• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kwiaty ekologom na pocieszenie.

30 marca 2001 (artykuł sprzed 23 lat) 
Gdyńscy radni przegłosowali miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego zakładający połączenie drogowe estakady Kwiatkowskiego z trójmiejską obwodnicą. Od przyjęcia uchwały w tej sprawie minęło pięć lat. Plany połączenia mają już swoją długą historię, a udręczeni kierowcy TIR-ów na pewno ją dobrze znają. Nie jest ona również obca mieszkańcom Grabówka i Leszczynek. Mieszkańcy obu dzielnic zapewne z zainteresowaniem śledzili rozwój sprawy tak wiele razy oprotestowywanej. W założeniach trasa przebiegać miała od węzła Estakady Kwiatkowskiego do ściany lasu i dalej przez Trójmiejski Park Krajobrazowy aż do drogi obwodowej.

Właśnie plany przebiegu trasy przez Trójmiejski Park Krajobrazowy budziły takie kontrowersje. Ekolodzy z wielkim oburzeniem przyjęli uchwałę sprzed pięciu lat o budowie trasy. Zapewne ekologiczne postawy zaprezentowali mieszkańcy pobliskich osiedli, przy których trasa Kwiatkowskiego miała przebiegać. Czy teraz będą mieli szansę zaprotestować?

Następnym krokiem jest przekazanie Uchwały Pomorskiemu Urzędowi Wojewódzkiemu w Gdańsku. Pieniądze na inwestycje pozyskane zostaną ze środków unijnych. Być może przyjmą one formę bezzwrotnej dotacji. Trasa według wstępnych szacunków ma kosztować 230 mln złotych. Niewątpliwie drogi w Trójmieście są potrzebne, a bez rozwoju infrastruktury drogowej rozwój miasta będzie utrudniony. Argumenty, że miasto Gdynia ma wystarczająco dużo terenów zielonych i niewielki uszczerbek na Trójmiejskim Parku Krajobrazowym na pewno do ekologów nie przemówi.

Może jednak choć trochę ich pocieszy fakt, że utrzymanie i konserwacja zieleni nie jest obojętna Radzie Miasta. Potwierdzeniem tego jest ponad dwa miliony złotych zarezerwowanych w budżecie na te cele. Najblizsze plany to pokrycie Skweru Kościuszki prawie 17 tysięcami kwiatów - pelargonie, begonie, aksamitki, tulipany, żonkile i wiele innych. W planach jest także posadzenie 14 tysięcy kwiatów na Kamiennej Górze.

Opinie (51)

  • pełne poparcie

    wreszcie te cholerne tiry nie beda sie pchaly przez centrum, nowe polaczenie pozwoli na oszczedzenie czsu. niech pociecha dla tzw ekologow bedzie to ze samochody jadace nowa trasa spala mniej paliwa a co za tym idzie wytworza mniej spalin. I jeszcze jedno te spaliny nie trafia do centum miasta, tylko do lasu ktory sobie z nimi napewno poradzi.

    • 0 0

  • a może czas takze pomyslec o przedwojennym projekcie przedłużenia świętojanskiej, budowy mostu na portem, poprawiło by to znacznie sytuacje na ulicy morskiej i trasie kwiatkowskiego powstał by kolejny ciąg komunikacyjny, pozwoliło by to na pozyskanie nowych terenow dla rozwoju miasta ????????

    • 0 0

  • Sródmiescie - Oksywie

    Pomysł połączenia mostem sródmiescia i Oksywia był kilka let temu dyskutowany, ale to chyba za dużo kosztuje. Z tym, że skoro Swiętojańska ma byc przekwalifikowana na deptak, to raczej należałoby zrobic ciąg od Władysława IV. Ale stamtad z kolei należałoby dodatkowo zbudować jakies bardzo przepustowe połączenie w strone owego hipotetycznego mostu, więc też zapewne brak pieniędzy uniemożliwi taką budowę.

    • 0 0

  • Halo!

    Panie Krzysztofie, Świętojańska na szczęście deptakiem nie będzie a raczej czymś na kształt ul. Nowy Świat w Warszawie. Choć na tyle udało się uleczyć chorą decyzję władz. Tymczasem prponuję by na deptak sukcesywnie zamieniać ulicę Starowiejską i przedłużyć aż na pirs portowy po byłym Dalmorze.
    Pozdrawiam

    • 0 0

  • Hako, halo...

    No tak, zapomniałem, ze ruch trolejbusów ma być zachowany na Świętojanskiej. Ale tak czy inaczej na pewno nie będzie ta ulica głównym ciągiem komunikacyjnym i ewentualne połączenie mostm w strone Oksywia powinno zaczynac się od Władysława IV.

    • 0 0

  • Chcemy drogi

    Samochody stojące w korkach przyczyniają się do degradacji środowiska. Bez tej drogi Gdynia niebawem udusi się we własnych spalinach. Jesem z Gdyni i wiem jak ta droga jest potrzebna. Żal mi lasu ale najbardziej tracimy na tym, że nie ma tej trasy. Najlepiej by było, gdyby nasze władze posadziły taki sam kawałek lasu (albo większy) w innym miejscu, w zamian za ten kawałek który będzie wycięty.

    • 0 0

  • ESTAKADA

    Szczerze popieram propozycję przedłużenia estakady, gdyż w znacznym stopniu ułatwi ona komunikację w Trójmieście a samochodów jest coraz więcej i w związku z tym ruch na trójmiejskich ulicach staje się coraz większy. A o ile to ułatwi życie kierowcom (i oczywiście samym mieszkańcom)samochodów i to nie tylko tych dużych nie trzeba przecież wspominać a tzw. ekolodzy niech nie przesadzają.

    • 0 0

  • Krzysiek nie poddawaj się !!!

    100 % poparcia Dla Krzyśka K. oraz podobnie myślących. Widzę, że nie wszystkim spaliny i cały ten syf wokół nas (przemysłowy i polityczny) uszkodził korę mózgową. Dla wszystkich prezentujących się na tym forum ekologicznych oszołomów (w szczególności Panu "in cognito-in blanco") proponuję zrobić "zrzutkę" na statek kosmiczny.
    Gwoli wyjaśnienia:
    - kocham przyrodę,
    - kocham Trójmiasto,
    - reprezentuję środowisko transportowe.

    P.S.
    Pseudoekolodzy nie martwcie się. Od 2002r. wejdzie nowa ustawa o transporcie drogowym, która skutecznie wykończy większość rodzimych firm transportowych.

    • 0 0

  • Dziekuję!

    Pewnie, że sie nie poddam.... Tyle, że jedyne co moge zrobic, to popyskowac trochę w Internecie....

    • 0 0

  • Zycie i zdrowie ludzi

    Co wegług ekologów jest ważniejsze- życie i zdrowie ludzi warte jest wyciecia kawałka lasu? czy tez nie? Uwazam ze zdrowie ludzi jest najwazniejsze i droga łącząca obwodnice z portem jest bewzglednie konieczna, spaliny nie beda zatruwawy mieszkańców, a to jest wazniejsze od paru drzew, czasami ci ekolodzy to tacy sami oszołowi jak ZCHN i tego typu ludzie

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane