• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spotkania z mieszkańcami nt. Trasy Kaszubskiej

Maciej Naskręt
2 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Trasą Kaszubską pojedziemy najszybciej w 2019 r. Trasą Kaszubską pojedziemy najszybciej w 2019 r.

W listopadzie i grudniu mieszkańcy miejscowości położonych przy planowanej Trasie Kaszubskiej będą mogli zapoznać się szczegółowo z planami tej inwestycji. W Gdyni konsultacje odbędą się 18 grudnia.



Czy uczestniczysz w spotkaniach związanych z realizacją inwestycji w sąsiedztwie?

Rusza akcja informacyjna na temat budowy Trasy Kaszubskiej. W listopadzie i grudniu odbędą się spotkania z mieszkańcami w tej sprawie. To dobra okazja, by szczegółowo zaznajomić się nie tylko z ustalonym już przebiegiem trasy.

- Spotkania z mieszkańcami będą dotyczyły przedstawienia rozwiązań projektowych na poszczególnych odcinkach drogi ekspresowej na etapie koncepcji programowej. Na spotkaniach będzie można zadawać pytania projektantom i zgłaszać uwagi. Ponadto w ciągu tygodnia od danego spotkania będzie można pisemnie przesłać uwagi i wnioski do przedstawionych rozwiązań - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Urzędnicy i projektanci zaczynają od Lęborka. Kolejne spotkania wyznaczono w Nowej Wsi Lęborskiej, Łęczycach, Szemudzie (dwa spotkania - w Szemudzie i Bojanie), Chwaszczynie (gmina Żukowo) i Gdyni. Spotkania będą się odbywały przez cały listopad do połowy grudnia br.

Na tydzień przed planowanym każdym spotkaniem na terenie gminy lub miasta zostaną rozwieszone plakaty zawierające informacje o terminie oraz miejscu spotkania. Można będzie także ustalić je na stronie projektu budowy Trasy Kaszubskiej.

Przebieg Trasy Kaszubskiej. Przebieg Trasy Kaszubskiej.

Terminy spotkań z mieszkańcami

Miasto Lębork w dniu 5 listopada 2015 r. o godz. 18 w Sali Rajców (nr 101) Urzędu Miejskiego w Lęborku przy ul. Armii Krajowej 14.
Gmina Nowa Wieś Lęborska w dniu 12 listopada 2015 r. o godz. 18
Gmina Łęczyce w dniu 19 listopada 2015 r. o godz.18
Gmina Luzino w dniu 26 listopada 2015 r. o godz.18
Gmina Szemud (dwa spotkania)
Szemud w dniu 1 grudnia 2015 r. o godz. 18
Bojano w dniu 3. grudnia 2015 r. o godz. 18
Gmina Żukowo (Chwaszczyno) w dniu 10 grudnia 2015 r. o godz. 18
Miasto Gdynia w dniu 18 grudnia 2015 r. o godz. 18

64-kilometrowa inwestycja podzielona na dwie mniejsze

Trasa Kaszubska, która będzie miała kategorię drogi ekspresowej, ma mieć ok. 64 km długości. Droga będzie w przekroju dwóch jezdni po dwa pasy w każdą stronę. Dodatkowo na każdej jezdni pojawią się pasy awaryjne. Kierowcy mają podróżować tam z maksymalną prędkością 120 km/h.

Przypomnijmy, że budowa Trasy Kaszubskiej została podzielona na dwie części. Pierwsza to budowa 32-kilometrowej drogi od miejscowości Leśnice na zachód od Lęborka do miejscowości Luzino. W ramach tego przedsięwzięcia powstanie nie tylko obwodnica na południe od Lęborka, ale też pięć drogowych węzłów, czyli jadąc do Trójmiasta: Lębork Południe, Lębork Wschód , Łęczyce, Strzebielino, Luzino.

Ponadto inwestycja zakłada budowę miejsca obsługi podróżnych w Bożym Polu. Obiekt będzie miał drugą kategorię, a to oznacza, że oprócz miejsc postojowych i toalety pojawi się też stacja paliw. Natomiast na wspomnianej Obwodnicy Lęborka zostanie wybudowana ok. 1,5-kilometrowa estakada nad rzeką Okalicą.

Węzeł Wielki Kack po przebudowie w ramach Trasy Kaszubskiej. Węzeł Wielki Kack po przebudowie w ramach Trasy Kaszubskiej.
Druga część to również ok. 32-kilometrowy odcinek drogi, który zaczynać się będzie w Luzinie, a kończyć ma w Gdyni w dzielnicy Wielki Kack. Tutaj wykonawca zbuduje sześć węzłów drogowych - Szemud, Koleczkowo, rozbudowany węzeł Wielki Kack, a także od podstaw zrealizowany Węzeł Chwaszczyno, który umożliwi skomunikowanie z Obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstanie niewielki węzeł Nowowiczlińska (na Obwodnicy Trójmiasta), węzeł Rdestowa przy Polifarbie.

W miejscowości Kamień natomiast zostanie otwarte miejsce obsługi podróżnych. Obiekt będzie miał trzecią - najwyższą kategorię. To oznacza, że ewentualny najemca będzie mógł tam wybudować oprócz stacji paliw także hotel. Mniejsze miejsce obsługi podróżnych, bo pierwszej kategorii pojawi się nieopodal Sychowa.

Czytaj też: Zmiany w projekcie Trasy Kaszubskiej. Inwestycja zmieni oblicze zachodniej Gdyni

Przekrój poprzeczny przez jezdnię. Przekrój poprzeczny przez jezdnię.
Trwają przetargi

Pod koniec września gdański oddział GDDKiA ogłosił przetargi na wyżej wspomniane części. Zainteresowane firmy i konsorcja mają czas do 16 listopada na złożenie wniosków o dopuszczenie do przetargów.

Na wiosnę 2016 r. powinna być gotowa koncepcja programowa dla Trasy Kaszubskiej wraz z dokumentacją do przetargu według formuły "projektuj i buduj", którą właśnie opracowuje kosztem 7,7 mln zł firma Transprojekt Gdański.

Także na wiosnę pracownicy gdańskiego oddziału GDDKiA powinni zakwalifikować do przetargu firmy lub konsorcja zainteresowane projektowaniem i budową Trasy Kaszubskiej. Wtedy otrzymają one przygotowaną koncepcję i na jej podstawie złożą ostateczną ofertę cenową.

Prace projektowe oraz roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie powinny być ukończone w ciągu 34-37 miesięcy od daty zawarcia umowy z wykonawcą. Przy czym do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych. Kryterium oceny ofert w obu przetargach zostało określone następująco: cena - 90 proc., gwarancja - 5 proc., termin realizacji - 5 proc.

Drogą pojedziemy pod koniec 2019 r. lub dopiero w 2020 r. w zależności od zakończenia procedury przetargowej i uzyskania pozwoleń.

Budowa dróg na Pomorzu. Budowa dróg na Pomorzu.

Miejsca

Opinie (107) 2 zablokowane

  • Kropla w morzu (7)

    Czekamy na OPAT

    • 73 64

    • zdecydowanie TAK

      Zdecydowanie bardziej potrzebna jest droga wyprowadzająca ruch tranzytowy - turystyczny z Rumi i Redy, gdzie mieszka ok 70tyś ludzi zamiast autostrada do Żukowa i Kartuz, gdzie razem mieszka zaledwie 20tyś osób..

      • 14 29

    • Teraz już OPAT niepotrzebny (3)

      Cały tranzyt na Słupsk, Koszalin, Szczecin i dalej na Niemcy zostanie przerzucony na Trasę Kaszubską. Reda, Rumia, Wejherowo zostaną znacząco odciążone. Ruch na półwysep będzie odtąd płynny.

      • 29 17

      • Tak bardzo się mylisz... (1)

        Że jeszcze zobaczysz.

        • 10 8

        • Agencie z Kuźnicy

          nie jesteś pępkiem świata.

          • 9 4

      • Jaki *%:"*/% tranzyt

        Polecam stanąć na szóstce w Rumi i policzyć ile tam tranzytu. Tranzyt na zachód jest minimalny.

        • 4 2

    • OPAT wyprowadzić poza Redę ! (1)

      OPAT tak, ale nie w takiej formie. W obecnie proponowanej to obwodnica .... Rumi, zaś Redę trasa tnie i rozbija na kilka części. Jeśli ktoś chce wyprowadzić ruch na 216 ok, ale poza Redą!

      • 2 1

      • Racja!

        Racja, racja, racja!!!

        • 0 0

  • o 10 lat za poźno (6)

    jw

    • 72 10

    • (1)

      O 76 lat za późno.

      • 13 1

      • no cóż, ale kierunek jest dobry

        budujcie budujcie to będziemy was odwiedzać

        • 1 1

    • (2)

      pewnie że za późno. Na szczęście platformie już podziękowaliśmy, teraz niech pis się wykaże. osobiście wierzę że część zaległości po PO nadrobi, ale wszystkich pewnie nie, bo cudów nie ma

      • 0 10

      • Pis, kotuś, to ci zabierze finansowanie na cokolwiek w województwie tak, że przez najbliższe 20 lat nie zobaczysz tu żadnej nowej drogi. Ba, nawet kiosku nowego nie zobaczysz! Przyjdzie nam ogłaszać secesję jak Katalonia.

        • 9 0

      • Młodocianych wyborców PiS prosi się o spytanie kogoś dorosłego

        Żeby opowiedział bajkę pt. "Jak PiS drogi budował". I nie dotyczyło to tylko pomorskiego.

        • 9 0

    • za późno na co ???

      co było 10 lat temu ??
      nie zauważyłem

      • 5 0

  • a kasę skąd wezmą? (7)

    nowa władza na pomorskie nie da ani złotówki

    • 70 34

    • (1)

      miejmy nadzieję ... nie zasługujecie na nic

      • 3 37

      • To po co wchodzisz na lokalny portal? Oglądaj ten z swój - podkarpacki.

        • 32 2

    • Stara władza też tak znowu dużo nie dawała. Warto wejść w szczegóły, a nie powtarzać to co mówiła propaganda.

      • 3 9

    • nowa kasa z UE jest już podzielona

      całe szczęście, że zdążyli przed wyborami

      • 8 1

    • Spokojna twoja rozczochrana (2)

      Nowa władza g*wno zrobi. Młodocianych wyborców uprasza się o spytanie kogoś doro

      • 4 1

      • (1)

        dorosłego o bajkę pt. "Jak PiS drogi budował"

        • 3 1

        • Ktoś pamięta jak to z A1 było za czasów polaka

          Jak Jarek nie będzie chciał Kaszubskiej to jej nie będzie

          • 2 1

  • Bez sensu z punktu widzenia ekonomicznej jazdy (4)

    W te wakacje turysta na cb, na karczemkach pytal jak dojechac najlepiej do leby. Czy musi jechac w ten korek do rumii i redy. Zaczalem sie smiac :D

    Po tej mapce widze podobne mysli. Z pruszcza gdanskiego jechac na gdynie a potem na lebork. A nie lepiej kartuska w gore>zukowo>kartuzy>sierakowice>lebork?

    • 23 33

    • głupi się śmieje

      a mądry zapyta

      • 20 1

    • Johnny, nie sprzedawaj patentu jak omijać korek w Rumii/Redzie!! Jeszcze kuxwa ogłosisz jak ominąć korek w Pucku/Władku?! Takie jest odwieczne prawo natury: turyści stoją w korkach, lokalsi mykają bocznymi drogami.

      • 17 0

    • nie lepiej (1)

      jeśli będzie dwupasmówka bez radarów, to będzie szybciej, niż się tłuc po wioskach

      • 2 1

      • I pewnie jeszcze dwupasmówka prosto do Twojego łóżka.

        • 2 2

  • Niepotrzebne metry estakad. (3)

    Kto tak projektuje węzły?! Chodzi o węzeł łączący Kaszubską z Obwodnicą Trójmiasta. Łącznica z Kaszubskiej w obwodnicę na północ powinna iść na skróty zaraz obok tej w przeciwnym kierunku (odpowiednio wysoko). Nabite metry w estakady pozwolą zarobić wykonawcom a podatnikom utopić niezłe sumy.

    • 12 18

    • Niech zgadne, na imie masz Janusz, nosisz wasa i znasz sie na wszystkim, choć pracujesz jako taksówkarz

      • 14 9

    • To nie będzie dokładnie tak jak na tym rysunku (1)

      Łącznice Karwiny-Gdańsk i Chwaszczyno-Chylonia pójdą pod obwodnicą trójmiasta, a nie nad.

      • 1 0

      • Skąd ta informacja? Ostatnio na tym portalu pisali, że będą nad obwodnicą.

        • 2 0

  • A Chwaszczyno? (4)

    GDDKiA jak zwykle robi co chce.
    A tam gdzie bedzie wielki wezel, konsultacji nie bedzie.

    Chwaszczyno nie bedzie mialo wjazdu na te trase

    • 20 12

    • Też (2)

      ...będzie miało (gmina Żukowo).

      • 4 3

      • A wyjasnisz mi dwa spotkania? (1)

        Gmina Szemud i oddzielne Szemud?
        W Chwaszczynie bedzie najwiekszy wezel w polnocnej Polsce

        • 4 2

        • bo

          ...to najdłuższy odcinek na terenie jednej gminy.

          • 1 0

    • i bardzo dobrze :)

      • 0 4

  • kolejny krok w ślepą uliczkę niezrównoważonego rozwoju (8)

    Niedługo, tak jak w USA, nie będzie środków na utrzymanie przewymiarowanej infrastruktury drogowej.

    Mieszkańcy Trójmiasta będą uciekać do sąsiednich gmin przed hałasem i spalinami generowanymi przez coraz większą liczbę samochodów stojących codziennie w kilkusemetrowych korkach na dojazdach do miejsc pracy położonych w pobliżu centrum Gdańska, Wrzeszcza, Oliwy, Sopotu i Gdyni.

    • 19 42

    • Patrzyłeś na mapę (2)

      TK akurat jest po to, aby dać oddech ludziom w mieście. Obecnie cały tabor nawala przez Rumię, Redę i Wejherowo, a tak wreszcie pójdzie bokiem.

      Co do tych korków proponuje czasem wyjrzeć poza swoje koryto i zrozumiesz, że coraz więcej ludzi akurat pracuje po za centrum i dzielnicach o których piszesz.

      • 12 3

      • oddech ludziom w mieście da wprowadzenie systemu zarządzania popytem na parkowanie

        który ograniczy skłonność do korzystania z samochodów w centrum miasta.

        Oprócz tego uspokojenie ruchu i poprawa warunków chodzenia pieszo, korzystania z roweru i z komunikacji publicznej.

        Jazda samochodem na krótkie odległości (do 5 km) źle wpływa na zdrowie i pogarsza jakość życia w mieście.

        Kasa przeznaczana na przewymiarowane rozwiązania drogowe zostałaby wydana z większym pożytkiem na prawdziwie zrównoważony system mobilności w mieście.

        • 3 6

      • nowe drogi tylko przez krótki czas dają oddech

        później generują dodatkowy ruch samochodów ludzi dojeżdżających z coraz większych odległości, który powoduje, że miasto się dusi dosłownie i w przenośni.

        Ratunkiem jest jedynie budowa kompaktowych dzielnic w policentrycznych aglomeracjach połączonych wygodną komunikacją szynową.

        Taką aglomeracją mogłoby się stać Trójmiasto przy innym rozłożeniu akcentów inwestycyjnych. Drogi pseudoszybkiego ruchu to nie jest rozwiązanie.

        • 2 3

    • masz rację ale co w tym złego?

      będzie dobrze, razem z mieszkańcami przeniesie się biznes
      a to spowoduje, że nikt nie będzie miał potrzeby pchać się do centrum codziennie,
      PKM i taksówki załatwią sprawę teatru czy wieczornego wypadu do restauracji,
      wszystko idzie w dobrym kierunku

      • 3 5

    • zapewne wówczas pojawią się lewacy z wizją uzdawiania swiata na dwupedałową modłę (1)

      każą zaorać ulice i przeznaczyć je na ścieżki rowerowe (obowiązkowo wśród chodników) a na reszcie ulic będą maratony, codzienne

      • 6 3

      • Co ty malutki chłopczyku prawisz ? Myślisz, że świat normalnych krajów

        naprawisz swymi korwinistycznymi wizjami reprezentancie świata trójpedałowego ?

        • 0 1

    • W pupie byłeś i kupkę widziałeś (1)

      A nie w USA.

      • 2 1

      • Jesteś pogromcą gimbazy ? No co ty nie powiesz przedstawicielu podstawówki ?

        • 0 0

  • to ta droga co miała być (1)

    Na euro?

    • 26 18

    • tak

      • 2 0

  • Budowac trasy wokol trojmiasta i parkingi pod miastem (16)

    do Gdańska wjazd tylko dla zarejestrowanych w Gdańsku reszta parkuje pod Miastem i jedzie komunikacją publiczną.

    • 29 35

    • Kiedyś w Warszawie była podobna idea, tyle, że nie dot. samochodów. (3)

      "Pod jednym adresem" zarejestrowanych było dziesiątki osób - dziękuj komunie, że tak cię wytresowała w podobnych pomysłach.

      • 10 2

      • (2)

        Jogibabu, Jasiu:)

        • 1 5

        • ?!

          • 0 0

        • Gimby nie znajo

          • 0 0

    • z taka mentalnością, to kiedy gdańsk odda pieniądze za odbudowane po wojnie stare miasto? (3)

      a lotnisko to zadaje się w Rębiechowie jest a nie w gdańsku, więc polecisz jak opłacisz myto na rogatkach i wykupisz wizę na Kaszuby

      • 5 2

      • tu się mylisz (2)

        lotnisko leży na terenie administracyjnym miasta Gdańska.

        • 2 3

        • Teraz już tak...

          • 3 0

        • dopiero od niedawna

          • 3 1

    • Jestem za wprowadzeniem oplat dla aut z GD wjezdzajacych do gmin osciennych (2)

      tylko nie mysl, ze autostrada ominiesz takie myto, jestes dalej za swoim pomyslem?

      • 8 1

      • Po co jątrzyć.

        • 1 0

      • I vice versa.

        • 0 1

    • Zgoda (4)

      Pod warunkiem zbudowania zasieków wokół Gdańska i niewypuszczania na zewnątrz niczego z blachami GD

      • 4 3

      • Przecież miastowe zdechły by z głodu (2)

        a jaki by był płacz o dacze na Kaszubach

        • 1 2

        • Emma

          a kaszuby płakały by o swoja prace na czarno w Gdansku

          • 1 1

        • Te, mądrala, miastowe to są już wszędzie. We wsi koło Kościerzyny, gdzie mam

          domek letniskowy, mieszkańcy pędzą typowy żywot miejski. Już prawie nikt nie uprawia tam roli ani nie hoduje zwierząt (jedynie parę kur) i właściwie cała ta wieś to kościerska "sypialnia" (tam głównie mają robotę). Nawet "helloween" obchodzą.
          Spora część polskich wsi, zwłaszcza te duże to raczej miasteczka, które z automatu powinny dostawać prawa miejskie. Te które mają już więcej niż 5 000 mieszkańców, w szczególności leżące przy naszych największych miastach (Koziegłowy k. Poznania, Kozy k. Bielska-Białej).

          • 0 1

      • Poziom blach ? To jaką podstawówkę reprezentujesz ?

        • 0 1

  • rozumiem, ze beda dwie S6 (2)

    i bedzie zjazd na S6 i S6 :D

    • 6 6

    • (1)

      Wg mnie najlepiej oznaczyć starą obwodnicę jako S1, obwodnicę metropolitalną jako S7, a trasę kaszubską S6. Nie będzie żadnych problemów z oznakowaniem i uzyskamy logiczny ciąg A1/S1 oraz S7.

      • 8 2

      • od węzła wielki kack do chylonii obwodnica ma mieć obniżony status do drogi krajowej, więc nie będzie problemu

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane