• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszają konsultacje w sprawie Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej

Mariusz Kurzyk
18 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej swój początek miałaby na skrzyżowaniu Obwodnicy Trójmiasta z ul. Morską w Gdyni. Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej swój początek miałaby na skrzyżowaniu Obwodnicy Trójmiasta z ul. Morską w Gdyni.

Ruszają konsultacje w sprawie przebiegu Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej (OPAT). - Ta trasa na pewno powstanie - zapewnia prezydent Gdyni, Wojciech Szczurek. Problem w tym, że wciąż nie wiadomo kiedy.



Kto powinien sfinansować budowę OPAT?

OPAT to 14-kilometrowa droga, która ma zaczynać się na przedłużeniu Obwodnicy Trójmiasta. Miałaby odciążyć ruch tranzytowy na drodze krajowej nr 6, między Gdynią a Redą, a także usprawnić ruch w kierunku Helu.

- Obwodnica Trójmiasta, która kończy się w Chyloni przy ul. Morskiej, nie rozwiązuje problemów komunikacyjnych całej aglomeracji - przyznaje Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. - Widać to zwłaszcza w wakacje. Obwodnica korkuje się na coraz dłuższym odcinku, także z uwagi na duży ruch w kierunku Helu. Myślę, że budowa OPAT może być jednym z ważniejszych wyzwań komunikacyjnych dla całego Trójmiasta.

Obwodnica ma przebiegać przez Gdynię, Kosakowo, Redę i Rumię. Wszystkie te gminy (a także samorządy Wejherowa, Pucka, Władysławowa i Helu oraz Województwa Pomorskiego) współfinansują prace projektowe. Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) zostanie przygotowane na kwiecień 2010 r. Będzie opisywać wpływ inwestycji na środowisko, zawierać rozwiązania techniczne oraz ocenę kosztów.

W przyszłym tygodniu rozpoczną się konsultacje społeczne w sprawie przebiegu trasy. - Będzie to pierwsze z dziesięciu spotkań, jakie zorganizujemy z mieszkańcami terenów znajdujących się w najbliższym sąsiedztwie planowanego przebiegu obwodnicy - mówi Dorota Jesionek z Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa, które koordynuje cykl konsultacji. - Na podstawie opinii mieszkańców przygotowany zostanie raport, który pomoże w podjęciu decyzji o budowie OPAT.

Pierwsze konsultacje odbędą się w najbliższą środę, 25 lutego o godz. 17, w auli Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni. Organizatorzy spotkania mają świadomość, że mieszkańcy mogą być zaniepokojeni planowaną inwestycją.

- Jeśli ktoś mieszka w Chyloni, w bloku, na 6 piętrze, to nie powiem mu, że będzie miał ciszę i spokój, bo to nieprawda - przyznaje Grzegorz Długosz z firmy WYG International, która tworzy STEŚ. - Zamierzam przedstawić mu jednak inne korzyści. Jakie? Mniejszy ruch na ulicy Morskiej, ekrany tłumiące hałas i odcinające spaliny. Poza tym droga znacznie skróci mu dojazd na plażę do Władysławowa, czy Juraty - wystarczy wjechać na węźle z ulicą Morską i w kilkanaście minut dostanie się na półwysep.

Samorządy mocno zaangażowały się w przygotowanie projektu OPAT, ale droga nie powstanie bez pieniędzy z budżetu państwa. Decyzja w sprawie OPAT, trasy niezwykle ważnej nie tylko dla mieszkańców Trójmiasta, należy więc do władz centralnych: ministerstwa infrastruktury oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Koszt budowy trasy szacuje się na 1,1 mld zł.

Proponowane warianty OPAT różnią się przede wszystkim przebiegiem trasy na terenie Redy


Choć OPAT to przedsięwzięcie niezwykle poważne, wśród użytkowników internetowych forów dyskusyjnych wywołuje też uśmiechy i docinki. Powód? Jedna z najdłuższych w polskim internecie nazw domen: www.obwodnicapolnocnaaglomeracjitrojmiejskiej.pl. Adres długi, ale użyteczny i warty zapamiętania.

Miejsca

  • WSAiB Gdynia, Kielecka 7

Opinie (172) ponad 10 zablokowanych

  • (7)

    Domena wymiata :D

    • 39 5

    • hahaha (1)

      www.macienaprawdeniesamowitadomenenormalniepozazdrosici.pl :)

      • 11 2

      • faktycznie domena wymiata :)

        • 0 0

    • (1)

      ALE TY NIE WYMIATASZ KOLEŚ WIESZ?!

      • 1 18

      • Pierdziuszku zjedz pączka i się uśmiechnij

        • 1 1

    • www.opat.pomorze.pl jest wolna i jakoś by wyglądała :)

      • 7 0

    • Ciekawe...

      Bo już we wrześniu 2007 miałam w ręce projekt obwodnicy Północnej, który dostałam w urzędzie w Redzie.. Skoro projekt jest, to co oni chcą teraz uzgadniać z mieszkańcami?

      • 0 3

    • jo

      no bo po co np.

      www.opat.gdynia.pl

      • 0 0

  • do roboty

    • 11 5

  • .

    wrescie coś kombinują;] korki w lato że ból głowy

    • 15 4

  • berlinka free (3)

    proponuje odbydowac berlinke zostala wytyczona i sa gotowe plany 70lat temu

    • 22 2

    • (1)

      Berlinka nie spełnia dzisiejszych wymagań - przede wszystkim pod względem zbyt ciasnych zakrętów.

      • 5 4

      • ta jasne polowa drog krajowych nie spełnia nawet tamtych standardów

        • 10 4

    • niestety

      ale malo kto slyszal o "Berlince" a szkoda, bo to dobre plany

      • 1 0

  • brawo nasza wielka GDYNIA (9)

    jak w temacie

    • 17 36

    • raczej brawo MAŁE TRÓJMIASTO, a nie śledziownia (1)

      raczej brawo MAŁE TRÓJMIASTO, a nie śledziownia

      • 14 10

      • małe 3miasto

        zgadzam się brawo małe 3 miasto

        • 8 3

    • nie bądz śmieszny koleś nie bądz śmieszny....

      • 0 6

    • Gdynia ma Seneszn (2)

      trzeba byc niepowaznym i nieodpowiedzialnym by na taka durna babe glosowac!!

      • 4 3

      • Joanna Senyszyn z domu Raulin od lat 70-tych do rozwiązania działała w PZPR. (1)

        • 1 0

        • Wstydzę się za nią, ale cóż...

          • 0 0

    • zakompleksiony gnojek z gDYNI:))) (2)

      • 1 1

      • Kompleksy to akurat z ciebie wyłażą... (1)

        • 0 1

        • Już się ładnie podpisdałeś.

          Mama tak do ciebie woła? :)

          • 1 1

  • Ciekawe, czy myślisz, ze dla Twojej dziewczyny również byłeś tak samo pierwszym :-)

    • 0 0

  • taa gdynia i jej drogi (2)

    jak to zwykle w gdyni, kilka dekad beda budowac
    zaczna z wielkim rozmachem, a skoncza w innym ustroju ;D
    ahh ten szczurek...

    • 15 24

    • NO KRETYN DO POTĘGI

      wielki znawco polityki Szczurka!!!! chyba Ci się w główce poprzestawiało!!!!!!!!!!! które z miast w naszym kraju rozwijają się tak szybko jak Gdynia?(oprócz Wrocławia?) aha a jak Ci się nie podoba geniuszu to przeprowadż się do Gdańska---->jedna wielka zakorkowana KUPA!!!!!! :)

      • 5 1

    • ale budują! w Gdańsku niestety tylko planują- miasto Kononowicza :)

      na koniec wielkich planów jest zawsze stwierdzenie- odłóżmy to na potem a mieszkańcy protestują przeciwko każdej drodze

      • 0 1

  • Wariant (4)

    Mi się najbardziej podoba wariant E, jak wg was? ;)

    • 6 11

    • tylko szkoda , ze nie wzieli pod uwage w wariancie B i E ze w miejscu trasy buduje sie wlasnie osiedle semeko

      • 4 0

    • specjalista? (2)

      przecież wybór poszczególnych wariantów to nie kwestia upodobania tylko badań, znasz ich wyniki. chyba nie wiec nie udawaj że masz w tej kwestii zdanie

      • 2 1

      • To przeniosa Semeko (1)

        ja nei widze problemu. Ludzi wysiedlą, a potem osiedle wyburzą. Wolno im jak zechcą. Kogo jakieś tam Semeko obchodzi? My chcemy dróg, a mieszkanie można kupić gdzie indziej.

        • 1 0

        • A jezioro damy tutaj !

          No i warto rzeczkę Redę odsunąć o parę kilometrów

          • 0 0

  • www.obwodnicapolnocnaaglomeracjitrojmiejskiej.pl - to jakiś żart? do tego ten skrót - OPAT , mówi sam za się! (2)

    jw

    • 9 10

    • oto dlaczego

      • 0 1

    • a co, wolisz PRAŁAT ???

      • 6 1

  • co to są wyznania trójmiejskie!?!?! (5)

    Myślę, że budowa OPAT może być jednym z ważniejszych wyznań komunikacyjnych dla całego Trójmiasta.

    Czy ktoś może mnie oświecić co to są wyznania trójmiejskie!?!?

    • 1 6

    • nie wiesz??:/

      no ze ja np. jestem z gdyni i mówie koledze z sopotu że dostałem jedynkę z polskiego i że moja dziewczyna nie chce się ze mną spotykać. Opcjonalnie mogę powiedzieć to komuś z gdańska.Ogólnie ilość kombinacji wyznań trójmiejskich wylicza się z wzoru n! gdzie n= ilość miast w trójmieście

      • 6 0

    • oj się czepiasz...
      Ja się już przywykłem do takich kwiatków w artykułach pojawiających sie na tym portaliku. Pismaki szybko na kolanie coś sklecą, a jak ktoś zwróci uwagę to się szybko ten komentarz usuwa i poprawia błąd, żeby wstydu nie było. Bo to jest wielkie wyznanie(wyzwanie), przeczytać co się napisało zanim się to opublikuje...

      • 1 0

    • na plaże do Karwin

      to dopiero kwiatek

      • 2 0

    • to źle myślisz (1)

      w zasadzie to tylko kwestia wygody i ewentualnie przeniesienia korków z chylonii do redy w sezonie letnim

      • 1 1

      • Reda w sezonie jest jednym wielkim korkiem

        To byłoby raczej przedłużenie korków z Redy na całą Rumię

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane