• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Maciej Lisicki prezesem ZKM-u, od lutego zmiana nazwy

Krzysztof Koprowski
7 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Maciej Lisicki (po prawej) podczas oficjalnego przekazania nowych Mercedesów w grudniu 2016 r. Na tej uroczystości nieobecny był już Jerzy Zgliczyński, który przebywał wówczas na urlopie. Maciej Lisicki (po prawej) podczas oficjalnego przekazania nowych Mercedesów w grudniu 2016 r. Na tej uroczystości nieobecny był już Jerzy Zgliczyński, który przebywał wówczas na urlopie.

Po ponad 25 latach ze stanowiskiem prezesa ZKM Gdańsk rozstał się Jerzy Zgliczyński. Jego miejsce zajął Maciej Lisicki, dotychczasowy wiceprezes. Od 1 lutego zmianie ulegnie także nazwa spółki - na Gdańskie Autobusy i Tramwaje.



Jak oceniasz tabor i komfort podróży pojazdami ZKM Gdańsk?

Zmiana personalna w Zakładzie Komunikacji Miejskiej wynika z wygaśnięcia poprzedniej, czteroletniej kadencji dotychczasowego prezesa Jerzego Zgliczyńskiego, która skończyła się 31 grudnia 2016 r. Ostatnio o byłym prezesie było głośno z powodu wypadku, który spowodował służbowym autem, co jednak nie miało mieć żadnego wpływu na obecne zmiany kadrowe.

Od 1 stycznia prezesem ZKM-u jest Maciej Lisicki, dotychczas pracujący na stanowisku wiceprezesa ds. przewozów, infrastruktury i rozwoju. Pracę w spółce rozpoczął w kwietniu 2015 r. Wcześniej przez osiem lat pełnił funkcję zastępcy prezydenta Gdańska, a już w momencie ogłoszenia konkursu na stanowisko wiceprezesa mówiono, że docelowo ma on zastąpić właśnie Jerzego Zgliczyńskiego.

- Jerzy Zgliczyński wykonał wielką robotę. Dobrze i spokojnie kierował ZKM-em i pozostawił firmę w niezłym stanie. Należą mu się gorące podziękowania - zachwala pracę poprzednika Maciej Lisicki.
Dotychczasowy prezes jest obecnie na wypowiedzeniu umowy, a z końcem kwietnia formalnie przestanie pracować.

Jerzy Zgliczyński funkcję prezesa pełnił nieprzerwanie od 1991 r. Jerzy Zgliczyński funkcję prezesa pełnił nieprzerwanie od 1991 r.
33 lata w gdańskiej komunikacji

Jerzy Zgliczyński urodził się w 1943 r. w Brodnicy. Pracę w gdańskiej komunikacji rozpoczął w 1983 r. na stanowisku zastępcy szefa ds. technicznych, kiedy to przeszedł do Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego z Elbląskich Zakładów Naprawy Samochodów.

1 kwietnia 1991 r. objął stanowisko prezesa w ówczesnym Przedsiębiorstwie Komunikacji Miejskiej w Gdańsku, przekształconym 30 lipca 1991 r. w Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku (najpierw jako jednostka budżetowa miasta, od 2004 r. jako spółka ze 100-proc. udziałem miasta).

W trakcie jego 25-letniej pracy dokonano znacznych zmian w taborze - Gdańsk jako pierwszy wprowadził do eksploatacji niskopodłogowe autobusy (w 1994 r.), a w 2009 jako pierwszy w kraju mógł się pochwalić całkowicie niskopodłogową flotą autobusową.

Inwestowano także w tramwaje niskopodłogowe, kupując już w 1996 r. dwa Konstale 114Na, a w kolejnych latach pojazdy Alstom Konstal NGd99, Bombardiery, Pesy Swing oraz Jazz Duo. Sprowadzono także z Niemiec tramwaje serii N8C, które po modernizacji stały się dostępne dla osób niepełnosprawnych. Udało się również stworzyć flotę historycznych tramwajów i autobusów.

Czytaj też: Jak tramwaje opanowały przedwojenny Gdańsk? oraz Gdańskie tramwaje od wojny do nowoczesności

  • Wymiana taboru na ogromną skalę to niewątpliwie największy sukces działań dotychczasowego prezesa ZKM-u.
  • Problemem wciąż pozostaje utrzymanie taboru w należytym stanie.
Podczas jego prezesury doszło do groźnego wypadku tramwajowego w 2010 r., po którym na jaw wyszło fatalne bieżące utrzymanie techniczne pojazdów, a jednym ze znaków rozpoznawczych ZKM-u stały się niesprawne hamulce, naprawy taśmą klejącą i blokowanie zepsutych drzwi tablicami kierunkowymi. W 2015 r. w podobny sposób zaczęto "serwisować" tramwaje Pesa Swing, a w ostatnich tygodniach ciągłym awariom ulegają monitory informacji pasażerskiej.

Jerzy Zgliczyński może pochwalić się najdłuższym stażem pracy na najważniejszym stanowisku gdańskich zakładów komunikacji miejskiej w powojennej historii. Drugi w tym rankingu jest Edward Czachorowski, który pracował jako dyrektor MZKGG i WPKGG w latach 1949-1969.

GAiT zamiast ZKM

Roszady na stanowisku prezesa to tylko początek większych przeobrażeń w ZKM-ie. Już 1 lutego spółka zmieni nazwę na Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Jest to niejako nawiązanie do przedwojennej nazwy Danizger Elektrische Strassenbahn (Gdańskie Tramwaje Elektryczne), choć dobór nazwy podyktowany jest przede wszystkim nowymi wytycznymi w związku z wdrażaniem wspólnej identyfikacji wizualnej (pochłonie ok. 110 tys. zł, ale obejmie ok. 40 miejskich spółek i jednostek).

W ramach wspólnej identyfikacji wizualnej jednostki i spółki miejskie zyskują nie tylko nowe logotypy (ZKM Gdańsk straci przypuszczalnie logo nawiązujące do godła motorniczych elektrycznych tramwajów), ale także bardziej lokalne nazwy np. Powiatowy Urząd Pracy stał się Gdańskim Urzędem Pracy.

- Nowa nazwa pozwoli na lepsze rozróżnianie zakresu naszej działalności i Zarządu Transportu Miejskiego, z którym jesteśmy nieraz myleni [od 2004 r. ZKM odpowiada tylko za tabor, ZTM za organizację przewozów i rozkłady - dop. red.]. Ponadto skrót ZKM istnieje także w Gdyni, choć odnosi się do Zarządu Komunikacji Miejskiej, a nie Zakładu Komunikacji Miejskiej - dodaje Lisicki.
ZKM już w lutym zmieni nazwę, a w przyszłości być może także siedzibę. ZKM już w lutym zmieni nazwę, a w przyszłości być może także siedzibę.
Nowa zajezdnia autobusowa

W planach na najbliższe miesiące jest podjęcie ostatecznej decyzji w sprawie terenu pod nową zajezdnię autobusową. Będzie to z pewnością szeroko rozumiany obszar Południa. ZKM ma wprawdzie zagwarantowany pod taką działalność miejski grunt przy ul. Stężyckiej zobacz na mapie Gdańska, ale trwają negocjacje z prywatnym podmiotem, który posiada lepiej zlokalizowaną działkę. Gdzie konkretnie? Tego na razie ZKM nie ujawnia.

Czytaj też: ZKM planuje zamienić siedzibę na teren pod zajezdnię autobusową oraz Miejska zabudowa zamiast zajezdni autobusowej przy Hallera

Zakup tramwajów i autobusów, a także lekcje dla uczniów

W najbliższych tygodniach ogłoszony zostanie natomiast przetarg na 15 nowych niskopodłogowych tramwajów, zaś pod koniec tego roku planuje się kolejny duży zakup ok. 40 autobusów.

- Chciałbym również bardziej otworzyć firmę na mieszkańców, organizując lekcje, wykłady dla uczniów oraz innych zainteresowanych grup np. turystów, podczas których mogliby się zapoznać z historią komunikacji miejskiej, codzienną pracą zakładu czy budową pojazdów - dodaje nowy prezes ZKM-u.
Czytaj też: 21 nowych autobusów dla Gdańska

Aktualny skład osobowy władz Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku:

Zarząd:
Maciej Lisicki, prezes Zarządu
Danuta Gierdziejewska, wiceprezes Zarządu ds. ekonomicznych - główny księgowy

Rada Nadzorcza:
Teresa Blacharska, przewodnicząca Rady Nadzorczej
Piotr Żmijewski, członek Rady Nadzorczej
Ryszard Trykosko, członek Rady Nadzorczej
Jarosław Czarniecki, członek Rady Nadzorczej

Miejsca

Opinie (438) ponad 10 zablokowanych

  • (49)

    Dobra zmiana ! :D

    • 46 234

    • wszyscy z platformy zlodzieje... (8)

      • 81 28

      • taj jak i ci nawiedzeni pis d owcy. (5)

        piotrowicz, oddawaj zarobioną kasę, szydło odawaj za budowę drogi do domu, ziobro oddawaj za zagrabienie kasy na partię. Laptop już wysechł?
        Szyszko oddawaj za "przyjemność" wystrzelania żubrów i za niby bezwartościową stodółkę.

        i idźcie do anioła, za klasykiem.

        • 25 33

        • (4)

          Ty debilu, gorszego od ciebie już nie ma.Won z mafią kolesiostwem platformowym.Piana ci z mordy wycieka za to,że ci SBeku lub ABWeowcu zmniejszyli do 2000 tys emeryturę.

          • 28 28

          • Zawiść-nienawiść!!! (2)

            Wycieka z tekstów miłośników Pogardy i Samowoli (PiS).
            I tak już chyba będzie do końca świata i jeden dzień dłużej?

            • 23 25

            • (1)

              Samowala obecnie jest w sejmie!!!!!.Straż marszalkowska powinna rozpierdo...... Te całe śmieszne towarzystwo.

              • 24 11

              • Wulgu!

                Właśnie pokazałeś co stało się z Twoim rozumkiem...

                • 5 13

          • Widzisz pisowcu jaki ty głupi jesteś? 2000 tys to dwa miliony! Z nienawiści życzysz obniżenia emerytury do 2 milionów złotych! I tacy tępi są właśnie wyborcy pisu...

            • 10 7

      • nie mów tak brzydko bo zablokują ...

        miejskie WC, lub autobusy czy tramwaje. Nie potrafią liczyć, nie wiedzą jak się połapać weź teraz policz szefowi mieszkania, darowizny jego lub żony.
        Rozpisz gaże z Saur Neptun czy Sita północ. Tego jest niemało a ciągle jakieś telefony może mieszkanko tu może mieszkanko tam - sprawa jest skomplikowana a TY nie doceniasz ilu ludzi nad tym pracuje !!!!.
        Czasem się trafi jakiś pajac, że najdroższą wodę w Polsce mamy, albo śmieci płacimy dwa razy za dużo i co się z nadwyżką dzieje, Śmierdzi aż po Chełm.
        To trzeba wyjaśniać- że woda droga bo Szydło tak zarządziła i zadbała o podwyżki dla rady nadzorczej, śmieci drogie bo Niemcy zainwestowali i posadzili tuje na placu, że śmierdzi bo się pomylił niemiecki wykonawca biogazowni i nie policzył dokładnie ilu jest mieszkańców. Kwota za instalację była już tak wysoka, że się nie dało nic zrobić więc będzie śmierdzieć...
        UWAŻAJ CO MÓWISZ _ TU POWAŻNE INTERESY SIĘ ROBI.....

        • 5 4

      • Nie wszyscy

        ja tam znam jednego który nie ma nic wspólnego z liczbą mieszkań Budynia, cenie za śmieci, wodę, kanalizację (jedne z wyższych w Polsce) - sprawunkami w tych kwestiach zajmują się Niemcy i Francuzi.

        • 2 1

    • Prezes GAiT (5)

      Chcialbym wrócić do pomyślu aby prezes GAiT MUSIAŁ dojeżdżać do pracy komunikacja miejska.
      W mig poprawiłoby to standard tejże komunikacji.

      • 88 1

      • Powinno być standardem że KAŻDY pracownik GAIT oraz ZTM powinien dojeżdżać komunikacją do pracy i np. raz w tygodniu zgłaszać swoje spostrzeżenia na temat jej funkcjonowania.

        • 32 1

      • chyba nienormalny jesteś. z plebsem będzie jeździł, jaśnie pan (1)

        • 13 6

        • Jak go tak obrzydza jazda z plebsem, to niech zrobią I klasę w A i T. Bilety po 100 zeta za przejazd za szybką. Za to plebs się ucieszy bo być może ceby biletów spadną!

          • 8 0

      • No co Ty.

        Takie panisko d*pę limuzyną wozi.

        • 5 1

      • wystarczy, że będzie korzystał z roweru, komunikacji miejskiej lub chodził pieszo do pracy

        ważna jest poprawa warunków dojścia pieszego do przystanków tramwajowych - na poziomie jezdni, a nie schodami przez tunel.

        • 1 0

    • (4)

      Wy lepiej zacznijcie lepiej płacić swoim pracownikom,bo rotacja u nas duża!!!!!

      • 53 1

      • Wazelina, (1)

        załatwi sprawę. patrz lisecki, kurski i inne cwane celebryci.

        • 27 2

        • dokładnie, popychadła i przydupasy

          od robienia wałów i przepychania przetargów
          i propagandy żeby to wszystkjo przykryć

          • 22 1

      • nie pyszcz, że chcesz podwyżkę, bo zatrudnimy przybyszy z Upainy (1)

        • 8 6

        • buda ruska gnido

          • 0 1

    • Nie rozumiem (6)

      Z jednej strony forumowicze z Gdańska zachwalają pod niebiosa Gdańską komunikację miejską, chwalą punktualność, dostępność i stan techniczny taboru (że najlepszy w Polsce, a na pewno lepszy niż w znienawidzonej Gdyni), ale już jak mowa o zarządach, prezesach itp. to w zasadzie wychodzi, że komunikacja jest 100 lat za Murzynami, że złodzieje, że niech sami podróżują komunikacją do pracy itp. itd. No i oczywiście każdy Gdańszczanin dałby się pociąć w obronie dobrego imienia ZKM, ale PO to złodzieje i doprowadzili przez te wszystkie lata ZKM do ruiny.

      • 34 5

      • Podpowiem (1)

        Najdroższe bilety w PL = najnowocześniejszy tabor.

        • 16 8

        • Bilety w Gdańsku nie są najdroższe, w kilku miastach płaci się więcej

          • 0 0

      • dzien bez awarii w ztm ,dniem straconym... nowe motto

        z tym zachwalaniem ,to tak jak z glosowaniem na pedałowicza .... nikt na niego nie glosuje ,frekwencja 42% i 99,99% na jego kanydature...

        • 12 12

      • Zrozumiesz jak Lisicki zacznie rządzić. Poczytaj o jego wielu inwestycjach np tramwajach wodnych a dowiesz się ile podatnicy do tego dokładają do dziś.

        • 17 1

      • nie podniecaj się, bo w Gdyni, patrząc na te szroty co jeżdżą, to lepiej nie jest (1)

        • 2 4

        • no to chyba w Gdyni nigdy nie byłeś

          • 0 0

    • Niech się tak nie cieszy (9)

      Jak PiS wygra to lisicki będzie się pakował to za jakieś 3 lata bye bye

      • 32 5

      • znając Lisickiego to pierwszy przejdzie na drugą stronę

        taką ma dwulicową naturę

        • 44 2

      • a co ma wygrać PIS? (2)

        jakię gry w kości pod blokiem?

        • 9 8

        • Przejmie miasto po adamowiczu (1)

          Adamowicz już jest przegranym

          • 17 4

          • Nie śliń się pisioru

            I tak zostanie wybrany na następną kadencje

            • 1 2

      • a co PiS zrobił przez te wszystkie lata dla Gdańska? (4)

        Pytam poważnie. Może ktoś wie?

        • 15 14

        • A co miał robić jak nie był u władzy? (3)

          A teraz kto dał na most na Wyspę Sobieszewską, kto utrzymuje ECS , kto daje na różne programy kulturalne? Krasnoludki?

          • 8 7

          • przecież most był zaplanowany jeszce za PO. (2)

            ecs utrzymuje budyń,.
            a jakie programy kulturalne? Marsz kiboli na jasną górę?
            pochód baranków radia ma ryja do spa rydzyka? wyjazd karocy szyszki? a może maraton telewizyjny 500 minus?

            • 10 3

            • Budyń utrzymuje ECS? Myślałem, ze min ty z podatków!

              • 3 2

            • To sobie sprawdź ile na ECS daje Budyń a ile ministerstwo.

              No i milcz jak czegoś nie wiesz.

              • 3 0

    • najlepsze/najwygodniejsze tramwaje to te od bombardiera (5)

      najlepsze/najwygodniejsze tramwaje to te od bombardiera, wiecej ich zamawiajcie zamiast od pesy

      • 17 4

      • Wygodne to one są, ale dla kogoś kto zaczyna i kończy podróż na pętli. W połowie trasy nie idzie do nich wejść, bo ktoś ustawił foteli jak w samolocie.

        • 8 11

      • niech zamawiają polskie z Pesy

        • 5 7

      • (1)

        O czym ty pierd.... człowieku? Próbowałeś do tego syfu się dostać z bagażem? Nawet zwykłym plecakiem??? Nie dość że w poprzek wejścia poręcze, brak uchwytów to jeszcze nie można położyć nic pod siedzenie bo tam zbiorniki na piasek. I mam nadzieję że ci kiedyś ściśnie nogę w kostce przy wsiadaniu bo się nagle zator zrobi a motorniczy zamknie drzwi.

        • 3 9

        • a w Pesie, to niby gdzie bagaż? liczba miejsc tragiczna a te które są, wyłażą nogami na współpasażerów

          poza tym, małe, źle ustawione okna, pozaklejane szmatami "pesa" i reklamami bzdur ZKM

          • 8 1

      • masz rację Michał!

        • 3 2

    • Brawo!!, ze na to nikt wsześniejszych nie wpadł (2)

      Zmiana nazwy strzał w dziesiątkę decyzja dziesięcioleci.

      Prezes powinien dostać premie za wprowadzanie strategicznych zmian.

      Proponuje aby cała zmianę obsługiwala firma blisko powiązana z prezesem wtedy prezes mógłby wszystkiego dobrze sam dopilnować.

      • 11 4

      • (1)

        zmiana nazwy niesie za sobą dość spory koszt, czy się opłaca?

        • 2 0

        • Prezesowi się opłaca

          jemu to wszystko się opłaca jak nie z jego kieszeni idzie a przy okazji jakiś wałek można zrobić.

          Niech pokaże oświadczenie majątkowe przed objęciem funkcji prezesa z uwzględnieniem liczby kont bankowych.

          • 1 0

    • Pan z PO

      • 2 1

    • czekamy na nią

      • 0 0

    • Złodziej za złodzieja POzamiatane

      • 0 0

  • (11)

    Brawo! Lisicki prezesem, a w radzie Trykosko i Blacharska. W Gdańsku na układy nie ma rady.

    • 508 31

    • czy w PL nie ma mlodych specjalistow spoza polityki na takie stanowiska ? (2)

      ci ludzie to jakas klika przeciez jakby juz innych ludzi nie bylo w PL.

      • 71 2

      • A z czego będą żyły różne gnidy, na widok których gdy były u władzy ludziom włączał się odruch wymiotny?

        Nagroda za arogancję, głupie pomysły i chamstwo musi być ;-) Koledzy nie dadzą skrzywdzić.

        • 53 2

      • a jaka rożnica

        A śmiejemy się z PIS, robią to samo.

        • 24 4

    • 25 lat prezesem, no nieźle

      mój mąż z zawodu jest prezesem; trzeba na taką treść zmienić tę wypowiedź

      • 26 2

    • jeszcze takie stanowisko Budyń musi znaleźć Grzelakowi (1)

      nagroda za strefę parkingową jakaś musi być

      • 42 2

      • pan Trykosko w RN? też bidulek nie ma z czego żyć?

        powinien być zakaz dorabiania dla emerytów.
        młodzi Polacy wyjechali za chlebem, dorabiają inne kraje, bo stare pryki muszą nadal okupować stanowiska.

        • 38 1

    • (2)

      Trysko też już powinien sobie odpuścić...
      i wpuścić kogoś młodego, zdolnego, bez układów.
      Tak wiem
      To utopia w Polsce

      • 32 1

      • akurat wpuszczą kogoś pomiędzy siebie,

        znasz powiedzenie, kiedy świnia odejdzie od koryta?

        • 23 2

      • No i konieczniecznie z takimi samymi umiejętnościami.

        • 2 0

    • ciekawe czy prezes Zgliszczyński zapłacił już za naprawę służbowego auta? (1)

      • 17 2

      • A słyszałeś kiedyś o ubezpieczeniach ?np.AC?

        • 7 5

  • no to pozamiatane :D (2)

    trzeba kupować samochód :)

    • 317 31

    • Chyba cie pogrzalo. Teraz kiedy akcyza i oc ida wgore to jest chyba najgorszy moment na auto

      • 5 17

    • lub as taxi ;)

      • 6 1

  • zmiany zmiany (21)

    Zastanawiam sie tylko w jakim celu i ile bedzie kosztowała spólkę zmiana nazwy . Nowe logo itd ?

    • 425 17

    • Koszta (2)

      oj dużo, nowe loga na samochodach, papiery firmowe, wizytówki

      • 77 1

      • Zmiana nazwy Największa głupota (1)

        czemu ta zmiana nazwy ma służyć? Celem firmy jest zapewnienie przewozu osób na terenie Gdańska i okolic i tego proszę się trzymać.

        A może nowy prezes chce wejść na rynki Europejskie albo Światowe? taka ekspansja Gdańskich Autobusów i Tramwajów.

        Chciałbym zobaczyć wyliczenia kosztów zmiany nazwy.

        • 52 1

        • Każdy idiotów zaczyna od zmiany logotypu i nazwy.

          • 18 0

    • (2)

      W celu prywatyzacji zysków i nacjonalizacji strat. Mam nadzieję, że pomogłem.

      • 61 6

      • I pis

        • 4 3

      • no niestety masz rację! tylko czemu oni to robią? pazerność, głupota?...

        • 2 0

    • kolega ma firme,zaprojektuje ,wydrukuje i zgarnie 200,000zl... (1)

      • 82 2

      • chciałam napisać to samo

        • 34 1

    • Zajmie się tym firma Kijowskiego. Ma bardzo duże doświadczenie w branży informatycznej i atrakcyjne ceny.

      • 71 9

    • Koszty są ogromne i nikt o nich nie pisze (3)

      dotkną wszystkie autobusy, tramwaje, przystanki i rozkłady, tablice SIP, nawet naklejki na automatach. Na to kasa jest.

      Na to, aby godnie zapłacić pracownikom komunikacji, walczących z nieodśnieżonymi przez ZDiZ drogami i próbujących dowieźć ludzi do pracy - nie ma.

      Ciekawe, czy ktokolwiek podziękował kierowcom za koszmarne warunki pracy w ostatnie dni.

      • 93 3

      • (2)

        Przecież to ich praca, w ramach podziękowań dostają wynagrodzenie

        • 3 28

        • To jest zapomoga (1)

          A nie 'wynagrodzenie'

          • 15 2

          • Ile zarabiają ?

            • 2 0

    • To dopiero początek. Wkrótce się dowiecie. Firmy od grafiki logo,szyldów, papierów firmowych, pieczątek, wizytówek i gadżetów firmowych już wymieniają samochody na poczet tego, co wkrótce zarobią. Co ciekawe kalendarze wydrukowali już z nowymi nazwami. Na razie trzymamy w szafach.

      • 58 2

    • (1)

      Zmiana logo zeby ich znajomi zarobili na drukowaniu nowych naklejek itp itd. Zmiana logo nie poprawi komfortu podrozy a kasa w bloto-a kto za to placi? "Ja place, pan placi, i tamta pani placi..."

      • 37 1

      • Trzeba będzie też zrobić zupełnie nową stronę

        bo nowe logo to nowa wizualizacja i obecny layout nie będzie pasował.

        • 14 1

    • Podwyżka cen biletow (1)

      To pewnie bedzie kolejny krok...

      • 19 0

      • to domena

        ZTM-u.....mylisz pojęcia

        • 2 1

    • Po co nam nowa nazwa?! (1)

      Otóż to! Nikt nie wie po co, więc nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi ta nazwa? Ona odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest nazwa na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tą nazwą? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest nazwa społeczna, w oparciu o sześć instytucji!
      Pamiętajcie.. Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach

      • 13 0

      • Zupełnie jak w Gdyni :)

        • 2 1

    • 110 tys. zł

      • 0 0

  • no to (3)

    teraz ten pan rozlozy komunikacje na lopatki.Pokazal co "potrafi" bedac vickiem prezydenta,ot taka"dobra zmiana"po gdansku.

    • 348 20

    • Szpilek gdzie jesteś???

      Wracaj

      • 5 12

    • On był gaciowym prezydenta na vicka trzeba sobie zasłużyć

      • 13 2

    • A co takiego pokazał?

      • 2 7

  • tzw. szambo gdańskie. (1)

    Smutne to.

    • 331 20

    • AAA Logo zaprojektuję! Duże doświadczenie! Wysokie ceny! Specjalizuję się w usługach dla samorządów. Wiem co i jak! Będziecie państwo zadowoleni!

      • 5 0

  • Teraz wymienić Dobaczewskiego i bedzie gites majones (7)

    Strona internetowa ztm jak z lat 90tych a Dobaczewski nic nie robi.

    • 117 15

    • ten ZTM to jakaś paranoja (2)

      Słyszałem taki tekst:
      Po co jest dyrektor w ZTM
      - żeby nic nie robić bo i tak już zostało jemu kilka lat do emerytury.

      Może czas najwyższy i tam zrobić zmiany?

      Wielu urzędników woli nie wprowadzać zmian bo i po co skoro wg nich jest dobrze.

      • 21 6

      • Pan Dobaczewski potrafi marnować nasze pieniądze (1)

        wystarczy pisać w wyszukiwarkę hasła gdanski-ztm-pozwany-do-sadu-blad-urzednika-wart-milion

        • 5 0

        • myślisz, że każdy dyrektor zna się na księgowości i rozliczeniach?
          wątpię, ludzi ma od tego przecież

          • 0 0

    • a co chcesz sie na stanowisko wbić (1)

      • 1 5

      • a może chce; jak jest dobry,-a to niech próbuje

        • 6 0

    • strona jest dobra
      ma być czytelna
      i przyjazna dla starszych ludzi!

      • 4 4

    • Nie martw się o stronę internetową, Kijowski zrobi nową.

      • 13 3

  • Zmiana nazwy? (4)

    Znowu jakaś firemka zgarnie pół bańki za nowe logo.

    • 338 9

    • Może będzie jakiś konkurs... (1)

      Uczciwy.

      • 0 4

      • Raczej rodzinny konkurs,

        już daleko nie trzeba będzie szukać.

        • 5 0

    • firma - znajomi królika

      • 4 0

    • Niech żyje wolny rynek! Ja zaprojektuję!

      • 1 0

  • Ten pan lubi zmiany zwłaszcza te związane z podwyżkami np. CZYNSZÓW! (3)

    No i swoi zawsze spadną na stery łapy. Co on zrobił w ZKM przez ten czas?

    • 279 15

    • 2008 rok Lisicki wyrżnął kilkuset rzemieślników podwyżkami czynszów za lokale,Podwyżki były nawet 1000% (2)

      • 46 2

      • No to sie tow. Lisicki wykazal

        na froncie walki rewolucyjnej z wrogami klasowymi. Wiec i awans sluszny.

        • 2 1

      • przypomnieć należy

        ile lag wcześniej ci rzemieślnicy płacili groszowe stawki. ja rozumiem że rzemieślnik to pomocny typ ale z jakiej paki wszyscy mamy się dokładać do tego że on ma zakład w centrum?

        • 1 0

  • a zarobki jakie? (9)

    Czy takie jak w Gdańskich Melioracjach? Pamiętacie jak podano ile zarabia prezes.

    • 244 7

    • (1)

      Budyń dobrze wynagradza swoją mafię to już jest ośmiornica

      • 49 3

      • To samo jest w Gdyni. Zastanawiam się, przy okazji których wyborów samorządowych trójmieszczanie pójdą po rozum do głowy i podziękują obecnym układom. 2220?

        • 7 1

    • Czeba byo sie uczyć (6)

      Też miałbyś szanse na etat Prezesa. A teraz łopata i heja

      • 4 24

      • Gwarantuję ci, że jest nawet tu na forum mnóstwo osób mających o wiele wyższe kwalifikacje niż Lisicki. (5)

        • 36 0

        • A znają Kogoś? nie znają? to niech spadają (4)

          • 14 1

          • No to "uczyć się" czy "znać"? Zdecydujta się ludzie. (3)

            • 8 1

            • musisz się nauczyć tego, kogo trzeba znać i poradzisz sobie (2)

              • 7 0

              • nie tylko znać, a posmarować (1)

                • 6 0

              • kto smaruje ten jedzie - powie ci to każdy mechanik!

                • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane