocna...

        • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane