• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy wizje zabudowy terenów wzdłuż Drogi Zielonej

Krzysztof Koprowski
15 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Wariant 1 zabudowy wzdłuż Drogi Zielonej. Budynki powstaną jedynie od strony Przymorza.
  • Wariant 1 zabudowy wzdłuż Drogi Zielonej. Budynki powstaną jedynie od strony Przymorza.
  • Wariant 2 zabudowy wzdłuż Drogi Zielonej. Budynki powstaną od strony Przymorza oraz częściowo po stronie Parku Nadmorskiego.
  • Wariant 2 zabudowy wzdłuż Drogi Zielonej. Budynki powstaną od strony Przymorza oraz częściowo po stronie Parku Nadmorskiego.
  • Wariant 2 zabudowy wzdłuż Drogi Zielonej. Budynki powstaną od strony Przymorza oraz częściowo po stronie Parku Nadmorskiego.
  • Wariant 3 zabudowy wzdłuż Drogi Zielonej. Budynki powstaną od strony Przymorza oraz na całej długości po stronie Parku Nadmorskiego.
  • Wariant 3 zabudowy wzdłuż Drogi Zielonej. Budynki powstaną od strony Przymorza oraz na całej długości po stronie Parku Nadmorskiego.

Jak zagospodarować tereny wzdłuż Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska, by stała się ona typową miejską ulicą, a nie jedynie "korytarzem drogowym"? Praca dyplomowa studenta PG z trzema wariantami zabudowy wzdłuż Drogi Zielonej była przyczynkiem do dyskusji o roli nadmorskiego fragmentu tzw. dużej ramy komunikacyjnej Gdańska.



Czy należy dopuścić do zabudowy wzdłuż Drogi Zielonej na terenie Parku Nadmorskiego im. Reagana?

Piotr Żelaznowski przedstawił swoją pracę dyplomową podczas nowego cyklu spotkań poświęconych zagadnieniom planowania przestrzennego "Miasto mówi".

- Proponuję trzy warianty, które oparte są na różnych systemach i wartościach. Nie daję jednoznacznej odpowiedzi, która z nich jest najlepsza, ponieważ nie jest to jeszcze ten etap rozważań. Chodzi o to, by zastanowić się, w którą stronę można pójść i co osiągnąć poszczególnymi wariantami - tłumaczy autor pracy.
  1. Pierwszy wariant zakłada zabudowę terenów znajdujących się jedynie po zachodniej stronie planowanego przebiegu Drogi Zieleni (tj. po stronie bloków Przymorza) oraz niedaleko Ergo Areny zobacz na mapie Gdańska. Z wyliczeń autora wynika, że rozwiązanie to wykorzystuje ok. 51 proc. potencjalnego obszaru pod zabudowę.
  2. Wariant drugi zakłada wykorzystanie szerokiego korytarza Drogi Zielonej oraz częściowo fragmentu Parku Nadmorskiego pod nowe budynki. Wykorzystanie potencjalnych terenów pod zabudowę to ok. 67 proc.
  3. Wariant trzeci to zabudowa obu stron Drogi Zielonej. Potencjalna zabudowa weszłaby znacznie w Park Nadmorski, wykorzystując wskaźnik zabudowy na poziomie 91 proc. Wariant ten wiąże się oczywiście z potencjalnymi największymi wpływami do budżetu miasta ze sprzedaży gruntów.


  • Parametry potencjalnych form zabudowy.
  • Parametry potencjalnych form zabudowy.
  • Parametry potencjalnych form zabudowy.
  • Parametry potencjalnych form zabudowy.
  • Parametry potencjalnych form zabudowy.
  • Parametry potencjalnych form zabudowy.
Co nie dziwi, to właśnie ostatni wariant wzbudził najwięcej emocji podczas dyskusji. Przede wszystkim ze względu na znajdujące się na terenie parku ujęcia wody.

- Zabudowa po stronie parku nie jest taka prosta. Mamy tam linię ujęć wody, z których korzystają gdańszczanie. Nie można tego lekceważyć - zwracała uwagę Jadwiga Kopeć z Polskiego Klubu Ekologicznego.
- Wiele decyzji planistycznych w samorządach podejmowana jest dość przypadkowo - na różnych naradach technicznych czy spotkaniach prezydenckich. Przedstawienie kilku wariantów jako całości zagospodarowania jest dobrym podejściem, ale niekoniecznie z zabudową parku - oceniał Łukasz Pancewicz, architekt - urbanista z Wydziału Architektury PG, członek Towarzystwa Urbanistów Polskich. - Należy raczej dążyć, by to była przestrzeń otwarta, a ponadto ewentualne prace budowlane i tak ograniczą ujęcia wody.
Z publiczności pojawił się również głos, by zamiast zabudowy po stronie Parku Nadmorskiego, odpowiednio uformować zieleń wysoką, tworzyć tym samym "zieloną pierzeję".

Sam pomysł uwolnienia części rezerwy pod inny, niezwiązany z infrastrukturą drogową cel, spotkał się jednak z pozytywnym przyjęciem.

- Jeżeli już mamy budować Drogę Zieloną, to wykreślmy rezerwę pod drugą jezdnię, ponieważ do obiecanego tylko jednojezdniowego przekroju będziemy wkrótce dokładali drugą jezdnię, gdy tylko pojawią się pierwsze korki - zwracał uwagę Karol Spieglanin, prezes stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej. - Po zmianach, które wprowadzano w projekcie Forum Gdańsk, gdzie z kilku budynków ostatecznie otrzymaliśmy jedną zwartą bryłę z obwodnicą dookoła, mieszkańcy niechętnie będą wierzyć wizualizacjom, jeżeli te nie będą poparte konkretnymi zabezpieczeniami prawno-planistycznymi.
Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?

Skoro Droga Zielona budzi liczne kontrowersje, czy nie należało przedstawić rozwiązania zakładającego całkowite porzucenie pomysłu jej budowy?

- Nie przedstawiałem wariantu zerowego, bo pewnie ta droga powstanie. Wariant zerowy, w którym zacząłbym proponować różne, może nieco szalone, wizje, mógłby się spotkać z reakcją, że jest to wyłącznie studencka fantazja, a nie takie było zamierzenie mojej pracy - wyjaśnia Żelaznowski.
Spotkanie dot. Drogi Zielonej odbyło się w lokalu Sztuka Wyboru na osiedlu Garnizon. Kolejne, poświęcone przebudowie Drogi Królewskiej, będzie miało miejsce w siedzibie FRAG-u. Spotkanie dot. Drogi Zielonej odbyło się w lokalu Sztuka Wyboru na osiedlu Garnizon. Kolejne, poświęcone przebudowie Drogi Królewskiej, będzie miało miejsce w siedzibie FRAG-u.
Obrona pracy magisterskiej "Wartość przestrzeni miejskiej i sposób jej kształtowania w dialogu społecznym. Studium zagospodarowania korytarza urbanistycznego Drogi Zielonej w Gdańsku" odbędzie się w środę 15 lutego o godz. 9 w sali 304 Gmachu Głównego Politechniki Gdańskiej zobacz na mapie Gdańska.

Kolejne spotkanie w ramach cyklu "Miasto mówi", organizowanego przez Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, zaplanowano 23 lutego o godz. 19 w siedzibie stowarzyszenia przy ul. Ogarnej 118 zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Będzie ono poświęcone przebudowie Drogi Królewskiej. Wstęp wolny.

Miejsca

Opinie (269) 9 zablokowanych

  • (38)

    Predzej śmiervi sie doczekam ,niż tej drogi . Po za tym po moim trupie . Budować droge przez park... !czy zabierając jego cześć..

    • 136 51

    • (20)

      Sumie racja bo ile lat można czekać na droge ,którs miała cześciowl odblokować dzielnice...

      • 7 16

      • Powiadam że nowa droga szybciej zakorkuję dzielnicę niż ją odkorkuję. (9)

        • 40 12

        • Wbrew temu co mowia tzw znawcy (6)

          Im wiecej dróg, im szerszych tym mniej korków.
          To jest tak logiczne ze aż zeby bolą ze jest ktoś kto roi sobie inaczej

          • 14 33

          • Jak nie jak tak (5)

            Takie same bzdury klepiecie od lat na tym forum, że nowe drogi nie odkorkują, wcześniej Kartuskiej, Podwala Przedmiejskiego,czy teraz debilne nie robienie wiaduktów na Armii Krajowej...Bo nic nie dadzą, nie odkorkują, bo nowe drogi nie odkorkowują według propagandy waszych góru.
            Jednak wasza ,tych których logika nie jest w stanie zrozumieć faktów, nie jest przykładem dla normalnych ludzi, więc zaprzestańcie czepiac się drogowców że działają.
            Nowe drogi mimo waszego oburzenia i niechęci właśnie w/w ciągi odkorkowały, wystarczy wyjść sprzed komputera i to zobaczyć.

            • 7 13

            • jak przy każdej drodze co 100 m stawiasz światła i przejścia dla pieszych to z pewnością (4)

              rozwinięte cywilizacje stawiają na oddzielenie ruchu na odrębne poziomy, a w ciemnogrodzie nadal połowa XX w...

              • 3 7

              • (3)

                Czyli szeroka droga oddzielająca osiedla od parku i zatoki i do tego z przejściami podziemnymi? Może jeszcze plaże wybetonować żebyś mógł tam samochodem wjechać? Ciemnogród to ty masz w głowie

                • 13 5

              • Tak jak napisałeś (2)

                Szeroka droga oddzielająca osiedla od parku i zatoki i do tego z przejściami podziemnymi.Ideał
                Spędzanie życia w korkach albo przepełnionych zasmrodzonych autobusach to nie moje marzenie.

                • 1 4

              • To się przeprowadź

                • 1 1

              • mozna zamieszkac w miescie i wtedy nie wszedzie trzeba jechac samochodem

                Samochody obciazaja koszmarnie budzet (budowa i utrzymanie drog) i prosze mi tu nie pitolic o wielkich zyskach z podatkow na paliwo, bo nie pokrywaja one wydatkow.

                a juz na pewno nie pokrywaja wydatkow miejskich na drogi, gdyz drogi miejskie sa budowane pieniedzy pochodzacych z podatkow lokalnych. Akcyza i podatki w paliwie trafiaja do budzetu centralnego.

                • 0 0

        • przepustowość (1)

          Z pewnością odkorkuje dzielnicę upchana na siłę nowa zabudowa!

          • 15 2

          • a żebyś wiedział

            o ile będzie to zabudowa zróżnicowana funkcjonalnie, przez co dzieciaki nie będą dowożone 20km do szkoły a na zakupy Janusz i Graża nie będą jechać 30km "bo 15 groszy oszczędzę a dzieciaki bedom miały wycieczkie"

            • 7 2

      • chyba spoteguje korki chciales napisac

        • 12 5

      • NIC SIĘ NIE ZMIENI. (8)

        Jeżeli nie będzie dwu pasmowej drogi to nic się nie zmieni i samochody będą stały nadal w korku. Po to wydawać kasę żeby nic nie zmienić i za 3 lata nowa ekipa znowu wykładała kasę na dobudowanie drugiego pasa to zupełny nono sens.

        • 10 4

        • jak bedzie dwupasmowa, to sie zmieni (7)

          na gorsze.

          Nie rozwiaze sie juz problemow komunikacyjnych kolejnymi drogami. Ludzie nie chca jechac od tunelu (pod martwa Wisla) do tunelu (pod pacholkiem), ale gdzies konkretnie do miasta.

          I te drogi w miescie sa zapchane. Budowa dodatkowych dojazdow nie rozwiazuje problemu, ale go zwieksza.

          Jesli ktos mialby zamiar jechac na trasie tunel-tunel to znaczy, ze jest to podroz tranzytowa, a srodek miasta i dzielnice mieszkalne + okolice najwiekszego parku i plazy nie sa wlasciwym miejscem na trasy tranzytowe.

          Wniosek:
          Droga Zielona w proponowanym ksztalcie przynosi wiecej strat niz zyskow. Zyskaja glownie ci, ktorzy w Gdansku nie mieszkaja (turysci z Warszawy dostana lepszy dojazd do Sopotu, do ktorego powinni przyjechac pociagiem, bo Sopot tez z gumy nie jest) i firmy budowlane.

          Gdansk dostanie trase eksterytorialna za ktora jednak beda musiec placic mieszkancy. Dodatkowo zmarnuje sie fantastyczny potencjal tej czesci miasta. Na terenach miedzy Nowym Portem, Letnica, Wrzeszczem, Brzeznem i Zaspa mozna zmiescic dzielnice wielkosci drugiego Wrzeszcza! Spokojnie moze tam zamieszkac 50-70 tys ludzi. Blisko centrum, blisko moza, blisko istniejacej infrastruktury.

          Zbudujmy tu miasto, nie obwodnice. Prosze :)

          • 10 4

          • Bajania o czymś co nie istnieje (6)

            Zamiast bajań o tym co być powinno proponuję wrócić do rzeczywistosci.
            " Ludzie nie chca jechac od tunelu (pod martwa Wisla) do tunelu (pod pacholkiem), ale gdzies konkretnie do miasta."
            No właśnie ludzie chcą dostać się do tunelu i dlatego stoją w korku bo zbudowano dwu pasmową drogę w tunelu a przed już nie.
            "I te drogi w miescie sa zapchane. Budowa dodatkowych dojazdow nie rozwiazuje problemu, ale go zwieksza."
            Czyli jak drogi są zapchane a ludzie nadal kupują samochody to nie należy tych dróg udrażniać tylko zostawić jak jest niech sobie stoją tak?
            "Jesli ktos mialby zamiar jechac na trasie tunel-tunel to znaczy, ze jest to podroz tranzytowa, a srodek miasta i dzielnice mieszkalne + okolice najwiekszego parku i plazy nie sa wlasciwym miejscem na trasy tranzytowe."
            Naj zabawniejsza cześć bajań. No ale ten tunel już jest taka jest rzeczywistość obrażanie się na nią i udawanie że jej nie ma jest słabym pomysłem może lepiej udrożnić ruch na drogach gdzie nie jest drożny niż pisać bajania o tym że jest źle. No jest każdy to wie. Ale tunel zbudowano i teraz stojące w korku pojazdy produkują spaliny czyli co mają zatruwać dalej czy obrazimy się na nie i zamkniemy oczy. Poproś znajomych by pozbyli się samochodów jak będzie o połowę mniej w pomorskim nie będzie trzeba budować tylu dróg.
            Za to twój wniosek jest spóźniony o 15 lat teraz już tunel jest i samochody stoją w korku takie rozważania miały sens 20 lat temu dziś lepiej wrócić do rzeczywistości niż się na nią obrażać i pisać że tak być nie powinno co z tego tak jest.
            Już jest tu korek a ty chcesz jeszcze sprowadzić tu 50-70 tyś ludzi czyli co najmniej 20 tyś samochodów więcej a dróg nie chcesz tu budować to jak ci ludzie będą się przemieszczać?? Czy może w wolnym kraju zabronisz ludziom kupować i korzystać z samochodów bo ty masz wizję miasta z 18 wieku gdzie nie było dróg szybkiego ruchu w miastach?

            • 3 3

            • "Czyli jak drogi są zapchane a ludzie nadal kupują samochody to nie należy tych dróg udrażniać tylko zostawić jak jest niech (5)

              Jak sie utyje to nie nalezy kupowac nowych spodni, tylko isc na diete.

              Rozsadne budowanie miasta. Chocby to, co napisalem na temat tej nowej dzielnicy. Zamiast mieszkac na koncu swiata i byc zmuszonym dziennie spedzac 2h w samochodzie mozna mieszkac w miescie, miec blisko do szkoly, sklepow i urzedu. Do pracy pojechac 2km rowerem albo 3 przystanki tramwajem.

              Niewielki procent ludzi nadal bedzie musial jezdzic samochodem, ale jesli samochodow na drodze byloby 30% mniej korki przestalyby byc problemem. Mozna to zaobserwowac w ferie / wakacje. Wystarczy, ze ludzie nie woza swoich dzieci do szkol i od razu miasto odetkane.

              Nie mozna patrzec na problemy miasta pod katem tylko jeden drogi. Miasto to wielki zywy organizm i konieczne jest aktywne kreowanie miasta, a nie tylko pasywna reakcja na to, co juz jest. Budowa szerokiej drogi jest najprostszym i najdrozszym rozwiazaniem. Budowa miasta jest duzo trudniejsza, ale bardzo oplacalna.

              • 4 2

              • Bajania na tematy ogólne. (2)

                "Rozsadne budowanie miasta. ...."
                Jako człowiek złośliwy do tego akapitu dodam że wszyscy powinni mieć dobrych rodziców a ci rodzice zdrowe mądre dzieci te dzieci blisko do szkoły a ci rodzice blisko do dobrze płatnej pracy by po niej jak najwięcej czasu spędzać z rodziną. Pięknie by to było ale żyjemy w konkretnym miejscu w konkretnej rzeczywistości a artykuł dotyczy konkretnych rozwiązań wokół planowanej inwestycji. A miasta należy zawsze budować rozsądnie. 100%
                " ale jesli samochodow na drodze byloby 30% mniej korki przestalyby byc problemem... "
                A jeśli było by o 55% mniej samochodów to było by jeszcze lepiej a gdyby było 60% mniej ludzi chorujących na wszystkie choroby a na nowotwory o 42% mniej to było by lepiej. NA PEWNO.
                Tylko że Gdańszczanie kupują coraz więcej samochodów no takie niedobre mamy realia powinno być inaczej ale jest tak i samochodów będzie przybywać co roku będzie więcej nie mniej.
                "Nie mozna patrzec na problemy miasta pod katem tylko jeden drogi. ... "
                Nie można też problemów rozwojowych miasta i mieszkańców odrywać od rzeczywistości i twierdzić że gdyby coś było inaczej to było by lepiej.
                Pewnie tak. Tylko rzeczywistość jest inna. Przekonaj swoich znajomych sąsiadów do pozbycia się samochodów to może doprowadzisz do tego że kiedyś będzie lepiej bo będzie coraz mniej samochodów w mieście ale dziś jest inaczej i zaklęcia typu "Budowa miasta jest duzo trudniejsza, ale bardzo oplacalna."
                To nic innego jak pustosłowie na tematy ogólne a nie sposób załatwienia sprawy.

                • 3 2

              • (1)

                A ja proponuję, żebyś jako człowiek złośliwy nie pisał na tym forum

                • 1 0

              • OK.

                Bo ty jak każdy faszysta wiesz lepiej kto powinien a kto nie pisać na tym forum.

                • 0 1

              • Ideały (1)

                Piękne ideały... Tylko że Gdańsk to nie Kopenhaga i nie mamy tu świetnie działającego, taniego transportu miejskiego. Nie wystarczy mieszkać w mieście żeby móc się pozbyć auta - nawet jakby ktoś chciał. Są w dalszym ciągu dzielnice "gorszej kategorii" które są bardzo źle skomunikowane i tak np mieszkając w Brzeźnie, żeby się dostać bezpośrednio w okolicę Hali Olivii w mniej niż kwadrans, trzeba niestety jechać samochodem. Można ewentualnie rowerem (ścieżek mamy dużo) ale nie zawsze jest to najbardziej optymalne rozwiązanie.

                Generalnie popieram ideę zdrowego, zrównoważonego miasta, ale u nas jest tak źle, że musiałoby chyba minąć 100 lat mądrego zarządzania żeby to zmienić, a na problemy istniejące trzeba reagować już teraz, adekwatnie do istniejącej sytuacji.

                • 0 0

              • Drogi urban loverze

                Zatem zamiast poprawiac komunikacje miejska bedziemy dalej topic miliony (a w tym wypadku to juz MILIARDY) zlotych na realizacje wymyslow, ktore dawno zbankrutowaly?

                Gdansk to nie Kopenhaga, to prawda, jednak akurat pas od zatoki do wzgorz morenowych ma duze predyspozycje do tego, aby stac sie zwartym miastem. Takim z parkiem, drogami, chodnikami i sciezkami rowerowymi. Dobrze zaplanowana siecia tramwai oraz odpowiednimi wezlami przesiadkowymi.

                Wiem, to jest trudniejsze. Latwiej jest wydac miliardy na glupie i szkodliwe projekty i jakos sie bedzie zyc. Ale czy chcemy miec wlasnie takie miasto? Rozlane, poprzecinane eksterytorialnymi drogami?

                Kolejne przyklady drog: Wajdeloty, Lakowa czy Stagiewna pokazuja, ze chyba jednak nie. Gdziekolwiek da sie ludziom dobrej jakosci przestrzen miejska to nagle nie potrzebuja samochodow.

                Nie mowie, ze to, co tu sie proponuje jest idealne. Ale to chociaz spojrzenie z innego kata na zagadnienie urbanistyki. Mowienie o budowie drog tylko pod katem technicznych parametrow tych drog to blad w miescie. Takie podejscie moze sie sprawdzic na autostradzie, ale miasto to cos wiecej niz droga i budynki. To caly, bardzo delikatny organizm.

                • 1 0

    • ...

      A dziadobudy, chaszcze, resztki po jakiś altankach, menelskie miejcówy, które leżą w wielu miejscach w śladzie drogi zielonej też Ci się podobają?

      • 12 5

    • Największa słabość. (14)

      Największa słabość tego projektu to BRAK DROGI DWU PASMOWEJ.
      To jest szalony pomysł. Jedno pasmowa droga to jest obecnie i samochody stoją w gigantycznym korku. Teraz jest pomysł przedłużenia tej drogi a zatem będzie więcej miejsca by korek był jeszcze dłuższy. Zamiast zrobić dobrą drogę o dwóch pasach w każdym kierunku która była by rozwiązaniem zdecydowanie bardziej ekologicznym i zdecydowanie poprawiającym sytuacje. No to za duże pieniądze budujemy drogę która nic nie zmieni przesunie tylko korek o kilometr w stronę Żabianki i spowoduje że jeszcze więcej samochodów będzie mogło w tym korku stać. A stojące w korku pojazdy których z roku na rok przybywa i będzie przybywać będą produkować jeszcze więcej spalin na osiedlach na Przymorzu.
      Gorszego pomysłu na nową drogę dawno nie widziałem.

      • 12 10

      • stanie (12)

        W korku przyczynia się do powstawania smogu. Ekologm powinno zależeć aby powstawały nowe drogi najlepiej 2 pasmowe bo tylko na nich można zrobić bus pasy , w innym przypadku Budowa nowych domów i 1 pasmowych dróg zatka wszystko na amen

        • 6 4

        • jazda samochodem, nie stanie w korku (7)

          zapraszamy do tramwaju, pociagu albo na rower jesli tak bardzo lezy Panu na sercu dobro nas wszystkich i jakosc powietrza, ktorym oddychamy.

          • 6 4

          • do komuny zbiorowej? z syfem, brudem, hałasem + gwarantowane spóźnienia gratis? (2)

            • 5 4

            • za to w korku swieze powietrze, cisza i spokoj

              Dodatkowo - zawsze na czas :D

              • 2 0

            • Szlachta zbiorową komunikacją się nie rozbija, co hrabio z 30 -letniego opla ?

              • 2 0

          • hola hola (2)

            Zapraszajcie obywatelu, ale jak już ta komunikacja będzie dobrze działać i będzie tania. Póki co, są miejsca gdzie, żeby przebyć dystans 7 km trzeba się 2 razy przesiadać. Dziękuję, wolę postać 10 min w korku ale nie odmrażać 4 liter na przystankach. Nie każdy ma zdrowie na rower zimą.

            • 2 0

            • niestety czesto to prawda :(

              • 0 0

            • ale to tez nie powod, aby niszczyc miasto bardzo drogimi projektami

              Ciekawe, ze jak proponowano PKM to twierdzono, ze za drogie i wymysly.

              Tu nikt nawet nie probuje zaczynac dyskusji o kosztach. Przeciez to sie NIGDY nie zwroci. W przypadku PKM czy nowych linii tramwajowych zaraz Janusze wyliczaja. Czemu tutaj brak takich ksiegowych?

              • 1 0

          • Mieszkańcy Skarszew nie skorzystają z pociągu bo tam się promuje motoryzacje

            • 0 0

        • (3)

          Racja 100% ale,ale ...Sama droga dwupasmowa nie pomoze gdy co 150 metrow jest sygnalizacja swietlna. W Polsce nie nauczono sie jeszcze co to sa bezkolizyjne zjazdy,ronda i ze korki powoduja ogromne zanieczyszczenia powietrza..Z logicznym ysleniem jest chyba na bakier u osob decyzyjnych w tym kraju/miescie

          • 1 3

          • Albo idiotyczny przepis o pierwszeństwie pieszego na drodze. (2)

            I potem hamowanie i ruszanie hamowanie i ruszanie...a te wszystkie pm 2,5 pm 10 to głównie ze startych kolcków hamulcowych i gumy z opon

            • 1 5

            • wy obaj trollujecie, czy odezwali sie Janusze z passeratti

              Bredzenie, ze "w Polsce nie nauczono sie" rujnowac miast jest brednia.

              Zrujnowano tak juz Srodmiescie Podwalem. Zrobiono potem podobnie z Al. Zolnierzy Wykletych i poki co wyglada, ze Popieluszki bedzie miala wygadac tak samo.

              • 1 1

            • nie wiem, gdzie na swiecie mialoby byc "postepowo" w Pana rozumieniu

              Chyba w Moskwie, albo w USA, gdzie miasta nie nadaja sie do zycia.

              Zapraszam do miast przyjaznych mieszkancom w Europie. I prosze mi tam pokazac to, co Pan chcialby tu widziec.

              • 0 1

      • Twoje uwagi dotyczą każdej ulicy w centrum miasta.

        Nie tylko jednej ale i dwu czy trzypasmowej. Zawsze tylko zą ciężkie pieniądze przesuną korki w inne miejsce.

        • 0 0

    • Dewelopry wytną las całkowicie zbudują apartmomenty

      Dewelopry wytną las całkowicie zbudują apartmomenty

      a Gdańsk za swoją kase im zbuduje Zileoną Drogę !!! aby szybko z Wa-wy mogli dojechać

      • 0 0

  • Nowa Kielnienska pilnie potrzebna (11)

    Mala obwodnica Osowej usprawni ruch, odkorkuje Spacerowa.

    Pytanie
    Bedzie zjazd bezkolizyjny do CH Osowa?
    Swiatla powoduja dodatkowy korek
    Czy beda przejscia dla pieszych pod ulica w Osowej do lasu?

    • 55 27

    • Będzie zjazd bezkolizyjny do CH Osowa (4)

      Ma być przebudowany cały węzeł Wysoka (m.in. dobudowana 4 "koniczyna" koło Castoramy - rozbudowa do pełnego węzła autostradowego) - od tego i od budowy nowej Kielnieńskiej ma się rozpocząć cała inwestycja budowy Drogi Zielonej.

      Najpierw będzie przebudowa węzła Wysoka i budowa nowej Kielnieńskiej do Chwaszczyna, potem poszerzenie Spacerowej i budowa tunelu i dopiero na końcu budowa Drogi Zielonej w tzw. pasie nadmorskim. W innej kolejności inwestycja nie miała by sensu.

      Nie będzie żadnego przejścia pod ulicą z Osowej do lasu bo musiało by być ono wydrążone pod obwodnicą. Będzie za to nowa kładka pieszo - rowerowa nad obwodnicą (zupełnie niezależna od obecnego wiaduktu) od strony gdańska wobec obecnego węzła Wysoka.

      Wszystkie plany jak i wiele innych rzeczy dostępne w internecie - polecam.

      • 4 1

      • a kiedy takie cuda zbudują panie Ignacy?

        • 3 1

      • Super, ale las w Osowej jest też równoległy do Kielnieńskiej (2)

        I dziś jest tam kilka wejść do lasu.
        Jak będzie to wyglądało to po puszczeniu Nowej Kielnieńskiej przez Osowę?

        Ja nie pytałem o obwodnicę...

        Skoro takie rzeczy dostępne w internecie to podrzuć link do tego jak będzie to wyglądało z Nową Kielnieńską

        • 2 0

        • Co do nowej Kielnieńskiej, (1)

          to (niestety) nie ma być to droga szybkiego ruchu, tylko "zwykła" miejska ulica z częstymi przejściami dla pieszych i ograniczeniem do 50 - także przejścia pod ulicą nie wydają się konieczne.
          Pierwotny plan drogi szybkiego ruchu od ronda koło Castoramy do Chwaszczyna został skutecznie oprotestowany przez mieszkańców sąsiednich do planowanej drogi domów, którzy budując swoje klocki w latach 70 i 80 z roztargnienia nie spojrzeli na plany zagospodarowania i nie zorientowali się, że za ich płotami była już wcześniej planowana droga klasy S (a przynajmniej tzw droga "średnicowa" - czyli taka do 70-80 km/h). Jak się obudzili z ręką w nocniku, że miasto planuje jednak coś z dawnymi planami zrobić, to zaczęli krzyczeć i niestety ich wysłuchano.

          • 2 0

          • Plany z lat 60 czy 70 dotyczace budowy drog w miescie powinno sie spalic

            i stworzyc nowe, dostosowane do nowoczesnego miasta.

            • 1 1

    • Tramwaj (3)

      Tramwaj na Osową, a nie drogi bo to nam tylko korki zwiekszy

      • 2 5

      • jest PKM, wystarczy puscic czesciej (2)

        Tramwaj dla 20 tysiecy mieszkancow to glupota.

        • 3 2

        • nie wystarczy puścić częściej (1)

          trzeba też zbudować dodatkowy przystanek, np. przy Kieleńskiej pod wiaduktem. Lokalizacja obecnej stacji / przystanku powoduje, że ok. 80% mieszkańców Osowy ma PKM w głębokim poważaniu.

          • 3 0

          • co nie zmienia faktu, ze tramwaj jest zbedny

            • 2 1

    • hahahaha

      odkorkuje Spacerową, śmiechłem
      to jak leczenie przeziębienia ebolą

      • 1 3

    • mialo byc przejscie dla pieszych and obwodnica i do dzisiaj nie ma wiec nie bedzie.
      swiatla sa dla pieszych nie samochodow

      • 2 0

  • (21)

    dalej tylko klocki i klocki niedlugo Przymorzem i Zaspa nie bedzie sie mozna poruszac tak developerki zabuduja wszystko

    • 122 26

    • (3)

      niedlugo w miescie zostana tylko lasy przy spacerowej wszystko wytna i zabuduja chore miasto

      • 41 15

      • Przeprowadź sie do Dzierżążna (2)

        Tam bedziesz miał zdrowa wieś

        • 18 11

        • A Ty się lecz na głowę

          • 3 9

        • Albo do Wąchocka lub do Wielkiej Warszawy ( Kobyłka lub Stare Babice )

          Powodzenia, żegna Gienia

          • 0 0

    • Niedługo Park Reagana będzie wyglądać jak Central Park w Nowym Jorku (3)

      Wyspa zieleni a wokół same wieżowce, Drogę Zieloną proponuję od razu nazwać Piątą Aleją ( 5th Aveneue ), a tramway puścić pod ziemią tunelem do Pachołka i dalej do Osowej ( zmiana nazwy na Brooklyn )

      • 64 5

      • (1)

        central park jest akurat fajny

        • 18 6

        • Central Perk też

          • 0 0

      • central park nie graniczy z plażą, ani z morzem........

        • 2 4

    • Nadciaga Hossa (5)

      Należy dogęszczać zabudowę na Przymorzu, po co budować za obwodnicą gdzie nic nie ma ? Hossa w końcu ma budować Big Boy Building na Dąbrowszczaków, pierwsze mieszkania są już zarezerwowane dla wtajemniczonych

      • 31 11

      • (1)

        Big boy building nie powstanie, ma powstać inny budynek - na szczęście nieco niższy bo 70 metrów zamiast 150

        • 3 5

        • Skąd wiesz ? Widziałeś plany ?

          • 0 0

      • gdzie hcesz dogęszczać na Przymorzu?

        Tu jest gęsto, a jedyne wolne miejsca to własnie te od strony morza,
        Dogęszczajcie sobie inne dzielnice, które naprawdę mają miejsce na to.

        • 16 6

      • (1)

        Info chyba z przed dekady... a jaka jest aktualizacja?

        • 0 3

        • Najnowsze info od dewelopera

          • 3 1

    • I kury przestaną się nieść

      • 15 6

    • (2)

      To miasto. Jeżeli bardziej odpowiada Ci życie na wsi to sporo jest takich miejsc w okolicy.

      • 14 7

      • (1)

        Mirek? Ten grubas, z falowca na Piastowskiej?

        • 1 0

        • Raczej chudzielec z Zaspy

          • 1 0

    • Moim zdaniem będzie ładnie jak postawią jakieś ładne bloki. Te co są aktualnie na przymorzu to masakra

      • 8 5

    • I bardzo dobrze, Przymorze to najbardziej prestiżowa dzielnica Gdańska, każdy chciałby tu mieszkać (1)

      Ale nie każdy może...

      • 1 0

      • hehe, niech bedzie ;)

        • 0 0

  • (4)

    kolejne getta... to jedyne pomysly na przestrzen u nas

    • 79 20

    • Nic nie kumam (2)

      Niedawno był artykuł pod którym gro komentujących lamentowalo ze Gdańsk jest zbyt "rozlazły" ze tobez sensu, ze trzeba budować getta w centrum, bo komunikacja itd...
      No po prostu ekstaza plusów była...
      A teraz ty piszesz o gettach i tez plusy
      Te internety to jednak głupie sa

      • 9 4

      • (1)

        widzisz. problem polega na tym ze najwyrazniej nie rozumiesz co to "getto" poszukaj w jakiejs madrej ksiazce. Czym innym jest zwarta zabudowa, a czym innym osiedle zagrodzone tandetna siatka

        • 5 3

        • Czyli według ciebie getto to osiedle ogrodzone siatka?

          Nie możesz zrozumieć że nie wszystkim marzy się "zwarta" zabudowa i mieszkanie w 16 pietrowcach...
          Bez odbioru znafco (od getto)

          • 3 1

    • Budują a o terenach zielonych zapominają, a potem przyjdzie lipcowa ulewa i powie: sprawdzam

      a popyt na mieszkania się kończy

      • 1 0

  • Wypowiadają się Ci, (15)

    którzy nawet nie mają podstaw projektowania dróg. Jedynie urbaniści, ekolodzy i krzykacze. Konsultowaliście to chociaż z kim, kto kiedyś zaprojektował choć 200 metrowy odcinek drogi ze skrzyżowaniem?

    • 23 69

    • (11)

      a co to ma do rzeczy. nie trzeba byc specjalista zeby wywnioskoeac ze to droga tranzytowa bedzie (obowdnica przez srodek miasta). zreszta bezsensowna bo tunel i tak nie powstanie.

      • 23 4

      • W Polsce to w ogole nie trzeba byc specjalista w niczym (3)

        Każdy najmądrzejszy. We wszystkim.
        W myśl zasady nie znam sie to sie wypowiem

        • 8 10

        • (2)

          tak lepiej byc lemingiem i niczym sie nie interesowac. nasz wodz wie lepiej i nas poprowadzi.

          • 11 2

          • (1)

            masz na myśli Kaczyńskiego ? ?

            • 1 2

            • budynia

              piszemy tu o Gdansku jakbys nie zauwazyl.

              • 1 0

      • halo tu ziemia!!! (5)

        Radzę wrócić do rzeczywistości. Otóż tunel już powstał pod martwą Wisłą i ta droga jest elementem dojazdu do tego tunelu. Jeżeli będzie NIE EKOLOGICZNA czyli jednopasmowa to niewiele będzie różniła się od obecnej sytuacji a zatem prze poł dnia gigantyczny korek wolno poruszające się pojazdy i ogromna ilość spalin. Jedyne wyjście to EKOLOGICZNA dwu pasmówka która ułatwi wyjazd pojazdów z Przymorza i Zaspy.

        • 6 9

        • Luka- made my day (4)

          "EKOLOGICZNA dwu pasmówka która ułatwi wyjazd pojazdów z Przymorza i Zaspy" - i z rur wydechowych białych SUV-ów wróżki będą wydobywać magiczny pył :)

          Proponuję w Parku Reagana zrobić jeszcze ekologiczne wysypisko śmieci, które ułatwią wywóz śmieci z Zaspy i Przymorza. A do morza wrzucajmy ekologiczne radioaktywne paliwo ze Szwecji. Pozwoli to na stworzenie miejsc pracy przy machaniu szuflą. :)

          • 9 2

          • Warto wrócić do rzeczywistości. (3)

            RZECZYWISTOŚĆ jest taka że przez pół dnia albo więcej samochody stoją tam w ogromnym korku w obu kierunkach produkując mnóstwo spalin. Jeżeli się poruszają to bardzo wolno produkując mnóstwo spalin. Jeżeli to twoim zdaniem jest EKO to gratuluję.
            W tej rzeczywistości jedyne EKOlogiczne rozwiązanie to usprawnić ruch by te samochody zaczęły się tam poruszać szybciej (by szybciej z tam tąd odjechały). A to można uzyskać jedynie budując DWUPASMÓWKĘ.
            DWUPASMÓWKA nie jest ekologiczna sama w sobie DWUPASMÓWKA jest EKO rozwiązaniem w tym miejscu w tej rzeczywistości. A samochodów będzie przybywać nie ubywać.
            Gdy piszesz o ekologicznych rozwiązaniach dla danego miejsca warto pofatygować się na to miejsce kilka razy a nie pisać bajek oderwanych od rzeczywistości.

            • 2 6

            • i rozwiazaniem nie jest budowanie autostrad przez miasto (2)

              tylko budowanie miasta, w ktorym mozna zyc bez spedzania w aucie 2-3h dziennie.

              • 4 1

              • Ogólnie racja !!! (1)

                W kwestii ogólnej 100% racji po twojej stronie trzeba tak robić jak piszesz mimo tego iż nijak to się ma do tematu artykułu pod którym piszesz komentarz bo ten artykuł był o konkretnym miejscu i konkretnej sprawie a nie ogólnie. Ogólnie od siebie dodam że wszyscy powinni być ładni, młodzi zdrowi i bogaci. I zdecydowanie nie powinni spędzać w aucie 2-3h bo powinni mieć wszędzie blisko. Powinna być też ładniejsza pogoda latem i dłużej ciepło, żeby te zaoszczędzone 2-3 h spędzić na powietrzu z rodziną i bliskimi a nie przed telewizorem. Powinno być pięknie.
                A gdybyś tak jeszcze mógł napisać co proponujesz w tej konkretnej sprawie tej konkretnej drogi w tym konkretnym miejscu miasta to byłbym szczerze zobowiązany. Bo to że przez miasto nie należy budować autostrady to już wiem a co proponujesz tym co na ulicy Czarny dwór stoją co dzień po pół godziny w korku masz jakieś rozwiązanie do zaproponowania czy tylko stwierdzenie że nie powinni marnować co dzień czasu w korkach. Bo tu zgoda nie powinni ale ....

                • 1 0

              • Mowisz, ze nie powinni, ale robisz wszystko, aby tak bylo miasto zbudowane, by musieli

                To, ze popelniono jakis blad w przeszlosci nie oznacza, ze nalezy go teraz "naprawiac" kolejnym bledem.

                Miasto rosnie. To dobrze. Jednak nalezy je rozwijac w strone, gdzie sa dobre warunki do zycia. Przepraszam, ale pod Szadolkami nie ma ich. Tu sa duzo lepsze.

                Nie nalezy zatem zaczynac od budowy obwodnicy / trasy tranzytowej.

                Jak dla mnie moglaby miec i po dwa pasy, ale niezbyt wierze, aby w Gdansku potrafiono taka alaje zbudowac. Niestety sie skonczy na czyms pokroju AK czy Zolnierzy Wykletych, czyli znowu mieszkancy miasta z wlasnych pieniadzy sfinansuja wygode tym, ktorzy z miasta uciekli na przedmiescia.

                To droga donikad.

                • 0 0

      • urbaniści, a haha to dobre

        • 0 0

    • Nie trzeba być lekarzem żeby wiedzieć że głowa boli. (1)

      Co za bezmyślenie! Czemu szef kuchni czasem pyta klientów czy smakowało? Przecież wie najlepiej że dobre.

      • 3 0

      • Pytanie Szefa kuchni ,bądź częściej kelnera jest irytującym zwyczajem

        Kulturalny człowiek nawet jak mu nie smakowało to nie będzie się buldoczył, tylko wyjdzie z niesmakiem i już tam nie wróci.
        Te pytanie ma na celu stworzenie WRAŻENIA że kogoś naprawdę interesuje czy mi smakowało.
        Bo smak jest rzeczą względną...co innego gdyby jedzenie było zepsute...ale nie otym wszak mówimy

        • 0 1

    • No wlasnie... Moze powinni sie wypowiadac ci, co zaprojektowali lub chociaz potrafia pokazac

      200 metrow dobrze zaprojektowanego miasta.

      Mowimy tu o MIESCIE. Miasto to nie tylko droga, moj drogi Franku.

      • 0 0

  • Czyli Droga Zielona już przyklepana. (14)

    Zrobią autostradę w strefie rekreacyjnej a teraz mydlą oczy jaka zabudowa wokół drogi której nie ma.

    I pomyśleć że Adamowicz z ekipą zdobyli tyle głosów na Zaspie, Przymorzu i Żabiance w ostatnich wyborach.

    • 94 41

    • (1)

      Nie zrobią :)

      • 8 5

      • Zrobią!

        • 4 6

    • Dobry żart . (10)

      Strefa rekreacyjna ha-ha-ha. Na ulicach Dąbrowszczaków i Czarny dwór przez poł doby samochody stoją w ogromnym korku i produkują ogromne ilości spalin i ty nazywasz to strefą rekreacyjną ??!?? Albo żartujesz albo byłeś tam w niedzielę 15 lat temu. Droga zieloną samochody będą i już jeżdżą w kierunku tunelu pod martwą Wisłą i będzie ich coraz więcej jeżeli nie zbudują dwu pasmowej drogi nadal wszyscy będą stali w korkach i produkowali spaliny to rzeczywiście super rekreacja będzie się odbywała w spalinach.

      • 13 2

      • wiec nalezy zrobic platny wjazd do miasta (9)

        One stoja w korku, bo chca dokads dojechac i nie moga. INNE drogi nie sa w stanie odebrac tego potoku samochodow. Problelem nie jest brak Drogi Zielonej, a zbyt duza liczba samochod w calym miescie.

        Dobudowanie nowej drogi sprawi, ze pojawi sie tam jeszcze wiecej samochodow, ale drogi, na ktore mialyby one zjezdzac sie nagle czarodziejsko nie poszerza.

        • 5 6

        • zakażmy samochodów!!! (4)

          tylko bryczki!!!1!1

          • 4 3

          • najpierw zakażemy pisać idiotom na forum więc uważaj

            • 4 2

          • nie, samochod to dobra rzecz (2)

            ale jego nadmiar juz nie. Dobrym i sprawdzonym rozwiazaniem jest zakaz wjazdu do miast samochodow nie spelniajacych odpowiednich norm (zanieczyszczen powietrza i halasu) oraz platny wjazd dla samochod, ktore spelniaja te normy.

            Placisz np. 1zl za jednorazowy wjazd w zamian za co masz 20-30% mniej samochodow, bo Janusz bedzie wolal pojechac 100km wiecej byle bron boze nie zaplacic.

            • 2 2

            • Wolność w miście Solidarności (1)

              I tak wolny obywatel w wolnym kraju będzie mógł w swoim prywatnym czasie pojechać tylko tam gdzie urzędnicy mu pozwolą a w inne miejsca za tyle za ile urzędnicy ustalą że tak być powinno. To po co się rozmieniać na drobne 1 wjazd 100 zł i to dla wszystkich bez zniżek dla mieszkańców i urzędników miejskich.
              I w Gdańsku znowu będzie samochodów jak na zdjęciach 1962 roku.

              • 1 2

              • Jakos ludzie placa 3,6 zl za przejazd tramwajem jednorazowo i nikt nie krzyczy, ze to zamach na wolnosc

                A, zapomnialem - w tramwaju to plebs. Niech placi.

                Nie to co szlachta w golfach.

                • 4 1

        • I jak mantra powtarzany bzdet o niekończacym się przyrości liczby samochodów... (3)

          Tzn ile tych samochodów będzie???Milion? Dwa???
          Budować drogi, wiadukty, tunele i nie śłuchać ekomatołków o lewackim podszyciu...

          • 3 2

          • a przepraszam, mial byc minus

            Zgoda z pierwsza rzecza - liczba samochodow w nieskonczonosc nie bedzie przyrastac.

            Brak zgody z druga czescia - rozwiazaniem korkow nie jest wieczne rozbudowywanie drog. Prosze wpisac sobie w google'u "Los Angeles korki". 12 pasow w jedna strone, a mimo to korek po horyzont. W tym samym miejscu wystarczyloby zabrac terenu pod 4 pasu i zrobic kolej. No, ale przeciez o bagactwie swiadczy fakt, czy do pracy jedzie sie samochodem :(

            • 3 2

          • Jest Pan swiadomy, ze drogi kosztuja (1)

            I wszyscy placimy podatki na to, aby ich budowac i budowac. Przez co nie wystarcza chocby na to, aby zrobic park, przedszkole czy (tak czesto tu poszukiwany) basen.

            • 0 2

            • 1 minus - chyba nie jest pan swiadomy :)

              Albo silnie to wypiera :D

              • 0 0

    • Mieszkaniec Żabianki

      Tylko warjant 1
      aby szybko !!

      • 0 1

  • Proszę zrobić tak, żeby korki zniknęły. (31)

    Przymorze się rozbudowywuje, przybywa mieszkańców i samochodów, rano i po południu korek jak jasny gwint, nie da się żyć, a miało być tak pięknie z tunelem.

    • 58 47

    • Kolejny naiwny co myśli że nowe drogi odkorkują miasto. (21)

      • 34 16

      • Oczywiście że odkorkują. (14)

        To szalona idea, że budowa dróg nie odkorkowuje miast.

        • 16 17

        • niestety (13)

          nie odkorkowuje, tylko przenosi korki w inne miejsce. Masz przykład tunelu pod wisłą. Nie odkorkował głównego miasta / centrum, tylko przeniósł te samochodu na przymorze. To samo będzie po zbudowaniu drogi zielonej. Z przymorza korki przeniosą się do jelitkowa, oliwy lub jeśli droga będzie przeniesiona pod pachołkiem, to do osowej .

          • 9 5

          • (4)

            korki przeniosly sie na przymorze z uwagi na zwezenie jezdni panie madralnski. Co to za teoria ze drogi nie odkorkowuja...chyba rolkarze te tezy wyglaszaja...

            • 7 7

            • nie rolkarz... (3)

              piszę to z pozycji kierowcy samochodu - tylko samochodem się przemieszczam po mieście. Komunikacja sporadycznie i jak najrzadziej, bo nie lubię. Fajnie jakby to wszystko było takie proste - dobudować drogę i korki znikną, ale niestety tak nie jest i masz tego przykłady w Polsce i za granicą. W Gdańsku korki są wynikiem złego planowania przestrzennego - tj. budowanie osiedli na obrzerzach z brakiem wygodnego dojazdu do centrum komunikacją miejską. Przez to wszyscy mieszkańcy osiedli typu osowa, jasień wybierają samochód. A jak wszyscy wybiorą samochód to się stoi w korku. Władze miasta nie myślą w ogóle, nie planują. Nawet jak zbudowali PKMkę to nie byli w stanie pomyśleć chociazby o parkingach park n ride.

              • 5 2

              • (2)

                "złego planowania przestrzennego "
                a co byś innego zaproponował
                16 piętrowe falowce???
                Sorki ale nie każdy lubi
                Ponadto wraz z budową nowych dróg sytuacja z dojazdem do górnych tarasów diametralnie się poprawiła.
                Zresztą Gdańsk to w ogólwe najkrócej w korkach stoi - porównując do innych dużych miast.

                • 2 2

              • nie kazdy lubi - dlatego wyprowadza sie 20km za miasto do "domku pod miastem" (1)

                ale potem nie lubi korkow i chce rujnowac zycie tych, ktorzy zostali w miesci i oczekuje, ze oni z ich podatkow zbuduja mu droge.

                Jak nazwiesz kogos takiego?

                • 2 2

              • pasożyt

                • 3 1

          • (1)

            dwupasmowa droga zielona wraz z tunelem pod pacholkiem i polaczenie z obwodnicą udrożniłoby ruch

            • 7 2

            • Jeszcze tylko droga czerwona po 5 pasow w kazda strone i wreszcie bedzie mozna jezdzic

              ludzie, naprawde nie rozumiecie, ze komunikacja jest bardziej skomplikowana, a budowa jednej drogi nie rozwiaze problemow...

              • 1 1

          • Aż w końcu jak wybudują wszędzie tyle dróg ile trzeba i będą tak szerokie jak potrzeby to (1)

            Korki znikną tadaaaaa...Proste jak drut (jeśli ktoś potrafi myśleć)
            Jakim trzeba być ignorantem żeby ciągle upierać się że jest inaczej.
            Fizykę w szkole miałeś mądralo (już nie mogę bo mnie nerw bierze na tego kmiota)???
            Doświadczenia z przepustowością w zależności od liczby dostepnych dróg odpływu oraz ich szerokością wykonywałeś???Jesteś w stanie to sobie wyobrazić czy tylko powtarzasz jakieś ekolewackie rojenia?
            Według twojego toku myślenia ( chociaż ciężko to nazwać jakimkolwiek tokiem)
            najlepiej w ogóle dróg nie budować bo to nic nie daje,a istniejące zamknąć to korki znikną.

            • 3 2

            • Dokladnie, prosze zajrzec w link - dowod ostateczny

              Oto, jak w USA sobie poradzili z korkami budujac kolejne pasy:
              https://goo.gl/XVlFQ1

              • 2 0

          • Bzdury (3)

            Tu nie ma po prostu porządnej infrastruktury drogowej bo Adamowicz ma to gdzieś. Stan dróg uległ kompletnej dewastacji za jego 'panowania'. Przez 29 lat wybudował parę kilometrów dróg a chodzi dumny jakby w kosmos poleciał. Infrastruktura drogowa w Gdańsku to trzeci świat. Bardzo podobne drogi są na Ukrainie - zdewastowane, co roku w gorszym stanie, widać ze nikt się nimi nie zajmuje. Za te rozpiepszone drogi pełne zapadniętych studzienek powinien ktoś go razem z Kotłowskim podać do sądu za niedopełnienie obowiązków służbowych.

            • 2 5

            • Ulało ci się (1)

              Chusteczkę?
              A może maść?

              • 1 1

              • Po co piszesz bez sensu

                Chcesz pokazać że niezbyt mądry jesteś ?

                • 1 0

            • Nie, abym popieral to, co robi Adamowicz w sprawach nowych drog,ale

              - Zolnierzy Wykletych
              - Popieluszki
              - Obwodnica Poludniowa
              - Sucharskiego
              - Tunel pod Wisla
              - Wyjazd z AK na obodnice

              Aktualnie Bullonska Polnocna i Nowa Politechniczna (choc tu szczegolnie nie podoba mi sie wizja).

              Mozesz atakowac, ze pocial miasto autostradami. Ale mowienie, ze nie zbudowano jest niewiedza lub klamstwem.

              • 2 0

      • Nowa zabudowa (1)

        Kolejna nowa zabudowa odkorkuje?

        • 6 3

        • tak, bo ludzie zamiast jechac 20 km spoza miasta

          moga wsiasc w tramwaj, pociag (SKM do Nowego Portu dla czesci z nich moze byc dobrym rozwiazaniem) albo na rower. Naprawde mozna mieszkac w takim miejscu miasta, gdzie nie trzeba dziennie spedzac 2h w samochodzie.

          Im mniej osob musi codziennie uzywac samochodu tym korki mniejsze.

          Albo ci ludzie zamieszkaja tu i bedzie 400 samochodow na 1000 osob, albo zamiaszkaja w Baninie i bedzie 700 samochodow na 1000 osob. Ktora sytuacja gwarantuje wieksze korki wiedzac, ze ludzie z Banina raczej maja zamiar pojechac do Gdanska, a nie do Zukowa...

          • 0 0

      • A jeżeli nowe drogi nie odkorkują to co? (3)

        A co w takim razie odkorkuje miasto jak nie nowe drogi???
        Może wprowadzisz modę na nie posiadanie samochodów. Świetny pomysł namów znajomych i rodzinę by pozbyli się pojazdów i drogi się odkorkują.
        Jak już osiągniesz sukces i ilość samochodów w pomorskim zmniejszy się o połowę to wtedy zaprzestaniemy budować nowych dróg tym czasem nie ma wyjścia. Tylko nowe drogi dwu pasmowe mogą poprawić sytuację w mieście gdzie samochodów przybywa a nie ubywa.

        • 8 8

        • mniej samochodow

          wow....

          • 4 0

        • od złej strony...

          pasów drogi można dorzucać i wcale to nie rozwiąże problemu korków. W Los Angeles masz 8 pasowe obwodnice miasta, które stoją w korku przez większość czasu. Korki rozwiązać może tylko dobra komunikacja miejska, której w gdańsku (i trójmieście) brakuje. Jest droga (kierowca plus pasażer i auto jest tańsze), powolna (2x-3x dłużej niż autem) i przestarzała. Mamy XII w, a kupuje się bilety za gotówkę u kierowcy i dopiero za kilka lat może wdrożone zostanie kupowanie kartą w pojeździe... No sory, ale to zacofanie. Dopóki to się nie zmieni to nie ma szans żeby ludzie samochody porzucili

          • 1 3

        • wystarczy, ze zacznie sie kierowcow obarczac kosztami korzystania z drog

          Jak to jest, ze na informacje o darmowej komunikacji ludzie beda krzyczec, ze to skandal i nie beda sponsorowac nierobow.

          Ale jazda i najlepiej parkowanie po miescie ma byc darmowe.

          Co wiecej wolaja o to czesto wolnorynkowcy, ktorzy jakos nie zauwazaja, ze w prywatnych inwestycjach miejsca na drogi prawie nie ma. Tylko publiczne pieniadze sa tak marnotrawione

          • 1 1

    • (3)

      trzeba jezdzic komunikacja miejska to korkow nie bedzie ...

      • 22 5

      • trzeba budowac drogi bezkolizyjne i bez sygnalizacji swietlnej co 100 metrow. (2)

        uplynnic ruch pojazdow ,powietrze sie samo oczysci..NAtomiast rzad powinien wspierac zakup aut hybrydowych i benzynowch,gazownikow a nakladac olbrzymie podatki na diesle,ktore szkodza najbardziej.

        • 1 5

        • Nie

          W stanach budowali autostrady po 8 pasów i jakoś nie pomogło

          • 3 4

        • To najmniej rozsadny i najdrozszy w wykonaniu komentarz tego roku

          • 1 1

    • (2)

      Miało być pięknie z tunelem?!? Chyba dla tych z centrum miasta.

      • 15 2

      • (1)

        tez nie. korki jak tam byly tak sa

        • 2 4

        • I jest pięknie, do pracy w Brzeźnie jadę z Kowal w godzinach szczytu 25 min zamiast godziny z hakiem.

          • 2 0

    • Tobie radzę przenosiny na wieś. Z dala od korków.

      • 3 1

    • Wtf rozbudowywuje ? Kupywać akulumator ręcami ?

      • 1 0

  • (3)

    prosta sprawa . 4 pasmowa droga z tramwajem bez wydzielonego pasa , z zabudowa po stronie zaspy /przymorza

    • 32 25

    • (1)

      dwu pasmowa. po jednym pasie w kazda strone plus strefa 30to maks na co mozna sie zgodzic

      • 5 4

      • przede wszystkim - aleja, nie droga

        To jest miasto, to jest jeden z najlepszych kawalkow Gdanska. Wielki, nieodkryty potencjal i zostanie zaprzepaszczony przez zgraje Januszow, ktorzy MUSZA jechac samcohodem.

        • 0 4

    • Rozsądny kompromis

      4 pasy Czarnym Dworem do ulicy Obrońców Wybrzeża a dalej zwykła droga> dzięki temu cały ruch pojedzie Chłopską. No i Gospody trzeba poszerzyć do ronda. Zabudowa tylko w wariancie 1 Po drugiej stronie ulicy co najwyżej parkingi.

      • 1 0

  • (13)

    Ale ta droga nie zostanie zbudiwans, przygotujcie się na protesty mieszkańców przymorza, nikt z nas nie chce autostrady pod oknami!!

    • 74 23

    • (1)

      Zbudowana* wybaczcie, słownik

      • 5 1

      • Tak Jest !!! Każdy chce jeździć pod oknami ..... byle nie swoimi

        • 1 0

    • ...

      Grunt żeby zabudowa powstała. Od tego zaczną. Nie wiesz o co chodzi?

      • 2 2

    • no ciekawe... (1)

      skąd masz pewność że nikt z mieszkańców nie chce tej drogi? Dam sobie rękę uciąć, że cześć z was chce tej drogi, bo stoicie obecnie w korkach. Inna sprawa - czy nie skończycie tak samo jak mieszkańcy ulicy gospody w gdańsku?? Oni też protestowali, żeby nie poszerzać ulicy i wygrali, a teraz płaczą i proszą miasto żeby jednak poszerzyć tą ulicę.

      • 7 6

      • To kłamstwo, że Droga Zielona zlikwiduje korki. Droga Zielona będzie miała po jednym pasie w każdym kierunky czyli tyle ile ma teraz. Zlikwidowane będą lewo i prawoskręty, zlikwidowany będzie wjazd z Kołobrzeskiej do tego dojdzie zwiększony ruch tranzytowy. Korki będą jeszcze większe. Jedynym powodem budowy Drogi Zielonej jest chęć wyłudzenia dotacji unijnej na Nową Spacerową.

        • 6 2

    • Ja już mam autostradę przed oknem: Chłopska

      • 3 2

    • Nie chcecie budowy drogi i nie chcecie stać w korkach. (3)

      To czego chcecie, tzw. mieszkańcy Przymorza?

      • 3 4

      • Żeby zamknęli tunel

        • 2 2

      • dobrej komunikacji miejskiej (1)

        zwartego miasta, gdzie nie trzeba wszedzie jechac samochodem.

        Zachecania do rezygnacji z samochodu.

        Tak bardzo w skrocie.

        • 6 0

        • Komunikacji miejskiej!

          W tym rejonie BARDZO brakuje dobrze działającej komunikacji miejskiej. Ja osobiście obiecuję zrezygnować z auta jak tylko zrobią bezpośredni dojazd komunikacją z Brzeźna do Oliwy, tak żeby się dało dojechać w mniej niż 20min.

          • 2 0

    • A co chcecie pod oknami? (1)

      Staw z pływającymi gąskami i wybieg dla koni? To jest środek miasta, obudź się.

      • 5 7

      • Dokładnie tak!

        • 2 3

    • Janusz

      Mam szybka bryke i jestem za tym żeby na nowej drodze jechać 200....mam cicha nadzieje ze wjade niebawem na molo kto broni bogatemu🤔

      • 2 2

  • Protesty (7)

    Jak droga zostanie wybudowana, a następnie powstaną domy, bloki mieszkalne, zacznie się protest mieszkańców, że ruch jest za duży a hałas trudny do zniesienia. Oczywiście nie mogli tego przewidzieć, kupując mieszkanie przy ruchliwej drodze.

    • 29 13

    • (5)

      Kupując tu mieszkanie ok 9 czy już 10 lat temu tej drogi nawet w planach nie było, a Przymorze było bardzo spokojną dzielnicą, odkąd otworzytli tunel (tfu!) wszystko się pogorszyło. W tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest po prostu zamknięcie tunelu, od razu Przymorze się odkorkuje. Przejazd przez centrum zajmuje teraz 10 minut, tunelem? Przynajmniej pół godziny. A co do protestów to zaczną się, kiedy będzie oficjalnie ustalony przebieg DZ.

      • 11 13

      • Ja kupiłem mieszkanie 16 lat temu na Chełmie. Wszędzie wkoło miałem łąki i zieleń, dzieci grały w piłkę na ulicy bo ruch samochodowy prawie nie istniał. Teraz ruch na ulicy jest ogromny, a na łąkach stoją bloki. Ale czy jestem tym faktem zaskoczony, otóż nie. Nie trzeba być Sherlockem aby wiedzieć że miasto się rozwija i powstają nowe domy, ulice itd. Czy chciałbym łąkę zamiast bloku, pewnie że tak, ale to jest miasto. Co do tunelu, to po wielu latch stania w korkach, po oddaniu tunelu jest lepiej, dużo lepiej. Przymorze ze swoim komitetem obrony, jest po prostu śmieszne. Mieszkając praktycznie w centrum miasta, domagają się zakazu budowy czegokolwiek. Ja rozumiem że powinien powstać tam skansen, co by miało sens Dzielnicja Stetryczałych Dziadków.

        • 14 6

      • nadal na przymorzu jest spokojnie, nie przesadzaj, aż tak bardzo się nie zmieniło po otwarciu tunelu.

        • 4 2

      • Ciekawe to co mówisz

        Bo ja pierwszy raz usłyszałem o Dz jeśli dobrze pamiętam w 1996 roku, także ponad 20 lat temu.

        • 3 2

      • Moi rodzice kupując mieszkanie na Morenie w 1978 też mieli widok z okna na orne pole.

        Czas włączyć myślenie, kolego R.

        • 6 0

      • Plany są od lad 90tych ubiegłego wieku. To że o nich nie wiedziałeś, nie oznacza że ich nie było. Mój pradziadek, który mieszkał w Wolnym Mieście Gdańsk, według Twojego toku myślenia powinien oprotestować budowę np. zalążka dzielnicy w której mieszkasz, bo przeciesz zieleń, jęzioro i las tam był.

        • 5 2

    • efekty już widać: smog, podtopienia podczas ulew

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane